Geplaatst: Vr Apr 01, 2022 17:09 |
|
|
|
About Formula 1.
1. Fantastische race en gevecht tussen Max en Leclerc. Ik vind Leclerc net iets intelligenter rijden dan Hamilton. Zo liet hij zich tot 2x toe niet piepelen bij de herstart door Max die naast reed en probeerde hij Max in een DRS te duwen zodat hij in de slipstream kon duiken bij de 2e DRS-zone.
2. De Formule 1 veramerikaniseert. Racen in Las Vegas, midden in de nacht, op de strip, op een straatcircuit. Bij menig één autosportfan krullen de tenen bij het lezen van dit filmscript. Lijkt me vreselijk, maar voordat ik het volledig afserveer wacht ik komend jaar af.
3. Viaplay. Ik denk dat het geen uitleg behoeft. Ondanks de lange aanloop is het programma slecht in elkaar gedraaid. Commentatoren missen relevante basiskennis en in de studio wordt het niet veel beter met Albers. Hij vond zelfs dat Alpine Alonso en Ocon niet moest laten racen… Geen woorden voor.
Giedo was afgelopen weekend in de studio om de eer hoog te houden maar kon er niet in slagen naast een Albers die overal doorheen kwebbelde en de grootste onzin uitkraamde. Het was schadebeperking voor de doorgaans zeer kundige, sympathieke en humoristische Giedo.
Niet dat ik circus Ziggo heel erg mis maar nu de kaarten opnieuw geschud en uitgedeeld worden ga je opnieuw overwegen. Ziggo, Olav Mol, Jack Plooij, het hield niet over maar je was het gewend. Bovendien vond ik Robert Doornbos een prima analist en kreeg hij soms ondersteuning van Ho Ping Tung en Giedo van der Garde wat prima te pruimen was. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Apr 03, 2022 10:28 |
|
|
|
Nieuws omtrent de samenwerking tussen Audi/Porsche en Red Bull. We maken op dat begin dit jaar een deal heel heel heel dichtbij was. De vulpen was al ondergedompeld in de inkt en hing al boven het contract... Nu, twee maanden later, de netten eens ophalen en onderzoeken of de inkt inmiddels gedroogd is. Vrijdag verscheen onderstaande update op verschillende nieuwssites. Dr Helmut Marko gaf een interview over de mogelijke samenwerking tussen Red Bull en Audi/Porsche. Ik heb deze becommentarieerd.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Apr.1 - Dr Helmut Marko zegt dat het alleen maar "logisch" is dat Porsche geïnteresseerd is om mee samen te werken Red Bull in Formule 1. |
Er is dus louter interesse. Wat anders dan eerder werd beweerd, dat men dicht bij een overeenkomst is. En natuurlijk is het logisch, het levert al jaren publiciteit op! Op internet circuleren afbeeldingen van een Red Bull met Porsche en Audi opdruk. Gratis publiciteit dus! Zeker nu Red Bull races wint en een WK aflevert.
Audi wordt ook gelinkt aan McLaren wat zou betekent dat Volkswagen Group één motor bouwt en Red Bull dus niet die exclusiviteitsdeal krijgt wat zij wensen.
Daarnaast heeft Red Bull recent 50 mensen overgenomen van Mercedes voor het motorproject van Red Bull Powertrains. Red Bull Powertrains heeft flinkt wat materiaal aangekocht en 300-350 specialisten aangenomen met het oog op 2026. Dat heeft Dr. Helmut Marko deze week groots onthuld. Of beter gezegd, wederom onthuld, want deze informatie circuleert al een jaar op het net. Lees: hier!
In mijn optiek veel onzekerheden, bovendien denk ik dat de specialisten niet zomaar een contract tekenen bij Red Bull. De samenwerking tussen de motorteams van Red Bull en Volkswagen Group is allerminst een feit indien de motor twee labels krijgt. Red Bull zou dan meer profijt kunnen hebben van deze samenwerking doordat de motor en auto beter op elkaar zijn afgestemd. McLaren is een te groot raceteam om hier genoegen mee te hebben. Zij zullen net als Red Bull een exclusiviteitsdeal wensen/eisen.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Een vergadering van de raad van toezicht van Volkswagen, inclusief de Duitse luxemerken Porsche en Audi, is gepland om een mogelijke toetreding tot de Formule 1 voor 2026 te bespreken. |
Daarmee kunnen we de uitspraak dat een deal bijna rond is verwijzen naar het land der fabelen. De deal is niet bijna rond. In Duitsland wordt komende week pas vergaderd of een mogelijke toetreding erin zit. Dat is de status. En dat is al tien jaar de status. Wat Red Bull doet is niets meer dan blufpoker om de druk op te voeren bij Volkswagen Group. Dit spelletje is al meer dan 10 jaar geldig. En waar nu Max Verstappen wordt gehangen aan een exclusiviteitsdeal was het eerder Fernando Alonso.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Die ontmoeting is gepland voor 5 april, met een bron die zegt: "We hopen op dat moment onze intentie om de F1 te betreden te kunnen communiceren." |
Het gaat hier dus om een intentie! Het beste haalbare resultaat is dat Volkswagen Group aangeeft dat zij voornemens zij om toe te treden tot de F1. Dan zeg je niet meer dan dat je mogelijkheden gaat onderzoeken.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Geruchten en rapporten suggereren dat de beslissing een samenwerking van EUR 500 miljoen zal zijn met McLaren voor Audi, en een fabrieks-Porsche motordeal voor Red Bull Racing. |
Zie hierboven. Voor beiden dus geen exclusiviteitsdeal. Eén motor, twee labels. Bovendien wordt ook hier duidelijk dat het niets meer dan een gerucht is. Het Volkswagen-spook dat al 10 jaar door de paddock van de F1 dwaalt.
Quote: | "Max Verstappen is duidelijk een belangrijk stuk in dit schaakspel", vertelde de 78-jarige Oostenrijker aan formel1.de. |
Eerder was dat Fernando Alonso en Stefano Domenicali. Beiden destijds toonaangevend.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Marko geeft toe dat er "alle kanten op wordt gepraat". |
Joh.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | "Een nummer 1-plaats in de constellatie zou mooi zijn, maar daar zijn we nog mijlenver van verwijderd", hield hij vol. "Maar zou ik Max graag in een Red Bull auto met Porsche-logo? Als ik 'ja' zeg, dan denk je dat we al een soort deal hebben gesloten." |
Dus hoe kortbij zijn zij nu echt bij een deal denk je Cliff? Het is overduidelijk dat nog niets in kannen en kruiken is. Er zal flink wat water door IJsel moeten stromen wil het tot een deal komen. Tot op heden is het niet gelukt, de toekomst zal uitwijzen of dit keer wel consensus wordt bereikt.
Met de huidige klimaatdoelstellingen en in het verlengde van de elektrificatie van het autopark betwijfel ik of het interessant is voor Volkswagen Group om toe te treden. Tijd zal het leren maar voor nu is er niets meer te melden dan 10 jaar geleden. Dus blijft mijn standpunt overeind dat geen nieuwe fabrikanten toetreden. De laatste fabrikant is Honda, een deal die inmiddels 8 jaar oud is. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Apr 03, 2022 10:29 |
|
|
|
Nieuws omtrent de samenwerking tussen Audi/Porsche en Red Bull. We maken op dat begin dit jaar een deal heel heel heel dichtbij was. De vulpen was al ondergedompeld in de inkt en hing al boven het contract... Nu, twee maanden later, de netten eens ophalen en onderzoeken of de inkt inmiddels gedroogd is. Vrijdag verscheen onderstaande update op verschillende nieuwssites. Dr Helmut Marko gaf een interview aan Formule1.de over de mogelijke samenwerking tussen Red Bull en Audi/Porsche. Ik heb deze becommentarieerd.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Apr.1 - Dr Helmut Marko zegt dat het alleen maar "logisch" is dat Porsche geïnteresseerd is om mee samen te werken Red Bull in Formule 1. |
Er is dus louter interesse. Wat anders dan eerder werd beweerd, dat men dicht bij een overeenkomst is. En natuurlijk is het logisch, het levert al jaren publiciteit op! Op internet circuleren afbeeldingen van een Red Bull met Porsche en Audi opdruk. Gratis publiciteit dus! Zeker nu Red Bull races wint en een WK aflevert.
Audi wordt ook gelinkt aan McLaren wat zou betekent dat Volkswagen Group één motor bouwt en Red Bull dus niet die exclusiviteitsdeal krijgt wat zij wensen.
Daarnaast heeft Red Bull recent 50 mensen overgenomen van Mercedes voor het motorproject van Red Bull Powertrains. Red Bull Powertrains heeft flinkt wat materiaal aangekocht en 300-350 specialisten aangenomen met het oog op 2026. Dat heeft Dr. Helmut Marko deze week groots onthuld. Of beter gezegd, wederom onthuld, want deze informatie circuleert al een jaar op het net. Lees: hier!
In mijn optiek veel onzekerheden, bovendien denk ik dat de specialisten niet zomaar een contract tekenen bij Red Bull. De samenwerking tussen de motorteams van Red Bull en Volkswagen Group is allerminst een feit indien de motor twee labels krijgt. Red Bull zou dan meer profijt kunnen hebben van deze samenwerking doordat de motor en auto beter op elkaar zijn afgestemd. McLaren is een te groot raceteam om hier genoegen mee te hebben. Zij zullen net als Red Bull een exclusiviteitsdeal wensen/eisen.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Een vergadering van de raad van toezicht van Volkswagen, inclusief de Duitse luxemerken Porsche en Audi, is gepland om een mogelijke toetreding tot de Formule 1 voor 2026 te bespreken. |
Daarmee kunnen we de uitspraak dat een deal bijna rond is verwijzen naar het land der fabelen. De deal is niet bijna rond. In Duitsland wordt komende week pas vergaderd of een mogelijke toetreding erin zit. Dat is de status. En dat is al tien jaar de status. Wat Red Bull doet is niets meer dan blufpoker om de druk op te voeren bij Volkswagen Group. Dit spelletje is al meer dan 10 jaar geldig. En waar nu Max Verstappen wordt gehangen aan een exclusiviteitsdeal was het eerder Fernando Alonso.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Die ontmoeting is gepland voor 5 april, met een bron die zegt: "We hopen op dat moment onze intentie om de F1 te betreden te kunnen communiceren." |
Het gaat hier dus om een intentie! Het beste haalbare resultaat is dat Volkswagen Group aangeeft dat zij voornemens zij om toe te treden tot de F1. Dan zeg je niet meer dan dat je mogelijkheden gaat onderzoeken.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Geruchten en rapporten suggereren dat de beslissing een samenwerking van EUR 500 miljoen zal zijn met McLaren voor Audi, en een fabrieks-Porsche motordeal voor Red Bull Racing. |
Zie hierboven. Voor beiden dus geen exclusiviteitsdeal. Eén motor, twee labels. Bovendien wordt ook hier duidelijk dat het niets meer dan een gerucht is. Het Volkswagen-spook dat al 10 jaar door de paddock van de F1 dwaalt.
Quote: | "Max Verstappen is duidelijk een belangrijk stuk in dit schaakspel", vertelde de 78-jarige Oostenrijker aan formel1.de. |
Eerder was dat Fernando Alonso en Stefano Domenicali. Beiden destijds toonaangevend.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | Marko geeft toe dat er "alle kanten op wordt gepraat". |
Joh.
Dr. Helmut Marko - F1-fansite schreef: | "Een nummer 1-plaats in de constellatie zou mooi zijn, maar daar zijn we nog mijlenver van verwijderd", hield hij vol. "Maar zou ik Max graag in een Red Bull auto met Porsche-logo? Als ik 'ja' zeg, dan denk je dat we al een soort deal hebben gesloten." |
Dus hoe kortbij zijn zij nu echt bij een deal denk je Cliff? Het is overduidelijk dat nog niets in kannen en kruiken is. Er zal flink wat water door IJsel moeten stromen wil het tot een deal komen. Tot op heden is het niet gelukt, de toekomst zal uitwijzen of dit keer wel consensus wordt bereikt.
Met de huidige klimaatdoelstellingen en in het verlengde van de elektrificatie van het autopark betwijfel ik of het interessant is voor Volkswagen Group om toe te treden. Tijd zal het leren maar voor nu is er niets meer te melden dan 10 jaar geleden. Dus blijft mijn standpunt overeind dat geen nieuwe fabrikanten toetreden. De laatste fabrikant is Honda, een deal die inmiddels 8 jaar oud is. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Apr 08, 2022 9:50 |
|
|
|
Porsche and Audi poised for F1 entry in 2026 as Lewis Hamilton, Max Verstappen hail 'great news'
The Volkswagen Group has confirmed plans to enter Porsche and Audi into Formula 1 are at an advanced stage; the potential addition of new names to the sport has been welcomed by Lewis Hamilton and Max Verstappen
https://www.gpblog.com/en/news/107934/nothing-stands-in-the-way-of-audi-s-entry-into-formula-1-anymore.html
'Audi and Porsche set to enter F1 in 2026'
Volkswagen Group made its final decision Thursday afternoon to enter Formula 1 in 2026. It means that a possible partnership between Audi and Red Bull Racing is getting closer.
https://www.gpblog.com/en/news/107934/nothing-stands-in-the-way-of-audi-s-entry-into-formula-1-anymore.html
Ik hoorde pas een F1 ingewijde de volgende theorie vertellen:
- Red Bull heeft een probleem. Het is het enige team wat geen auto's bouwt, maar een energiedrink is. Deelname aan de F1 kost vele honderden miljoenen euro's, en Red Bull heeft dat altijd gedaan als marketing strategie. Dat heeft ze ook geen windeieren gelegd.
- Maar.... toen Honda stopte zijn ze ook motoren gaan ontwikkelen. En dat is opnieuw een enorme moneydrain voor het bedrijf. Ze hebben tal van expertise gekocht van Mercedes (ongeveer 50 man is overgenomen, vaak met hogere salarissen dan bij Mercedes). In totaal werken er honderden duurbetaalde mensen aan de Red Bull powertrain.
- Zou Red Bull nu autofabrikant zijn, dan zouden ze een enorme PR hebben als goede motorbouwer. Er waren stemmen binnen Red Bull om opnieuw met een supercar te komen (ze hadden twee jaar geleden de Valkyrie gebouwd met Aston Martin), maar 'auto-bouwen' zou echt een compleet nieuwe industrie zijn voor Red Bull. Bovendien heeft de auto-industrie het heel moeilijk.
- Dus.... wat was de uitkomst? Porsche of Audi. Zij zijn partijen die wél echte autofabrikanten zijn en de volkswagengroep kan wél de kosten van een F1 motor dragen. Red Bull Powertrains zal dan overgenomen worden door de Volkswagengroep en zal de Red Bulls van motoren blijven voorzien.
Klinkt allemaal vrij logisch, want een energiedrankje wat een F1 team in de lucht houdt is al een enorme prestatie, maar om ook nog eens een fabrieksteam te worden zonder automerk is volgens veel mensen op de lange termijn een onmogelijke opgave. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Apr 11, 2022 18:46 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 12, 2022 12:52 |
|
|
|
En weer gaat het dit jaar niet lekker met het materiaal van Max Verstappen. |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 12, 2022 16:33 |
|
|
|
Dat is een understatement... 2 van de 3 wedstrijden niet finishen en 38 punten verliezen. In plaats van een solide twee plek staat hij zesde, gvd zelfs achter Hamilton.
Aan de andere kant.... wel een mooi seizoen hoor. Russell staat tweede nu met slechts één podium en ik vlak Mercedes echt niet uit. En Alpine ging ook best lekker afgelopen weekend, als Alonso zich ook af en toe in de strijd gaat mengen vind ik alles best. Als Lulu de Clown maar buiten de top 3 blijft. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 13, 2022 16:53 |
|
|
|
F1-teambaas klaar met juwelendiscussie Hamilton: "Dan rijd je gewoon niet, simpel"
Flikker dat jankventje nou maar gewoon uit de F1. Staat inmiddels ook zo'n beetje op de helft van het aantal punten van zijn teamgenoot Russell.
Hamilton was verre van de beste coureur ooit. Tuurlijk, hij kan behoorlijk sturen, maar heeft op Nico Rosberg na (waar hij ook een keer van verloor) nooit echt een goede teamgenoot naast hem gehad in het hybride tijdperk. Nu heeft hij dat wel.
Het mooie van 2022 is dat er nieuwe auto's zijn en het dus een stuk minder belangrijk is hoe lang je al in die auto rondrijdt. Je ziet ineens het gat tussen Perez en Verstappen ook kleiner worden. Lewis klaagt al weken dat hij geen geluk heeft, klaagt over zijn team, heeft geklaagd over de FIA leiding, klaagt nu over zijn sierraden.
Gewoon oprotten met je 'ik word altijd benadeeld' houding. Het tegendeel was waar de afgelopen jaren, en sowieso was iedereen bang om direct voor racist uitgemaakt te worden als je niet deed wat Lewis wilde (zoals: 'take a knee')
Carnaval is voorbij hè Lewis
En ja, dat is een 'black lives matter' mondkapje. Eén van de weinige mondkapjes waar ik wel bezwaar tegen maak  |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 15, 2022 10:13 |
|
|
|
Cliff schreef: | F1-teambaas klaar met juwelendiscussie Hamilton: "Dan rijd je gewoon niet, simpel"
Flikker dat jankventje nou maar gewoon uit de F1. Staat inmiddels ook zo'n beetje op de helft van het aantal punten van zijn teamgenoot Russell.
Hamilton was verre van de beste coureur ooit. Tuurlijk, hij kan behoorlijk sturen, maar heeft op Nico Rosberg na (waar hij ook een keer van verloor) nooit echt een goede teamgenoot naast hem gehad in het hybride tijdperk. Nu heeft hij dat wel.
Het mooie van 2022 is dat er nieuwe auto's zijn en het dus een stuk minder belangrijk is hoe lang je al in die auto rondrijdt. Je ziet ineens het gat tussen Perez en Verstappen ook kleiner worden. Lewis klaagt al weken dat hij geen geluk heeft, klaagt over zijn team, heeft geklaagd over de FIA leiding, klaagt nu over zijn sierraden.
Gewoon oprotten met je 'ik word altijd benadeeld' houding. Het tegendeel was waar de afgelopen jaren, en sowieso was iedereen bang om direct voor racist uitgemaakt te worden als je niet deed wat Lewis wilde (zoals: 'take a knee')
Carnaval is voorbij hè Lewis
En ja, dat is een ' black lives matter' mondkapje. Eén van de weinige mondkapjes waar ik wel bezwaar tegen maak  |
Hamiltons dagen zijn geteld. Waarom denk je dat hij zo gebrand was op die titel? Hij wist dat met de komst van Russell, er een nieuw tijdperk aanbreekt. Overigens, voor wat het waard is, ik stond er alleen in toen ik zei dat Russell Hamilton zou kunnen volgen en verslaan. De meeste dachten dat hij een soort van Bottas-II rol zou gaan vervullen en noemde dit een leerjaar. Onzin dus! Zoals ik al zei... |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 15, 2022 10:58 |
|
|
|
Cliox schreef: | Nog steeds speculatief:
volgens Reuters |
Ehm... volgens mij heb je zelf de factcheckers van Reuters regelmatig aangevoerd in discussies. Is het nu allemaal niet waar wat Reuters schrijft, of wat wil je hiermee beweren?
Quote: | Overigens, voor wat het waard is, ik stond er alleen in toen ik zei dat Russell Hamilton zou kunnen volgen en verslaan. |
Ik weet niet waar je alleen stond, maar niet hier. Toen Hamilton uitviel met Covid en Russell die plaats innam reed hij zo'n beetje rondjes rond Bottas in een auto waar Russel nauwelijks in paste (Russell is 11 cm langer dan Hamilton)
Dat Russell van een heel andere klasse was dan Bottas was toen al duidelijk. Bovendien was de rol van Bottas ook volkomen duidelijk: tweede rijder. Dat lag bij de komst van Russell echt weer open: gewoon op het circuit laten zien wie het beste is. En dat krijgen we nu mooi te zien. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 16, 2022 16:31 |
|
|
|
Cliff schreef: | Ehm... volgens mij heb je zelf de factcheckers van Reuters regelmatig aangevoerd in discussies. Is het nu allemaal niet waar wat Reuters schrijft, of wat wil je hiermee beweren? |
Dat schrijf ik nergens. En verder ook geen idee wat ik moet met deze jij-bak.
Quote: |
Ik weet niet waar je alleen stond, maar niet hier. Toen Hamilton uitviel met Covid en Russell die plaats innam reed hij zo'n beetje rondjes rond Bottas in een auto waar Russel nauwelijks in paste (Russell is 11 cm langer dan Hamilton)
Dat Russell van een heel andere klasse was dan Bottas was toen al duidelijk. Bovendien was de rol van Bottas ook volkomen duidelijk: tweede rijder. Dat lag bij de komst van Russell echt weer open: gewoon op het circuit laten zien wie het beste is. En dat krijgen we nu mooi te zien. |
Kleine nuance is dat het geen technisch circuit was. En het materiaal van Lewis kon daarnaast net wat beter werken op dit circuit. Eén zwaluw maakt geen zomer. Het was goed maar laten we ook reëel zijn dat een gedemotiveerde Bottas verslaan, geen kunst aan is.
Het belangrijkste argument is dan ook niet de referentie van de race dat Russel Lewis verving, maar het voordeel van Lewis dat verdwenen is. De wagenkennis die hij heeft opgedaan verdwijnt. Iedereen begint op nul. Het was tenslotte nog maar de vraag hoe goed de Mercedes zou zijn of Lewis er mee overweg kan en hoe snel hij went aan de auto. Jongere gasten hebben vaak een hoger aanpassingsvermogen. Dat alles bij elkaar opgeteld maakte dat ik durfde tegen te spreken dat het een leerjaar zou worden voor Russell en hij pas aan het einde van het jaar zou kunnen aansluiten. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Weerwoord forum index » Sport
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 37 van 37
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 35, 36, 37
|
|
|
|
|