Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Nederland overbevolkt? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2020 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dan kon die bakker toch prima thuiswerken? : D

BerichtGeplaatst: Wo Jun 10, 2020 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik post deze nog maar eens:

We zijn volgens mij dichterbij dan we denken.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Iedereen heeft het volledige recht Nederland een totaal overbevolkt land te vinden.

De milieuschade is op alle vlakken niet meer beheersbaar.

Milieu reparatiemaatregelen vragen niet alleen enorme kosten, ze hebben ook nog eens geen enkele zin
als je weer 2,5 maal de bevolking van Amsterdam toelaat....

En dat is nu waar Geen Groen Links, Niet D 66, de PvdAlaaah en hun nihilistische non valeurs van VVD en CDA
volgens het huidige beleid op aansturen...

Wie op deze partijen stemt kan evengoed aan het automutileren slaan, water naar de zee brengen
of twee maal achtereen zichzelf tot een andere sekse laten ombouwen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Niet alleen Nederland, maar de hele wereld is overbevolkt.
Alle problemen op het gebied van milieu en klimaat plus de talloze sociaal maatschappelijke problemen bestaan vanwege overbevolking.

Maar het is taboe om het daarover te hebben, laat staan mensen op hun gedrag aan te spreken. Want dan ben je een facits, racist, of een andere klootzak die niet deugt
Dus ze fokken maar raak. Het zal mijn tijd wel duren. Na mij komt hun eigen zondvloed.

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:

Ik begrijp dat alleen onder Balkenende de migratiestroom opdroogde. Zat Wilders toen als gedoogpartner naast het kabinet?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het wordt hier steeds meer een f*cking zoo.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik snap dat de discussie verhardt Tedje, maar ik denk niet dat dit soort teksten helpt. Termen als 'half apen' etc. bedoel ik dan.

Het is koren op de molen van de deugdmensen. Ik wil ze helemaal geen koren geven. Ik leun achterover en zie hoe dat gepeupel zichzelf opheft door bv. agressieve of inconsistente uitspraken. Akwasi is wel een mooi voorbeeld.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 1:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://www.worldometers.info/world population/

Toen ik geboren werd was de populatie 2.2 miljard.
Toen mijn ouders en grootouders en overgrootouders geboren werden was de populatie onder de 2 miljard.
Het is nu 7.8 miljard mensen.
1960 3 miljard. 1975, 4 miljard, 1984 5 miljard, 2000 +6 miljard en nu 7.8 miljard mensen.

Olifanten waren in 1960 2 miljoen en nu ongeveer 3 tot 400.000.
In 1960 waren er 200.000 leeuwen. Nu misschien 20.000 in het wild.
De mensheid is een vloek voor de natuur en wilde dieren.
Maar we zijn geschapen door god en hebben recht op alles wat zwemt, vliegt, kruipt en loopt. Embarassed

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik snap dat de discussie verhardt Tedje, maar ik denk niet dat dit soort teksten helpt. Termen als 'half apen' etc. bedoel ik dan.

Als ik uitgescholden wordt omdat ik blank ben dan scheld ik terug.
Bovendien ben ik, net als Akwasi, een woordkunstenaar en mag ik dus ook doen wat hij doet.

Quote:
Het is koren op de molen van de deugdmensen. Ik wil ze helemaal geen koren geven. Ik leun achterover en zie hoe dat gepeupel zichzelf opheft door bv. agressieve of inconsistente uitspraken. Akwasi is wel een mooi voorbeeld.

Akwasi is vooral een mooi voorbeeld van een Halbaffe. Die heffen zich niet zelf op. Het wordt alleen maar erger. Ze worden op handen gedragen A) vanwege hun Zwarte Piet kleurtje en B) vanwege hun achterlijke kinderrijmpjes en rap dat men mooi vindt.

Ik vind daar niks aan, ik ben aanhanger van het oude gezegde: Al draagt een aap een gouden ring,..

Wat is het toch fijn om een woordkunstenaar te zijn.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb weinig op met die Awaksel, Afbaksie, of hoe die droeftoeter ook mag heten.
In die zin begrijp ik de opmerkingen van de heer Van Es dan ook heel goed. De vraag is echter of zijn woordkeuze rond halfapen verstandig is. Ik vind met permissie van niet. Het zal lieden als Tabaksi, Kawaksi, whatever hoe die klootoog ook heten mag, alleen maar sterken in hun treurig stemmende slachtofferrol als gediscrimineerde medemens.
Gewoon die blaaskaak met fatsoenlijke termen van repliek dienen, veel beter.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De wereld draait alleen op rascisme. Voor mij komen eerst mijn vrouw en kinderen, dan de rest van de familie, waarna vrienden kennissen en dorpsgenoten volgen en zo rollen we allemaal de wereld over.
Zonder rascisme kan een land niet draaien. Ik help mijn naasten zodat we samen genoeg gaan verdienen om daarna anderen te helpen.
Als er geen geld, goederen of kennis wordt vergaard, is er niks om uit te delen aan de rest.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Volgens mij heeft dat niet met racisme te maken, maar met de liefde voor je dierbaren. Die liefde is groter dan die voor anderen, wat logisch is. Dat heeft met racisme, waarin je mensen beoordeelt op afkomst of huidskleur, niets te maken.
U haalt de zaken naar mijn mening door elkaar, meneer Poendert.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2020 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Groen Links toont zich al jarenlang bereidt alle moois en alle laatste groene grasspriet in het land op te offeren
om massa immigratie mogelijk te maken.

Groen Links ''groen'' noemen is net zo'n Gotspe als ''Islam'' ''vredig'' noemen.
Beiden verspreide een grote gore leugen, zouden ze daarom zoveel met elkaar op hebben?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 7:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het CBS heeft de bevolkingsprognose ernstig onderschat. Ik kwam toevallig op dit bericht uit 2003:

Verwacht wordt dat de bevolkingsomvang van Nederland blijft groeien, maar dat het tempo van de groei zal afnemen. Rond 2038 zal de de maximale omvang van ongeveer 17,5 miljoen worden bereikt. Daarna zal de omvang van de bevolking naar verwachting licht afnemen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2003/14/demografische-informatie

We hebben die maximale omvang van 17,5 miljoen mensen nu al bereikt, 26 jaar eerder dan voorspelt. Dan zit je er echt behoorlijk naast. Ik weet nog dat Huub Schrage op Weerwoord hierover uitgebreid postte en dat hij aangaf de prognoses van het CBS niet te geloven. Hij had dus gelijk.

Die daling in bevolking wordt echt al jaren voorspeld. Ook wereldwijd. Maar we zien er niets van. We zien wel afvlakkende groei, maar zeker geen daling.

Het CBS heeft dus zijn prognose voor 2038 tien procent bijgesteld van 17,5 miljoen (voorspeld in 2003) naar 19,10 miljoen (huidige voorspelling). Ik denk nu dat ook die voorspelling veel te laag is.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Lampje schreef:
Volgens mij heeft dat niet met racisme te maken, maar met de liefde voor je dierbaren. Die liefde is groter dan die voor anderen, wat logisch is. Dat heeft met racisme, waarin je mensen beoordeelt op afkomst of huidskleur, niets te maken.
U haalt de zaken naar mijn mening door elkaar, meneer Poendert.

Het heeft er in zoverre mee te maken, dat iedere groep en ook bevolkingsgroep, in eerste instantie aansluiting zal zoeken bij mensen die op hem/haar lijken, die dezelfde normen en gewoontes en tradities aanhangen, die een vergelijkbare manier van doen en leven hebben.

Toen ik in 1994 van Den Haag naar dit gedeelte van Zuid-Oost Brabant verhuisde, kwam ik voor mijn gevoel in een totaal andere wereld. Hele andere gewoontes, hele andere manier van communiceren, totaal andere manier van leven. En men vond mij maar een vreemde. Ik sprak anders, ik deed anders, ik leefde anders. En men keek lange tijd de kat uit de boom, tuurlijk, ze zeiden hallo en waren niet onvriendelijk, maar ik was toch "die Hagenees". Ik stond toch buiten hun gemeenschap, als het ware. Dankzij het feit dat ik hier een partner uit de regio had gevonden en dus al gauw in het lokale sociale leven werd meegetrokken door hem en zijn familie (en daar zelf ook aan meedeed), burgerde ik redelijk snel in, maar toch heeft het alsnog wel even geduurd voordat ik mijn plaats in de nieuwe gemeenschap definitief had gevonden.

Maar hetzelfde zie je als een Nederlander zich in het buitenland vestigt. Zelf heb ik enige tijd in Zuid-Frankrijk gewoond en ook daar was ik zeker de eerste tijd gewoon een buitenstaander. Een vriend van me heeft enige tijd in Afrika gewoond en de lokale gemeenschap aldaar (in een stad) liet hem aanvankelijk links liggen.

In alle gevallen hierboven genoemd wordt iemand dus wel degelijk in eerste instantie beoordeeld op afkomst, en in het laatste geval ook op huidskleur, alvorens van acceptatie sprake is.

Het toverwoord (voor zover je daarvan kan spreken) is, zoals ik zelf heb ervaren: stel je als nieuwkomer onbevangen open voor de nieuwe samenleving waarin je terechtkomt. Trek je niet terug in je eigen schulp. Als ik in Frankrijk achter mijn potdichte voordeur was blijven zitten met alle gordijnen dicht en een schotelantenne gericht op de Nederlandse TV, was ik daar nooit deel van de gemeenschap geworden. Maar ik ging erop uit, maakte eens een praatje met buurtgenoten, dronk een wijntje in de buurtkroeg, maakt daar een praatje met de mensen, deed mee aan lokale activiteiten, interesseerde me voor lokale gebruiken en vroeg uitleg daarover (wat leuk, hoe is deze traditie ontstaan, en hoe vieren jullie het, en wat betekent het voor jullie, dat soort dingen). En dat missen we nou juist zo vaak bij nieuwkomers in ónze maatschappij: ze trekken zich terug in hún cultuur met hun schotelantenne gericht op Turkije of Marokko en houden hun voordeur potdicht voor de Nederlandse samenleving. Zo kún je nooit deel worden van de samenleving.

Integreren is een werkwoord. Daar moet je iets voor doen, zélf, actief. De taal leren. Je onbevangen open stellen voor je nieuwe samenleving en daar actief in deelnemen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het zich afkeren van de oorspronkelijke bewoners heeft weinig met huidskleur te maken. Ik had vroeger een vriend die neger was. Volkomen aangepast, hij sprak zelfs ons dialect. Wel kwamen we eens een ander stel negers uit de stad(destijds sporadisch,) tegen die hem in een buitenlandse taal uitscholden. Hij was de hele avond van slag en weigerde te vertellen waarvoor hij was uitgemaakt.
Ik kwam vroeger gedurig in Suriname waar destijds erg vriendelijke, behulpzame mensen woonden.
Later kwam ik op Curaçao. (Wat een stelletje klootzakken). Ze stuurden me tweemaal naar een kerkhof tussen de cactussen. toen ik de weg vroeg. Dus het klootzak zijn, zit niet vast op huidskleur maar op cultuur.
Mogelijk werden de onverkoopbare slavenstammen op de Antillen zelf gehouden. Dan zullen de mensen die op Haiti leefden ook wel tot goedkope onverkoopbare stammen hebben behoord. Mogelijk hadden de Fransen die hen kochten weinig kijk op slaven.(na een slaven opstand op Haiti, maakte men alle halfbloeden en blanken op een vreselijke manier dood, als ze niet waren gevlucht naar de andere kant van het eiland. De hoofdman van de opstandelinge noemde zich keizer. De oorspronkelijke vrijgemaakte slaven kregen later een zwarte meester met een zweep nadat de economie in de soep liep.
Een voor een orkaan gevlucht schip dat in de haven lag met een vracht van gietijzeren gebinten voor een Sjah in het verre India, werd in beslag genomen. De gebinten werden in elkaar geschroefd en vormden, in mijn tijd, de prachtige overdekking van de plaatselijke markt.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Het CBS heeft de bevolkingsprognose ernstig onderschat. Ik kwam toevallig op dit bericht uit 2003:

Verwacht wordt dat de bevolkingsomvang van Nederland blijft groeien, maar dat het tempo van de groei zal afnemen. Rond 2038 zal de de maximale omvang van ongeveer 17,5 miljoen worden bereikt. Daarna zal de omvang van de bevolking naar verwachting licht afnemen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2003/14/demografische-informatie

We hebben die maximale omvang van 17,5 miljoen mensen nu al bereikt, 26 jaar eerder dan voorspelt. Dan zit je er echt behoorlijk naast. Ik weet nog dat Huub Schrage op Weerwoord hierover uitgebreid postte en dat hij aangaf de prognoses van het CBS niet te geloven. Hij had dus gelijk.

Die daling in bevolking wordt echt al jaren voorspeld. Ook wereldwijd. Maar we zien er niets van. We zien wel afvlakkende groei, maar zeker geen daling.

Het CBS heeft dus zijn prognose voor 2038 tien procent bijgesteld van 17,5 miljoen (voorspeld in 2003) naar 19,10 miljoen (huidige voorspelling). Ik denk nu dat ook die voorspelling veel te laag is.

Men kan dus vaststellen (er zijn ook tal van andere voorbeelden) dat onze overheid, het Nederlandse volk
voorliegt inzake de werkelijke snelheid waarin zij tot minderheid in eigen land wordt gemaakt...

Ik zie die omvolking en onlosmakelijke uitroeiing van witte Nederlanders uit eigen land
als een van de meest evidente doelstelling van D66, Groen Links, PvdA en nu ook de VVD...

Het speelt zich voor onze ogen af Turkse, Joodse en Marokaanse lieden staan op allerlei niveau's dag in dag uit
gezamenlijk te drammen en op misplaatse zieligheidsgevoelens in te hakken opdat zij ons landje gratis en voor
niks opgediend krijgen... ten bate van hun eigen Semitische en Afrikaanse volkeren...

In feite geld ook voor hen ''eigen soort eerst'' , verborgen achter een valse agenda van zogenaamde ''goede doelen''.
Echter niemand bevraagd hen waarom witte inheemse Nederlanders tot minderheid moeten worden gemaakt,
zoals in de grote steden al het geval is.

Denk aan de openlijk omvolking-agenda (want dat is het praktisch) van Jesse Klaver, Eva Jinek, Khalid en Sofie, Samson Diederik, Cohen,
Hirsch Balin, Ozturk, Azarkan, etc. etc. Kaag en haar Palestijnse mannetje en tal van psychologische misvormden die hun verwarde
gevoelens vertalen tot collectieve eigenhaat tot eigen volk.

Zij zijn de vijanden die het op ons, onze kinderen en kleinkinderen gemunt hebben...

Zo hoorde ik een Joods Nederlandse presentatrice op de radio serieus uiten dat zij opluchting voelde toen
er een paar honderd witte Franse jongeren in Parijs door Islamieten bij een popconcert waren doodgeschoten...

Ze was opgelucht, omdat witte (onschuldige) jonge mensen nu eens voelde hoe zwaar zij het als Nederlands Joodse
(overigens goedbetaalde) dame wel niet had.

Deze lieden zijn verstoord, gestoord en hun mentale ziekte vind zijn roeping in het vernietigen en numeriek
verdrijven van witte Europese inheemse volkeren...

Het is een pathologische vernietigingskracht die zijn weerga nauwelijks kent, donkerte, voortkomend uit de donkerte
van WO II... beiden zijn fout.

En dat allemaal onder de valse noemer van ''gastvrijheid''' zoals de Nazi's dweepten met ''ontwaken'' en ''verheffing'' etc.. etc...
Ene exclusieve groep dat hun valse ultieme idee van ''goedheid'' gebruikt om een heel volk te gijzelen...

Een valse gastvrijheid die voor hen al 20 jaar niet meer geld voor de vele miljoenen witte Nederlanders die 10 jaar of
langer vruchteloos en kinderloos op een woning zaten te wachten.

Ook dat is een gevolg van die omvolkings-politiek die het proces versneld, waarop zo'n taboe rust dat het
waarschijnlijk ook nog eens precies zo gepland is...
.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2022 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ze zullen toch wel iets heel erg fout doen, die witte Nl'ers, anders zou hen zoiets niet bij wijze van straf kunnen overkomen.

(Net zo min als het de exoten zou overkomen dat ze zich massaal moeten vestigen in landen waar 'n voor hen ongeschikt klimaat heerst, wanneer ook zij in hun eigen landen iets niet helemaal fout zouden doen.

Ze zullen inmiddels zelt toch ook al wel gaan inzien dat alle gemigreer naar landen in de Gematigde klimaatzone ertoe leidt dat met name ook in hun eigen (sub-)tropische zone het klimaat dermate verstoord raakt dat de leefbaarheid in die zone ernstig onder druk komt te staan door toedoen van extreem hoge temperaturen, extreme droogtes en/of extreme wateroverlast. Om van alsmaar frequenter en krachtiger orkanen nog maar niet te spreken).

Tja, wat heeft 't voor zin om fanatiek een of andere religie aan te hangen, wanneer men de adviezen van de centrale personen in die religie niet opvolgt, maar dagelijks weer in de wind slaat.

Er is daarstraks in 'n ander topic nog op gewezen dat zowel Mohammed als Christus er herhaaldelijk onder andere op gewezen hebben dat men geen dierlijk vlees behoort te eten.
Wanneer we dan zien hoe enerzijds deze personen aanbeden worden, maar anderzijds de vleesconsumptie door de aanhangers alsmaar groter wordt in plaats van inkrimpt, dan hoeft men er zich niet over te verwonderen dat 't in alle klimaatzone's goed fout aan het gaan is in en of meerdere opzichten.

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Inderdaad, ze doen iets toch wel heel erg fout, talloze witte Nederlanders...

Doet me denken aan de Indianen die op basis van gelijksoortige wanen Colombus verwelkomde...
waarna hun lot langzaam maar zeker onomkeerbaar richting zelfvernietiging draaide....

Die waan die voor ieder zichtbaar tot collectieve zelfmoord van ons volk leidt wordt door zeer sterke internationale
krachten aangestuurd, dag in dag uit.

Bij de Indianen de ''tovernaars'' en ander ''verzieners'', heden-ten-dage valse politici met een dubbele agenda,
idem journalisten en in de war gebrachte witte uilskuikens, zoals dat staatst-TV gesponsorde eeuwige piepkuiken...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2022 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In ieder geval wordt Italië wel wakker geworden, net als Zweden, Denemarken en Hongarije.

We moeten proberen die BBB Mevrouw met Wilders op de plek Rutte Kaag te stemmen. Anders is ons land verloren, net als in het Rampjaar in 1600 zoveel.

Ik ben in het huidige tijdsgericht voor "Italiaanse toestanden".

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2022 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Joost Bakker schreef:

Doet me denken aan de Indianen die op basis van gelijksoortige wanen Colombus verwelkomde...
waarna hun lot langzaam maar zeker onomkeerbaar richting zelfvernietiging draaide....

Die waan die voor ieder zichtbaar tot collectieve zelfmoord van ons volk leidt wordt door zeer sterke internationale

Bij de Indianen de ''tovernaars'' en ander ''verzieners'', heden-ten-dage valse politici met een dubbele agenda,
idem journalisten en in de war gebrachte witte uilskuikens, zoals dat staatst-TV gesponsorde eeuwige piepkuiken...

Neemt niet weg dat de Indianen heel erg leunden op de bisonkudddes in hun omgeving en daar zo'n beetje alles, van vlees, tot leer voor tenten, van afpakten.
Net zoals de Nl'ers nu dus zwaar leunen op de veeteelt en de visserij.
Volgens sommigen zorgen de natuurwetten er dan voor dat dit afgestraft wordt met eliminering.

BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2022 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Joost Bakker schreef:

Aan de andere kant hebben we tegenwoordig het gegeven dat er nog nooit zoveel indianen als in deze tijd, zijn geweest.
Dus als soort heeft hun samenwerking met Columbus, hen veel goed gedaan op hun weg naar de eeuwigheid.

Daarnaast is onze tegenwoordige premier volledig het D66 doemdenken overgenomen, en dat met volle overtuiging.
Hij denkt nu net als Jetten dat eerdaags de wereld vergaat. Maar onze Rutte is jammer genoeg niet zo onkundig als Jetten. Mark Rutte is een stuk slimmer dan Jetten, en daarnaast is Mark zo glad als een aal, en wil de wereld redden.
Dat wilde Louw de Palingboer ook.

BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2022 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nederland is volgens sommigen nog lang niet vol. Er kan nog veel meer bij.

Maar de (drink)watervoorziening staat wel op de helling, onder andere door meer overbevolking. Wie denkt er nou dat meer overbevolking kan zonder meer (drink)watergebruik?

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/25/laat-drinkwater-niet-de-volgende-crisis-worden-2-a4143134

BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2022 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Minder vee zou ook in dat opzicht al 'n hele vooruitgang zijn.

11 miljoen varkens, bijna 4 miljoen rundvee, dik 800.000 schapen, bijna 500.000 melkgeiten en zo'n 100 miljoen kippen; die drinken tezamen nogal wat water op 'n dag.

En hun vlees wordt ook nog 'ns veelal gekookt met water. (Plus de jus eroverheen dan nog).

Ja ja, het Rauw-Vruchtarisme heeft echt de toekomst. Cool