Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 230, 231, 232 ... 235, 236, 237  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2022 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Putin gaat vanavond een toespraak houden. Kan zijn dat Rusland iets gaat aankondigen, in reactie op recente gebeurtenissen. Ben benieuwd.

Putin is holding a meeting with leaders of the Russian Military Industrial Complex. There is heavy speculation that the current 200k force engaging Ukraine will be heavily increased and expanded.

Het zou ook gaan over referenda in diverse veroverde gebieden, te weten Luhansk en Donetsk, en daarnaast Kherson en Zaporozhye.

In Luhansk zou mogelijk komend weekeinde al een referendum gehouden worden, het lijkt dus alsof de Russen dat er snel doorheen willen drukken.

Kaartje;

https://www.zerohedge.com/geopolitical/referendums-set-series-ukraine-regions-national-mobilization-being-pushed-through

BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2022 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Opmerkelijk! Putin's "highly anticipated" toespraak uitgesteld tot nader order.

Kan van alles zijn, wellicht onenigheid cq. interne verdeeldheid over te volgen strategie binnen de muren van het Kremlin. Kan ook zijn dat de speech (waarschijnlijk pre-recorded) morgen alsnog wordt uitgezonden. Wel heel Russisch dit. Very Happy

Ik heb zo'n gevoel dat Putin met iets belangrijks moet komen en ook zal komen.

Niks hierover in de Nederlandse pers trouwens.

Afwachten dus..

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Kracht vs geweldloze actie. Niet onze oorlog !

#KeesKoning #vredesactivist #nowar #ongehoorzaamheid #nietsamenwerken #overheid #nietonzeoorlog #destroythemsm

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

'Putin kondigt gedeeltelijke mobilisatie aan'

https://www.zerohedge.com/markets/putin-announces-partial-mobilization-major-ukraine-war-escalation

Ok, dat was 'm dus. Ik ken niet alle ins en outs, en ga ook niet doen alsof ik precies weet wat dit allemaal inhoud, maar het lijkt wel een stap in de richting van escalatie. Deze mobilisatie betekent dat het Russische leger nog es 300 duizend man aan reservisten kan oproepen om ingezet te worden in Oekraïne, bovenop de (naar schatting) 200 duizend die er al zijn, of in veel gevallen waren.

Nog steeds is het niet duidelijk hoeveel doden er aan Russische zijde zijn gevallen, maar het zullen er vast een hoop zijn.

Opmerkelijk ook dat Putin klip en klaar aangaf niet zozeer in oorlog te zijn met Oekraïne, maar met de voltallige macht van het gezamelijke NAVO bondgenootschap, dat er op uit is Rusland ten gronde te richten, aldus de Russische president. En Rusland zal alle middelen aanwenden om zichzelf hiertegen te verdedigen, zo vervolgde hij, met de zinssnede "dat is geen bluf."

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Waar is video met engelse of duitse vertaling van Putins rede ?

Hier -> https://rumble.com/v1kwn5l-putin-announces-partial-mobilization-in-russia.html

Putin announces partial mobilization in Russia
RT Published September 21, 2022

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Hoho, ik heb niets gezegd over Oekraïne. Ik heb gezegd dat WIJ de verstandigste moeten zijn en moeten aansturen op de-escaleren.

Ofwel, om jouw mooie voorbeeld te gebruiken... Jongetje A en jongetje B vechten op het schoolplein. Vuistslagen over en weer. Ga je proberen ze uit elkaar te halen of ga je, wat jij voorstelt, jongetje B een mes geven. Dat terwijl je weet dat jongetje A al een pistool op zak heeft. Nu is het nog een vuistgevecht. Straks wordt het een steekpartij die overgaat in een schietpartij. Jij hoopt er hard op dat jongetje B het wint en jongetje A vermoordt.

Nee nee zo gaat het niet he.

Jongetje A komt met een pistool op B af. B vecht ondanks de overmacht van B terug. De omstanders zien dat, gaan propjes gooien naar A en kopen een pistool voor B zodat B kan terugvechten.

Quote:
Het enige wat ik doe en nu al sinds 2014 roep is aansturen op de-escalatie. Je kunt vanalles roepen over mijn bijdragen in dit topic, maar ik roep nergens op tot geweld en riep in 2014 al op tot vrije deelrepublieken in Oekraïne. Via democratie tot stand brengen (referendum). Dan had de Krim ook gewoon democratisch zijn eigen koers kunnen bepalen ipv dat het westen blijft dwingen tot het onderdeel laten zijn van Oekraïne.

Sterker nog, ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom zo'n Tsjechoslowakije oplossing niet de juiste zou zijn. Dan gaat men iets over deelrepublieken in Rusland roepen en dat geeft de kern van het hele verhaal al aan: men wíl simpelweg niet dat er een uitkomst is die ook een voordeel heeft voor Rusland.

Het enige wat jij doet is sinds 2014 roepen dat de wensen van de Russen ingewilligd moeten worden, want anders gaat het helemaal fout. Dat noem ik geen de-escaleren Cliff, dat is chantage.

En inderdaad het is fout gegaan, de Russen hebben hun ware gezicht laten zien. Tijd dus om ze te stoppen, als je ze geeft wat ze willen stoppen ze immers nooit.

Quote:
Dat zeg ik niet. Toen de Nederlanders losgingen op de NSB'ers, "moffenhoeren" en overgebleven Duitsers hier.... was dat de schuld van Den Haag of van Berlijn? Tsja, vrij arbitrair natuurlijk.

't Was de schuld van die mensen die losgingen hè. Recht in eigen hand nemen etc. Zijn er trouwens ooit mensen voor veroordeeld? Ik denk het niet. Dus dan is de Nederlandse overheid zeker ook verwijtbaar.

Ik begrijp best dat we in beschaving nog niet veel verder zijn, zeker als de Royy's en Racer's het voor het zeggen krijgen.

Quote:

Ik heb geen invloed op gedrag van Russen. Ik heb wél invloed op gedrag van ons. Dit heb ik al tal van keren naar voren gebracht. .

Ohh nou helder. Ik heb ook geen invloed op het gedrag van Oekrainers tegenover Russische rebellen he...

Quote:
Je hebt invloed op je eigen gedrag, je eigen samenleving. Dáár moet het kloppen. En als je met elkaar je best doet het beter te maken, pas dan mag je wat mij betreft moreel van de toren blazen. wat jij doet laat zich het best samenvatten in één woord: hypocrisie.

't Is niet anders.

Haha ik heb nooit beweerd dat ik dat niet ben he, ik ben zeker opportunistisch.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Carlos Ghostwriter schreef:
'Putin kondigt gedeeltelijke mobilisatie aan'

Poetin in paniek dus, militaire campagne volledig verkeerd ingeschat.

Nu maar hopen dat de Oekrainers snel genoeg en ver genoeg Donetsk en Luhansk bevrijden om dat ellendige referendum (terwijl de Russische soldaten door de straat marcheren, wat een gotspe) te voorkomen.

https://www.zerohedge.com/markets/putin-announces-partial-mobilization-major-ukraine-war-escalation

{quote]Deze mobilisatie betekent dat het Russische leger nog es 300 duizend man aan reservisten kan oproepen om ingezet te worden in Oekraïne, bovenop de (naar schatting) 200 duizend die er al zijn, of in veel gevallen waren. [/quote]

Zouden die 300k man van dezelfde deplorabele kwaliteit zijn als de 200k nu in Oekraine? Kanonnenvoer. Ik hoop toch van harte dat de Russische moeders dit niet langer accepteren.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het is vreemd dat men dat paniek noemt?

Was Hiroshima, Nagasaki dan een ''paniek'' bombardement van de VS?

Oorlog is oorlog Roxy de als religie-waanzinnig overkomende Joe Biden en Co.
hebben deze ''heilige'' oorlog gewild, gepland en tot wat het nu is laten escaleren.
De volgende zet is escalatie met woord en daad tot een nucleaire catastrophe..

Joe Biden gelooft namelijk niet in ''onderhandelen'' of andere vulgaire bezigheden...

Nu alleen nog hopen op een totale nucleaire escalatie op het Europese vasteland en Joe en zijn doorgeslagen
Woki fanatisten hebben hun rigide einddoel bereikt.

Tevens heeft de VS zorgvuldige de meest verachtelijke lage onderdanige politici in West Europa naar de macht
geleidt die bereidt waren de Europese industrie en concurrentie-positie tientallen jaren op achterstand te zetten,
opdat het de sluwe keizer J. Biden in de VS zou behagen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Ik zie er vooral het openlijk uitspreken van het voornemen in, dat Rusland het gehele oosten van Oekraïne bij Rusland wil trekken. Dit was altijd al de bedoeling waarschijnlijk. En er is blijkbaar haast bij. Zodra er dan nog één Oekraïense mortier land in dat gebied, krijg je andere rules of engagement. Natuurlijk allemaal in theorie, in de praktijk maakt het niet zo heel veel uit denk ik.

300 duizend manschappen dus, die een oproep zullen krijgen om zich te melden in de kazerne. Niet allemaal tegelijk, maar er is weldegelijk haast bij. Ik vermoed dat de eersten daarvan kort na de referenda in die betreffende gebieden zullen worden gestationeerd om te voorkomen dat Oekraïne ook die gebieden zal heroveren, want dat zou een nog grotere afgang zijn voor Rusland dan de huidige verliezen.

Over Odessa en de Zwarte Zee kust hoor je eigenlijk niks meer.

Nee ik zie het niet al te rooskleurig in, er is geen andere optie voor Putin dan doormodderen en hopen op een bevredigende uitkomst, maar elke overwinning die Rusland mogelijk nog kan behalen zal uiterst bitter smaken.

Ondertussen in Duitsland, grote problemen mbt. energiezekerheid. Daar heeft men in Rusland dan weer geen last van.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 23:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Toch is 't moeilijk te begrijpen dat iemand als de NL'se premier verklaart dat de Russische dreiging met het gebruik van kernwapens hem Siberisch koud laat.
Dat kan haast niet anders dan betekenen dat hij zelf op een of andere manier veilig en wel in de VS zal menen te zitten, wanneer die kernaanval komt en uiteraard het eerst (en het laatst?) op West-Europa gericht zal zijn.
Vind 't trouwens sowieso moeilijk te bevatten dat West-Europa zich zo laat meeslepen in dit conflict dat in wezen tussen de grootmachten Rusland en de VS speelt.
Heb zo'n vermoeden dat men hier de Russische aard nog lang niet voldoende kent en daardoor alsmaar meer met vuur blijft spelen.
En waarvoor?
Wat kan ons hier in West-Europa die hele Oost-Europese Oekraine schelen?
Daar hebben we tot nu toe altijd zonder gekund en dat kunnen we ook in de toekomst.
Waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Dus laat dat Oekraine fijn zelf z'n klusjes opknappen en de straf voor z'n politieke fouten ondergaan.
Wij hoeven hier toch niet onze nek uit te steken om hen dat te besparen?
Dus kappen met die wapenleveranties en mooi diplomatiek neutraal worden in deze aangelegenheid.
Zoniet, dan moet er maar 'n regering komen die in dat opzicht heel wat verantwoorder te werk gaat dan de huidige.

(Net verscheen in het nieuws 'n bericht volgens welk de voltallige regering uit de Kamer vertrok naar aanleiding van 'n betoog van de FvD-leider.
Was dat niet dé gelegenheid voor deze en z'n kornuiten om te zeggen "Nou mooi, dan gaan wij er nou zitten?") Wink

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 6:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Jongetje A komt met een pistool op B af. B vecht ondanks de overmacht van B terug. De omstanders zien dat, gaan propjes gooien naar A en kopen een pistool voor B zodat B kan terugvechten.

Propjes gooien? Laughing Nou ja, laten we het er maar op houden dat we dat anders zien. Maar feit blijft: waarom probeer je ze niet uit elkaar te halen of in ieder geval de-escaleren? Zou de juiste vorm van actie moeten zijn.

Quote:
Het enige wat jij doet is sinds 2014 roepen dat de wensen van de Russen ingewilligd moeten worden, want anders gaat het helemaal fout.

Dit is gewoon niet waar. Ik roep dat de wensen van de mensen ter plekke democratisch ingewilligd moeten worden Royy. Maar jij kan dat niet hebben, omdat Rusland daar eventueel een voordeel bij zou halen. En dat past niet in je westerse denkkader.

Quote:
En inderdaad het is fout gegaan, de Russen hebben hun ware gezicht laten zien. Tijd dus om ze te stoppen, als je ze geeft wat ze willen stoppen ze immers nooit.

En daar is de verongelijkte peuter weer.

Quote:
Ohh nou helder. Ik heb ook geen invloed op het gedrag van Oekrainers tegenover Russische rebellen he...

Dat hebben we zeker wel. We steunden de Oekraïners op alle (ondemocratische) manieren Royy. Dat begon al met de door de EU gesteunde staatsgreep in 2014. Of het door de VS aangeboden NAVO-lidmaatschap in 2008.

Quote:
Haha ik heb nooit beweerd dat ik dat niet ben he, ik ben zeker opportunistisch.

Het rare is wel dat je, terwijl je overloopt van hypocrisie, denkt anderen moreel de les te kunnen leren. Dat gaan natuurlijk nooit werken. Wil je een morele autoriteit zijn, dan moet je toch echt een hoger moraal hebben en moreel leiderschap tonen. En dat doe je totaal niet.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 6:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Wat kan ons hier in West-Europa die hele Oost-Europese Oekraine schelen?

Dat vraag ik me ook regelmatig af hoor. Oekraïne is een door en door corrupt land met nauwelijks enige economische waarde. Dat verhaal over de 'graanschuur van de wereld' is totaal niet waar.

Dat we daar zo nodig een associatieverdrag mee moeten afsluiten of zelfs EU lidstaat van moeten maken is bizar. De ware aard is natuurlijk de strategische ligging. Zo is Turkije immers ook ooit in beeld gekomen zowel bij de EU als bij de NAVO. Want wie wil een dergelijke schurkenstaat nou bij de westerse landen trekken?

Mensen zouden eens moeten leren inzien dat al die associaties, verdragen, lidmaatschappen niets anders zijn dan een poging tot geweldloze verovering. Maar het blijft verovering. En ondanks dat het een geweldloze poging is, is er echt wel een kans dat het alsnog in geweld uitmondt.

Doe deze gedachtenoefening maar eens: de VS biedt de Taiwan het NAVO lidmaatschap aan. Is dat eigenlijk niet gewoon een directe oorlogsverklaring aan China?

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Oekraïne is een door en door corrupt land met nauwelijks enige economische waarde. Dat verhaal over de 'graanschuur van de wereld' is totaal niet waar.

Ho, wacht effe. Voedsel exporteren is iets anders dan graan exporteren. Zo exporteert Nederland heel veel varkensvlees. Daar zitten ze in Noord Afrika niet op te wachten.

Arme landen hebben niets aan landen die duur voedsel exporteren. Graan is het goedkoopste product om iedereen daar aan de vreet te houden. Geboortenbeperking zou veel slimmer zijn, maar dat is een andere discussie.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Profetische woorden van de Servische president..?

Serbian President Warns Of "Great World Conflict" Within Two Months

Het lijkt wel die kant op te gaan.

Quote:
The Serbian leader cautioned that the war between Russia and Ukraine had moved on to a far deadlier phase.

“I assume that we’re leaving the phase of the special military operation and approaching a major armed conflict, and now the question becomes where is the line, and whether after a certain time – maybe a month or two, even – we will enter a great world conflict not seen since the Second World War,” he said.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/serbian-president-warns-great-world-conflict-within-two-months

De snelste en meest rationele uitweg voor Putin zal zijn om die gebieden bij Rusland te trekken, en daarmee mission accomplished te verklaren.

Dat het westen deze nieuwe realiteit nooit of te nimmer zal accepteren is dan een zorg voor later.

Een snellere of betere uitweg uit deze clusterf*** zie ik niet. Je biezen pakken en vertrekken uit Oekraïne als Rusland zijnde is echt geen optie, die brug was op dag één van de oorlog al verbrand.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Propjes gooien? Laughing Nou ja, laten we het er maar op houden dat we dat anders zien. Maar feit blijft: waarom probeer je ze niet uit elkaar te halen of in ieder geval de-escaleren? Zou de juiste vorm van actie moeten zijn.

Propjes gooien ja, meer doen we niet over en weer.

Misschien omdat jongetje A niet tot zinnen is te brengen. Jongetje A riep namelijk ook de hele tijd dat ie helemaal niet B met een pistool zou aanvallen. Jongetje A is een beetje een onbetrouwbaar en onberekenbaar jongetje.

Quote:

Dit is gewoon niet waar. Ik roep dat de wensen van de mensen ter plekke democratisch ingewilligd moeten worden Royy. Maar jij kan dat niet hebben, omdat Rusland daar eventueel een voordeel bij zou halen. En dat past niet in je westerse denkkader.

Jaja en die "democratische wensen" vallen toevalligerwijs zeker samen met de wensen van de Russen. Misschien moeten we wat referenda in wat deelrepublieken van Rusland gaan houden...

Quote:

En daar is de verongelijkte peuter weer.

Nee hoor, Rusland is bewezen onbetrouwbaar. Kan er niets anders van maken.

Quote:

Het rare is wel dat je, terwijl je overloopt van hypocrisie, denkt anderen moreel de les te kunnen leren. Dat gaan natuurlijk nooit werken. Wil je een morele autoriteit zijn, dan moet je toch echt een hoger moraal hebben en moreel leiderschap tonen. En dat doe je totaal niet.

Natuurlijk gaat dat wel werken. Mijn autoriteit wil ik immers uit macht halen...

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Oekraïne is een door en door corrupt land met nauwelijks enige economische waarde.

Heb je t nu over Oekraine of Rusland? Laughing

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ach het Westen (dat wil zeggen de Amerikaanse keizer en wat stupide Europeanen) riep destijds ook jarenlang
dat als Vietnam zou vallen het gehele Westen zou vallen en dat soort klinkklare onzin...

Uiteindelijk heeft het Westen (of de totalitaire machten die er aan de touwtjes trekken) zich heel snel
bij de afloop neergelegd en de biezen gepakt.

Ik ben niet bereidt de Europa in een nucleaire catastrofe te duwen omdat de megalomane Joe Biden
zijn hebberige trillende vingers op de zoveelste NAVO-uitbreiding richting de Oekraine heeft gezet...
waarvan alle voorbereidingen al ingezet waren...

De VS is de agressor en de escalatie is dan ook volledig aan hen te wijten.

Onze Europese ellendige leiders die tevens onze verraders door louter de Amerikaanse belangen spekken
leggen de rekening van alle Amerikaanse oorlogen i.s.m. de VS bij de Europeanen neer...

De VS lacht zich helemaal slap, zij hadden weinig te verliezen, Europa heeft heel veel te verliezen en
inmiddels al heel veel van haar concurrentiekracht 10 jaar op achterstand gezet.

Alleen verraders zijn hiertoe in staat.

IK verwacht dat Rutte evenals de corrupte Smit Kroes na de rampzalige politiek bij een Amerikaans bedrijf
zijn buit mag binnenhalen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 0:12 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Joost Bakker
De VS lacht zich helemaal slap, zij hadden weinig te verliezen, Europa heeft heel veel te verliezen en
inmiddels al heel veel van haar concurrentiekracht 10 jaar op achterstand gezet
.

Welnee, 'T is omgekeerd - Amerika Biden blokkeert veldhoven ASML cihpmachine fabriek extreem ultraviolet techniek aan China te leveren.
Bidden schenkt niet voor niks lange afstandsraketten met 3000 km bereik aan hun trekpop komiek Zel...strategisch o.a ook richting Eindhoven airport.
3 vliegen in 1 klap – Europa + chip land Taiwan + China ,n poets te bakken .

https://www.bing.com/search?q=amerika+verbiedt++verkoop+asml+machines+&qs=n&form=QBRE&sp=-1&pq=amerika+verbiedt+verkoop+asml+machines+&sc=10-39&sk=&cvid=D341A518199F4E819F7414BD7EB44389&ghsh=0&ghacc=0&ghpl=

VELDHOVEN - Mensen uit Syrië mogen niet aan chipmachines van ASML werken. De Amerikaanse overheid verbiedt het, op straffe van hoge boetes en exportsancties.

De Amerikaanse overheid wil dat de Nederlandse chipmachinemaker ASML stopt met zijn leveringen van 'bepaalde technologie' aan China.

‘Exportvergunning van ASML om chipmachines te leveren aan China werd opgeschort na druk van de VS’

'Vrijhandel' volgens hypocriete Amerikaanse leest !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 2:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Ho, wacht effe. Voedsel exporteren is iets anders dan graan exporteren. Zo exporteert Nederland heel veel varkensvlees. Daar zitten ze in Noord Afrika niet op te wachten. Arme landen hebben niets aan landen die duur voedsel exporteren. Graan is het goedkoopste product om iedereen daar aan de vreet te houden. Geboortenbeperking zou veel slimmer zijn, maar dat is een andere discussie.

Ik denk eerlijk gezegd dat rijst het goedkoopste is, maar dat weet ik niet zeker. Je hebt wel een punt, dus even gegoogeld:

Top 15 Wheat Exporters by Country
Below are the 15 countries that exported the highest dollar value worth of wheat during 2021.

Russia: US$7.3 billion (13.1% of total wheat exports)
United States: $7.29 billion (13.1%)
Australia: $7.2 billion (13%)
Canada: $6.6 billion (11.9%)
Ukraine: $4.7 billion (8.5%)
France: $4.6 billion (8.2%)
Argentina: $3 billion (5.3%)
Germany: $2 billion (3.6%)
Romania: $1.8 billion (3.3%)
India: $1.7 billion (3.1%)
Bulgaria: $1.4 billion (2.5%)
Kazakhstan: $1.1 billion (1.9%)
Poland: $994.3 million (1.8%)
Lithuania: $826.2 million (1.5%)
Hungary: $670.8 million (1.2%)

Oekraïne staat op de 5e plek. Beetje gelijk met Frankrijk. 8,5% van de graanexport is natuurlijk aanzienlijk, maar niet onoverkomelijk. Grappig is dat ook hier Rusland op één staat met 13% en dat we onszelf daar vanaf hebben gesneden. Misschien dat dat wel de hoge graanprijs veroorzaakt hier. De Italianen klagen steen en been over de prijs van hun pasta...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 2:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Misschien omdat jongetje A niet tot zinnen is te brengen. Jongetje A riep namelijk ook de hele tijd dat ie helemaal niet B met een pistool zou aanvallen. Jongetje A is een beetje een onbetrouwbaar en onberekenbaar jongetje.

Jongetje B is even onbetrouwbaar Royy.

Ik ben wel benieuwd wanneer Nederlanders (en andere EU lidstaten) gaan realiseren dat Oekraïners nog het best te vergelijken zijn met Roma-zigeuners. Die haal je ook niet zo heel graag in huis namelijk.

Quote:
Jaja en die "democratische wensen" vallen toevalligerwijs zeker samen met de wensen van de Russen. Misschien moeten we wat referenda in wat deelrepublieken van Rusland gaan houden...

Kijk, daar komt de jaloezie weer. Jij kan het simpelweg niet accepteren als deelrepublieken van Oekraïne democratisch zouden kiezen voor aansluiting bij Rusland. Dat zagen we eigenlijk al bij de Krim, dat werd steevast niet geaccepteerd.

Wat mij betreft is dat ook een van de oorzaken van deze oorlog hoor. Door de deelrepublieken niet democratisch hun toekomst te laten kiezen in een compleet verscheurd land krijg je vanzelf oorlog.

Quote:
Nee hoor, Rusland is bewezen onbetrouwbaar. Kan er niets anders van maken.

Nee, Rusland is 'opportunistisch' Laughing

Wie heeft jou trouwens ooit verteld dat de wereld alleen maar bestaat uit betrouwbare natiestaten? Of betrouwbare mensen? Je zult er toch mee moeten leren samenleven.

Quote:
Natuurlijk gaat dat wel werken. Mijn autoriteit wil ik immers uit macht halen...

Je hebt geen macht in Rusland of China. Wen er maar aan. Dat verongelijkte peuter gedrag is echt niet serieus te nemen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Jongetje B is even onbetrouwbaar Royy.

Ik ben wel benieuwd wanneer Nederlanders (en andere EU lidstaten) gaan realiseren dat Oekraïners nog het best te vergelijken zijn met Roma-zigeuners. Die haal je ook niet zo heel graag in huis namelijk.

Zijn Russen daar dan ook het best mee te vergelijken Cliff?

Quote:

Kijk, daar komt de jaloezie weer. Jij kan het simpelweg niet accepteren als deelrepublieken van Oekraïne democratisch zouden kiezen voor aansluiting bij Rusland. Dat zagen we eigenlijk al bij de Krim, dat werd steevast niet geaccepteerd.

Wat mij betreft is dat ook een van de oorzaken van deze oorlog hoor. Door de deelrepublieken niet democratisch hun toekomst te laten kiezen in een compleet verscheurd land krijg je vanzelf oorlog.

Ach wat een onzin. In Spanje is toch ook geen oorlog? Rusland zit de boel op te jutten en organiseert manipulatieve referenda. Het is een gotspe dat Rusland beroep doet op democratie.

Quote:

Nee, Rusland is 'opportunistisch' Laughing

Nee, onberekenbaar en onbetrouwbaar. Da's wat anders dan opportunistisch.

Quote:
Wie heeft jou trouwens ooit verteld dat de wereld alleen maar bestaat uit betrouwbare natiestaten? Of betrouwbare mensen? Je zult er toch mee moeten leren samenleven.

Haha, je begint t eindelijk in te zien? In wat is de beste manier om met onbetrouwbare, onberekenbare landen om te gaan?

Quote:

Je hebt geen macht in Rusland of China. Wen er maar aan. Dat verongelijkte peuter gedrag is echt niet serieus te nemen.

Of we geen macht in Rusland hebben gaan we zien. Ben je bereid om te erkennen dat wij macht in Rusland hebben als de Russische moeders Poetin ten val brengen?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zijn Russen daar dan ook het best mee te vergelijken Cliff?

Die vraag had ik al meerdere keren beantwoord Royy. Russen en Oekraïners zijn cultureel nauwelijks verschillend. Dat mensen hier denken dat de Oekraïners de goeien zijn leren ze vanzelf wel een keer af.

Quote:
Ach wat een onzin.

Nee, is gewoon een feit.

Quote:
In Spanje is toch ook geen oorlog? Rusland zit de boel op te jutten en organiseert manipulatieve referenda. Het is een gotspe dat Rusland beroep doet op democratie.

Dit is standaard geopolitiek en alle landen doen dit. Wij zijn er koning in.

Als je trouwens onze rol niet ziet in het opjutten in Oekraïne dan houdt het natuurlijk wel een beetje op. Dan ben je echt stekeblind.

Quote:
Haha, je begint t eindelijk in te zien? In wat is de beste manier om met onbetrouwbare, onberekenbare landen om te gaan?

Geweld zeker niet. Als jij ze een klap verkoopt, steken ze je met een mes. Overigens vertrouw jij er voortdurend op dat Rusland geen kernwapens inzet. Waarom vertrouw je die onbetrouwbare mensen?

Je logica klopt weer eens niet.

Quote:
Of we geen macht in Rusland hebben gaan we zien. Ben je bereid om te erkennen dat wij macht in Rusland hebben als de Russische moeders Poetin ten val brengen?

Nee. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze die conclusie trekken. Russische moeders gaan de schuld misschien wel steken op de nazi's in Oekraïne, gesteund door het slechte westen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Worden wij van gekken regeerd ?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Die vraag had ik al meerdere keren beantwoord Royy. Russen en Oekraïners zijn cultureel nauwelijks verschillend. Dat mensen hier denken dat de Oekraïners de goeien zijn leren ze vanzelf wel een keer af.

Oh ik denk ook niet dat de Oekrainers de goeden zijn. Ze zijn tegen Rusland, da's voldoende.

Quote:

Geweld zeker niet. Als jij ze een klap verkoopt, steken ze je met een mes. Overigens vertrouw jij er voortdurend op dat Rusland geen kernwapens inzet. Waarom vertrouw je die onbetrouwbare mensen?

Haha je moet ze dus zo'n zware klap verkopen dat ze dat mes niet eens meer kunnen of durven trekken. Dictaturen en onberekenbare landen zoals Rusland en China moet je altijd overbluffen.

Ik vertrouw er op dat Rusland geen kernwapens buiten Oekraine inzet, zo gek zijn ze nu ook weer niet. Ik sluit niet uit dat nu ze in paniek zijn in Oekraine wat tactische nucleaire wapens in gaan zetten. Dat laatste zou wat mij betreft zonder militaire repercussies van onze zijde zijn wat mij betreft, alleen natuurlijk alle spreekwoordelijke drek in de wereld over Moskou uitstorten.

Jij buigt voor de kernwapens van de Russen. Jij wilt consequent buigen voor de geweldsdreiging van onberekenbare regimes. Ik zeg: vol er tegen in. Wij zijn hier de baas.

Quote:

Nee. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze die conclusie trekken. Russische moeders gaan de schuld misschien wel steken op de nazi's in Oekraïne, gesteund door het slechte westen.

Ah nu zijn t opeens toch weer nazi's. De framing van het Kremlin wisselt per week. De vluchten vanuit Rusland zitten vol, laat Poetin maar lekker mobilisatie afkondigen voor een oorlog die ook de meeste Russen helemaal niet willen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Русские матери, остановите эту войну! Не позволяйте вашим сыновьям умирать, как пушечное мясо.