Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Zullen we het eens over D'66 en Pechtold en zo gaan hebben? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2021 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

PVV, BBB & SP SLOPEN eensgezind Sigrid Kaag na JOHAN REMKES-GATE door SJOERD SJOERDSMA

Het lijerschap van Sigrid Al-Qaq. Wie D'66 blijft stemmen kun je er op aanspreken.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2021 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

D66 is tevreden over het regeerakkoord.
Kaag sprak van een "een hele positieve ontvangst" bij D66. Ze vertelde dat de fractie vol overtuiging heeft ingestemd, al heeft haar partij ook nog wel een paar kleine wensen voor aanpassingen, maar volgens Kaag gaat het "om het hele plaatje". Kaag benadrukte dat ze bij het begin van de onderhandelingen met de andere drie partijen heeft gezegd dat D66 het goed wil doen of niet. "We hebben uiteindelijk als fractie geoordeeld dat we het goed doen als we het zo doen."

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2022 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat is er goed aan wat D'66 doet? Wat is er goed aan Nederland ten gronde richten?

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2022 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Word ik geacht op een partij te stemmen waarvan de leden niet eens een woord van drie leters kunnen lezen? NEE is NEE.

(via Twitter; Niels Kalkman)

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2022 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

D66 is een vreselijke partij. Het zijn gewoon k*t VVD-ers die zich voordoen als linkse, intelligente liberalen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2022 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Wat is er goed aan wat D'66 doet? Wat is er goed aan Nederland ten gronde richten?

Laughing Laughing

Ja dan liever de PVV, onze nationale wegvlieger:

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2022 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Presenteert Alexander Pechtold nog steeds De Achterkant van het Gelijk?

https://pers.bnnvara.nl/alexander-pechtold-presenteert-de-achterkant-van-het-gelijk/

Ik vermoed dat Alexander Pechtold met zijn achterkant toch een aardig Schevenings penthouse van de gepensioneerde Canadese diplomaat Serge Marcoux cadeau kreeg...

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2022 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Vertel eens iets nieuws joh; gedateerde berichten van een jaar geleden Laughing Laughing Verveel je je soms?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2022 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft Pechtold zijn leven dan al gebeterd of is hij nog steeds een corrupte cleptocraat?

Laatst aangepast door Loetje op Ma Mrt 14, 2022 13:08, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2022 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BETRAPT! D66-er haalt PvdA-borden weg in Rotterdam

'Laat niemand vallen', behalve de PvdA

Op sociale media circuleren beelden van een D66-er in Rotterdam die het campagne voeren wel heel fanatiek aanpakt. Een oplettende filmer spotte de man terwijl hij op de Coolsingel een D66-bord op een verkeerslicht plaatst, ogenschijnlijk nadat hij een PvdA-bord heeft verwijderd en weggegooid.

Quote:
Vanochtend in Rotterdam. Bord van @pvdarotterdam wordt weggepleurd en vervangen door fatsoen moet je doen @D66Rotterdam

@d66

>> Tweet <<

Een oplettende Twitteraar beweert dat de 'campagnebordendief' Wichard de Wolf is, die op plek 15 van de Rotterdamse democraten staat. "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen" is te lezen op het D66-bord. Toch lijkt de Rotterdamse tak geen problemen te hebben met het laten vallen van een PvdA-bord...

https://www.nieuwnieuws.nl/5155479/betrapt-d66-er-haalt-pvda-borden-weg-in-rotterdam/

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2022 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
BETRAPT! D66-er haalt PvdA-borden weg in Rotterdam

'Laat niemand vallen', behalve de PvdA

Op sociale media circuleren beelden van een D66-er in Rotterdam die het campagne voeren wel heel fanatiek aanpakt. Een oplettende filmer spotte de man terwijl hij op de Coolsingel een D66-bord op een verkeerslicht plaatst, ogenschijnlijk nadat hij een PvdA-bord heeft verwijderd en weggegooid.

Quote:
Vanochtend in Rotterdam. Bord van @pvdarotterdam wordt weggepleurd en vervangen door fatsoen moet je doen @D66Rotterdam

@d66

>> Tweet <<

Een oplettende Twitteraar beweert dat de 'campagnebordendief' Wichard de Wolf is, die op plek 15 van de Rotterdamse democraten staat. "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen" is te lezen op het D66-bord. Toch lijkt de Rotterdamse tak geen problemen te hebben met het laten vallen van een PvdA-bord...

https://www.nieuwnieuws.nl/5155479/betrapt-d66-er-haalt-pvda-borden-weg-in-rotterdam/

Och, och, och, wat weer een goedkope poging om een relletje te schoppen. De oplettende lezer ziet op het nerveuze videootje een man die werkt aan een D66 poster. Dan wendt de camara zich af en zoemt in op een poster die tussen muur en plantenbak staat. Wat bewijst dit nu helemaal???

Ik houd het op nepnieuws, iets waar Loetje wel meer ervaring mee heeft hier op weerwoord.

Bedenkelijke site ook dat NieuwNieuws met Dennis Schouten van RoddelPraat.

Ik heb de bijdrage van Loetje gequote, want anders is het plotseling weer verdwenen Wink

BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2022 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Opnieuw onrust D66: vrouw beschuldigt Alexander Pechtold van verkrachting

Even leek het erop dat de storm rond D66 ging liggen, maar door een anonieme blog over voormalig lijsttrekker Alexander Pechtold is er opnieuw onrust ontstaan. Een verder anonieme vrouw beschuldigt de voormalig leider van de partij van verkrachting en zegt daarvan ook aangifte te hebben gedaan deze week.

In de anonieme blog schrijft de vrouw dat de klacht over Frans van Drimmelen niet de enige is die bij D66 werd genegeerd: ‘Ook andere klachten van grensoverschrijdend gedrag liggen nog steeds onaangeroerd bij het bestuur van de partij’, schrijft ze. Vervolgens stelt ze dat ze acht jaar geleden door Pechtold is verkracht en dat ze daarvan inmiddels aangifte heeft gedaan. Volgens haar zijn er bovendien nog veel meer slachtoffers.

Destijds deed ze naar eigen zeggen al melding van, maar dit werd door het bestuur van de partij genegeerd. Omdat ze geen lid meer is, kan ze ook niet terecht bij de net opgerichte commissie voor integriteit. ‘Ik weet dat meerdere vrouwen het bed in zijn gelokt door de heer Pechtold’, schrijft de vrouw. ‘Ze geloofden wellicht dat een seksuele relatie hen meer perspectief op een carrière zou bieden. Zo werd mij dit door hem toegezegd. Dat hij wel een goed woordje voor mij kan doen en ik op een verkiesbare plek zou komen. Of net als de, twintig jaar jongere huidige vriendin, Anna-Sophia Posthumus als woordvoerder binnen een ministerie kan gaan werken.’

Ook woordvoerders van Pechtold worden door de vrouw beschuldigd. Zij zouden met meerdere vrouwen het bed hebben gedeeld en samen met Pechtold zelf een lijst bij hebben gehouden waarop de prestaties van de vrouwen in bed werden beoordeeld. ‘Ik weet dat ik het spuugzat ben dat deze vrouwonvriendelijke cultuur weg kan blijven kijken’, schrijft ze. ‘Dat Pechtold het bestuur en zijn vrienden kan blijven manipuleren. Als een David tegen Goliath wil ik mijn geloof in een rechtvaardige samenleving vasthouden.’

‘Maar dat kan ik niet alleen’, besluit de vrouw haar blog. ‘Daarom wil ik een oproep doen aan alle vrouwen die zich in mij herkennen. Deel je verhaal. Ontsluier de wegkijk cultuur. En laten we samen Goliath recht in zijn ogen aankijken. Dit. Kan. Niet.’

NPO Radio 1

Belangrijk om te benadrukken is dat het om anonieme beschuldigingen gaat en dat dus niet zeker is of het klopt en waar het vandaan komt. Hetzelfde gerucht werd echter ook al besproken op NPO Radio 1. Parlementair journalist Joost Vullings vertelde bij EenVandaag de blog ook te hebben gezien. Volgens hem gaat de blog rond in D66-appgroepen: “Het betreft een nieuwe enorme aantijging richting D66 op hetzelfde vlak”, liet Vullings weten. “Het is aan anonieme blog en zo is de vorige kwestie rond Frans van Drimmelen overigens ook begonnen.”

Eerder in opspraak

Pechtold kwam in het verleden in opspraak vanwege zijn relatie met Anne Lok, destijds namens D66 gemeenteraadslid van Meppel. Zij vertelde dat de relatie op zeer pijnlijke wijze stuk was gelopen en beschuldigde Pechtold ervan dat hij haar had gedwongen tot een abortus toen ze zwanger bleek. “Hij heeft mijn leven compleet verwoest”, vertelde ze in 2018. Pechtold zelf heeft deze beschuldigingen altijd ontkend.

Recent kwam Pechtold nog opdraven bij NPO Radio 1 om de onrust bij D66 te duiden. Daar ontstond de nodige onrust over omdat hij volgens velen dus zelf zeker geen brandschoon verleden heeft wat betreft grensoverschrijdend gedrag. ‘Je kan nog beter Stichting Martijn een lezing laten geven op een kleuterschool’, reageerde schrijver en columnist Arthur van Amerongen.

Frans van Drimmelen

Het is al enkele weken onrustig rondom D66 nadat een MeToo-affaire rondom partijprominent Frans van Drimmelen naar buiten kwam. Waar een eerder onderzoeksrapport stelde dat Van Drimmelen onschuldig was, bleek uit een geheime bijlage van datzelfde rapport dat er wel degelijk sprake is geweest van machtsmisbruik, stalking en seksuele intimidatie. D66 hield de bijlage geheim maar De Volkskrant zag het in en publiceerde erover. Daarop ontstond grote onrust binnen de partij. Van Drimmelen heeft inmiddels zijn lidmaatschap opgezegd maar ontkent dat er sprake was van machtsmisbruik of seksuele intimidatie.

BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2022 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Bye bye D66.

BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2022 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Thom de Graaf heeft in de Zaak Van Drimmelen de slachtoffers van seksueel misbruik binnen D66 onder druk gezet om hun aangiften in te trekken. Thom de Graaff is lid van D66 en sinds 1 november 2018 is hij vice-president van de Raad van State, de onderkoning van Nederland.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 0:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Royy schreef:
Bye bye D66.

YES

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Hoe is het eigenlijk met die brievenbuspisser die van de grote blonde leider indertijd gewoon mocht blijven ? En met die Richard de Mos, was die nu wel of niet schooldirecteur, heeft hij inmiddels zijn CV al ontdaan van leugens ? En hoe is het met Dion Graus, alias de vrouwenmepper ?
Kunt u mij als PVV 'er nader informeren, meneer Loetje ?
Of zullen we het weer over D66 hebben ? Da's wel zo veilig....

U bedoelt die brievenbuspisser die nog nooit in een brievenbus heeft gepist.
Waarom komt u altijd met discutabele zaken aan. Ik herinner me nog steeds uw volgehouden bewering dat alle slaven in de geschiedenis zwart moesten zijn.
Het zegt wel weer iets over uw mentale overtuigingen.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2022 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
Lampje schreef:
Hoe is het eigenlijk met die brievenbuspisser die van de grote blonde leider indertijd gewoon mocht blijven ? En met die Richard de Mos, was die nu wel of niet schooldirecteur, heeft hij inmiddels zijn CV al ontdaan van leugens ? En hoe is het met Dion Graus, alias de vrouwenmepper ?

Waarom komt u altijd met discutabele zaken aan. Ik herinner me nog steeds uw volgehouden bewering dat alle slaven in de geschiedenis zwart moesten zijn.

https://www.hpdetijd.nl/2010-11-11/blower-brievenbuspisser-eric-lucassen-ook-ontuchtpleger/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eric_Lucassen

Gemist Poendert? Over "mentale overtuigingen" gesproken Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2022 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Heeft er nu niemand een mening over de D66 bijeenkomst afgelopen weekend? Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2022 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik snap niet hoe iemand nog D66 kan vertrouwen. Die partij gooit alle dingen waar ze voor staan zo overboord als het ze uitkomt. Het referendum was al een mooi voorbeeld, maar nu ook nog die vaccinatieplicht op kinderdagverblijven. Daar moet ineens de Covid-vaccinatie uitgehaald worden en dat terwijl D66 volgens mij als één van de weinige partijen een vaccinatieplicht in het programma had staan.

Zoals ik al eerder zei: goed dat van Mierlo niet meer leeft en dit niet allemaal meer hoeft mee te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2022 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

estudiant schreef:
Poendert schreef:
Lampje schreef:

https://www.hpdetijd.nl/2010-11-11/blower-brievenbuspisser-eric-lucassen-ook-ontuchtpleger/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eric_Lucassen

Gemist Poendert? Over "mentale overtuigingen" gesproken Rolling Eyes

U begrijpt het niet, meneer Estudiant.
Die brievenbuspisser was van de PVV en dan gelden andere wetten. Dan valt het allemaal reuze mee en wordt alles flink opgeklopt door links. Als het al geen nepnieuws was.
Begrijp dat dan toch.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2022 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

https://www.geenstijl.nl/5165069/hoofd-voorlichting-d66-kent-net-zo-weinig-vliegschaamte-als-klimaatminister-rob-jetten/#more

Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Politici eigen: de regels gelden wel voor anderen, maar niet voor henzelf.

Wat dat betreft zou jij een uitstekende politicus zijn Royy, jij hanteert exact hetzelfde voor zowel de zorg als buitenlandse beleid Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Dank, ik beschouw dit als een compliment.

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2022 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Graag gedaan Laughing