Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De islam en LHBTI. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 68, 69, 70
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik neem het voor niemand op, ik zet dingen in het juiste perspectief.

Dat denk ik toch wel.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat ik dingen in het perspectief zet? Weet ik.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliff schreef:
Exact. Tot nu toe heeft Tedje het nooit gehad over de sportbond, maar hield hij de voetballers verantwoordelijk. Ineens wordt er weer van standpunt veranderd.

O nee? Volgens mij hebben we het over de KNVB en (elders eerder) over de FIFA gehad. De FIFA dwarsboomde deze actie in Qatar omdat het een corrupte club is die hun oren lieten hangen naar Qatar waar homohaat religieus en wettelijk geregeld is. De KNVB heeft hier in Nederland het bandje opgevoerd met de vraag om het te dragen. Daar deed iedereen aan mee behalve die twee vastgeroeste islamitische homohaters.
Daar tegenover heeft de leiding van de motorsportwereld de BLM actie niet in het leven geroepen, dus ook niet gevraagd om eraan mee te doen.

Dat blijf je roepen maar is pertinent onjuist.
En vergeet niet dat de KNVB homofobe spreekkoren tolereert.

Het is een beetje hetzelfde wanneer voetballers wordt verzocht een Clean-Climat-band te dragen en voortaan een privé-Hummer krijgen om naar de uitwedstrijden te reizen. Dat neemt niemand serieus Tedje. Dat geldt ook voor de One-Love aanvoerdersband. Doe het maar gewoon in plaats van zeggen dat je iets belangrijk vindt.

Quote:
Ik citeer nog maar eens wat de betreffende voetbalmeneer in oktober van het vorig jaar aan de pers (Het Parool) vertelde:.

Orkun Kökçü: I“Ik vind dat iedereen vrij is om te doen wat diegene wil of voelt. Ik snap heel goed wat het belang is van deze actie, alleen voel ik mij door mijn geloofsovertuiging niet de aangewezen persoon om dit te supporten. Daarom voel ik me er niet comfortabel bij om deze aanvoerdersband te dragen .

Precies wat ik zeg. Hij is niet homofoob, hij doet niet mee aan de campagne.

Quote:
Die fijne meneer lult uit z'n nek want hij zegt hier met andere woorden dat jij vanuit zijn religie een homohater is
Over onsmakelijk gesproken...

Dat blijkt nergens uit.

Quote:
Iets dergelijks moet hier in dit land eens iemand over negers of joden of islamieten zeggen. Dan moet je eens kijk hoeveel te klein dit land dan wordt.
Ik herhaal het nog maar eens: Je kunt niet vrijblijvend shopping in de inclusieve samenleving.

Drogredenering.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dat ik dingen in het perspectief zet? Weet ik.

Nee, dat jij het voor iemand opneemt. Je kunt moeilijk het standpunt van iemand verdedigen en dan zeggen dat je het niet voor die persoon opneemt.
Het juiste perspectief is dan de islam homohaat predikt en praktiseert en dat wij daar niet tegen doen.

Quote:
En vergeet niet dat de KNVB homofobe spreekkoren tolereert.

O ja? Dat is mij dan ontgaan.

Quote:
Het is een beetje hetzelfde wanneer voetballers wordt verzocht een Clean-Climat-band te dragen en voortaan een privé-Hummer krijgen om naar de uitwedstrijden te reizen. Dat neemt niemand serieus Tedje. Dat geldt ook voor de One-Love aanvoerdersband. Doe het maar gewoon in plaats van zeggen dat je iets belangrijk vindt.

Zoals jij het uitlegt is Kökcu een homohater. Hij kan namelijk wel zo'n bandje omdoen maar dat neemt niemand serieus.

[quote]Ik citeer nog maar eens wat de betreffende voetbalmeneer in oktober van het vorig jaar aan de pers (Het Parool) vertelde:.

Quote:
Precies wat ik zeg. Hij is niet homofoob, hij doet niet mee aan de campagne.

Dan laat dit stukje tekst nog eens goed tot je doordringen:
alleen voel ik mij door mijn geloofsovertuiging niet de aangewezen persoon om dit te supporten.

Quote:
Dat blijkt nergens uit.

Zie boven.

Quote:
Drogredenering.

Niet zo naïef, Cliox. Wat denk je wat er gebeurt als je soortelijke dingen over joden, islamieten of negers zegt?

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2023 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Nee, dat jij het voor iemand opneemt. Je kunt moeilijk het standpunt van iemand verdedigen en dan zeggen dat je het niet voor die persoon opneemt.
Het juiste perspectief is dan de islam homohaat predikt en praktiseert en dat wij daar niet tegen doen.

Ik verdedig alleen dat standpunt Tedje. Ik vind zelf ook wat van de verstrengeling van politiek en sport en steun iedere sporter die tracht dat te ontvlechten.

Quote:
O ja? Dat is mij dan ontgaan.

Hebben we het uitgebreid over gehad. Laughing

Quote:
Zoals jij het uitlegt is Kökcu een homohater. Hij kan namelijk wel zo'n bandje omdoen maar dat neemt niemand serieus.

Hij neemt de campagne niet serieus in mijn voorbeeld.
En hij laat zich niet gebruiken als boegbeeld voor de deugcampagne van de KNVB.

[quote]Ik citeer nog maar eens wat de betreffende voetbalmeneer in oktober van het vorig jaar aan de pers (Het Parool) vertelde:.

Quote:
Niet zo naïef, Cliox. Wat denk je wat er gebeurt als je soortelijke dingen over joden, islamieten of negers zegt?

Er zijn genoeg sporters die niet knielde Tedje. En ja, ook toen waren er critici die dezelfde bewoordingen gebruikte als jij nu.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 22, 2023 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik verdedig alleen dat standpunt Tedje. Ik vind zelf ook wat van de verstrengeling van politiek en sport en steun iedere sporter die tracht dat te ontvlechten.

Je verdedigt A) een homofoob standpunt en B) als je een standpunt van iemand verdedigt dan neem je het op voor de persoon die dat standpunt heeft.

Quote:
Hebben we het uitgebreid over gehad. Laughing

Ik vind het helemaal niet om te lachen. De KNVB tolereert geen homofobie.

Quote:
Hij neemt de campagne niet serieus in mijn voorbeeld.
En hij laat zich niet gebruiken als boegbeeld voor de deugcampagne van de KNVB.

Hij is een hypocriete homohater omdat hij selectief shopt in de winkel van de inclusieve samenleving. Want als het bandje bedoeld zou zijn voor het tolereren van de religie die hij aanhangt, en die nota bene homohaat predikt en praktiseert, dan zou hij dat ding ,meteen omgedaan hebben.

Quote:
Er zijn genoeg sporters die niet knielde Tedje. En ja, ook toen waren er critici die dezelfde bewoordingen gebruikte als jij nu.

Er is ook een hemelsbreed verschil tussen knielen voor een club (BLM, die ook nog een bedenkelijke achtergrond heeft) of meedoen aan het ondersteunen van de acceptatie en emancipatie van homofilie.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 22, 2023 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Je verdedigt A) een homofoob standpunt en B) als je een standpunt van iemand verdedigt dan neem je het op voor de persoon die dat standpunt heeft.

Ik verdedig zijn standpunt ten aanzien van het dragen van de aanvoerdersband.
De beste argumenten kwamen van El Yaakoubi die de eenzijdigheid en hypocrisie prima onder woorden kon brengen.
Verder vind ik iets van een standpunt en niets meer dan van een standpunt.

Quote:
Ik vind het helemaal niet om te lachen. De KNVB tolereert geen homofobie.

Dan doen ze wel. Wat is gedaan tegen de homofobe spreekkoren?

Quote:
Hij is een hypocriete homohater omdat hij selectief shopt in de winkel van de inclusieve samenleving. Want als het bandje bedoeld zou zijn voor het tolereren van de religie die hij aanhangt, en die nota bene homohaat predikt en praktiseert, dan zou hij dat ding ,meteen omgedaan hebben.

Iedereen preekt voor eigen parochie en staat ergens voor. Zo zou jij een aanvoerdersband voor open grenzen en dubbele paspoorten in de politiek ook weigeren. Wink

Quote:
Er is ook een hemelsbreed verschil tussen knielen voor een club (BLM, die ook nog een bedenkelijke achtergrond heeft) of meedoen aan het ondersteunen van de acceptatie en emancipatie van homofilie.

Ik toon alleen aan dat ook op andere onderwerpen niet iedereen mee is. Iedere sporter heeft het recht om te bepalen voor welk doel of standpunt hij zich leent en niet. Dat is niet aan mensen. En daar kun je ook geen conclusies aan verbinden. Als mijn werkgever vind dat ik morgen een pet moet dragen om open grenzen te promoten dan weiger ik dat ook pertinent. Dat maakt me nog geen racist. het betreffen kort-door-de-bocht-redenaties waar ik niks mee kan.

BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2023 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik verdedig zijn standpunt ten aanzien van het dragen van de aanvoerdersband.

Wat ik zeg: je verdedigt hem .

Quote:
De beste argumenten kwamen van El Yaakoubi die de eenzijdigheid en hypocrisie prima onder woorden kon brengen.

Je bedoelt deze kul?

"We zijn in Nederland best wel selectief in waar we iets in willen ondernemen", zegt El Yaakoubi over de - in zijn ogen - willekeur van de KNVB en spelersvakbond VVCS.

"We dragen wél een speciale aanvoerdersband vanwege Oekraïne, maar over al die andere oorlogen die overal in de wereld gaande zijn hoor ik vrij weinig. Alsof die vormen van geweld minder belangrijk zijn. Dat irriteert me."

Dat gegeven in combinatie met religieuze overwegingen hebben El Yaakoubi doen besluiten om de OneLove-aanvoerdersband niet te dragen. "Het is ook een vorm van vrijheid om die keuze te maken."

"Dat betekent niet dat ik tegen die groepering (de lhbti-gemeenschap, red.) ben, maar ik ben ook niet vóór die groepering. Ik voelde me niet geroepen om ambassadeur of uithangbord te zijn."

Bron: https://nos.nl/artikel/2469586-el-yaakoubi-na-kritiek-op-weigeren-onelove-band-blijkbaar-niet-iedereen-even-vrij

De band voor Oekraïne is geen band tegen oorlogen, maar een steunbetuiging, speciaal voor Oekraïne. Hij snapt het dus duidelijk niet.
En alweer komt die conservatieve, rigide religie op de proppen. Hij draagt die band niet omdat hij volledig achter de islam staat en die religie predikt haat tegen homofilie. Of wil jij soms ontkennen dat de islam dat niet doet?

Quote:
Wat is gedaan tegen de homofobe spreekkoren?

Bijvoorbeeld door One Love te laten dragen door de kopstukken van het voetbal, mensen die een voorbeeldfunctie hebben voor het volk op de tribune.
Inmiddels leggen scheidsrechters wedstrijden al stil bij spreekkoren die niet kunnen. Dus ze doen toch iets tegen wangedrag in stadions?

Quote:
Iedereen preekt voor eigen parochie en staat ergens voor. Zo zou jij een aanvoerdersband voor open grenzen en dubbele paspoorten in de politiek ook weigeren. Wink

O ja? Welke voetballers doen wat? Tot nu toe zijn alleen deze islamitische voetballers selectief aan het shoppen in de winkel van de inclusieve samenleving.

Quote:
Ik toon alleen aan dat ook op andere onderwerpen niet iedereen mee is. Iedere sporter heeft het recht om te bepalen voor welk doel of standpunt hij zich leent en niet.

Ik toon aan dat de homohaat van de islam doorklinkt in wat die voetballers gedaan hebben. En dat is ook de oorspronkelijke opening van deze topic.

En niemand vraagt jou om een pet op te zetten. Bij jullie op de zaak is niets aan de hand. Maar in stadions (en daarbuiten) is weldegelijk iets aan de hand waar men iets tegen wil doen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je kiest een zijde Cliox. De verkeerde in dit geval. Bedenk goed welke zijde je echt wilt kiezen...

Het aloude 'if you are not with us, you are against us'-principe.

Trap ik niet in Royy. Ik ben voor consequentie, niet voor hypocrisie.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik herhaal het nog maar eens: Je kunt niet vrijblijvend shopping in de inclusieve samenleving.

Toch doe jij dat voortdurend... raar hoor.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Het aloude 'if you are not with us, you are against us'-principe.

Trap ik niet in Royy. Ik ben voor consequentie, niet voor hypocrisie.

Klopt, Royy houdt van oude strategische wijsheden.

Doe je t niet dan beschouw ik je als moslim-knuffelaar.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Subtiel Smile

Een oude strategische wijsheid is ook dat negers katoen moeten plukken. Ben je het daar niet mee eens, dan ben je een negerknuffelaar.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2023 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ze kunnen beter met hun handen in de zaken op een stationsplein gaan staan bedoel je?

Dit land schaft zichzelf af.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 05, 2023 5:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dit land schaft zichzelf af

Het westen schaft zichzelf af door een dubbele morele standaard te hanteren.

Ik heb ooit geleerd dat de koloniën die het Westen had in de 19e eeuw enorm tegen hun bezetters opkeken. Dit kwam door superieure techniek, hogere levensstandaard en het oplossen van een hoop interne conflicten in de koloniën (bv. tussen stammen).

Echter, na WOI en WOII viel het Westen keihard van zijn voetstuk. Blijkbaar waren deze hoger beschaafde mensen vreselijk onbeschaafd, continu met elkaar aan het vechten en gebruikten daarbij de gruwelijkste wapens zoals vergassen met Zyklon B en kernbommen.

De schillen vielen van de ogen van de gekoloniseerden en zodra ze gingen realiseren dat ook die blanke Westerse mens geen hogere beschaafdheidsstandaard had, eisten ze massaal eigen bestuur.

We zien het post WOII opnieuw. Het Westen greep overal ter wereld in, zogenaamd om vrijheid, vrede en democratie te brengen. Autonoom land na autonoom land werd aangevallen en met grote regelmaat eindigden die oorlogen in complete failed states. Chaos en terreur is wat het westen in die landen achterliet. Desondanks hield men vol dat de redenen moreel verantwoord waren.

Wat zien we echter nu: Rusland valt een autonoom land aan en het westen reageert massaal door meer wapens in het conflict te pompen en de oorlog zo lang mogelijk te laten duren. De hele niet-westerse wereld staat verbaasd te kijken: waarom wordt er niet ingezet op de-escalatie, wapenstilstand en onderhandelingen zoals het Westen bij ieder ander conflict altijd geroepen heeft.

Zodra het westen ergens belangen heeft, gelden er blijkbaar totaal andere (en zelfs omgekeerde) morele redenen.

Dus ja... het westen schaft zichzelf af. Die immigratie is alleen een katalysator. Overigens ook hier: veruit de meeste asielzoekers komen nu bv. uit Syrië en Irak... autonome landen die keer op keer door het Westen zijn aangevallen Idea Rolling Eyes Embarassed

BerichtGeplaatst: Di Jun 06, 2023 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Dit heeft werkelijk niets met elkaar te maken Cliff.

De aantrekkingskracht op migranten van het westen is juist de bevestiging van de superioriteit van het westen: iedereen wil hier wonen!

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2023 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De aantrekkingskracht op migranten van het westen is juist de bevestiging van de superioriteit van het westen: iedereen wil hier wonen!

Dit heb ik net al naar Racer geschreven. Het betreft economische aantrekkingskracht Royy. Jij verwart deze met morele aantrekkingskracht, en dat is iets heel anders. Migranten delen onze normen en waarden niet. Gaan dat ook niet doen. Ook zij zien het morele verval hier.

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2023 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zal allemaal wel joh, jij gokt maar wat.

Ik kijk naar feiten en die feiten zeggen: mensen willen MASSAAL hier wonen. Ze bestormen en masse onze grenzen en asielprocedure. Holy fuck wat een superioriteit!

Hoeveel mensen willen er eigenlijk in Rusland wonen?