Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 292, 293, 294 ... 315, 316, 317  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2022 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Dr. Robert Malone, uitvinder van de mRNA-technologie,

The Latest Covid Misinformation Star Says He Invented the Vaccines
    Dr. Robert Malone says he helped invent mRNA vaccines and has been wronged for decades. Now he’s spreading unfounded claims about the vaccines and the virus.

[knip]
    Dr. Malone also routinely sells himself on the shows as the inventor of mRNA vaccines, the technology used by Pfizer and Moderna for their Covid-19 shots, and says he doesn’t get the credit he deserves for their development. While he was involved in some early research into the technology, his role in its creation was minimal at best, say half a dozen Covid experts and researchers, including three who worked closely with Dr. Malone.

https://www.nytimes.com/2022/04/03/technology/robert-malone-covid.html

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2022 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Kijk eens naar deze documentaire over Dr Robert Malone en zijn vrouw Jill.

https://rumble.com/v120pty-upclose-and-personal-leer-mrna-co-uitvinder-dr.-robert-malone-echt-kennen...html

Dr. Robert Malone, uitvinder van de mRNA-technologie, is samen met zijn vrouw dr. Jill Glaspool te gast bij Jakobien Huisman in het prachtige Andalusië. In deze eerste aflevering van het tweede seizoen van Tegenwind vertelt Malone op de voor hem zo kenmerkende rustige manier over de fouten en misstanden tijdens de coronacrisis en waarom hij zo fel gekant is tegen de mRNA-vaccins, het product van zijn eigen uitvinding. “It’s not because of obsession. It’s more a sense of obligation.”

Tijdens de eerste aflevering van Headwind, zoals de serie nu heet, vanwege de focus op buitenlandse hoofdrolspelers tijdens de coronacrisis, wordt wederom Andalusië aangedaan. Het decor is het idyllische landgoed Finca Don Carmelo, dat de perfecte entourage biedt voor een onthullend interview met de vooraanstaande wetenschapper, die ongewild een hoofdrol opeiste in zijn strijd tegen, wat hij noemt, 'het grootste en meest roekeloze medische experiment ooit uitgevoerd op mensen'.

Waarom laten vaccineren?

Malone vertelt, bijgestaan door zijn vrouw, in geuren en kleuren wat hij vindt van de mRNA-vaccins, de manier waarop ze ‘goedgekeurd’ zijn, over zijn patenten, over vaccinatiedwang en over het vaccineren van kinderen. Uiteraard komt ook het deplatformen en censureren van gerenommeerde artsen en wetenschappers aan bod, waar hij zelf ook slachtoffer van is. En waarom hij zich ondanks al zijn inhoudelijke kritiek zelf tóch heeft laten vaccineren, iets wat veel mensen niet begrijpen.

The Great Enlightenment

Malone stelde aanvankelijk puur pragmatisch en vanuit zijn eigen expertise misstanden aan de kaak, maar is vanwege zijn manier van denken gaandeweg verder gaan kijken en kon zich zo een duidelijke mening vormen over hoe de coronacrisis is ontstaan en wat er mogelijk allemaal achter zit.

Hij vindt dat je mensen niet moet zeggen wat ze moeten denken, maar ze ‘gereedschap’ moet geven zodat ze zelf de situatie kunnen interpreteren en hun eigen conclusies kunnen trekken. Dat de dreiging weliswaar the great reset is, maar het alternatief the great enlightenment, de grote verlichting. En hoe belangrijk het daarom is, voor onszelf maar vooral voor de kinderen van de wereld, dat we de moed moeten vinden om de wereld proberen mooier te maken.

En de waanzin dat Overheden, wereldwijd (Westerse wereld) deze vaccinaties verplicht stellen.
Normaal duurt 10 jaar voordat die goedgekeurd worden en nu 3 maanden?
Hij is gevaccineerd en had veel bijwerkingen en kreeg des ondanks Covid.
Hij heeft toen Ivermectine gebruikt en was binnen 3 dagen beter.

Ik kan niet anders dan concluderen dat de angst diep zit. Het ergste is dat de angst berust op desinformatie en leugens.

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2022 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

jorden schreef:
the Highwire, waar ik het over had. ziet er naar uit dat de vaccins niet zo gezond zijn.. https://www.bitchute.com/video/1iVCMdNWoamD/

Wat nog minder gezond is, is Covid-19.

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2022 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

jorden schreef:
welke feiten? dat 9 fornews wel eens een theorie verspreidt die niet klopt of bewezen is? Dat wist ik al.

Niet 'wel eens', maar aan de lopende band. De classificatie 'complottheoriesite' krijg je niet als je een keer verzaakt om bewijs bij te sluiten. Daarnaast gaat het hier om een site die aan de lopende band de meest ridicule uitspraken doet. Met deze wijsheid in pacht vind ik het een plicht om te doen aan waarheidsvinding, vooraleer je inhoud deelt.

Quote:
Maak je geen zorgen, ik geloof lang niet alles, en zeker niet waar de overheid mee naar buiten komt want als er een ding is dat opvalt in deze coronacrisis is het wel de manipulatie van cijfers.

Mwa, ik zie dit soort uitspraken nog als een gevalletje rabbit hole.

Quote:
Mij punt is reageer maar op de inhoud die ik deel, 9for mews geeft begrijpelijke samenvattingen van berichten van klokkenluiders die niks met 9fornews te maken hebben dus je kunt ook naar de bron gaan en het daar lezen als je 9fornews onbetrouwbaar vindt.. Dat heet persvrijheid. Zo mogen ze in de reguliere media schrijven dat de noordpool verdwijnt, de zeespiegel stijgt en wat voor onzin al niet meer. Dat mag ook. En daar geloof ik ook het mijne van.

Persvrijheid is de grootste vijand van de samenleving. Iedereen kan roepen wat hij of zij wil, ongeacht de consequenties. Juicekanalen slingeren de ene beschuldiging na de ander de wereld in en richten daarmee grote schade aan. Omdat zij schrijven 'ik heb vernomen dat...' heeft het nauwelijks consequenties. Ik ben het daar hartstochtelijk mee oneens. Woorden doen ertoe en mensen moeten verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van wat zij beweren. Zeker als dat niet overeenkomstig aan feiten blijkt.

Datzelfde geldt ook voor de alternatieve media die willens en wetens desinformatie delen om jouw wantrouwen te voeden. De alternatieve media begon mooi, er werd politiek onwelgevallig nieuws gedeeld. Daar waar NOS de linkse deuggemeente bedient, liet de alternatieve media een tegengeluid horen. Zij brachten dingen aan de oppervlakte waar de NOS liever over zweeg.

Dit stadium is de alternatieve media gepasseerd. Alternatief nieuws alleen is niet interessant genoeg dus schoven zij op naar het delen van desinformatie en maken zij zich schuldig aan het creëren van een vals sentiment door misleidende onderwerptitels. Met succes want 95% leest niet verder dan de onderwerptitel (remember de tattoo-valkuil...) en doen niet waarheidsvinding (zie Eriksen is gevaccineerd leugen). Jouw wantrouwen hebben zij omgebogen naar een verdienmodel. Dat betekent dat zij niet objectief zijn.

Wat mij het meeste stoort is dat zij geen verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen. Het delen van desinformatie, oproepen tot het boycotten van coronamaatregelen, oproepen om de politie, politici, artsen, GGD-medewerkers, zorgpersoneel en wetenschappers 'aan te spreken' en 'liefde te delen' als reactie op onwelgevallige medische wetenschap heeft verregaande gevolgen gehad. Veel mensen zijn onnodig doodgegaan, bedreigd en zelfs fysiek bejegend. De mensen die invulling hebben gegeven aan de oproep hebben zich zo nu en dan moeten verantwoorden, de aanstichters (mensen die dit klimaat creëren) gaan vrijuit!

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2022 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Verder staan er ook nog wat berichten open die antwoord behoeven Jorden. Ik neem aan dat je daar vanzelf wel een keer op terugkomt.

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2022 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
Kijk eens naar deze documentaire over Dr Robert Malone en zijn vrouw Jill.

https://rumble.com/v120pty-upclose-and-personal-leer-mrna-co-uitvinder-dr.-robert-malone-echt-kennen...html

Dr. Robert Malone, uitvinder van de mRNA-technologie, is samen met zijn vrouw dr. Jill Glaspool te gast bij Jakobien Huisman in het prachtige Andalusië. In deze eerste aflevering van het tweede seizoen van Tegenwind vertelt Malone op de voor hem zo kenmerkende rustige manier over de fouten en misstanden tijdens de coronacrisis en waarom hij zo fel gekant is tegen de mRNA-vaccins, het product van zijn eigen uitvinding. “It’s not because of obsession. It’s more a sense of obligation.”

Tijdens de eerste aflevering van Headwind, zoals de serie nu heet, vanwege de focus op buitenlandse hoofdrolspelers tijdens de coronacrisis, wordt wederom Andalusië aangedaan. Het decor is het idyllische landgoed Finca Don Carmelo, dat de perfecte entourage biedt voor een onthullend interview met de vooraanstaande wetenschapper, die ongewild een hoofdrol opeiste in zijn strijd tegen, wat hij noemt, 'het grootste en meest roekeloze medische experiment ooit uitgevoerd op mensen'.

Waarom laten vaccineren?

Malone vertelt, bijgestaan door zijn vrouw, in geuren en kleuren wat hij vindt van de mRNA-vaccins, de manier waarop ze ‘goedgekeurd’ zijn, over zijn patenten, over vaccinatiedwang en over het vaccineren van kinderen. Uiteraard komt ook het deplatformen en censureren van gerenommeerde artsen en wetenschappers aan bod, waar hij zelf ook slachtoffer van is. En waarom hij zich ondanks al zijn inhoudelijke kritiek zelf tóch heeft laten vaccineren, iets wat veel mensen niet begrijpen.

The Great Enlightenment

Malone stelde aanvankelijk puur pragmatisch en vanuit zijn eigen expertise misstanden aan de kaak, maar is vanwege zijn manier van denken gaandeweg verder gaan kijken en kon zich zo een duidelijke mening vormen over hoe de coronacrisis is ontstaan en wat er mogelijk allemaal achter zit.

Hij vindt dat je mensen niet moet zeggen wat ze moeten denken, maar ze ‘gereedschap’ moet geven zodat ze zelf de situatie kunnen interpreteren en hun eigen conclusies kunnen trekken. Dat de dreiging weliswaar the great reset is, maar het alternatief the great enlightenment, de grote verlichting. En hoe belangrijk het daarom is, voor onszelf maar vooral voor de kinderen van de wereld, dat we de moed moeten vinden om de wereld proberen mooier te maken.

En de waanzin dat Overheden, wereldwijd (Westerse wereld) deze vaccinaties verplicht stellen.
Normaal duurt 10 jaar voordat die goedgekeurd worden en nu 3 maanden?
Hij is gevaccineerd en had veel bijwerkingen en kreeg des ondanks Covid.
Hij heeft toen Ivermectine gebruikt en was binnen 3 dagen beter.

Ik kan niet anders dan concluderen dat de angst diep zit. Het ergste is dat de angst berust op desinformatie en leugens.

Oh Dr Robert Malone vertelt leugens?
Waarom kijk je niet naar dit interview voordat je een mening geeft?
Niemand weet wat op lange termijn, de gevolgen zullen zijn, dus is het belangrijk dat er Klokkenluiders zijn.
Hij legt ook uit hoe de wereld van de Wetenschap, in elkaar zit.
Niets anders dan de wereld van Banken of van de Politiek.
Jij moet angst hebben want je weet de gevolgen niet. En die angst heb ik niet.

Laatst aangepast door Elisabeth op Di Apr 26, 2022 16:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2022 14:35 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Wat Malone nou precies heeft uitgevonden zal mij worst zijn, Ik geloof dat hij er aan meegewerkt heeft. In hoeverre is onbelangrijk. Tenzij dat je enige punt is om hem onbetrouwbaarheid toe te dichten. Doe je best.
Hij waarschuwt voor de vaccins nadat hij zich er grondig in verdiept heeft zoals iedere wetenschapper zou moeten doen. En hij is klokkenluider geworden omdat hij meent dat de overheidsinformatie incorrect of onvolledig is. Ik zou me daar maar in verdiepen want daar gaat het om.
Hij heeft zich laten vaccineren omdat hij erin geloofde aanvankelijk maar naarmate meer bekend werd sloeg hij om.
dat andere punt, van die balsemers, zij vragen om onderzoek... Daar gaat het hele videootje om. En die bloedklonters zie ik al een poos voorbijkomen, van andere balsemers.. zou er een complot zijn denk je? we zullen zien. de waarheid komt wel boven lijkt me.

Waar moest ik op reageren Cliox? Liefst een linkje per keer graag. Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Apr 27, 2022 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Cliox schreef:

Wat mij het meeste stoort is dat zij geen verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen. Het delen van desinformatie, oproepen tot het boycotten van coronamaatregelen, oproepen om de politie, politici, artsen, GGD-medewerkers, zorgpersoneel en wetenschappers 'aan te spreken' en 'liefde te delen' als reactie op onwelgevallige medische wetenschap heeft verregaande gevolgen gehad. Veel mensen zijn onnodig doodgegaan, bedreigd en zelfs fysiek bejegend. De mensen die invulling hebben gegeven aan de oproep hebben zich zo nu en dan moeten verantwoorden, de aanstichters (mensen die dit klimaat creëren) gaan vrijuit!

Het soort sites waar jij je aan stoort bestaan al langer en hebben inmiddels heel wat blootgelegd wat wel klopt.

Kijken we naar de leugens en framing van de gewone media dan zijn er ook talloze voorbeelden. In de wetenschap geldt wie betaald bepaald, vooral bij corona en klimaat.
En bij de overheid neemt ook niemand verantwoordelijkheid. Er stap wel eens een politicus schijnbaar op maar schade door het beleid mogen we zelf betalen. Daar draait de belastingbetaler voor op.
Ik ga uit van eigen verantwoordelijkheid in medische beslissingen maar wel volledig geïnformeerd en niet afgeschermd wat ik niet mag zien..

Sprak laatst een kennis met long covid. na corona .Kon hem eens vragen wat het nou was. Niks met de longen maar een soort sterke vermoeidheid waardoor hij soms plat moest gaan liggen. Wel volledig gevaccineerd. Dus dat heeft niet geholpen en hoewel hij wel een beetje druk was leek hij absoluut niet in de risicogroep te zitten. zijn er meer die de vaccinatiestatus weten van bekenden met long covid? Ik begin me iets af te vragen..
BerichtGeplaatst: Wo Apr 27, 2022 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hier een interview met Dr. Cole die duidelijk uitlegt wat deze vaccins zijn.
Waarom er een uitbraak van Kanker is, waarom mensen trombose krijgen.

Dr. Ryan Cole has been raising awareness on the alarming cancer rates amongst people who have had the COVID-19 injections.

He joins us to discuss the developments in this area, and any possible treatments identified for people suffering as a result of the injections, as well as the dangers of the WHO Pandemic Treaty.

Follow the Global Covid Summit here:

https://globalcovidsummit.org/

https://rumble.com/v11ey6j-dr.-ryan-cole-cancer-depleting-immune-systems-and-what-we-can-do-about-it.html

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 7:00 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Deze studie is waarschijnlijk gefinancierd door de complotindustrie.. Laughing maar toch.. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S027869152200206X
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Mijn uitspraak ging niet over Dr. Robert Malone maar om je vraag te beantwoorden: Yes.

Bron: https://www.logically.ai/factchecks/library/3aa2eefd
Bron: https://www.factcheck.org/person/robert-malone/
Bron: https://firstfactcheck.substack.com/p/fact-check-robert-malone-is-a-fraud?s=r

Internet staat vol met factchecks. Zo heeft Reuters verschillende bewering 'gefactcheckt' en aangetoond dat Malone desinformatie verspreidt. Er is weer iemand in de val van nepnieuws getrapt, ik vertel niet wie maar haar naam begint met een 'E' en eindigt op 'lisabeth'... Laughing

Quote:

Omdat al voldoende is aangetoond dat deze man onwaarheden verkondigd.

Quote:
Niemand weet wat op lange termijn, de gevolgen zullen zijn, dus is het belangrijk dat er Klokkenluiders zijn.

Onzin. Dat is je vaker uitgelegd. De voorspelde massa vaccinatiedoden zijn dan ook uitgebleven. Heb je niet door dat je bedonderd wordt en je voorspellingen niet zijn uitgekomen.

En al zou je gelijk hebben dat niemand weet wat de gevolgen zijn, dan kun je er nu ook niets zinnigs over roepen. Daarmee zaag je dus aan je eigen stoelpoten.

Quote:

Hij probeert een sentiment te creëren om het verdienmodel in stand te houden. Jouw angst en wantrouwen moet gevoed worden. Iemand die structureel desinformatie deelt heeft geen goede bedoelingen en is niet objectief. Wanneer dringt dit nu eens tot je door da deze mensen niets ophebben met de waarheid en feiten?

Quote:

Jij bent bang. Doodsbang. Doodsbang voor het vaccin, doodsbang dat de mensheid wordt gecontroleerd door een niet bestaande macht, doodsbang dat we afstevenen op een controlestaat, doodsbang dat we afstevenen op een dictatuur, doodsbang dat de farmaceutische industrie deel uitmaakt van een bestaande macht en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik zou niet weten waarom ik bang moet zijn. Ik laat me vaccineren, ik vertrouw de medische wetenschap, ik heb nooit het idee gehad dat we te maken hebben met een plandemie, ik zie geen gekke dingen gebeuren rondom gevaccineerden, ik hoef niet te vrezen voor reisrestricties, ik leef niet in een duister klimaat waarin ik politici, (medische)wetenschappers, MSM, Wereldgezondheidsorganisaties en farmaceutische industrie structureel wantrouw, ik lees geen alternatieve media die complotten verspreiden, ik heb geen prikspijt, ik voel me fitter en gezonder dan ooit (na vaccinatie is mijn conditie vooruit gegaan en kan ik hoger en verder springen dan voorheen) dus geen angst hier Elisabeth. No worries!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

jorden schreef:
Deze studie is waarschijnlijk gefinancierd door de complotindustrie.. Laughing maar toch.. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S027869152200206X

Je staat vooraan wanneer het gaat om inhoudsloze kreten maar op het onderstaand bericht reageer je niet. Onbeleefd want ik heb de tijd genomen om basiskennis van risicobeheersing te delen zodat je snapt waarop coronamaatregelen berusten en waarom deze in de basis wel kunnen werken. Daarnaast heb ik aangetoond waarom mondmaskers wel werken en je bijgepraat over koolstofdioxide. Kwestie van fatsoen om daar gepast op te reageren.

jorden schreef:
Geen van die maatregelen zijn bewezen.

Welke maatregel begrijp je niet? Ik licht ze graag toe.

Quote:
Met hoeveel dan en hoe is dat onderzocht? In zweden hadden ze niet meer doden dan gemiddeld.

Het is geen antwoord op wat Cliff stelt. Contact beperken zorgt voor overdrachtsreductie. Hoe minder risicodragers, des te lager het risico. Risicoreductie en risicobeheersing laat zich makkelijk uitleggen. Onderstaande afbeelding gebruik ik vaak in mijn trainingen/opleiding om de basis van risicobeheersing uit te leggen.

Wat je moet weten is dat je risico kunt kwantificeren. Het gekwantificeerd risico wordt 'risicoscore' of 'risicogetal' genoemd. 'Risicoscore' wordt voornamelijk gebruikt in de RI&E en andere risicobeheersdocumenten, risicogetal is meer spreektaal omdat iedereen dat direct weet wat bedoeld wordt.

Het risicogetal wordt bepaald door het potentieel effect te vermenigvuldigen met het kansgetal. Het kansgetal bestaat uit een vermenigvuldiging van waarschijnlijkheid en blootstelling. Daar zitten weer getallen onder die gedefinieerd staan. Ik wil jou dat best toelichten en zal het simpel houden zodat een leek kan begrijpen hoe risicobeheersing werkt.

Afbeelding 1 is een loods waar 2-3 mensen, 1x per week een uur komen om iets op te halen of neer te leggen, afbeelding 2 is een werkplek achter de loods. Op de werkplek werken zo'n 10 mensen 40 uur per week op het zelfde moment.

Waar is het struikelgevaar en in het verlengde de kans op letsel het grootst?

Juist ja. In afbeelding 2. De werkplek ligt immers vol met obstakels (risicofactoren) en er zijn veel mensen (blootstelling) op een kleine werkruimte aan het werk. Doordat er veel mensen langer werken op een kleine werkruimte neemt de waarschijnlijkheid dat iemand struikelt toe. Hoe meer mensen op een vierkante meter verblijven, hoe langer zij dit doen en hoe meer obstakels er liggen, des te groter de kans dat iemand struikelt en bijvoorbeeld zijn enkel of pols hierbij kneust of breekt.

Kun je het tot hier volgen?

We hebben in de situatie bij afbeelding 2 dus te maken met een groter risico. Als we dit gaan berekenen en afbeelding 1 vergelijken met afbeelding 2 komen we tot de volgende conclusie:
1. Effect: Blijft nagenoeg gelijk. Als je struikelt kun je vallen en hierbij je enkel of pols kneuzen of breken.
2. Blootstelling: Op de werkplek zijn 10 mensen aanwezig die 40 uren werken. Ofwel, 400 manuren. In de loods 3x 1 uur. Die is dus lager.
3. Waarschijnlijkheid: Het waarschijnlijkheidsgetal is op de werkplek groter dan in de loods omdat zich meer mensen bevinden op een kleinere ruimte met meer obstakels.

Je hoeft de vastgestelde rekengetallen niet bij te sluiten en een rekenmachine erbij nemen om te bepalen dat het risicogetal bij afbeelding 2 het grootst is. Dus moet je het risico gaan beheersen. En hoe doe je dat? Je doet dat door de situatie in afbeelding 2 zo dicht mogelijk te halen naar de situatie in afbeelding 1 waarbij je de inzet op de vaste elementen die een risicogetal vormen.

Oplossingen:
1. Effect: Het effect verlagen zal in dit geval niet makkelijk gaan maar deugdelijk en hoog werkschoeisel en stevige werkhandschoenen is al een stap in de juiste richting om het effect te beperken.
2. Blootstelling: In twee ploegen werken waardoor nog maar 5 mensen gelijktijdig op de werkplek aanwezig zijn: 5x8x20 is de helft van 10x8x20. Hiermee verlaag je het blootstellingsgetal en dus de kans dat zich een incident voordoet.
3. Waarschijnlijkheid: Het wegnemen van de obstakels. Kabels en leidingen die wegkunnen laat je opruimen, de overige kabels leg je aan de kant. Waar niet mogelijk zorg je voor een veilige doorgang door bijvoorbeeld kabelbruggen te gebruiken of looppaden te creëren om de kabels. Daar waar dit praktisch niet mogelijk is, maak je het struikelgevaar visueel om mensen erop te attenderen. Dat wordt ook wel eens restrisico's genoemd.

Dan gaan we hetzelfde doen met onderstaande situatie. Let wel, dit is fictief. Dat geldt dus ook voor de oplossingen. Het gaat er mij om dat ik helder maak hoe je het risicogetal kunt beïnvloeden. Ik houd hierbij geen rekening met de haalbaarheid van oplossingen - in het werkveld natuurlijk wel. Doel is om jou basiskennis risicobeheersing door risicocalcalculatie bij te brengen waarbij ik de de vastgestelde getallen buiten beschouwing laat. Het is dus iets complexer dan ik nu omschrijf maar ik denk dat een leek zo wel de logica kan snappen.

Er liggen bananenschillen op de trap bij de skeelerbaan. Onderaan die trap bevinden zich obstakels die bedoeld zijn om bijvoorbeeld over te grinden en andere trucjes te doen. Per dag komen er 200 jongeren een uur skeeleren. De skeelerbaan is geopend van 18:00u tot 19:00u. De jongeren dragen geen beschermende middelen.

We gaan wederom het risicogetal bepalen:
1. Effect: Bijvoorbeeld botbreuk en/of hoofdletsel als gevolg van vallen over de bananenschil.
2. Blootstelling: Er komen 200 mensen een uur skeeleren: 200x1x7.
3. Waarschijnlijkheid: Omdat er 200 mensen in één uur gelijktijdig aanwezig zijn, bananenschillen op de trap liggen en onderaan de trap obstakels bevinden is het waarschijnlijkheidsgetal groot.

Laten we kijken naar de oplossingen:
1. Effect: Verplichtstellen van een veiligheidshelm, knie-, elleboogbeschermers en handschoenen die je gebruikt om de val op te vangen.
2. Blootstelling: De skeelerbaan is 2 uur open per dag, er mogen maximaal 50 mensen gelijktijdig aanwezig zijn in sessies van een half uur: 50x0,5x7. Het kansgetal gaat van 200x1x7=1.400 naar 50x0,5x7=175.
3. Waarschijnlijkheid: Het wegnemen van de bananenschillen waardoor de kans op vallen afneemt. Ook zou je het obstakels verder weg kunnen plaatsen zodat als iemand van de trap valt, de persoon niet op de obstakels terecht kan komen.

Tot zover eens? En duidelijk?

Wederom geldt dat door het treffen van bovenstaande maatregelen, het risico is gereduceerd naar een aanvaardbaar level.

Tenslotte (wederom fictief): Drie keer per week wordt een feest georganiseerd door Café Kvaxnie, per avond zijn 500 bezoekers 4 uur aanwezig. Slechts een kwart van de mensen is gevaccineerd, meerder mensen hebben Covid-19. Aan de deur wordt niet gecontroleerd op een QR-code. Er is geen draagplicht voor mondmaskers.

Nu mag jij! Ik zal het in het klein doen, kun je later checken of je op hetzelfde uitkomt.

1. Effect: Ziek worden door besmetting van het coronavirus met de dood als mogelijk gevolg.
2. Blootstelling: Drie avonden, 500 mensen (waarvan 75% ongevaccineerd) en 4 uren: 3x(500x175%)x4.
3. Waarschijnlijkheid: Er vindt geen toegangscontrole plaats, met het coronavirus besmette mensen mogen binnen en bevinden zich veel mensen op een relatief kleine ruimte waardoor afstand houden niet mogelijk is. Er zijn geen verdere maatregelen getroffen die het verspreiden van aerosols tegengaan. De waarschijnlijkheid dat je besmet raakt is groot.

Oplossingen:
1. Effect: Vaccinatie beperkt de ernst waarin mensen ziek worden: Vaccinatieplicht/1 of 2G.
2. Blootstelling: Eén avond, 200 mensen (waarvan 100% ongevaccineerd) en 2 uren: 1x(200x100%)x2. Denk hierbij aan een vervroegde sluitingstijd.
3. Waarschijnlijkheid: Toegangscontrole toepassen en ongevaccineerden weren. Testen voor toegang instellen, alleen toegang verschaffen bij aantoonbare negatieve PCR-test. Mensen een statafel toewijzen, statafels minimaal 2.5 meter uit elkaar zetten, een draagplicht van mondmaskers instellen m.u.v. je eigen statafel, de installatie in gebouw verbeteren zodat aerosols worden afgevoerd.

Snap je nu beter/wel waarom de maatregelen weldegelijk werken? Het coronavirus is niets meer dan de bananenschil of de kabels: Het gevaar. Hieronder lees je hoe het werkt.

Het coronavirus is het gevaar. Het heeft het intrinsiek vermogen om mensen ziek te maken met de dood als mogelijk gevolg. Als je er niets mee doet is er echter niets aan de hand. Net als met een heftruck die stilstaat. Of een slijptol die in de gereedschapskist ligt. Pas wanneer er blootstelling bij komt kijken wordt er een pad gelegd van gevaar naar risico. Dat wordt ook wel de risicofactor genoemd. De risicofactor is wat nodig is om van gevaar te openbaren naar een risico.

Denk bij de slijptol aan het ontbreken van een keuring of afschermkap, denk bij het werken op een steiger het ontbreken van leuningwerk of afwijken van opbouwinstructie. De basisrisicofactor bij Covid-19 is het verspreiden van het coronavirus. Aan de hand van je basisrisicofactor bepaal je de beheersmaatregelen. Het verspreiden van het coronavirus zorgt voor blootstelling aan het gevaar zoals bij de werkplek met veel obstakels het geval is.

Quote:
Verder zijn die kapjes schadelijk, en alleen ingevoerd wegens gedrags beinvloeding.

Kun je wat toelichten over gedragsbeïnvloeding. Wie wil wie beïnvloeden met welk doel?

In veel sectoren is het dragen van een mondmasker al jaren verplicht. De contraproductiviteit van mondmaskers is dan ook al jaren onderzocht en bekend. Het grootste verschil tussen pré-corona en tijdens de pandemie is dat er pré-corona geen aandacht is besteed aan het dragen van mondmaskers. Er vielen geen mensen flauw, mensen stierven niet rechtop als gevolg van het mondmaskers, het begon pas toen het dragen van mondmaskers als beheersmaatregel genoemd werd en complotdenkers en antivaxxers zich gingen verzetten daartegen. Een logisch gevolg was een shitload aan desinformatie en leugens.

Dat mondmaskers werken is logisch. Het reduceert de speekselemissie dus heeft het altijd effect. De vraag was dan ook niet of het effect heeft maar hoeveel effect het heeft in het reduceren van de verspreiding van het coronavirus. Overigens ben ik net als jij van mening dat het kabinet daar geen goed besluit in heeft genomen. Zij hebben dit te theoretisch bejegend waardoor er sprake was van contraproductiviteit. Er ontstond schijnveiligheid doordat mensen dachten beschermd te zijn. Mensen hielden geen afstand en hielden zich niet aan de voorschriften van de fabrikant. Dat bij elkaar opgeteld zou wel eens kunnen hebben gezorgd voor meer verspreiding.

Dat neemt niet weg dat de maskers op zichzelf wel degelijk een reducerend effect hebben en ook werken. In het bedrijfsleven was het dan ook prima toepasbaar. Onderzoek heeft aangetoond dat medisch wetenschappers goed zaten met hun adviezen in tegenstelling tot wat je leest op complottheoriesites.

Internationaal onderzoek: mondkapjes werken tegen verspreiding corona
    Lang is erover gediscussieerd, maar onderzoekers uit Duitsland, geholpen door wetenschappers uit China en de Verenigde Staten, zeggen definitief bewijs te hebben dat mondkapjes werken in de strijd tegen het coronavirus.

In veel situaties is een eenvoudig mondkapje al genoeg, stellen de wetenschappers. Ze spreken van ‘een doorbraak’.
    Onderzoekers van onder meer het Max Planck Instituut in Mainz en het universitair ziekenhuis Charité in Berlijn maakten voor hun onderzoek gebruik van een nieuw model om aan te tonen dat de effectiviteit van een gezichtsmasker afhangt van de hoeveelheid virus in de lucht, schrijven ze in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

De conclusie: in een omgeving of ruimte met een lage virusconcentratie kan het gebruik van een eenvoudig chirurgisch mondmasker het reproductiegetal al duidelijk verlagen. In een omgeving waar meer virusdeeltjes rondwaren, zoals in ziekenhuizen of slecht geventileerde binnenruimten, is volgens de onderzoekers betere bescherming nodig, zoals een FFP2- of N95-masker.

Discussie in Nederland
    Het nut van het dragen van mondkapjes werd vorig jaar in Nederland hevig betwist. Onder andere RIVM-baas Jaap van Dissel bleef volhouden dat gezichtsbescherming weinig effect had in de strijd tegen het coronavirus. Hij stelde dat mondkapjes leiden tot schijnveiligheid en dat ze afleiden van andere coronamaatregelen. Dat Nederland na veel discussie uiteindelijk toch overging tot een mondkapjesplicht in publieke binnenruimten was volgens Van Dissel daarom een ‘politiek besluit’. Zelfs Anthony Fauci, zijn evenknie in de VS, kon hem destijds niet op andere gedachten brengen.

Het team van wetenschappers uit Duitsland, China en de VS zegt met hun studie echter aan te tonen dat mondkapjes − mits correct gebruikt en door veel mensen gedragen − het reproductiegetal van het coronavirus fors omlaag kunnen brengen. Om dat cijfer te laten dalen van 3 − de geschatte verspreidingsfactor van het coronavirus zónder maatregelen − naar onder de 1, zou 60 tot 70 procent van de bevolking een mondkapje moeten dragen. Bij de betere maskers is dat percentage 40 procent.

De onderzoekers gaan daarbij uit van het begrip ‘universal masking’, waarbij mensen als ze deelnemen aan de samenleving altijd een mondkapje dragen. Bovendien benadrukken ze dat ook maatregelen als afstand houden en goede ventilatie nog steeds van belang blijven.

‘Wetenschappelijke doorbraak’
    Volgens directeur Ulrich Pöschl van het Max Planck Instituut is voor het eerst wetenschappelijk aangetoond dat mondkapjes de verspreiding van corona remmen. “Dat is essentieel om af te rekenen met niet eenduidig eerder onderzoek en aanhoudende discussies. We zijn ervan overtuigd dat de inzichten en resultaten uit onze studie een wetenschappelijke doorbraak vormen die zal helpen om het debat over het nut van mondmaskers te beslechten.”

De wetenschappers komen met hun bevindingen nu veel westerse landen volop bezig zijn met het vaccineren van de bevolking tegen corona. Het is daarom de vraag hoelang een mondkapjesplicht in binnenruimten nog nodig is. Toch blijft gezichtsbescherming zelfs voor gevaccineerde personen een nuttige maatregel, stellen de onderzoekers. “Bijvoorbeeld als bescherming door een vaccinatie na verloop van tijd afneemt,” zegt Christian Witt van het Charité-ziekenhuis in Berlijn.

Aerosolen
    Het onderzoek levert volgens de onderzoekers ook informatie op over een ander hevig bediscussieerd onderwerp: aerosolen. De wetenschappers stellen dat de kleine virusdeeltjes niet leiden tot een enorm snelle verspreiding van het coronavirus, zoals bij mazelen bijvoorbeeld wel het geval is. Maar hoewel het reproductiegetal van het coronavirus een stuk lager is dan dat van mazelen, spelen aerosolen volgens het onderzoeksteam wel degelijk een rol bij de verspreiding.

In Nederland stelt het RIVM pas sinds deze week expliciet op zijn website dat aerosolen - naast grotere virusdruppels - bijdragen aan de verspreiding van het coronavirus. Een flinke groep wetenschappers pleit al sinds vorig jaar voor meer aandacht voor ventilatie, een van de manieren waarop virusverspreiding via aerosolen beperkt kan worden.

Bron: https://www.parool.nl

Quote:
Het is toegegeven door Koopmans dat het om gedragsverandering ging meen ik en van dissel zei eerst dat ze niet werkten en daarna zoiets als je moet 200.000 mensen een week die kapjes op laten doen om misschien 1 besmetting te voorkomen. Bovendien zijn het virusnesten omdat niemand die dingen om de twee uur vervangt. Om nog maar te zwijgen over de schadelijke stof die je inademt, ben even de naam kwijt.

Je ademt geen schadelijke stof in. Het is desinformatie. Er zit ongeveer 440ppm koolstofdioxide in de lucht. Dat adem jij in bij het lezen van dit bericht. Als er veel mensen in slecht geventileerde ruimtes zitten kan dit oplopen tot ongeveer 800ppm. Een mens ademt ± 17 liter koolstofdioxide uit per uur; dat staat gelijk aan 726 PPM in 23.400 liter lucht. Daarmee blijf je ruim onder de grenswaarde. Pas bij 5% kan het zuurstof gaan verdringen. Dan heb je het over 50.000ppm. Ruim het tiendubbele dat jij als mens kunt produceren.

Koolstofdioxide is verder niet toxisch en komt ook niet voor op CRM-lijsten en/of ZZS-lijsten. Dat je denkt dat het gevaarlijk is komt doordat je verkeerd bent geïnformeerd. En omdat het een welgevallige oordeel is wat je bevestigt in je alternatieve werkelijkheid. Het is een direct gevolg van wat ook wel eens het 'rabbit hole effect' wordt genoemd. Je hoort wat je wil horen en laat geen andere informatie toe.

Quote:
maatregelen niet.

Maatregelen reduceren de verspreiding van het virus tot beheersbare proporties.

Quote:
Ik ben voor lichamelijke integriteit en grondrechten.

En ik ben voor het aanvaarden van consequenties van keuzes. Als je kiest om je niet te laten vaccineren, kies je voor een thuistraject bij Covid-19. Dus geen recht op een ziekenhuisbed bij Covid. En prima om dan te voorzien in Ivermectine, zink, pepermunt, HQC, CD, DVD, cyanide, gootsteenontstopper, wat je maar wilt, maar je komt het ziekenhuis niet in! Je hebt gekozen voor een thuistraject, veel succes met je gifmengsel.

Daar komt bovenop dat jouw vrijheden de vrijheden van anderen niet mogen inperken. Indien dat wel het geval is, is er geen sprake van een algehele vrijheid. Onze samenleving is al jaren zo ingericht dat waar het risico het individu ontstijgt er maatregelen worden genomen die invloed hebben op de risicodrager. Zo mag je niet roken waar je wil, mag je niet zuipen wanneer je wil, niet drugsgebruiken wanneer je wil, enzovoort, eznozoort.

Quote:
Gezonde en jonge mensen hadden elkaar snel kunnen besmetten als de zwakkeren zich relatief kort hadden beschermd door afzondering. Dan was het klaar geweest.

Dus je wil ouderen en zwakkeren opsluiten en hun vrijheid afnemen? Een soort van QR-code op basis van leeftijd? Heb je niet door dat je dan uitsluit op basis van persoonskenmerken? De groep mensen die de mond vol heeft over discriminatie doet zelf wel ridicule voorstellen die strijdig zijn met onze grondwet... Bizar.

En verder is onbeschermd het virus laten rondgaan niet de oplossing. Ik schreef eerder over de gevolgen van long-covid.
1. Mensen verliezen hun baan en hebben vermoedelijk onomkeerbaar letsel overgehouden aan de gevolgen van Covid-19.
2. Sectoren kunnen het verloop niet aanvullen. Zo is de zorg al maanden vleugellam en kunnen zij geen kant op.

Bovendien moet je niet vergeten dat als het aantal long-covid patiënten fors was toegenomen en honderdduizenden mensen arbeidsongeschikt raken, het de samenleving veel geld kost bovenop de vergrijzing. Als je ziet wat het nu al voor een problemen geeft in de zorgsector zou dit opnieuw een zorginfarct kunnen betekenen. En dan hebben wij het alleen over de zorg.

Quote:
De samenleving laat zich helaas niet opdelen in die twee groepen.

Dus ouderen en zwakkeren afzonderen is dan toch geen optie? Heb je door hoe je jezelf tegenspreekt in twee zinnen? Laughing

Quote:
de helft van nederland? je overdrijft. er waren 17.000 doden per jaar of zo en de gemiddelde leeftijd was 80. Dat op een totaal dodental van 170.000 doden, Dus slechts één tiende waarvan de meesten nog weinig levensjaren voor de boeg hadden. Het risico is het zelfde als valpartijen geloof ik. daarvoor gaan we ook geen helmen verplichten.

Toch nog maar eens aan waarheidsvinding doen op dit onderwerp. Meer dan de helft van Nederland heeft overgewicht en behoort tot de risicogroep. Ik heb het per risicogroep al eens uitgespeld. Zoek die maar eens op, dan lees ik graag waar ik een denkfout maak en waarom het niet 50% van de bevolking betreft.

De rest laat ik even voor wat het is.[/quote]

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Cliox schreef:
jorden schreef:

Je staat vooraan wanneer het gaat om inhoudsloze kreten maar op het onderstaand bericht reageer je niet. Onbeleefd want ik heb de tijd genomen om basiskennis van risicobeheersing te delen zodat je snapt waarop coronamaatregelen berusten en waarom deze in de basis wel kunnen werken. Daarnaast heb ik aangetoond waarom mondmaskers wel werken en je bijgepraat over koolstofdioxide. Kwestie van fatsoen om daar gepast op te reageren.

Dat heb jij snel gezien dat deze studie inhoudsloos is. Waarom als ik vragen mag?
Quote:

jorden schreef:
Geen van die maatregelen zijn bewezen.

Welke maatregel begrijp je niet? Ik licht ze graag toe.

Lockdowns, mondkapjes, avondklok vaccinatie 1,5 meter. ik begrijp ze wel maar je moet ook de voordelen tegen de nadelen afwegen en daar is een rapport van onze eigen regering over dat ze besloten hebben te negeren waarin staat dat door de maatregelen een half miljoen meer levensjaren verloren zouden gaan dan ermee gewonnen konden worden. Zoek dat maar op.

Verder heb ik een advies aan jou, hou je berichten kort en vragen duidelijk. En als je "bewijs"hebt komt dan met een helder verhaal en geen krantenbericht.
Ik heb als normaal mens geen tijd om op die lappen tekst van jou te reageren.
Ik weet dat de Nederlandse overheid graag wil dat men hun standpunten uitdraagt en daar zelfs voor betaald. Dus wellicht kun je je aanmelden want jij bent de perfecte kandidaat lijkt me. Of heb je die baan al? Laughing
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Punt is Cliox,, Ik betwist de A status. Dus ook de maatregelen die daarop gebaseerd zijn. Hoe leuk geredeneerd ook dat als iedereen het op zou volgen het virus vertraagd wordt in de verspreiding... De ziekenhuizen konden het niet aan anders, weet je nog. Daar ging het om Maar uitbreiding van de zorg niet nodig want we hebben nu van die fijne maatregeltjes en experimentele vaccins... Sorry, nee bedankt.
Verder is het een hoax omdat we het over andere definities hebben, die van de nederlandse taal of die van de WHO.
En met of door corona gestorven dus allemaal zwaar overtrokken volgens mij velen onnodig gestorven door verkeerde aanpak. Sterfte met/door corona iets van 10% van het gemiddelde, gemiddelde leeftijd 83. Griep is vervangen door corona. etc ik ga i herhaling vallen denk ik. Laten we gewoon de ontwikkelingen van dit experiment op de wereldbevolking nauwkeurig in de gaten houden en daar het laatste nieuws over de effectiviteit en de bijwerkingen te volgen..
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

Mijn uitspraak ging niet over Dr. Robert Malone maar om je vraag te beantwoorden: Yes.

Bron: https://www.logically.ai/factchecks/library/3aa2eefd
Bron: https://www.factcheck.org/person/robert-malone/
Bron: https://firstfactcheck.substack.com/p/fact-check-robert-malone-is-a-fraud?s=r

Internet staat vol met factchecks. Zo heeft Reuters verschillende bewering 'gefactcheckt' en aangetoond dat Malone desinformatie verspreidt. Er is weer iemand in de val van nepnieuws getrapt, ik vertel niet wie maar haar naam begint met een 'E' en eindigt op 'lisabeth'... Laughing

Quote:

Omdat al voldoende is aangetoond dat deze man onwaarheden verkondigd.

Quote:

Onzin. Dat is je vaker uitgelegd. De voorspelde massa vaccinatiedoden zijn dan ook uitgebleven. Heb je niet door dat je bedonderd wordt en je voorspellingen niet zijn uitgekomen.

En al zou je gelijk hebben dat niemand weet wat de gevolgen zijn, dan kun je er nu ook niets zinnigs over roepen. Daarmee zaag je dus aan je eigen stoelpoten.

Quote:

Hij probeert een sentiment te creëren om het verdienmodel in stand te houden. Jouw angst en wantrouwen moet gevoed worden. Iemand die structureel desinformatie deelt heeft geen goede bedoelingen en is niet objectief. Wanneer dringt dit nu eens tot je door da deze mensen niets ophebben met de waarheid en feiten?

Quote:

Jij bent bang. Doodsbang. Doodsbang voor het vaccin, doodsbang dat de mensheid wordt gecontroleerd door een niet bestaande macht, doodsbang dat we afstevenen op een controlestaat, doodsbang dat we afstevenen op een dictatuur, doodsbang dat de farmaceutische industrie deel uitmaakt van een bestaande macht en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik zou niet weten waarom ik bang moet zijn. Ik laat me vaccineren, ik vertrouw de medische wetenschap, ik heb nooit het idee gehad dat we te maken hebben met een plandemie, ik zie geen gekke dingen gebeuren rondom gevaccineerden, ik hoef niet te vrezen voor reisrestricties, ik leef niet in een duister klimaat waarin ik politici, (medische)wetenschappers, MSM, Wereldgezondheidsorganisaties en farmaceutische industrie structureel wantrouw, ik lees geen alternatieve media die complotten verspreiden, ik heb geen prikspijt, ik voel me fitter en gezonder dan ooit (na vaccinatie is mijn conditie vooruit gegaan en kan ik hoger en verder springen dan voorheen) dus geen angst hier Elisabeth. No worries!

Wat een raar antwoord op een wetenschappelijk onderzoek.
Geweldig dat jij je geen spijt hebt van de je prik. Maar ik heb een andere opinie.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2022 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
jorden schreef:
welke feiten? dat 9 fornews wel eens een theorie verspreidt die niet klopt of bewezen is? Dat wist ik al.

Niet 'wel eens', maar aan de lopende band. De classificatie 'complottheoriesite' krijg je niet als je een keer verzaakt om bewijs bij te sluiten. Daarnaast gaat het hier om een site die aan de lopende band de meest ridicule uitspraken doet. Met deze wijsheid in pacht vind ik het een plicht om te doen aan waarheidsvinding, vooraleer je inhoud deelt.

Quote:
Maak je geen zorgen, ik geloof lang niet alles, en zeker niet waar de overheid mee naar buiten komt want als er een ding is dat opvalt in deze coronacrisis is het wel de manipulatie van cijfers.

Mwa, ik zie dit soort uitspraken nog als een gevalletje rabbit hole.

Quote:
Mij punt is reageer maar op de inhoud die ik deel, 9for mews geeft begrijpelijke samenvattingen van berichten van klokkenluiders die niks met 9fornews te maken hebben dus je kunt ook naar de bron gaan en het daar lezen als je 9fornews onbetrouwbaar vindt.. Dat heet persvrijheid. Zo mogen ze in de reguliere media schrijven dat de noordpool verdwijnt, de zeespiegel stijgt en wat voor onzin al niet meer. Dat mag ook. En daar geloof ik ook het mijne van.

Persvrijheid is de grootste vijand van de samenleving. Iedereen kan roepen wat hij of zij wil, ongeacht de consequenties. Juicekanalen slingeren de ene beschuldiging na de ander de wereld in en richten daarmee grote schade aan. Omdat zij schrijven 'ik heb vernomen dat...' heeft het nauwelijks consequenties. Ik ben het daar hartstochtelijk mee oneens. Woorden doen ertoe en mensen moeten verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van wat zij beweren. Zeker als dat niet overeenkomstig aan feiten blijkt.

Datzelfde geldt ook voor de alternatieve media die willens en wetens desinformatie delen om jouw wantrouwen te voeden. De alternatieve media begon mooi, er werd politiek onwelgevallig nieuws gedeeld. Daar waar NOS de linkse deuggemeente bedient, liet de alternatieve media een tegengeluid horen. Zij brachten dingen aan de oppervlakte waar de NOS liever over zweeg.

Dit stadium is de alternatieve media gepasseerd. Alternatief nieuws alleen is niet interessant genoeg dus schoven zij op naar het delen van desinformatie en maken zij zich schuldig aan het creëren van een vals sentiment door misleidende onderwerptitels. Met succes want 95% leest niet verder dan de onderwerptitel (remember de tattoo-valkuil...) en doen niet waarheidsvinding (zie Eriksen is gevaccineerd leugen). Jouw wantrouwen hebben zij omgebogen naar een verdienmodel. Dat betekent dat zij niet objectief zijn.

Bullshit

BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2022 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

9fornews dus kan niet waar zijn. https://www.ninefornews.nl/kijk-europarlementarier-maakt-in-5-minuten-het-hele-coronabeleid-met-de-grond-gelijk/ Shock
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2022 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Er komt steeds meer boven water, Jordan.

https://overnu.nl/factcheckers-checken-geen-feiten-maar-meningen/

De komst van de fact-checkers is het één van ergste dingen die ons de voorbije twee jaar is overkomen. Hun activiteiten luiden het einde in van de vrijheid van meningsuiting en de academische vrijheid. De uitingen op de sociale media worden nu gedomineerd door de individuen zoals Paul Thacker ze heeft gekarakteriseerd. Terwijl zij zelf geen enkele academische prestatie van belang hebben geleverd, en zelfs het lokale sufferdje ze te min vindt om aandacht aan ze te besteden, kunnen ze nu naar hartenlust anderen beledigen en kwetsen.

Waar is Carlos trouwens?
Ik hoop dat zijn vader OK is.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
jorden

Facktcheckers zijn reuze irriant, beste is om hun meningen over te slaan want het is pure tijdverspilling. Mensen gebruiken hun artikeltjes als mening in een discussie en vaak inhoudsloos. Ik ga er geen tijd meer aan verspillen. Als er iets van belang bij is dan kunnen mensen dat zelf ook wel onder woorden brengen. Geen factchecker voor nodig.
Door wie ze betaald worden is schimmig maar het zal wel de kant van de overheid zijn want alleen dat narratief wordt verdedigd, nooit aangevallen ook is is het zo vaak verkeerd zoals toen Tedros ons waarschuwde voor een dodelijke pandemie de IFR van 3,5. Bleek 0, 15 te zijn meer dan 20X minder erg maar nooit een factcheckertje over gehoord.
Ja uitvluchten als dat het risico voor sommige mensen hoger is.. Dat soort zaken die er niet toe doen. Cotona zou 3,5 van de 100 mensen doden die besmet werden... Ze hebben er alles aan gedaan om dat cijfer hoog te houden en de angst erin te houden. de aankondiging dat Corona niet veel erger dan de griep was bleef uit.
Maar goed, we weten hoe het zit.
Mij zoon heeft dezelfde redenatie als Cliff zo van als iedereen straks nog leeft dan moest ik mijn ongelijk toe leven over de vaccins. Dat gaat niet gebeuren want ook al vallen de bijwerkingen mee, het blijft een experiment op basis van angst waar je van de ware bedoeling geen idee hebt.
Maar de cijfers liegen er niet om. De all cause mortality van de gevaccineerden lijkt omhoog te schieten net als hun ziektes. En omdat het immuunsysteem verzwakt door de coronaspecificiteit en autoimmuunreactie op het eigen lichaam zijn de lange termijn effecten extra spannend. Vooral de oversterfte lijkt me interessant. waar is die het grootst, bij ge gevaccineerden soms? o wacht. dat wordt natuurlijk nauwkeurig bijgehouden door onze overheid die meent dat het een pandemie van de ongevaccineerden betreft. Nee daar kun je niks van verwachten, dat zou hetzelfde zijn als vragen of wc eend schadelijk is bij wc eend. Tuurlijk niet!
BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Vandaag ook verklaring voor oversterfte van mensen middelbare leeftijd.

https://www.ninefornews.nl/waarom-stierven-er-zoveel-mensen-van-middelbare-leeftijd-in-2021/

https://www.theepochtimes.com/why-so-many-middle-aged-deaths-in-2021_4421145.html

Genevieve Briand van de Johns Hopkins-universiteit heeft onderzoek gedaan naar sterfgevallen in de Verenigde Staten van 1999 tot 2021. Ze maakte daarbij gebruik van gegevens van het CDC, het Amerikaanse RIVM.

Tot haar verbazing is het aantal zelfmoorden in 2020 en 2021 niet toegenomen. Wel is het aantal dodelijke overdoses en moorden toegenomen. Sommigen waren van mening dat de sterfte in april 2020 te hoog was en de lockdown rechtvaardigde. Dat terwijl de sterfte in januari 2021 hoger lag. Waarom nam het aantal sterfgevallen in januari 2021 toe? Is het vaccin de boosdoener?

Zeer ongebruikelijk
In 2021 piekte het aantal sterfgevallen in september tot ongekende hoogte voor de leeftijdsgroepen 45-54, 35-44 en 25-34, aldus Briand. Er stierven in september 2021 ook meer 55-plussers dan in april 2020.

De sterftepiek in september in de leeftijdscategorie 45-54 jaar is volgens haar zeer ongebruikelijk. “Vanwaar die toename? Zijn het vaccinatiedoden?”

Nooit eerder gebeurd
In september stierven er meer 65- tot 74-jarigen door corona dan 75-plussers. Daarnaast overleden er net zoveel 45- tot 54-jarigen door corona dan 85-plussers. Briand merkt op dat dit tussen 1999 en 2021 nooit eerder is gebeurd bij luchtwegaandoeningen.

De pieken in september 2021 onder ‘jongere’ leeftijdsgroepen kunnen volgens haar worden verklaard door de vaccinatiedoden-hypothese.

[The Epoch Times]

Laatst aangepast door Icesurfer op Zo Mei 01, 2022 9:26, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Wat een raar antwoord op een wetenschappelijk onderzoek.

En wederom worden onwelgevallige feiten genegeerd. Evenals de factchecks die zijn leugens blootleggen. Dan maar in het plat-Nederlands, Dr. Robert Malone liegt dat hij barst, de zoveelste marionet van het verspreiden van complottheorieën.

Quote:
Geweldig dat jij je geen spijt hebt van de je prik. Maar ik heb een andere opinie.

Zoals ik al zei, jouw angsten zijn niet mijn angsten. Dus hou op met de ander angst toe te dichten die je zelf hebt.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Vandaag ook verklaring voor oversterfte van mensen middelbare leeftijd.

https://www.ninefornews.nl/waarom-stierven-er-zoveel-mensen-van-middelbare-leeftijd-in-2021/

https://www.theepochtimes.com/why-so-many-middle-aged-deaths-in-2021_4421145.html

Genevieve Briand van de Johns Hopkins-universiteit heeft onderzoek gedaan naar sterfgevallen in de Verenigde Staten van 1999 tot 2021. Ze maakte daarbij gebruik van gegevens van het CDC, het Amerikaanse RIVM.

Tot haar verbazing is het aantal zelfmoorden in 2020 en 2021 niet toegenomen. Wel is het aantal dodelijke overdoses en moorden toegenomen. Sommigen waren van mening dat de sterfte in april 2020 te hoog was en de lockdown rechtvaardigde. Dat terwijl de sterfte in januari 2021 hoger lag. Waarom nam het aantal sterfgevallen in januari 2021 toe? Is het vaccin de boosdoener?

Zeer ongebruikelijk
In 2021 piekte het aantal sterfgevallen in september tot ongekende hoogte voor de leeftijdsgroepen 45-54, 35-44 en 25-34, aldus Briand. Er stierven in september 2021 ook meer 55-plussers dan in april 2020.

De sterftepiek in september in de leeftijdscategorie 45-54 jaar is volgens haar zeer ongebruikelijk. “Vanwaar die toename? Zijn het vaccinatiedoden?”

Nooit eerder gebeurd
In september stierven er meer 65- tot 74-jarigen door corona dan 75-plussers. Daarnaast overleden er net zoveel 45- tot 54-jarigen door corona dan 85-plussers. Briand merkt op dat dit tussen 1999 en 2021 nooit eerder is gebeurd bij luchtwegaandoeningen.

De pieken in september 2021 onder ‘jongere’ leeftijdsgroepen kunnen volgens haar worden verklaard door de vaccinatiedoden-hypothese.

[The Epoch Times]

FakeNews.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

jorden schreef:

Goh. Je zou ook eens een succesverhaal lezen over het vaccinatiebeleid. Wat 9fornews voor een site is kun je lezen op de vorige pagina. En natuurlijk gaat 9fornews door met jou doen laten geloven dat de coronapandemie een hoax was net als dat zij andere complotten in stand houden.

Dit soort sites bezoeken is niets meer dan zoeken naar een bevestiging van je alternatieve werkelijkheid.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliox schreef:

Dit soort sites bezoeken is niets meer dan zoeken naar een bevestiging van je alternatieve werkelijkheid.

De werkelijkheid, de openbare mening, de eigen mening, die niet door de msm gepromoot/goedgekeurd is. Laughing
Hoe durven mensen zich van de hersenspoelpraktijken der machtige msm te ontrekken.
Dat het nog niet verboden is ?
Verplicht msm consumeren ?

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2022 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

jorden schreef:
Facktcheckers zijn reuze irriant,

Dat snap ik. Factceckers doen het tegenovergestelde waar jij naar zoekt. Je zoekt naar een bevestiging van je eigen overtuiging, Factcheckers tonen de feiten. Daar ben je niet naar op zoek.

Wat ik op mijn beurt irritant vind, is dat niemand het is gelukt om aan te tonen waar Factcheckers de plank misslaan. Of wat er niet klopt aan de feiten die zij naar de oppervlakte halen. Jullie leggen collectief niets op de mat. Het blijft bij een zelfovertuiging dat het niet waar moet zijn. Dat zegt alles over je eigen overtuiging en niets over de feiten.

Quote:
beste is om hun meningen over te slaan want het is pure tijdverspilling.

Een Factcheckers legt feiten op de mat. Ik heb jou al vaker gezegd dat zij niets meer doen dan controleren of dat wat wordt geschreven overeenkomstig is aan feiten. Daar zit niets van een mening bij.

Quote:
Mensen gebruiken hun artikeltjes als mening in een discussie en vaak inhoudsloos. Ik ga er geen tijd meer aan verspillen. Als er iets van belang bij is dan kunnen mensen dat zelf ook wel onder woorden brengen. Geen factchecker voor nodig.

Omdat je niets met feiten hebt.

Quote:
Door wie ze betaald worden is schimmig maar het zal wel de kant van de overheid zijn want alleen dat narratief wordt verdedigd, nooit aangevallen ook is is het zo vaak verkeerd zoals toen Tedros ons waarschuwde voor een dodelijke pandemie de IFR van 3,5. Bleek 0, 15 te zijn meer dan 20X minder erg maar nooit een factcheckertje over gehoord. Ja uitvluchten als dat het risico voor sommige mensen hoger is.. Dat soort zaken die er niet toe doen. Cotona zou 3,5 van de 100 mensen doden die besmet werden... Ze hebben er alles aan gedaan om dat cijfer hoog te houden en de angst erin te houden. de aankondiging dat Corona niet veel erger dan de griep was bleef uit.

Wie is 'ze'? En kom eens met bewijs.

Quote:
Maar goed, we weten hoe het zit.
Mij zoon heeft dezelfde redenatie als Cliff zo van als iedereen straks nog leeft dan moest ik mijn ongelijk toe leven over de vaccins. Dat gaat niet gebeuren want ook al vallen de bijwerkingen mee, het blijft een experiment op basis van angst waar je van de ware bedoeling geen idee hebt.

Wederom een feitenvrije kreet. Toon maar aan wat de bedoeling is.

Quote:
Maar de cijfers liegen er niet om. De all cause mortality van de gevaccineerden lijkt omhoog te schieten net als hun ziektes. En omdat het immuunsysteem verzwakt door de coronaspecificiteit en autoimmuunreactie op het eigen lichaam zijn de lange termijn effecten extra spannend. Vooral de oversterfte lijkt me interessant. waar is die het grootst, bij ge gevaccineerden soms? o wacht. dat wordt natuurlijk nauwkeurig bijgehouden door onze overheid die meent dat het een pandemie van de ongevaccineerden betreft. Nee daar kun je niks van verwachten, dat zou hetzelfde zijn als vragen of wc eend schadelijk is bij wc eend. Tuurlijk niet!

Weet je waarom dat lijkt? Omdat je sites leest die je wantrouwen blijven voeden. Ik weet nog goed dat Elisabeth met volle overtuiging beweerde dat honderdduizenden mensen in Nederland zouden sterven binnen drie maanden; er is niets van gekomen. Toen werd het, met dezelfde overtuiging, een half jaar; er is eveneens niets van gekomen. Toen zou er een stormvloed zijn aan mensen met hartklachten na vaccinatie. Wederom bleek dit onjuist. En zo worden continue nieuwe leugens geproduceerd om jou te doen laten geloven dat het vaccin vergif is. Leugen op leugen op leugen op leugen.

Helaas voor je, er zijn miljarden mensen gevaccineerd, het vaccin is veilig gebleken en heeft niet meer bijwerkingen dan ieder ander medicijn.