Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De Nationaal coördinator tegen racisme.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De Nationaal coördinator tegen racisme.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2021 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een zekere meneer Rabin Baldewsingh (nooit van gehoord) is de eerste nationaal coördinator tegen racisme. Een hele mond vol voor, als u het mij vraagt, een hoop flauwekul.

Deze meneer heeft vanmorgen, met de tongval van een rasechte Zwarte Piet, bij de staatsomroep (NOS op Radio 1) een interview gegeven en ik heb zelden zoveel flauwekul in 9 minuten gehoord. Tenenkrommend hoe die meneer zaken verkeerd begrijpt om zo het Nederlandse bleekgezicht in een slecht daglicht te kunnen stellen.

Mij lijkt meneer Rabin de zoveelste klaploper uit Suriname die niet in zijn eigen zelfstandige land wil wonen en, om aan de kost te komen, daarom hier op en over ons komt kankeren.

Enfin, luister en oordeel zelf:

Ja het klopt, ik heb het helemaal gehad met die multicultie- inclusieve samenleving waarin ik per definitie de boosdoener ben.

BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2021 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik word schijtziek van dat nep-racisme.

Als blanke man word ik steeds meer gediscrimineerd in mijn eigen land en mijn tegenreactie is dat ik daar meer racistisch van word.

Lees dit en huiver: https://www.scienceguide.nl/2021/12/hogescholen-moeten-leidinggevenden-selecteren-op-inclusiviteit/

Onze cultuur is blijkbaar verrot. We waarderen dingen in mensen die we helemaal niet moeten waarderen. We moeten onze cultuur veranderen want 'andere mensen' hebben bepaalde eigenschappen niet die wij belangrijk vinden. En dat is discriminatie.

Ziek word ik ervan.

BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2021 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Precies!

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2022 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Meneer Zwarte Piet is weer aan het orakelen.

De NCDR pleit er verder voor om van Keti Koti, de jaarlijkse herdenking van de afschaffing van het slavernij, een nationale feestdag te maken. Eens in de vijf jaar zou deze dag, 1 juli, een vrije dag moeten zijn. Dat kan een belangrijk signaal zijn naar nazaten van tot slaaf gemaakten "die tot op de dag van vandaag de doorwerking ervaren", aldus Nationaal Coördinator Rabin Baldewsingh. "Excuses helpen bij de heling van historisch leed." Het is niet voor het eerst dat hij dit voorstelt.

Het is wel de eerste keer dat een actieplan tegen discriminatie en racisme wordt gepresenteerd. De Haagse oud-wethouder Rabin Baldewsingh werd in 2021 aangesteld als eerste Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme (NCDR). Dat was een reactie op de Black Lives Matter-demonstraties en onthullingen over institutioneel racisme in de toeslagenaffaire.

Straatnamen
Amsterdam, Rotterdam en Utrecht en ook De Nederlandsche Bank en ABN Amro boden al excuses aan voor hun rol in de slavernij. Het kabinet heeft dit jaar besloten nog geen excuses te maken voor het slavernijverleden, maar sluit dit voor de toekomst niet uit.

De Nationaal Coördinator pleit er verder voor straatnamen en standbeelden van personen die een belangrijke rol hebben gespeeld in de slavernij van een toelichting te voorzien, bijvoorbeeld door het aanbrengen van een QR-code waarmee informatie kan worden opgevraagd. Volgens Baldewsingh is het kabinet bereid om het wijzigen van een achternaam met een link naar het slavernijverleden kosteloos te maken.

Hoofddoek bij politie
Over het dragen van religieuze uitingen, zoals een hoofddoek of keppeltje, door politieagenten en boa's is de laatste jaren veel discussie gevoerd. Volgens de NCDR doet het dragen van religieuze uitingen niet af aan de professionaliteit en neutraliteit van de overheid. "De gedachte dat zij hun functie niet onpartijdig kunnen uitoefenen, vind ik onjuist en onnodig stigmatiserend. Hiermee laten we de kans liggen om de politie te versterken, met name met een grote groep vrouwen."

Verder is de coördinator een voorstander van het inzetten van diversiteit en inclusie als eis bij het inzetten van personeel en de inkoop van diensten en goederen. Ook komt er een groot onderzoek naar discriminatie van moslims en krijgt de aanpak van stagediscriminatie een extra impuls.

Voorrang bij woningen
Tot slot gaat Baldewsingh in op de Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek, ook wel bekend als de Rotterdamwet. De wet werd in 2006 ingevoerd om de leefbaarheid in kwetsbare wijken te verbeteren. Omstreden is het onderdeel dat mensen met een uitkering kunnen worden geweerd uit bepaalde straten, evenals de optie om voorrang te verlenen aan mensen die al langer in de regio wonen.

Migranten worden bovengemiddeld vaak de dupe van dergelijke maatregelen, zegt Baldewsingh. Hij stelt daarom voor om dit onderdeel van de wet te schrappen om elke vorm van onbedoelde discriminatie te voorkomen.

Toename in meldingen
Meldingen van discriminatie en racisme zijn de afgelopen jaren toegenomen, zowel bij de politie als bij de zogenoemde antidiscriminatievoorzieningen. "Dat vraagt om een stevige aanpak van elke vorm van uitsluiting", zegt de NCDR.

Baldewsingh heeft in aanloop naar dit rapport met tientallen maatschappelijke organisaties en honderden burgers gesproken. Ook werden er 22 'Townhallsessies' in het hele land georganiseerd. Niet alle geopperde ideeën kunnen al worden uitgevoerd, onder meer omdat ze bestuurlijk of financieel niet uitvoerbaar zijn, schrijft de coördinator.

Voortaan zal jaarlijks een vervolg op het actieplan worden gepresenteerd..

https://nos.nl/artikel/2445196-actieplan-maak-excuses-voor-slavernij-en-sta-hoofddoek-bij-politie-toe

Wat een gedram. Om schijtziek van te worden.
En let op mijn woorden: ze gaan het ook nog voor elkaar krijgen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2022 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ziet dat soort mensen dan nog altijd niet in dat het permanente verblijf van exotischen in 'n niet voor hen geschikt klimaat een van de oorzaken van de klimaatellende is? (Extra veel verwarming of verkoeling nodig, vervoer vrijwel uitsluitend gemotoriseerd en veel vliegreizen naar het land van herkomst).

Als van oorsprong uit India afkomstig iemand zou hetgeen zich nu voordoet in Pakistan hem toch sterk aan het denken moeten zetten.
Onder andere in verband met de migratie van zeer grote aantallen Pakistanen naar Engeland.

Neen, men kan nog zo graag willlen dat men het stelsel van de natuur naar zijn hand kan zetten, dat gaat toch echt niet lukken zonder dat daar groot onheid het gevolg van is.
In die natuur heeft nou eenmaal alles z'n eigen plaats en afwijkingen daarvan kan men beter uit z'n hoofd laten.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2022 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Het kabinet heeft dit jaar besloten nog geen excuses te maken voor het slavernijverleden, maar sluit dit voor de toekomst niet uit.

Voor zover dezerzijds bekend zou dat betekenen dat het kabinet te kennen geeft 't jammer te vinden dat door toedoen van de slavernij vele negers het vege lijf hebben gered en ervoor hebben kunnen zorgen dat zij ook nu nog nazaten hebben in onder andere Nederland.

Zonder slavenhandel zouden hun voorvaderen immers in Afrika gedood zijn, wanneer ze als dienaar van hun meester niet meer optimaal functioneerden.

Door de slavenhandel oftewel -verkoop naar verder ontwikkelde landen werden ze echter veel geld waard voor de Afrikaanse eigenaars, die hen toen ook goed gingen verzorgen, omdat sterke en gezonde slaven nou eenmaal heel wat meer opbrachten dan zwakke en zieke.

Overigens mag in dit verband ook niet vergeten worden dat ooit zeer veel Europeanen als slaaf naar Afrika gehaald zijn.

https://reportersonline.nl/slavernij-is-veel-ouder-omvangrijker-en-actueler-dan-we-denken/

Citaat:

"De tweede stroom van slaven die gedurende de Middeleeuwen naar de Islamitische rijken in het Midden-Oosten en Noord-Afrika ging, kwam uit Europa. De landen aan de Middellandse Zee waren het belangrijkste wingebied voor de moslimvolkeren van Noord-Afrika, die voortdurend aanvallen uitvoerden op de eilanden en kusten van Middellandse zee. Hele kuststreken in het huidige Frankrijk, Italië en Griekenland raakten zo ontvolkt. Voor ons gevoel is dat een beetje de omgekeerde wereld: Afrikanen die Europeanen op grote schaal tot slaaf maken. Dat was echter eeuwenlang de realiteit en die zou een forse stempel drukken op de geschiedenis van de Zuid-Europese Landen".