Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » 3/4 N/Lpraktisch ondrwijs 1/4 universiteit. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Vaak een wassen neus.

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Daar heeft Natubico wel gelijk in. Zo'n slowjuicer lijkt me ook niks en niet gezond, je lichaam herkent het voedsel niet meer en je mist een belangrijke component van groente: vezels.

Zeggen de mensen die regelmatig een biertje wegdrinken Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Royy schreef:
Daar heeft Natubico wel gelijk in. Zo'n slowjuicer lijkt me ook niks en niet gezond, je lichaam herkent het voedsel niet meer en je mist een belangrijke component van groente: vezels.

Zeggen de mensen die regelmatig een biertje wegdrinken Laughing

Beweer ik ergens dat bier gezond is?

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2023 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, ik vind het gewoon grappig. Een beetje zoals rokers zich druk maken over de gevolgen van vaccinatie.

Sap drinken is waarschijnlijk minder gezond dan fruit eten, maar ik denk dat het wel gezonder is dan bier drinken.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met al dat gemauw over al dan niet gezonde voeding. Ik krijg wel eens het idee dat wat ik ook eet, het door iemand ongezond wordt gevonden. Vanavond maak ik bijvoorbeeld hutspot van verse aardappelen, wortelen en uien met vers gebraden gehaktballen. Je zou zeggen: prima eten, maar nee. Er zijn groeperingen die vinden dat je die hap rauw naar binnen moet werken, want koken voegt gifstoffen toe. Gehaktballen zijn natuurlijk allang taboe, want vlees. En gaat het daar niet om, dan gaat het om de lepel jus die je over je stamppot giet, want puur vergif, gesmolten en verhitte boter. Dus eigenlijk eet ik vanavond een bord vergif. Nou, ok, dan gaan we morgen wokken. Ook niet goed, want verzadigde vetzuren uit de olijfolie, en het ei dat ik bij het wokgerecht eet, is ook een dead-trap, en de noedels zijn koolhydraten en ook al niet goed, en de verse groenten die ik toevoeg verliezen hun vitamines door hevige verhitting in de wok. En ga zo maar door. Ik ben nou eind dit jaar 60, en het zal me jeuken. Want je doet het toch nooit goed.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Nee, ik vind het gewoon grappig. Een beetje zoals rokers zich druk maken over de gevolgen van vaccinatie.

Sap drinken is waarschijnlijk minder gezond dan fruit eten, maar ik denk dat het wel gezonder is dan bier drinken.

Kom je nu mee.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gegiste druivensap is ook sap.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2023 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

T gaat er natuurlijk om in plaats van wat je t drinkt of eet. Als jij je dagelijkse fruit of groente inname deels via sap laat verlopen is dat ongezonder dan t gewoon via hele stukken fruit en groente binnen te krijgen.

Dat staat los van andere wel of niet gezonde gewoontes.

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2023 0:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je kunt maar een bepaalde hoeveelheid per dag drinken. Ik denk dat het bij mij voornamelijk voor koffie en melk in de plaats komt.

De bezwaren zijn trouwens voornamelijk tegen fruitsap. Ik drink meer groentesap, met af en toe een appel erdoor.

Lekkerste zelf vind ik op dit moment wortel-biet-appelsap, maar goed - zal voor iedereen anders zijn. Pulp zit er overigens genoeg in.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2023 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka schreef:
Ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met al dat gemauw over al dan niet gezonde voeding. Ik krijg wel eens het idee dat wat ik ook eet, het door iemand ongezond wordt gevonden. Vanavond maak ik bijvoorbeeld hutspot van verse aardappelen, wortelen en uien met vers gebraden gehaktballen. Je zou zeggen: prima eten, maar nee. Er zijn groeperingen die vinden dat je die hap rauw naar binnen moet werken, want koken voegt gifstoffen toe. Gehaktballen zijn natuurlijk allang taboe, want vlees. En gaat het daar niet om, dan gaat het om de lepel jus die je over je stamppot giet, want puur vergif, gesmolten en verhitte boter. Dus eigenlijk eet ik vanavond een bord vergif. Nou, ok, dan gaan we morgen wokken. Ook niet goed, want verzadigde vetzuren uit de olijfolie, en het ei dat ik bij het wokgerecht eet, is ook een dead-trap, en de noedels zijn koolhydraten en ook al niet goed, en de verse groenten die ik toevoeg verliezen hun vitamines door hevige verhitting in de wok. En ga zo maar door. Ik ben nou eind dit jaar 60, en het zal me jeuken. Want je doet het toch nooit goed.

Het goeddoen voor wie eigenlijk?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2023 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:

Joh, bier drinken is lekker en niet ongezond.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2023 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar ja, dat komt wel van iemand die zegt dat roken ook niet ongezond is...

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Cliox schreef:
Pejeka schreef:

Het goeddoen voor wie eigenlijk?

Het goed doen volgens de tegenwoordige normen. Ik krijg wel eens het idee dat je hooguit brood mag eten van zelf gemalen graan, met een glas water erbij, en dan nog is het niet OK. Want in brood zitten gluten en ook al niet goed. Wat je ook eet, er is altijd wel iemand of een instantie die er aanmerkingen op heeft. En ja, dat snap ik als je elke dag weer aan de toonbank van de friettent hangt, maar niet zoals het nu gaat.

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Beetje een rare stelling, alsof je aan iemand verantwoording moet afleggen over wat je wel en niet eet. Wat boeit mij het wat anderen vinden van mijn maaltijden? Ik eet wat gezond is en zo nu en dan wat ik lekker vind, of anderen daar een andere visie op hebben laat mij koud.

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Cliox schreef:
Beetje een rare stelling, alsof je aan iemand verantwoording moet afleggen over wat je wel en niet eet. Wat boeit mij het wat anderen vinden van mijn maaltijden? Ik eet wat gezond is en zo nu en dan wat ik lekker vind, of anderen daar een andere visie op hebben laat mij koud.

Met je eens, en dat laat me ook koud. Vind het alleen apart dat wat je ook eet, er tegenwoordig altijd wel iemand/iets/een stroming is die er aanmerkingen op heeft.

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tja, vrijheid van meningsuiting he.

De een heeft kennelijk liever geen commentaar op wat hij eet, maar anderen zijn er vaak blij mee wanneer ze vernemen dat er toch iets mis is met wat ze eten.

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka schreef:
Cliox schreef:

Met je eens, en dat laat me ook koud. Vind het alleen apart dat wat je ook eet, er tegenwoordig altijd wel iemand/iets/een stroming is die er aanmerkingen op heeft.

Ik heb werkelijk geen idee? Wie hebben dan commentaar? Ik deel die ervaring niet. Eén van mijn hobby's is koken en ik eet verder gezond dus deel met regelmaat recepten, maar ik kan mij niet heugen dat het ongewenste reacties oplevert. Ik krijg wel met regelmaat de vraag wanneer ze mogen langskomen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Tja, vrijheid van meningsuiting he.

De een heeft kennelijk liever geen commentaar op wat hij eet, maar anderen zijn er vaak blij mee wanneer ze vernemen dat er toch iets mis is met wat ze eten.

Waarom zou je dat doet? En waar baseer je het op? Zo zijn er mensen die vleeseten ontmoedigen terwijl de wetenschap niet eenduidig is. In mijn kennissenkring en op het werk zitten ook een paar van die groenkauwers, ik vind deze mensen vaak ongezond uitzien, ze stinken stuk voor stuk uit hun mond, hebben een droge grauwe huid en haren als stro.

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:

En weer anderen zien het als uiterst delicaat met betrekking tot de privacy... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2023 23:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Tja, vrijheid van meningsuiting he. De een heeft kennelijk liever geen commentaar op wat hij eet, maar anderen zijn er vaak blij mee wanneer ze vernemen dat er toch iets mis is met wat ze eten.

Cliox schreef:
Waarom zou je dat doet? En waar baseer je het op? Zo zijn er mensen die vleeseten ontmoedigen terwijl de wetenschap niet eenduidig is.

Zelfs van overheidszijde wordt er regelmatig op gewezen dat 't belangrijk is om minder dierlijk voedsel te gaan eten.
Verder zijn er diverse NGO's en semi-overheidsdiensten die onder andere op websites uitgebreide voorlichting geven over goede voeding.
Sommigen die aan dit forum deelnemen lezen zoiets dan en sommigen daarvan ergeren zich dan kennelijk aan het feit dat er ook negatieve dingen in staan over wat zij nou juist lekker en gezond vinden. Moeten zij weten. Anderen vinden alles wat over voeding wordt gepubliceerd interessant en bekijken dan in hoeverre ze met die informatie hun voordeel kunnen doen, zowel in gezondheidsopzicht als in milieuopzicht..

Cliox schreef:
In mijn kennissenkring en op het werk zitten ook een paar van die groenkauwers, ik vind deze mensen vaak ongezond uitzien, ze stinken stuk voor stuk uit hun mond, hebben een droge grauwe huid en haren als stro.

Meestal hebben ze dat nog vanuit de tijd dat ze omnivoor waren en hebben ze hun aftakeling op dat punt kunnen stoppen door over te stappen op plantaardig en/of rauw eten.
Overigens is "groenkauwen" op zich ook niet alles, omdat het (afgaande op de term) impliceert dat ze veel planten eten.
Planten zijn net zo zeer levende wezens als dieren en dus van nature evenmin bedoeld als voedsel voor de mens.
Alleen vruchten van planten zijn bedoeld als voedsel voor de mens.
De vraag is nu of Cliox ook frugivoren oftewel enkel-vruchteneters kent.
Waarschijnlijk niet want vreemd genoeg zijn die er nog altijd maar heel weinig.

Maar feit is wel dart Cliox 't kennelijk erg slecht getroffen heeft met z'n waarschijnlijk vegan kennissen en collega's:

https://duckduckgo.com/?t=lm&q=vegan+celebrities&iax=images&ia=images