Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Amerikaanse complotdenker moet $1,5 miljard betalen
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Amerikaanse complotdenker moet $1,5 miljard betalen
BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2022 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Alex Jones moet nog eens 473 miljoen betalen aan zijn slachtoffers

De Amerikaanse complotdenker Alex Jones moet nog meer schadevergoedingen betalen vanwege zijn valse beweringen over de schietpartij op een basisschool in de Amerikaanse plaats Sandy Hook. Een rechtbank in de staat Connecticut heeft hem veroordeeld tot het betalen van 473 miljoen dollar.

Een maand geleden veroordeelde een jury in Connecticut Jones en zijn bedrijf Infowars al tot het betalen van 965 miljoen dollar aan familieleden van acht omgekomen slachtoffers van de schietpartij. Jones beweerde onterecht dat de schietpartij door de regering in scène was gezet om een wapenverbod te forceren.

Het was volgens mij de grootste en langstlopende draad op dit forum: "9/11 conspiracy is allang 9/11 realiteit".

Ook dat begon met Alex Jones, die kort na 9/11 tot de conclusie kwam dat de overheid de Twin Towers zelf had opgeblazen en de schuld daarvan gaf aan moslims als rechtvaardiging voor oorlog in het Midden-Oosten. Het balletje begon te rollen en er ontstond een ware industrie van 9/11 complot-"documentaires", 9/11 complotboeken, 9/11 complot sites...

Op het Weerwoord-forum was ook een dozijn mensen actief die zichzelf opeens expert op het gebied van wolkenkrabbers en controlled demolition waanden na de laatste "inzichten" van conspiracy sites gelezen te hebben.

Waartoe heeft dit allemaal geleid? Niets natuurlijk... het was nooit de bedoeling om de "ware schuldigen" te ontmaskeren maar om te laten zien dat je niet tot de "schaapjes" behoorde die geloof hechtten aan het "officiele verhaal".

Jones heeft nu eindelijk een lesje geleerd, dankzij boze ouders van omgekomen kinderen die door zijn fans werden lastiggevallen en bedreigd omdat ze volgens hem "crisis acteurs" zouden zijn.

Hoewel hij kennelijk weer gewoon opnieuw wil beginnen. Zijn bedrijven heeft hij failliet laten verklaren en zijn volgelingen heeft hij opgeroepen om meer geld te sturen, en verzekerd dat zijn slachtoffers niet aan het geld kunnen komen.

Ook met de meest prominente nederlandse complotdenker, Micha Kat, gaat het niet zo best.

Hij mocht worden uitgeleverd aan Nederland en zit nu al tijden in voorarrest wegens opruiing.

Ex-journalist Kat slingerde jarenlang complottheorieën en beschuldigingen aan het adres van verschillende mensen de wereld in. De complottheorieën gaan vooral over het bestaan van een internationaal netwerk van pedofielen en kinderhandelaren. Onder meer richtten hij en zijn aanhangers zich op de gemeente Bodegraven waar ‘slachtoffers van de pedofielen’ begraven zouden liggen. Daarbij schuwde hij niet namen te noemen van vaak bekende mensen en die aan te wijzen als moordenaars.

Laten we hopen dat slachtoffers van complotgoeroe's nu vaker de weg naar de rechter aandurven. En dat de namen van die charlatans zo besmet worden dat zelfs niemand op "Weerwoord" ze durft te citeren.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2022 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
En dat de namen van die charlatans zo besmet worden dat zelfs niemand op "Weerwoord" ze durft te citeren.

Waarom geef je die man dan hier een podium? Je doet precies wat je niet wilt dat anderen doen. Ik zie de naam van Alex Jones eigenlijk nooit op Weerwoord.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2022 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Je doet precies wat je niet wilt dat anderen doen. Ik zie de naam van Alex Jones eigenlijk nooit op Weerwoord.

De complotten van zijn websites, Infowars en PrisonPlanet, werden bijna letterlijk overgeschreven op Weerwoord.

Inclusief de beweringen over Sandy Hook en de crisis-acteurs, waarvoor hij nu is veroordeeld.

Of gaan we nu doen alsof we dat allemaal niet meer weten? En jij nooit iets durfde tegen te werpen omdat je bang was medestanders tegen de voeten te stoten Wink

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2022 5:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Complotdenken is op zich niet verkeerd.

Maar zolang men 'n complottheotie niet kan bewijzen dient men z'n mening dat er mogelijk iets aan de knikker zit als niet meer dan iets dat denkbaar is te presenteren en dus niet als 'n vaststaand feit.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2022 7:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
De complotten van zijn websites, Infowars en PrisonPlanet, werden bijna letterlijk overgeschreven op Weerwoord. Inclusief de beweringen over Sandy Hook en de crisis-acteurs, waarvoor hij nu is veroordeeld. Of gaan we nu doen alsof we dat allemaal niet meer weten? En jij nooit iets durfde tegen te werpen omdat je bang was medestanders tegen de voeten te stoten Wink

Wat een rare ideeën hou jij er toch op na. Ik ken die hele man nauwelijks, heeft me nooit geboeid wat hij gezegd heeft. Als ik hem ken is het door jou volgens mij, jij postte ooit een video waarin hij aan het razen en tieren was en toen dacht ik nog... wat een typisch Amerikaanse man.

Verder heb ik er geen actieve herinnering aan, maar als jij jaren later hier nog op terug komt zal het je hoog gezeten hebben.

BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2022 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Wat een rare ideeën hou jij er toch op na. Ik ken die hele man nauwelijks, heeft me nooit geboeid wat hij gezegd heeft.

Doet er weinig toe, de maffe theorieën van zijn website werden hier volop verspreid en je was je er prima van bewust dat een groot deel van het forum uit complotdenkerspropaganda bestond, hoe dom je je nu ook probeert te houden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2022 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Absoluut achterhoede gevecht, Racer. Wij worden al sinds jaren bedrogen en voorgelogen door mainstream media en kartel politiek.
Klaus Schwab, zijn WEF en onze corrupte regeringen zijn al lang geen samenzweringstheorie meer om maar eens wat op te noemen.
En natuurlijk heeft de EU, NATO en USA, Maidan putsch, de oorzaak voor russische speciaal operatie gelegd.
Zoals Berthold Brecht al zei, wie zoiets niet weet is gewoon een domkop,
wie zoiets wel weet en het ook nog eens verdedigd is medeplichtig, nazi, mensenvijand en crimineel.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2022 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
je was je er prima van bewust dat een groot deel van het forum uit complotdenkerspropaganda bestond, hoe dom je je nu ook probeert te houden.

Tja, dat denk jij. Ik volg dat soort zaken nauwelijks en als ik het al lees onthoud ik het niet. Boeit me verder weinig namelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2022 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Doe " complotdenker " maar in de ordner met domme CIA woordjes bij " truther", " wappies ", " corona leugner ", " reichsbürger ", " wutbürger " en " querdenker ".

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2022 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Icesurfer schreef:
Absoluut achterhoede gevecht, Racer. Wij worden al sinds jaren bedrogen en voorgelogen door mainstream media en kartel politiek.
Klaus Schwab, zijn WEF en onze corrupte regeringen zijn al lang geen samenzweringstheorie meer om maar eens wat op te noemen.

Het zou jullie zaak helpen door niet steeds feitelijke nonsens te verspreiden. Of wil je beweren dat die ouders die Alex Jones hebben aangeklaagd ook in het complot zitten, en helemaal hun kinderen niet hebben verloren?

Kijk naar Thierry Baudet als je echt niet begrijpt dat je jezelf daarmee in de voeten schiet.
FVD stond in 2019 op 28 kamerzetels. Maar omdat ze steeds extremer werden en Thierry sinds corona volledig is doorgedraaid met gekke complottheorietjes verliezen ze iedere week weer een zetel. Hoeveel hebben ze er nog over, 4?

Of kijk naar, tja, Cliff hier. Ik heb 'm er jarenlang op gewezen dat het de reputatie van Weerwoord geen goed doet als de helft van de discussianten uit complotdenkers bestaat. Maar nee, dat stond gelijk aan oproepen tot censuur en eigenlijk vond hij het wel mooi, zolang de complotten maar anti-Westers waren. Af en toe doet hij er zelf een schepje boven op met beweringen over nederlandse politie en rechters die zich voor het karretje van de politiek laten spannen, of beweringen over straaljagers van Oekraiene die MH17 achtervolgd zouden hebben om een reactie van de pro-russische separatisten uit te lokken, of nederlandse journalisten die allemaal hun best zouden doen om Rusland zo zwart mogelijk te maken. Geen wonder dan ook dat dit forum nooit uitgegroeid is tot een factor van betekenis in de politieke scene van Nederland.

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2022 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Nee hoor hier zijn geen complotten, loopt u verder hier is niets te zien.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2022 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Of kijk naar, tja, Cliff hier. Ik heb 'm er jarenlang op gewezen dat het de reputatie van Weerwoord geen goed doet als de helft van de discussianten uit complotdenkers bestaat. Maar nee, dat stond gelijk aan oproepen tot censuur en eigenlijk vond hij het wel mooi, zolang de complotten maar anti-Westers waren. Af en toe doet hij er zelf een schepje boven op met beweringen over nederlandse politie en rechters die zich voor het karretje van de politiek laten spannen, of beweringen over straaljagers van Oekraiene die MH17 achtervolgd zouden hebben om een reactie van de pro-russische separatisten uit te lokken, of nederlandse journalisten die allemaal hun best zouden doen om Rusland zo zwart mogelijk te maken. Geen wonder dan ook dat dit forum nooit uitgegroeid is tot een factor van betekenis in de politieke scene van Nederland.

Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2022 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Weerwoord is het enigste en daarom ook al sinds jaren het beste politiek, maatschappelijk forum in Nederland, beste Racer.