| VIA neanderthalers kreeg de mens dankbaar dierenliefde | |
Geplaatst: Di Mei 23, 2023 10:34 |
|
|
|
Het lijkt dat wij mensen via de Neanderthaler dierenliefde in ons DNA hebben binnengehaald, inclusief de voordelen die ons dat heeft gegeven.
Hoe meer Neanderthal DNA, hoe groter de dieren liefde bij de mens door groter DNA in hun systeem . Bij Papoeas, met een zeer hoog DNA gehalte, hebben de vrouwen zelfs biggen aan de borst.
Via die dierenliefde gingen wij vee houden, kregen we paardrijden onder de knie en trokken ossen onze karren.. Zelfs de wildste Indianenstam houd huisdieren gevangen in het wild, en de blankste mens kweekt rolmopshondjes of houd een Cavia..
Via onze van Neanderthalers geërfde dierenliefde overleefden wij, samen met onze honden en ander vee, de IIstijden en de warme Tussentijden. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 24, 2023 9:52 |
|
|
|
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 24, 2023 10:08 |
|
|
|
Dit nog:
(Helemaal uitkijken).
|
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 24, 2023 11:18 |
|
|
|
Vlees een onontbeerlijk deel van het dieet van de mens als omnivoor voor zijn noodzakelijke bv B12 vitamine. Het blijkt uit wetenschappelijk onderzoek, dat een gebrek aan deze vitamine bij de mens hersen beschadigingen teweeg brengt.
Het is een uitstekende zaak.dat echte fouten tijdens het slachtproces, onder de aandacht van de onze rechtspraak wordt gebracht, en worden bestraft. Dit alles buiten muggeziften om.
Het is de bedoeling van wetten dat ze het slachtproces verbeteren. niet in de weg staan of verbieden.
Ik wil er ook nog op wijzen dat bv vitamine B12 tabletten voor menselijke consumptie, alleen kunnen worden verkregen via dierlijke productie. Of dat proces nu via varkens ander vee of via bacterien loopt, beste Nautub. Hopelijk zijn uw hersens nog niet aangetast door dit lang sluipende vitamine gebrek.
Ook u beste Nautub, bent als mens, net als ik, door de natuur veroordeelt tot het omnivorendom.
Trouwens ik zag eens een reportage van een uitstekende slager uit de achterhoek, die zijn slachtvarkens een week voor de slachtijd naar zijn varkenshok bracht om aan hem te wennen. Daarna werden ze geslacht zonder enig misbaar vanuit de varkens kant, terwijl ze nog kauwden op de uitgestrooide mais gestrood onder de slachthaken.
Dus slachten kan uitstekend op een diervriendelijke manier. Net zoiets zoals het afschieten van wilde varkens. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 24, 2023 15:53 |
|
|
|
Poendert schreef: | Ik wil er ook nog op wijzen dat bv vitamine B12 tabletten voor menselijke consumptie, alleen kunnen worden verkregen via dierlijke productie. Of dat proces nu via varkens ander vee of via bacterien loopt, beste Nautub.
Ook u beste Nautub, bent als mens, net als ik, door de natuur veroordeelt tot het omnivorendom. |
Dat proces loopt veelal via bacterien, maar dan wel in laboratoria, waar zij de B12 produceren.
Citaat:
"Is het veganistisch?
Vitamine B12 in supplementen wordt gemaakt door bacteriën in een laboratorium en is dus veganistisch.10 Vitamine B12 kan uit dierlijke producten worden gehaald, maar dit wordt niet gedaan omdat het een duurdere manier van B12-winning is".
Poendert schreef: | IHopelijk zijn uw hersens nog niet aangetast door dit lang sluipende vitamine gebrek. |
Wat nou gebrek?
Wie supplementen gebruikt krijgt geen gebrek.
Maar dan:
Vleeseters hebben drie keer zoveel kans om aan Altzheimer te gaan lijden dan vegetariers.
Bron: https://www.hln.be/nina-kookt/waarom-vegetariers-bijna-10-jaar-langer-leven~ad59de8e/?referrer=https%3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F
Hopelijk is Poendert niet ook een van de slachtoffers. |
|
|
|
|
| Re: VIA neanderthalers kreeg de mens dankbaar dierenliefde | |
Geplaatst: Do Mei 25, 2023 11:32 |
|
|
|
Poendert schreef: | Het lijkt dat wij mensen via de Neanderthaler dierenliefde in ons DNA hebben binnengehaald, inclusief de voordelen die ons dat heeft gegeven.
Hoe meer Neanderthal DNA, hoe groter de dieren liefde bij de mens door groter DNA in hun systeem . Bij Papoeas, met een zeer hoog DNA gehalte, hebben de vrouwen zelfs biggen aan de borst.
Via die dierenliefde gingen wij vee houden, kregen we paardrijden onder de knie en trokken ossen onze karren.. Zelfs de wildste Indianenstam houd huisdieren gevangen in het wild, en de blankste mens kweekt rolmopshondjes of houd een Cavia..
Via onze van Neanderthalers geërfde dierenliefde overleefden wij, samen met onze honden en ander vee, de IIstijden en de warme Tussentijden. |
Boven de 50ste breedtegraad heeft nooit een volk zonder dierlijke hulp en vleesconsumptie overleeft. En kan een mens niet overleven. |
|
|
|
|
| Re: VIA neanderthalers kreeg de mens dankbaar dierenliefde | |
Geplaatst: Za Mei 27, 2023 8:49 |
|
|
|
Beste Nautub.
Het verschil tussen uw zogenaamde dieren vertroetelaars en mijn vrienden de echte dierenvrienden, is dat de laatsten een dier zien als een compagnon in hun weg naar eeuwigheid., terwijl uw soort kijk op onze medeschepsels dieren niet als volwaardige mede schepsels beschouwd.
U ziet onze medeschepsels meer als knuffels, die als tweedehands schepsels zijn geschapen ter meerdere eer en glorie van uw eigen, ongetwijfeld enorme emphatische intellect.
Terwijl mijn kant van het mensdom ook dieren ziet als volwaardige medeschepsels in onze en hun strijd om te overleven in dit levenonvriendelijke heelal.
Ik vind persoonlijk onze kijk op de levenweg van mens en dier, een stuk levensvriendelijker, en realistischer dan die van u.
Een bacterie is minstens zo belangrijk voor de verzamelde levensvonk als een olifant of een mens |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 28, 2023 2:04 |
|
|
|
Poendert schreef: Quote: | Het lijkt dat wij mensen via de Neanderthaler dierenliefde in ons DNA hebben binnengehaald, inclusief de voordelen die ons dat heeft gegeven.
Hoe meer Neanderthal DNA, hoe groter de dieren liefde bij de mens door groter DNA in hun systeem . |
Onzin, lijkt mij.
De plaats van dieren in de menselijke samenlevingen is een cultureel gegeven. Om meteen uit eigen ervaring te spreken, enkele van de haïtianen welke bij mij gewerkt hebben toonden een grote liefde voor hun honden, meer dan veel mensen van indiaanse oorsprong die gemiddeld 3 a 4 % neanderthalgenen in zich dragen.
Dierenliefde was zeer groot bij de indoeuropese of arische volkeren: hun paarden en honden, en soms ook rundvee, werden soms apart en soms met hun baas begraven. Die culturele erfenis is nog sterk verankerd in het hindoeïsme, omdat zij de dieren een onsterfelijke ziel toedichten, evenals de proto-iraansche volkeren en hoogstwaarschijnlijk ook de europese tak van de indoeuropese volkeren: kelten, friezen, angelsaksen, ook van hen zijn dierengraven bekend. Daarentegen, van de eerste -niet neanderthal- europese jagers-verzamelaars die tot 25 % neanderthalgenen in zich droegen (en in enkele gevallen 50%) is daarvan niets bekend. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 28, 2023 10:40 |
|
|
|
Willem schreef: | Poendert schreef: Quote: | Het lijkt dat wij mensen via de Neanderthaler dierenliefde in ons DNA hebben binnengehaald, inclusief de voordelen die ons dat heeft gegeven.
Hoe meer Neanderthal DNA, hoe groter de dieren liefde bij de mens door groter DNA in hun systeem . |
Onzin, lijkt mij.
De plaats van dieren in de menselijke samenlevingen is een cultureel gegeven. Om meteen uit eigen ervaring te spreken, enkele van de haïtianen welke bij mij gewerkt hebben toonden een grote liefde voor hun honden, meer dan veel mensen van indiaanse oorsprong die gemiddeld 3 a 4 % neanderthalgenen in zich dragen.
Dierenliefde was zeer groot bij de indoeuropese of arische volkeren: hun paarden en honden, en soms ook rundvee, werden soms apart en soms met hun baas begraven. Die culturele erfenis is nog sterk verankerd in het hindoeïsme, omdat zij de dieren een onsterfelijke ziel toedichten, evenals de proto-iraansche volkeren en hoogstwaarschijnlijk ook de europese tak van de indoeuropese volkeren: kelten, friezen, angelsaksen, ook van hen zijn dierengraven bekend. Daarentegen, van de eerste -niet neanderthal- europese jagers-verzamelaars die tot 25 % neanderthalgenen in zich droegen (en in enkele gevallen 50%) is daarvan niets bekend. |
Beste Willem. Als u dieper in de geschiedenis van het mensdom duikt zult zien dat volken zonder dierenliefde zich slechter redden dan de volken die dieren als medeschepsels zien.
Boven de Sahara wonen mensen zonder of met zeer weinig Neanderthalers DNA, zonder door henzelf getemde dieren.
In die contreien heeft men geen enkel dier ooit zelf getemd. De dieren waar men in die streken mee samenleefde waren allemaal afkomstig van noordelijker volken die de oeros, paarden, ezels, geiten en varkens, kamelen of buffels in hun stamlanden al hadden getemd.
Hoewel overvloedig aanwezig in de vorm van verschillende Zebrasoorten, Buffelsoorten wilde varkens en antilopen, werd er boven de Sahara nooit 1 van die dieren door de bewoners getemd Men leefde weliswaar samen met koeien ,paarden en andere beesten. Maar allemaal tweede hands, oorspronkelijk getemd in Europa of Azie.
Er ligt in mijn herinnering nog een oude foto van een Engelse lord, die met een rijtuig door 6 Zebra,s getrokken door Londen reed. ,
Dus ook zebra,s waren goed te temmen. Zie ook de tamme waterbuffel. |
|
|
|
|
|
|
|
Willem schreef: | Poendert schreef: Quote: | Het lijkt dat wij mensen via de Neanderthaler dierenliefde in ons DNA hebben binnengehaald, inclusief de voordelen die ons dat heeft gegeven.
Onzin, lijkt mij.
Beste Willem. Als u dieper in de geschiedenis van het mensdom duikt zult zien dat volken zonder dierenliefde zich slechter redden dan de volken die dieren als medeschepsels zien.
Boven de Sahara wonen mensen zonder of met zeer weinig Neanderthalers DNA, zonder door henzelf getemde dieren.
In die contreien heeft men geen enkel dier ooit zelf getemd. De dieren waar men in die streken mee samenleefde waren allemaal afkomstig van noordelijker volken die de oeros, paarden, ezels, geiten en varkens, kamelen of buffels in hun stamlanden al hadden getemd.
Hoewel overvloedig aanwezig in de vorm van verschillende Zebrasoorten, Buffelsoorten wilde varkens en antilopen, werd er boven de Sahara nooit 1 van die dieren door de bewoners getemd Men leefde weliswaar samen met koeien ,paarden en andere beesten. Maar allemaal tweede hands, oorspronkelijk getemd in Europa of Azie.
Er ligt in mijn herinnering nog een oude foto van een Engelse lord, die met een rijtuig door 6 Zebra,s getrokken door Londen reed. ,
|
|
|
|
|
|
|
Onzin, lijkt mij.
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg