Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 65, 66, 67  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2022 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:
Wie was die politiek figuur?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vermoed dat Poendert dat nog moet verzinnen.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ongehoord Nederland TV @ongehoordnedtv
·
Over het belang van referenda zegt
@thierrybaudet
: "Ik word liever geregeerd door de eerste 100 mensen in het telefoonboek dan de imbecielen die nu alles naar de verdoemenis helpen."
#ongehoordnieuws

Bekijk de uitzending :

https://t.co/yhTnZsatZD

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2445504-kaag-insinuaties-baudet-namens-een-dictator-ondermijnend-voor-democratie

Kaag is een achterbakse heks, maar Baudet is een idioot. Met zijn georakel zet hij zichzelf alleen maar buiten spel.

Thierry idiotum maximus...

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Thierry Baudet heeft groot gelijk !

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het leek weer eens sprekend op een kleuterschool/
Zelfs als jer er niks van snapt als minister behoor je toech je tegenstander aan te horen. Dat heet democratie.
Zoets is ons kabinet in hun grote wijsheid blijkbaar vergeten.
Ik ben niet voor Baudet in dit geval. Maar voor fatsoen..

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik merk steeds meer op dat mensen totaal niet meer om kunnen gaan met radicaal andere meningen dan de jouwe. De cancel-cultuur is in alles doorgedrongen. Men is ook direct helemaal van streek. Vooral ongelooflijk veel verontwaardiging, gespeeld of echt.

IN een echte en volwassen democratie moet alles bespreekbaar zijn. Ook abjecte meningen. De grens ligt bij bedreigingen, oproepen tot geweld, of geweld zelf. Maar verder moet alles gezegd kunnen worden.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Hallo Poendert, mag je uitleggen waarom je in dit geval het niet met Thierry eens bent, als je wilt.
Dan leg ik ook uit waarom ik ook in dit geval het wel met hem eens ben.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
IN een echte en volwassen democratie moet alles bespreekbaar zijn. Ook abjecte meningen. De grens ligt bij bedreigingen, oproepen tot geweld, of geweld zelf. Maar verder moet alles gezegd kunnen worden.

Klopt; in wezen moeten er geen verbale (of andere) strafbare feiten gepleegd mogen worden zoals inderdaad belediging of bedreiging.
Daar schortte 't in het verleden nog wel 'ns aan.
Wie herinnert zich niet dat iemand als Wilders ongestraft de toenmalige Minister Vogelaar kon uitmaken voor knettergek?
Wat dat betreft is 't dus goed dat de regels 'n stuk strenger zijn gemaakt.
Maar nou lijken ze dan weer wat al te streng te zijn omdat er zelfs niets meer opgemerkt mag worden over de persoon van Ministers of Kamerleden.
Denk zo dat daar geen wettelijke basis voor te vinden is en dat bijvoorbeeld de FvD-voorman goed in rechte zou kunnen aanvoeren dat hem onrechtmatig het woord is ontnomen enkel en alleen vanwege 'n opmerking betreffende de reputatie van 'n college waar 'n minister heeft gestudeerd.
Die reputatie is er nou eenmaal en 't is zelfs goed wanneer 'n kamerlid daarop wijst, omdat 't de taak van de Kamer is om de bewindslieden zo kritisch mogelijk te bejegenen.
Men kan zich dan ook afvragen in hoeverre 't opmerkelijk is dat de desbetreffende minister dermate hevig geemotioneerd reageerde op de simpele vermelding van de reputatie die dat college heeft.
Eerlijk gezegd komt men dan, even doormijmerend, vanzelf bij de gedachte dat 't niet onvoorstelbaar is dat op dat college geleerde spionagetechnieken door deze of gene gebruikt zouden kunnen worden ten dienste van het Islamitische streven om ook 'n land als Nederland aan de gewelddadige Islam te onderwerpen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik geloof niet dat er een strafrechtelijke grens is overtreden door Baudet. Maar tendentieus was zijn verhaal wel degelijk. Baudet is jurist en wandelde met zijn rede welbewust langs de grenzen van goed fatsoen en smaad en wel zodanig dat er door het gemiddelde publiek iets ranzigs in kan worden gezien.
Maar aan de flanken van het gemiddelde publiek bevinden zich de aanhangers van complottheorieën en deze absorberen de abjecte toespelingen van Baudet als water in een droge spons. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zich in deze flanken dan ook de aanhang van Baudet bevindt.
Ze worden tegenwoordig ook geduid als wappies.

Overigens had Kaag er beter aan gedaan om te blijven zitten. Ze had ostentatief een spiegeltje moeten pakken en haar gezicht moeten poederen en lippen bijwerken . Of net als de Jonge met de rug naar de spreker toe gaan zitten en gaan appen of wordfeuten.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2014/06/07/my-life-as-an-almost-spy-in-the-u-s-s-r/

Citaat:

"I myself was not a spy, even though the place at which I was doing my Soviet history doctorate, St Antony’s in Oxford, was notorious in both the British and Soviet press as a “spy college,” having been founded after the war by ex-intelligence people".

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Maar dat is natuurlijk water op de molen van

rechts, samenzweringsdenkers, hippies, druggebruikers, cybercriminelen, truthers, wappies en antieke boekenlezers.

Dank je Natubico,

heb de site inhoud net gedownload op mijn laptop,
gaat weer in mijn goudmijn-info-wallet.
Hoeveel bitcoin ik op darknet voor deze info-cd wel kan vragen in 2026 ?

De waarheid en antieke papieren boeken tot 2014
worden in de nabije toekomst
schaarse goederen.

Goudkoorts 2026 : #Truthmining

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 7:13 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

estudiant schreef:
Ik geloof niet dat er een strafrechtelijke grens is overtreden door Baudet. Maar tendentieus was zijn verhaal wel degelijk. Baudet is jurist en wandelde met zijn rede welbewust langs de grenzen van goed fatsoen en smaad en wel zodanig dat er door het gemiddelde publiek iets ranzigs in kan worden gezien.
Maar aan de flanken van het gemiddelde publiek bevinden zich de aanhangers van complottheorieën en deze absorberen de abjecte toespelingen van Baudet als water in een droge spons. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zich in deze flanken dan ook de aanhang van Baudet bevindt.
Ze worden tegenwoordig ook geduid als wappies.

Overigens had Kaag er beter aan gedaan om te blijven zitten. Ze had ostentatief een spiegeltje moeten pakken en haar gezicht moeten poederen en lippen bijwerken . Of net als de Jonge met de rug naar de spreker toe gaan zitten en gaan appen of wordfeuten.

Ik heb de rest van de beschouwingen gisteren bekeken. Toen onze voorman van de CU werd aangesproken op het feit dat zijn christelijke identiteit niet was terug te vinden in zijn beleid, greep de voorzitter weer in, want dat mocht niet gezegd worden. Wat een onzin. Je zit daar in het kabinet namens een partij die zich baseert op een christelijke identiteit, maar daar mag je dan niet op aangesproken worden.

Kaag hoeft haar gezicht niet te poederen of haar lippen bij te werken, ze heeft gewoon te luisteren naar het betoog van een gekozen Kamerlid dat daar spreekt namens een deel van de bevolking. Dat is haar taak. En als de mening van een deel van de bevolking haar niet aanstaat, moet ze geen minister worden. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Pejeka schreef:

Kaag hoeft haar gezicht niet te poederen of haar lippen bij te werken, ze heeft gewoon te luisteren naar het betoog van een gekozen Kamerlid dat daar spreekt namens een deel van de bevolking. Dat is haar taak. En als de mening van een deel van de bevolking haar niet aanstaat, moet ze geen minister worden. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

De meeste ministers zitten in de kamer wat anders te doen dan geïnteresseerd te luisteren. Dus als er één of andere volksvertegenwoordiger een totaal irrelevant verhaal houdt dan zou ik ook ostentatief wat anders gaan zitten doen.
Bovendien staat het een minister vrij om Kamerleden wel of niet serieus te nemen. Goed beschouwd zit de minister daar voor de achterban van de coalitie. En mocht de rest zich daaraan storen dan staat het hen vrij om een motie van afkeuring of wantrouwen in te dienen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Hoe dan ook gaat de verandering in de reglementen, inhoudende dat 't niet meer over de persoon van andere politici mag gaan veel te ver.

Stel dat 'n minister al drie keer is beboet wegens rijden onder invloed.

Zou dat dan niet ernstig besproken mogen worden in de Kamer omdat 't dan over de persoon zou gaan?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

estudiant schreef:
Pejeka schreef:

De meeste ministers zitten in de kamer wat anders te doen dan geïnteresseerd te luisteren. Dus als er één of andere volksvertegenwoordiger een totaal irrelevant verhaal houdt dan zou ik ook ostentatief wat anders gaan zitten doen.
Bovendien staat het een minister vrij om Kamerleden wel of niet serieus te nemen. Goed beschouwd zit de minister daar voor de achterban van de coalitie. En mocht de rest zich daaraan storen dan staat het hen vrij om een motie van afkeuring of wantrouwen in te dienen.

Nee, eigenlijk staat dat de minister niet vrij. De Kamer is het hoogste democratisch gekozen orgaan in onze democratie, onze volksvertegenwoordiging. Zonder instemming van de Kamer kan een minister nog geen spijker krom buigen.

Dus gesteld dát een minister heel ongeïnteresseerd andere dingen gaat zitten doen als hij/zij te gast is in de Kamer, dan is dat niet alleen een schoffering van de democratie, maar ook van het Nederlandse volk, dat door die Kamer wordt vertegenwoordigd.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Pejeka schreef:

Nee, eigenlijk staat dat de minister niet vrij. De Kamer is het hoogste democratisch gekozen orgaan in onze democratie, onze volksvertegenwoordiging. Zonder instemming van de Kamer kan een minister nog geen spijker krom buigen.

Valt mee, gaat om meerderheden. Onzinnige minderheden kun je gerust negeren.

Quote:

Dus gesteld dát een minister heel ongeïnteresseerd andere dingen gaat zitten doen als hij/zij te gast is in de Kamer, dan is dat niet alleen een schoffering van de democratie, maar ook van het Nederlandse volk, dat door die Kamer wordt vertegenwoordigd.

Dat is maar de vraag natuurlijk. "Het Nederlandse volk" is veel te algemeen gesteld en zeker in deze tijden van populistische polarisatie. Dus wat mij betreft kan de minister wanneer er tendentieuze en irrelevante verhalen worden gehouden rustig de mail gaan beantwoorden, of de neus gaan poederen. Staatkundig is er niets aan de hand.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 23, 2022 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2445504-kaag-insinuaties-baudet-namens-een-dictator-ondermijnend-voor-democratie

Kaag is een achterbakse heks, maar Baudet is een idioot. Met zijn georakel zet hij zichzelf alleen maar buiten spel.

Thierry idiotum maximus...

Tsja, de wereld van Thierry. FvD had eens potentie en niet een beetje ook. In 2019 haalde FvD bij de PS-verkiezingen het grootste aantal kiesmannen in de Staten en 12 zetels in de Senaat. Ze hadden een enthousiaste campagne gevoerd met veel inzet van leden en vrijwilligers. In 2023 komen er PS-verkiezingen. Dan blijft er misschien wel geen ene zetel over. Ze hadden goud om handen en konden er iets mee doen. Het goud is in stront veranderd en daar heeft niet in de laatste plaats Thierry Baudet zelf een groot aandeel in. Toen Joost Eerdmans tezamen met anderen van de Vertrekkende Vier FvD verliet was het duidelijk dat FvD een door paard is waaraan elke energie om daar nog aan te trekken verloren energie is. Ze haalden nog wel 8 zetels en goed bekeken was het een grote winst van 2 naar 8 zetels, maar FvD was toen al passé. En binnen twee maanden waren er nog 3 vertrokken. FvD is passé. Joost Eerdmans haalde met JA21 als lijsttrekker 3 zetels binnen. En in de Senaat en in de Staten zijn er kaderleden overgestapt. Ze doen bij de komende PS-verkiezingen ook mee. Helaas zijn we alleen maar verder achter gaan lopen met het invoeren van noodzakelijke veranderingen in beleid zoals dat nu gevoerd wordt op het gebied van bijvoorbeeld klimaat, EU, immigratie.

Laatst aangepast door Loetje op Za Sep 24, 2022 0:21, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Ik merk steeds meer op dat mensen totaal niet meer om kunnen gaan met radicaal andere meningen dan de jouwe. De cancel-cultuur is in alles doorgedrongen. Men is ook direct helemaal van streek. Vooral ongelooflijk veel verontwaardiging, gespeeld of echt.

In een echte en volwassen democratie moet alles bespreekbaar zijn. Ook abjecte meningen. De grens ligt bij bedreigingen, oproepen tot geweld, of geweld zelf. Maar verder moet alles gezegd kunnen worden.

Woke is een maatschappelijke ziekte. Op universiteiten heb je al safe spaces en daarin geldt een vocabulaire aan verboden worden, zodat mensen zich niet gekrenkt kunnen voelen. Tref je prioriteiten als onderwijsinstelling, zou ik denken.

Woke als dekmantel voor universitaire problemen?

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 2:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Woke zou ook 'n manier kunnen zijn om met het oog op een mondiaal ontwakend bewustzijn heel zorgvuldig en respectvol om te springen met andere levende wezens, maar dan zonder dat te hoeven doen ten opzichte van de dieren, de planten en de microben.

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 7:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik moet binnenkort in discussie over en Gender Equality Plan. Een GEP.

Als ik ergens geïrriteerd door ga raken is een wedstrijdje 'deugen'. Letterlijk stond er in de conceptversie al iets als 'we moeten ons realiseren dat we mensen soms ongelijk moeten behandelen om gelijke behandeling te kunnen bewerkstelligen'.

Wat defacto inhoudt dat 'we de witte man moeten kunnen discrimineren'.

Ofwel, als mensen die geboren zijn zoals ik (witte man) gaan solliciteren dan moeten we deze zo min mogelijk aannemen want 'we hebben er al teveel van'.

Oh ja.... dan komt er altijd de opmerking 'maar bij gelijke geschiktheid kunnen we toch voor de vrouw/neger/transvistiet/kreupele homo kiezen?'

NEE, beste mensen. Laat je dat niet wijs maken. ER IS GEEN GELIJKE GESCHIKTHEID.

Ik heb nog nooit een sollicitatie meegemaakt waarin twee kandidaten exact dezelfde brief stuurden, exacte dezelfde opleiding, exact dezelfde werkervaring, exact dezelfde hobbies, etc. hadden. Nog nooit. Gaat ook nooit gebeuren.

Dat hele argument van 'gelijke geschiktheid' is een argument om te mogen discrimineren en de 'witte man' uit te mogen sluiten.

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Kan ik blij zijn geen zinloze, desillusionerende sollicitatie brieven te moeten schrijven, omdat ik nu met pensioen ben.
Vanaf 50 jaar werd ik ondanks mijn uitstekende ervaring en Kennis medische techniek, medische elektronica, jarenlang bij Siemens Medische Techniek Nederland gewerkt. Service en onderhouds technicus Röntgen en andere medische apparaten, gediscrimineerd op mijn leeftijd, werd nog niet eens voor sollicitatiegesprek uitgenodigd.
En nu zou je ook nog eens extra gediscrimineerd worden omdat je hetero sexuele witte MAN bent. Hier klopt niets meer van, alles toxische politiek.

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik moet binnenkort in discussie over en Gender Equality Plan. Een GEP.

Als ik ergens geïrriteerd door ga raken is een wedstrijdje 'deugen'. Letterlijk stond er in de conceptversie al iets als 'we moeten ons realiseren dat we mensen soms ongelijk moeten behandelen om gelijke behandeling te kunnen bewerkstelligen'.

Wat defacto inhoudt dat 'we de witte man moeten kunnen discrimineren'.

Ofwel, als mensen die geboren zijn zoals ik (witte man) gaan solliciteren dan moeten we deze zo min mogelijk aannemen want 'we hebben er al teveel van'.

Oh ja.... dan komt er altijd de opmerking 'maar bij gelijke geschiktheid kunnen we toch voor de vrouw/neger/transvistiet/kreupele homo kiezen?'

NEE, beste mensen. Laat je dat niet wijs maken. ER IS GEEN GELIJKE GESCHIKTHEID.

Ik heb nog nooit een sollicitatie meegemaakt waarin twee kandidaten exact dezelfde brief stuurden, exacte dezelfde opleiding, exact dezelfde werkervaring, exact dezelfde hobbies, etc. hadden. Nog nooit. Gaat ook nooit gebeuren.

Dat hele argument van 'gelijke geschiktheid' is een argument om te mogen discrimineren en de 'witte man' uit te mogen sluiten.

Ik vind ook dat een werkgever moet kunnen werven op geslacht, leeftijd en afkomst bij een sollicitatie. De situatie in een bedrijf, de toekomstvisie en doelgroep bepaalt welk persoon daar goed bijpast. Waarom zou je niet gericht mogen zoeken? Bovendien is ook selectief wanneer de samenleving er moeite mee heeft. Indien de Amsterdamse politie allochtone agenten werft omdat zij de culturele diversiteit willen vergroten in het korps knikt iedereen instemmend, indien politie Amsterdam een Marokkaan zou weigeren om exact dezelfde redenen zou het hek van de dam zijn en komen de deugers uit hun holen gekropen.

Leeftijdsdiscriminatie is ook een veelgebruikte term bij werving van personeel, terwijl in het werkveld de arbowetgeving de werkgever juist verplicht om rekening te houden met oudere medewerkers. Je moet hen anders behandelen t.a.v. jongere werknemers. Diezelfde oudere werknemers klagen vaak steen en been dat de jongeren hun onvoldoende fysiek zwaar arbeid uit handen neemt. Met vrouwelijke procesoperators is het niet anders. Eerst moeten meer vrouwen geworven worden en vervolgens ontstaan er problemen dat zij op de werkvloer anders behandeld moeten worden omdat zij meer last hebben van fysiek zwaar werk en seksuele intimidatie.

Het deugen zorgt voor een onwerkbare situatie in de praktijk. En dus ook meer risico.

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Kan ik blij zijn geen zinloze, desillusionerende sollicitatie brieven te moeten schrijven, omdat ik nu met pensioen ben.
Vanaf 50 jaar werd ik ondanks mijn uitstekende ervaring en Kennis medische techniek, medische elektronica, jarenlang bij Siemens Medische Techniek Nederland gewerkt. Service en onderhouds technicus Röntgen en andere medische apparaten, gediscrimineerd op mijn leeftijd, werd nog niet eens voor sollicitatiegesprek uitgenodigd.
En nu zou je ook nog eens extra gediscrimineerd worden omdat je hetero sexuele witte MAN bent. Hier klopt niets meer van, alles toxische politiek.

Er zijn ook sectoren die juist zoeken naar ervaren mensen omdat het arbeid vies is en fysiek zwaar. Er zijn genoeg industrieën waar de arbeidsomstandigheden niet sexy zijn. Vaak zijn dit ook nog eens de slechtst betaalde banen. Bij mijn vorige werkgever waren zij juist bij als een veertiger konden contracteren.

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Over zwaar werk en ouderen gesproken.
Dus nadat ik vanaf 50 jaar te oud ongeschikt werd geacht het ‘zware werk’ als medisch elektronicus te doen, kon ik wel na omscholing tot Altenpflege Helfer wel 10 jaar het werkelijk lichamelijk en psychisch zware werk in de ouderenberpleging doen met 90. % bewoners met geriatrische storingen. Hier klopt helemaal niks mer van. Domme toxische mensvijandelijke politiek.

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2022 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Icesurfer........Service en onderhouds technicus Röntgen en andere medische apparaten, gediscrimineerd op mijn leeftijd, werd nog niet eens voor sollicitatiegesprek uitgenodigd.......

Studeerkamer opgeleiden denken te weinig praktijkgericht.
De werkelijke oorzaak van .t Icesurfer culverhaal heeft niks met leeftijd of discriminatie te maken - maar enkel omdat stralingsgevaarlijke röntgen techniek vervangen werd door stralingvrije (magnetisme velden) MRI scan techniek .

En eerlijk gezegt als ik solicatiebrieven met zijnde dezelfde bijdragen zou krijgen... (knip)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici