Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » EK Voetbal, leeft het een beetje? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2021 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik heb weer erg feitelijk gekeken Smile

Dan zie ik dit: https://tinyurl.com/aebat6b5 en dan kan ik niet anders dan concluderen dat Italië terecht heeft gewonnen.

Maar... als ik dit zie: https://tinyurl.com/399afww3 dan had Italië niet in de finale moeten staan. Tegen Spanje hadden ze eruit moeten vliegen.

Dan snap je het spel niet. Het gaat er niet om wie het meeste balbezit heeft en/of het vaakst richting het doel schiet, het gaat erom wie de meeste doelpunten maakt. Italië is een meester in catenaccio en catenaccio is nu eenmaal een effectieve methode om te winnen.

Is het spectaculair? Nee.
Is het leuk om te zien? Nee.
Is het mooi voetbal? Nee.
Is het effectief? Ja.

Effectiviteit prevaleert boven effort. Italië heeft verdient gewonnen. Ze hebben de Spanjaarden laten werken en gepiekt op het juist moment. De Spanjaarden hebben heel hard gewerkt maar waren niet efficiënt.

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2021 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wat betreft Engeland, zij verloren:

- toen zij het Italiaanse volkslied uitfloten;
- toen zij Italiaanse spelers op de grond lieten liggen zonder hen te helpen opstaan;
- toen zij hulp van Italiaanse spelers weigerden;
- toen zij direct na de wedstrijd het stadion verlieten;
- toen zij de zilveren medaille afdeden;
- toen zij de Italiaanse vlag verbrandden.

Engeland heeft zich misdragen, geen respect getoond voor de sport, geen respect voor de tegenstanders, hebben slecht verloren en zichzelf compleet belachelijk gemaakt.

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2021 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Dan snap je het spel niet. Het gaat er niet om wie het meeste balbezit heeft en/of het vaakst richting het doel schiet, het gaat erom wie de meeste doelpunten maakt. Italië is een meester in catenaccio en catenaccio is nu eenmaal een effectieve methode om te winnen.

Is het spectaculair? Nee.
Is het leuk om te zien? Nee.
Is het mooi voetbal? Nee.
Is het effectief? Ja.

Effectiviteit prevaleert boven effort. Italië heeft verdient gewonnen. Ze hebben de Spanjaarden laten werken en gepiekt op het juist moment. De Spanjaarden hebben heel hard gewerkt maar waren niet efficiënt.

Ik hanteer andere normen. Er staat niet ter discussie of iemand wint of verliest, daar gaat de einduitslag over. Wat mij betreft staat ter discussie of iemand 'verdiend' gewonnen of verloren heeft, en ik meet dat anders af dan jij. Effectiviteit vind ik daarin ondergeschikt. Mooi spel vind ik belangrijker. Ook het durven nemen van risico's.

Vergelijk het met een FPS computer spel, weet niet of je dat ooit gespeeld hebt. Wat effectief is, is 'campen'. Gewoon verdekt op één plek blijven zitten en iedere vijand afschieten die langskomt. Prima score, misschien win je het spel wel, wie weet. Is't leuk? Nee. Meestal worden campers in zo'n spel behoorlijk uitgescholden. Men vindt het laf.

Met campen en catenaccio kun je prima wedstrijdjes winnen... maar het is wel een kut-tactiek en saai en laf voor de toeschouwers. De einduitslag staat echt niet ter discussie... de manier waarop die bereikt wordt wel.

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2021 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Ik hanteer andere normen. Er staat niet ter discussie of iemand wint of verliest, daar gaat de einduitslag over. Wat mij betreft staat ter discussie of iemand 'verdiend' gewonnen of verloren heeft, en ik meet dat anders af dan jij. Effectiviteit vind ik daarin ondergeschikt. Mooi spel vind ik belangrijker. Ook het durven nemen van risico's.

Blijft staan dat mooi voetballen geen doel is. Je wint er niets mee. Sterker nog, je kunt shinen totdat je een ons weegt, als de ander er één meer inschiet dan jij heb je *trommelgeroffel* verloren.

Daarom ageer ik ook zo tegen de opsmuk in het voetbal. Een Memphis Depay die hakballetjes gaat geven terwijl Nederland achterstaat. Je moet niet mooier willen voetballen maar een doelpunt meer willen maken.

Ik heb tijdens de wedstrijd Italië - Spanje geen moment gedacht dat de Spanjaarden de Italianen voetballend eronder zouden krijgen. Italië liet Spanje voetballen om te pieken op het juiste moment. En dat verdien je het om te winnen.

Quote:
Vergelijk het met een FPS computer spel, weet niet of je dat ooit gespeeld hebt. Wat effectief is, is 'campen'. Gewoon verdekt op één plek blijven zitten en iedere vijand afschieten die langskomt. Prima score, misschien win je het spel wel, wie weet. Is't leuk? Nee. Meestal worden campers in zo'n spel behoorlijk uitgescholden. Men vindt het laf.

Met campen en catenaccio kun je prima wedstrijdjes winnen... maar het is wel een kut-tactiek en saai en laf voor de toeschouwers. De einduitslag staat echt niet ter discussie... de manier waarop die bereikt wordt wel.

Ik zie het meer als een F1-rijder die banden consolideert zodat hij aan het einde van de race kan toeslaan. Prima dat Bottas de hele race snellere rondetijden kon rijden en wegreed bij Pérez, aan het einde had de Mexicaan meer rubber en kon hij om Bottas heen rijden.

Datzelfde gold voor Lewis die Max voorop liet rijden, de race liet leiden en op het laatste moment toesloeg. En andersom.
"It ain't over till (or until) the fat lady sings!"

Ik denk dat je 'spectaculair' en 'verdiend' door elkaar gebruikt:
Zo was Kimi in 2005 spectaculair maar won Alonso berekend, minder spectaculair maar welverdiend het wereldkampioenschap.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 14, 2021 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Blijft staan dat mooi voetballen geen doel is. Je wint er niets mee. Sterker nog, je kunt shinen totdat je een ons weegt, als de ander er één meer inschiet dan jij heb je *trommelgeroffel* verloren.

Ik denk dat ik het proces tussen winnen en verliezen kan scheiden van mooi of lelijk voetbal. Jij kán het denken aan het eindresultaat niet loslaten en geeft dat ook de grootste waarde.

Vroeger was ik ook zo, maar tegenwoordig doet winnen mij niet zoveel meer. Ik heb niets meer te bewijzen. Als ik een potje tennis speel met iemand, heb ik veel liever leuke rally's dan een 6-0 6-0 overwinning.

Quote:
Daarom ageer ik ook zo tegen de opsmuk in het voetbal. Een Memphis Depay die hakballetjes gaat geven terwijl Nederland achterstaat. Je moet niet mooier willen voetballen maar een doelpunt meer willen maken.

Dat bedoel ik: winnen is voor jou nog het belangrijkste. Voor mij niet.

Quote:
Italië liet Spanje voetballen om te pieken op het juiste moment. En dat verdien je het om te winnen.

Naar mijn mening dus niet Smile

BerichtGeplaatst: Wo Jul 14, 2021 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik denk dat ik het proces tussen winnen en verliezen kan scheiden van mooi of lelijk voetbal. Jij kán het denken aan het eindresultaat niet loslaten en geeft dat ook de grootste waarde.

Nee hoor. Ik vond Spanje beter voetballen, als in harder werken, maar beter voetballen levert niks op als je dat niet omzet naar meer doelpunten. Je moet efficiënt(er) voetballen. Sterker nog, ik heb Spanje op exact dezelfde manier de tanden zien stukbijten op Kroatië, Zwitserland, Zweden en Polen. In al deze wedstrijden hebben zij veel harder gewerkt dan hun opponent maar kwamen zij niet tot scoren en kon binnen de reguliere speeltijd geen overwinning worden afgedwongen. Dan doe je echt iets niet goed Cliff. Ik snap ook niet dat zij dit spel tegen Italië speelde, wetende dat zij heer en meester zijn in het neutraliseren van aanvallen. En wetende dat zij, de Spanjaarden dus, niet efficiënt waren. "Als je doet wat je deed..." Strategisch hebben zij de plank gigantisch misgeslagen. Terecht dat Italië won.

Dan het volgende; verdienen betekent 'recht hebben op' en wie recht heeft op de overwinning is degene die het meeste doelpunten maakt binnen de vigerende spelregels, niet wie het meeste balbezit had. Of het vaakst op doel schoot. Of de meeste hoekschoppen afdwong. Als ik naar het grotere plaatje kijk en de gunfactor erbij sleep (want dat is wat je eigenlijk bedoelt, op basis van het spel had je Spanje de overwinning gegund) gun ik het Italië ook meer. Spanje heeft op één wedstrijd na, alles gelijkgespeeld binnen reguliere speeltijd, Italië won 5 wedstrijden en heeft veel efficiënter gespeeld. Het verschil zit 'm dus niet dat ik dingen niet los van elkaar kan zien en jij wel maar dat ik de gungfactor vanuit een grotere geheel bekijk en jij het baseert op een dagprestatie. Ik breng iets meer nuance toe aan de inbreng van de Spanjaarden.

Quote:
Vroeger was ik ook zo, maar tegenwoordig doet winnen mij niet zoveel meer. Ik heb niets meer te bewijzen. Als ik een potje tennis speel met iemand, heb ik veel liever leuke rally's dan een 6-0 6-0 overwinning.

Ik heb geen geldingsdrang maar ben wel competitief ingesteld. Al vind ik de amusementswaarde belangrijker dan het winnen an sich. Wat betreft sport kijken ben ik meer fan van de sport zelf dan van een persoon of team. Ik heb liever een bloedstollende race dan dat ik Max 10x wereldkampioen zie worden. Zo kan ik genieten van de successen van Lando Norris en vond ik het schitterend toen Gasly een race won. Dat zijn voor mij de hoogtepunten van een raceseizoen.

Quote:
Dat bedoel ik: winnen is voor jou nog het belangrijkste. Voor mij niet.

Winnen is niet het belangrijkste, ik vind teambelang boven individueel belang prevaleren. Een EK en WK is natuurlijk ook een platform om je talent te etaleren en je in beeld te brengen bij topclubs. Er zijn spelers die daar, al dan niet in hun onderbewustzijn, mee bezig zijn. Daarbij is het zo dat structureel balverlies een gevolg is van deze opsmuk. Als het leidt tot een schietkans zal je mij niet horen maar een voetballer zien stuntelen met wat hakballetjes vind ik de sport er niet mooier op maken. Wat dat aangaat houd ik wel van succesjes.

Quote:
Naar mijn mening dus niet Smile

Dat is geen mening maar feitelijk vastgelegd in de spelregels. Het team dat het meeste doelpunten scoort heeft recht op de overwinning. Punt.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 14, 2021 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik vond Spanje beter voetballen, als in harder werken, maar beter voetballen levert niks op als je dat niet omzet naar meer doelpunten.

Ik vind dus van wel. Beter voetballen levert amusementswaarde op, los van het resultaat.

Quote:
Je moet efficiënt(er) voetballen.

Alleen als het eindresultaat het belangrijkste voor je is. Nergens staat geschreven dat je efficiënt moet voetballen. Dit is echt jouw mening.

De rest van je alinea gaat ook alleen maar over het eindresultaat 'winnen'. Nogmaals: ik zie dat los van elkaar. Over winnen of verliezen hebben we echt geen discussie, dat is meetbaar en feitelijk. Over 'verdiend' winnen, dat is een waardeoordeel waar jij en ik anders over denken. Jij rekent in die verdienste de einduitslag veel sterker mee dan ik.

Quote:
Dan het volgende; verdienen betekent 'recht hebben op' en wie recht heeft op de overwinning is degene die het meeste doelpunten maakt binnen de vigerende spelregels,

Laughing

Dit is puur semantisch. Ik heb het niet over de einduitslag, die staat vast. Wat jij hier stelt is dat er niet zoiets is als 'een verdiende overwinning'. Of anders gezegd, dat het een stijlfout (pleonasme) is.

Quote:
de gunfactor

Exact, daar heb ik het over. En een gunfactor is persoonlijk, zoals jij ook al aangeeft. De gunfactor maakt of je vindt dat iemand verdiend of onverdiend gewonnen heeft. Zie het los van de uitslag, als je dat lukt Smile

Quote:
Ik heb geen geldingsdrang maar ben wel competitief ingesteld. Al vind ik de amusementswaarde belangrijker dan het winnen an sich.

Dat laatste vraag ik me nu wel af, zie het in ieder geval als in strijd met hetgeen je hierboven schrijft.

Quote:
Dat is geen mening maar feitelijk vastgelegd in de spelregels. Het team dat het meeste doelpunten scoort heeft recht op de overwinning. Punt.

Ik heb het nadrukkelijk niet over spelregels en einduitslag. Had ik volgens mij al een paar keer gesteld ook.

Verdienen als synoniem voor gunfactor dus in dit geval. Als in 'dat verdient zo'n jongen toch niet'. Of als in 'je krijgt wel 5000 euro per maand salaris, maar heb je het ook verdiend?'

Volgens mij heb ik alles wel gezegd hierover en laat jou het laatste woord, waarin je ongetwijfeld toch weer over spelregels en einduitslag begint.

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik vind dus van wel. Beter voetballen levert amusementswaarde op, los van het resultaat.

Nee nee maestro, je bent de boel nu aan het bijstellen omdat je vastzit in de discussie. Je toonde spelstatistieken en trok op basis van die spelstatistieken de conclusie dat Italië terecht heeft gewonnen van Engeland maar tegen Spanje eruit hadden moeten vliegen.

De wedstrijd had sowieso geen hoge amusementswaarde door het anti-voetbal van Italië.
Verder ook flauwekul want voor een amusementswaarde zijn twee ploegen verantwoordelijk.

Quote:
Alleen als het eindresultaat het belangrijkste voor je is. Nergens staat geschreven dat je efficiënt moet voetballen. Dit is echt jouw mening.

Voetbalploegen willen winnen, niet mensen vermaken. Dat laatste is hooguit een positief bijgevolg.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat als niet efficiënt wordt gevoetbald, de passen niet aankomen, de bal het doel niet raakt, de wedstrijd amusant voor je is omdat iemand een nutteloos hakballetje geeft.

Quote:
De rest van je alinea gaat ook alleen maar over het eindresultaat 'winnen'. Nogmaals: ik zie dat los van elkaar. Over winnen of verliezen hebben we echt geen discussie, dat is meetbaar en feitelijk. Over 'verdiend' winnen, dat is een waardeoordeel waar jij en ik anders over denken. Jij rekent in die verdienste de einduitslag veel sterker mee dan ik.

Je verdient het om te winnen als je meer doelpunten scoort. Je kunt het een andere voetbalploeg gunnen op basis van randzaken zoals balbezit, schoten op doel, afgedwongen hoekschoppen. Dat maakt een overwinning echter niet minder verdiend.

Quote:
Dit is puur semantisch. Ik heb het niet over de einduitslag, die staat vast. Wat jij hier stelt is dat er niet zoiets is als 'een verdiende overwinning'. Of anders gezegd, dat het een stijlfout (pleonasme) is.

Je zegt wat anders dan je bedoelt, dat is je eigen tekortkoming.

Quote:
Exact, daar heb ik het over. En een gunfactor is persoonlijk, zoals jij ook al aangeeft. De gunfactor maakt of je vindt dat iemand verdiend of onverdiend gewonnen heeft. Zie het los van de uitslag, als je dat lukt Smile

Een overwinning gunnen of verdienen zijn twee verschillende dingen. Zie het los van elkaar als dat lukt. Wink

Quote:
Dat laatste vraag ik me nu wel af, zie het in ieder geval als in strijd met hetgeen je hierboven schrijft.

Nee hoor. We hanteren een andere definitie voor het woord verdienen. Jij koppelt dat ten onrechte aan een amusementswaarde en eerder aan wedstrijdstatistieken.

Wat je bedoelt is dat je dat je Spanje de overwinning meer gunt dan Italië op basis van meer balbezit, schoten op doel, etc.

Quote:
Ik heb het nadrukkelijk niet over spelregels en einduitslag. Had ik volgens mij al een paar keer gesteld ook.

Je had het over wedstrijdstatistieken. Ik zal je post erbij halen:

Cliff schreef:
Dan zie ik dit: https://tinyurl.com/aebat6b5 en dan kan ik niet anders dan concluderen dat Italië terecht heeft gewonnen.

Maar... als ik dit zie: https://tinyurl.com/399afww3 dan had Italië niet in de finale moeten staan. Tegen Spanje hadden ze eruit moeten vliegen.

Quote:
Verdienen als synoniem voor gunfactor dus in dit geval. Als in 'dat verdient zo'n jongen toch niet'. Of als in 'je krijgt wel 5000 euro per maand salaris, maar heb je het ook verdiend?'

Het eerste is een onjuist gebruik van het woord verdienen. In de volksmond wordt het verkeerd gebruikt.
Een voorbeeld is dat iemand het niet verdient het niet om ontslagen te worden. Feitelijk gun je iemand het niet om ontslagen te worden.

Quote:
Volgens mij heb ik alles wel gezegd hierover en laat jou het laatste woord, waarin je ongetwijfeld toch weer over spelregels en einduitslag begint.

Is mij dat gegund of heb ik dat verdiend?

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Cliox schreef:
Je had het over wedstrijdstatistieken. Ik zal je post erbij halen:

Niet nodig. Wedstrijdstatistieken zijn iets anders dan spelregels en einduitslag. Dat is notabene je eigen standpunt Smile

Cliox schreef:
winnen

winnen als je meer doelpunten scoort

een overwinning

de overwinning

QED Cliox. Daarbij probeer je er een semantisch verhaal van te maken. Prima hoor, bedoelde ik de gunfactor ipv de verdienfactor. Zijn we eruit.

Ga ik het ook nooit meer hebben over 'een verdiende overwinning' of 'dat verdient zo'n jongen niet'. Ik zal voortaan zeggen 'een gegunde overwinning' en 'dat gun je zo'n jongen niet'.

Ik zou ook even de journalistiek nalopen, er zijn 122.000 berichten die spreken over 'verdiende overwinning'. Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2021 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De medaillespiegel van Tokio, ik zie dat Amerika toch nog op het laatste moment de eerste plaats heeft bemachtigd terwijl China de hele Spelen fier bovenaan prijkte in de stand. Waarschijnlijk wel een enorm prestige dingetje tussen die twee landen, met Amerika dus weer (as usual) as nummer één sportnatie. Rusland heeft het trouwens ook uitstekend gedaan, net als gastland Japan en natuurlijk Nederland ook weer.

1. VS 39 x goud
2. China 38
3. Japan 27
4. UK 22
5. Rusland 20
6. Australië 17
7. Nederland 10
8. Duitsland 10
9. Frankrijk 10
10. Italië 10

Nederland tweede land van Europa, na de UK. Beter dan Duitsland en Frankrijk, en ook Italië dat verassend goed uit de verf kwam in Tokio, echt heel goed.

En dan te bedenken dat er in de eerste dagen meer mis ging dan goed.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2021 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Nederland tweede land van Europa, na de UK. Beter dan Duitsland en Frankrijk, en ook Italië dat verassend goed uit de verf kwam in Tokio, echt heel goed.

Eigenlijk zou je het af moeten zetten tegen inwoneraantal. Zijn er ook van dat soort lijstjes?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2021 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja maar dat zijn onzinlijstjes. Net zoals aantal covid besmettingen per 100k inwoners dat eigenlijk ook zijn. Vertekent enorm.

Stel Bahrein of Qatar wint één gouden medaille met hardlopen door een geïmporteerde Afrikaan...dan zouden dat soort landen in dat lijstje tot de grootste sportnaties ter wereld horen. Totale onzin natuurlijk.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2021 0:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ja maar dat zijn onzinlijstjes. Net zoals aantal covid besmettingen per 100k inwoners dat eigenlijk ook zijn. Vertekent enorm.

Stel Bahrein of Qatar wint één gouden medaille met hardlopen door een geïmporteerde Afrikaan...dan zouden dat soort landen in dat lijstje tot de grootste sportnaties ter wereld horen. Totale onzin natuurlijk.

Bahrein of Qatar importeren geen Afrikanen, maar laten ze tijdelijk binnen om slavenarbeid te verrichten.
In veel gevallen leidt dat tot die gasten hun dood door uitputting, maar 't komt dus niet voor dat ze net als in bijvoorbeeld Nl asiel krijgen en vervolgens de mogelijkheid om zich aan 'n sportcarriere te wijden.

Vind 't hoe dan ook interessant om ook 'ns naar de verhouding tot het aantal inwoners te kijken.
Bijzondere gevalllen zoals stads-staten en emiraten die geen echte landen zijn kunnen daarbij buiten beschouwing gelaten worden.

Dan gaan we toch zien dat Nl met 1 gouden plak per ca.1,7 mln. inwoners in olympisch opzicht ver voorligt op de VS die 1 x goud wonnen per ca. 7,7 mln. ingezetenen.

Jamaica heeft met bijna 3 mln. inwoners 4 gouden plakken. Da's dus eentje per ca, 0,75 mln. inwoners.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2021 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Met 'import-afrikanen' bedoel ik mensen die door landen zoals Bahrein genaturaliseerd worden om op de Olympische Spelen medailles te kunnen halen. Die zijn er weldegelijk, heb er verschillende gezien tijdens de voorbije spelen. Zie bijvoorbeeld de winnares van het zilver op de 10km atletiek dames achter Sifan Hassan, die was vast niet geboren en getogen in Bahrein.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2021 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Dan gaan we toch zien dat Nl met 1 gouden plak per ca.1,7 mln. inwoners in olympisch opzicht ver voorligt op de VS die 1 x goud wonnen per ca. 7,7 mln. ingezetenen.

Jamaica heeft met bijna 3 mln. inwoners 4 gouden plakken. Da's dus eentje per ca, 0,75 mln. inwoners.

Dit toont juist aan dat het vertekent. Jamaica is echt geen beter sportland dan Nederland, maar een eilandje met weinig inwoners en een paar keer goud scoort al direct hoog in dat lijstje. Vier gouden plakken voor Jamaica? Drie voor één persoon dan ook nog, de snelste vrouw ter wereld want hard rennen dat kunnen ze als de besten daar in Jamaica. In een objectieve maatstaf zou volgens mij ook het aantal sporten waarin je medailles haalt verwerkt moeten zijn op een of andere manier. Nederland scoort op heel veel onderdelen goed, bij alle andere landen in de top van het medailleklassement zie je dat ook.

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2021 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nou hier is dan dat gevraagde lijstje van medailles per hoofd van de bevolking;

San Marino beste sportnatie ter wereld, gevolgd door grootmachten Bermuda en Granada. Way to go!

In dit lijstje staat Nederland dus op plek negen, achter Fiji en voor Georgië.

Dit bedoel ik dus...totale onzin.

https://www.zerohedge.com/political/olympic-medal-count-how-did-each-country-fare-tokyo-2020

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2021 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jezus, dat feestje kostte 20 miljard lees ik op die link.

Zo zie je maar weer, er is genoeg geld in de wereld. Was het nog een beetje klimaatneutraal ook? Laughing

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2021 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Volgens mij zijn het 'goedkope' spelen geweest, de Japanners maakten in ieder geval een punt van soberheid en duurzaamheid, zelfs de medailles waren gemaakt van verwerkt afval (telefoons).

Denk dat de Chinezen er meer geld tegenaan gooien volgend jaar, al zijn winterspelen over het algemeen minder duur dan zomerspelen lijkt mij.

Ben trouwens wel benieuwd hoe China gaat organiseren, want dat we dan nog steeds met dit corona gedoe te maken hebben staat wel vast. En over drie jaar in Parijs wellicht nog steeds.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 11, 2021 8:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Nou hier is dan dat gevraagde lijstje van medailles per hoofd van de bevolking;

San Marino beste sportnatie ter wereld, gevolgd door grootmachten Bermuda en Granada. Way to go!

In dit lijstje staat Nederland dus op plek negen, achter Fiji en voor Georgië.

Dit bedoel ik dus...totale onzin.

https://www.zerohedge.com/political/olympic-medal-count-how-did-each-country-fare-tokyo-2020

Heb je het gefactcheckt? Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Wo Aug 11, 2021 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Jezus, dat feestje kostte 20 miljard lees ik op die link.

Zo zie je maar weer, er is genoeg geld in de wereld. Was het nog een beetje klimaatneutraal ook? Laughing

Klimaatneutraal zal 't zeker niet geweest zijn.
Alleen al de reizen vanuit alle uithoeken naar die ene plaats toe en weer terug.
En dan de verlichting, de airconditioning, en niet te vergeten de bouw van stadions.
Wat 'n gigantische extra uitstoot die eigenlijk nergens voor nodig is.
Per slot van rekening worden er in alle disciplines al wereldkampioenschappen gehouden, dus waarom moet dit er nog overheen?
Pure overbodige luxe die op geen enkele manier meer te verantwoorden is bij de huidige stand van de klimaatcrisis.

'n Veel verantwoorder alternatief is om nationaal of zelfs regionaal wedstrijden te houden en dan de resultaten mondiaal te vergelijken.
Dan weet men toch ook wie de wereldkampioen is.
Uiteraard kan dit niet bij alle sporten, maar waar 't niet kan, kan 't dus wel door de nationale kampioenen van twee naburige landen tegen elkaar te laten spelen en de winnaars van die wedstrijden vervolgens tegen de winnaars van de dichtstbijgelegen andere wedstrijd, enzovoort, totdat de winnaars van de twee overgebleven continenten dan nog de finale spelen om de wereldtitel.
Geen massale internationale toernooien meer dus, zoals EK en Wk-voetbal, noch OS, maar bovenomschreven competities waarbij vanzelf blijkt wie de kampioenen zijn.
-
BerichtGeplaatst: Vr Aug 13, 2021 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Chiellini is van de EK finale direct doorgereisd naar Tokio om zich daar ook nuttig te maken voor zijn land.

BerichtGeplaatst: Za Aug 21, 2021 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

WK in Qatar

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/dit-zei-louis-van-gaal-over-qatar-coronavaccinaties-en-een-veredeld-stelletje-sterren~ac2e1fd7/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

,,De opvolger van Frank de Boer gaf ook aan wereldkampioen te willen worden met Oranje. Dat moet dan eind 2022 gebeuren in Qatar, een locatie waarover al jaren discussie is vanwege de mensenrechten die daar geschonden worden bij de bouw van de WK-stadions en waarbij zelfs bouwvakkers om het leven komen:,,

,,Wat ik daarvan vind? Denk je dat ik dat niet erg vind? Natuurlijk vind ik het heel erg wat daar gebeurt. Maar de bonden moeten zich verenigen. Ik heb het de KNVB ook gevraagd en ze hebben me verteld dat zij voorop lopen. Maar om het nou elke keer aan de bondscoach te vragen, dat vind ik heel ver gaan.”

Wat hebben de bonden daar nou mee te maken.
Als de bondscoach 't heel erg vindt wat daar gebeurt dan kan ie besluiten om daar op geen enkele wijze bij bij betrokken te willen zijn en dus geen bonsdscoach te willen zijn wanneer de KNVB gewoon aan dat WK daar wil deelnemen.

”Over eventuele politieke statements van de spelers van Oranje richting het WK in Qatar: ,,Ik luister naar de argumenten van de spelers. Als die steekhoudend zijn, dan laat ik ze dat doen.”

Geldt trouwens ook voor de spelers.
Zij kunnen zich afmelden wegens gewetensbezwaren.
Eventueel collectief; voor zowel kwalificatiewedstrijden als toernooi.
-
BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Het is voor homoseksuele koppels aanzienlijk moeilijker om een hotel te vinden in Qatar, zo is gebleken uit een gezamenlijk onderzoek van tv-zenders uit Noorwegen, Denemarken en Finland. Van 69 hotels in Qatar weigerden 3 hotels om koppels van hetzelfde geslacht te ontvangen, terwijl 20 hotels alleen akkoord gingen als de gasten tijdens hun verblijf niet zouden laten blijken dat ze op mensen van hetzelfde geslacht vallen. Amnesty International en de KNVB veroordelen de betreffende hotels. De FIFA kondigt aan de contracten met de betreffende hotels te verscheuren....

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=403856

Er is no tegen geen bal getrapt en alweer rotzooi!

STOP MET DAT TOURNOOI IN DAT ACHTERLIJKE APENLAND! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Stop met tanken uit die apenlanden!!!