Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Hoe zit het met veroordeelde vvd-terroriste Soumaya Sahla? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:
Eens hoor. Je kunt best met zo iemand praten om ervaringsdeskundigheid op te doen.

Maar zo iemand geef je geen vaste positie, daaraan verbind je je niet als partij. Per direct mee stoppen. Dat de VVD nu twijfelt, geeft voldoende aan over de staat waarin de partij zich bevindt. Dit past niet bij de VVD, dit is niet de VVD die ik ken en wil zien.

Straks gaat Groenlinks nog Volkert van de G. vast aanstellen als "ervaringsdeskundige" in het bestrijden van pelsdierfokkerij... Evil or Very Mad

Volkert vd G is niet meer nodig want de pelsdierfokkerijen zijn geruimd Wink

Dat de VVD nu twijfelt komt door het geschreeuw van Wilders en de daardoor ontstane verontwaardiging.
Het was overigens ook niet zomaar een onbezonnen VVD actie, ik begreep dat Bolkestein haar mentor was.
In de functie van adviseur is er best iets voor te zeggen om op bepaalde issues ervaringsdeskundigheid in te huren.
De VOG zal ongetwijfeld melding hebben gemaakt van haar verleden en dat was kennelijk geen probleem voor die specifieke functie van adviseur.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sorry, maar dit vind ik flauwekul

Quote:
Volkert vd G is niet meer nodig want de pelsdierfokkerijen zijn geruimd

Dit is niet de essentie van het vraagstuk.

Quote:
De VOG zal ongetwijfeld melding hebben gemaakt van haar verleden en dat was kennelijk geen probleem voor die specifieke functie van adviseur.

Een nogal vreemde redenering. Iemand die het bestrijden van radicalisme als functie heeft dient zelf van onbesproken gedrag te zijn.
Het gaat jou alleen maar om Wilders. Als het een andere politicus zou zijn geweest dan zou je dit niet zo gesteld hebben.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:

Ik denk dat er geen VOG is aangevraagd. Of dat die procedure vreselijk misgelopen is.

Dit kan toch niet zo.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Een VOG zal vast zijn afgegeven (althans daar ga ik van uit ) maar dat wil dan ook nog niet zeggen dat dat de vervulling van de beoogde functie in de weg staat.

Een VOG is een verklaring waaruit blijkt dat uw (justitiële) verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Bij de beoordeling van een VOG-aanvraag kijkt Justis of u strafbare feiten op uw naam heeft staan die een risico vormen voor de functie of het doel waarvoor u de VOG aanvraagt.

De dame in kwestie is weliswaar in het verleden veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit en heeft haar straf uitgezeten, maar heeft zich vervolgens verder ontwikkeld en zich als een goed burger gedragen; de straf heeft gewerkt.

Uit haar cv:
Al vanaf jongs af aan memoriseerde zij de Koran en studeerde Islamitische theologie. Daarnaast volgde zij ook seculier onderwijs. Dat waren twee totaal verschillende werelden; men kan met recht spreken van parallelle samenlevingen. De gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, de vrijheid van meningsuiting en de gewetensvrijheid waren geen vanzelfsprekendheden, en zijn dat overigens nog steeds niet.

Soumaya adviseert verschillende politici en overheden op deze thema's. Naast haar studie Islamitische theologie heeft zij ook Afrikaanse studies en politicologie gestudeerd
. Tevens heeft zij onderzoek gedaan naar de rol van Golfstaten in Afrika. Soumaya promoveert momenteel aan de Universiteit Leiden op het religieus-orthodox wereldbeeld; zij onderzoekt of liberaal westers denken een goed alternatief is.

Op uitnodiging van de VN heeft Soumaya een toespraak gehouden in Saudi-Arabië over de gevaren van bepaalde Islamitische wereldbeelden. Tevens voerde zij in aanwezigheid van verschillende ministers en veiligheidsexperts een discussie met voormalige Al Qaeda leden over het belang van theologische discussie binnen de islamitische gemeenschap zelf, om op die manier radicalisering tegen te gaan.

Gezien haar huidige kwaliteiten en getransformeerde levensvisie in woord en daad, vormt zij voor de vervulling van de functie van Tafelvoorzitter terrorisme en radicalisering van de VVD, geen risico.

In wetenschappelijke zin is het juist zeer aan te bevelen om ervaringsdeskundigheid gekoppeld aan wetenschap in te zetten om in dit geval het Islamitische extremisme te duiden, te begrijpen en te bestrijden.

Dus nogmaals, ik hoop niet dat de VVD wijkt voor het populistische geschreeuw van Wilders.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Een VOG is een verklaring waaruit blijkt dat uw (justitiële) verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Bij de beoordeling van een VOG-aanvraag kijkt Justis of u strafbare feiten op uw naam heeft staan die een risico vormen voor de functie of het doel waarvoor u de VOG aanvraagt.

In het VO is een VOG verplicht, ik weet hoe dit werkt.

Quote:
Gezien haar huidige kwaliteiten en getransformeerde levensvisie in woord en daad, vormt zij voor de vervulling van de functie van Tafelvoorzitter terrorisme en radicalisering van de VVD, geen risico.

Dat zie ik toch echt anders. Wat jij nu zegt is dat een veroordeelde pedo prima een functie kan uitvoeren als pedo-bestrijder. Hij weet immers precies hoe pedo's te werk gaan en heeft zijn straf ook al uitgezeten.

Ik zie toch liever iemand op zo'n positie die geen ervaringsdeskundige is.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Estudiant
De dame in kwestie is weliswaar in het verleden veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit en heeft haar straf uitgezeten, maar heeft zich vervolgens verder ontwikkeld en zich als een goed burger gedragen; de straf heeft gewerkt.

M.a.w. als de betreffende islamietische terroristische veroordeelde moorddeskundige overstapt naar partij PVV om Wilders te bekeren wordt het politiek geroddel over Wilders daarmee opgelost ?
Langs dezelfde maatlat gemeten ook Graus zijn seks verleden met zijn ex vrouw ook vergeven en tactisch opgelost ?
Met schone lei kan Graus als pedofiel ervaringsdeskundige ingehuurd worden om verkrachters bij familie de Mol te onderzoeken ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Quote:
Estudiant

M.a.w. als de betreffende islamietische terroristische veroordeelde moorddeskundige overstapt naar partij PVV om Wilders te bekeren wordt het politiek geroddel over Wilders daarmee opgelost ?
Langs dezelfde maatlat gemeten ook Graus zijn seks verleden met zijn ex vrouw ook vergeven en tactisch opgelost ?
Met schone lei kan Graus als pedofiel ervaringsdeskundige ingehuurd worden om verkrachters bij familie de Mol te onderzoeken ?

Even gequote voor de eeuwigheid Wink
Antwoord is: onzinnige vergelijkingen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Mot je Cliff met dezelfde mening ook op aanspreken.
BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:

Dat zie ik toch echt anders. Wat jij nu zegt is dat een veroordeelde pedo prima een functie kan uitvoeren als pedo-bestrijder. Hij weet immers precies hoe pedo's te werk gaan en heeft zijn straf ook al uitgezeten.

Ik zie toch liever iemand op zo'n positie die geen ervaringsdeskundige is.

Hoe kijk je naar deze kwestie? Principieel? Vanuit risicobeheersing?

Als ik er principieel naar kijkt dan meen ik dat een veroordeelde die de straf heeft uitgezeten uiteindelijk ook weer recht heeft op een zo normaal mogelijk leven. Uiteraard zijn er beperkingen voor het uitoefenen van bepaalde functies.
Een veroordeelde pedofiel moet je niet in een omgeving laten werken waar kinderen vertoeven. Dus geen basisschool leraar of kinderopvang begeleider.

Maar stel de ex-gedetineerde is zich bewust van zijn aandrift maar wil zijn leven beteren terwijl hij dus ook weet dat hij nooit van zijn seksuele voorkeur kan genezen of het moet door castratie zijn ( overigens dan nog..... ) . Hij probeert met de beste intentie zijn leven te leiden en heeft dan simpelweg te dealen met dagelijkse verlokkingen.

Stel dat het Pieter Baan Centrum juist zeer geïnteresseerd is in zo'n casus met de bedoeling om pedo's zo goed en veilig mogelijk te laten integreren in de maatschappij. Zij vragen hem dan tijdelijk of langer deel te laten nemen aan een onderzoek waar hij als ervaringsdeskundige van groot belang kan zijn.
Waarom zou dat niet kunnen?
Welk risico lopen kinderen dan??

Als hij privé toch over de schreef gaat is dat niet te wijten aan zijn job. Want ook zonder die job zou hij over de schreef gaan.

Ik zie hier geen principiële bezwaren en geen risico's die aan zijn job verbonden zijn.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Mot je Cliff met dezelfde mening ook op aanspreken.

Ik zag daar geen onzinnigheden, hooguit meningsverschillen.
En daarbij, Cliff laat geen teksten verdwijnen nadat iemand er op gereageerd heeft, iets dat van jou niet gezegd kan worden.

Laatst aangepast door estudiant op Di Jan 25, 2022 17:04, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Stel dat boeven niet meer opsluiten maar bij gemeenten of politie aannemen voor interne deskundigheid,
zie je hier geen principiële bezwaren en geen risico's die aan zijn job verbonden zijn ?
BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Stel dat boeven niet meer opsluiten maar bij gemeenten of politie aannemen voor interne deskundigheid,
zie je hier geen principiële bezwaren en geen risico's die aan zijn job verbonden zijn ?

Hebben ze hun straf uitgezeten?

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Een veroordeelde pedofiel moet je niet in een omgeving laten werken waar kinderen vertoeven. Dus geen basisschool leraar of kinderopvang begeleider.

Nou, en ik vind dus dat je een veroordeelde terrorist geen tafelvoorzitter moet maken van terrorisme en radicalisering van de VVD.

Quote:
Stel dat het Pieter Baan Centrum juist zeer geïnteresseerd is in zo'n casus met de bedoeling om pedo's zo goed en veilig mogelijk te laten integreren in de maatschappij. Zij vragen hem dan tijdelijk of langer deel te laten nemen aan een onderzoek waar hij als ervaringsdeskundige van groot belang kan zijn.
Waarom zou dat niet kunnen?
Welk risico lopen kinderen dan??

De kinderen lopen een risico en het PBC is wat mij betreft absoluut niet in de positie om kinderen aan zo'n risico bloot te stellen. Klinkt haast als 'even proefkonijnen'.

Quote:
Als hij privé toch over de schreef gaat is dat niet te wijten aan zijn job. Want ook zonder die job zou hij over de schreef gaan. Ik zie hier geen principiële bezwaren en geen risico's die aan zijn job verbonden zijn.

Kan me niet voorstellen dat je dit werkelijk denkt Estudiant. Volgens mij heeft Tedje hier een punt: het gaat om Wilders.

Als de rollen zouden zijn omgedraaid, laat ik er eens deze casus van maken: Thierry neemt iemand op in de FvD die veroordeeld terrorist is. Deze persoon is veroordeeld voor het eerder beramen van een aanslag op Mark Rutte. Mark Rutte maakt zich daar zorgen over, omdat deze persoon nu wel erg dicht bij hem in de buurt komt. Toegang tot regeringsgebouwen bv. Pasjes die deuren openen, toegang tot bepaalde informatie, etc.

Ik denk echt dat jij dan heel anders naar dit verhaal zou kijken.

Maar goed, we houden het in de gaten. Bij de FvD of PVV lopen ook genoeg veroordeelde mafkezen rond. Daar heb jij, als het goed is, nu geen enkel probleem meer mee.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:

Nou, en ik vind dus dat je een veroordeelde terrorist geen tafelvoorzitter moet maken van terrorisme en radicalisering van de VVD.

Hmmmm dat is eigenlijk geen argument. Is het principieel?

Quote:

De kinderen lopen een risico en het PBC is wat mij betreft absoluut niet in de positie om kinderen aan zo'n risico bloot te stellen. Klinkt haast als 'even proefkonijnen'.

Hoe kom je daar nu bij?? Ik schreef dit:
Quote:
Een veroordeelde pedofiel moet je niet in een omgeving laten werken waar kinderen vertoeven. Dus geen basisschool leraar of kinderopvang begeleider
.

Als hij bij het PBC werkzaam is als adviseur, dan wordt hij toch niet losgelaten op kinderen?? PBC wil toch altijd weten wat er in hoofden van psychisch gestoorden omgaat? Hoe meer kennis op dit gebied hoe beter, o.m. door de belevingswereld van pedo's te doorgronden.

Quote:
Kan me niet voorstellen dat je dit werkelijk denkt Estudiant. Volgens mij heeft Tedje hier een punt: het gaat om Wilders
.

Nee, het gaat om risico's in beeld te brengen met de bedoeling deze adequaat af te dekken; in dit geval een groot nationaal veiligheidsbelang.
Soms moet je niet traditionele paden bewandelen om belangrijke kennis en informatie op te doen, zoals bv het systeem van kroongetuigen.

Quote:
Als de rollen zouden zijn omgedraaid, laat ik er eens deze casus van maken: Thierry neemt iemand op in de FvD die veroordeeld terrorist is. Deze persoon is veroordeeld voor het eerder beramen van een aanslag op Mark Rutte. Mark Rutte maakt zich daar zorgen over, omdat deze persoon nu wel erg dicht bij hem in de buurt komt. Toegang tot regeringsgebouwen bv. Pasjes die deuren openen, toegang tot bepaalde informatie, etc.

Ik denk er in principe niet anders over. Gekeken moet worden naar zijn gedrag, psyche en het type adviseurschap.
Als Rutte zich daar zorgen over maakt dan zal hij daar onderzoek naar kunnen laten uitvoeren waaruit een risiconiveau naar voren komt.
Overigens hoeft een adviseur echt geen toegang te hebben tot regeringsgebouwen. Doorgaans kunnen deze werkzaamheden plaats vinden in de partijgebouwen. Het wetenschappelijk instituut van de FvD, het Renaissance Instituut heeft zijn zetel in Amsterdam.

Quote:
Ik denk echt dat jij dan heel anders naar dit verhaal zou kijken.

Nee dus.

Quote:
Maar goed, we houden het in de gaten. Bij de FvD of PVV lopen ook genoeg veroordeelde mafkezen rond. Daar heb jij, als het goed is, nu geen enkel probleem meer mee
.

Het is totaal wat anders wanneer een partij wordt gevormd door veroordeelde mafkezen en ander onguur volk dan wanneer een partij zich wil laten informeren en adviseren tbv de nationale veiligheid.

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2022 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Waarom traden deze 'geen' veroordeelde mafkezen en onguur VVD volk dan wel voor af ?

Staatssecretaris Frans Weekers (VVD)
Minister Ivo Opstelten (VVD)
staatssecretaris Fred Teeven (VVD)
Minister Ard van der Steur (VVD)
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD)
Minister Halbe Zijlstra (VVD)
Staatssecretaris Mark Harbers (VVD)
Minister Eric Wiebes (VVD)
Quote:
Estudiant
Als Rutte zich daar zorgen over maakt dan zal hij daar onderzoek naar kunnen laten uitvoeren waaruit een risiconiveau naar voren komt
.

Jammer, dat chronische leugenaar Rutte dan verklaart, hier ‘verkeerde' of geen actieve herinneringen aan te hebben.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:

Haar verleden lijkt mij ruimschoots voldoende om geen VOG af te geven.

Quote:

Dit is een onzinnig argument en dat weet je zelf ook. Je probeert iets dat helemaal krom is recht te praten.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:

Cliff schreef:

estudiant schreef:
Hmmmm dat is eigenlijk geen argument.

Zelfde argument als van jou.

Quote:
Als hij bij het PBC werkzaam is als adviseur, dan wordt hij toch niet losgelaten op kinderen?? PBC wil toch altijd weten wat er in hoofden van psychisch gestoorden omgaat? Hoe meer kennis op dit gebied hoe beter, o.m. door de belevingswereld van pedo's te doorgronden.

Ik heb liever iemand met objectieve kennis.

Quote:
Nee, het gaat om risico's in beeld te brengen met de bedoeling deze adequaat af te dekken; in dit geval een groot nationaal veiligheidsbelang. Soms moet je niet traditionele paden bewandelen om belangrijke kennis en informatie op te doen, zoals bv het systeem van kroongetuigen.

In juridische zaken snap ik het best wel, al is het daar ook problematisch. Vaak zijn kroongetuigen ook belanghebbende in de zaak. Bovendien kun je het waarheidsgehalte van verhalen lager inschatten dan bij een niet crimineel.

Maar je gaat geen terroristen in de politiek uitnodigen om meer te weten over terrorisme. Totaal niet nodig. Onnodig risico ook.

Quote:
Het is totaal wat anders wanneer een partij wordt gevormd door veroordeelde mafkezen en ander onguur volk dan wanneer een partij zich wil laten informeren en adviseren tbv de nationale veiligheid.

Ik zie niet veel verschil. Jij zou kunnen zeggen dat ze 'praktijkervaring' hebben opgedaan op tal van heikele politieke punten, met name juridische vraagstukken.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Francisco van Jole
Quote:
De dame in kwestie is weliswaar in het verleden veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit en heeft haar straf uitgezeten, maar heeft zich vervolgens verder ontwikkeld en zich als een goed burger gedragen; de straf heeft gewerkt
VVD ster Soumaya Sahla is nu een voorbeeld van wereld burger !
.

Toeval of niet ? vanmiddag om 12.55 sprak Francisco van Jole dezelfde woorden op radio 1 .
BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Francisco van Jole
Quote:
De dame in kwestie is weliswaar in het verleden veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit en heeft haar straf uitgezeten, maar heeft zich vervolgens verder ontwikkeld en zich als een goed burger gedragen; de straf heeft gewerkt
VVD ster Soumaya Sahla is nu een voorbeeld van wereld burger !
.

Toeval of niet ? vanmiddag om 12.55 sprak Francisco van Jole dezelfde woorden op radio 1 .

Wink Overal heerst het toeval!

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In ieder geval goed dat je je bijdrage niet achteraf gewist had, want dan hadden we dit toeval niet kunnen aanschouwen Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Maar goed, de VVD is de weg goed kwijt inmiddels en toont haar zwakke knieën. Buigen voor populisme is echt een zwaktebod, zeker wanneer daar ineens de kennelijk zorgelijke mentale gezondheid van Bolkestein wordt genoemd, dit terwijl ze al in 2011 de partij werd binnengeloodst door Frits Bolkestein.
Laf!!!

Als ik Royy was zou ik, er niet langer op stemmen Laughing

Hermans benadrukte dat Sahla geen Kamerpas had noch in dienst was van de partij, maar dat ze puur als expert de partij adviseerde.

Er was dus geen enkele reden om Sahla te ontslaan als tafelvoorzitter van het justitie netwerk.

Ik heb overigens wel respect voor JOVD.
Daphne Lodder, voorzitter van de aan de VVD gelieerde jongerenorganisatie JOVD, is niet gecharmeerd van de houding van haar partij. Ze noemt het een ‘erg verkeerd signaal dat de VVD afgeeft richting niet alleen mevrouw Sahla, maar de gehele samenleving’. ,,Een gederadicaliseerde die zich inzet om precies dié radicalisering te voorkomen, is een voorbeeld van verbinding, optimisme, vooruitgang en het nemen van verantwoordelijkheid”, schrijft Lodder op Twitter.

Dit geeft blijk van zuiverheid en autonoom redeneren en geeft ook blijk van het zien van de dringende noodzaak van een nieuwe bestuurscultuur, waarbij eigen kracht centraal staat ipv het zich richten op het populisme van randfiguren.

BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Maar goed, de VVD is de weg goed kwijt inmiddels en toont haar zwakke knieën. Buigen voor populisme is echt een zwaktebod, zeker wanneer daar ineens de kennelijk zorgelijke mentale gezondheid van Bolkestein wordt genoemd, dit terwijl ze al in 2011 de partij werd binnengeloodst door Frits Bolkestein.
Laf!!!

Buigen voor populisme? Kom nou toch!

Quote:
Hermans benadrukte dat Sahla geen Kamerpas had noch in dienst was van de partij, [b]maar dat ze puur als expert de partij adviseerde.
Er was dus geen enkele reden om Sahla te ontslaan als tafelvoorzitter van het justitie netwerk.

Natuurlijk wel! Ze is een veroordeelde terroriste en zo iemand zet je niet aan zo'n tafel. Je zet Jos B. ook niet aan een het hoofd van de tafel waar advies wordt gegeven over de bestrijding van pedoseksualiteit.

BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Quote:
Buigen voor populisme? Kom nou toch!

Buigen voor populisme!! Zonder dat populistische geschreeuw van Wilders was er niets aan de hand binnen de VVD.

Quote:
Natuurlijk wel! Ze is een veroordeelde terroriste en zo iemand zet je niet aan zo'n tafel. Je zet Jos B. ook niet aan een het hoofd van de tafel waar advies wordt gegeven over de bestrijding van pedoseksualiteit.

Ik ken dat standpunt al van Cliff.

BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Estudiant
Buigen voor populisme!! Zonder dat populistische geschreeuw van Wilders was er niets aan de hand binnen de VVD.
Ruim 1 jaar van tevoren was demissionair K. Rutte door Wilders al gewaarschuwd, ongeacht welke coalitie, de eerste kwestie die hij zou aankaarten, naam van een ex crimineel met strafblad moord die VVD naar binnen hadden geïnfiltreerd .
Wat impliceert dat VVD de leugen partij is die al jaren op hoogte was maar enkel wegkeek en zweeg.

Mensen aanspreken op dingen die nooit hardop gezegd zijn - is onmogelijk - enkel dom en laag bij de grond..
Bewezen feiten zijn het tegenstelde van populisme - brei daarom niet recht wat krom is .
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:

Ruim 1 jaar van tevoren was demissionair K. Rutte door Wilders al gewaarschuwd, ongeacht welke coalitie, de eerste kwestie die hij zou aankaarten, naam van een ex crimineel met strafblad moord die VVD naar binnen hadden geïnfiltreerd

Wilders is niet degene die uitmaakt wie andere partijen willen consulteren of aan willen nemen als adviseur.

Quote:
Wat impliceert dat VVD de leugen partij is die al jaren op hoogte was maar enkel wegkeek en zweeg.

Onzin, uiteraard was de VVD op de hoogte en keek helemaal niet weg ( "wegkijken" is ook zo'n typische populistische uitdrukking btw).
De VVD gebruikte haar ervaring en haar intelligentie om reliterreur te begrijpen en dus adequaat te kunnen bestrijden. Verder had ze geen toegang tot gevoelige info en regeringsgebouwen.

Wilders heeft het op de agenda gezet om te profiteren van "de slachtofferrol" ( ach, ach die arme Geert ....hij wordt nu ook al belaagd door de VVD ) Rolling Eyes

Quote:
Mensen aanspreken op dingen die nooit hardop gezegd zijn - is onmogelijk - enkel dom en laag bij de grond..
Bewezen feiten zijn het tegenstelde van populisme - brei daarom niet recht wat krom is
.
Welke bewezen feiten? Wie waarop aanspreken? Wat is nooit hardop gezegd?

De VVD heeft zwakke knieën, zoveel is al wel duidelijk. De JOVD heeft sterkere knieën!!