De nederlandse politiek: |
Verliest zich in bijzaken |
|
0% |
[ 0 ] |
Is goed bezig met de toekomst van de natie |
|
0% |
[ 0 ] |
Is hopeloos verdeeld door versnippering in belangengroepjes |
|
0% |
[ 0 ] |
Is teveels gericht op wereldwijde problematiek en verontachtzaamt de nationale |
|
100% |
[ 3 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 3 |
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 24, 2023 16:16 |
|
|
|
Nederland is knettergek geworden.
Klimaat waanzin (klimaat verandert al miljarden jaren, zonder de mens)
Opeens zijn de koeien de schuld en Tjeerd de Groot (D66) wilt ook het aantal huisdieren omlaag hebben.
Maar geen woord over de 400.000 gelukzoekers.
Verder de elektrische auto pushen, terwijl deze accu's heel verontreinigend zijn.
Kinderen in Afrika, moeten werken in de Lithium mijnen als slaven.
Dus over 100 jaar, weer excuses.....
Heb je al gehoord over de Lente Kriebels?
Kinderen vanaf 4 jaar worden op school geïndoctrineerd over seks en gender.
Ik zou gelijk mijn kind van school halen, ze zijn knettergek geworden.
En het verengelsen van de Nederlandse taal, is ook belachelijk. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 24, 2023 16:53 |
|
|
|
Ik heb er op allerlei manieren moeite mee, en niet in de laatste plaats de mediageile ouders die het besluit maken voor hun kinderen om dit op te nemen en (openbaar) te publiceren.
Als je dit soort gesprekken hebt, doe dat dan privé met je kinderen. Dit kan ze een leven lang achtervolgen. Dat arme jongetje is 4 jaar en staat nu al voor goed op video dat hij lekker met zijn pik aan het spelen is. Ik denk dat hij er nu al op kan rekenen dat hij daar later door leeftijdsgenootjes mee gepest wordt. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 24, 2023 17:27 |
|
|
|
Interessante 'andere' kijk op het verhaal:
Seksuele vorming is niet primair een taak van de school of van de overheid, stelt orthopedagoog en publicist Hans Koppies. Dat scholen op last van de overheid al in groep 1 beginnen met seksuele vorming is volgens Koppies “problematisch”. Kinderen zijn hier nog niet mee bezig, zegt hij. “Er lijkt een agenda achter te zitten.”
https://deanderekrant.nl/nieuws/basisschool-geen-plek-voor-seksuele-orintatie-en-genderidentiteit-2023-03-19
Ik heb het hier wel eens vaker geroepen: veel ouders laten de opvoeding aan school. Primair is het doel van een onderwijsinstelling toch echt kennisoverdracht. Te vaak wordt de onderwijsinstelling opgezadeld met opvoedkundige taken en/of politieke agenda's.
Als school delf je sowieso het onderspit tegen ouders en de kring waarin het kind zich bevindt, uitzonderingen daargelaten. Simpel voorbeeld: een ouder heeft het recht om een kind van school te halen, maar een school heeft nooit het recht om een kind bij een ouder weg te halen. Of te laten halen. Zelfs niet als een school ziet dat het ernstig mis gaat. Inschakelen jeugdzorg is de enige optie, maar vaak al veel te laat en te langzaam.
Primair moeten we de opvoeding daarom ook aan ouders laten. De school moet zich zoveel mogelijk bezighouden met het overdragen van objectieve kennis. Ouders moeten verantwoordelijk worden gesteld voor het gedrag van het kind. Ik ben er dan ook groot voorstander van dat als kinderen een misdrijf plegen, dat de kind én ouders voor de straf moeten opdraaien. Die gaan maar zitten of een alternatieve straf doen.
Wat er nu vaak gebeurt: ouders die zeggen dan de school het niet goed doet, terwijl ze hun opvoedkundige taken verzaken. Of zelfs vrij agressief verhaal komen halen op een ouderavond waarom de schoolprestatie van hun kind achterblijft.
Gekkenhuis. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 24, 2023 18:52 |
|
|
|
Och jeetje, de "andere" krant. Is t echt zover?
Zure oprisping van een conservatief trollenleger. Daar zit pas een "agenda" achter. Geen wonder dat FvD het zo goed lijkt te kunnen vinden met moslims.
https://pointer.kro-ncrv.nl/hoe-misinformatie-de-online-haatmachine-tegen-de-week-van-de-lentekriebels-op-gang-trok
Natuurlijk is de basisschool wel een plek waar je het hebt over relaties en seksualiteit. Zeker in een wereld waar die seksualiteit veel makkelijker toegankelijker voor kinderen is dan vroeger.
Kleine Royy moest nog stiekem in de bibliotheek plaatjes in boeken kijken... of stond met rode wangetjes de naaktpagina van de Breakout te bekijken in de lokale tabakszaak. Spannend hoor.
Voor de kleintjes van tegenwoordig is seksualiteit en naakt een paar vingerstreken weg. Wat je daar ook van vindt, het is nu eenmaal een feit. Beter bereid je ze daar op voor. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 26, 2023 21:01 |
|
|
|
Dit is spugen in de bron. Op geen enkele manier weerleg je wat de orthopedagoog zegt.
Trouwens, de basisschool begint bij 6/7 en niet bij 4 jaar oud.
En wat betreft je eigen voorbeeld: houdt dat in dat jij op die manier je seksualiteit zo hebt moeten ontdekken dat je compleet gefrustreerd geraakt bent? Zal wel meevallen toch?
Ik ben overigens helemaal niet voor het taboe op seks. Ik denk dat heel veel kinderen seksueel gefrustreerd raken juist door de overreactie van ouders (Amerika heeft daar patent op).
Maar kom op, wacht even totdat een kind zelf met vragen komt. Ga niet lopen opdringen bij kinderen om te vragen of ze met hun geslachtsdelen spelen terwijl ze op geen enkele manier met seks bezig zijn. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 27, 2023 16:12 |
|
|
|
Cliff schreef: | Dit is spugen in de bron. Op geen enkele manier weerleg je wat de orthopedagoog zegt. |
Eh sorry Cliff, maar dit is de "krant" die ook "artsen" aan het woord liet rondom vaccinatie en corona. Wat ze zeiden kun je wel ongeveer raden.
Quote: | En wat betreft je eigen voorbeeld: houdt dat in dat jij op die manier je seksualiteit zo hebt moeten ontdekken dat je compleet gefrustreerd geraakt bent? Zal wel meevallen toch?
Ik ben overigens helemaal niet voor het taboe op seks. Ik denk dat heel veel kinderen seksueel gefrustreerd raken juist door de overreactie van ouders (Amerika heeft daar patent op).
Maar kom op, wacht even totdat een kind zelf met vragen komt. Ga niet lopen opdringen bij kinderen om te vragen of ze met hun geslachtsdelen spelen terwijl ze op geen enkele manier met seks bezig zijn. |
Oh dat filmpje vind ik ook wat overdreven hoor. Maar ik denk wel dat je kinderen anders en beter en ook eerder moet voorbereiden dan "vroeger". Toen ik klein was, was er geen mobiele telefoon en maar zeer beperkt internet. Zie bv ook de ellende met kinderen die naaktfoto's naar elkaar sturen en de ongelukken die daaruit voortkomen (doorsturen etc). J
Ik vergelijk t weleens met stadskinderen versus dorpskinderen. Stadskinderen zijn veel vroeger streetwise en ook volwassen dan dorpskinderen. Aan de ene kant omdat ze in de stad op jonge leeftijd in aanraking komen met dingen waar ze het liefst nog niet over nadenken (daklozen, criminaliteit, drugs, vreemde types etc), maar aan de andere kant ook omdat ze daar door hun ouders op voorbereid (moeten) worden. Ik wist op mijn 12e nauwelijks hoe een dakloze er uit zag.
Is dat goed? Ik gun ieder kind een beschermde omgeving en opvoeding. Maar soms is de realiteit anders: een stadsomgeving is per definitie onveiliger dan een dorpsomgeving.
De omgeving waarin kinderen opgroeien is qua seksualiteit "onveiliger" geworden, juist omdat het een paar vingerstreken van ze vandaan is. Je moet ze daarvan bewust maken, hoe vervelend dat ook is en hoezeer je t ook gunt om langer kind te blijven. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 27, 2023 17:09 |
|
|
|
Royy schreef: | Eh sorry Cliff, maar dit is de "krant" die ook "artsen" aan het woord liet rondom vaccinatie en corona. Wat ze zeiden kun je wel ongeveer raden. |
Geen idee. Blijft staan dat je die wappies inhoudelijk van weerwoord kunt bedienen, los van het medium wat gebruikt wordt. Ik hoor van jou geen inhoudelijk weerwoord...
Quote: | Oh dat filmpje vind ik ook wat overdreven hoor. Maar ik denk wel dat je kinderen anders en beter en ook eerder moet voorbereiden dan "vroeger". Toen ik klein was, was er geen mobiele telefoon en maar zeer beperkt internet. Zie bv ook de ellende met kinderen die naaktfoto's naar elkaar sturen en de ongelukken die daaruit voortkomen (doorsturen etc). |
Eens. Bekijk nu dat filmpje nog eens goed, en bedenk wat het met de privacy van die kinderen doet. Ik kan me voorstellen dat een naaktfoto minder erg is dan op beeld beweren dat je met jezelf speelt en dat als lesmateriaal terugzien op scholen.
Quote: | Ik vergelijk t weleens met stadskinderen versus dorpskinderen. Stadskinderen zijn veel vroeger streetwise en ook volwassen dan dorpskinderen. |
Dat is echt een misverstand. Daar waar het drugs betreft misschien wel, daar waar het seks betreft hoeft dat totaal niet zo te zijn.
Quote: | een stadsomgeving is per definitie onveiliger dan een dorpsomgeving. |
En ook dat hangt ervan af. Op de boerderij leer je de gevaren van dieren en machines.
Quote: | De omgeving waarin kinderen opgroeien is qua seksualiteit "onveiliger" geworden, juist omdat het een paar vingerstreken van ze vandaan is. Je moet ze daarvan bewust maken, hoe vervelend dat ook is en hoezeer je t ook gunt om langer kind te blijven. |
Ik denk dat dat idee van 'onveilig' vooral door ouders wordt opgelegd. Heel simpel: stel twee kinderen spelen met elkaar, jongen en meisje, jaar of 7, en op een goed moment vraagt dat meisje of ze de piemel van het jongetje mag zien. Het jongetje laat die zien. Vervolgens laat het meisje nog wat zien, en gaan 's avonds naar huis en spelen de volgende dag weer verstoppertje met elkaar. Ze hebben het allebei gezien en het was weinig interessant, seksuele gevoelens hebben ze nog niet dus ze vinden het vooral vies.
Nu de volgende situatie: die jongen en meisje van een jaar of 8 tonen elkaars geslachtsdelen. Er komt een ouder bij. Die wordt boos, haalt ze uit elkaar, geeft ze op de kop. Kinderen krijgen de boodschap dat ze iets fout gedaan hebben. Vervolgens gaan de ouders met elkaar praten, want dit vinden ze niet normaal. Die kinderen mogen niet meer met elkaar spelen zonder toezicht, want straks doen ze het weer. Eén van de ouders stuurt het jongetje ook nog naar de jeugdpsycholoog want waarom liet hij zijn geslachtsdeel zien? Daar zit vast iets mis in zijn hoofd. De ouders van het meisje verdenken dat het jongetje door zijn ouders misbruikt wordt.
En nu? De hele situatie is compleet geëscaleerd. Er was niets, maar dan ook totaal niets aan de hand. Kinderen zonder seksuele lusten waren geïnteresseerd in de verschillen van elkaars lichaam.
Heel vaak zijn het met name de ouders die zo'n situatie compleet escaleren. Dit filmpje vind ik daar ook echt een bewijs van: er is een drang bij die ouders om seks te normaliseren bij kinderen die er totaal niet mee bezig zijn. Ze vinden seks niet abnormaal, ze zijn er niet bang voor, ze hebben er geen interesse in, etc.
Ja, ze willen soms weten waar kinderen vandaan komen. Dat kun je uitleggen, maar die boerenkool en die ooievaar zijn echt zo gek niet om tegen kinderen van een jaar of 4-7 te vertellen. Die geloven ook in kabouters en sinterklaas, dat vertellen we ze ook gewoon. Is niet traumatisch, later kun je altijd nog zeggen hoe het wel zit.
Laat kinderen gewoon zelf ontdekken joh. De vragen komen vanzelf. Er is eigenlijk maar één ding wat je vooral jongens moet meegeven: gebruik geen geweld. Gebruik geen dwang. Seks moet altijd met wederzijdse instemming. En gebruik altijd een condoom.
En wat mij betreft mag de minimum leeftijd dan ook gewoon weg. Als kinderen van 12 interesse hebben om met elkaar te seksen, laat ze lekker. Het seksen zal voornamelijk bestaan uit strelen en zoenen. Meisjes willen helemaal niet gepenetreerd worden op die leeftijd, dus als je jongens kunt meegeven: geen geweld en altijd condoom, dan is er weinig aan de hand. Zo traumatisch hoeft het allemaal niet te zijn hoor. Die kinderen worden in de regel gepest en vechten ook nog met regelmaat, dat heeft minstens dezelfde impact.
Het zijn vooral volwassenen die aan de seksuele ontdekkingsreis van kinderen een veel te zware lading meegeven. In Amerika kun je uitstekend zien waar dat toe leidt: als er een tepel van een vrouw in beeld is, dan regent het klachten en zelfs schadeclaims. Als kinderen de naakte borst van een vrouw gezien hebben, dan zijn ze in de VS als seksueel getraumatiseerd. Laat staan als ze naakte mensen zien, of mensen die seks hebben. Nou, dan zijn de kinderen zogenaamd voor de rest van hun leven geestelijk verminkt. Dat verder alle Hollywood trailers en computerspelletjes gewoon laten zien dat mensen kapotgeschoten worden met bloedspetters erbij, dat is allemaal prima. Geen enkel probleem.
Seks en geweld... er zijn heel veel mensen die denken dat het eerste tot onherstelbare trauma's leidt bij kinderen en het tweede een soort vermaak is wat op TV bekeken mag worden of in computerspelletjes nagespeeld. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici