Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » EK Voetbal, leeft het een beetje? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2022 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
"Voor wat Europa de afgelopen 3000 jaar heeft gedaan, zouden we de komende 3000 jaar nog excuses moeten aanbieden"

Voor straf dan maar geen deelname van Europese ploegen dan maar op dit WK in Qatar. Is dat een idee?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2022 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Loetje schreef:
Het leek wel of die Infantino met z'n mond om de leuter van de organisatoren heen zat.

Weer een homo draadje. Confused

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 1:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nee, het is een voetbaldraadje. Maar dat vingertje naar Europa toe dat Europa de komende 3000 jaar excuses moet gaan maken voor wat Europa 3000 jaar anderen had aangedaan was gewoon dwaas. Heel dat aanpraten van erfzonde, van boete moeten doen, dus vermeende schuldgevoelens slechts gebaseerd op valse sentimenten en waaraan wij part, noch deel hebben gehad.

Dit dus:

Quote:
Voor wat Europa de afgelopen 3000 jaar heeft gedaan, zouden we de komende 3000 jaar nog excuses moeten aanbieden

Ik doe die Infantino de groeten terug. In geen 3000 jaar zie ik me genoodzaakt excuses te moeten maken voor waaraan ik part, noch deel heb gehad. Als bijvoorbeeld Infantino corrupt is heb ik daar ook part, noch deel aan. Daar hoef ik dan ook geen excuses voor aan te bieden.

Maar nu terug naar voetbal, waar dit draadje over gaat. Ik heb drie uitslagen:

Engeland - Iran 6-2
NEDERLAND - Senegal 2-0
Verenigde Staten - Wales 1-1

Eerder in de poule waarin Nederland ook zit de openingswedstrijd gespeeld:

Qatar - Equador 0 - 2.

Laatst aangepast door Loetje op Di Nov 22, 2022 1:42, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 1:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Carlos Ghostwriter schreef:
Volgens Van Gaal hebben 'we' een grote kans om wereldkampioen te worden. Natuurlijk zegt ie dat vooral om het geloof er bij zijn spelers in te krijgen.

Van Gaal is een geweldige man.

Heb je de reportage over hem gezien? https://www.npostart.nl/louis/10-11-2022/POW_05452391
Heerlijk ontwapenend! Very Happy

Vanavond komt deel 2 (slot).

In eigen land bij twee clubs clubtrainer van een kampioenselftal (Ajax 1994/1995/1996, AZ 2009), in het buitenland bij twee clubs clubtrainer van een kampioenselftal (Barcelona 1998, Bayern München 2010). Eenmaal Champion's League finale gewonnen (Ajax 1995), eenmaal Champion's League finale verloren (Ajax 1996). Bij zoveel clubteams (en niet de kleinste ook!), dat kan geen toeval zijn.

Als bondscoach leidt hij nu zijn derde WK. Driemaal al de kwalifactiepoules gespeeld. Voor het WK van 2002 kwalificeerde Nederland zich niet. Op het WK van 2014 werd Nederland halve finalist en derde. Voor het WK van 2022 heeft Nederland zich gekwalificeerd en nu één wedstrijd gespeeld.

Ik heb één deel wel gezien en één deel niet gezien en ik weet niet eens welk deel ik wel heb gezien. Maakt me ook niet uit. Ik vond het wel een relaxte docu.

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is gemakkelijk te controleren: in het tweede deel komt zijn ziekte (prostaatkanker) aan bod.

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
Nee, het is een voetbaldraadje. Maar dat vingertje naar Europa toe dat Europa de komende 3000 jaar excuses moet gaan maken voor wat Europa 3000 jaar anderen had aangedaan was gewoon dwaas. Heel dat aanpraten van erfzonde, van boete moeten doen, dus vermeende schuldgevoelens slechts gebaseerd op valse sentimenten en waaraan wij part, noch deel hebben gehad.

Het is nog veel erger. Wat Europa uitgevreten heeft wordt tegenwoordig door Europa besproken en afgekeurd. Qatar ziet het echter als een vrijbrief om anno 2012 ook zo tekeer te gaan. Ze lopen daar inderdaad een paar eeuwen achter.

Quote:
Maar nu terug naar voetbal, waar dit draadje over gaat. Ik heb drie uitslagen:
Engeland - Iran 6-2
NEDERLAND - Senegal 2-0
Verenigde Staten - Wales 1-1

Ik heb niks gezien. (In plaats daarvan de geroemde Netflix-serie 1899 gekeken. Niet kijken! Waardeloos!)
Ik heb alleen wat samenvattingen gezien. Die doelman van ons is wel cool!

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Tedje van Es schreef:
Dat is gemakkelijk te controleren: in het tweede deel komt zijn ziekte (prostaatkanker) aan bod.

Waarom dragen de voetballers geen bandjes tegen kanker ? Uit solidariteit met mensen met kanker zou hier toch zeker
dringend een teken gezet moeten worden. Kanker gaat ons allemaal aan, heteros, homos, lesbiennes, transsexuelen,
transvestieten, asexuelen en objektofielen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je moet wel een beetje bij de tijd blijven. Er zijn heel veel armbandjes tegen kanker. Dat begon ooit met het gele bandje van Armstrong en ging door tot de Pink Ribbon.
Veel sporters dragen zo'n armbandje.

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:

Het is nog veel erger. Wat Europa uitgevreten heeft wordt tegenwoordig door Europa besproken en afgekeurd. Qatar ziet het echter als een vrijbrief om anno 2012 ook zo tekeer te gaan. Ze lopen daar inderdaad een paar eeuwen achter.

En vergeet hun financiering van moskeeën, koranscholen en allerlei andere Islamitische instellingen in Europa niet. En daar wordt niet bij gekeken hoeveel afleer daar in vele moskeeën tegen het Westen wordt verspreidt, dus haat tegen Europa en de Europeanen en wat ons eigen is. In Europa, ons eigen continent, zelf, waar die Moslims zelf ondervertegenwoordigd participeren en bovengemiddeld parasiteren, dus voor ons het tegenovergestelde zijn dan voor ons van meerwaarde. En deze indoctrinatie is gericht op het niet integreren, onze wetten niet willen accepteren omdat deze ondergeschikt zijn aan de Sharia, onze waarden niet willen delen etc. Gek hè dat er geen integratie is, maar segregatie. De verwijdering van elkaar is bijna een spreidstand. Wie ooit hebben bedacht dat de integratie gediend zou zijn met het faciliteren van de Islam om Islamitische immigranten zich hier meer thuis te laten voelen zijn knettergek geweest, want die hebben de gevolgen van zo'n buigzame houding jegens de Islam totaal niet overzien. De Islam kent geen wederkerigheid. De Islam eist onderwerping op. De Islam is statisch en niet tot dynamiek in staat. De Islam is in geen veertien eeuwen geëvolueerd. De Islam is nog net zo achterlijk Middeleeuws als in de tijd van oorlogsmisdadiger Mohamed. De Islam is achterlijk Middeleeuws en zal dat blijven. Moppersmurf heeft het destijds uitstekend verwoord.

Moppersmurf schreef:
Je hoeft de koran niet gelezen te hebben om te weten dat de Islam een totalitair systeem is. Christendom en jodendom hebben alleen hun bijbel. Je gelooft erin of je gelooft het niet.

De Islam heeft naast de koran nog twee van die dikke boeken: de Hadith (leefregels zoals de hadj, ramadan etc.) en last but not least de sharia.

Als religie het uitgangspunt is van wetgeving krijg je een totalitair systeem. De Islam maakt er ook geen geheim van dat ze uit zijn op wereldheerschappij, waarbij ongelovigen alleen getolereerd worden als ze de superioriteit van de Islam erkennen.

Het is mijns inziens dan ook volkomen gerechtvaardigd om een hekel te hebben aan de Islam zonder de koran gelezen te hebben.

En ach, terrorisme financieren, waarom ook niet?

Financiering van terrorisme vanuit Qatar (pdf):
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-20152016-60-8.pdf

En inderdaad, Europa was juist het eerste en enige deel van de wereld dat eens de slavernij afschafte en voorgoed achter zich liet waar de slavernij nog elders bleef floreren. Zonder overigens blind te zijn voor dat moderne slavernij ook op onze eigen bodem plaatsvindt. En Europa maakte verdere stappen in de evolutie. Geen deel van de wereld dat zoveel voor de wereld dat juist zoveel aan vrijheden en verworvenheden heeft verwezenlijkt voor de wereld en de mensheid als juist wij, het Westen. Het wordt tijd dat het Westen stopt met blijven zwelgen in culturele zelfhaat en hun eens bevochten en verwezenlijkte vrijheden en verworvenheden niet meer prijs geeft. No more Mr. Nice Guy!

Speciaal voor alle apolegeten van de culturele zelfhaat even dit staatje om bij na te denken voordat ze ons weer menen vermeende schuldgevoelens slechts gefundeerd op valse sentimenten aan te moeten gaan praten:

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:

Dan heb ik denk ik het eerste deel gezien.

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Het WK komt een beetje op gang. Vandaag de eerste grote verassing met de winst van Saoedi-Arabië op Argentinië...die had ik even niet zien aankomen. Ook Tunesië deed het boven verwachting goed door Denemarken op een gelijkspel te houden.

Op tv ziet het er allemaal wel redelijk goed uit, wat ik al had verwacht. Stadions zijn redelijk goed gevuld, en gisteravond was toch ook wel echt een voetbalsfeer op de tribunes bij Wales tegen de VS.

Je mag er van alles van vinden maar ze hebben het redelijk goed voor elkaar, los van alle randzaken waarover je zo nu en dan leest.

Dit weekend komen er wat leukere wedstrijden aan, Mexico vs Argentinië (dat dus al moet winnen na het verlies van vandaag) en Spanje tegen Duitsland onder meer.

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zag dat vanavond Le Blues spelen. Dat wordt, denk ik, mijn eerste wedstrijd die ik ga kijken.

Alhoewel... ik heb zojuist de fantastische film The Big Lebowski op de kop getikt. Ik twijfel dus hevig.

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2022 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Alhoewel... ik heb zojuist de fantastische film The Big Lebowski op de kop getikt. Ik twijfel dus hevig

Daar zou ik niet over twijfelen...

https://thebiglebow.ski

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gaat het weer rellen worden in de Nederlandse straten nu Marokko (tegen Kroatië) speelt.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het WK komt een beetje op gang. Vandaag de eerste grote verassing met de winst van Saoedi-Arabië op Argentinië...die had ik even niet zien aankomen. Ook Tunesië deed het boven verwachting goed door Denemarken op een gelijkspel te houden.

Heel even bij de vroege 1-0 met Messi als doelpuntenmaker voor Argentinië leek het er op dat Argentinië op koers lag voor de Spelen van Messi. Het liep anders. En na de 2-1 speelde Argentinië niets meer klaar tegen de stugge verdediging van Saudi Arabië. Het was net alsof er geen draaiboek was voor in het geval zij achter zouden komen te staan. Saudi Arabië had overigens ook gewoon goed gespeeld. Het zou wel een statement zijn als de Europese en de Zuidamerikaanse ploegen de Afrikaanse landen en de Golfstaten en Iran al in de groepsfase naar huis sturen. Daar zag het in de eerste twee dagen wel naar uit, maar gisteren was het duidelijk anders.

Voor de volledigheid:

Argentinië - Saudi Arabië 1-2
Denemarken - Tunesië 0-0
Mexico - Polen 0-0
Frankrijjk - Australië 4-1

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En inmiddels gespeeld Kroatië tegen Marokko en dat is 0-0 gebleven. Ben benieuwd of er nog rellen met de Marokkanen komen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Duitsland ook verloren, lol. Waarschijnlijk te druk bezig geweest met deugdpuntjes scoren, en te weinig met een gedegen wedstrijdvoorbereiding.

Oeps! Very Happy

Het begint wel langzaam het WK van de verassingen te worden, maar ik denk toch dat de grote landen uiteindelijk komen bovendrijven. Ook Duitsland en Argentinië.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Lol. Saoedi-Arabië door het dolle heen na de winst op Argentinië. Bin Salman roept een nationale feestdag uit, en iedereen mag gratis naar een pretpark.

Ze schijnen echt behoorlijk goed gespeeld te hebben, dus dit kan misschien wel de verassing worden dit toernooi. Saoedi-Arabië stelt normaal gesproken echt geen flikker voor op voetbalgebied, maar ooit haalde ze al eens de tweede ronde, in een poule met Nederland en België (WK 1994).

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2022 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lol. Saoedi-Arabië door het dolle heen na de winst op Argentinië. Bin Salman roept een nationale feestdag uit, en iedereen mag gratis naar een pretpark.

Goed filmpje voor mensen die wel eens roepen dat als er geen alcohol is, dat er dan geen hol aan is Laughing

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 1:02 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Carlos Ghostwriter
Quote:

Goed filmpje voor mensen die wel eens roepen dat als er geen wijven zijn, dat er dan geen hol is Sad
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ze schijnen echt behoorlijk goed gespeeld te hebben, dus dit kan misschien wel de verassing worden dit toernooi. Saoedi-Arabië stelt normaal gesproken echt geen flikker voor op voetbalgebied, maar ooit haalde ze al eens de tweede ronde, in een poule met Nederland en België (WK 1994).

In de Aziatische poule weet Saudi Arabië zich vaak wel te kwalificeren voor de eindronde, net zoals Japan en Zuid-Korea vaak meespelen. Iran is er ook al meerdere malen bij geweest.

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Uitslagen van gisteren:

Kroatië - Marokko 0-0
Duitsland - Japan 1-2
Spanje - Costa Rica 7-0
België - Canada 1-0

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet de eerste keer dat tijdens het spel de regels weer worden gewijzigd en nieuw moeten en niet mogen per decreet wordt uitgevaardigd. Gezellig voor de bezoekers... Zij liever in Qatar dan ik om het WK te volgen. Er zijn voor de liefhebbers van het volgen van het WK gezelligere mogelijkheden, denk ik dan.

Oranjefeest in Qatar verder ontmanteld: preparty in fanzone geschrapt

Oranjefans in Qatar hebben een optie minder om in de stemming te komen voor de wedstrijd tegen Ecuador, vrijdag. De KNVB schrapt de zogenaamde ‘preparty’ in de grote FIFA fanzone in het Al Bidda Park.

Sander van Mersbergen 23-11-22, 08:25 Laatste update: 23-11-22, 09:32

In die fanzone was maandag voorafgaand aan de wedstrijd tegen Senegal een aparte Oranjehoek ingericht, met vlaggen en een grote dj-booth. Er kwam echter bijna geen supporter op af, deels ook omdat het punt in het onmetelijk grote Al Bidda Park niet makkelijk te vinden was. Bovendien ontdekten veel fans ter plekke dat er helemaal geen bier verkocht werd, omdat de tap in de fanzone pas vanaf 19.00 uur open mag.

AD

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

10miljoenste schreef:
Goed filmpje voor mensen die wel eens roepen dat als er geen wijven zijn, dat er dan geen hol is Sad

Die stonden neem ik aan in de keuken bittergarnituurtjes te bakken voor de voetbal kijkende mannen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2022 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Alweer 0-0, Uruguay vs Zuid Korea.

Begint wel op te vallen dat er erg vaak niet gescoord wordt, maar gelukkig heb ik die potjes bijna allemaal gemist.

Daar tegenover staan uitslagen als 6-2 en 7-0, gisteren bij Spanje, maar ook daar wordt je niet echt vrolijk van, want van een echte wedstrijd is dan ook geen sprake. Ik hoop dat het de komende dagen wat beter wordt dan het tot nu toe is geweest. Ik verwacht wel wat van Brazilië - Servië vanavond.