Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 15:19 |
|
|
|
Cliox schreef: | Geen één supportersgroep is voldoende relevant om te bepalen waar een individu voor moet staan.
Dat bepaalt het individu zelf. |
Dat maakt hem niet minder een grote hypocriete klootzak.
Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag?
Quote: | Dan zitten we op één lijn. Als we die lijn doortrekken en homoseksualiteit normaliseren moeten we stoppen met supportersgroepen voor LHBTI. Daarmee maak je positief onderscheid tussen groepen mensen. |
Feitelijk zou dat moeten, maar gezien de aanhang en enkele hypocriete voetballers is het helaas nog steeds nodig.
Quote: | Dat is jouw opvatting. Kökcü heeft uitgesproken dat hij niet tegen homofilie, hij wil alleen niet als uithangbord fungeren. Dat is zijn goedrecht. |
Köckü is gewoon een homohater die er een draai aan probeert te geven omdat hij ook wel weet dat hij dat niet openbaar kan zeggen. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 15:54 |
|
|
|
Speciaal voor Cliff ben ik even gaan zoeken.
Hier zijn er 2, maar er zijn er veel meer. Herhaaldelijk heb ik gezegd dat mensen met dubbele paspoorten gerust gewone banen mogen hebben, maar geen bepaalde overheidsbanen. Ik weet zeker dat meerdere mensen op dit forum dat kunnen beamen.
17 jan 20:23
Vuilnisophalers zijn niet van de overheid. Dat is tegenwoordig allemaal uitbesteed aan bedrijven. Daarbij zei ik ook niet ALLE overheidsbanen, maar BEPAALDE overheidsfuncties. En die journalist, waar ik het de hele tijd over heb, komt achter de dubbele nationaliteit van een POLITICUS. Daar hebben we het hier de hele tijd over. Man man man man!
6 feb 19:58
Zoals ik al eerder zei zou dat nader bekeken moeten worden. Ministeries, regering, bepaalde besturen, het leger, enzovoorts zijn gevoelige plekken waar loyaliteitsconflicten gevaarlijk kunnen zijn.
En nu hou ik ermee op want ik laat me niet langer door jou voor leugenaar uitmaken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 17:01 |
|
|
|
Je geeft zelf je gezwalk al aan met deze quotes. Ik help je even:
Tedje van Es schreef: | Hier zijn er 2, maar er zijn er veel meer. Herhaaldelijk heb ik gezegd dat mensen met dubbele paspoorten gerust gewone banen mogen hebben, maar geen bepaalde overheidsbanen. |
Tedje van Es schreef: | Daarbij zei ik ook niet ALLE overheidsbanen, maar BEPAALDE overheidsfuncties. |
Okee, hier roep je 'bepaalde overheidsbanen'. En nu dit:
Ik zeg dat je geen politicus moet kunnen worden als je 2 paspoorten hebt.
Verder vind ik dat een NL politicus alleen maar de NL nationaliteit mag hebben.
van mij mogen ze dat wel, alleen mogen ze niet in overheidsdienst.
Maar hij kan hier geen politie, soldaat of politicus worden.
Echter, je kunt alleen politie, soldaat, politicus o.i.d. worden als je uitsluitend het NL paspoort hebt.
Geen dubbele paspoorten voor Nederlandse politici!
't Is volkomen duidelijk zo, hoe de wind waait - zo is jouw betoog. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 21:07 |
|
|
|
Royy schreef: | Ik niet. Dit soort gasten moet je zo snel mogelijk hun podium ontnemen. |
Je lijkt het niet zo nauw te nemen met onze grondwettelijke vrijheden en verboden.
Quote: | Omdat Kokcu die band koppelt aan homoseksualiteit, hij heeft zelf letterlijk gezegd dat die band "ergens anders voor staat". En Kokcu is homofoob (natuurlijk zegt ie dat iedereen het zelf moeten weten, maar wat ie echt vindt snapt iedereen ook wel).
Die one love band lijkt echter meer op de olympische kleuren dan op de regenboogvlag.
Kijk dit is die one love band: |
Dan snap ik niet waarom de Roze Kameraden zich zo druk over maken en waarom het wordt besproken in het 'De islam en LHBTI' topic.
Het heeft immers niets te maken met LHBTI. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 21:09 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Dat maakt hem niet minder een grote hypocriete klootzak.
Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag? |
Het heeft niets met LHBTI te maken dus het is niet relevant. Zie Royy.
Quote: | Feitelijk zou dat moeten, maar gezien de aanhang en enkele hypocriete voetballers is het helaas nog steeds nodig. |
Het heeft niets met LHBTI te maken dus het is niet relevant. Zie Royy.
Quote: | Köckü is gewoon een homohater die er een draai aan probeert te geven omdat hij ook wel weet dat hij dat niet openbaar kan zeggen. |
Het heeft niets met LHBTI te maken dus het is niet relevant. Zie Royy. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 21:51 |
|
|
|
Cliox schreef: |
Dan snap ik niet waarom de Roze Kameraden zich zo druk over maken en waarom het wordt besproken in het 'De islam en LHBTI' topic.
Het heeft immers niets te maken met LHBTI. |
Maar dat is nu juist het hele punt Cliox. Het is een algemeen bandje tegen discriminatie binnen het voetbal. Kokcu denkt door de kleurtjes en doordat er een keer iets samengevallen is met "coming out dag" echter dat het vooral om homo-discriminatie gaat en sterker nog, "promotie" van homoseksualiteit en Kokcu zegt gewoon openlijk dat hij DAAROM dat bandje niet wil dragen.
Dat is dus het probleem. De man is gewoon openlijk homofoob.
Vergelijk dit nu eens met een Nederlander die weigert die band te dragen omdat ie denkt dat het een bandje voor de multiculturele samenleving is en voor rassenvermenging. En dan hij zeker tegen racisme en discriminatie is, maar niet als uithangbord wil dienen voor de mulitculturele samenleving en rassenvermenging. Dan zou het land toch te klein zijn Cliox?
Quote: | Het heeft niets met LHBTI te maken dus het is niet relevant. Zie Royy. |
Het bandje zelf is dus inderdaad niet specifiek LHBTI, maar veel breder. Maar Kokcu weigert hem te dragen doordat a) LHBTI er wel een onderdeel van is en b) hij denkt dat het heel ergens anders voor staat (LHBTI promotie). De man is dus volkomen geschift. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 17, 2023 11:28 |
|
|
|
Cliff schreef: | 't Is volkomen duidelijk zo, hoe de wind waait - zo is jouw betoog. |
Het is goed met je, Cliff. Je bent aan het plinten neuken terwijl je precies weet waar het om draait..
Ik ga hier geen energie meer aan verspillen. Zoek maar iemand anders die je voor leugenaars uit kunt gaan maken.
Cliox schreef: | Nu weer bepaalde. Kun je dat helder zijn welke wel en welke niet en waarom? En wat je er feitelijk mee wint. |
Een perkjesaanharker bij de gemeente mag van mij gerust een dubbel paspoort hebben, maar iemand met een bestuurdersfunctie niet. En zo zijn er nog wel meer functies waar dat op slaat. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 17, 2023 11:39 |
|
|
|
Ah, nu zijn het weer bestuurdersfuncties! Die hadden we nog niet
Is het zo moeilijk om een definitie te maken over wie het nu eigenlijk gaat Tedje? Als je dit wettelijk zou willen regelen, moet je het toch echt gaan kaderen en precies beschrijven welke functies wél en welke functies niet. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 17, 2023 11:47 |
|
|
|
Royy schreef: | Ik niet. Dit soort gasten moet je zo snel mogelijk hun podium ontnemen. |
Yep. Helemaal mij idee. Je kunt het ook heel simpel oplossen door hem niet meer als aanvoerder op te stellen.
Quote: | Omdat Kokcu die band koppelt aan homoseksualiteit, hij heeft zelf letterlijk gezegd dat die band "ergens anders voor staat". En Kokcu is homofoob (natuurlijk zegt ie dat iedereen het zelf moeten weten, maar wat ie echt vindt snapt iedereen ook wel). |
Wat ik al zei.
Cliox schreef: | Het heeft niets met LHBTI te maken dus het is niet relevant. Zie Royy. |
Nee hoor, Royy heeft groot gelijk.
Quote: | Het heeft niets met LHBTI te maken dus het is niet relevant. Zie Royy. |
Natuurlijk wel! Het voetballegioen is nogal macho en homofoob en juist daarom gaat een voetbalclub een supportersclub van homfielen openlijk toestaan en dragen voetbalclubs het credo respect, anti-discriminatie, one love, enzovoorts openlijk uit.
Je plaat blijft hangen. Je blijft het echter bij het verkeerde eind hebben. Waarom, denk je, dragen alle andere aanvoerders het wel? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 18, 2023 18:00 |
|
|
|
Cliox schreef: |
Tot op heden komen beiden niet verder dan onderbuikgevoel. Het is een beetje hetzelfde wanneer een supermarkteigenaar Marokkaan de toegang tot de supermarkt weigert omdat hij niet kan uitsluiten dat Marokkanen stelen. En diezelfde Marokkaan vervolgens wel toelaat wanneer hij zijn tweede nationaliteit opzegt. |
Ik zou dat laatste best willen, maar dat is juridisch niet rond te krijgen. Dus gebruiken we in ieder geval dubbele nationaliteit.
Quote: | Zo belachelijk is het. |
T is volkomen logisch. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 19, 2023 9:48 |
|
|
|
Cliox schreef: | Is het zo moeilijk om een definitie te maken over wie het nu eigenlijk gaat Tedje? Als je dit wettelijk zou willen regelen, moet je het toch echt gaan kaderen en precies beschrijven welke functies wél en welke functies niet. |
Ik heb al meerdere keren gezegd dat daar zorgvuldig naar gekeken moet gaan worden.
Maar dat is helemaal niet de discussie. De discussie is of mensen op gevoelige posities meerdere nationaliteiten moeten kunnen hebben. Ik vind van niet.
Quote: | Tot op heden komen beiden niet verder dan onderbuikgevoel. Het is een beetje hetzelfde wanneer een supermarkteigenaar Marokkaan de toegang tot de supermarkt weigert omdat hij niet kan uitsluiten dat Marokkanen stelen. En diezelfde Marokkaan vervolgens wel toelaat wanneer hij zijn tweede nationaliteit opzegt.
Zo belachelijk is het. |
Wat een onzinnige vergelijking. Stelen heeft niets met een nationaliteit te maken. Loyaliteit wel.
Quote: | 1. Nederlanders stelen ook dus je schept een eenzijdig beeld van een risico. |
Het wordt herhaling op herhaling.
Eerder zei ik al dat je iets nooit 100% waterdicht krijgt; een 100% Nederlander kan ook een landverrader zijn. Maar dat alles maakt niet dat iemand met dubbele nationaliteiten niet verstrengeld kan raken in een loyaliteitsconflict.
Politici mogen niet de schijn van zakelijke verstrengelingen hebben, maar wel de schijn van dubbele loyaliteiten. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat behoorlijk krom.
Quote: | 2. Er is geen correlatie tussen het paspoort en stelen, het inleveren van het paspoort levert geen ander gedrag op. |
Zie wat ik hierboven zei; stelen heeft niets met een nationaliteit te maken. Loyaliteit wel en er is zeker een correlatie tussen het hebben van een nationaliteit en de daarbij behorende loyaliteit. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 19, 2023 13:35 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Ik heb al meerdere keren gezegd dat daar zorgvuldig naar gekeken moet gaan worden. Maar dat is helemaal niet de discussie. |
Ik denk dat jij eens moet realiseren dat je een discussie samen voert, en dus nooit jij in je eentje gaat lopen bepalen wat wel en niet de discussie is.
Naar mijn mening is dit namelijk een essentieel onderdeel van die discussie: over welke banen hebben we het nou eigenlijk en waarom heeft een tweede nationaliteit invloed op die specifieke baan?
Maar goed, daar wil je gewoonweg niet aan. 'er moet zorgvuldig naar gekeken worden'. Ja, door wie dan? En op basis van welke argumenten? Die zorgvuldigheid is namelijk al lang weg als je alleen uit een anti-islamitische onderbuik redeneert: Marokkanen en Turken zijn niet loyaal aan Nederland. Nee. Maar heeft die tweede nationaliteit daar iets mee te maken? Dat is namelijk niet aantoonbaar, dus daar ga je al met je zorgvuldigheid.
Zoals al duizend keer is uitgelegd: zorg er (op welke manier dan ook) voor dat Marokkanen maar één nationaliteit meer hebben, en in hun gedrag en loyaliteit verandert echt helemaal niets.
Quote: | De discussie is of mensen op gevoelige posities meerdere nationaliteiten moeten kunnen hebben. Ik vind van niet. |
Dat is geen discussie, dat is het ad nauseam herhalen van je mening.
Quote: | Wat een onzinnige vergelijking. |
Kijk, ga je weer. Het is een prima vergelijking van Cliox!
Quote: | Stelen heeft niets met een nationaliteit te maken. Loyaliteit wel. |
Als je loyaal bent aan een supermarkt dan steel je er niet uit. Er ligt wel degelijk een correlatie.
Quote: | Eerder zei ik al dat je iets nooit 100% waterdicht krijgt |
Je krijgt het 0% waterdicht. Het enige wat je tot nu toe hebt aangedragen is de pakkans door een journalist bij een kamerlid. Maar je hebt het over veel meer functies dan dat. En we hebben misschien wel een miljoen mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit.
100% waterdicht? Nog geen 0.00001% waterdicht.
Quote: | Maar dat alles maakt niet dat iemand met dubbele nationaliteiten niet verstrengeld kan raken in een loyaliteitsconflict. |
Maar dat alles maakt ook niet dat iemand met een enkele nationaliteit niet verstrengeld kan raken in een loyaliteitsconflict. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 19, 2023 19:37 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Terug on topic!
Ajaxshowtime schreef: | Ajax-aanvoerder Tadić draagt gewoon de OneLove-aanvoerdersband tijdens het duel tussen Ajax en Feyenoord, zo weet Ajax Showtime. Hij droeg de band ook al tijdens eerdere OneLove-acties. Zondag 19 maart staat de Klassieker op de planning in de Johan Cruijff ArenA. De aftrap vindt om 14.30 uur plaats. |
Overigens dragen vandaag ook de amateurclubs dit bandje.
En dan toch stug blijven volhouden dat meneer Kökçü het bij het rechte eind heeft? |
Voila.
Feyenoord moet dit gedrag de kop indrukken. Openlijke homofobie moet dezelfde behandeling krijgen als openlijk racisme. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 20, 2023 10:47 |
|
|
|
Royy schreef: | Tedje van Es schreef: | Terug on topic!
Ajaxshowtime schreef: | Ajax-aanvoerder Tadić draagt gewoon de OneLove-aanvoerdersband tijdens het duel tussen Ajax en Feyenoord, zo weet Ajax Showtime. Hij droeg de band ook al tijdens eerdere OneLove-acties. Zondag 19 maart staat de Klassieker op de planning in de Johan Cruijff ArenA. De aftrap vindt om 14.30 uur plaats. |
En dan toch stug blijven volhouden dat meneer Kökçü het bij het rechte eind heeft? |
Voila.
Feyenoord moet dit gedrag de kop indrukken. Openlijke homofobie moet dezelfde behandeling krijgen als openlijk racisme. |
Precies! En geen vrijblijvendheid omdat jouw cultuur, familie, buurtgenoten of god daar anders over homofilie denken.
Ik zeg het maar weer eens: je kunt niet vrijblijvend shoppen in een inclusieve samenleving. Het is alles of niks. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 20, 2023 17:03 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Yep. Helemaal mij idee. Je kunt het ook heel simpel oplossen door hem niet meer als aanvoerder op te stellen. |
Of gewoon stoppen met voetballers dwingen om een uithangbord te zijn voor dingen die niets te maken hebben met hun talent.
Cliff zegt ook een boel dingen -in dit topic- waarmee ik het eens ben, voegt bar weinig toe om dat voortdurend te bevestigen.
Quote: | Nee hoor, Royy heeft groot gelijk. |
Cliff ook met zijn punten in dit topic.
Quote: | Natuurlijk wel! Het voetballegioen is nogal macho en homofoob en juist daarom gaat een voetbalclub een supportersclub van homfielen openlijk toestaan en dragen voetbalclubs het credo respect, anti-discriminatie, one love, enzovoorts openlijk uit. |
Dus gaat het wel degelijk over LHBTI. Dat probeer ik je nu al een paar berichten lang aan het verstand te brengen.
Quote: | Je plaat blijft hangen. Je blijft het echter bij het verkeerde eind hebben. Waarom, denk je, dragen alle andere aanvoerders het wel? |
Ik heb gisteren de klassieker gekeken, Ajax tegen Feyenoord en zag dat Tadic ook niet de OneLove-aanvoerdersband droeg. Dus 'alle andere aanvoerders' is feitelijk onjuist. En ook al was dat zo blijft mijn punt onveranderd. ik bepaal zelf waar ik een uithangbord voor wil zijn en waarvoor niet. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 20, 2023 17:04 |
|
|
|
Royy schreef: | Tedje van Es schreef: | Terug on topic!
Voila.
Het is geen openlijke homofobie. Het is jouw valse opvatting. Bovendien nogal bekrompen om te denken dat als je een onderwerp niet wil promoten je tegen bent. Indien ik niet wil collecteren voor KiKa betekent dat niet dat alle kinderen van mij kanker mogen krijgen. |
|
|
|
|
|
|