Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 206, 207, 208 ... 222, 223, 224  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Slechts een deel van Oekraïne, en ik denk dat die altijd al Rusland hebben gehaat. Andersom ook trouwens.

Racer schreef:
Haha typisch russische mindset. Oekraine is eigenlijk Rusland, en degenen die dat niet willen zijn gewoon nazi's en Banderisten.

Huh? Zoiets schrijf ik totaal niet. Raar.

Cliff schreef:
Die [koude oorlog] was er al lang.

Racer schreef:
Wie hou je voor de gek.... Nordstream, olieboycot, Finland, Zweden, alles is radicaal anders sinds februari 2022....

Jazeker, maar die koude oorlog was er al lang. Zeker sinds 2014 (Krim)

Quote:
Er zijn behalve de Krim geen pro-Russische gebieden...

Wie hou jij voor de gek? Sinds 2014 is er een burgeroorlog gaande tussen Kiev enerzijds en Donetsk en Loehansk anderzijds met 13.000 doden. Enig idee hoe ze daar inmiddels denken over Kiev? Is jouw eigen theorie he...

Quote:
Wow dit is er eentje om in te lijsten voor de toekomst Razz Miljoenen oekrainers haten Rusland nu tot op het bot Cliff... bijna iedereen heeft daar mensen verloren dankzij deze oorlog... een groot deel van de mannen zit aan het front, gescheiden van hun familie die haard en huis hebben achtergelaten. Dit zijn littekens die nooit meer weggaan.

Ja, lijst hem maar in voor de toekomst Racer. Bij de eerste Oekraïense aanslag in Moskou of St. Petersburg zal ik mijn ongelijk erkennen, deal?

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
NAVO geeft niet voor niets MILJARDEN uit aan desinformatie en leugens over Rusland. Cool

Lampje schreef:
In uw fantasie dan zeker. Het is Rusland dat voortdurend desinformatie verspreidt.

Dit spreekt elkaar toch totaal niet tegen? Of is het zo bij jou Lampje dat als Rusland desinformatie verspreidt, dat de NAVO dan wel de waarheid moet vertellen?

Komt het niet in je op dat ook beiden kunnen liegen?

Quote:
Wat een onvoorstelbare naiviteit om de leugens van Rusland maar te blijven geloven.

Ik geloof die ook niet. Maar ik geloof ook de leugens van het westen niet, jij wel merk ik. En dat vind ik dan weer naïef. Zie ook Golfoorlog I en II en Kosovo oorlog, allemaal onder leugens tot stand gekomen. Daar had Rusland verder niets mee te maken...

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

And the winner is..... de (goud) roebel, stijgt en blijft maar stijgen. Idea

https://twitter.com/alexandersuppe/status/1526523163391172608

Frank @_Kittypunk op twitter :
·
59 Min.
Rekordüberschuss bei der Handelsbilanz: #Russland nimmt durch den Export etwa von Öl und Gas Milliarden an Devisen ein.
Der Rubel ist ebenfalls auf Rekordhöhe. Aber der größte Witz: Russland profitiert enorm von den hohen Energiepreisen, die wir politisch erzeugt haben.

Het succes van de EU sancties. Cool Laughing

jobuartist @jobuartist op twitter :
·
16. Mai
Sind das die Erfolge der Sanktionen?
Der Rubel wird immer härter.
Kann es sein, dass die EU doch nicht der Nabel der Welt ist?

https://www.onvista.de/devisen/Euro-Rubel-Rubelkurs-EUR-RUB

Alex @alexandersuppe op twitter :
·
30 Min.
Sanktionsstrategie made in #EU. 🤡👍

#Rubel 🚀

Mathias Markert @MathiasMarkert op twitter :
·
1 Std.
Die #Sanktionen wirken. Der Deutsche verarmt und wird frieren, #Dollar und #Euro fallen, hingegen der #Rubel steigt.
Wird bei uns natürlich nur ungern berichtet. Ist aber so.
Aber gut, die Mehrheit will es ja, dennoch jeder weiß, das wir gegen #Russland nur verlieren können.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Wat een heerlijke pavlov-reactie dit. Ik 'was niets wit'. Ik geef slechts aan wat de andere kant inbracht. Zelfs dat is al taboe hier, en één van de redenen waarom we nooit, maar dan ook nooit integraal een speech van Poetin zouden kunnen terughoren, met ondertiteling, in de media hier. Daar begint men absoluut niet aan omdat het risico is dat er ook maar iets van begrip zou ontstaan voor een andere zienswijze.

"Ik was niets wit, ik wil alleen begrijp kweken voor een andere zienswijze" Laughing
Misschien kun je ook een beetje begrijp kweken voor de Holocaust? Want geloof me Cliff, er zijn een heleboel speeches van Hitler waarbij hij heel rustig uitlegt dat hij voor de vrede is en dat hij oorlog iets verschrikkelijks vind wat hij niemand toewenst. Die krijgen we nooit te zien in documentaires over WOII, oftwel zoals jij heel sinister zegt: daar beginnen "ze" niet aan want "ze" willen niet dat er begrip ontstaat.

Cliff schreef:
Het zit anders in elkaar dan dat.

Lekker vaag, altijd gedacht dat Oekraine een soverein land was met internationaal erkende grenzen maar als jij het beter weet zal het wel... not.

Cliff schreef:
Het gaat hier inderdaad niet via een militaire bezettingsmacht, maar dat blijkt ook niet nodig. De politiek komt er immers mee weg om tegen de wil in van het volk allerlei associaties en lidmaatschappen aan te gaan.

Moet je volgende keer FVD stemmen ofzo.

Cliff schreef:
Terug naar Oekraïne: pak de kaart er eens bij van 1790, 1890, 1990 en je zult zien dat Oekraïne onderdeel uitmaakt van Rusland. Dus je idee over 'Russificatie na WOII' is maar ten dele waar. Ook voor WOII was Oekraïne onderdeel van Rusland.

Ha, dus jij hebt er geen bezwaar tegen als jouw schoonfamilie wordt verbannen uit St. Petersburg samen met alle andere Russen, en dan plaats maken voor Tsjetsjenen? Is allemaal Rusland toch dus wat maakt het uit? Smile

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Quote:
Wie hou jij voor de gek? Sinds 2014 is er een burgeroorlog gaande tussen Kiev enerzijds en Donetsk en Loehansk anderzijds met 13.000 doden. Enig idee hoe ze daar inmiddels denken over Kiev? Is jouw eigen theorie he...

Er is geen burgeroorlog met Donetsk en Loehansk. Er is een burgeroorlog met seperatisten die Donetsk en Loehansk in handen hebben, dankzij militaire steun van Rusland, niet omdat ze heel die provincie vertegenwoordigen. Net als de vechtersbazen met stokken op de Maidan voornamelijk ultra-nationalisten waren, waren de vechtersbazen met AK47's in het oosten ultra-Rusland.

Die 13.000 doden waar pro-Russische activisten altijd mee komen zijn voor het overgrote gedeelte strijders, waarvan ongeveer de helft soldaten van Oekraine.

Hoe ze daar denken kan ik me wel voorstellen, je hebt een kleinere groep van misschien 25% die de rebellen steunen, en een zwijgende meerderheid die uit angst hun mond dichthoud.

Wat mensen als jij ook niet schijnen te begrijpen, is dat de artillerie van de seperatisten niet op magische wijze burgers ontziet. Dus een heleboel mensen in de Donbass hebben ook lijf en leden verloren danzij beschietingen van de seperatisten op het leger van Oekraine.

Quote:
Ja, lijst hem maar in voor de toekomst Racer. Bij de eerste Oekraïense aanslag in Moskou of St. Petersburg zal ik mijn ongelijk erkennen, deal?

En in Beslan?

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Misschien kun je ook een beetje begrijp kweken voor de Holocaust?

Ach ja, onderdeel van veel Pavlov reacties: de Godwin.

Quote:
Want geloof me Cliff, er zijn een heleboel speeches van Hitler waarbij hij heel rustig uitlegt dat hij voor de vrede is en dat hij oorlog iets verschrikkelijks vind wat hij niemand toewenst. Die krijgen we nooit te zien in documentaires over WOII, oftwel zoals jij heel sinister zegt: daar beginnen "ze" niet aan want "ze" willen niet dat er begrip ontstaat.

Zal wel. Wat heeft dat met dit onderwerp te maken dan?

Quote:
Lekker vaag, altijd gedacht dat Oekraine een soverein land was met internationaal erkende grenzen maar als jij het beter weet zal het wel... not.

Er zaten wat voorwaarden aan die grenzen, Natubico heeft dat hier ook al benoemd. Bovendien na 2014 hoorde de Krim niet meer bij Oekraïne. En verder heb jij het over 'internationale erkenning'. Wat zegt dat? Niets. Land X erkent wel, land Y erkent niet - hangt allemaal maar af of er wat uit te onderhandelen is. Zie nu ook weer de reactie van Turkije op de toetreding van Zweden in de NAVO. Beetje onderhandelen, misschien krijgt Turkije het nog voor elkaar dat er wat Koerden worden uitgeleverd aan Turkije.

Palestina is door sommige landen ook erkend als onafhankelijke staat (waaronder Zweden) en Kosovo is door een aantal landen weer niet erkend als onafhankelijke staat. Boeien.

Quote:
Moet je volgende keer FVD stemmen ofzo.

Slaat ook weer nergens op. Ik geef gewoon feitelijk aan hoe het zit.

Quote:
Ha, dus jij hebt er geen bezwaar tegen als jouw schoonfamilie wordt verbannen uit St. Petersburg samen met alle andere Russen, en dan plaats maken voor Tsjetsjenen? Is allemaal Rusland toch dus wat maakt het uit? Smile

Russen regelen dat zelf prima, niet iedere Rus mag zich vrij vestigen in St. Petersburg of Moskou. Iets wat wij in Nederland niet eens landelijk meer mogen bepalen hè.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Er is geen burgeroorlog met Donetsk en Loehansk.

Jammer joh, die was er wel degelijk. Tussen 2014 en 2022 vielen er ruim 13.000 doden. Dacht je dat dat door Covidvaccinatie kwam?

Quote:
Er is een burgeroorlog met seperatisten die Donetsk en Loehansk in handen hebben, dankzij militaire steun van Rusland, niet omdat ze heel die provincie vertegenwoordigen. Net als de vechtersbazen met stokken op de Maidan voornamelijk ultra-nationalisten waren, waren de vechtersbazen met AK47's in het oosten ultra-Rusland.

Als het volk daar niet achter staat in die regio, waarom hebben ze dan volgens jou niet te maken met terroristische aanslagen op die separatisten denk je? Laat ik het makkelijk houden: het Russisch sprekende deel, het deel wat Janoekovitsj democratisch had verkozen, het deel wat hun democratisch verkozen president via niet-democratische manier heeft zien vertrekken... dat deel heet nooit achter Kiev gestaan en zien alle presidenten daarna als Westerse 'puppets'.

Quote:
Die 13.000 doden waar pro-Russische activisten altijd mee komen zijn voor het overgrote gedeelte strijders, waarvan ongeveer de helft soldaten van Oekraine.

De hoeveelheid burgerslachtoffers is volgens mij niet echt bekend. Wel 1,2 miljoen vluchtelingen.

Overigens ook nog iets voor jou: Oekraïne had 280.000 manschappen + huurlingen tegenover zo'n 20.000 separatisten. Toch is ze het in die 8 jaar tijd nooit gelukt dat stuk terug te pakken.

Quote:
Hoe ze daar denken kan ik me wel voorstellen, je hebt een kleinere groep van misschien 25% die de rebellen steunen, en een zwijgende meerderheid die uit angst hun mond dichthoud.

JA, dat dachten (en sommige mensen denken het nog steeds) ze over de Krim ook. Hou er maar een referndum dan, kijken hoe ze daar stemmen. Aansluiten bij Kiev of zelfstandig verder. Ik denk dat ik de uitslag wel weet.

Quote:
Wat mensen als jij ook niet schijnen te begrijpen, is dat de artillerie van de seperatisten niet op magische wijze burgers ontziet.

En dat van Oekraïne wel? Burgerslachtoffers horen bij iedere oorlog Racer, doe niet zo naief. Dat is één van de redenen waarom ik altijd tegen dit soort gewapende conflicten ben, en dat wanneer ze lopen we er alles aan moeten doen om ze te beëindigen ipv meer wapens in de regio te gaan pompen en kijken hoe nog meer burgers afgeslacht worden.

Quote:
Dus een heleboel mensen in de Donbass hebben ook lijf en leden verloren danzij beschietingen van de seperatisten op het leger van Oekraine.

In tegenstelling tot jou zal ik dat ook nooit ontkennen.

Quote:
En in Beslan?

Ja hoor, neem maar mee. Als een Oekraïner een aanslag pleegt in Beslan zal ik ook mijn ongelijk erkennen.

Overigens heel interessant: als Oekraïners zich via terrorisme in Rusland gaan doen gelden, met veel burgerdoden, enig idee wat dat met de publieke opinie doet? Niet iedereen vindt elke dode Rus een pluspunt, zoals jij.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Klein succesje voor Rusland..

De slag om die fabrieken in Marioepol is eindelijk voorbij, de laatste Azov militanten hebben hun verzet opgegeven en zijn ingerekend door de pro-Russische rebellen. Oekraïne verkoopt het alsnog als een overwinning. Volgens Rusland is Marioepol een maand geleden al "bevrijd" en was het verzet sowieso zinloos, maar ze hadden er toch hun handen vol aan.

Hier wat beelden;

Ik zou het niet eens een succes willen noemen, maar in relatie tot de lange reeks slecht nieuws berichten voor Rusland valt dit toch op. We zullen zien of dit iets van een kantelpunt zal blijken, ik verwacht eerlijk gezegd van niet.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Vreselijk, wat zijn ze weer hondsdol. Nazi praktijken in Duitsland, weet de regering ervan of heeft de regering er zelfs opdracht voor gegeven ?
In supermarkt(en) worden Russische levensmiddelen uit regalen gehaald ! en weggeworpen ?
Herinnert aan rascistische agressie tegen Joden, Joodse cultuur en Joodse bezittingen. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En ook in dit filmpje de bewering (vanuit Rusland) dat Kiev bewust burgers bombardeert.

De waarheid over al die burgerslachtoffers zal wel nooit naar boven komen. Als ze beiden burgerdoelen onder vuur nemen zullen ze sowieso altijd de schuld van de burgerdoden bij de vijand leggen.

Wat hier dan wel weer droevig is, is dat de westers media alle beweringen uit Oekraïne zondermeer lijkt over te nemen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Ach ja, onderdeel van veel Pavlov reacties: de Godwin.

Zegt de man die steeds probeert emoties te manipuleren met Oekraiense "nazi's".

Quote:
Zal wel. Wat heeft dat met dit onderwerp te maken dan?

Dat het niet ongewoon is dat oorlogszuchtige dictators hun agressie rechtvaardigen met beweringen dat ze zelf het beste in zin hebben maar dat de tegenpartij hen "dwingt" om oorlog te voeren.

Quote:
En verder heb jij het over 'internationale erkenning'. Wat zegt dat? Niets. Land X erkent wel, land Y erkent niet - hangt allemaal maar af of er wat uit te onderhandelen is.

Leuke opvatting van internationaal recht heb jij. Grenzen zeggen niks, trek je er maar niks van aan. Wat betreft Land X, Land Y, alle landen ter wereld hebben indertijd de grenzen van Oekraine erkend, inclusief Rusland. Oekraine heeft zelfs zijn kernwapens opgegeven in ruil voor "veiligheidsgaranties" van Rusland. Welnu, je ziet nu wat garanties van Rusland waard zijn. En dan hebben sommigen nog het lef om misbaar te maken over wat een of andere minister van de Reagan-administratie meer dan 30 jaar geleden heeft gezegd tegen Gorby Rolling Eyes

Quote:
Slaat ook weer nergens op. Ik geef gewoon feitelijk aan hoe het zit.

We hadden het over de wensen van de bevolking van Oekraine, jij maakt opeens een rare vergelijking met referenda in de EU. Als jij het kwalijk vind dat een niet-bindend referendum niet wordt opgevolgd kun je altijd nog een partij stemmen die dat wel wil opvolgen. Nog altijd meer keus dan iemand die opeens tegenover de loop van een geweer staat.

Quote:
Russen regelen dat zelf prima, niet iedere Rus mag zich vrij vestigen in St. Petersburg of Moskou.

Wat ik natuurlijk bedoelde, de ene bewoner van Rusland is de ander niet. Jij doet alsof er niks aan de hand is als je door middel van omvolking de ene ethniciteit uitwisselt voor de andere, zolang ze officieel dezelfde nationaliteit hebben.

Quote:
Als het volk daar niet achter staat in die regio, waarom hebben ze dan volgens jou niet te maken met terroristische aanslagen op die separatisten denk je?

Als je bedoelt dat er geen aanslagen zijn in de Donbass, er worden daar om de haverklap mensen geliquideerd hoor.

Quote:
Laat ik het makkelijk houden: het Russisch sprekende deel (..) dat deel heet nooit achter Kiev gestaan en zien alle presidenten daarna als Westerse 'puppets'.

Zelfs de leden van het Azov-bataljon spreken voor een groot deel russisch, dat zegt allemaal niks.

Quote:
Overigens ook nog iets voor jou: Oekraïne had 280.000 manschappen + huurlingen tegenover zo'n 20.000 separatisten. Toch is ze het in die 8 jaar tijd nooit gelukt dat stuk terug te pakken.

Fout, ziehier wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Donbas
Ukraine: 64,000 troops
Seperatists: 40,000–45,000 fighters
3,000–4,000 Russian volunteers
9,000–12,000 Russian soldiers (before 2022)

Quote:
En dat van Oekraïne wel? Burgerslachtoffers horen bij iedere oorlog Racer, doe niet zo naief.

Laughing Kijk naar jezelf man, jij bent degene die altijd roept dat Kiev "haar burgers in het oosten bombardeert", en nu weer dat de mensen in het oosten boos zijn op Kiev vanwege die "30.000 doden". Ik ben degene die erop wijst dat burgerdoden van beide kanten komen.
Bovendien is het nog zo dat er nooit zoveel doden waren geweest, als Rusland de boel daar niet had opgestookt en de opstandelingen voorzien had van zware wapens, tanks, en een mooie BUK waarmee ze nog eens 196 nederlanders uit de lucht konden schieten. Als Rusland zich er niet mee bemoeid had dan waren er miscchien 100 doden gevallen, waarna Oekraine de rust had kunnen herstellen. Nu hebben ze eerst een burgeroorlog veroorzaakt, en dan komen ze na 7 jaar gewoon binnenvallen met hun leger onder het mom van het redden van de bevolking. Cynischer kan gewoon niet.

Quote:
Overigens heel interessant: als Oekraïners zich via terrorisme in Rusland gaan doen gelden, met veel burgerdoden, enig idee wat dat met de publieke opinie doet?

Palestina heeft ook nog een heleboel fans in NL, en ze krijgen in Gaza miljarden van het Westen. Verder kunnen ze het ook doen zoals de IRA destijds: aanslagen primair richten op russische militairen en politici.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Zegt de man die steeds probeert emoties te manipuleren met Oekraiense "nazi's".

???? Waar slaat dit nou weer op. Waar doe ik dat dan? Of lees je weer eens iets wat er niet staat.

Quote:
Dat het niet ongewoon is dat oorlogszuchtige dictators hun agressie rechtvaardigen met beweringen dat ze zelf het beste in zin hebben maar dat de tegenpartij hen "dwingt" om oorlog te voeren.

OK. Zie nog steeds geen relevantie.

Quote:
Leuke opvatting van internationaal recht heb jij.

Internationaal recht en internationale erkenning hebben weinig met elkaar te maken hoor.

Quote:
alle landen ter wereld hebben indertijd de grenzen van Oekraine erkend, inclusief Rusland. Oekraine heeft zelfs zijn kernwapens opgegeven in ruil voor "veiligheidsgaranties" van Rusland.

Yep, dat was exact de voorwaarde. Die kén je dus wel. EN zoals Natubico al zei: als Oekraïne lid zou worden van de NAVO, dan is dat theoretisch een militair lidmaatschap van een kernmacht. In strijd dus met de voorwaarden die destijds gesteld zijn aan de erkenning.

Quote:
Welnu, je ziet nu wat garanties van Rusland waard zijn. En dan hebben sommigen nog het lef om misbaar te maken over wat een of andere minister van de Reagan-administratie meer dan 30 jaar geleden heeft gezegd tegen Gorby

Misbaar maken Laughing

Gewoon een mondelinge afspraak niet nakomen, dat was het.

Quote:
Als jij het kwalijk vind dat een niet-bindend referendum niet wordt opgevolgd kun je altijd nog een partij stemmen die dat wel wil opvolgen.

Versimplificering van een democratisch proces. Je stemt niet voor één standpunt bij verkiezingen, maar voor een enorm partijprogramma. Daar waar de mening gevraagd werd over dat ene standpunt, daar was de uitslag duidelijk.

Quote:
Nog altijd meer keus dan iemand die opeens tegenover de loop van een geweer staat.

Ach gut.

Quote:
Wat ik natuurlijk bedoelde, de ene bewoner van Rusland is de ander niet. Jij doet alsof er niks aan de hand is als je door middel van omvolking de ene ethniciteit uitwisselt voor de andere, zolang ze officieel dezelfde nationaliteit hebben.

Waar doe ik dat dan?

Quote:
Als je bedoelt dat er geen aanslagen zijn in de Donbass, er worden daar om de haverklap mensen geliquideerd hoor.

Das niet wat ik bedoel nee. Leuk geprobeerd.

Quote:
Zelfs de leden van het Azov-bataljon spreken voor een groot deel russisch, dat zegt allemaal niks.

Het gaat mij niet om Russisch als tweede taal he. Het gaat mij om Russisch als eerste taal en geen Oekraïens.

Cliff schreef:

Racer schreef:
Fout, ziehier wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Donbas
Ukraine: 64,000 troops
Seperatists: 40,000–45,000 fighters
3,000–4,000 Russian volunteers
9,000–12,000 Russian soldiers (before 2022)

Tja, ziehier Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_in_Oost-Oekra%C3%AFne#Strijdende_partijen

Separatisten
    Milities in Donetsk in 2014
    Het grootste deel van het pro-Russische verzet werd gevormd door het Russische leger en de volksmilities uit de Donbas-regio. Deze bestonden uit de milities van de oblasten Donetsk en Loehansk die samen de Verenigde Strijdkrachten van Novorossiya vormden, het Russisch-Orthodoxe Leger, het Leger van het Zuidoosten en het Vostok-bataljon. De milities uit de oblasten Donetsk en Loehansk hadden een leger van 20.000 man,[39] terwijl de andere milities vrij klein waren. Daarnaast werd er door onder andere Oekraïne en de NAVO beweerd dat diverse Russische troepen de separatisten ondersteunden. Rusland ontkende dat er Russische troepen in het gebied aanwezig waren en verklaarde dat het enkel om vrijwilligers ging. Volgens de Oekraïense website Informnapalm was dit onjuist.

Oekraïense zijde
    Naast het officiële Oekraïense leger met een troepenmacht van ongeveer 280.000 man,[40] waren er ook paramilitaire troepen aanwezig met lokale en buitenlandse vrijwilligers, waarvan het aantal moeilijker is in te schatten. Het Westen was geen militaire partij in het conflict, maar er werden wel wapenleveringen overwogen door de Amerikanen.[41] Veel Europese landen, waaronder Duitsland, waren hier echter op tegen, omdat ze van mening waren dat het conflict niet militair, maar diplomatiek moest worden opgelost.

Wikipedia spreekt zichzelf tegen blijkbaar. Wederom een duidelijk voorbeeld dat informatie uit die regio niet zo betrouwbaar is.

Quote:
Kijk naar jezelf man, jij bent degene die altijd roept dat Kiev "haar burgers in het oosten bombardeert", en nu weer dat de mensen in het oosten boos zijn op Kiev vanwege die "30.000 doden".

Ik weet echt niet wat jij leest hoor. Ik heb het nooit over 30.000 doden gehad. Zo raar dit.

Quote:
Ik ben degene die erop wijst dat burgerdoden van beide kanten komen. Bovendien is het nog zo dat er nooit zoveel doden waren geweest, als Rusland de boel daar niet had opgestookt en de opstandelingen voorzien had van zware wapens, tanks, en een mooie BUK waarmee ze nog eens 196 nederlanders uit de lucht konden schieten. Als Rusland zich er niet mee bemoeid had dan waren er miscchien 100 doden gevallen, waarna Oekraine de rust had kunnen herstellen. Nu hebben ze eerst een burgeroorlog veroorzaakt, en dan komen ze na 7 jaar gewoon binnenvallen met hun leger onder het mom van het redden van de bevolking. Cynischer kan gewoon niet.

Het was toch geen burgeroorlog? Nu weer wel?

Quote:
Palestina heeft ook nog een heleboel fans in NL, en ze krijgen in Gaza miljarden van het Westen. Verder kunnen ze het ook doen zoals de IRA destijds: aanslagen primair richten op russische militairen en politici.

Nou ja, we wachten de eerste aanslag maar af dan.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Marioepol gevallen maar "what's left off it".
Moeilijk om een compleet plaatje te krijgen; geen idee hoeveel procent nog onbeschadigd is.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Marioepol gevallen maar "what's left off it". Moeilijk om een compleet plaatje te krijgen; geen idee hoeveel procent nog onbeschadigd is.

Ook hier weer de vraag: was het het allemaal waard, of had men Marioepol veel eerder moeten opgeven? Wat is er nu bereikt met het eindresultaat wat niet bereikt was bij een snellere opgaven van die stad?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
estudiant schreef:
Marioepol gevallen maar "what's left off it". Moeilijk om een compleet plaatje te krijgen; geen idee hoeveel procent nog onbeschadigd is.

Ook hier weer de vraag: was het het allemaal waard, of had men Marioepol veel eerder moeten opgeven? Wat is er nu bereikt met het eindresultaat wat niet bereikt was bij een snellere opgaven van die stad?

In deze redenering hadden we ons meteen aan de Duitsers moeten overgeven in de Tweede Wereldoorlog, dan was ons een bombardement op Rotterdam bespaard.

Het is het volste recht van Oekraïne om zich tegen de aanvallen op hun steden te verdedigen. Het is Rusland dat zich moet afvragen wat hun onzinnige agressie nu eigenlijk waard is. Veel plezier met Marioepol, meneer Poetin. Je hebt een kapotgeschoten stad, een ongekende bak aan menselijke ellende, en diepe haat jegens alles wat Russisch is. Bravo.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
???? Waar slaat dit nou weer op.

Dat slaat op tientallen bijdragen vanaf 2014 waarin je allerlei pro-westerse groepen en politici in het neo-nazi hoekje probeert te drukken.
Nee, ik ga niet weer voorbeelden opzoeken, we weten allebei dat je verontwaardiging voor de buhne is en voor jou een spelletje, dus dat is tijdverspilling.

Cliff schreef:
Yep, dat was exact de voorwaarde. Die kén je dus wel. EN zoals Natubico al zei: als Oekraïne lid zou worden van de NAVO, dan is dat theoretisch een militair lidmaatschap van een kernmacht. In strijd dus met de voorwaarden die destijds gesteld zijn aan de erkenning.

Haha DAT is jullie redenering waarom Oekraine geen aanspraak meer mag maken op internationaal vastgelegde grenzen?
Omdat Oekraine in de toekomst misschien lid zou worden van Navo, en sommige Navo-landen kernwapens hebben, hoeft Rusland haar grenzen niet te respecteren?
Dit is hoe kleuters redeneren: "mijn moeder heeft gezegd dat ik alleen limonade krijg als het buiten warm is, papa is bezig een vuurtje te stoken in de tuin, dus nu mag ik limonade".

Ik lees trouwens dat Poetin er weer een hele andere draai aan gaf destijds. Hij zei dat het verdrag getekend is met de vroegere Oekraine en dat de "junta in Kiev" een nieuwe staat heeft gecreerd. Waarbij hij natuurlijk impliciet het russische argument om zeep helpt dat de VS zich moet houden aan de "belofte" van James Baker over Navo-uitbreiding aan een afgevaardigde van de Sovjet-Unie.

Cliff schreef:
Het gaat mij niet om Russisch als tweede taal he. Het gaat mij om Russisch als eerste taal en geen Oekraïens.

Mij ook. Russisch is de officiele voertaal in het Azov-bataljon en de meeste leden spreken van huis uit russisch als eerste taal: bron Wat maar weer aangeeft dat de russische propaganda over nationalisten die de russische taal willen verbieden kletspraat is.

Cliff schreef:
Tja, ziehier Wikipedia
Wikipedia spreekt zichzelf tegen blijkbaar

Niet echt, kijk maar eens naar dit staatje, op de pagina waar jij zelf naar verwijst.
Het gedeelte van het Oekraiense leger dat in de Donbas vocht tegen seperatisten, was niet meer dan 64.000.
Het ging dus om een tamelijk gelijke strijd.

Cliff schreef:
Ik weet echt niet wat jij leest hoor. Ik heb het nooit over 30.000 doden gehad. Zo raar dit.

Ah ja ik schreef 30.000 in plaats van 13.000. Argument blijft zelfde, jij was degene die alle rotzooi in de schoenen van Kiev probeerde te schuiven.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Lampje schreef:
Veel plezier met Marioepol, meneer Poetin. Je hebt een kapotgeschoten stad, een ongekende bak aan menselijke ellende, en diepe haat jegens alles wat Russisch is. Bravo.

Welterusten, meneer de president. Ik denk dat Rusland die arme drommels die zich nu hebben overgegeven bij Azovstal schaamteloos de schuld zal geven van alle vernietiging. 80 dagen lang hebben de russen met vliegtuigen, oorlogsschepen en tanks de stad gebombardeerd, maar op Twitter zie ik legio Kremlintrollen die werkelijk geloven dat het Azov-bataljon verantwoordelijk is voor alle verwoestingen. De russische media en politiek hebben van het Azov-bataljon jarenlang een enorme boeman gemaakt, om het toneelstuk voort te zetten dat ze bezig zijn met een strijd op leven en dood tegen "nazi's" moeten ze nu eigenlijk wel wraak nemen, bijvoorbeeld door middel van showprocessen.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Hoe voel je je zo als nazi versteher, rascist en antisemiet, Racer ?
Ga je holocaust nu ook ontkennen ?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Icesurfer schreef:

Racer heeft gewoon gelijk, hoor. Die zogeheten Azov nazi's worden als excuus gebruikt voor deze smerige oorlog.
En u sjokt daar braaf achteraan.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Icesurfer schreef:

Dit lijkt me een regelrechte aanval op de persoon. Ongehoord om iemand die Rusland bekritiseert inzake de smerige oorlog in Oekraïne dit soort kwalificaties toe te kennen.
En dan ook nog de holocaust erbij slepen.....wat een niveau, heel bar.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Lampje schreef:
In deze redenering hadden we ons meteen aan de Duitsers moeten overgeven in de Tweede Wereldoorlog, dan was ons een bombardement op Rotterdam bespaard.

Ehm, we gaven ons ook meteen over Lampje en hebben ons daar bombardementen op andere steden mee bespaard. En dus ook heel veel doden voorkomen.

Bedankt voor dit vergelijk!

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 14:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vind het sterk van Oekraine dat ze zich blijven verzetten en daarmee ook succes oogsten. Dat is een tegenvaller voor Poetin, die dacht dit varkentje wel even te zullen wassen.
Mooi niet dus. Ik voorspel dat Oekraine de oorlog gaat winnen. Ik hoop ook dat Poetin en zijn trawanten voor het Internationaal Gerechtshof worden gesleept en hun terechte straf niet zullen ontlopen.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Dat slaat op tientallen bijdragen vanaf 2014 waarin je allerlei pro-westerse groepen en politici in het neo-nazi hoekje probeert te drukken. Nee, ik ga niet weer voorbeelden opzoeken, we weten allebei dat je verontwaardiging voor de buhne is en voor jou een spelletje, dus dat is tijdverspilling.

Dus klopt het niet. Zoals zo vaak in jouw beweringen lees je weer vanalles wat er niet is

Quote:
Haha DAT is jullie redenering waarom Oekraine geen aanspraak meer mag maken op internationaal vastgelegde grenzen?

Nee, ook dat staat er weer niet. Wordt wel lastig zo als je iedere keer iets heel anders leest dan dat er staat.

Quote:
Omdat Oekraine in de toekomst misschien lid zou worden van Navo, en sommige Navo-landen kernwapens hebben, hoeft Rusland haar grenzen niet te respecteren?

Nogmaals: nee. Het geeft alleen aan dat er een schending is van een eerdere afspraak. Gevolgen van die schending kunnen we veroordelen, zoals de inval in Oekraïne door Rusland. Maar ga niet terugvallen op een afspraak die al eerder geschonden is.

Quote:
Dit is hoe kleuters redeneren: "mijn moeder heeft gezegd dat ik alleen limonade krijg als het buiten warm is, papa is bezig een vuurtje te stoken in de tuin, dus nu mag ik limonade".

Manmanman. Nou ja, mee eens: zo redeneren kleuters. Vooral met dit soort voorbeelden.

Quote:
Ik lees trouwens dat Poetin er weer een hele andere draai aan gaf destijds. Hij zei dat het verdrag getekend is met de vroegere Oekraine en dat de "junta in Kiev" een nieuwe staat heeft gecreerd.

Ook daar is wat voor te zeggen inderdaad. Snap wel dat mensen zo kunnen redeneren. Van 2004-2014 was Oekraïne in zijn geheel een democratie. In 2014 is een democratisch verkozen president ongrondwettelijk afgezet en zijn er nooit meer verkiezingen geweest in heel Oekraïne. Ja, ik snap best dat daar allerlei redenen voor zijn - maar het blijft wel een feit.

Quote:
Waarbij hij natuurlijk impliciet het russische argument om zeep helpt dat de VS zich moet houden aan de "belofte" van James Baker over Navo-uitbreiding aan een afgevaardigde van de Sovjet-Unie.

Nou, ook mooi dat je dat aandraagt. Dat werkt dan inderdaad ook andersom. Als men die afspraak niet honoreert, geldt die afspraak over Oekraïne misschien ook niet meer.

Quote:
Russisch is de officiele voertaal in het Azov-bataljon

Boeien. Al spreken ze Engels. Ze vechten tegen Russen.

Quote:
Wat maar weer aangeeft dat de russische propaganda over nationalisten die de russische taal willen verbieden kletspraat is.

Want alle Joden spreken ook Jiddisch. Toch?

Quote:
Ah ja ik schreef 30.000 in plaats van 13.000. Argument blijft zelfde, jij was degene die alle rotzooi in de schoenen van Kiev probeerde te schuiven.

Nee.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Ik denk dat Rusland die arme drommels die zich nu hebben overgegeven bij Azovstal schaamteloos de schuld zal geven van alle vernietiging.

Is ook iets voor te zeggen. Ze geven zich nu pas over, nu de stad in puin ligt. De gevechten zijn voor niets geweest, het enige wat bereikt is is meer slachtoffers en meer puin. Hadden ze zich eerder overgegeven dan had de stad waarschijnlijk niet in puin gelegen.

Quote:
op Twitter zie ik legio Kremlintrollen

Tip: volg geen Twitter.

Quote:
De russische media en politiek hebben van het Azov-bataljon jarenlang een enorme boeman gemaakt, om het toneelstuk voort te zetten dat ze bezig zijn met een strijd op leven en dood tegen "nazi's" moeten ze nu eigenlijk wel wraak nemen, bijvoorbeeld door middel van showprocessen.

Goh, verrassend. Iedereen met wat verstand zag dit toch al van mijlenver aankomen.

Dit krijg je nou als je de propaganda gaat geloven dat er voor Oekraïne daadwerkelijk wat te winnen valt.

Ik ga het nog een keer uitleggen:

1. We hebben de Mujaheddin gebruikt in Afghanistan om voor ons tegen de Sovjets te vechten. We gaven ze wapens en 15 jaar later moesten we er zelf tegen vechten.
2. We hebben de Koerden van de internationale terroristenlijst afgehaald. We gaven ze wapens om voor ons tegen Assad te vechten. Uiteindelijk verloren ze en inmiddels laten we de Koerden weer aan hun lot over. Erdogan weet er wel raad mee, ze zijn nu inzet van lidmaatschap NAVO van Zweden.
3. We hebben de Oekraïners gebruikt om voor ons tegen Rusland te vechten. We gaven ze wapens en hun hele land ging in puin, burgers werden vermoord, vluchtelingenstromen kwamen op gang.

Zo rollen we in het westen, we laten anderen onze proxy-oorlogen uitvechten. We maak je geen illusies: we geven geen reet om dat volk. Niet om de Mujaheddin, niet om de Koerden, niet om het vrije Syrische leger (=extremisten), niets om het Kosovaarse vrijheidsleger (=terroristen) en ook niet om de Oekraïners. Ze zijn nu onze nuttige idioten, pionnen op het geopolitieke schaakbord.

En de mensen die allemaal geloven in de heldhaftige vrijheidnastrevende Oekraïeners die misschien wel van Rusland kunnen winnen.... die zijn heel erg welkom in het geopolitieke landschap. Want zij zullen nooit vragen stellen over waarom er vooral doorgevochten wordt en er geen besprekingen op gang komen.

En ondertussen:

1730 Oekraïense militairen uit Azovstalfabriek geven zich over
Erdogan herhaalt: Zweden en Finland niet bij de NAVO
Forse verliezen op Amerikaanse aandelenbeurzen
Groei Nederlandse economie valt stil, stagnatie in eerste kwartaal

En dan deze winter nog half Europa in de kou en in een diep reces... maar wel geloven in de Oekraïense overwinning!

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik kwam dit bericht ook nog tegen:

'Oekraïense burgers blazen spoor op vlak voor Russische soldatentrein in Melitopol'
    Volgens Oleksiy Arestovich, de adviseur van de Oekraïense president Zelenski, hebben Oekraïense burgers zich verzet tegen Russische soldaten in een bezet gebied nabij de stad Melitopol. Verzetsstrijders zouden de sporen hebben opgeblazen vlak voordat een Russische soldatentrein erover zou rijden.
    Na de ontploffing zou er een gevecht zijn uitgebroken zijn tussen de Russische soldaten in de trein en de Oekraïense strijders. “Volgens sommige berichten werden daarbij twee hooggeplaatste Russische officieren gedood”, aldus Arestovich.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1493683122/live-oekraiense-aanklager-eist-levenslang-tegen-russische-soldaat

En wat nou als Rusland terugschiet op die Oekraïense burgers, krijgen we dan weer verontwaardiging over dat Rusland schiet op Oekraïense burgers?

Vertel eens, hoe werkt dat precies? Burgers mag je niet beschieten, maar burgers mogen wel militairen aanvallen?

De logica is weer heel ver te zoeken.