Geplaatst: Za Jul 30, 2022 14:10 |
|
|
|
je hebt een enorme dikke duim als het gaat om de elite de wind uit de zeilen te houden...
Niet zelden zag ik na een regenbui verkiezingsborden en beschreven lappen (met name Groen Links en de PvdAlaaaah)
los wapperen....
Zeer vaak zag ik een amateur (partijlid of de wethouder zelf in personenwagen) deze rotzooi overal ophangen...
Daar is niks professioneels aan...
LEVENSGEVAARLIJK NIETWAAR..
Alles halen de totalitaire (in dezelfde stijl als Joe Biden) bestuurders uit de kast om openbare oppositie onmogelijk te maken.
En nu zijn omgekeerde vlaggen uiteraard gelijk weer allemaal ''levensgevaarlijk' de elite-pers buitelt over elkaar heen
in hun ongeloofwaardige en walgelijke simplificaties.
Zoals wij allen weten zijn hun pennen ''dodelijke wapens'' die al vaker zijn ingezet. als de meanstream partijen
met verkiezingen een kopje kleiner dreigen te raken.
Helaas dreigen die pennen ''bot'' te raken en geloofd alleen een rund nog de elite-hofnarren genaamd Eva Jinek,
Margriet van der Linden etc... die ongetwijfeld weer bij as. verkiezingen van stal worden gehaald om het
vuilen werk tegen megabetalingen te verrichten... |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 30, 2022 14:23 |
|
|
|
Het gaat niet om de borden, de mest, de autobanden, de hooibalen. Het gaat erom hoe het zover heeft kunnen komen dat op zich vredelievende mensen zo ver gedreven worden dat ze zich geen andere raad meer weten dan tot vergaande acties over te gaan. Hoe lang moet je dan mensen in de kou laten staan om ze zo ver te krijgen, vraag ik me af.
Wij hebben allemaal makkelijk praten, met ons (eigen) huis, onze financiële zekerheid, onze baan die via een vast contract zekerheid biedt, enz.
Maar dénk je gewoon eens in, dat er morgen een brief op de mat ligt, uit Den Haag, waarin in zakelijke taal, zonder enig meegevoel, staat: uw huis wordt onteigend, uw baan bent u kwijt, wat u hebt opgebouwd kunt u door de plee spoelen, uw familiebedrijf, dat al generaties lang in de familie wordt doorgegeven, kunt u afschrijven.
Hoe zouden WIJ dan reageren? Met een briefje richting Den Haag zo van: "Nee, OK, ik snap het wel, weet je wat, zal ik morgen verhuizen of is volgende week ook goed? En dat ik mijn bedrijf, mijn baan, mijn inkomen kwijt ben, maakt niet uit joh, ze vragen mensen zat tegenwoordig, ga ik gewoon bagage sjouwen op Schiphol, fijn geregeld toch?". |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 30, 2022 21:54 |
|
|
|
Pejeka schreef: | Maar dénk je gewoon eens in, dat er morgen een brief op de mat ligt, uit Den Haag, waarin in zakelijke taal, zonder enig meegevoel, staat: uw huis wordt onteigend, uw baan bent u kwijt, wat u hebt opgebouwd kunt u door de plee spoelen, uw familiebedrijf, dat al generaties lang in de familie wordt doorgegeven, kunt u afschrijven.
Hoe zouden WIJ dan reageren? Met een briefje richting Den Haag zo van: "Nee, OK, ik snap het wel, weet je wat, zal ik morgen verhuizen of is volgende week ook goed? En dat ik mijn bedrijf, mijn baan, mijn inkomen kwijt ben, maakt niet uit joh, ze vragen mensen zat tegenwoordig, ga ik gewoon bagage sjouwen op Schiphol, fijn geregeld toch?". |
Welke baan kwijt?
Dat zijn zelfstandige ondernemers die weten dat hun bedrijvigheid het leefmilieu zwaar belast, maar toch daarmee door willen gaan, omdat ze dat al generaties lang doen en ze waarschijnlijk niets anders kunnen of willen.
Elke ondernemer die met z'n bedrijf het milieu verpest weet dat ie daar vroeger of later mee zal moeten kappen.
En als ie dan ook nog 'n brief op de mat vindt waarin vermeld staat dat ie niet alleen maar hoeft te stoppen, maar miljoenen aan schadevergoeding zal gaan opstrijken, dan mag ie echt niet klagen en moet ie ook niet zielig gaan doen om te bereiken dat iedereen zegt dat ie toch gewoon door mag gaan met vervuilen. |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2022 8:20 |
|
|
|
Natubico schreef: | Pejeka schreef: | Maar dénk je gewoon eens in, dat er morgen een brief op de mat ligt, uit Den Haag, waarin in zakelijke taal, zonder enig meegevoel, staat: uw huis wordt onteigend, uw baan bent u kwijt, wat u hebt opgebouwd kunt u door de plee spoelen, uw familiebedrijf, dat al generaties lang in de familie wordt doorgegeven, kunt u afschrijven.
Welke baan kwijt?
Dat zijn zelfstandige ondernemers die weten dat hun bedrijvigheid het leefmilieu zwaar belast, maar toch daarmee door willen gaan, omdat ze dat al generaties lang doen en ze waarschijnlijk niets anders kunnen of willen.
Elke ondernemer die met z'n bedrijf het milieu verpest weet dat ie daar vroeger of later mee zal moeten kappen.
En als ie dan ook nog 'n brief op de mat vindt waarin vermeld staat dat ie niet alleen maar hoeft te stoppen, maar miljoenen aan schadevergoeding zal gaan opstrijken, dan mag ie echt niet klagen en moet ie ook niet zielig gaan doen om te bereiken dat iedereen zegt dat ie toch gewoon door mag gaan met vervuilen. |
Welke miljoenen aan schadevergoeding? Een verbouwde boerderij met een lapje grond er omheen in een leuk groen buitengebied gaat al gauw voor 3 miljoen over de tafel. En dan moet jij, als boer, voor je huis, opstallen en vele hectares grond blij zijn met 2 miljoen ofzo? En dan? Want van dat geld moet je dan én een (vergelijkbaar) huis elders kopen, én toch ook zorgen dat je de komende 20-30 jaar inkomen hebt. Dus zo ruim is dat niet.
Weet je wat zelfstandige ondernemers zijn die het milieu zwaar belasten? Al die bedrijven die ongehinderd rotzooi de lucht in blazen, KLM, en niet te vergeten: wij zélf. Te lui om de auto te laten staan voor flutafstandjes. Een pak suiker gaan halen in de supermarkt 3 straten verderop en dan de auto pakken. Ik zie het dagelijks: hier op de hoek zit een typische buurtsuper, 95% van de klanten woont in de wijk. Maar de parkeerplaats staat ramvol. En echt niet omdat er tassen vol zware boodschappen moeten worden vervoerd. Gewoon een pak melk en een brood, bijvoorbeeld. Laten we ook eens hand in eigen boezem steken.
Ik heb al talloze boeren gedwongen zijn verdwijnen uit het buitengebied hier. Kwam er natuur voor terug? Nee hoor, een nieuwbouwwijk, helemaal volgeplaveid met nauwelijks een sprietje groen, ja, 3 zielige jonge boompjes in een stukje gras van 3 bij 3 meter, en dat noemen ze dan plantsoen. Alle tuinen lekker makkelijk volgetegeld met een verantwoorde bak met een conifeer en paar plantjes in het midden. Die boeren zijn ook verdwenen omdat er overslagcentra moesten komen, of uitbreiding van bedrijventerreinen, ondanks het feit dat op de bestaande bedrijventerreinen inmiddels talloze panden leeg stonden. Nou, dan mag je mij vertellen: hoe heeft het verdwijnen van die boeren "de natuur" dan geholpen? |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2022 8:20 |
|
|
|
Natubico schreef: | Pejeka schreef: | Maar dénk je gewoon eens in, dat er morgen een brief op de mat ligt, uit Den Haag, waarin in zakelijke taal, zonder enig meegevoel, staat: uw huis wordt onteigend, uw baan bent u kwijt, wat u hebt opgebouwd kunt u door de plee spoelen, uw familiebedrijf, dat al generaties lang in de familie wordt doorgegeven, kunt u afschrijven.
Welke baan kwijt?
Welke miljoenen aan schadevergoeding? Een verbouwde boerderij met een lapje grond er omheen in een leuk groen buitengebied gaat al gauw voor 3 miljoen over de tafel. En dan moet jij, als boer, voor je huis, opstallen en vele hectares grond blij zijn met 2 miljoen ofzo? En dan? Want van dat geld moet je dan én een (vergelijkbaar) huis elders kopen, én toch ook zorgen dat je de komende 20-30 jaar inkomen hebt. Dus zo ruim is dat niet.
Weet je wat zelfstandige ondernemers zijn die het milieu zwaar belasten? Al die bedrijven die ongehinderd rotzooi de lucht in blazen, KLM, en niet te vergeten: wij zélf. Te lui om de auto te laten staan voor flutafstandjes. Een pak suiker gaan halen in de supermarkt 3 straten verderop en dan de auto pakken. Ik zie het dagelijks: hier op de hoek zit een typische buurtsuper, 95% van de klanten woont in de wijk. Maar de parkeerplaats staat ramvol. En echt niet omdat er tassen vol zware boodschappen moeten worden vervoerd. Gewoon een pak melk en een brood, bijvoorbeeld. Laten we ook eens hand in eigen boezem steken.
Ik heb al talloze boeren gedwongen zijn verdwijnen uit het buitengebied hier. Kwam er natuur voor terug? Nee hoor, een nieuwbouwwijk, helemaal volgeplaveid met nauwelijks een sprietje groen, ja, 3 zielige jonge boompjes in een stukje gras van 3 bij 3 meter, en dat noemen ze dan plantsoen. Alle tuinen lekker makkelijk volgetegeld met een verantwoorde bak met een conifeer en paar plantjes in het midden. Die boeren zijn ook verdwenen omdat er overslagcentra moesten komen, of uitbreiding van bedrijventerreinen, ondanks het feit dat op de bestaande bedrijventerreinen inmiddels talloze panden leeg stonden. Nou, dan mag je mij vertellen: hoe heeft het verdwijnen van die boeren "de natuur" dan geholpen? |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2022 15:53 |
|
|
|
Pejeka schreef: | Welke miljoenen aan schadevergoeding? Een verbouwde boerderij met een lapje grond er omheen in een leuk groen buitengebied gaat al gauw voor 3 miljoen over de tafel. En dan moet jij, als boer, voor je huis, opstallen en vele hectares grond blij zijn met 2 miljoen ofzo? En dan? Want van dat geld moet je dan én een (vergelijkbaar) huis elders kopen, én toch ook zorgen dat je de komende 20-30 jaar inkomen hebt. Dus zo ruim is dat niet. |
Landbouwgrond is momenteel gemiddeld zo'n 7 ton per ha. waard.
Dus die "vele hectaren" zijn ook vele miljoenen waard.
En dan de woning en de gebouwen nog.
Neen, die gaan geen honger lijden als ze uitgekocht worden.
En wat dat inkomen betreft is 't zo dat ze na de uitkoop niet perse weer in zo'n groot huis hoeven te gaan wonen.
Integendeel, 't zou veel beter zijn wanneer ze 'ns in 'n flatje zouden gaan wonen, waar ze 'ns wat dieper zouden kunnen nadenken over wat ze nou eigenlijk altijd hebben aangericht met dat familie-veetelt bedrijf.
Wat ze al die dieren hebben aangedaan dus, die ze van hun vrijheid beroofd hielden, en verder zowat alles onthielden wat 't leven voor die wezens waard om te leven zou hebben gemaakt.
Om nog maar niet te spreken over het feit dat de mannelijke dieren al na 'n paar maanden de pan in gehakt plegen te worden omdat die geen melk geven of geen eieren leggen.
't Lijdt geen twijfel dat de moederdieren aanvoelen wat er allemaal met hun kinderen gebeurt. Alleen dat al moet 'n hel voor hen zijn.
Vind 't typisch voor de manier waarop veeboeren hierover denken dat ze 't er niet lang geleden over eens werden dat 't al bij al nog het beste is wanneer de geboren kalfjes meteen weggehaald worden bij het moederdier.
Dit omdat die twee dan helemaal geen band met mekaar krijgen, zodat die ook niet na 'n aantal dagen verbroken hoeft te worden.
Tja, laat ze dan ook maar helemaal niet meer buiten in 'n weiland grazen, dan weten ze tenminste niet wat ze missen wanneer ze hun leven verder in zo'n volautomatische stal moeten slijten.
Laat ze ook maar nooit 'n mannelijk dier zien, dan weten ze ook wat dat betreft niet wat ze missen.
Maar er maar kasplantjes van ja, dat levert nog het meeste op.
Daarom zou 't goed zijn wanneer die lieden na de uitkoop zelf met 'n uitkerinkje als kasplantjes op 'n flatje zouden moeten gaan wonen.
Dan wordt hen eindelijk misschien 'ns duidelijk wat ze al eeuwen lang allemaal verkeerd doen en waarom 't hoog tijd is dat hun soort bedrijvigheid tot het verleden gaat behoren.
Vind 't trouwens toch al 'n raar idee dat ondernemers die het milieu vervuilen en daarmee moeten stoppen, uitgekocht worden en vele miljoenen schadevergoeding opstrijken.
Dacht altijd dat 't zo is dat zo iemand z'n vergunning ingetrokken wordt, of te horen krijgt dat ie nou 'n vergunning moet hebben, en 't dan verder moet uitzoeken. |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Vr Aug 05, 2022 11:12 |
|
|
|
Omgekeerde vlag staat voor meer
Onder de oppervlakte woekert een abces dat door ontelbare zwaar verwaarloosde polderlandse kwalen wordt gevoed. De pus zoekt al heel lang een uitweg en heeft die nu gevonden met het boerenprotest. Vlag uit! Maar onderhuids ettert er nog veel meer.
30 juli 2022
Nee, ik ben geen Herman Pleij, ik mis er de oogopslag voor en ben bovendien eerder een nar dan een maatschappelijk duider. Maar dit durf ik hier toch wel te stellen: dat er her en der zoveel Nederlandse vlaggen omgekeerd zijn opgehangen is slechts ten dele een solidariteitsbetuiging met onze boeren.
Zeker, die lotsverbondenheid is er nog steeds, ook bij mij, al wordt zij danig op de proef gesteld door Mark van den Oever en trawanten van de criminele Farmers Defence Force, de Provisional IRA van de boerenbeweging. Iets te veel mensen in mijn omgeving aan longvlieskanker ten onder zien gaan: bouwvakkers die zichzelf wat al te nonchalant aan asbest hadden blootgesteld. Asbest gooi je verdomme niet open en bloot op straat als je de boel wilt blokkeren. “Dit is nog maar het begin”, durfde meneer zelfs te verklaren. Hoogste tijd dat onze ordehandhandhavers hun eeuwig op deëscalatie gebaseerde werkwijze inruilen voor een actievere rol. We hebben toch ook nog de ME?
Hoe ík dan al die blauw-wit-rode vlaggen interpreteer?
Onder de oppervlakte woekert een abces dat door ontelbare zwaar verwaarloosde polderlandse kwalen wordt gevoed. De pus zoekt al heel lang een uitweg en heeft die nu gevonden met het boerenprotest. Eindelijk is er een gaatje waardoor het naar buiten kan stromen. Vlag uit! Maar onderhuids ettert er nog veel meer.
Wat allemaal?
“Haben Sie eine Stunde?” zou Leo Beenhakker nu zeggen.
Quote: | Nu weer dat huren van drie cruiseschepen. Hoe krankzinnig wil je het hebben |
De immigratie loopt volledig uit de hand, dat ten eerste. Sinds de jaarwisseling zijn er netto weer 123.000 mensen bijgekomen, voor wie in dit op vier na dichtstbevolkte land van de wereld net als voor iedereen geen woonruimte is. Het COA kan de druk niet meer aan, zo werd vrijdag bekend. Intussen blíjft Eric van der Burg proberen deze nieuwkomers, voor het merendeel gelukszoekers, onder te brengen, nu weer met het huren van drie cruiseschepen. Hoe krankzinnig wil je het hebben. We weten allemaal dat met name mensensmokkelaars hiervan profiteren, maar dat maakt blijkbaar niet uit. De maatschappelijke draagkracht voor dit beleid ontbreekt inmiddels grotendeels. De onvrede onder het volk wordt groter en groter. En toch durft deze regering niet op z’n Deens op de rem te gaan staan, terwijl de wettelijke mogelijkheden daarvoor wel degelijk bestaan.
Voeg daarbij de totaal uit de hand lopende energie- en brandstofkosten, de 11,6% inflatie van deze maand, het klimaat- en stikstofgedram, de mensonterende Facebook-getuigenissen van verpleeghuismedewerkers die bejaarden urenlang in hun eigen urine moeten laten liggen terwijl op hetzelfde medium D66-cosmopolieten die hier mede verantwoordelijk voor zijn foto’s van luxe vakantietripjes naar wijngaarden in Zuid-Afrika delen, alsmede het feit dat we de komende winter voor het eerst geacht worden níet op een Elstedentocht te hopen omdat we anders aan de kou ten onder dreigen te gaan. Als je dan ook nog alle andere onderhuidse aandoeningen in aanmerking neemt, besef je dat het abces ieder moment helemáál open kan barsten.
Doe die vlag maar alvast halfstok.
https://robhoogland.nl/omgekeerde-vlag-staat-voor-meer/?fbclid=IwAR1uKYACGAOngpWpvXjrrUmqUPuwikACt45KFDSt5pqo6GSRkagm1gdZ_Es |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Aug 05, 2022 17:40 |
|
|
|
Volkomen mee eens, Loetje. Er ettert té veel onder de oppervlakte. Denk naast datgene wat jij al (terecht) te berde bracht, ook nog maar eens aan de slachtoffers van de toeslagenaffaire, die nu doodleuk te horen hebben gekregen dat het nog tot 2026 kan duren voor alles opgelost is. De talloze mensen in Groningen die al 15-20 jaar in scheurende, instortende, gestutte huizen wonen en nog steeds geen cent schadevergoeding hebben gezien, en ook dat zal nog wel even duren. En zo kan ik nog wel een aantal dingen noemen. Het begint steeds harder te broeien en te gisten, maar Den Haag doet of er niks aan de hand is, of beter, dat ze alles in de hand en onder controle hebben.
Om bij jouw beeldspraak te blijven: de puist moet een keer openbarsten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Aug 05, 2022 17:50 |
|
|
|
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Za Aug 27, 2022 21:39 |
|
|
|
Goed stuk, al is mijn steun voor de boeren een flink stuk groter. |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Zo Aug 28, 2022 4:03 |
|
|
|
Tenminste voor de fruit- en andere vruchtenboeren dan toch zeker.
Overigens schijnen de kas-boeren (om 't zo maar 'ns te noemen) inmiddels ook niet erg tevreden te zijn.
Met die hoge gasprijzen valt er voor hen geen cent meer te verdienen.
In dat verband dienen zich toch wel enkele vragen aan:
Waarom hier in het relatief koude Nl in kassen met kunstmatig opgevoerde temperaturen allerlei luxe artikelen zoals bloemen telen en dan ook nog voornamelijk voor de export, terwijl die producten zonder al dat glas en al dat energieverbruik ook geteeld kunnen worden in warme landen?
Op dezelfde grond zouden ze in de buitenlucht plantaardig voedsel zoals met name eetbare vruchten kunnen telen die wel van nature gedijen in het klimaat alhier.
Zoals walnoten, hazelnoten, kastanjes en zelfs amandelen, die nu allemaal grotendeels geimporteerd moeten worden uit Frankrijk, Spanje, Turlkije en zelfs Californie.
En verder uiteraard ook allerlei soorten fruit, plus vruchtgroenten zoals pompoenen, komkommers, tomaten, enz.
Beter voor het klimaat en niet meer afhankelijk van de gasprijs.
Wel van het weer, maar daar kan al veel tegen gedaan worden in onverwarmde kassen en met allerlei andere voorzieningen zoals het afdekken van de bomen en struiken.
Daarnaast is er dan nog de mogelijkheid om verzekeringen af te sluiten tegen schade door weersomstandigheden. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Binnenland