Geplaatst: Zo Mei 14, 2023 17:36 |
|
|
|
Royy schreef: | Nee amehoela, omdat de Overheid tientallen miljarden over het land heeft uitgestrooid. Zo'n 50.000 ondernemers moeten nog wel het e.e.a. terugbetalen, maar dat zien we dan wel weer toch...? |
En hoe zit het met de energietoeslag en de verlaagde accijnzen op brandstof dan? Ook hier pompt de overheid miljarden in.
Quote: | Nee, maar je verspeidt ze wel. |
Ja, en? Als mensen met verstand van zaken hiervoor waarschuwen, mag ik het dan niet als argument in de discussie brengen? Nogmaals, jouw gelijk komt voornamelijk uit het voorspellen van het weer van een aantal maanden vooruit. Knap hoor Royy, maar meer een gok. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 14, 2023 21:06 |
|
|
|
Cliff schreef: |
En hoe zit het met de energietoeslag en de verlaagde accijnzen op brandstof dan? Ook hier pompt de overheid miljarden in. |
Valt wel mee joh. Dat prijsplafond was achteraf helemaal niet nodig, en de brandstofaccijns-verlaging kost niet zoveel. Bedenk overigens dat de Overheid al meer dan genoeg energiebelasting binnenhaalt, waardoor energie- en brandstofprijzen tot de hoogste van Europa behoren.
Quote: |
Ja, en? Als mensen met verstand van zaken hiervoor waarschuwen, mag ik het dan niet als argument in de discussie brengen? Nogmaals, jouw gelijk komt voornamelijk uit het voorspellen van het weer van een aantal maanden vooruit. Knap hoor Royy, maar meer een gok. |
Je speelt dus Pietje Paniek. En met jou veel media overigens hoor; met name kranten als het AD zijn helemaal gek geworden met constant angstaanjagende krantenkoppen. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 14, 2023 23:02 |
|
|
|
Royy schreef: | Valt wel mee joh. Dat prijsplafond was achteraf helemaal niet nodig |
Daar gaat het niet om Royy. Feit is dat jij en ik belastinggeld hebben ontvangen voor een 'te hoge energierekening' en dat er nu al maanden getankt wordt tegen een verlaagd belastingtarief. Dat kost de staat gewoon geld.
Quote: | Je speelt dus Pietje Paniek. En met jou veel media overigens hoor; met name kranten als het AD zijn helemaal gek geworden met constant angstaanjagende krantenkoppen. |
Niet meer of minder dan jouw verhaal tijdens de pandemie. Moet ik quotes gaan opzoeken? Dat 'terrassen open nu' en 'China must pay' met kapitalen ga ik echt niet snel meer vergeten hoor. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 15, 2023 16:55 |
|
|
|
Daar gaat het niet om Royy. Feit is dat jij en ik belastinggeld hebben ontvangen voor een 'te hoge energierekening' en dat er nu al maanden getankt wordt tegen een verlaagd belastingtarief. Dat kost de staat gewoon geld. |
Ah dat schot ongerichte hagel van 2x 190 euro waar iedereen met recreatiewoning als 2e woning lekker een weekendje van op vakantie is geweest? Ja, maar dat kostte zo'n 3.5mrd. Geen tientallen.
En brandstof? We tanken zo'n 1.1mrd liter per maand (incl vrachtverkeer). Zeg een accijnsverlaging van 10 cent, maakt 110mln per maand, of zeg zo'n 1.5mrd per jaar.
Daartegenover staan overigens extra gasbaten van zo tegen de 10mrd. Daarvan heeft het de Overheid behaagd om pakweg 40% door te geven aan de burger.
Quote: |
Niet meer of minder dan jouw verhaal tijdens de pandemie. Moet ik quotes gaan opzoeken? Dat 'terrassen open nu' en 'China must pay' met kapitalen ga ik echt niet snel meer vergeten hoor. |
Nee hoor, ik maakte een principieel punt. Onnodig strikte maatregelen, onnodig vrijheidsbeperkend. Dat zal ook de geschiedkundige afdronk van corona zijn Cliff, read my lips. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 15, 2023 18:23 |
|
|
|
Royy schreef: | Nee hoor, ik maakte een principieel punt. Onnodig strikte maatregelen, onnodig vrijheidsbeperkend. Dat zal ook de geschiedkundige afdronk van corona zijn Cliff, read my lips. |
Er ligt nog meer op je lippen Royy, zoals de impeachement van Trump die nooit kwam. Is dat erg? Neuh, ik vind het juist wel leuk dat je af en toe met stelligheid iets beweert
De geschiedkundige afdronk van Corona is dat we het nooit zullen weten, omdat de alternatieve scenario's nooit werkelijkheid zullen worden. Daarbij zagen we dat bv. Zweden een alternatief probeerde maar uiteindelijk ook gewoon op hetzelfde punt uitkwam.
't Maakte allemaal niet zoveel uit: Corona muteerde in een milde variant en dat was het.
Waar ik me meer zorgen over maak: over een jaar of 4-5 staat de volgende pandemie voor de deur. Hebben we ervan geleerd? De kans is groot dat men gaat roepen dat maatregelen en vaccinatie minder nodig zijn, maar resultaten uit het verleden bieden ook hier geen enkele garantie voor de toekomst.
Ieder virus is anders. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 15, 2023 20:08 |
|
|
|
Er ligt nog meer op je lippen Royy, zoals de impeachement van Trump die nooit kwam. Is dat erg? Neuh, ik vind het juist wel leuk dat je af en toe met stelligheid iets beweert  |
Nu moet je niet van de uitzondering de regel maken Cliff. Ik kan niet altijd gelijk hebben he, maar wel vrij vaak...
Quote: | De geschiedkundige afdronk van Corona is dat we het nooit zullen weten, omdat de alternatieve scenario's nooit werkelijkheid zullen worden. Daarbij zagen we dat bv. Zweden een alternatief probeerde maar uiteindelijk ook gewoon op hetzelfde punt uitkwam. |
Voila en dus dat het met minder maatregelen had gekund. Het beboeten van mensen die een taartje zaten te eten op straat was machtsmisbruik.
Quote: | Waar ik me meer zorgen over maak: over een jaar of 4-5 staat de volgende pandemie voor de deur. Hebben we ervan geleerd? De kans is groot dat men gaat roepen dat maatregelen en vaccinatie minder nodig zijn, maar resultaten uit het verleden bieden ook hier geen enkele garantie voor de toekomst.
Ieder virus is anders. |
We zullen zien he. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 15, 2023 21:19 |
|
|
|
Royy schreef: | Nu moet je niet van de uitzondering de regel maken Cliff. Ik kan niet altijd gelijk hebben he, maar wel vrij vaak... |
Waar zit dat hartje-smilie
Quote: | Voila en dus dat het met minder maatregelen had gekund. Het beboeten van mensen die een taartje zaten te eten op straat was machtsmisbruik. |
Ik vind dat wijsheid achteraf, net als na een zachte winter je gelijk halen over gas en olie. Als die pandemie helemaal de klauwen was uitgeëscaleerd hadden dezelfde mensen kritiek gehad dat de overheid niet voldoende gedaan heeft.
Quote: | We zullen zien he. |
Zeker. Wat wel grappig is: ik herinner me dat iemand op Weerwoord (Real?) aan het begin van de pandemie direct om een BMR-vaccinatie ging omdat hij dacht dat dat zou helpen tegen Corona. Ben benieuwd of hij ooit die Covid-vaccinatie is gaan halen, of dat hij dat gaat doen bij de volgende pandemie als men denkt dat de Covidvaccinatie alsnog helpt.
De wegen van de mens zijn ondoorgrondelijk. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 20, 2023 7:29 |
|
|
|
De gasprijs zit inmiddels weer op 30 euro en duikt daar ook onder. Wordt zelfs gesproken over verdere teruggang naar "normale" prijzen. Landen als Nederland zijn nu al weer hun gasvoorraden aan het vullen, tegen relatief gunstige prijzen dus.
Straks in de zomer gaat dat dus een neerwaartse druk op de inflatie geven van -90%  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 25, 2023 17:55 |
|
|
|
Hahaha... en inmiddels ruim onder de 30 op 28 eurootjes. Dat is net zo hoog (of laag) als oktober 2021 (!).
Houd je vast: er komt deflatie aan. Ik ben benieuwd of mensen dan ook gaan pleiten om de lonen te verlagen....  |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 27, 2023 10:44 |
|
|
|
En 25 eurootjes. Net zo duur of goedkoop als in Q4 van 2018  |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jun 02, 2023 12:14 |
|
|
|
Ik heb nog marken van mijn opa geërfd. De getallen die erop staan lopen van 500.000 tot bijna een miljoen. Daar kon je in opa zijn tijd een ijsje voor kopen.
Ik weet ook nog dat Turkse ponden een schijntje kosten. Dat lijkt nu weer het geval.
In Duitsland betaalde ik soms in een kroeg met Nederlandse zilveren Rijksdaalders. Het zilver bleef wel zijn waarde houden. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 04, 2023 17:57 |
|
|
|
|
|
|
|