Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Stikstof idioterie. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2022 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:
De bal ligt op dit moment bij het kabinet om het vertrouwen te herstellen, aldus voorzitter Sjaak van der Tak.

Logisch ook.

Quote:
Maar wel goed dat de VVD haar jarenlange agrarische puinhoop zelf wil oplossen en daarvoor een niet onbelangrijk deel van de eigen achterban dreigt te gaan kwijtraken.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
Met name rubriekje winst en verlies.
VVD maakt mooie duikvlucht Wink

Tja krijg je er van. Verdere versnippering. Na de volgende verkiezingen is er geen normaal kabinet meer te vormen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2022 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

https://www.dumpert.nl/item/100037922_8dc1a6f0

Dit land.... nah ja laat ook maar...

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2022 18:40 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Natubico schreef:
Icesurfer schreef:
Wat is in vredes naam gereinigt kippevoer ?
Vraag voor Poendert ? Ervan uitgaande dat deze weerwoorder
misschien wel de enige is met gezond boeren verstand.
Maar correct me, if I am wrong. Wink
https://tinyurl.com/4w9x6pys

Iemand met gezond vruchtenboerenverstand weet dat ie zoiets makkelijk kan vinden via google;

"De mengeling is stofvrij dankzij de gesorteerde en extra gereinigde granen en zaden".

Nogmaals, waarom discrimineer je groenten ?
Ik ben voor aubergine, tomaten, wortels, rode bieten, aardappels, soja bonen en paprika.
Wat heb je tegen groente mannen en groenteboeren ?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2022 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
https://www.dumpert.nl/item/100037922_8dc1a6f0

Dit land.... nah ja laat ook maar...

Laughing Laughing

Hep ik op feesboek gelezuh....

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2022 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:
estudiant schreef:
De bal ligt op dit moment bij het kabinet om het vertrouwen te herstellen, aldus voorzitter Sjaak van der Tak.

Logisch ook.

Quote:
Maar wel goed dat de VVD haar jarenlange agrarische puinhoop zelf wil oplossen en daarvoor een niet onbelangrijk deel van de eigen achterban dreigt te gaan kwijtraken.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
Met name rubriekje winst en verlies.
VVD maakt mooie duikvlucht Wink

Tja krijg je er van. Verdere versnippering. Na de volgende verkiezingen is er geen normaal kabinet meer te vormen.

Wordt interessant idd.
Populistisch kabinet? PVV, FvD, Groep Haga, JA21, BBB en eventueel SP. Motto: geen gezeik iedereen rijk.

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2022 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Icesurfer schreef:
Nogmaals, waarom discrimineer je groenten ?
Ik ben voor aubergine, tomaten, wortels, rode bieten, aardappels, soja bonen en paprika.
Wat heb je tegen groente mannen en groenteboeren ?

Nogmaals, aubergines, tomaten, sojabonen en paprika's zijn vruchten.
Maar 't is geen fruit. Fruit is de naam voor vruchten die zoet of zuur van smaak zijn.
De andere kunnen groente-vruchten genoemd worden.

Wortels, rode bieten en aardappels zijn geen dragers van de plantenzaden, maar wortelknollen van de plant.
't Zijn dus geen vruchten.
Toch kunnen ze daar wel wat overeenkomst mee hebben.
Wanneer ze pas geoogst worden wanneer het bovengrondse groen van de plant afgestorven is, kunnen ze uit de grond gehaald worden zonder de plant te deren.
Dan kunnen ze dus ook als 'n soort vrucht opgegeten worden zonder de plant iets aan te doen.

(Maar er moet rekening mee gehouden worden dat bij het oogsten heel wat bodemleven in de war geschopt en deels ook vernietigd wordt.
Men kan dan ook van opvatting zijn dat alles wat in de grond groeit als voedsel voor het bodemleven bedoeld is en dus niet voor de mens)

Simple comme bonjour n'est pas? . Rolling Eyes

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fruitarisme

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2022 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Simple comme bonjour n'est pas?

Mijn Frans is wat roestig, maar is het niet n'est-ce pas?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2022 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

estudiant schreef:
Populistisch kabinet? PVV, FvD, Groep Haga, JA21, BBB en eventueel SP. Motto: geen gezeik iedereen rijk.

In de tijd van Koot en Bie was dat nog lachen, nu wordt het realiteit. Als de politiek er niet meer is voor de gewone mensen en alleen nog voor de elite met het opgeheven vingertje, dan krijg je vanzelf populisme.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2022 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Moppersmurf schreef:
estudiant schreef:

In de tijd van Koot en Bie was dat nog lachen, nu wordt het realiteit. Als de politiek er niet meer is voor de gewone mensen en alleen nog voor de elite met het opgeheven vingertje, dan krijg je vanzelf populisme.

Populisme is geen enkele partij vreemd. Kijk Rutte maar eens in zijn spijkerbroek en met zijn gymschoentjes aan de wijk in gaan in verkiezingstijd, iedereen omarmend, breed lachend, gouden bergen belovend, en ja, hij neemt álles héél serieus en gaat eraan werken. Right. Zodra hij weer op zijn appartement zit in het chique Benoordenhout, is hij het alweer vergeten.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2022 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ben nu niet echt een fan van Rutte, maar vzv kan worden nagegaan heeft hij een modeste levensstijl. En dat is wel een tamelijk Nederlands dingetje, want ook Drees, den Uyl, Lubbers, Kok leefden ook nogal eenvoudig.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2022 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

estudiant schreef:
Ben nu niet echt een fan van Rutte, maar vzv kan worden nagegaan heeft hij een modeste levensstijl. En dat is wel een tamelijk Nederlands dingetje, want ook Drees, den Uyl, Lubbers, Kok leefden ook nogal eenvoudig.

Schijn bedriegt. Hij woon op een appartement in een van de wijken van Den Haag waar vooral "oud chic" woont, oud geld of mensen die in elk geval al generaties lang niet op een houtje hebben hoeven bijten. Zijn kleding is maatkleding, daar staat hij op, inclusief zijn overhemden en dassen. Het ziet er eenvoudig uit wat hij draagt, maar wat hij per dag aan heeft, daar kan een bijstandsgezin twee maanden van eten. En ik denk ook zomaar dat hij personeel heeft om zijn huis vlekkeloos schoon te houden, neem niet aan dat hij zelf nog met stofdoeken en soplappen gaat lopen na een dagje Binnenhof. Daarnaast is Rutte niet vies van een etentje in één van de betere (en duurdere) gelegenheden in Den Haag, ook als het niet zakelijk is.

Begrijp me goed, ik gun het hem, ik gun dat iedereen, maar om nou te spreken van een eenvoudige lijfstijl, gaat ook niet helemaal op.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2022 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Valt wel mee toch? Een premier in een maatpak lijkt me vrij normaal. Dat hij een "poets" heeft is toch ook geen luxe voor iemand met zo'n baan?
En wat is een duur restaurant?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2022 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:

Wordt interessant idd.

Eindelijk een zakenkabinet?

Vakministers die een inhoudelijke meerderheid in de Kamer zoeken.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2022 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:
estudiant schreef:

Wordt interessant idd.

Eindelijk een zakenkabinet?

Vakministers die een inhoudelijke meerderheid in de Kamer zoeken.

Ik zeg doen!!
Liefst met professionals die niet al te politiek bedorven zijn.
Kuipers- en Dijkgraafachtigen.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2022 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

estudiant schreef:
Valt wel mee toch? Een premier in een maatpak lijkt me vrij normaal. Dat hij een "poets" heeft is toch ook geen luxe voor iemand met zo'n baan?
En wat is een duur restaurant?

Maakt mij ook niet uit, maar dat hij een lage levensstandaard heeft en zo eenvoudig is, is gewoon niet waar. Hij houdt wel van dure dingen.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2022 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Nog even over dat maatpak. De premier heeft een nogal ronde rug waar geen standaardmaat in kan voorzien.
Beetje noodzakelijke luxe dus, zo'n maatpak.

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2022 0:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:

Ik zeg doen!!

Niet gelijk met typische D66-ja-knikkers aan komen zetten estudiant...

Kuipers is een bestuurder die mede verantwoordelijk is voor de huidige staat van de zorg en voor het geldverslindende project om een nieuw academisch ziekenhuis te bouwen midden in de stad (lees: onbereikbaar met de auto en zeer dure grond): hoe verzin je t? Ik heb hier al eens voorgerekend dat je met de opbrengst van de grond en de bouw van een academisch ziekenhuis aan de rand van de stad een heel leger verplegers kunt financieren.

Dijkgraaf? Nooit begrepen wat die man precies heeft gedaan waarom ie geschikt zou zijn als minister. Je hoort ook weinig van m.

Je hebt wat radicale denkers nodig. Op het gebied van migratie (grenzen dicht, remigratieplannen, dit land is vol), overheidsorganisatie (verkleinen, efficiencter, menselijker), fiscaliteit (hopeloos achterhaald).... hoop te doen.

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2022 3:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
De premier heeft een nogal ronde rug

Een logisch gevolg als je al 10 jaar tegen iedereen roept dat ie je rug op kan.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:
De premier heeft een nogal ronde rug

Een logisch gevolg als je al 10 jaar tegen iedereen roept dat ie je rug op kan.

Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een kabinet met als ruggegraat Wilders en die dame van de BBB,zou niet gek zijn. Ook Baudet scoort bij mij en het klootjesvolk punten
Zoals ik het bekijk hebben we nu het meest wereldvreemde kabinet van de laatste 2000 jaar.
Rutte en Kaag staan elke vernieuwing in de weg, ze hebben nergens herinneringen aan, terwijl het ook aan verstand ontbreekt
Dan las ik dit net bij Geenstijl, geschreven door een vissersman met sympathie voor de boeren, de enige nog betrouwbare club in onze Media.
MANIPULERENDE OVERHEID
De visserij zag de bui al hangen en wilde geen deel uitmaken van het akkoord. Het maakte geen verschil want men ging rustig door met herverdelen. Zelfs zonder de oudste gebruiker van de Noordzee werd trots verkondigd dat het akkoord was getekend. Ziet u de paralellen tussen boeren en vissers? Ziet u hoe onze overheid manipulerend gewoon haar gang gaat? Ziet u het dilemma van vissers en ook boeren? Ondanks protesten en gegronde argumentaties wordt het beleid er gewoon doorgedrukt.

INNOVATIES
Innovaties zegt u? Boeren hebben wat af geïnnoveerd de laatste jaren. Stikstofreductie is 60/70% afgenomen. Boeren dienen plannen in voor verdere innovaties maar die worden op voorhand al afgewezen.

BRANDSTOFREDUCTIE
En vissers? Die hadden ook een innovatie. Het pulstuig. Brandstofreductie 40-60%. Discards (bijvangst) vermindering 50-60 %. Een selectiviteit waar andere vangstmethoden bij verbleken. Nauwelijks bodemberoering. Eigenlijk te mooi om waar te zijn.

FRANSE LOBBY
Door een gerichte lobby van de Franse milieuorganisatie Bloom is deze methode de nek omgedraaid.
Het lijkt dat hoogopgeleid praktisch opgeleid de nek heeft omgedraaid.
Ik zag net nog een foto van onze eigen Kaag met de familie Arafat.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

[quote="Royy"]
estudiant schreef:

Ik zeg doen!!

Niet gelijk met typische D66-ja-knikkers aan komen zetten estudiant...

Nou ok, Ed Nijpels voor milieu. V.d. Wal lijkt me een prima MP. Ze lult niet sociaal wenselijk en staat haar mannetje.
Verder Feike Sijbesma bv voor EZ. Tuur Elzinga soc zaken.
Diederik Samson en Lodewijk Ascher kunnen vast ook iets betekenen.
Kunnen we ook nog iets met Klaas Knots?
Quote:

Je hebt wat radicale denkers nodig. Op het gebied van migratie (grenzen dicht, remigratieplannen, dit land is vol), overheidsorganisatie (verkleinen, efficiencter, menselijker), fiscaliteit (hopeloos achterhaald).... hoop te doen.

Vooral de fiscaliteit inderdaad. Bof belasting moet bv worden ingevoerd om te beginnen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:

MANIPULERENDE OVERHEID
De visserij zag de bui al hangen en wilde geen deel uitmaken van het akkoord. Het maakte geen verschil want men ging rustig door met herverdelen. Zelfs zonder de oudste gebruiker van de Noordzee werd trots verkondigd dat het akkoord was getekend. Ziet u de paralellen tussen boeren en vissers? Ziet u hoe onze overheid manipulerend gewoon haar gang gaat? Ziet u het dilemma van vissers en ook boeren? Ondanks protesten en gegronde argumentaties wordt het beleid er gewoon doorgedrukt.

De evolutie en verdere beschaving kruipen waar ze niet gaan kunnen.

Linksom of rechtsom zullen barbaarse activiteiten als veeteelt en beroepsvisserij steeds verder terug gedrongen worden, totdat ze eindelijk helemaal tot het verleden zullen behoren.

Hopelijk zullen de betrokkenen tegen die tijd ook zelf inzien waarom dit zo heeft moeten gaan.

(Nu moet de veeteelt nog teruggedrongen worden door middel van onder andere onteigeningen ten behoeve van woningbouw.
En om die woningbouw noodzakelijk te maken moeten grote aantallen exotische migranten hierheen geloodsd worden.
Dat zou heel anders kunnen, wanneer de veeboeren zo snel mogelijk uit zichzelf zouden overstappen op de natuurvriendelijke biologische teelt van plantaardig voedsel.)

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
Een kabinet met als ruggegraat Wilders en die dame van de BBB,zou niet gek zijn. Ook Baudet scoort bij mij en het klootjesvolk punten
Zoals ik het bekijk hebben we nu het meest wereldvreemde kabinet van de laatste 2000 jaar.
Rutte en Kaag staan elke vernieuwing in de weg, ze hebben nergens herinneringen aan, terwijl het ook aan verstand ontbreekt
Dan las ik dit net bij Geenstijl, geschreven door een vissersman met sympathie voor de boeren, de enige nog betrouwbare club in onze Media.
MANIPULERENDE OVERHEID

INNOVATIES
Innovaties zegt u? Boeren hebben wat af geïnnoveerd de laatste jaren. Stikstofreductie is 60/70% afgenomen. Boeren dienen plannen in voor verdere innovaties maar die worden op voorhand al afgewezen.

BRANDSTOFREDUCTIE
En vissers? Die hadden ook een innovatie. Het pulstuig. Brandstofreductie 40-60%. Discards (bijvangst) vermindering 50-60 %. Een selectiviteit waar andere vangstmethoden bij verbleken. Nauwelijks bodemberoering. Eigenlijk te mooi om waar te zijn.

FRANSE LOBBY
Door een gerichte lobby van de Franse milieuorganisatie Bloom is deze methode de nek omgedraaid.
Het lijkt dat hoogopgeleid praktisch opgeleid de nek heeft omgedraaid.
Ik zag net nog een foto van onze eigen Kaag met de familie Arafat.

De terreurorganisatie Farmers Defence Force heeft een wapenstilstand aangekondigd. Gisteren zat er zo'n defence woman in NPO te verkondigen dat ze dat grootmoedige gebaar willen maken in de aanloop naar het Remkesoverleg. Maar o wee...... als ze hun zin niet krijgen dan begint de terreur weer..... zo liet de terreur-mevrouw dreigend weten.
Kennelijk moeten we blij zijn wanneer terreur even tijdelijk stopt, terwijl het natuurlijk omdraaien van zaken is. Uiteraard moet terreur stoppen en moeten de schuldigen worden vervolgd en gestraft!!

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

De schuldigen zijn de WEF criminelen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:

Nou ok, Ed Nijpels voor milieu. V.d. Wal lijkt me een prima MP. Ze lult niet sociaal wenselijk en staat haar mannetje.
Verder Feike Sijbesma bv voor EZ. Tuur Elzinga soc zaken.
Diederik Samson en Lodewijk Ascher kunnen vast ook iets betekenen.
Kunnen we ook nog iets met Klaas Knots?

Nijpels? Amai... Vd Wal MP?? Is gewoon een hele goede actrice, verdedigt ook met gemak de uitbreiding van Lelystad airport. Geen beroeps-politici graag.

Asscher akkoord. Dijsselbloem ook.

Quote:

Vooral de fiscaliteit inderdaad. Bof belasting moet bv worden ingevoerd om te beginnen.

Ah je wilt ondernemertje pesten? Ik zou eerder volle aandacht besteden aan dat dit land kapot wordt gemaakt door migratie: grenzen dicht, remigratie-beleid (net zoals we emigratie-beleid hadden in de jaren 50), vol = vol.

Laatst aangepast door Royy op Vr Aug 12, 2022 17:50, in totaal 1 keer bewerkt