Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » The great Reset Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

the great reset
kwaadaardig plan
62%
 62%  [ 5 ]
complot theorie
25%
 25%  [ 2 ]
prima, alles wordt dan beter
12%
 12%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 8

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Dan drink ik de clocolade melk wel met Carlos, Joost Bakker, Loetje, Elisabeth, George Bush, Poendert , Natubico en Jorden.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2022 5:15 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

El presidente me ama, me protege, me cuida. Adorad la autoridad, estimados weerwoorders.

Vrijheid is illusie, we zijn allen uitkomst van omstandigheden. Een klein beetje vrije keuze hebben we wel. Een klein beetje maar.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2022 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Tja, als we nog slechts de keuze zouden hebben tussen onbarmachtige, gruwelijke deep state slaven houders
en menselijkere slaven houders, dan kies ik voor de laatsten.

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2022 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Allemaal nog veel erger. Great Reset, genocide, de massamoord plannen van de eliten.

https://www.compact-online.de/great-reset-genozid-die-massenmord-plaene-der-eliten/

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2022 23:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Icesurfer schreef:
Dan drink ik de clocolade melk wel met Carlos, Joost Bakker, Loetje, Elisabeth, George Bush, Poendert , Natubico en Jorden.

Ik ook.......Proost-----

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2022 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth schreef:
estudiant schreef:
Je kunt er lang en breed over discussiëren, maar als de WEF een "denktank" is om een mondiale reset op gang te brengen, dan juich ik dat toe. Een club waar intellectuelen, wetenschap, politiek en zakenleven bij elkaar komen om strategische bewegingen op gang te brengen om het excessieve vruchtgebruik van de aarde te beperken en om te buigen, is een absolute noodzaak.

Dat de WEF ook tevens als een magneet werkt voor complotwappies is nu eenmaal onvermijdelijk.

Dus verplicht laten steriliseren na het 2de kind?
Stoppen met vaccineren van kinderen zodat er minder opgroeien?
Verplichtte abortussen?
Auto's verbieden?
Luchtvaart stil leggen?
Fabrieken sluiten?

Een denktank moet breed, lang, diep en vooral onafhankelijk kunnen denken. Daarnaast moet ze buiten de geijkte kaders kunnen denken.

Het is aan de politiek om uiteindelijk besluiten te nemen.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

IEr zijn denktanks geweest, de club van rome bv. Die kwamen tot de conclusie dat we overbevolkt waren en moesten verminderen. Alle problemen, millieu, oorlog, honger etc hangen daar nauw mee samen. het is logisch dat daar over nagedacht wordt. Alleen lijken er geen plannen te zijn om er iets aan te doen. Als men er nou openlijk voor uit kwam en geboortebeperking zou stimuleren waar nodig dan zou ik dat toejuichen. Alleen dat plan is het niet geworden. welk dan? In europa is een soort omvolking aan de gang en of dat een bewuste strategie is kun je je afvragen.
Is het omdat wij de zogenaamde christelijke waarden willen vertegenwoordigen en open staan voor vluchtelingen die zich hier vertonen? Ik vraag me af welke waanzinnige ideologie hier aan ten grondslag ligt. Net als we het klimaat gaan redden door voor 0,0000003 graden afkoeling te zorgen tijdelijk. Hoe gek moet je zijn om dat alles te geloven net als corona en oekraine. Het gaat maar door. mensen zijn gewoon gehersenspoeld door de media lijkt wel, of in het onderwijs.. knettergek geworden.
Of waren we dat altijd al door massapsychose. Net als religies is nu de wetenschap een religie geworden. en bij twijfel kiezen we de grootste stapel onderzoeken om het gewenste resultaat te verkondigen. Met behulp van subsidie kom je een heel eind zoals het klimaatdrama laat zien. Maar goed, dan heb je een conclusie dat co2 het klimaat drastisch opwarmt, dan nog haalt alles wat je doet geen reet uit zolang je niet over bevolkingsreductie nadenkt en niks doet aan de toename.
Dus behalve een stelletje klimaat en corona religieuzen die gehersenspoeld zijn hebben we de ruttes die openlijk zeggen dat zelfs als het klimaat niet zou veranderen het een geweldige kans voor ontwikkeling zou zijn. Dus kennelijk ligt daar nog een agenda achter die we niet weten. Wellicht de windmolen-en zonnepanelenlobby?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2022 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

jorden schreef:
IEr zijn denktanks geweest, de club van rome bv. Die kwamen tot de conclusie dat we overbevolkt waren en moesten verminderen. Alle problemen, millieu, oorlog, honger etc hangen daar nauw mee samen. het is logisch dat daar over nagedacht wordt. Alleen lijken er geen plannen te zijn om er iets aan te doen. Als men er nou openlijk voor uit kwam en geboortebeperking zou stimuleren waar nodig dan zou ik dat toejuichen. Alleen dat plan is het niet geworden. welk dan? In europa is een soort omvolking aan de gang en of dat een bewuste strategie is kun je je afvragen.

Ik denk niet dat er sprake is van een bewuste strategie. Welk belang zou bv omvolking vertegenwoordigen? De wereld is nu eenmaal niet maakbaar. Wel kun je als denktank oplossingsrichtingen aandragen zoals ook de club van Rome deed. Maar zulke oplossingen blijven abstract want geen denktank zal bv concreet landen benoemen waar iets aan geboortebeperking zou moeten worden gedaan. Dat zou nl als politieke beïnvloeding worden opgevat en het zou alleen al daarom zeer contraproductief werken.

Quote:
Is het omdat wij de zogenaamde christelijke waarden willen vertegenwoordigen en open staan voor vluchtelingen die zich hier vertonen? Ik vraag me af welke waanzinnige ideologie hier aan ten grondslag ligt.

Ook voor het Christendom waren er vluchtelingen. En als het er heel erg veel werden dan noemden we het volksverhuizingen hetgeen ook van alle tijden is. Net als nu lagen daar rampen aan ten grondslag zoals droogte, oorlogen, slechte jacht- en landbouwgronden.

Quote:
Net als we het klimaat gaan redden door voor 0,0000003 graden afkoeling te zorgen tijdelijk. Hoe gek moet je zijn om dat alles te geloven net als corona en oekraine. Het gaat maar door. mensen zijn gewoon gehersenspoeld door de media lijkt wel, of in het onderwijs.. knettergek geworden.
Of waren we dat altijd al door massapsychose. Net als religies is nu de wetenschap een religie geworden. en bij twijfel kiezen we de grootste stapel onderzoeken om het gewenste resultaat te verkondigen. Met behulp van subsidie kom je een heel eind zoals het klimaatdrama laat zien. Maar goed, dan heb je een conclusie dat co2 het klimaat drastisch opwarmt, dan nog haalt alles wat je doet geen reet uit zolang je niet over bevolkingsreductie nadenkt en niks doet aan de toename.

Die bevolkingsreductie is toch wel vaak iets van "de ander"; niet wij maar zij zijn het probleem. Het opmerkelijke daarbij is dat de hoog ontwikkelde landen vaak te maken hebben met een nogal een forse bevolkingskrimp, wat dan weer tot vooral economische problemen kan leiden. Toch kun je ook stellen dat juist deze landen verantwoordelijk zijn voor een nogal forse ecologische voetprint en was dat nu juist niet het majeure probleem?

Quote:

Dus behalve een stelletje klimaat en corona religieuzen die gehersenspoeld zijn hebben we de ruttes die openlijk zeggen dat zelfs als het klimaat niet zou veranderen het een geweldige kans voor ontwikkeling zou zijn. Dus kennelijk ligt daar nog een agenda achter die we niet weten. Wellicht de windmolen-en zonnepanelenlobby?

Stel dat Rutte bedoelt dat "die geweldige kans voor ontwikkeling " inderdaad betrekking heeft op de windmolen- en zonnepanelen lobby, wat is daar dan zo erg aan?
Nieuwe tijden en ontwikkelingen geven nieuwe kansen en dat helpt de mens te overleven.

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2022 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

jorden schreef:
IEr zijn denktanks geweest, de club van rome bv.

En waarin verschilt 'de club van Rome' eigenlijk van het 'WEF'?

Beide denktanks die nadenken over hoe de wereld er beter uit kan komen te zien.

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2022 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Sinds wij een minister voor klimaat, een minister stikstof en een minister van SDG's hebben, en sinds wij een mp hebben die met de WEF-tas rondhuppelt, denk ik dat het niet vrijblijvend meer is.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2022 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kom op, de kop van Mark is eraf geknipt en er staat tekst 'Mark Rutte'. Hoe weet ik dat dit niet iemand anders benen zijn?

Is er ook een foto met de kop van Mark Rutte op en die tas?