Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 203, 204, 205 ... 217, 218, 219  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2022 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:

Maar wat gebeurt er als Rusland de kraan echt dichtdraait? Dan janken de EU-lidstaten weer als speenvarkens over dat de Russen zo onbetrouwbaar zijn voor wat betreft gasleverancies. Wat ze trouwens totaal niet zijn, zelfs in de koude oorlog met de Sovjet Unie kregen we netjes gas van ze. Volgens afspraak.

En wat kán de EU doen? Kijk even naar de top gasleveranciers: https://www.worldometers.info/gas/gas-reserves-by-country/

Nummer 1: Rusland
Nummer 2: Iran
Nummer 3: Qatar

Vervolgens de rest van de 10 nog meer apenlanden met uiterst discutabele mensenrechtensituaties. In die hele top 10 is Rusland nog een lieverdje.

Maar ja, dat was allemaal ook al lang bekend.

Carlos Ghostwriter schreef:
Weet je dat ik de oorlog in Oekraïne nauwelijks nog volg?

En in zijn algemeenheid, het nieuws.

Ik blijf bij mijn analyse van dag 1: het was geen goed idee van Putin om Oekraïne binnen te vallen. Tenminste niet op deze manier. Dat gezegd hebbende krijg ik wel meer en meer de indruk dat de Russen toch langzaamaan hun doelen zullen bereiken. Of ze daar veel aan hebben moet nog blijken. Omdat ik me mateloos erger aan de EU en die heks in het bijzonder (Von Der Leyen) ben ik toch meer pro-Rusisch dan op dag 1 van de oorlog.

Het zal mij benieuwen wat de komende winter zal brengen, wanneer het olie- en gas embargo tegen Rusland doorgang zal vinden. Ik denk dat wij er meer last van krijgen dan de Russen, maar misschien is dat wel de bedoeling..

Als we te maken krijgen met energieschaarste dan voorspel ik dat de Europese burgers snel zullen afrekenen met die solidariteit met de Oekraïne.
Neem daar dan nog even de groeiende inflatie bij en de daarbij behorende onvermijdelijke economische krimp en je zult zien dat de stemming omslaat in boosheid en agressie.
Je zult je baan maar verliezen vanwege "onze solidariteit".

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2022 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

abid ali @abidmohmandink op Twitter :

"War is a place where young people who don't know each other, and don't hate each other, kill each other,
by the decision of old people who know each other, and hate each other, but don't kill each other..."

https://twitter.com/abidmohmandink/status/1517397162069479425/photo/1

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2022 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ongesensureerde, ongemanipuleerde, ongeknipte tekst van rede Poetin, vandaag 9 mei 2022 in Moskou.

https://www.compact-online.de/russland-hat-einen-erstschlag-gegen-die-aggression-gemacht-putins-rede-zum-9-mai/

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2022 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Stel je niet aan joh, ze doen dat niet meer dan China en de VS.

Dan China zeker ja, maar dat zijn dan ook manipulatieve leugenaars.

Quote:
Trouwens, moeten we het niet eens over China hebben? Ik ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren als China denkt 'dan Taiwan ook van ons'. Wat wil je doen Royy, dezelfde sancties opleggen aan China die nu ook aan Rusland zijn opgelegd?

Schiet jij je even keihard in je eigen voet...

Schets het alternatief eens Cliff? China, of welk land dan ook, kan straffeloos een onafhankelijk democratisch land binnenvallen?

Jouw mentaliteit zou er toe hebben geleid dat we hier nu Duits hadden gesproken.

Quote:

Zo'n Azov-bataljon bijvoorbeeld. Dat wil toch niemand hebben. Maar ja, ze vechten wel tegen de Russen en die zijn nóg fouter, dus dan moet het Azov bataljon wel goed zijn.

Dat soort denkwijze zie ik bij jou ook Royy.

Simpel he: de vijand van mijn vijand is mijn vriend.

Quote:

Ik vermoed zomaar dat er straks in Europa én in Nederland zwakke knietjes gaan ontstaan en men toch wél wat Russisch gas wil. Ik geloof trouwens nu ook al dat de meeste bedrijven gewoon netjes in Roebels betalen. Ook het Russische gas wat Nederland binnenkomt wordt gewoon afgerekend in roebels.

Zou zomaar kunnen. Aan de andere kant hebben we wel tijd om ons voor te bereiden.

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Schets het alternatief eens Cliff? China, of welk land dan ook, kan straffeloos een onafhankelijk democratisch land binnenvallen?

Doen we zelf immers ook. En waar is je verontwaardiging over Jemen dan? Of tank jij niet meer?

Quote:
Jouw mentaliteit zou er toe hebben geleid dat we hier nu Duits hadden gesproken.

Onzin. Je hebt geen idee hoe die tijdlijn zich ontvouwen had.

Quote:
Simpel he: de vijand van mijn vijand is mijn vriend.

Simpel en dom ja.

Quote:
Zou zomaar kunnen. Aan de andere kant hebben we wel tijd om ons voor te bereiden.

#hoedan???

En waarom zouden de Russen ons die tijd gunnen? Beter de gaskraan direct dichtdraaien als het toch die kant op gaat.

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Rede van Putin, met Duitse sychronisatie.

https://www.facebook.com/100049129852371/videos/861861655215316

Rede von Wladimir Putin zum "Tag des Sieges" in Moskau (9. Mai 2022)
So sehr wir alle diesen Krieg verurteilen, wir sollten und dennoch stets BEIDE Seiten anhören❗️
Putin synchron 1 zu 1 übersetzt.
Auftritt des Präsidenten der Russischen Föderation Wladimir Putin bei der Militärparade anlässlich des 77. Jahrestages des Sieges im Großen Vaterländischen Krieg.
Am 8. Mai 1945 war der Zweite Weltkrieg in Europa mit der Kapitulation der deutschen Wehrmacht zu Ende gegangen.
Russland begeht am 9. Mai mit dem Tag des Sieges über Nazideutschland seinen wichtigsten Feiertag.
Putin hat bei der Militärparade in Moskau den Einsatz der russischen Streitkräfte in der Ukraine als "notwendigen Präventivschlag" bezeichnet. Die Soldaten kämpften im Donbass in der Ostukraine für die Sicherheit Russlands, sagte Putin auf dem Roten Platz in Moskau. Die Ukraine habe sich aufgerüstet mit Waffen der Nato und so eine Gefahr für das Land dargestellt. Seine Rede war voller berechtigter Vorwürfe an den Westen.
So warf der russische Präsident dem Westen vor, eine Invasion Russlands und der Krim vorbereitet zu haben. Die Nato habe Bedrohungen an den Grenzen Russlands aufgebaut, sagte Putin. "Der Westen wollte nicht auf Russland hören – sie hatten andere Pläne." Der militärische Sondereinsatz sei eine notwendige und rechtzeitige Maßnahme gewesen – die einzig richtige Entscheidung.
Aufgabe sei aber auch "wachsam zu sein und alles zu tun, damit sich die Schrecken eines globalen Krieges nicht wiederholen, sagte Putin. Es müsse alles getan werden, um das zu verhindern. Anders als von westlichen Beobachtern befürchtet, kündigte der Staatschef keine Ausweitung des Militäreinsatzes in der Ukraine an.
OST WEST TRANSMITTER I 09.05.2022
👉 🎬 Das Video auf Rumble:
https://rumble.com/v144fm6-rede-von-wladimir-putin-zum...
👉 🎬 Telegram:
https://t.me/pruefealles/1182

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Zeruyu🔹 @Zeruyu op twitter :
·
5 Std.
Der #DowJones hat seit Jahresbeginn ein Zehntel seines Wertes verloren. Der #DAX ein Fünftel. Der #NASDAQ ein Viertel. Der #Bitcoin ein Drittel.

Im Plus: Der #Rubel. Und zwar deutlich.

Ich stelle das nur fest.

https://twitter.com/Zeruyu/status/1523870886574665728

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Icesurfer schreef:
Ongesensureerde, ongemanipuleerde, ongeknipte tekst van rede Poetin, vandaag 9 mei 2022 in Moskou.

https://www.compact-online.de/russland-hat-einen-erstschlag-gegen-die-aggression-gemacht-putins-rede-zum-9-mai/

Nou, veel plezier ermee.

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Dank je, Lampje.

Ja, ik heb veel plezier met facebook, youtube, twitter, telegram, rumble, bitchute en weerwoord.

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Doen we zelf immers ook. En waar is je verontwaardiging over Jemen dan? Of tank jij niet meer?

Ach ja, die zandbakgekkies.

Quote:

Onzin. Je hebt geen idee hoe die tijdlijn zich ontvouwen had.

Tuurlijk wel, de Amerikanen hadden direct gezien nergens last van.

Quote:

Simpel en dom ja.

Nee hoor, strategisch juist.

Quote:

#hoedan???

En waarom zouden de Russen ons die tijd gunnen? Beter de gaskraan direct dichtdraaien als het toch die kant op gaat.

Waarom zouden ze t niet doen?

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Toch wel nu, Royy. Vandaag live reportage fox tv gezien op facebook,
waar aan benzine pomp Amerikanen zich beklagen over de hoge prijzen,
veroorzaakt door oorlog in Oekraine EN economische boykot maatregelen EU.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2022 0:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Icesurfer schreef:
abid ali @abidmohmandink op Twitter :

"War is a place where young people who don't know each other, and don't hate each other, kill each other,
by the decision of old people who know each other, and hate each other, but don't kill each other..."

https://twitter.com/abidmohmandink/status/1517397162069479425/photo/1

Crying or Very sad Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2022 4:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tussen haakjes:
Weet niet zeker of 't in dit topic was en zonder zoekfunctie is 't moeilijk terug te vinden, maar vrij recentelijk schreef Poendert dat Timosjenko nog altijd in de cel zit.
Wist er niet zo veel van af en heb intussen gelegenheid gehad 't 'ns wat nader te bekijken.
Daarbij bleek dat de gevangenschap in 2014 beeindigd is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joelia_Tymosjenko

("Wij wijzen u gaarne op u fouten")

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2022 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ach ja, die zandbakgekkies.

Ach ja, die Oekraïnegekkies....

Quote:
Tuurlijk wel, de Amerikanen hadden direct gezien nergens last van.

Doe eens realistisch joh. Jij hebt geen idee wat er gebeurd zou zijn als de Russen en geallieerden niet gewonnen hadden van Nazi-Duitsland. Misschien legde Hitler in 1950 het loodje en stortte alsnog dat hele rijk in elkaar. Kan allemaal hè, we weten het simpelweg niet. Jij ook niet.

Quote:
Nee hoor, strategisch juist.

Er is weinig strategisch juist aan hoor, het is uitermate dom een vijand van jezelf te bewapenen - simpelweg omdat die vijand tegen een andere vijand van jou vecht. Dat maakt het geen vriend namelijk.

Quote:
Waarom zouden ze t niet doen?

Je ontwijkt weer met een tegenvraag. Ik vroeg je: hoe denk jij alle EU landen van Russisch gas te krijgen? Onmogelijk.

En waarom de Russen de gaskraan nog niet dicht draaien is vrij duidelijk hoor. 1) Zij vinden het conflict nog niet in die mate ge-escaleerd en 2) als je dat doet, dan beter doen als de kou gaat inzetten en niet net voor de zomer.

Jij denkt nog steeds, net als vele andere misdenkers, dat Rusland afhankelijk is van Europees geld. Dat zijn ze totaal niet. De sancties treffen ons meer dan hen.

Rusland kan prima verder zonder onze gasinkomsten, tuurlijk raakt ze dat, maar wij kunnen waarschijnlijk niet zomaar verder zonder Russisch gas. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het gaat vriezen en tal van Europese huizen zitten zonder verwarming!

Daar al aan gedacht Royy? Heel EU zal eensgezind zeggen: tja, jammer voor de Oekraïners - maar wij hoeven er niet in die mate onder te lijden.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2022 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Tussen haakjes:
Weet niet zeker of 't in dit topic was en zonder zoekfunctie is 't moeilijk terug te vinden, maar vrij recentelijk schreef Poendert dat Timosjenko nog altijd in de cel zit.
Wist er niet zo veel van af en heb intussen gelegenheid gehad 't 'ns wat nader te bekijken.
Daarbij bleek dat de gevangenschap in 2014 beeindigd is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joelia_Tymosjenko

("Wij wijzen u gaarne op u fouten")

Ik ben bang dat u gelijk hebt in deze onoverzichtelijke discussie.

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2022 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Cliff schreef:

Maar wat gebeurt er als Rusland de kraan echt dichtdraait? Dan janken de EU-lidstaten weer als speenvarkens over dat de Russen zo onbetrouwbaar zijn voor wat betreft gasleverancies. Wat ze trouwens totaal niet zijn, zelfs in de koude oorlog met de Sovjet Unie kregen we netjes gas van ze. Volgens afspraak.

En wat kán de EU doen? Kijk even naar de top gasleveranciers: https://www.worldometers.info/gas/gas-reserves-by-country/

Nummer 1: Rusland
Nummer 2: Iran
Nummer 3: Qatar

Vervolgens de rest van de 10 nog meer apenlanden met uiterst discutabele mensenrechtensituaties. In die hele top 10 is Rusland nog een lieverdje.

Maar ja, dat was allemaal ook al lang bekend.

Carlos Ghostwriter schreef:
Weet je dat ik de oorlog in Oekraïne nauwelijks nog volg?

En in zijn algemeenheid, het nieuws.

Ik blijf bij mijn analyse van dag 1: het was geen goed idee van Putin om Oekraïne binnen te vallen. Tenminste niet op deze manier. Dat gezegd hebbende krijg ik wel meer en meer de indruk dat de Russen toch langzaamaan hun doelen zullen bereiken. Of ze daar veel aan hebben moet nog blijken. Omdat ik me mateloos erger aan de EU en die heks in het bijzonder (Von Der Leyen) ben ik toch meer pro-Rusisch dan op dag 1 van de oorlog.

Het zal mij benieuwen wat de komende winter zal brengen, wanneer het olie- en gas embargo tegen Rusland doorgang zal vinden. Ik denk dat wij er meer last van krijgen dan de Russen, maar misschien is dat wel de bedoeling..

Als we te maken krijgen met energieschaarste dan voorspel ik dat de Europese burgers snel zullen afrekenen met die solidariteit met de Oekraïne.
Neem daar dan nog even de groeiende inflatie bij en de daarbij behorende onvermijdelijke economische krimp en je zult zien dat de stemming omslaat in boosheid en agressie.
Je zult je baan maar verliezen vanwege "onze solidariteit".

Ook ik ben tegen elke oorlog, Maar ik zie ook dat elke oorlog na WOII vanuit ons Westen werd gevoed, met de VS in de voorste gelederen. In Kosovo ligt nu de grootste Amerikaanse buitenlandse basis, en de Serven zijn daar uit hun eigen land gejaagd. Daar ziet men als men islamitische buren uit Christelijk oogpunt binnen haald. Dan ben je zelf met een paar jaar ook op de vlucht.
Maar vergeet niet dat in de Donbass door de al bijna 10 jaar durende aanvallen van de Azov milities, al 13000 Russisch sprekende doden zijn gevallen, zoals trots werd verklaard.

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2022 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

[quote="Cliff"]
Ach ja, die Oekraïnegekkies....[quote]

Oekraine is niet de agressor hier. Als je iemand met die zandbakgekkies wilt vergelijken dan zijn het de Russen he. Maar als jij de Russen op 1 lijn wil stellen met een volslagen achterlijk volk als de Saoedi's... zover zou ik zelfs nog niet willen gaan.

Quote:

Doe eens realistisch joh. Jij hebt geen idee wat er gebeurd zou zijn als de Russen en geallieerden niet gewonnen hadden van Nazi-Duitsland. Misschien legde Hitler in 1950 het loodje en stortte alsnog dat hele rijk in elkaar. Kan allemaal hè, we weten het simpelweg niet. Jij ook niet.

Nee joh, prachtige kans voor de Amerikanen om een bondgenootschap met nazi-Duitsland te sluiten.

Quote:

Er is weinig strategisch juist aan hoor, het is uitermate dom een vijand van jezelf te bewapenen - simpelweg omdat die vijand tegen een andere vijand van jou vecht. Dat maakt het geen vriend namelijk.

Hoe zwakker mijn vijand wordt, hoe beter.

Quote:

Je ontwijkt weer met een tegenvraag. Ik vroeg je: hoe denk jij alle EU landen van Russisch gas te krijgen? Onmogelijk.

Zeer wel mogelijk.

Quote:

Daar al aan gedacht Royy? Heel EU zal eensgezind zeggen: tja, jammer voor de Oekraïners - maar wij hoeven er niet in die mate onder te lijden.

Gaat niet gebeuren joh. Net zoals de Russen tijdens de koude oorlog nooit echt de gaskraan dicht hebben gedraaid.

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2022 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Als je iemand met die zandbakgekkies wilt vergelijken dan zijn het de Russen he.

Oekraïners en Russen zijn prima vergelijkbaar. Zelfde volk.

Quote:
prachtige kans voor de Amerikanen om een bondgenootschap met nazi-Duitsland te sluiten.

Jouw fantasie is mooi hoor Royy, ik zou er eens een boek over schrijven als ik jou was!

Quote:
Hoe zwakker mijn vijand wordt, hoe beter.

Ach Royy, één van de theorieën rond de tekst 'De vijand van mijn vijand is mijn vriend' zegt dat het een arabisch (!) gezegde is, en de persoon die het gezegd heeft werd later onthoofd door zijn 'vrienden'.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Zeer wel mogelijk.

Waarom blijf je dan de vraag #hoedan? structureel ontwijken? Ik heb wel een idee: het kan niet, dat weet je best, je kunt ook niet beargumenteren hoe landen als Finland, Italië of Duitsland zonder Russisch gas verder kunnen.

Quote:
Gaat niet gebeuren joh. Net zoals de Russen tijdens de koude oorlog nooit echt de gaskraan dicht hebben gedraaid.

Andere situatie hè: als de EU nu zelf zoekt naar manieren om van dat gas af te komen... dan is de volgende stap vrij logisch. Tijdens de koude oorlog was daarvan echt geen sprake.

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2022 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zeer wel mogelijk.

De EU wordt het al niet eens over boycotten van Russische olie, laat staan gas:

De onderhandelingen over het beoogde Europese invoerverbod van Russische olie stokken doordat Hongarije eist dat er eerst garanties komen voor alternatieve leveranties. Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen heeft maandag in Boedapest tijdens een diner met premier Viktor Orbán over de kwestie gesproken. Dat was 'nuttig en bruikbaar', zegt een commissiewoordvoerder, 'maar het technische werk gaat door'.

Een akkoord tussen de 27 lidstaten blijft uit sinds de commissie haar voorstellen voor een zesde sanctiepakket vorige week woensdag presenteerde. Naast onder meer strafmaatregelen tegen een zestigtal personen en drie Russische tv-zenders wil het dagelijks EU-bestuur een invoerverbod van ruwe aardolie binnen zes maanden en van geraffineerde olie voor het eind van het jaar. Hongarije, Slowakije en Tsjechië krijgen daarvoor uitstel en hulp van de EU om toch aan olie te komen, is het plan. Maar vooral Hongarije vindt dat niet genoeg.

bron.

En hier zien we waar het werkelijk om gaat:

Tankers met olie uit de Amerikaanse strategische reserves zijn onderweg naar Europa, waaronder de haven van Rotterdam. Dat meldt persbureau Bloomberg. De Verenigde Staten hebben olie uit die voorraden vrijgegeven om zo de hoge brandstofprijzen door de oorlog in Oekraïne tegen te gaan.

https://nieuws.nl/economie/20220512/bloomberg-olie-uit-strategische-reserves-vs-onderweg-naar-europa/

Dus de VS mag de energievoorraden van gas en olie gaan aanvullen in de EU, in plaats van de Russische gas- en olieleverancies.

Goh, was de VS niet al lang voor deze oorlog in Oekraïne op dat spoor? Was dat toeval? Of is Oekraïne opgeofferd in de geopolitiek?

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2022 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Intussen draait de economie van Rusland boven verwachting uitstekend..

Ondanks, of dankzij de sancties?

Russische olie- en gasinkomsten bereiken recordhoogtes, de beraamde inkomsten voor 2022 liggen voor op schema.

Intussen merkte Putin recent fijntjes op dat de sancties kunnen leiden tot out-of-control inflatie voor Europa, dat hebben ze dan toch maar mooi bereikt in Brussel.

Uiteraard zal Rusland heus wel pijn lijden door de fallout van de oorlog, maar dit is toch wel opmerkelijk. Ook in Amerika schieten de prijzen aan de pomp door het dak, dusdanig dat de democraten nu verdere stijging van gasprijzen willen VERBIEDEN. Plannetje van Nancy Pelosi.

We worden geregeerd door een stel ontiegelijk incompetente malloten, met hun woke, virtue signalling bullshit.

https://www.zerohedge.com/markets/what-sanctions-russian-oil-revenues-soar-50-hitting-record-high

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 1:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Sancties zullen het regime van Putin hard (k)raken, de onderste steen komt boven.

Royy schreef:
Maar dan maken we wel eerst de Russische economie helemaal kapot. Twisted Evil

Cliox schreef:
Count me in.

Royy schreef:
de Russische economie is compleet geruineerd. Ik zou bijna medelijden krijgen met de gemiddelde Rus...

Cliox schreef:
Wereldwijd wordt collectief sancties ingezet en de Russen geïsoleerd.

Manmanman... als je dit nu terugleest... Rolling Eyes Embarassed

Maar geloof maar niet dat Cliox en Royy hierop terugkomen hoor. Cliox sowieso niet, die is hier al op een leugentje of 5 betrapt en negeert vervolgens zo'n onderwerp direct.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 8:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De Oekraine is deze oorlog wel degelijk begonnen, de bij het Oekrainse leger ingelijfde Azov divisies hebben sinds 2014 al 13000 mensen(inclusief burgers, doodgeschoten in de Donbass. Dit met blijde goedkeuring van EU hotemetoten.(kent u van Balen nog, of Verhofstad op dat plein. Van der Leiden?
De strook vanaf Karkiv tot Odessa verklaarde zich onafhankelijk van Kiev toen men daar in zee ging met Svoboda. De club die via het "Joseph Goebels Political Research Centre" in de regering van Kiev zat.
Joseph Goebels was de zeer bekwame minister voor propaganda van Hitler. Die bekwaamheid komt ook nu nog uitstekend voor Kiev van pas, zoals ik ook hier steeds vaker merk.
Dus goed onthouden waar velen ook hier achteraan lopen.
Dus Heil voor jullie via het "Joseph Goebels Political Research Centre" Opgericht door aanhangers van Svoboda, die 4 ministers leverde in de Kiev regering.
Dus doe die oogkleppen af. Straks zitten we via jullie blinde vlekken tussen de atoom explosies.
En vergis je niet, elke oorlog van na WOII is begonnen door het Westen. Moet ik ze voor jullie opzoeken?
Wakker worden en zelf gaan nadenken.
Waarom hield Kiev zich niet aan de Minsk akkoorden?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nog wat. Als een buitenland Ameland of Walcheren bezet met op verzoek van alle bewoners, hebben wij ons daar verder niet mee te bemoeien. Dat is de wil van het volk van Walcheren. Dat heet democratie.
Lastig vind u niet. De Donbass en het Oosten zijn massaal afgehaakt van Kiev,(via stemmen?) toen daar een deels Naziegericht bestuur werd aangesteld, door het deel westelijke van de Oekrainse bevolking. opgeklopt door EU idioten op een plein. De gekozen president werd weggejaagd, en vervangen door een stel toneelspelers opgeleid aan het "Joseph Goebels Political Research Centre" uit Lemberg(LVIV vroeger de hoofdstad van het Oostenrijkse kroonland Galacie) tegen de Poolse grens. I
In Lemberg woonden voor de oorlog 1/3 joden,(allemaal vermoordt) 1/3 katholieken uit Oostenrijk,(verjaagd of bekeerd) en 1/3 Russisch Orthodoxen(nu wonend in het huis van hun buren) met bijbehorende voorkeuren.
In een land waaruit de oorspronkelijke bewoners zijn verjaagd, vermoord, of geknecht komt de komende 100 jaar niks terecht. De huidige bewoners zijn te bang voor represailles door de rechtmatige eigenaars, om de gestolen zaak op te knappen. Zie bv Kosovo, Sudetenland, enz.
Toen Catarina de Grote, of de Polen, koning van Pruisen, de Teutoonse ridders, Oostenrijkers of de Kozakken de baas werden in wat nu Oekraine heet, was dat land nagenoeg ontvolkt door de slavenrovende Turken en islamitische Tartaren.(beslissend verslagen door de laatste echte Nederlandse zeeheld, admiraal van Kindsbergen,)Toen die uit Engeland afkomstige, door Catarina verwelkomde fabrikant in Donetsk zijn ijzergieterijen stichtte, bracht hij vier schepen met Engelse vaklui mee(uit Wales)
De meeste oorspronkelijke bewoners van de Oekraine waren al als slaaf afgevoerd naar het islamitische slavenmarkten van Turkije.
Mensen uit Slavische landen, heten niet voor niks Slaven.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
)
De meeste oorspronkelijke bewoners van de Oekraine waren al als slaaf afgevoerd naar het islamitische slavenmarkten van Turkije.
Mensen uit Slavische landen, heten niet voor niks Slaven.

De Slaven uit de Balkan- de naam van het volk aldaar- werden afgevoerd als lijfeigenen waardoor het woord "Slaaf" de betekenis kreeg van "slaaf". Dus "slaven" zijn naar de Slaven vernoemd.
Dat de volken op de Balkan Slavische volken worden genoemd, vindt zijn oorsprong in het oud slavische woord "slovo" en dat betekent "woord" of "spraak". Wie Slavisch is, is dus lid van de Slavische taalgemeenschap en zijn niet zoals u suggereert, potentiële slaven.

Ook wij wijzen u gaarne op uw fouten

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2022 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Poendert schreef:
De Oekraine is deze oorlog wel degelijk begonnen, de bij het Oekrainse leger ingelijfde Azov divisies hebben sinds 2014 al 13000 mensen(inclusief burgers, doodgeschoten in de Donbass. Dit met blijde goedkeuring van EU hotemetoten.(kent u van Balen nog, of Verhofstad op dat plein. Van der Leiden?
De strook vanaf Karkiv tot Odessa verklaarde zich onafhankelijk van Kiev toen men daar in zee ging met Svoboda. De club die via het "Joseph Goebels Political Research Centre" in de regering van Kiev zat.
Joseph Goebels was de zeer bekwame minister voor propaganda van Hitler. Die bekwaamheid komt ook nu nog uitstekend voor Kiev van pas, zoals ik ook hier steeds vaker merk.
Dus goed onthouden waar velen ook hier achteraan lopen.
Dus Heil voor jullie via het "Joseph Goebels Political Research Centre" Opgericht door aanhangers van Svoboda, die 4 ministers leverde in de Kiev regering.
Dus doe die oogkleppen af. Straks zitten we via jullie blinde vlekken tussen de atoom explosies.
En vergis je niet, elke oorlog van na WOII is begonnen door het Westen. Moet ik ze voor jullie opzoeken?
Wakker worden en zelf gaan nadenken.
Waarom hield Kiev zich niet aan de Minsk akkoorden?

Het wordt tijd dat een huisvrouw uit de Donbass weer haar was op haar balkon kan hangen, zonder bang te zijn dat Azov helden haar afschieten met scherpschutters geweren afkomstig van onze NL vanuituit Mali.
Dan lijkt me dat nog link voor die Azov helden. Ik dacht nl dat dat cadeau krom was getrokken door de hitte van de Sahara. Zitten de Russen tegenwoordig daar op onze plek in die woestijn?
De hele wereld stond volgens onze Media toch achter de EU en de VS. In Afrika blijkbaar niet.
Ik las dat er 190+ landen op de wereld waren. 122 Landen dus duidelijk niet.
Worden we straks verbannen naar het boek "Alleen op de wereld"
Het kan straks wel werken als anti Asiel instroom. Blijkbaar schiet ons spaargeld al aardig op. Dank je wel Rutte.
Krijgen we straks een economie gebaseerd op de Roebel. Daar heeft men blijkbaar nog wel een op goud gebaseerde munt.