Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2022 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Als ik terugga naar de casus die ik inbreng heeft het nauwelijks tot geen praktische gevolgen voor de parkeergelegenheid in de straat. Die zijn er meer dan voldoende en er zijn ook voldoende alternatieven in de directe nabijheid. En als je de lijn doortrekt creëer je structuur in de parkeerchaos wat de parkeersituatie ten goede komt.

Dus er is meer dan voldoende parkeergelegenheid in de straat en ook in de directe nabijheid, maar er moet wel structuur gecreeerd worden in de parkeerchaos.

Sorry hoor, maar kan dit even niet helemaal volgen.

Voldoende parkeerplaats betekent niet voldoende laadplekken. Er is geen garantie dat voor mijn deur plaats is wat evident is als ik wil opladen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2022 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
De afbeelding die Cliff plaatst bewijst dat de gemeente voorziet in laadpalen en parkeerplaatsen. Dat wijkt niet af van mijn verzoek.

Is toch de vraag waaruit zou moeten blijken dat die plaatsen bij zo'n paal exclusief zijn toegewezen aan een bepaalde bezitter van 'n e-auto of een bepaalde woning in de nabijheid.

En dat laatstgenoemde is nou juist wat Cliox extra vraagt, en wat bestuursrechtelijk niet mogelijk is, wanneer hij geen aanspraak kan maken op 'n uitzonderingsregeling.

Wat de gemeente Stein doet zou hier ook prima kunnen werken.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2022 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Bovendien hoeft een huisarts geen privéparkeerplaats te hebben in een straat. Voor spoed bel je een ambulance en huisartsen zou je een parkeerkaart kunnen verstrekken die toestemming geeft op ‘vrij parkeren’ bij milde spoed.

'n Ambulance kan veelal geen medisch dringend noodzakelijke ingrepen verrichten waar de patient zich bevindt.
Die kan hem alleen maar naar het hospitaal vervoeren en de tijd die dat kost kan soms fataal zijn.

Je hebt gegokt en verloren.
Ik denk dat nu wel helder is dat mijn oplossingsrichting zeer reëel is.
Bovendien is dat ook bevestigd door de lokale politiek.
Zij gaan er mee aan de slag, als is dat natuurlijk wel op overheidssnelheid.
Ik zie over 2 jaar wel hoe de vlag erbij hangt.

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2022 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Dus er is meer dan voldoende parkeergelegenheid in de straat en ook in de directe nabijheid, maar er moet wel structuur gecreeerd worden in de parkeerchaos.
Sorry hoor, maar kan dit even niet helemaal volgen.

Cliox schreef:
Voldoende parkeerplaats betekent niet voldoende laadplekken. Er is geen garantie dat voor mijn deur plaats is wat evident is als ik wil opladen.

Wanneer iedere e-auto-bezitter 'n vaste en exclusieve parkeerplaats bij 'n oplaadpaal zou kunnen krijgen zouden waarschijnlijk veel meer e-auto's verkocht gaan worden en zou er binnnen de kortste keren 'n groot gebrek zijn aan parkeerruimte.
De huidige regeling remt dus het autobezit wat af en dat is prima zo.

Want ook elektrisch rijden kan zo maar opeens 'n stuk schadelijker worden voor het milieu.
Bijvoorbeeld omdat de centrales wegens 'n tekort aan gas opeens weer voluit op kolen moeten gaan draaien.
Tja, wie het onderscheid tussen oost en west niet kent of wil respecteren, die kan zomaar het deksel op z'n neus krijgen. (Net als degene die het onderste uit de kan wil, dus).

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2022 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Wanneer iedere e-auto-bezitter 'n vaste en exclusieve parkeerplaats bij 'n oplaadpaal zou kunnen krijgen zouden waarschijnlijk veel meer e-auto's verkocht gaan worden en zou er binnnen de kortste keren 'n groot gebrek zijn aan parkeerruimte.

Feitelijk onjuist. Er ontstaat een organische verschuiving in de parkeerbehoefte. Indien meer mensen een elektrische auto kopen en het aantal brandstofauto's in gestaag tempo afneemt, neemt in het verlengde de parkeerbehoefte voor brandstofauto's af. Het is prima om de parkeerplekken af te stemmen op de parkeerbehoefte. Die verschuiving is onvermijdelijk.

Overigens wel grappig dat je toegeeft dat de gemeente de elektrificatie van het autopark onvoldoende faciliteert. Je stelt immers dat wanneer de gemeente dit wel doet, veel meer elektrische auto's zullen worden verkocht. Dit is dus exact waar ik het al weken over heb! De elektrificatie van het autopark zou veel meer stuwkracht mogen krijgen, het is namelijk het doel om zo snel mogelijk over te gaan op elektrisch rijden!!

Quote:
De huidige regeling remt dus het autobezit wat af en dat is prima zo.

Nee het is niet prima zo. De afwezigheid van laadmogelijkheden belemmert de natuurlijke overgang van de brandstofauto naar de elektrische auto. Dat is wat je indirect beweert: "Wanneer iedere e-auto-bezitter 'n vaste en exclusieve parkeerplaats bij 'n oplaadpaal zou kunnen krijgen zouden waarschijnlijk veel meer e-auto's verkocht gaan worden" Dat sluit naadloos aan op wat ik de hele tijd al beweer. Als je wil elektrificeren zal je op lokaal niveau moeten faciliteren. Doe je dit niet beperk je de elektrificatie.

Quote:
Want ook elektrisch rijden kan zo maar opeens 'n stuk schadelijker worden voor het milieu.

Niet wanneer het aantal brandstofauto's afneemt. Een elektrische auto stoot immers minder uit aldus de theoretische bejegening van het aspect.

Quote:
Bijvoorbeeld omdat de centrales wegens 'n tekort aan gas opeens weer voluit op kolen moeten gaan draaien.
Tja, wie het onderscheid tussen oost en west niet kent of wil respecteren, die kan zomaar het deksel op z'n neus krijgen. (Net als degene die het onderste uit de kan wil, dus).

Dat is precies datgene wat ik al jaren roep en wat ik ter discussie wil stellen: Hoe ga je om met de stroombehoefte?
Op dit moment is de stroombehoefte groter dan het stroomaanbod. Er is nu al kans dat we in de winter te weinig stroom hebben. Rob Jetten riep onlangs op dat we de airco niet zo hoog moesten zetten wegens de tekorten. Dat druist toch volledig in tegen klimaatdoelen? Hypothetisch gezien zou het stroomnet crashen op het moment als we vandaag collectief de brandstofauto inwisselen voor de elektrische auto.

De stroomtekorten is overigens een probleem dat niet van vandaag op morgen verholpen is. De stroomvraag groeit gestaag zonder dat er rigoureuze middelen worden ingezet om hierin te voorzien. Denk aan de bouw van energiecentrales en het drastisch uitbreiden van het stroomnet. In plaats van dat de overheid ijverig bouwt, sluiten zij juist energiecentrales. Je ziet de trend de verkeerde kant op buigen en het probleem toenemen.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2022 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Er ontstaat een organische verschuiving in de parkeerbehoefte

Wat is daar organisch aan? Of vond je dat gewoon erudiet klinken? Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2022 23:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Er ontstaat een organische verschuiving in de parkeerbehoefte

Wat is daar organisch aan? Of vond je dat gewoon erudiet klinken? Very Happy

Je komt nu pedant over. Wink
En organisch, euhm, 'natuurlijk.' Dat.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2022 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Cliox schreef:
Feitelijk onjuist. Er ontstaat een organische verschuiving in de parkeerbehoefte. Indien meer mensen een elektrische auto kopen en het aantal brandstofauto's in gestaag tempo afneemt, neemt in het verlengde de parkeerbehoefte voor brandstofauto's af. Het is prima om de parkeerplekken af te stemmen op de parkeerbehoefte. Die verschuiving is onvermijdelijk.
Overigens wel grappig dat je toegeeft dat de gemeente de elektrificatie van het autopark onvoldoende faciliteert. Je stelt immers dat wanneer de gemeente dit wel doet, veel meer elektrische auto's zullen worden verkocht. Dit is dus exact waar ik het al weken over heb! De elektrificatie van het autopark zou veel meer stuwkracht mogen krijgen, het is namelijk het doel om zo snel mogelijk over te gaan op elektrisch rijden!!

Nou, bedoeld werd eigenlijk dat meer mensen die nu geen auto willen rijden (o.a. vanwege alle nadelen die aan fossiele brandstof verbonden zijn en de ongemakken die het opladen van elektrische auto's met zich mee brengt), over de streep getrokken zouden worden wanneer die oplaadongemakken er niet meer zouden zijn.

Dan zouden er dus echt veel te weinig van die exclusief aan een woning toegewezen plekken bij 'n laadpaal gaan zijn.

Dat zou trouwens ook nog wel 'ns problemen kunnen gaan geven met de stroomvoorziening.

Dus vervangen van fossiel door elektrisch ja, eventueel binnen afzienbare tijd verplicht, maar ook dan moet dat elektrisch ook weer niet al te comfortabel worden.

Alleen wie zo'n e-auto echt nodig heeft (en geen laadpaal op eigen terrein) zal dan de ongemakken op de koop toe nemen.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2022 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Het kabinet wil dat alle leaseauto's vanaf 2025 uitsluitend volledig elektrisch zijn. Leuk. Hoe dan? Ons elektriciteitsnet kraakt in haar voegen, en in veel regio's in Nederland is al te weinig capaciteit om huishoudens of bedrijven aan te sluiten. Bovendien: niet alle gebruikers van leaseauto's wonen in een huis met eigen oprit en ruimte voor een eigen laadpaal, dus hoe moeten die dat gaan doen? Slapen met de voordeur open, terwijl een verlengsnoer uit de meterkast naar hun 40 meter verderop geparkeerde auto kronkelt?

Ik werk bij een internationaal bedrijf, zowel onze commerciële als onze technische mensen reizen door heel Europa. Fijn dan, dat ze straks alleen nog maar elektrisch mogen rijden. Probeer maar eens een laadpaal te vinden op het platteland van Zuid-Frankrijk, of in Tsjechië, veel succes. Bovendien, áls je in die regionen al een laadpaal vindt, duurt het 9 van de 10 keer een paar uur voor je auto weer opgeladen is. Dus staan de mensen een paar uur uit hun neus te eten om te wachten tot ze verder kunnen. Een reis duurt dan twee keer zo lang. Wie gaat dat betalen?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2022 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Nou, bedoeld werd eigenlijk dat meer mensen die nu geen auto willen rijden (o.a. vanwege alle nadelen die aan fossiele brandstof verbonden zijn en de ongemakken die het opladen van elektrische auto's met zich mee brengt), over de streep getrokken zouden worden wanneer die oplaadongemakken er niet meer zouden zijn.

En dat word ik nu dus niet.

Quote:
Dan zouden er dus echt veel te weinig van die exclusief aan een woning toegewezen plekken bij 'n laadpaal gaan zijn.

Dat zou trouwens ook nog wel 'ns problemen kunnen gaan geven met de stroomvoorziening.

Laten we daar maar eens op inzoomen! Dat heb ik namelijk een paar keer ingebracht maar niet iedereen is overtuigd.

Quote:
Dus vervangen van fossiel door elektrisch ja, eventueel binnen afzienbare tijd verplicht, maar ook dan moet dat elektrisch ook weer niet al te comfortabel worden.

Zodat mensen brandstofauto's blijven rijden? Dan gaan we weer de verkeerde kant uit...

Quote:
Alleen wie zo'n e-auto echt nodig heeft (en geen laadpaal op eigen terrein) zal dan de ongemakken op de koop toe nemen.

Het nut en noodzaak van een elektrische auto kun je nooit onderbrengen in procedures. Dat wordt te complex en bovendien kost dat disproportioneel veel inspanning omdat te verifiëren en valideren. Een parkeerplaats toebedelen aan een elektrische auto is vele malen goedkoper.

En vergeet niet dat je zo meer mensen die nu geen auto willen rijden (o.a. vanwege alle nadelen die aan fossiele brandstof verbonden zijn en de ongemakken die het opladen van elektrische auto's met zich mee brengt), over de streep trekt wanneer die oplaadongemakken er niet meer zouden zijn... Wink

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2022 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Pejeka schreef:
Het kabinet wil dat alle leaseauto's vanaf 2025 uitsluitend volledig elektrisch zijn. Leuk. Hoe dan? Ons elektriciteitsnet kraakt in haar voegen, en in veel regio's in Nederland is al te weinig capaciteit om huishoudens of bedrijven aan te sluiten. Bovendien: niet alle gebruikers van leaseauto's wonen in een huis met eigen oprit en ruimte voor een eigen laadpaal, dus hoe moeten die dat gaan doen? Slapen met de voordeur open, terwijl een verlengsnoer uit de meterkast naar hun 40 meter verderop geparkeerde auto kronkelt?

Een goede samenvatting van mijn recente bijdrage in de topic. Ik lees mee en zal je waar nodig ondersteunen. Ik kijk nu al uit naar het verloop van het gesprek.

Quote:
Ik werk bij een internationaal bedrijf, zowel onze commerciële als onze technische mensen reizen door heel Europa. Fijn dan, dat ze straks alleen nog maar elektrisch mogen rijden. Probeer maar eens een laadpaal te vinden op het platteland van Zuid-Frankrijk, of in Tsjechië, veel succes. Bovendien, áls je in die regionen al een laadpaal vindt, duurt het 9 van de 10 keer een paar uur voor je auto weer opgeladen is. Dus staan de mensen een paar uur uit hun neus te eten om te wachten tot ze verder kunnen. Een reis duurt dan twee keer zo lang. Wie gaat dat betalen?

Ik heb bij een internationaal bedrijf gewerkt en weet dat Duitsland en België al een groot probleem waren. Sterker nog, Groningen was al een probleem. Dan werd ik al benaderd of zij met mij mee konden rijden omdat het onpraktisch was om lange afstanden te rijden.

Wat ik de overheid verwijt is dat zij bedrijven niet dwingen om minder kilometers te rijden. Zet in op hybride werken, thuiswerken, neem afscheid van megapanden, reis alleen indien dit onvermijdelijk is en maak gebruik van digitale middelen zoals internet. Het is totale onzin dat wij naar Oostenrijk en Frankrijk moesten om in werkgroepen casussen door te spreken. Een dag vol wollig geblaat en geen resultaat.

En waarom bedrijven van Groningen in Maastricht laten werken en omgedraaid? Waarom medewerkers in dienst nemen die meer dan 100 kilometer wonen van hun standplaats? De overheid weigert echter hier op in te zetten want onder de streep is een auto een melkkoe. En dat blijft ook bij elektrische auto's.

Bedrijven worden dadelijk gedwongen om elektrisch te leasen, fiscale voordelen verdwijnen, de particulier mag BTW en MRB gaan betalen, stroom wordt fors duurder want het wordt schaars, verzekeraars drijven de prijs op wegens de vele branden en zo wordt het elektrisch rijden van de toekomst duurder dan het brandstof rijden nu.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2022 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Cliox schreef:
Pejeka schreef:

Een goede samenvatting van mijn recente bijdrage in de topic. Ik lees mee en zal je waar nodig ondersteunen. Ik kijk nu al uit naar het verloop van het gesprek.

Quote:

Ik heb bij een internationaal bedrijf gewerkt en weet dat Duitsland en België al een groot probleem waren. Sterker nog, Groningen was al een probleem. Dan werd ik al benaderd of zij met mij mee konden rijden omdat het onpraktisch was om lange afstanden te rijden.

Wat ik de overheid verwijt is dat zij bedrijven niet dwingen om minder kilometers te rijden. Zet in op hybride werken, thuiswerken, neem afscheid van megapanden, reis alleen indien dit onvermijdelijk is en maak gebruik van digitale middelen zoals internet. Het is totale onzin dat wij naar Oostenrijk en Frankrijk moesten om in werkgroepen casussen door te spreken. Een dag vol wollig geblaat en geen resultaat.

En waarom bedrijven van Groningen in Maastricht laten werken en omgedraaid? Waarom medewerkers in dienst nemen die meer dan 100 kilometer wonen van hun standplaats? De overheid weigert echter hier op in te zetten want onder de streep is een auto een melkkoe. En dat blijft ook bij elektrische auto's.

Bedrijven worden dadelijk gedwongen om elektrisch te leasen, fiscale voordelen verdwijnen, de particulier mag BTW en MRB gaan betalen, stroom wordt fors duurder want het wordt schaars, verzekeraars drijven de prijs op wegens de vele branden en zo wordt het elektrisch rijden van de toekomst duurder dan het brandstof rijden nu.

Thuis werken klinkt leuk, maar niet echt haalbaar als bij een fabriek in Tsjechië een machine stil staat en die storing alleen kan worden opgelost doordat er een monteur ter plekke aan de machine komt werken.

Overigens wil ik er niet aan denken thuis te werken. Ik heb weliswaar geen ambulante functie, maar ik houd werk en privé graag gescheiden. Ik vind het heerlijk na een dag hard werken de deur van de werklocatie achter me te kunnen sluiten en naar mijn thuis te gaan. Zou er niet aan moeten denken dat mijn huis ook mijn kantoor zou zijn.

Bovendien: betaalt mijn bedrijf me dan huur voor de ruimte die ik in mijn huis ter beschikking stel als bedrijfsruimte, of hoe zit dat?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2022 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Elektrisch rijden bestond al in de jaren 1910-1920. Meerdere grote autofabrikanten brachten toen elektrische auto's uit. waaronder de Detroit Electric. Het werd geen succes. De eerste Haagse elektrische tram was een accutram, op lijn 9. Ook geen succes. Niet voor niets hebben de toenmalige ondernemers dit concept verlaten.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2022 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pejeka schreef:
Bovendien: betaalt mijn bedrijf me dan huur voor de ruimte die ik in mijn huis ter beschikking stel als bedrijfsruimte, of hoe zit dat?

Dat heet thuiswerkvergoeding. Iedere zichzelf respecterende werkgever heeft dat inmiddels Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2022 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pejeka schreef:
Elektrisch rijden bestond al in de jaren 1910-1920. Meerdere grote autofabrikanten brachten toen elektrische auto's uit. waaronder de Detroit Electric. Het werd geen succes. De eerste Haagse elektrische tram was een accutram, op lijn 9. Ook geen succes. Niet voor niets hebben de toenmalige ondernemers dit concept verlaten.

Dit klopt: een explosie is de gemakkelijkste manier om snel veel energie te krijgen. Alleen is het een beetje een dom principe aan het worden, beetje zoals de stoommachine lang geleden waar steeds kolen en water in moest.

Een explosie levert dan wel veel energie op, maar er gaat ook enorm veel energie verloren. Het is weinig efficiënt. Inmiddels kijken we wat meer naar efficiëntie en dan kunnen we vaststellen dat een elektromotor veel efficiënter is. Er is bv. niet zoveel warmteverlies. Ook werkt een elektromotor tegelijkertijd als dynamo, dus uitrij- en remenergie kan gemakkelijk teruggewonnen worden.

Een knap staaltje efficiëntie is wel als je in een elektro-auto bergaf rijdt: je 'tank' wordt steeds voller. Dat lukt een brandstofauto nooit. Ook het produceren van brandstof (benzine) uit aardolie is een tijdrovend en energierijk proces.

De accu heeft zich enorm ontwikkeld in de afgelopen jaren. Als die trend zich nog een paar jaar doorzet kunnen we energie gemakkelijker opslaan en portabel maken.

Kijk eens naar je telefoon bv.: meer rekenkracht in een batterij dan 30 jaar geleden in een supercomputer. En wat vrat dat ding stroom! Dat kreeg je never nooit uit een batterij. Moest zelfs actief gekoeld worden.

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2022 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Cliff schreef:
Pejeka schreef:

Dat heet thuiswerkvergoeding. Iedere zichzelf respecterende werkgever heeft dat inmiddels Very Happy

Als ik een kamer in mijn huis verhuur aan een student, levert dat zeker 400-500 euro per maand op. Dus als ik een kamer verhuur aan mijn werkgever door daar een kantoor van te maken, verwacht ik zeker hetzelfde bedrag.

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2022 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, mag je werkgever dan ook bij jou intrekken?

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2022 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Cliox schreef:
En dat word ik nu dus niet.

Cliox heeft nu al 'n auto, dus daar ging 't hier niet over.
Natubico schreef:

Cliox schreef:
Zodat mensen brandstofauto's blijven rijden? Dan gaan we weer de verkeerde kant uit...

Wanneer elektrisch verplicht is speelt dat probleem niet meer.
Natubico schreef:

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2022 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Cliff schreef:
Ah, mag je werkgever dan ook bij jou intrekken?

Nee, ik verhuur dan een bedrijfsruimte, ofwel, ik richt een deel van mijn huis in als bedrijfsruimte voor het bedrijf waar ik werk, en geen enkel bedrijf krijgt bedrijfsruimte gratis. Dus kijk op de markt wat een bedrijfsruimte van pakweg 4 bij 4 kost per maand, tel daarbij op wat voor energiekosten ermee gemoeid zijn (verwarming, elektriciteit, enz.) en maak daar een mooie prijs van. Die 2 euro per dag kunnen ze dan ergens steken waar de zon niet schijnt.

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2022 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Online supermarkt Picnic haalt per direct „enkele tientallen” bezorgauto’s van de weg, nadat negen van die auto’s bij een brand in Almelo afgelopen zondagnacht zijn verwoest. Het gaat om alle auto’s uit dezelfde serie als de verwoeste wagens. Dat laat Picnic weten na vragen van NRC. De kenmerkende elektrische voertuigen,

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/12/picnic-haalt-bezorgautos-van-de-weg-na-brand-in-almelo-duizenden-klanten-gedupeerd-a4136252
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2022 22:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pejeka schreef:
Die 2 euro per dag kunnen ze dan ergens steken waar de zon niet schijnt.

Die 2 euro per dag komt van het Nibud. Ook zij hanteren daarvoor een berekening.

En nee, je huis of kamer wordt geen bedrijfsruimte. Als dat zo zou zijn dan mag het bedrijf daar ook permanent gebruik van maken en geen 8 uur per dag. Ze mogen er spullen stallen, inrichten, etc. Daar zit jij echt niet op te wachten.

Ik vind die 2 euro redelijk. De kosten van je woning lopen immers sowieso door, of je nu thuis bent of niet. Door thuis te werken maak je iets meer kosten: eigen koffie, WC, verwarming, etc. Nibud heeft dat berekend op 2 euro per dag ofwel zo'n 50 euro per maand.

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2022 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Online supermarkt Picnic haalt per direct „enkele tientallen” bezorgauto’s van de weg, nadat negen van die auto’s bij een brand in Almelo afgelopen zondagnacht zijn verwoest. Het gaat om alle auto’s uit dezelfde serie als de verwoeste wagens. Dat laat Picnic weten na vragen van NRC. De kenmerkende elektrische voertuigen,

De conservatieve commentator Eva Vlaardingerbroek sprak tegenover het alternatief-rechtse Rebel News onder meer over een investering van 600 miljoen euro van Bill en Melinda Gates die Picnic zouden hebben ontvangen om de „globalistische agenda” van het World Economic Forum (WEF) uit te voeren, waarin de hervorming van de landbouw een centrale plaats zou innemen. Picnic laat weten dat die investering niet van de familie Gates afkomstig was, maar van een investeringsfonds dat zelfstandig over aanvragen beslist.

Wat een nieuws joh.

Ik ben trouwens benieuwd of het die zelfgemaakte elektrische auto's zijn. Zou Picnic iets fout gedaan hebben? Of hebben ze misschien een beetje goedkoop op AliBaba besteld?

De nieuwe online supermarkt Picnic die op 30 september 2015 in Amersfoort van start is gegaan heeft een eigen voertuig ontwikkeld, op maat gemaakt voor bezorging in de Nederlandse woonwijken. De elektrisch aangedreven 'E-Workers' van slechts 1.30 meter breed zijn milieuvriendelijk en veroorzaken geen verkeersoverlast als de bezorger stopt om een bestelling af te leveren.

https://www.eco-mobiliteit.nl/site/picnic-bezorgt-met-eigen-elektrische-voertuigen

BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2022 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Pejeka schreef:
Nee, ik verhuur dan een bedrijfsruimte, ofwel, ik richt een deel van mijn huis in als bedrijfsruimte voor het bedrijf waar ik werk, en geen enkel bedrijf krijgt bedrijfsruimte gratis. Dus kijk op de markt wat een bedrijfsruimte van pakweg 4 bij 4 kost per maand, tel daarbij op wat voor energiekosten ermee gemoeid zijn (verwarming, elektriciteit, enz.) en maak daar een mooie prijs van. Die 2 euro per dag kunnen ze dan ergens steken waar de zon niet schijnt.

Wellicht kan 't zo bekeken worden dat de werkgever die kamer vijf dagen in de week huurt voor acht uur per dag.
Dat zou bij 'n voledige maandhuur van 450,- ongeveer 100,- p.m. waard zijn.
Daarnaast komt dan de vergoeding voor licht, verwarming etc. gedurende die uren.
Wordt 't misschien iets van 150,- p.m..

BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2022 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Pejeka

Natubico schreef:
Pejeka schreef:

Wellicht kan 't zo bekeken worden dat de werkgever die kamer vijf dagen in de week huurt voor acht uur per dag.
Dat zou bij 'n voledige maandhuur van 450,- ongeveer 100,- p.m. waard zijn.
Daarnaast komt dan de vergoeding voor licht, verwarming etc. gedurende die uren.
Wordt 't misschien iets van 150,- p.m..

Nee, ik verhuur die ruimte fulltime. Of dacht je dat ik na de werkdag de kamer leeg ging halen, de ladenkast en het logeerbed van zolder ging halen om die kamer weer om te toveren in de logeerkamer die het ooit was? Of dat ik in de avond in mijn privétijd voor de lol nog eens op een kantoor ging zitten om eigen dingen te doen?

BerichtGeplaatst: Do Jul 14, 2022 2:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dat is allemaal eigen keus,
Formeel, oftewel contractueel bezien, is een en ander in elk geval wel mogelijk.
En dat is niet het geval bij echte kantoorruimte.