Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 12:01 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 20, 2023 12:26 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 20, 2023 15:30 |
|
|
|
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 20, 2023 15:40 |
|
|
|
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 21, 2023 5:36 |
|
|
|
Ik las op Tweakers trouwens het volgende:
EV's is een opgelost probleem. Later op de nacht is er weer stroom in overvloed. Met uitgesteld laden kan je de piek vermijden. Een oplossing zoals Jedlix beloont je daar zelfs voor! Met flexibele tarieven ben je ook veel goedkoper uit als je de minst belastende (goedkoopste) uren gebruikt om je auto te laden, kan zo een paar honderd euro per maand schelen.
En dat leidde weer naar https://www.jedlix.com/
Zoals ik ook al zei: technisch is die piekbelasting al lang opgelost. Het gaat om consumenten de juiste prikkels geven en hier en daar de piek opvangen met een batterij.
Iets wat bij Tweakers trouwens ook mooi uitgelegd werd was het volgende: de bewering dat de thuisbatterij 's zomers vol is en 's winters leeg deugt niet. In de praktijk krijg je juist dat de accu overdag opgeladen wordt (want zon/licht en weinig verbruik) en 's avonds gebruikt wordt. Op die manier neemt het piekverbruik enorm af: de batterij wordt een demper voor alle verbruikers.
Toch leuk om van de techneuten te lezen dat het allemaal klopt wat je op Weerwoord beweert. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 21, 2023 13:32 |
|
|
|
Techneuten onderzoeken ook bronnen van kanker .
Fijnstof van autobanden en remmen: een groter probleem dan we denken
Autobanden en remmen stoten ruim de helft van al het fijnstof in Europa uit. Een enorm aantal, en bovendien zeer slecht voor het milieu. Fijnstof door banden komt terecht in de rivier en de zee. De vraag is of bandenslijtage fijnstof ook voor gezondheidsproblemen zorgt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 21, 2023 13:56 |
|
|
|
En hoe hoger het gewicht, hoe meer remstof en bandenslijtage. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 21, 2023 17:08 |
|
|
|
En hoe meer je energie terugwint, hoe minder je je remmen gebruikt. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2023 10:52 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2023 11:55 |
|
|
|
Verkiezingsretoriek in verkiezingstijd. De politiek gaat overstag, mark my words. De weldoener uithangen houden ze niet lang vol. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2023 12:29 |
|
|
|
We zullen zien. Ik vind het een non-onderwerp. Volgens mij merken de meeste zonnepaneelbezitters hier nauwelijks iets van.
https://www.independer.nl/energie/info/zonnepanelen/terugleververgoeding
Er zijn er nu al die 21 cent per kWh betalen aan de klanten met zonnepanelen. Zoals eerder al aangegeven in deze grafiek is het verschil tussen zomer en winter qua stroomgebruik minimaal:
 |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 24, 2023 0:36 |
|
|
|
Quote: | Cliff
En hoe meer je energie terugwint, hoe minder je je remmen gebruikt. |
Hoe meer zonnepanelen geplaatst , hoe meer vervuilend olie verbruikt .
Quote: | Cliff
Toch leuk om van de techneuten te lezen dat het allemaal klopt wat je op Weerwoord beweert. |
Droevig van techneuten te lezen dat weerwoord te veel opklopt .
https://www.autoblog.nl/nieuws/lightyear-stopt-productie-van-lightyear-0-3444694
Helaas voor iedereen die Lightyear een warm hart toedraagt is er nu slecht nieuws: de productie van de Lightyear 0 is stopgezet. Niet tijdelijk, maar definitief. Nu zouden daar sowieso maar 100 exemplaren van gebouwd worden, maar die kostten wel €250.000 per stuk. Dat is toch €25 miljoen aan omzet. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 24, 2023 20:56 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 24, 2023 21:16 |
|
|
|
Nog heel ver buiten bereik van Jantje Modaal. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 24, 2023 21:24 |
|
|
|
Uiteraard, maar dat is bij alle ontwikkelingen zo. De auto kwam aan het eind van de 19e eeuw. Pas in de jaren 60-70 werden ze gemeengoed voor anderen, 80 jaar later.
Het gaat vooral om de techniek erachter. De solid state battery zal uiteindelijk ook in jouw telefoon/auto/gereedschap zitten. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 25, 2023 19:43 |
|
|
|
Ja, er zijn natuurlijk mensen die in 1970 zijn blijven hangen  |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 26, 2023 1:31 |
|
|
|
Prachtige documentaire over de EV1 van GM in de jaren 90:
De reactie van de olie-industrie was meedogenloos. Ook nu zie je nog steeds diezelfde reacties hier terug. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 27, 2023 19:19 |
|
|
|
Maar je snapt dat die fiets, toen je hem 40 jaar geleden kocht, iets nieuws was? En dat mensen toen riepen, net als jij nu; 'wat moet je met zo'n moderne fiets? Ik heb nog een oude fiets en die doet het altijd!'
Denk je niet dat je perceptie wat met je leeftijd te maken heeft? 40 jaar geleden nam je wel het nieuwste van het nieuwste blijkbaar ('destijds het duurste model') |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 28, 2023 2:22 |
|
|
|
De overgang van op brandstof rijden naar elektrisch rijden kan niet vergeleken worden met de overgang van allerlei op zich solide werkende apparaten naar apparaten die voorzien zijn van diverse vernuftige elektronische (en kwetsbare) extra's.
Alleen al het feit dat elektrische voertuigen op zonne- en windstroom kunnen rijden maakt het verschil tussen elektrisch en brandstof zo groot als dat tussen dag en nacht. |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 28, 2023 13:56 |
|
|
|
Kunnen rijden. Maar dan alleen in de meest gunstigste situatie. Want hoe hebben deze mensen de afgelopen paar weken gereden op zonne- en/of windenergie. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 28, 2023 15:30 |
|
|
|
Bijvoorbeeld doordat ze klant zijn bij 'n energiebedrijf dat alleen zonne- en windenergie opwekt en verkoopt.
Maar als zonnepanelen in de winter niet genoeg stroom zouden opleveren om ook nog de autoaccu te vullen dan kunnen windmolens op het dak en/of in de tuin daar in menig geval uitkomst voor brengen omdat 't in de winter juist meer waait dan in de zomer en dan ook nog dag en nacht.
https://slimster.nl/windturbine/opbrengst-en-vermogen-windmolen/
Verder is ook beleggen in windmolenparken 'n optie. |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
|
|