Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Niet een vrouw in mannen beroepen loopt tegen een plafond. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2023 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Cliox schreef:
Poendert schreef:
Ik ben van mening dat getrouwde koppels de werkzaamheden behoren te verdelen. De meest verdienende zorgt voor het inkomen, de andere helft (meestal van nature de vrouw) zorgt voor het huishouden.

Dat vond ik ook. In 1920. Nee kom op zeg, dat maken mensen toch zeker wel zelf uit? Vanwaar toch die blinde focus op 40 uur werken terwijl uit verschillende onderzoeken is gebleken dat dit niet het meest efficiënt is? Zoals vaker gemeld kan beter ingezet worden op salariëring naar prestatie en resultaat.

Verder voel ik mij niet verplicht om na het afbetalen van mijn woning meer uren te werken dan strikt noodzakelijk. Ik heb (nu en dan) een behoorlijke buffer, bezit anderhalve woning, waarom zou ik dan nog 40 uur moeten werken? Ik kan het prima af met 18-24 uur. Dat zal niet makkelijk worden in loondienst dus dat wordt dan hoogstwaarschijnlijk 32 uur of als zelfstandige aan de slag.

Een andere optie is 8-9 maanden per jaar werken maar dan wel fulltime. Voor mijn vrouw geldt dan hetzelfde.
n

Waar ik nog het hardste om lach, is dat veel vrouwen (maar ook mannen) spreken over hun carrière als het om een gewoon 9 tot 5 baantje gaat. Sorry hoor, maar welke hoogdravende en meeslepende carrières hebben we het eigenlijk over bij de meeste mensen? 40 jaar op een afdeling boekhouding zitten om facturen in te boeken en overzichten uit het systeem te rammelen? 25 jaar achter een receptiebalie zitten om telefoontjes door te verbinden en bezoekers te registreren, en hoera, af en toe zomaar ter afwisseling een mailtje mogen typen naar iemand extern?

Annie M.G. Schmidt heeft het ooit mooi verwoordt: "Wij laten ons niks meer door mannen dicteren, riepen de vrouwen, en ze werden massaal stenotypiste"...

Mede door campagnes van de overheid (te beginnen met "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" eind jaren '80) zijn vrouwen ervan overtuigd geraakt dat de enige zinvolle bezigheid bestaat in loondienst. Direct eens met het feit dat ook mannen de thuisrol kunnen vervullen als vrouwen beter geschikt zijn voor de verdienersrol. Maar we hebben de thuisrol opgeofferd aan de economie. Kinderen zijn wezens geworden die vooral langdurig en vanaf zeer jonge leeftijd moeten worden opgehokt in KDV's en BSO's en andere opvangsituaties teneinde de ouders maar economisch actief te kunnen laten zijn. De omgang met de kinderen bestaat dan uit een half uurtje "quality time" alvorens ze naar bed gaan, dan kijken we zomaar samen een goednachtfilmpje en vertellen een verhaaltje en dan is de quality time weer over en ploffen de ouders, dankbaar voor de rust, op de bank. Of ze moeten in zeven haasten de badkamer nog schoonmaken, de huiskamer zwabberen, de keuken poetsen, want tja, ook dat moet een keer. Om de volgende dag de tredmolen weer in te gaan. Wie wordt daar gelukkig van?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2023 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Bij zo'n l*l wil ik helemaal niet in het team zitten.

Komkom, beetje loyaliteit is vereist Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Een kersvers (van gisteren) voorbeeld van nietsnnuttig management.

Met grote regelmaat kom ik in een verzorgingstehuis. Bij de keuken is een piepklein winkeltje. Eigenlijk zijn het 4 schappen met wat basale dingen (koffie, thee, melk, limonade, kleine portie boterhambeleg, enzovoorts).

De manager van de keuken is een vent die daar af en toe komt met z'n laptop onder de arm en dan de halve middag aan tafel op dat ding gaat zitten te staren.
Zelf kan hij nog geen ketel water koken, maar hij heeft besloten dat de keuken moet moderniseren en vanaf de volgende maand kun je er alleen nog maar met pin betalen.

De bewoners die het winkeltje gebruiken zijn gemiddeld begin 80, ze zijn dementerend of hebben andere ernstige gebreken. Zij moeten dus straks met pin gaan betalen terwijl ze geen idee hebben wat dat is, laat staan dat ze het fysiek kunnen. Hun kinderen doen de boodschappen met het pasje van hun ouder. Verder ligt dat pasje ongebruikt in de la.

Dat wordt dus lachen en de bewoners kunnen op mijn loyaliteit rekenen.

Managers zijn domme oetl*len.
En onder de streep is ouwehoeren over hoe andere mensen moeten werken eigenlijk niet werken, het is alleen maar een extra belasting voor de mensen die het echte werk doen.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Jan 25, 2023 10:36, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Pejeka schreef:
Annie M.G. Schmidt heeft het ooit mooi verwoordt: "Wij laten ons niks meer door mannen dicteren, riepen de vrouwen, en ze werden massaal stenotypiste"

Hahaha! Klopt!
En dan hebben we nog de nietsnuttige directeuren van nietsnuttige instituten en instanties. Daar zitten allemaal vrouwen. Kijk maar naar het journaal, daar komen die tuthola's regelmatig voorbij.
Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Met grote regelmaat kom ik in en verzorgingstehuis. Bij de keuken is een piepklein winkeltje. Eigenlijk zijn het 4 schappen met wat basale dingen pak (koffie, thee, melk, limonade, kleine portie boterhambeleg, enzovoorts).

De manager van de keuken is een vent die daar af en toe komt met z'n laptop onder de arm en dan de halve middag aan tafel op dat ding gaat zitten te staren.
Zelf kan hij nog geen ketel water koken, maar hij heeft besloten dat de keuken moet moderniseren en vanaf de volgende maand kun je er alleen nog maar met pin betalen.

De bewoners die het winkeltje gebruiken zijn gemiddeld begin 80, ze zijn dementerend of hebben andere ernstige gebreken. Zij moeten dus straks met pin gaan betalen terwijl ze geen idee hebben wat dat is, laat staan dat ze het fysiek kunnen. Hun kinderen doen de boodschappen met het pasje van hun ouder. Verder ligt dat pasje ongebruikt in de la.

En onder de streep is ouwehoeren over hoe andere mensen moeten werken eigenlijk niet werken, het is alleen maar een extra belasting voor de mensen die het echte werk doen.

Je hebt het pijnpunt te pakken, het zijn theoretici zonder gevoel voor praktijk. Daar gaat het vaak mis. Dat zie je ook terug in de discussies op dit forum met mensen die een managementfunctie bekleden: Een hoop theoretisch gewauwel, een hoop gebakken lucht, nul (kans op) praktijkresultaat. Organisaties kunnen ze beter kwijt zijn dan rijk.

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

En aan wie geeft die man precies leiding?

Ik denk dat het probleem vooral is dat jij op 10% van de informatie 100% van de conclusies trekt. Dat zie ik helaas teveel terug op dit forum.

Misschien moet je eens in gesprek gaan over de echte reden van zo'n overstap naar pin-betalingen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

@ Tedje Van Es
Wil je deze keuken manager vragen, waarom hijzelf aan oudjes geen pin betalingen uitlegt ?
ik denk dat de keuken manager ca 10 % oudjes begrijpt, maar 100 % wil pinnen .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Jan 24, 2023 20:50, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jah, die lui zijn al lang seniel. Je kunt gewoon een NFC chip injecteren, dat hebben ze niet eens door. Dan lopen ze door de scanner en wordt er direct afgerekend.

Maar serieus: misschien zijn die mensen wel zo dement dat ze contact geld ook niet meer snappen. Dat ze niet meer met rekenen en wisselgeld om kunnen gaan. Of misschien wil een klein winkeltje in een bejaardenhuis geen cash geld hebben, te risicovol voor fraude, overvallen, etc. Of misschien is het vanwege hygiëne en hebben ze het zo gelaten.

Er kunnen tal van redenen zijn waarom pinbetalingen toch logische zijn. En iedereen die een portemonnee kan dragen kan ook een pasje dragen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Om te begrijpen dat je met pinnen ongewild heel je huishouden digitaal kapitaliseert hoef je niet ouder te zijn dan 7 jaar .
Voorbeeld oudje aan den dunne pint 25 wc rollen. op computer wil ie afschrift controleren...en krijgt gelijk 101 Google Facebook reclame adressen met korting op schijtrollen .
een portemonnee blijft je eigen geheim, storingsongevoelig, onafhankelijk van batterijen, voor ik het vergeet, zonnepanelen.
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Met grote regelmaat kom ik in en verzorgingstehuis. Bij de keuken is een piepklein winkeltje. Eigenlijk zijn het 4 schappen met wat basale dingen pak (koffie, thee, melk, limonade, kleine portie boterhambeleg, enzovoorts).

Een winkeltje in een verzorgingstehuis?
Heel vreemd want normaal krijgen de bewoners thee, koffie, 3 × per dag eten.
Dat is inbegrepen in de kostprijs.

https://retirementvillageportugal.co.uk/nursing-home/

Services Included

Housekeeping services
Emergency call system
24-hour staffing with a registered nurse and/or professional care team.
All meals including breakfast (a cooked breakfast is served twice weekly), two-course luncheon and evening meal
Tea, coffee, drinks and snacks (served throughout the day)
Daily linen/towel change for beds and bathrooms
Swimming pool and use of village grounds
Administration staff to help and assist as required
In house Activities Coordinator

Hier heb ik 4 jaar gewerkt als verpleegkundige.
Monte da Palhagueira.

Het is wel een privé nursing home maar het leuke was dat mensen hun huisdieren mee konden nemen. We hadden honden en katten. Ik ben een paar dagen geleden, terug geweest voor het afscheid van de Hoofdzuster. Ik liep langs een kamer waar de deur open stond en er lag een kat in bed. Deze vrouw zei dat deze kater van 16 jaar, haar beste vriend is. Ook vogels kunnen meegenomen worden. Demente bejaarden reageren altijd op dieren en vaak niet meer op mensen. Maar in Nederland zijn huisdieren verboden in een bejaarden tehuis.

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Jah, die lui zijn al lang seniel. Je kunt gewoon een NFC chip injecteren, dat hebben ze niet eens door. Dan lopen ze door de scanner en wordt er direct afgerekend.

Maar serieus: misschien zijn die mensen wel zo dement dat ze contact geld ook niet meer snappen. Dat ze niet meer met rekenen en wisselgeld om kunnen gaan. Of misschien wil een klein winkeltje in een bejaardenhuis geen cash geld hebben, te risicovol voor fraude, overvallen, etc. Of misschien is het vanwege hygiëne en hebben ze het zo gelaten.

Er kunnen tal van redenen zijn waarom pinbetalingen toch logische zijn. En iedereen die een portemonnee kan dragen kan ook een pasje dragen.

In een verzorgingstehuis????
Deze mensen behoren niet hun koffie of thee te kopen, daar moet het verzorgingstehuis voor te zorgen. Daarom zitten ze daar. Dit is ongelooflijk.

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Nederland maakt zich sterk voor een eeste persooneelsarm robotzorg platform .

https://www.robotsindezorg.nl/

Het Robotsindezorg-platform is uitermate geschikt voor de “mens-robot-interactie” in de zorg. Wij leveren oplossingen voor ziekenhuizen, verpleeg- en verzorgingshuizen, de thuiszorg en het zorgonderwijs. Onze sociale robots kunnen onder andere helpen bij de begeleiding van mensen met een aandoening, dienen als gezelschapsrobot voor eenzame ouderen of nodigen mensen met dementie uit tot beweging.
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

Tedje, ik heb al jaren geleden uitgelegd dat Hbo-verpleegkunde, een totale vernietiging is voor het beroep "Verpleegkunde". (in 2015)
Het is Theorie met de meest belachelijke onderwerpen, zoals ethische achtergronden enz.
Een HBO leert niets over medische taken, behalve Theoretisch en niet Praktisch.

Hoe werkt dat nu precies bij jou in het brein Elisabeth? We zijn meerdere keren door de opleidingsinhoud gelopen waarmee is jouw ongelijk is aangetoond. Ik ben verbaasd dat je halsstarrig blijft vasthouden aan iets wat bewezen onjuist is. Wil je nog een keer door de opleidingsinhoud lopen?

Tedje heeft het waarschijnlijk gemist maar de huidige HBO-V opleiding is zeer praktisch ingesteld. Niet alleen loop je veel stage, ook staan contactdagen bol van praktijkopdrachten. De HBO-V opleiding heeft een praktische inslag.

Quote:
Ik heb in Portugal gewerkt met 2 Nederlandse HBO'ers en ze zijn op staande voet ontslagen.
Ze waren voor 100% waardeloos. Ze weten niets over Medische Taken, met 2 linker handen.
Ze konden niet eens Bloed prikken....... ze wilden constant praten met nog niet demente bejaarden....

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=15166

Ja en je zus heeft Covid gehad terwijl zij gevaccineerd was en jij niet. Kun je ophouden hiermee Elisabeth? Ik heb de opleidingsinhoud gedeeld en jouw ervaring is niet representatief voor HBO-V-opleidingen in Nederland.

Waar ik veel meer moeite mee heb en zorgen over maak is mensen die in de zorg werken die de medische wetenschap wantrouwen en zichzelf volstoppen met desinformatie en dat vervolgens voor feit gaan slijten. Je zal zo'n halve haan maar aan je ziekenhuisbed hebben staan...

Laten we het maar houden bij glazen plafonds.

Wil jij stoppen met mij te beledigen.
De HBO is theoretisch met 5 weken praktijk in het eerste jaar en 10 weken praktijk in het 2de jaar.
En dat zijn stages, dus meelopen en niet meewerken. Stage lopers zijn een hinder want ze kijken mee en doen niets. Ik weet alles over de Hbo-opleidingen en de meeste haken af als ze ontdekken dat je ook in het weekend of feestdagen moet werken en de nachtdienst draait hun nek om.

https://www.hva.nl/opleidingen/hbo-verpleegkunde/studieprogramma

Oh dus en Nederlandse HBO-ers zijn niet ontslagen in het bejaarden tehuis waar ik werkte in Portugal??? Eentje vroeg mij om 8 uur s'morgens, nadat ik 10 uur nachtdienst had gedaan, of ik haar "Bloedprikken" kon leren.....dat hoor je te leren in je opleiding. Ik werd aangesproken door de Hoofdzuster (Brits) en ik vertelde haar dat ik deze opleiding niet kende. Dat mijn opleiding is geaccepteerd door de Portugese gezondheidszorg en dat ik daarom in de Ordem dos Enfermeiros zit, sinds 2000. Dus Praktijk en geen theoretisch gezwam.

Verder spreken steeds meer artsen zich uit tegen de Covid vaccinaties en het is niet de Medische Wetenschap, maar de Farmaceutische Industrie, die zelfs Medici kapot proberen te maken. Vele zijn gecanceld door de politiek die helemaal niets weten over gezondheid. Ze werden waarschijnlijk betaald door de Farmaceutische Industrie.
Ik heb voor 25 jaar gewerkt in ziekenhuizen en klinieken, CCU, ICU, Infectie, thuiszorg, Verpleeg tehuizen. Maar ik ben een halve maan!!!! Evil or Very Mad

En JA, mijn zusje, na 4 prikken, kreeg Covid en ik, ongevaccineerd, niet. Vreemd hè.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Deze mensen behoren niet hun koffie of thee te kopen

Ik denk ook echt niet dat het om koffie en thee gaat.

Wij kennen hier in Vlissingen ter Reede. Echt een prachtig complex, vergelijkbaar met een veel-sterren-hotel:

Zo'n zorgcomplex heeft eigenlijk alles: restaurants, winkels, bioscoop, fitness. 't Is een resort op zich. Gelukkig organiseren ze best vaak gratis live-concerten en video-films, waardoor ook de 'buitenwereld' er regelmatig binnenkomt.

Ik weet niet wat het kost maar ik zou er best mijn oude dag willen slijten als ik zorg nodig zou hebben. Ziekenhuis is trouwens ook hel dichtbij.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
De HBO is theoretisch met 5 weken praktijk in het eerste jaar en 10 weken praktijk in het 2de jaar.

Hier klopt dus weer helemaal niets van. Als je je eigen link had gelezen naar de HvA dan had je dat zelf ook kunnen lezen.

JAAR 1
    In het eerste jaar van de opleiding maak je kennis met het beroep van verpleegkundige. Wat is mijn rol precies en past dit bij mij? Dit doe je door het volgen van verschillende vakken waarin je basiskennis en -vaardigheden opdoet. Ook doe je een beroepsoriëntatie van 5 weken in de praktijk.

JAAR 2
    In jaar 2 vervolg je het samenwerken in projectonderwijs, en verdiep je je in een gezondheidsvraagstuk. Evidence Based Practice (werken volgens de methoden waarvoor het sterkste wetenschappelijk bewijs is) en klinisch redeneren vormen een rode draad door het onderwijs. Je loopt dit jaar 10 weken stage om het vak in de praktijk te leren. Je werkt met thema's zoals Leiderschap, Bevorderen van Zelfmanagement en Gezamenlijke Besluitvorming. Om meer vorm te geven aan een breed verpleegkundig perspectief kun je je ook verdiepen in het perspectief van een patiënt. Dit doe je via het buddy project waarin je 20 weken meegaat in het leven van een patiënt.

JAAR 3
    Ook in jaar 3 loop je stage, nu twintig weken. Aanvullend op je stage voer je een opdracht uit waarmee je je opnieuw verdiept in het perspectief van een patiënt.

JAAR 4
    Het laatste jaar van de hoofdfase staat in het teken van het afstuderen. Je loopt dit studiejaar twintig weken stage en aansluitend een afstudeerstage van tien weken. Tijdens je stages voer je afstudeeropdrachten uit. De laatste tien weken staan in het teken van enkele verdiepende cursussen en trainingen rondom complexe zorgsituaties, en de afronding van je studie.

https://www.hva.nl/opleidingen/hbo-verpleegkunde/studieprogramma/jaar-2-3-en-4

Als ik dat bij elkaar optel kom ik op zo'n 85 weken stage. Dat is 2 jaar lang alleen maar verschillende stages lopen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
En aan wie geeft die man precies leiding?

Hij heeft de leiding over het keukenpersoneel. De keuken zorgt voor de dagelijkse maaltijden en heeft het winkeltje in beheer.

Quote:
Ik denk dat het probleem vooral is dat jij op 10% van de informatie 100% van de conclusies trekt. Dat zie ik helaas teveel terug op dit forum.

Misschien moet je eens in gesprek gaan over de echte reden van zo'n overstap naar pin-betalingen.

Hahahaaaa! 10% - 100%, dat zie jij vanuit Zeeland terwijl ik er al jaren met mijn neus bovenop zit. Je lijkt wel een manager! Very Happy

Maar goed, geef eens een goede reden waarom er in dit geval naar pinbetaling moet worden overgestapt.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Je hebt het pijnpunt te pakken, het zijn theoretici zonder gevoel voor praktijk. Daar gaat het vaak mis. Dat zie je ook terug in de discussies op dit forum met mensen die een managementfunctie bekleden: Een hoop theoretisch gewauwel, een hoop gebakken lucht, nul (kans op) praktijkresultaat. Organisaties kunnen ze beter kwijt zijn dan rijk.

Precies!

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Een winkeltje in een verzorgingstehuis?
Heel vreemd want normaal krijgen de bewoners thee, koffie, 3 × per dag eten.
Dat is inbegrepen in de kostprijs.

De keuken geeft 3x per dag eten. Dat hoort bij de verzorging. Dat winkeltje staat daar los van. Daar kun je wat extra's kopen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Nee hoor, je hebt ook verpleegkundigen die een MBO4-opleiding hebben gevolgd.

Die heb je ook, maar het is beslist niet zo als Poendert het doet voorkomen dat het allemaal laaggeschoolde uniformen zijn die eten brengen en de bedpan verschonen.

Quote:
Lijkt mij niet dat een 0.4 FTE'er een managementrol ambieert in de wetenschap dat dit een functie betreft met >1 FTE.
Deze mensen vinden 2 dagen in de week wel prima en in die 2 dagen niet teveel poespas. Deze groep heeft vaak weinig ambitie.
Dus oneens.

Managers: overbetaalde: nietsnutten.

Eten werd gebracht door dames van het bedrijf dat het klaarmaakte. Nooit door een verpleegster
De verpleegster legde nieuwe lakens op het bed, maar hielp ook een hulpbehoeftige met poepen, en als je niet uitkeek werd je door haar gedoucht. Na een zekere tijd maakte me dat niks meer uit.
Ik moet me niet indenken dat een verpleger dat zou doen. Ik ben blijkbaar een soort fossiel.
Geef mij maar knappe dames aan het bed.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Je lijkt wel een manager!

Ik bén een manager Very Happy

Quote:
Maar goed, geef eens een goede reden waarom er in dit geval naar pinbetaling moet worden overgestapt.

Misschien zijn die mensen wel zo dement dat ze contact geld ook niet meer snappen. Dat ze niet meer met rekenen en wisselgeld om kunnen gaan. Of misschien wil een klein winkeltje in een bejaardenhuis geen cash geld hebben, te risicovol voor fraude, overvallen, etc. Of misschien is het vanwege hygiëne en hebben ze het zo gelaten.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik bén een manager Very Happy

Dat verklaart jouw reactie helemaal!

Quote:
Misschien zijn die mensen wel zo dement dat ze contact geld ook niet meer snappen. Dat ze niet meer met rekenen en wisselgeld om kunnen gaan. Of misschien wil een klein winkeltje in een bejaardenhuis geen cash geld hebben, te risicovol voor fraude, overvallen, etc. Of misschien is het vanwege hygiëne en hebben ze het zo gelaten.

Hou op met die managersprietpraat. De mensen van het winkeltje helpen met veel liefde al vele jaren bewoners, die daar problemen mee hebben, met het doen van contante betalingen. Het is nooit een punt of een probleem geweest.
Dit hele geval is het zoveelste bewijs dat managers nietsnutten zijn die geen enkele feeling met de werkvloer hebben Dat ze maar gaan werken in plaats van ouwehoeren over hoe andere mensen moeten werken.

10 miljoenste schreef:
@ Tedje Van Es
Wil je deze keuken manager vragen, waarom hijzelf aan oudjes geen pin betalingen uitlegt ?
ik denk dat de keuken manager ca 10 % oudjes begrijpt, maar 100 % wil pinnen .

Precies, de manager ten voeten uit.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:

Hier klopt dus weer helemaal niets van. Als je je eigen link had gelezen naar de HvA dan had je dat zelf ook kunnen lezen.

JAAR 1
    In het eerste jaar van de opleiding maak je kennis met het beroep van verpleegkundige. Wat is mijn rol precies en past dit bij mij? Dit doe je door het volgen van verschillende vakken waarin je basiskennis en -vaardigheden opdoet. Ook doe je een beroepsoriëntatie van 5 weken in de praktijk.

JAAR 2
    In jaar 2 vervolg je het samenwerken in projectonderwijs, en verdiep je je in een gezondheidsvraagstuk. Evidence Based Practice (werken volgens de methoden waarvoor het sterkste wetenschappelijk bewijs is) en klinisch redeneren vormen een rode draad door het onderwijs. Je loopt dit jaar 10 weken stage om het vak in de praktijk te leren. Je werkt met thema's zoals Leiderschap, Bevorderen van Zelfmanagement en Gezamenlijke Besluitvorming. Om meer vorm te geven aan een breed verpleegkundig perspectief kun je je ook verdiepen in het perspectief van een patiënt. Dit doe je via het buddy project waarin je 20 weken meegaat in het leven van een patiënt.

JAAR 3
    Ook in jaar 3 loop je stage, nu twintig weken. Aanvullend op je stage voer je een opdracht uit waarmee je je opnieuw verdiept in het perspectief van een patiënt.

JAAR 4
    Het laatste jaar van de hoofdfase staat in het teken van het afstuderen. Je loopt dit studiejaar twintig weken stage en aansluitend een afstudeerstage van tien weken. Tijdens je stages voer je afstudeeropdrachten uit. De laatste tien weken staan in het teken van enkele verdiepende cursussen en trainingen rondom complexe zorgsituaties, en de afronding van je studie.

https://www.hva.nl/opleidingen/hbo-verpleegkunde/studieprogramma/jaar-2-3-en-4

Als ik dat bij elkaar optel kom ik op zo'n 85 weken stage. Dat is 2 jaar lang alleen maar verschillende stages lopen.

Dit is het probleem:

In jaar 2 vervolg je het samenwerken in projectonderwijs, en verdiep je je in een gezondheidsvraagstuk. Evidence Based Practice (werken volgens de methoden waarvoor het sterkste wetenschappelijk bewijs is) en klinisch redeneren vormen een rode draad door het onderwijs. Je loopt dit jaar 10 weken stage om het vak in de praktijk te leren. Je werkt met thema's zoals Leiderschap, Bevorderen van Zelfmanagement en Gezamenlijke Besluitvorming.

Zelfmanagement, belachelijk.
Verder moeten ze Stage plaatsen zien te vinden in Ziekenhuizen.
Veel ziekenhuizen zitten niet te wachten op stagiaires.
Drie weken op Interne en 2 weken op kinderen, daar leer je weinig van.

Verder is Verpleegkunde geen "wetenschap" en niemand heeft mij nog kunnen uitleggen wat Evidence Based Practice betekend. En het verengelsen is vreselijk. Het is ook nog steenkolen Engels.

https://elearningmadeeasy.nl/wanneer-ben-je-niveau-5-verpleegkundige/

“Maar ik kan precies hetzelfde als mijn niveau 5 collega’s!”

Ja, ik snap je reactie. En ik wil ook niks zeggen over je geschiktheid om wel of niet te indiceren. Maar het gaat om de vraag wat de zorgverzekeraars eisen en wat het Normenkader hierover zegt.

Het zijn dus de zorgverzekeraars die de macht hebben, niet het ziekenhuis.

Verpleegkundige A is gelijk aan HBO met veel meer Praktijk ervaring.
Cliff, dit was mijn beroep voor 25 jaar in 3 verschillende landen. Dus ik kan vergelijken.
Protocollen zijn dodelijk. Gezond verstand niet.

Eentje is, dat als een patiënt (sorry, een cliënt) overlijdt, je alleen maar met een zakelijke hand, de familie mag condoleren.
Enige menselijkheid is verboden.

Die 2 Nederlandse HBO zijn echt niet, zonder rede, ontslagen in Portugal, ze konden geen bloedprikken of mensen verzorgen. Hetzelfde in Eindhoven, waar mijn man werd opgenomen. Ik heb mijn eigen man 2 × gewassen en geschoren omdat niemand dit deed. Derdewereld-praktijken zijn dit. En toen hij op het toilet werd gezet met een bel. Hij belde, niemand kwam, hij stond op en viel. Ik weet niet hoelang hij daar gelegen heeft. Maar weer een grove fout en reden voor op staande voet ontslag.

Verder weet ik niets van jouw opleiding of baan, iets met computerles geven!
Ik heb daar ook geen opinie over.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Deze mensen behoren niet hun koffie of thee te kopen

Ik denk ook echt niet dat het om koffie en thee gaat.

Wij kennen hier in Vlissingen ter Reede. Echt een prachtig complex, vergelijkbaar met een veel-sterren-hotel:

Zo'n zorgcomplex heeft eigenlijk alles: restaurants, winkels, bioscoop, fitness. 't Is een resort op zich. Gelukkig organiseren ze best vaak gratis live-concerten en video-films, waardoor ook de 'buitenwereld' er regelmatig binnenkomt.

Ik weet niet wat het kost maar ik zou er best mijn oude dag willen slijten als ik zorg nodig zou hebben. Ziekenhuis is trouwens ook hel dichtbij.

Mooi Cliff, vergelijken met Monte da Palhagueira.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2023 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een bekende die anoniem wil blijven liep stage in een ziekenhuis. de persoon kreeg de opdracht om eventuele nutteloze afdelingen voor het voetlicht te brengen. Na een jaar liet het persoon zijn reportages beoordelen.
Het bleek dat bijna de helft van het management volkomen overbodig was.
Hij kreeg een 9,5 voor zijn verslag. Dat verslag verdween in een afgesloten deel van het archief, en dat persoon mocht er daarna nooit weer over praten.
Ik zelf kwam er eens achter dat bij onze Adeling een adviseur was aangesteld. Op hoge poten protesteerden we. "Doen we ons werk niet goed" was onze vraag. Wij deden ons werk uitstekend was het antwoord. De adviseur had uitsluitend een adviserende functie.
Drie jaar later was hij hoofd van onze plaatselijke afdeling, met een bureau dat overliep van de relatie geschenken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2023 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

10 miljoenste schreef:
Om te begrijpen dat je met pinnen ongewild heel je huishouden digitaal kapitaliseert hoef je niet ouder te zijn dan 7 jaar .
Voorbeeld oudje aan den dunne pint 25 wc rollen. op computer wil ie afschrift controleren...en krijgt gelijk 101 Google Facebook reclame adressen met korting op schijtrollen .
een portemonnee blijft je eigen geheim, storingsongevoelig, onafhankelijk van batterijen, voor ik het vergeet, zonnepanelen.

Eigenlijk gewoon mee eens. Als ik 100 euro pin en ik geef 30 euro uit in de kroeg, 40 euro aan boodschappen en nog wat geld aan een pakje sigaretten in een tabakswinkel, is er geen mens die kan traceren waaraan ik die gepinde 100 euro heb uitgegeven. Terwijl iedere pintransactie wél wordt vastgelegd en zelfs te herleiden is tot de artikelen die je voor je gepinde bedrag hebt gekocht.

Steeds meer activiteiten die je doet worden "ergens" vastgelegd. Nog niet zo lang geleden ging je met contant geld naar een loket bij de NS, je kocht een kaartje en ging op stap. Niemand die wist waar jij heen ging, behalve jij zelf. Tegenwoordig heb je daar een pasje voor en wordt niet alleen iedere reisbeweging "ergens" opgeslagen, dus exact waar je bent opgestapt en waar je heen gaat, maar ook hoe vaak je dat doet, of je daarna nog een aansluitende bus neemt, enz. Willen we dat eigenlijk?