Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Hoe zit het met veroordeelde vvd-terroriste Soumaya Sahla? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
estudiant
Wilders is niet degene die uitmaakt wie andere partijen willen consulteren of aan willen nemen als adviseur
Gelukkig, ook niet Rutte degene die uitmaakt wie en welke kamer vragen mag stellen.
Quote:
Welke bewezen feiten? Wie waarop aanspreken? Wat is nooit hardop gezegd?

In het VVD verkiezing programma stond niet hardop vermeld dat een veroordeelde 3 jaar vastgezeten bekeerde terroriste welke opriep tot moord van anti islam democraten - eerlijk transparant met nieuw elan islam ervaring op te doen ?
Waarom wordt "willen we meer of minder Soumaya Sahla' niet erg genoeg bevonden voor 5 jaar procederen door de duurste elite advocaten ?
Merkwaardig dat ,n mond antikapitalist, kapitalisten partij hun geheimen recht proberen te trollen .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Quote:
estudiant
Wilders is niet degene die uitmaakt wie andere partijen willen consulteren of aan willen nemen als adviseur
Gelukkig, ook niet Rutte degene die uitmaakt wie en welke kamer vragen mag stellen.

Waar slaat dat op? Ik kan me niet herinneren of liever gezegd, ik heb er geen actieve herinnering aan dat Rutte Wilders wilde verhinderen om deze vragen te stellen.

Quote:
In het VVD verkiezing programma stond niet hardop vermeld dat een veroordeelde 3 jaar vastgezeten bekeerde terroriste welke opriep tot moord van anti islam democraten - eerlijk transparant met nieuw elan islam ervaring op te doen ?

Ik ken geen enkel verkiezingsprogramma waarin staat welke adviseurs worden aangetrokken. Dat is geen info tbv een verkiezingsprogramma.
Bovendien zijn de wetenschappelijke instituten van politieke partijen tamelijk autonoom om hun werk te doen.

Quote:
Waarom wordt "willen we meer of minder Soumaya Sahla' niet erg genoeg bevonden voor 5 jaar procederen door de duurste elite advocaten?

Ik heb geen zin om jouw cryptogrammen op te lossen. Dus schrijf duidelijk op wat je bedoelt of neem genoegen met geen inhoudelijke reactie.

Quote:
Merkwaardig dat ,n mond antikapitalist, kapitalisten partij hun geheimen recht proberen te trollen .

Ik verzet me tegen hetgeen dat recht is, krom wordt getrokken door een populistische trol.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 0:59 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
10 miljoenste
Waarom wordt "willen we meer of minder Soumaya Sahla' niet erg genoeg bevonden voor 5 jaar procederen door de duurste elite advocaten?
Quote:
Eeuwig student
Waar slaat dat op? Ik kan me niet herinneren of liever gezegd, ik heb er geen actieve herinnering aan dat Rutte Wilders wilde verhinderen om deze vragen te stellen

De medewerking opzegging is een positief symbolisch politiek signaal dat zelfs de grootste meerderheid van nog niet beïnvloedde ongeruste burgers, zelfs bekeerd verkeerd -willen we minder, minder Soumaya Sahla - als overwinning van Wilders zien, snap je ?
BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Quote:
10 miljoenste
Quote:
Eeuwig student
Waar slaat dat op? Ik kan me niet herinneren of liever gezegd, ik heb er geen actieve herinnering aan dat Rutte Wilders wilde verhinderen om deze vragen te stellen

De medewerking opzegging is een positief symbolisch politiek signaal dat zelfs de grootste meerderheid van nog niet beïnvloedde ongeruste burgers, zelfs bekeerd verkeerd -willen we minder, minder Soumaya Sahla - als overwinning van Wilders zien, snap je ?

Nee, hopelijk snap je zelf deze onsamenhangende verzameling van woorden.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

...............(knip)
Het opzeggen van Soumaya Sahla haar baan is een positief signaal, dat wordt gezien als een overwinning voor Wilders .

Hopelijk is deze samenvatting niet te moeilijk voor je .
BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
...............(knip)
Het opzeggen van Soumaya Sahla haar baan is een positief signaal, dat wordt gezien als een overwinning voor Wilders .

Hopelijk is deze samenvatting niet te moeilijk voor je .

Goedzo, voortaan een beetje je best doen en je bent te snappen. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Ik verzet me tegen hetgeen dat recht is, krom wordt getrokken door een populistische trol.

Laten we het vooral niet hebben over hoe jij deze kromme zaak recht probeert te praten, terwijl de publieke opinie het ook krom vindt en de VVD de fout al heeft erkend en deze ex-terrorist uit haar functie heeft gezet.
Het gaat jou alleen maar om Wilders.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Laten we het vooral niet hebben over hoe jij deze kromme zaak recht probeert te praten, terwijl de publieke opinie het ook krom vindt en de VVD de fout al heeft erkend en deze ex-terrorist uit haar functie heeft gezet.
Het gaat jou alleen maar om Wilders.

Onzin, de VVD heeft zwakke knieën en bezwijkt onder trol Wilders.
JOVD heeft een zuivere redenering, heb je die al tot je genomen?
Jouw "publieke opinie" interesseert me totaal niet, dat is te vaak onderbuikgelul. Probeer ook eens autonoom na te denken van Es ipv toeterend voorop te lopen in de optocht van "de publieke opinie"

Bovendien is Sahla al vanaf 2011 bij de VVD. Dus had de VVD meer dan 10 jaar de tijd om die "fout" te herstellen.

De echte reden is Wilders.
Wat recht is wordt kromgetrokken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik heb alles tot mij genomen en concludeer dat iemand met zo'n achtergrond niet zo'n functie moet krijgen, ongeacht wat Wilders hierover zegt (zei).
Het gaat mij om het principe en niet om Wilders. Jou gaat het duidelijk wel om Wilders.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Back on Topic.

De VVD bekijkt wat ze met deze ex-terroriste gaat doen.
De terechte kritiek op haar functie is dus bij die club aangekomen. Dat is een goede zaak.

Ik vraag me overigens af of voor zo'n functie een VOG vereist is. En indien niet, waarom dat niet hoeft.
Ik kan me niet voorstellen dat zij met haar palmares een VOG krijgt.

In de particuliere beveiliging niet.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Overdreven paniek zaaierij. Risico's dek je af door het risico zoveel mogelijk te doorgronden en dat doe je in dit geval door "ervaringsdeskundigheid" in te huren.

Ik hoop niet dat de VVD zich door Wilders @ co laat intimideren. Dat eeuwige kamerlid eist al veel te veel ruimte op met zijn populistisch geschreeuw.

Waar heeft deze veroordeelde terroriste ervaring in? In goedgelovigen om de tuin te leiden met Islamitische taqiyya? Hadden ze bij de EUR ook niet ooit ene Tariq Ramadan in dienst? En ze dachten nog wel zo'n ideaal rolmodel in dienst te hebben genomen, een ware bruggenbouwer. We weten inmiddels welk deel van de dubbele tong zijn ware gezicht liet zien. En welke agenda hij werkelijk diende, namelijk die van het Iraanse regime?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Eens hoor. Je kunt best met zo iemand praten om ervaringsdeskundigheid op te doen.

Maar zo iemand geef je geen vaste positie, daaraan verbind je je niet als partij. Per direct mee stoppen. Dat de VVD nu twijfelt, geeft voldoende aan over de staat waarin de partij zich bevindt. Dit past niet bij de VVD, dit is niet de VVD die ik ken en wil zien.

Straks gaat Groenlinks nog Volkert van de G. vast aanstellen als "ervaringsdeskundige" in het bestrijden van pelsdierfokkerij... Evil or Very Mad

Zijn advocate, de RAF-sympathisante Britta Böhler, was toch ooit Senatrice voor Groen Links? En wat te denken van die Moslimbroedster Kauthar Bouchallikth? Femyso is gewoon een mantelorganisatie van de Moslimbroeders.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Dat zie ik toch echt anders. Wat jij nu zegt is dat een veroordeelde pedo prima een functie kan uitvoeren als pedo-bestrijder. Hij weet immers precies hoe pedo's te werk gaan en heeft zijn straf ook al uitgezeten.

Ik zie toch liever iemand op zo'n positie die geen ervaringsdeskundige is.

Laten vele anderen met jou er precies hetzelfde over denken en (veroordeelde) pedo's ver buiten bereik van kinderen willen houden. En hoe zou dat nou toch kunnen? Maar volgens Estu is het dus geen enkel probleem om Jos Brechts aan te nemen bij een of andere functie bij bijvoorbeeld de scouting of zo.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Jan 30, 2022 12:27, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

10 miljoenste schreef:
Francisco van Jole
Quote:
De dame in kwestie is weliswaar in het verleden veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit en heeft haar straf uitgezeten, maar heeft zich vervolgens verder ontwikkeld en zich als een goed burger gedragen; de straf heeft gewerkt
VVD ster Soumaya Sahla is nu een voorbeeld van wereld burger !
.

Toeval of niet ? vanmiddag om 12.55 sprak Francisco van Jole dezelfde woorden op radio 1 .

Is dat die Francesco van Jole van de witte onderbroek die meent iets te mogen vertellen over Jeroen Rietbergen, Ali Bouali? Is die Francesco van Jole ook ervaringsdeskundige?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
10 miljoenste schreef:
Francisco van Jole
Quote:
De dame in kwestie is weliswaar in het verleden veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit en heeft haar straf uitgezeten, maar heeft zich vervolgens verder ontwikkeld en zich als een goed burger gedragen; de straf heeft gewerkt
.

Toeval of niet ? vanmiddag om 12.55 sprak Francisco van Jole dezelfde woorden op radio 1 .

Wink Overal heerst het toeval!

Cliff schreef:
In ieder geval goed dat je je bijdrage niet achteraf gewist had, want dan hadden we dit toeval niet kunnen aanschouwen Laughing

Zal eerder te maken hebben met dat damage control niet meer mogelijk was omdat de maximale tijdspanne van vier uur verstreken was om een bijdrage te kunnen wijzigen of wissen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
10 miljoenste schreef:
Francisco van Jole
Quote:
.

Is dat die Francesco van Jole van de witte onderbroek die meent iets te mogen vertellen over Jeroen Rietbergen, Ali Bouali? Is die Francesco van Jole ook ervaringsdeskundige?

Francisco is ervaringsdeskundige in het in de billen willen knijpen van leuke meiden. Maar ja, hij hoort bij de goede club dus dat schandaal werd voor hem in de kiem gesmoord.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2022 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Cliff schreef:
Dat zie ik toch echt anders. Wat jij nu zegt is dat een veroordeelde pedo prima een functie kan uitvoeren als pedo-bestrijder. Hij weet immers precies hoe pedo's te werk gaan en heeft zijn straf ook al uitgezeten.

Ik zie toch liever iemand op zo'n positie die geen ervaringsdeskundige is.

Laten vele anderen met jou er precies hetzelfde over denken en (veroordeelde) pedo's ver buiten bereik van kinderen willen houden. En hoe zou dat nou toch kunnen? Maar volgens Estu is het dus geen enkel probleem om Jos Brechts aan te nemen bij een of andere functie bij bijvoorbeeld de scouting of zo.

Very Happy Very Happy goed lezen is ook een kwaliteit.

Dit schreef ik:
Quote:
Een veroordeelde pedofiel moet je niet in een omgeving laten werken waar kinderen vertoeven. Dus geen basisschool leraar of kinderopvang begeleider

Quote:
Als hij bij het PBC werkzaam is als adviseur, dan wordt hij toch niet losgelaten op kinderen?? PBC wil toch altijd weten wat er in hoofden van psychisch gestoorden omgaat? Hoe meer kennis op dit gebied hoe beter, o.m. door de belevingswereld van pedo's te doorgronden.

Zie https://weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=622787#622787

En dan even specifiek over Jos B, dat slaat in deze casus (Sahla) als een tang op een varken. Sahla heeft de straf uitgezeten en is al meer dan 10 jaar (!!) vrij en heeft zich sindsdien internationaal ingezet voor de bestrijding van rel. terrorisme door o.m. adviseurschappen.
Jos B is veroordeeld voor totaal iets anders bovendien zijn straf niet uitgezeten en vooralsnog zijn er ook geen tekenen van spijt. Het recht moet in ieder geval altijd zijn loop hebben ( en speciaal voor Loetje, dat gebeurt in Nederland door onafhankelijke en deskundige rechters ipv door tribunalen) .

Het is een goede traditie dat een degelijke politieke partij een denktank heeft, meestal als "wetenschappelijk instituut " geduid. Zelfs FvD heeft er één. Nu de PVV nog Very Happy
Oh wacht.... dat zal Wilders zelf wel zijn toch?? Tenslotte is de PVV een eenmanspartij zonder democratie en de wetenschap wordt gevormd door.... Wilders!

En Wilders zal natuurlijk nooit een serieuze poging wagen om religieus terrorisme adequaat te bestrijden om de simpele reden dat hij nooit zijn verdienmodel op zal geven. Hij leeft tenslotte van (de dreiging) van religieus terrorisme. Al ontzettend lang inmiddels met vzv ik me herinner 2 knallende resultaten, n.l het belachelijke boerkawetje ( een symboolwetje voor een niet bestaand probleem) en sinds vorige week de "ontmaskering" van Sahla.

De VVD is afgezakt naar een bang clubje dat om electorale redenen naar de pijpen van Wilders danst.
Veel meer respect heb ik voor de JOVD, zij hebben een objectief geluid laten horen.

We hadden het al even zijdelings over tribunalen, vraag aan Loetje is hoever jullie daar nu al mee zijn? Hebben jullie de apologeten al in beeld gebracht?? Of heeft Mannheimer het nu nog te druk met wappie-gedoe??

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
En dan even specifiek over Jos B, dat slaat in deze casus (Sahla) als een tang op een varken. Sahla heeft de straf uitgezeten en is al meer dan 10 jaar (!!) vrij en heeft zich sindsdien internationaal ingezet voor de bestrijding van rel. terrorisme door o.m. adviseurschappen.
Jos B is veroordeeld voor totaal iets anders bovendien zijn straf niet uitgezeten en vooralsnog zijn er ook geen tekenen van spijt. Het recht moet in ieder geval altijd zijn loop hebben ( en speciaal voor Loetje, dat gebeurt in Nederland door onafhankelijke en deskundige rechters ipv door tribunalen) .

Lulkoek. Jij weet net zo goed als iedereen hier dat we het hebben over het hypothetische geval dat Jos B zijn straf heeft uitgezeten en daarna lid (tafelvoorzitter) wordt van een adviesgroep ter berscherming van kinderen tegen pedofielen. Vind jij het geen probleem als Jos B die functie zou krijgen?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Lulkoek. Jij weet net zo goed als iedereen hier dat we het hebben over het hypothetische geval dat Jos B zijn straf heeft uitgezeten en daarna lid (tafelvoorzitter) wordt van een adviesgroep ter berscherming van kinderen tegen pedofielen. Vind jij het geen probleem als Jos B die functie zou krijgen?

Ik heb daar het volgende over geschreven:
Jos B is veroordeeld voor totaal iets anders bovendien zijn straf niet uitgezeten en vooralsnog zijn er ook geen tekenen van spijt. Het recht moet in ieder geval altijd zijn loop hebben
Helder??

Ik zeg bovendien ook niet dat elke veroordeelde en vrijgelaten terrorist een functie als adviseur tbv terrorisme bestrijding moet krijgen.
Dit moet altijd individueel worden beschouwd met behulp van o.a. risicoanalyses.
Helder??

Is misschien wel te genuanceerd voor van Es natuurlijk Rolling Eyes

Quote:
Lulkoek. Jij weet net zo goed als iedereen hier dat we het hebben over het hypothetische geval ......

Dat is een opmerkelijk verschil tussen van Es en mij, ik ga nooit in principe uit van "iedereen" . Voorop lopen in de rij van de mening van "iedereen" is me te gemakkelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Ik zeg bovendien ook niet dat elke veroordeelde en vrijgelaten terrorist een functie als adviseur tbv terrorisme bestrijding moet krijgen.
Dit moet altijd individueel worden beschouwd met behulp van o.a. risicoanalyses.
Helder??

Waaruit blijkt dat Soumaya Sahla afstand heeft genomen van het Islamitische gedachtegoed? Ik wil Soumaya Sahla beslist niet één op één als genezen van de Islam verklaren zoals bij Jason Walters wel het geval is. En herinner je nog dat op 4 mei 2019 al die Moslims op de deradicaliseringsafdeling van de EBI in Vught gedurende de twee minuten gepaste stilte massaal "Allahu Akbar" schreeuwden richting de fussilladeplaats waar de Dodenherdenking plaatsvond? Dan heb ik bij velen onder hen zelfs gerede twijfels over de deradicaliseerbaarheid.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Ik heb daar het volgende over geschreven:
Jos B is veroordeeld voor totaal iets anders bovendien zijn straf niet uitgezeten en vooralsnog zijn er ook geen tekenen van spijt. Het recht moet in ieder geval altijd zijn loop hebben
Helder??

Helder??

Nee, het is niet helder!
Sterker, ik ben het daar volkomen mee oneens. Het lijkt bij namelijk niet kies naar ouders van kinderen / slachtoffertjes toe dat zo iemand daar op die plek gaat zitten.

Quote:

Te genuanceerd voor mij? Laat me niet lachen vent! Je probeert hier iets, dat iedereen krom vindt, recht te l*llen!
Het lijkt me eerder dat iemand, die iets dergelijks goedkeurt, een plank voor z'n kop heeft en daardoor geen enkele empathie voor de slachtoffers voelt.
Geen nuancering dus maar Fingerspitzengefühl om zo iemand die functie niet te geven.
Ik denk dat ik nu wel helder genoeg ben.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

Quote:

Te genuanceerd voor mij? Laat me niet lachen vent! Je probeert hier iets, dat iedereen krom vindt, recht te l*llen!
Het lijkt me eerder dat iemand, die iets dergelijks goedkeurt, een plank voor z'n kop heeft en daardoor geen enkele empathie voor de slachtoffers voelt.
Geen nuancering dus maar Fingerspitzengefühl om zo iemand die functie niet te geven.
Ik denk dat ik nu wel helder genoeg ben.

Jij en "empathie" ..... Very Happy op "Fingerspitzengefühl" waren er bij jou al velen door de strop om het leven gekomen nog voordat er überhaupt iets strafbaars was vastgesteld..... remember?? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
estudiant schreef:
Helder??

Waaruit blijkt dat Soumaya Sahla afstand heeft genomen van het Islamitische gedachtegoed? Ik wil Soumaya Sahla beslist niet één op één als genezen van de Islam verklaren zoals bij Jason Walters wel het geval is. En herinner je nog dat op 4 mei 2019 al die Moslims op de deradicaliseringsafdeling van de EBI in Vught gedurende de twee minuten gepaste stilte massaal "Allahu Akbar" schreeuwden richting de fussilladeplaats waar de Dodenherdenking plaatsvond? Dan heb ik bij velen onder hen zelfs gerede twijfels over de deradicaliseerbaarheid.

Interessant artikel met Jason Walters aan het woord:

https://www.ewmagazine.nl/ewpodium/opinie/2022/01/waarom-voormalig-extremisten-soms-moeizaam-spijt-betuigen-867674/

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Inderdaad interessant Loetje. Mooie optekening van een intelligente ervaringsdeskundige van de worsteling om een beter mens te worden.
Deze informatie is interessant om de kennis uit te breiden inzake religieus terrorisme. De overheid/politiek zou daar gebruik van moeten maken.

Hoe kijk jij tegen dit artikel aan Loetje?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2022 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bij Soumaya Sahla ontbreekt wat op Jason Walters wel van toepassing is.

Quote:
Ik veranderde van een door religieuze en politieke dogma’s gedreven extremist naar iemand die zich probeert los te worstelen uit het extremistische milieu, om daarna een nieuw persoon te worden. Deze strijd gaat diep: hij richtte zich niet alleen tegen het milieu waarin ik verkeerde, maar ook tegen de ideologie die mij definieerde en waarin ik volledig vastzat. Het was een strijd om opnieuw een individu te worden – om mijzelf te kunnen terugwinnen.