Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Militaire uitgaven per land rond 2020. Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Ehmm.. jij komt met vergelijken naar de westerse zandbakoorlogen die stuk voor stuk allemaal een fiasco waren.

Ik vergelijk het gemak waarmee het Westen landen als Irak en Afghanistan veroverde met het geploeter van Rusland in Oekraine.
Laten we maar eens even afwachten tot Poetin "mission accomplished" afkondigt in Oekraine, en kijken of ze het er vanaf dat moment beter van afbrengen dan de VS tijdens de bezetting van Irak en Afghanistan.

Quote:
Dat hebben ze al 8 jaar lang: de Krim. Wat is je punt?

Punt is natuurlijk dat de Krim niet is te vergelijken met de Donbass en Cherson. Er zal een situatie ontstaan zoals in Noord-Ierland met een strijd tussen unionisten en seperatisten.

Quote:
Wilde Rusland Charkiv onder controle? Zijn allemaal aannames. Wilde Rusland Kiev onder controle? Ook een aanname.

Nah, het waren vast geniale 4D schaakzetten van grootmeester Poetin Smile

Quote:
Poetin had het bij de Krim, Loehansk en Donetsk moeten houden. Dat waren allemaal stuk voor stuk gebieden die positief tegenover Rusland staan.

Loehansk en Donetsk zijn meer pro-russisch dan het westen maar volgens alle bekende opiniepeilingen wilden ze wel bij Oekraine blijven.

Quote:
Beetje open deur denk ik: Azov zit al weken vast in een staalfabriek. Ik denk dat dat hele Azov battalion de pijp uit gaat.

Azov-bataljon heeft meer afdelingen dan Marioepol, en ik wed dat ze een hoop nieuwe rekruten hebben sinds de inval van Rusland. Schijnt ook dat de overgebleven leden uitgeruild wordt met russische krijgsgevangenen, er was een deal via de Verenigde Naties. Maar het is natuurlijk maar afwachten of het notoir onbetrouwbare rusland zich aan een deal houdt.

Quote:
En demilitarisatie? Wat denk je, dat Oekraïne geen militaire verliezen leidt? Het hele land ligt in puin joh.

Ok, dan zijn zowel Oekraine als Rusland met deze oorlog gedemilitariseerd... behalve dan dat Oekraine voor miljarden nieuwe wapens krijgt uit het westen Very Happy

Quote:
Oekraïne wordt een neutrale zone: geen NAVO lidmaatschap. Geen EU lidmaatschap. Geen Krim, Donetsk en Loehansk meer en waarschijnlijk nog veel meer gebied kwijt. Dat zal de uitkomst zijn.

Zo'n uitkomst zal nooit een stabiele situatie opleveren voor Rusland en zal door niemand erkend worden. En dat EU lidmaatschap komt sowieso wel.

Quote:
Mocht Rusland ooit het dienstplichtige leger gaan inzetten dan sturen ze nog een paar miljoen mensen die kant op.

Mensen die ze weer moeten opleiden en van nieuwe wapens voorzien. Waarschijnlijk moet daar dan weer een complete oorlogseconomie voor opgetuigd worden.
Ja en ze kunnen natuurlijk ook met kernwapens gaan gooien. Maar is die prijs het allemaal nog waard op een gegeven moment? Hoe langer het duurt hoe problematischer het ook wordt voor de gewone Rus.

Quote:
Ze maken er nu geen blitzkrieg van maar een lange campagne. En dan weten we al wie aan het langste eind trekt bij langdurige oorlogen, zeker als de kou komt. Zowel Hitler als Napoleon beten zich er volkomen op stuk.

Wat een rare vergelijking, de veldtocht van Napoleon in Rusland? Dit lijkt meer op de invasie van Afghanistan of Finland door de Sovjet-Unie. Waarbij ze enorme zware verliezen leden en in het geval van Afghanistan na een jarenlange guerilla-oorlog afdropen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Ik vergelijk het gemak waarmee het Westen landen als Irak en Afghanistan veroverde met het geploeter van Rusland in Oekraine.

Afghanistan had geen leger. Bij Irak liep men massaal direct over naar de vijand. En dan nog droop Amerika in beide landen uiteindelijk af.

Nee, ik zou niet teveel dat soort vergelijken maken.

Quote:
Punt is natuurlijk dat de Krim niet is te vergelijken met de Donbass en Cherson.

Waarom heb je het dan over delen van Oekraïne? Wees duidelijk.

Quote:
Er zal een situatie ontstaan zoals in Noord-Ierland met een strijd tussen unionisten en seperatisten.

Ook voor deze oorlog was er al steun in Oost Oekraïne voor twee zelfstandige regio's.

Quote:
Nah, het waren vast geniale 4D schaakzetten van grootmeester Poetin

Tja, dit soort antwoorden.... als ik gewoon feitelijk iets vraag. Ik zie het maar als ontwijken.

Quote:
Loehansk en Donetsk zijn meer pro-russisch dan het westen maar volgens alle bekende opiniepeilingen wilden ze wel bij Oekraine blijven.

Kom maar op met die bekende opiniepeilingen dan.

Quote:
Azov-bataljon heeft meer afdelingen dan Marioepol, en ik wed dat ze een hoop nieuwe rekruten hebben sinds de inval van Rusland. Schijnt ook dat de overgebleven leden uitgeruild wordt met russische krijgsgevangenen, er was een deal via de Verenigde Naties. Maar het is natuurlijk maar afwachten of het notoir onbetrouwbare rusland zich aan een deal houdt.

Mark my words: Azov bataljon legt het loodje. Dat is precies wat Rusland met 'denazificatie' bedoelde: dat bataljon. Het was ook het meest zichtbare nazi-onderdeel en daarbij publiceren ze het meest aan filmpjes waarin ze vol trots laten zien hoe ze het Russische leger een slag toebrengen. Daar komt een Russisch antwoord op.

Quote:
Ok, dan zijn zowel Oekraine als Rusland met deze oorlog gedemilitariseerd... behalve dan dat Oekraine voor miljarden nieuwe wapens krijgt uit het westen

Je hebt ook manschappen nodig Racer. Velen zijn gevlucht, anderen zullen beginnen aan wederopbouw. Oorlog op je eigen grondgebied sloopt je. Natuurlijk leidt Rusland ook verliezen, maar hun infrastructuur blijft intact. Ze hoeven niet eens een beroep te doen op dienstplichtige militairen. En met de vele miljarden die daar nog steeds binnenstromen door EU gas bouwen ze die verloren middelen wel weer op. Ze hebben ook niet echt een gebrek aan energie of grondstoffen.

Quote:
Zo'n uitkomst zal nooit een stabiele situatie opleveren voor Rusland en zal door niemand erkend worden. En dat EU lidmaatschap komt sowieso wel.

Er komt geen EU lidmaatschap. Land is totaal niet capabel meer om aan de voorwaarden te voldoen. En stabiele uitkomst? Rusland trekt gewoon nieuwe grenzen. Als ze dat doen langs het gebied wat Russisch-talig is, ondervinden ze van de lokale bevolking ook weinig weerstand.

Quote:
Ja en ze kunnen natuurlijk ook met kernwapens gaan gooien.

Gaat niet gebeuren.

Quote:
Maar is die prijs het allemaal nog waard op een gegeven moment? Hoe langer het duurt hoe problematischer het ook wordt voor de gewone Rus.

Ach, ook het westen heeft economisch sleurpende oorlogen achter de rug. Dat geld richting de militaire industrie blijft rollen, daar en hier.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Afghanistan had geen leger. Bij Irak liep men massaal direct over naar de vijand.

Nou ja, je verzint ze gewoon ter plekke. De Taliban hadden gewoon tanks en kanonnen. In 2001 schoten ze de beroemde Boedda standbeelden in Bamiyan kapot met luchtdoelraketten en artillerie.

Quote:
Ook voor deze oorlog was er al steun in Oost Oekraïne voor twee zelfstandige regio's.

Bron?

Quote:
Tja, dit soort antwoorden.... als ik gewoon feitelijk iets vraag.

Als jij denkt dat Poetin nooit de bedoeling had om Kiev te veroveren, dan zou ik zeggen verzin jij eens een reden waarom ze het noorden binnengevallen zijn en waarom die kolonne van 40 kilometer daar stond. Alleen al het feit dat ze daar zoveel onschuldige mensen vermoord hebben zegt mij dat de Russen gefrustreerd waren vanwege alle onverwachte tegenstand.

Quote:

Kiev institute of sociology
Donetsk institure for social research
International Republican Institute
Levada

Quote:
Mark my words: Azov bataljon legt het loodje. Dat is precies wat Rusland met 'denazificatie' bedoelde: dat bataljon. Het was ook het meest zichtbare nazi-onderdeel en daarbij publiceren ze het meest aan filmpjes waarin ze vol trots laten zien hoe ze het Russische leger een slag toebrengen. Daar komt een Russisch antwoord op.

Ah, jij maakt je dus ook geen illusies dat Rusland zich van plan is om aan de conventies van Geneve te houden. Wraak nemen op soldaten die zich overgeven is natuurlijk een oorlogsmisdaad, besef je dat?
Verder is dat hele denazificatie-verhaal natuurlijk geleuter, slechts bedoeld om de publieke opinie op te hitsen door te doen alsof het een herhaling is van de "Grote Vaderlandse Oorlog".

Quote:
Natuurlijk leidt Rusland ook verliezen, maar hun infrastructuur blijft intact. Ze hoeven niet eens een beroep te doen op dienstplichtige militairen. En met de vele miljarden die daar nog steeds binnenstromen door EU gas bouwen ze die verloren middelen wel weer op.

We zullen zien, volgens de VS liggen er al russische fabrieken stil omdat ze moeite hebben om aan elektronica voor hun tanks te komen vanwege de sancties. Ze zouden al gedwongen zijn om printplaten uit vaatwassers te slopen om in tanks te schroeven. Er doen filmpjes de rondte waarin russische piloten GPS-ontvangers van Garmin in hun cockpit hebben hangen, voedselpaketten die 5 jaar over datum zijn etc. etc.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 1:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
De Taliban hadden gewoon tanks en kanonnen. In 2001 schoten ze de beroemde Boedda standbeelden in Bamiyan kapot met luchtdoelraketten en artillerie.

Een leger is niet hetzelfde als tanks en kanonnen.

Cliff schreef:

Racer schreef:
Bron?

7 april 2014: In Donetsk hebben betogers het gebouw van de regionale overheid bezet. De organisatie Donetskaja Respoeblika, een separatistische beweging, roept de Volksrepubliek Donetsk uit. Ze vragen Rusland om militaire hulp en ze willen op 11 mei 2014 een referendum houden voor de aansluiting bij Rusland.[28]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdlijn_november_2013_-_februari_2015_van_de_Russisch-Oekra%C3%AFense_Oorlog#7

Om maar een voorbeeldje te noemen...

Quote:
Als jij denkt dat Poetin nooit de bedoeling had om Kiev te veroveren, dan zou ik zeggen verzin jij eens een reden waarom ze het noorden binnengevallen zijn en waarom die kolonne van 40 kilometer daar stond.

Ik zeg niets hierover, ik zeg: we weten het niet. Jij bent degene die stellige beweringen doet hierover zonder dat je weet wat het doel van deze missie is. Wil je een andere mogelijkheid: Rusland wilde het leger van Oekraïne kapot hebben. Dat leger zat ook in Kiev. En dus gingen ze ook naar Kiev. JIj maakt daarvan dat ze Kiev wilde veroveren en bezetten, maar die beweringen komen gewoon voor jouw rekening en je hebt er geen bewijzen van.

Helder?

Quote:
Alleen al het feit dat ze daar zoveel onschuldige mensen vermoord hebben zegt mij dat de Russen gefrustreerd waren vanwege alle onverwachte tegenstand.

Je zegt het goed: zegt jou. Jouw mening, jouw interpretatie. Geen feiten of bewijzen.

Cliff schreef:

Racer schreef:
Kiev institute of sociology -> bewijst mijn gelijk
Donetsk institure for social research -> geen onderzoek
International Republican Institute -> Geen onderzoek in Donetsk/Loehansk regio
Levada -> in the breakaway territory controlled by the DPR/LNR and funded by Russia, over half of the respondents want to join Russia, either with or without some autonomous status. Less than one-tenth want independence and only 12 percent want to be reintegrated into Ukraine.

Tja. Duidelijk zo lijkt me.

Quote:
Ah, jij maakt je dus ook geen illusies dat Rusland zich van plan is om aan de conventies van Geneve te houden. Wraak nemen op soldaten die zich overgeven is natuurlijk een oorlogsmisdaad, besef je dat?

Ik heb het niet over wraak nemen.

Quote:
Verder is dat hele denazificatie-verhaal natuurlijk geleuter, slechts bedoeld om de publieke opinie op te hitsen door te doen alsof het een herhaling is van de "Grote Vaderlandse Oorlog".

Ik weet dat jij dat zo ziet.

Quote:
We zullen zien, volgens de VS liggen er al russische fabrieken stil omdat ze moeite hebben om aan elektronica voor hun tanks te komen vanwege de sancties.

Ach kom nou, ik zag op CNN filmpjes over voedseltekorten in Rusland etc. Dat ging echt helemaal nergens over. En dan met een droog gezicht beweren dat er enorme voedseltekorten aan zitten te komen in Rusland. Hou op. De supermarkten liggen daar vol. Dit gezien?

Ja, dat zie je goed: een sterke roebel. Niets geen crash. En een sterke roebel houdt in dat ze in het buitenland kunnen kopen. Nu al hoorde ik Russen over dat de geboekte vakanties ineens zo goedkoop waren. Gaan lekker naar de Malediven voor de helft van de prijs... met dank aan de sterke roebel.

Quote:
Ze zouden al gedwongen zijn om printplaten uit vaatwassers te slopen om in tanks te schroeven. Er doen filmpjes de rondte waarin russische piloten GPS-ontvangers van Garmin in hun cockpit hebben hangen, voedselpaketten die 5 jaar over datum zijn etc. etc.

Meer CNN zeker?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2022 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
7 april 2014: In Donetsk hebben betogers het gebouw van de regionale overheid bezet. De organisatie Donetskaja Respoeblika, een separatistische beweging, roept de Volksrepubliek Donetsk uit.

Ja dat weet ik ook wel. Maar hoe lang is er al sprake van seperatistische ambities in de Donbas, en hoeveel steun had dit onder de bevolking.

Cliff schreef:
Ik zeg niets hierover, ik zeg: we weten het niet. Jij bent degene die stellige beweringen doet hierover zonder dat je weet wat het doel van deze missie is.

We weten dat Rusland Kiev probeerde te belegeren, dat is zonneklaar. Het enige wat onduidelijk is, is of ze zelf de regering van Zelensky omver wilden werpen, of dat ze hoopten dat hij zou vluchten en daarmee de verdediging zou instorten.

We weten dat de missie hoe dan ook gefaald is: de tegenstand was in het hele land sterker dan verwacht, Zelensky bleef zitten waar hij zat, en het konvooi richting Kiev liep vast in de modder door logistieke problemen en slecht onderhoud. Daarop besloten de Russen over te stappen op plan B.

Cliff schreef:
Wil je een andere mogelijkheid: Rusland wilde het leger van Oekraïne kapot hebben. Dat leger zat ook in Kiev. En dus gingen ze ook naar Kiev.

Hadden ze kunnen doen vanuit de lucht. De enige reden om een konvooi van 60km te sturen, gebieden rond Kiev te bezetten, paratroopers vliegvelden rond Kiev te laten bezetten voor de aanvoer van soldaten, is om de hoofdstad te forceren tot overgave.

Cliff schreef:

Kiev institute of sociology -> bewijst mijn gelijk

Heb je het uberhaupt gelezen Rolling Eyes
Steunt u de acties om overheidsgebouwen in uw regio te bezetten? Donetsk: 72% nee Loehansk 58% nee
Steunt u afscheiding van uw regio en aansluiting Rusland?
.............. Donetsk: 28% ja Loehansk 30% ja
.............. Donetsk: 52% nee Loehansk 52% nee

Cliff schreef:

Aha, je neemt dus inderdaad geen tijd om te lezen... In another survey, by the Donetsk Institute for Social Research and Political Analysis, 18.6% of those polled opposed changes to the government structure, 47% wanted federalisation or at least more economic independence from Kiev, 27% wanted to join Russia in some form, and 5% wanted to become an independent country.

Cliff schreef:
International Republican Institute -> Geen onderzoek in Donetsk/Loehansk regio

Weer fout, het onderzoek werd uitgevoerd in de gedeelten van Donbas die door Oekraine werden gecontroleerd, oftewel 2/3 van het gebied.

Cliff schreef:
Levada -> in the breakaway territory controlled by the DPR/LNR and funded by Russia, over half of the respondents want to join Russia, either with or without some autonomous status. Less than one-tenth want independence and only 12 percent want to be reintegrated into Ukraine.

Misleiding, je laat het volgende weg: In Kyiv-controlled Donbas, a strong majority thinks that the separatist regions should be returned to Ukraine without any special consideration of autonomy.

Quote:
Tja. Duidelijk zo lijkt me.

Klopt. De seperatisten in de Donbas hebben nooit de meerderheid van de bevolking achter zich gehad. Alleen in 1/3 van het gebied, waar de seperatisten inmiddels een Sovjet-cultus hebben ingevoerd waarin alles wat met Oekraine te maken heeft verbannen is, geeft nu een ruime meerderheid aan te willen afscheiden. Wat niet verwonderlijk is als je bedenkt dat er in de oude S.U. ook geen vrijheid van meningsuiting was.

Quote:
Ach kom nou, ik zag op CNN filmpjes over voedseltekorten in Rusland etc. Dat ging echt helemaal nergens over.

Als ik google zie ik alleen verhalen van CNN over "global food shortage sprarked by Russia's war". Misschien haal je dingen door elkaar.

Quote:
Ja, dat zie je goed: een sterke roebel. Niets geen crash. En een sterke roebel houdt in dat ze in het buitenland kunnen kopen. Nu al hoorde ik Russen over dat de geboekte vakanties ineens zo goedkoop waren.

Op korte termijn hebben de Russen de val van de Roebel inderdaad weten te stoppen met drastische maatregelen. We zullen zien hoe lang het ze lukt om de economische oorlogsvoering af te slaan, op dit moment moeten ze alle zeilen bijzetten om niet failliet te worden verklaard door de financiele wereld. Weerwoorders roepen al tientallen jaren dat de VS bankroet is, nou we zullen zien wie als eerste niet in staat is om aan zijn verplichtingen te voldoen.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Globaal kapitaal ziet ook EU media voor gekken aan .
ING/ABN adviseren gas ?olie bedrijven twee rekeningen te openen -1 in roebels 2e in € na het betalen stiekem deze transacties door Russische centrale banken om te laten wisselen.

Ook het sluiten van McDonalds vestingen in Rusland zijn nep verhalen .
'Onbekende' Amerikaanse investeerders kopen russen Donald vreetketens op - hangen er een ander naamplaat overheen terwijl de Russen gewoon 3 rijen breed zich vol blijven vreten.

De misbruikte media komiek Zelenski die van Wopke Hoekstra miljarden voor meer wapens kreeg, dankte Hoekstra in vorm van Wopke Hoeksra als straatnaam - hopelijk sprekend symbolisch gelijkend in puin geschoten staat .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik krijg de indruk dat de Russen zo weinig mogelijk proberen te vernielen.
Kiev bv hadden ze met vliegtuigen met de grond gelijk kunnen maken. Dat deden ze niet.
Dan krijg ik ook steeds meer de indruk dat de Azov milities zich hoofdzakelijk verschansen in geboorte klinieken, ziekenhuizen, bejaardencentrums, en de vrouwenafdelingen van gebouwen. Een gegeven waar voordat deze oorlog begon al voor werd gewaarschuwd.
Een typisch tot de Duitse SS en Joseph Goebels terug te voeren verdedigings methode.
Joseph Goebels was bepaald niet gek. Hij kreeg niet voor niks een grootdeel van de Duitsers als aanhang.
De Duitse SS voerde ook de wolfsangel in zijn wapenschild net als de Asov clubs.
Ik begrijp nog niet hoe wij als zogenaamde democratieën willen samenwerken met fanatieke Nazie,s

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Antwoord, het zijn maar enkele rijken die de rijken regeren .
Hun bevolking worden ingezet als loonslaven, consumenten, kanonnenvoer, en afgeschreven .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik krijg de indruk dat u oogkleppen op heeft.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Als er bij huize Poendert wordt ingebroken, een paar van zijn nazaten worden vermoord, en de boel kort en klein geslagen, dan verklaart de heer Poendert dat hij de indruk heeft dat de inbrekers zich netjes hebben gedragen. Hier en daar staat immers nog wat overeind. Nou dan.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

De Duitse SS voerde ook de wolfsangel in zijn wapenschild net als de Asov clubs.
Ik begrijp nog niet hoe wij als zogenaamde democratieën willen samenwerken met fanatieke Nazie,s

Nog een keer, Poendert....u komt steeds aanzetten met die wolfsangel. Maar u was het die eerder verklaarde dat achter de symboliek van wolfsangel en hakenkruis niets gezocht moest worden. De oorsprong van deze symbolen hadden namelijk niets met nazisme van doen ?
Weet u het nog ? Toen kwam het u goed uit om die symbolen te verdedigen. Nu komt het u goed uit om ze te veroordelen.
Dat weet u vast nog wel als u hersens niet van havermout zijn. Maar u reageert niet op uw tegenstrijdigheid. Wordt het te moeilijk ?

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2022 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
7 april 2014: In Donetsk hebben betogers het gebouw van de regionale overheid bezet. De organisatie Donetskaja Respoeblika, een separatistische beweging, roept de Volksrepubliek Donetsk uit.

Racer schreef:
Ja dat weet ik ook wel. Maar hoe lang is er al sprake van seperatistische ambities in de Donbas, en hoeveel steun had dit onder de bevolking.

Tja, maar uit onderzoek is ook gebleken dat de meerderheid niet achter de Euro-maidan opstand stond. Zo blijven we bezig.

Quote:
We weten dat Rusland Kiev probeerde te belegeren, dat is zonneklaar. Het enige wat onduidelijk is, is of ze zelf de regering van Zelensky omver wilden werpen, of dat ze hoopten dat hij zou vluchten en daarmee de verdediging zou instorten. We weten dat de missie hoe dan ook gefaald is: de tegenstand was in het hele land sterker dan verwacht, Zelensky bleef zitten waar hij zat, en het konvooi richting Kiev liep vast in de modder door logistieke problemen en slecht onderhoud. Daarop besloten de Russen over te stappen op plan B.

Je mag van mij blijven gissen hoor, maar ik zie al het bovenstaande beweerde niet als feitelijk vaststaand.

Quote:
Hadden ze kunnen doen vanuit de lucht. De enige reden om een konvooi van 60km te sturen, gebieden rond Kiev te bezetten, paratroopers vliegvelden rond Kiev te laten bezetten voor de aanvoer van soldaten, is om de hoofdstad te forceren tot overgave.

Tja, de inzages van militair strateeg Racer. Ik kan er weinig mee.

Racer schreef:
Steunt u de acties om overheidsgebouwen in uw regio te bezetten? Donetsk: 72% nee Loehansk 58% nee

Hier kun je niets mee omdat de overheidsgebouwen eerst door pro-Maidan werd bezet en daarna door anti-Maidan. Over welke bezetting hebben we het hier?

Quote:
Steunt u afscheiding van uw regio en aansluiting Rusland?
.............. Donetsk: 28% ja Loehansk 30% ja
.............. Donetsk: 52% nee Loehansk 52% nee

Maar onder wie is dit onderzoek uitgezet, onder heel Oekraïne of alleen onder de inwoners daar?

Quote:
In another survey, by the Donetsk Institute for Social Research and Political Analysis, 18.6% of those polled opposed changes to the government structure, 47% wanted federalisation or at least more economic independence from Kiev, 27% wanted to join Russia in some form, and 5% wanted to become an independent country.

Wie is de onderzochte groep?

Quote:
Weer fout, het onderzoek werd uitgevoerd in de gedeelten van Donbas die door Oekraine werden gecontroleerd, oftewel 2/3 van het gebied.

Ik zie geen specifieke onderzoeksresultaten van de bewoners die het betreft: Loehansk en Donetsk.

Laat ik het zo zeggen: als je in heel Oekraïne een poll uitzet of de Krim bij Oekraïne hoort of bij Rusland, dan krijg je een score van 90% die vindt dat het bij Oekraïne hoort. Zet je die poll echter uit onder de inwoners van de Krim, dan krijg je een score van 90% die vindt dat de Krim bij Rusland hoort.

Dat is waar ik op doel. De onderzoeken die jij aanhaalt, daarvan is er geen één bij die specifiek de mening onderzoekt van inwoners van Donetsk en Loehansk. Als ik er naast zit hoor ik het graag, geef dan even een link naar het onderzoek zelf en niet naar een krantenbericht van de Guardian ofzo.

Quote:
Misleiding, je laat het volgende weg: In Kyiv-controlled Donbas, a strong majority thinks that the separatist regions should be returned to Ukraine without any special consideration of autonomy.

Ik laat niets weg: je bewijst precies wat ik zeg. Het verbaast me niets dat 'Kiev-controlled' gebied er anders over denkt. Vraag het de mensen wie het werkelijk betreft, dan heb je een resultaat. Vraag het desnoods de hele Donbass. Maar dat gebeurt niet.

Quote:
de seperatisten inmiddels een Sovjet-cultus hebben ingevoerd

??? Wat is dit nu weer.

Quote:
waarin alles wat met Oekraine te maken heeft verbannen is

Joh, hou het een beetje feitelijk.

Cliff schreef:
Ach kom nou, ik zag op CNN filmpjes over voedseltekorten in Rusland etc. Dat ging echt helemaal nergens over.

Racer schreef:
Als ik google zie ik alleen verhalen van CNN over "global food shortage sprarked by Russia's war". Misschien haal je dingen door elkaar.

Dat denk ik niet nee:

Dit gaat echt helemaal nergens over.

Quote:
op dit moment moeten ze alle zeilen bijzetten om niet failliet te worden verklaard door de financiele wereld.

Bron?

Rusland heeft nauwelijks leningen. Wel faillissement praten we hier over? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

Quote:
Weerwoorders roepen al tientallen jaren dat de VS bankroet is, nou we zullen zien wie als eerste niet in staat is om aan zijn verplichtingen te voldoen.

Welke verplichtingen?

Oh, trouwens ook weer prachtige NOS propaganda: https://nos.nl/video/2425552-dit-is-de-russische-economie-voor-de-westerse-sancties
De koers van de roebel, de Russische munt, gaat door westerse sancties in een duikvlucht omlaag. En dat is niet voor het eerst..

Komen ze nu ook met zo'n filmpje van de NOS nu de roebel weer hoog staat denk je? Laughing