Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 94, 95, 96
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2023 7:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Als iemand (private) leaset dan leent ie niet, dan huurt ie.

Een auto kunnen huren is ook niet de definitie van een auto kunnen betalen. Ik kan een Ferrari huren, dat maakt een Ferrari niet betaalbaar. Het is een boute stelling. Voor een laatste maal, de insteek van Cliff was aantonen dat de aanschafwaarde van een EV binnen het bereik is voor mensen met een modaal inkomen. Dat spreek ik niet tegen maar het brengt wel een groter kostenrisico met zich mee dan bij een brandstofauto. Jij begon er echter conclusies bij te slepen die feitelijk onjuist bleken. Met het tekort aan kennis op basale dingen heb je behoorlijk geknaagd aan de geloofwaardigheid van het standpunt.

Quote:
Misschien wel net zoals Cliox z'n woning huurt.
Anders zou ie eerst vele jaren lang gespaard moeten hebben, alvorens hij ze kon kopen.
Maar dan rest de vraag waar hij tijdens dat sparen dan gewoond heeft. Wellicht bij z'n ouders.
Want ja, lenen daar begint ie niet aan.

Flauw natuurlijk omdat de hypotheek een beetje de uitzondering is die de regel bevestigt. Uitzonderingen benoemen (ome Piet rookte als een schoorsteen en werd 9; tante Sjaan zoop als Tempelier en werd 100; buurman Kees heeft een ongeluk overleefd door het niet dragen van een autogordel) doen mensen die geen punt hebben. Die verzanden in het benoemen van uitzonderingen.

Overigens, voor wat het waard is, een hypotheek nemen op een woning is goedkoper dan wanneer je huurt. En dan is het huis ook nog eens van jou. Je bent een dief van je beurs als je dan gehuurd gaat zitten.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2023 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Een auto kunnen huren is ook niet de definitie van een auto kunnen betalen. Ik kan een Ferrari huren, dat maakt een Ferrari niet betaalbaar. Het is een boute stelling. Voor een laatste maal, de insteek van Cliff was aantonen dat de aanschafwaarde van een EV binnen het bereik is voor mensen met een modaal inkomen. Dat spreek ik niet tegen maar het brengt wel een groter kostenrisico met zich mee dan bij een brandstofauto. Jij begon er echter conclusies bij te slepen die feitelijk onjuist bleken. Met het tekort aan kennis op basale dingen heb je behoorlijk geknaagd aan de geloofwaardigheid van het standpunt.

Kan allemaal wel zijn maar de insteek dezerzijds is dat 't voor degenen die het kostenrisico te groot is toch heel goed mogelijk is om voor 'n zacht prijsje onbezorgd elektrisch te rijden en dat men daarom moreel ook gehouden is om dat te doen.
Cliox schreef:
Flauw natuurlijk omdat de hypotheek een beetje de uitzondering is die de regel bevestigt. Uitzonderingen benoemen (ome Piet rookte als een schoorsteen en werd 9; tante Sjaan zoop als Tempelier en werd 100; buurman Kees heeft een ongeluk overleefd door het niet dragen van een autogordel) doen mensen die geen punt hebben. Die verzanden in het benoemen van uitzonderingen.

Aha, het lenen voor 'n huis is 'n uitzondering.
Dat had er dan wel even bij vermeld mogen worden. Want dit stond er:
"Ik heb als kind geleerd dat als je iets wil je er voor moet sparen. En precies dat is wat ik mijn leven lang doe".
Cliox schreef:
Overigens, voor wat het waard is, een hypotheek nemen op een woning is goedkoper dan wanneer je huurt. En dan is het huis ook nog eens van jou. Je bent een dief van je beurs als je dan gehuurd gaat zitten.

Valt nog maar te bezien; bij 'n hypotheek van 200.000,- betaalt men toch al gauw 30 jaar lang gemiddeld 350,- per maand aan rente.
Daar kan men in de sociale sector met huurtoeslag 'n flink end onder komen.
Bovendien loopt men als koper het risico dat men door wat voor oorzaak dan ook op 'n gegeven moment de hypotheek niet meer kan aflossen.
Dan is men z'n woning kwijt en moet men ergens anders 'n huurwoning zien te krijgen.
Verder moet men als koper zelf het huis verzekeren en de onderhouds- en eventueel verduurzamingskosten ervan ophoesten.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2023 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Niet 'het kan allemaal wel zo zijn', het is zo. Verder ging dit gedeelte over je toevoeging die feitelijk onjuist bleek.
Mensen opzadelen met leningen en huur om aan te tonen dat een EV rijden betaalbaar vind ik ronduit bespottelijk.
Het is nergens een reactie op.

Het volgende is dat je ook een auto kunt stelen. Dan is-ie gratis. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2023 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Mensen opzadelen met leningen en huur om aan te tonen dat een EV rijden betaalbaar vind ik ronduit bespottelijk.
Het is nergens een reactie op.

Het is 'n nieuwe inbreng in dit topic.
En de bedoeling ervan is om duidelijk te maken dat 't asociaal is wanneer men hoe dan ook de mogelijkheid heeft om (legaal) elektrisch te rijden, maar die mogelijkheid laat liggen en gewoon op fossiel blijft rijden.
Men maakt zich dan immers schuldig aan onder andere het vervuilen van de lucht die medemensen moeten inademen, met voor dezen in veel gevallen gezondheidsschade en/of voortijdig overlijden als gevolg.
Bovendien veroorzaakt men meer geluidshinder.

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2023 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Laat mij dan duidelijk maken dat 't asociaal is wanneer het niet nodig is om het milieu te belasten door het gebruik van internet en het dan vervolgens wel doet. Het maakt je ecologische voetafdruk groter dan strikt noodzakelijk.

Bron: https://www.vice.com/nl/article/wjwxwq/hoe-slecht-is-het-internet-voor-het-milieu[/quote]

Je maakt je dan immers schuldig aan onder andere het vervuilen van de lucht die medemensen moeten inademen, met voor dezen in veel gevallen gezondheidsschade en/of voortijdig overlijden als gevolg.
En je veroorzaakt mogelijk stress en irritatie. De gezondheidsgevolgen van stress zijn vergaand.

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2023 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Laat mij dan duidelijk maken dat 't asociaal is wanneer het niet nodig is om het milieu te belasten door het gebruik van internet en het dan vervolgens wel doet. Het maakt je ecologische voetafdruk groter dan strikt noodzakelijk.

Bron: https://www.vice.com/nl/article/wjwxwq/hoe-slecht-is-het-internet-voor-het-milieu[/quote]

Je maakt je dan immers schuldig aan onder andere het vervuilen van de lucht die medemensen moeten inademen, met voor dezen in veel gevallen gezondheidsschade en/of voortijdig overlijden als gevolg. En je veroorzaakt mogelijk stress en irritatie. De gezondheidsgevolgen van stress zijn vergaand.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2023 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dubbel posten van zo'n lariekoek heeft echt geen zin hoor; 't blijft ook dan lariekoek.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Nou ja, dat is gewoon een mening.
Cliox schreef:
Dat eerste niet.

Wat eerste?

Quote:
Dat geldt ook voor Cliff die meelift op je claim

Laughing Ik heb niets gezegd over de garantie-periode volgens mij. Die 160k of 180k (of meer) is gewoon een feit.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Het zijn invalide argumenten.

Een invalide argument is accu-vrees zolang niemand kan aantonen dat accu's een probleem zijn bij elektrische auto's. Angst is een slechte raadgever.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Voor een laatste maal, de insteek van Cliff was aantonen dat de aanschafwaarde van een EV binnen het bereik is voor mensen met een modaal inkomen. Dat spreek ik niet tegen

Mooi, dan staat dat punt.

Quote:
maar het brengt wel een groter kostenrisico met zich mee dan bij een brandstofauto.

Dat is niet aangetoond. Het is accu-angst, maar of dat realistisch is...

BerichtGeplaatst: Di Jun 06, 2023 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliff schreef:
Nou ja, dat is gewoon een mening.
Cliox schreef:
Dat eerste niet.

Wat eerste?

Quote:
Dat geldt ook voor Cliff die meelift op je claim

Laughing Ik heb niets gezegd over de garantie-periode volgens mij. Die 160k of 180k (of meer) is gewoon een feit.

Het is een halve waarheid. De garantie van de auto waarover het ging was derhalve reeds verlopen. Dus niet zorgeloos rijden zoals werd beweerd.

BerichtGeplaatst: Di Jun 06, 2023 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar blijft staan: hoe groot is de kans op een accu-probleem nou eigenlijk? Net zo groot als een kapotte distributieriem, kapot lager, kapotte versnellingsbak, etc?

Al dat soort reparaties schrijven een tweedehands brandstofauto ook af tot schroot.

BerichtGeplaatst: Di Jun 06, 2023 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat is makkelijk te voorkomen door preventief onderhoud. Een distributieriemkit kost een paar tientjes incluis loop- en spanrollen. Indien je een waterpomp mee vervangt kan je auto er weer een ton tegenaan. Een accu kun je niet preventief vervangen noch preventief onderhoud verrichten en ik begreep zelfs dat deze ook plots stuk kunnen gaan zonder vooraankondiging.

Overigens, het onderstaande al gespot Cliff?
    Het overgrote deel van de Nederlandse leaserijders kiest als volgende auto nog geen elektrische auto. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA).

Driekwart van de Nederlandse leaserijders (zowel zakelijke lease als private lease) kiest voorlopig niet voor een volledig elektrische auto. Dat blijkt uit een door VMS Insight onder 500 leaserijders uitgevoerd onderzoek in opdracht van de VNA. Veel mensen overwegen de volgende keer een hybride leaseauto of een traditionele auto met verbrandingsmotor te nemen, vooral vanwege de kosten. De keuze om wel of niet voor een elektrische leaseauto te gaan is sterk inkomensafhankelijk, zo blijkt. Leaserijders met relatief lage inkomens verwachten in de toekomst nog geen elektrische auto te kunnen kiezen.
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/meeste-leaserijders-vinden-elektrische-auto-te-duur/?referrer=https%3A%2F%2F%2F

Told you!

BerichtGeplaatst: Di Jun 06, 2023 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Told you!

Volgens mij beweerde jij dat er minder elektrisch geleased zou worden, maar dat zegt het artikel helemaal niet. Men spreekt eerder van uitstel:

'Het overgrote deel van de Nederlandse leaserijders kiest als volgende auto nog geen elektrische auto.'

Het woordje 'nog' spreekt hier boekdelen. En verder blijft het maar een heel klein stukje van de puzzel: de Nederlandse leasemarkt.

Dit is het grote plaatje: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/verkoop-elektrische-autos-ook-dit-jaar-naar-recordhoogte/

BerichtGeplaatst: Di Jun 06, 2023 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Mijn claim was dat de fiscale voordelen van elektrisch rijden bij de meeste leaserijders een doorslaggevend argument was om een EV te leasen en dat het opheffen van die fiscale voordelen verandering brengt in de overweging. Nu het prijsverschil tussen een EV en brandstofauto is dichtgelopen kiezen mensen toch liever voor het praktisch gemak van een brandstofauto. Het is logisch dat het niet direct zichtbaar is in de afzet omdat:
1. Mensen lopende leasecontracten hebben en die moeten uitzingen;
2. Het niet past bij wat bedrijven willen uitstralen dus het leasen van een EV verplichtstellen.

Jij sprak dit tegen en nam het niet serieus omdat het niet tastbaar was. Het onderzoeksresultaat van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) doet dit wel en onderstreept mijn statement. Of dit daadwerkelijk leidt tot een terugloop in de verkoop moet blijken. Ik denk dat dit met wetgeving wordt tegengehouden.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2023 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Jij sprak dit tegen en nam het niet serieus omdat het niet tastbaar was.

Dat deed ik nadrukkelijk niet. Ik vroeg om bewijzen, en die heb je niet - dat geef je zelf ook al aan. Laten we wachten op de cijfers, dan weten we het zeker. Ik denk zelf ook wel dat er stabilisering komt in het leasen van EV's, maar hybride daarentegen wint weer wel.

Verder is leasen voor jou veel belangrijker dan voor mij. Ik kijk naar het grote plaatje, Europees of zelfs globaal. Jij kijkt naar leasen en dan specifiek in Nederland.

Quote:
Of dit daadwerkelijk leidt tot een terugloop in de verkoop moet blijken. Ik denk dat dit met wetgeving wordt tegengehouden.

Dit is exact wat ik de hele tijd beweer, goed dat je het ook zelf ziet. En nee, dat is geen tegenspraak. Het is wachten op leasecijfers, waarbij ik erbij blijf dat het micro-cijfers zijn en niet macro.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2023 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Dat deed ik nadrukkelijk niet. Ik vroeg om bewijzen, en die heb je niet - dat geef je zelf ook al aan. Laten we wachten op de cijfers, dan weten we het zeker. Ik denk zelf ook wel dat er stabilisering komt in het leasen van EV's, maar hybride daarentegen wint weer wel.

Hybrideauto heeft niet de ongemakken van een volledig elektrische auto. Ik ben altijd duidelijk geweest dat ik het heb over volledig elektrisch versus brandstof. Ik een hybrideauto zit een brandstofmotor. Je bent dan niet afhankelijk van een laadpaal en laadmogelijkheid om te rijden.

Quote:
Verder is leasen voor jou veel belangrijker dan voor mij. Ik kijk naar het grote plaatje, Europees of zelfs globaal. Jij kijkt naar leasen en dan specifiek in Nederland.

Leaserijders zijn nu eenmaal de grootste groep die elektrisch rijdt. Als je het praktisch gemak wil toetsen van het elektrisch rijden kun je daar terecht. Jij hebt de verkoopcijfers als primair argument gebruikt om het enthousiasme te duiden en hebt mijn kanttekeningen weggewuifd. Nu fiscale voordelen verdwijnen en onderzoek wordt gedaan naar de interesse van leaserijders wordt mijn claim aangetoond.

Indien mijn kanttekeningen onterecht zouden zijn, zoals jij stellig hebt beweerd, waarom blijkt dat nu niet uit onderzoek?

Quote:
Dit is exact wat ik de hele tijd beweer, goed dat je het ook zelf ziet. En nee, dat is geen tegenspraak. Het is wachten op leasecijfers, waarbij ik erbij blijf dat het micro-cijfers zijn en niet macro.

Nee nee vriend, het enige waar ik kanttekening heb geplaatst is bij de praktische ongemakken. Dat spreek jij in alle hevigheid tegen. Dat we niet ontkomen aan elektrisch rijden staat niet ter discussie. Nu niet willen terugkrabbelen nu mijn punt tastbaar wordt.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2023 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Leaserijders zijn nu eenmaal de grootste groep die elektrisch rijdt.

Nee. Niet in de EU, niet in Europa, niet in de wereld. Alleen in het kleine Nederland. Als het al zo is, want ik heb de cijfers niet gezien.

Quote:
Indien mijn kanttekeningen onterecht zouden zijn, zoals jij stellig hebt beweerd, waarom blijkt dat nu niet uit onderzoek?

Je kunt de bewijslast omkeren, maar ook uit het door jou aangehaalde onderzoek blijkt niet dat er een terugloop is. Wat er wel uit blijkt is uitstel, maar dat is niet hetzelfde als terugloop.

Quote:
Nee nee vriend, het enige waar ik kanttekening heb geplaatst is bij de praktische ongemakken.

Die praktische ongemakken zijn alleen de verre wintersportvakantie. Voor 99,9% van de mobiliteit zijn er alleen maar voordelen.

Quote:
Dat spreek jij in alle hevigheid tegen.

Neuh. Ik hoor alleen de zoveelste brandstofrijder roepen over de ongemakken van elektrisch rijden. Daarbij keer op keer niet realiseren dat je thuis iedere dag kunt tanken. Jaja, mits je en eigen stopcontact hebt in de buurt van je auto.

Quote:
Dat we niet ontkomen aan elektrisch rijden staat niet ter discussie.

Ik heb het idee dat jij daar nogal terugkrabbelt nu het punt tastbaar wordt. Zoals roepen dat de gemeente van elektrisch naar brandstof overstapt, of leaserijders, etc.

Quote:
Nu niet willen terugkrabbelen nu mijn punt tastbaar wordt.

Je punt is niet tastbaar, dat geef je notabene zelf hierboven al toe: Het is logisch dat het niet direct zichtbaar is in de afzet.

Niet zichtbaar, niet tastbaar. Zijn we het over eens.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2023 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Nee. Niet in de EU, niet in Europa, niet in de wereld. Alleen in het kleine Nederland. Als het al zo is, want ik heb de cijfers niet gezien.

Daar hadden we het over; Nederland! Smile

Quote:
Je kunt de bewijslast omkeren, maar ook uit het door jou aangehaalde onderzoek blijkt niet dat er een terugloop is. Wat er wel uit blijkt is uitstel, maar dat is niet hetzelfde als terugloop.

We hebben de intrinsieke motivatie om elektrisch te rijden besproken. Mensen die een EV rijden willen terug naar een brandstofauto nu fiscale voordelen verdwijnen. Daar kunnen we de volgende conclusies uit destilleren:

1. Geld was de belangrijkste motivator om een EV te rijden;
2. De brandstofauto prevaleert boven de EV, je enthousiasme ten spijt.

Quote:
Die praktische ongemakken zijn alleen de verre wintersportvakantie. Voor 99,9% van de mobiliteit zijn er alleen maar voordelen.

Dat enthousiasme wordt niet gedeeld. Nu de fiscale voordelen nagenoeg verdwenen zijn komt de brandstofauto weer in beeld.

Quote:

Neuh. Ik hoor alleen de zoveelste brandstofrijder roepen over de ongemakken van elektrisch rijden. Daarbij keer op keer niet realiseren dat je thuis iedere dag kunt tanken. Jaja, mits je en eigen stopcontact hebt in de buurt van je auto.

En nu wordt de brandstofrijder aantoonbaar bijgestaan door 'EV-bezitters.'

Quote:
Ik heb het idee dat jij daar nogal terugkrabbelt nu het punt tastbaar wordt. Zoals roepen dat de gemeente van elektrisch naar brandstof overstapt, of leaserijders, etc.

Het wordt een kunstmatige transitie en dat bewijst mijn punt. Als de EV zoveel voordelen had als jij beweerd zou de transitie veel organischer verlopen. En zouden de leaserijders nu wederom massaal kiezen voor een EV.

Quote:
Je punt is niet tastbaar, dat geef je notabene zelf hierboven al toe: Het is logisch dat het niet direct zichtbaar is in de afzet.

Niet zichtbaar, niet tastbaar. Zijn we het over eens.

Onderzoeksresultaat bewijst mijn gelijk. Dat het (nog) niet leidt tot minder afzet komt doordat mensen meerjarig leasen en stagnatie van elektrificatie kunstmatig wordt beïnvloed. Zoals eerder gezegd, veel bedrijven voeren een leaseplicht van een EV in om werknemers te dwingen elektrisch te rijden. Reden is dat een brandstofauto niet aansluit op wat bedrijven willen uitstralen. Voor de bühne dus. Niet omdat elektrisch rijden zo fantastisch is, anders was dit kunst- en vliegwerk overbodig.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2023 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Cliox schreef:
Here we go (deel 2): De salderingsregeling gaat definitief op de schop. De salderingsregelring is net als alle andere milieusubsidies een aanjager geweest om verkoop te stimuleren en nu deze op gang is verdwijnen de financiële voordelen.
Cliox schreef:
Het laat een ander licht schijnen op de aanschaf van zonnepanelen en heeft ons doen besluiten om de aanschaf van zonnepanelen voorlopig in de ijskast te zetten en de rem op de elektrificatie te trekken. In de zomer wordt immers nauwelijks stroom gebruikt. Het stroomgebruik is nihil in de zomermaanden en vindt hoofdzakelijk in de avonduren plaats.

En... here we go deel 3:

En weer is het maar de vraag of de salderingsregeling daadwerkelijk gaat verdwijnen:

Veenstra merkt bovendien op dat niet alleen de BoerBurgerBeweging (BBB) maar ook de tweede Nederlandse boerenpartij – het CDA – in de Eerste Kamer kritische vragen heeft gesteld over de afbouw van het salderen. ‘Als de BBB straks bij de stemming over het wetsvoorstel de beslissende stem heeft, lijkt de afbouw van de salderingsregeling te gaan sneuvelen’, stelt Veenstra. ‘De kans dat de BBB voor het stoppen van het salderen stemt, is zeer, zeer mager. BBB stemde tegen het voorstel in de Tweede Kamer en diende ook een motie in – die het weliswaar niet haalde – om pas te stoppen met het salderen als 5 miljoen huishoudens zonnepanelen hebben.’

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i34503/nieuwe-eerste-kamer-beslist-over-salderingsregeling-lot-eigenaren-zonnepanelen-in-handen-bbb-groenlinks-en-pvda

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2023 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Daar hadden we het over; Nederland! Smile

Neuh, ik zie het grotere plaatje. Jij verengt het het liefst tot alleen de Nederlandse leaserijders.

Quote:
We hebben de intrinsieke motivatie om elektrisch te rijden besproken. Mensen die een EV rijden willen terug naar een brandstofauto nu fiscale voordelen verdwijnen.

QED. Je hebt het nog steeds over de leaserijder.

Quote:
Dat enthousiasme wordt niet gedeeld.

Klopt, brandstofrijders zijn hardnekkig en vooral onwetend. Beetje zoals het anti-vax publiek.

Quote:
Het wordt een kunstmatige transitie en dat bewijst mijn punt. Als de EV zoveel voordelen had als jij beweerd zou de transitie veel organischer verlopen. En zouden de leaserijders nu wederom massaal kiezen voor een EV.

De Nederlandse leaserijders... kijk eens wat groter!

Quote:
Onderzoeksresultaat bewijst mijn gelijk. Dat het (nog) niet leidt tot minder afzet komt doordat mensen meerjarig leasen en stagnatie van elektrificatie kunstmatig wordt beïnvloed. Zoals eerder gezegd, veel bedrijven voeren een leaseplicht van een EV in om werknemers te dwingen elektrisch te rijden. Reden is dat een brandstofauto niet aansluit op wat bedrijven willen uitstralen. Voor de bühne dus. Niet omdat elektrisch rijden zo fantastisch is, anders was dit kunst- en vliegwerk overbodig.

Je spreekt jezelf in deze alinea keihard tegen, maar goed... dat schreef ik hierboven ook al.