Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 252, 253, 254 ... 299, 300, 301  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Er gaan steeds meer stemmen in de samenleving op voor de 'methode Royy': gooi alles open en beschouw omikron als griep.

Prima. Maar als dan onverwacht toch de zorg overbelast raakt dan hebben de zorgverleners een beroepscode te volgen: de mensen helpen die de beste overlevingskansen hebben. En wie zijn dat? Juist ja. De gevaccineerden. Diegenen die 'vertrouwen op hun immuunsysteem' hebben dan verkeerd gegokt en verloren. 'Methode Cliox' dus.

Ik zeg: doen.

Ik zeg ook doen. Ik heb nog wel één voorwaarde: hou je aan de regels die gelden. Daar lijken wappies nogal moeite mee te hebben. Gewoon een mondkapje op in de supermarkt bv. Je reduceert daarmee het risico voor anderen. Daar waar je roulette wilt spelen met je eigen risico: be my guest.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Vaccineren doe je niet voor jezelf.

Natubico schreef:
Nee, dat doe je om je eigen land ook in gezondheidsopzicht veilig te maken voor agressieve en criminele exoten die legaal dan wel illegaal hierheen blijven komen om jouw land tot hun land te maken. Cool

En zo vindt iedere racist wel weer een reden om er een raciale discussie van te maken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik zeg ook doen. Ik heb nog wel één voorwaarde: hou je aan de regels die gelden. Daar lijken wappies nogal moeite mee te hebben. Gewoon een mondkapje op in de supermarkt bv. Je reduceert daarmee het risico voor anderen. Daar waar je roulette wilt spelen met je eigen risico: be my guest.

Hou nou toch eens op Cliff. Je bent te geconditioneerd door de afgelopen 2 jaar.

C) Maatregelen, zoals mondkapjes, hebben met omikron vrijwel geen enkel nut
Surprisingly, IHME models1 suggest that the transmission intensity of omicron is so high that policyactions—eg, increasing mask use, expanding vaccination coverage in people who have not been vaccinated, or delivering third doses of COVID-19 vaccines—taken in the next weeks will have limited impact on the course of the omicron wave.

https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S0140-6736%2822%2900100-3

Iedereen die denkt dat er een risico is, is vrij om een FFP2 op te doen om zichzelf te beschermen. Of om niet naar de horeca te gaan, op rustige tijden boodschappen of andere inkopen te doen, etc.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
volkomen natuurlijke covid-ziekte.

Natubico schreef:
natuur niet erbij wil hebben er ook niet bij zouden komen, dan zou de natuur

Cliff schreef:
's nachts met kunstlicht en verwarming achter je computer op Internet zoiets tikken is ook alles behalve natuurlijk.
Kun je allemaal vervelend vinden Natubico, maar jij blijft maar hetzelfde herhalen. Doe ik dat ook.

Die reactie van Cliff is telkens weer niet terzake en blijft in strijd met de reglementen die dit soort op de persoon gerichte dooddoeners uitdrukkelijk verbieden.
Kan er wel 'ns melding van maken, maar ja...............
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Vaccineren doe je niet voor jezelf.

Natubico schreef:
Nee, dat doe je om je eigen land ook in gezondheidsopzicht veilig te maken voor agressieve en criminele exoten die legaal dan wel illegaal hierheen blijven komen om jouw land tot hun land te maken. Cool

Cliff schreef:
En zo vindt iedere racist wel weer een reden om er een raciale discussie van te maken.

Daar hoeft men toch geen racist voor te zijn.
Feit is nou eenmaal dat de corona-aangelegenheid ook raciale aspecten heeft.
En degenen die voldoende rasbewust zijn zien geen reden om die aspecten onbesproken te laten.
Jammer dat sommige anderen daar dan weer niet ter zake, maar min of meer op de persoon gericht op reageren.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Iedereen die denkt dat er een risico is, is vrij om een FFP2 op te doen om zichzelf te beschermen. Of om niet naar de horeca te gaan, op rustige tijden boodschappen of andere inkopen te doen, etc.

Waarom? Het is toch van de zotte dat de meerderheid zich op de kop moet laten zitten door een handjevol onnozele halzen?
Ik zou zeggen: iedereen die zich niet wil laten vaccineren moet verplicht thuis blijven. Alles moet open, maar wel met 2G.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliff schreef:

Hou nou toch eens op Cliff. Je bent te geconditioneerd door de afgelopen 2 jaar.

Surprisingly, IHME models1 suggest that the transmission intensity of omicron is so high that policyactions—eg, increasing mask use, expanding vaccination coverage in people who have not been vaccinated, or delivering third doses of COVID-19 vaccines—taken in the next weeks will have limited impact on the course of the omicron wave.

Iedereen die denkt dat er een risico is als ik in beschonken een auto bestuur is vrij om niet deel te nemen aan het verkeer. Of kunnen deelnemen aan het verkeer als ik er niet ben. Of kunnen met de trein reizen.

Verkeersregels opheffen nu!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 15:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Moppersmurf schreef:
Er gaan steeds meer stemmen in de samenleving op voor de 'methode Royy': gooi alles open en beschouw omikron als griep.

Prima. Maar als dan onverwacht toch de zorg overbelast raakt dan hebben de zorgverleners een beroepscode te volgen: de mensen helpen die de beste overlevingskansen hebben. En wie zijn dat? Juist ja. De gevaccineerden. Diegenen die 'vertrouwen op hun immuunsysteem' hebben dan verkeerd gegokt en verloren. 'Methode Cliox' dus.

Ik zeg: doen.

Exact. Je hoeft niet overtuigd te zijn van maatregelen om ze op te volgen. Niet overtuigd zijn geeft dan ook geen vrijbrief om maatregelen met voeten te treden. Belachelijk! In de praktijk ben ik er sowieso zo mee klaar en al helemaal op mijn werk. Je aan afspraken houden is mijn belangrijkste kernwaardes, als je die verbreekt, heb je een probleem met mij. Daar staat tegenover dat ik mij ook aan de afspraken houd. Dat betekent overigens niet dat ik het overal mee eens ben.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Dat heb ik eerder gehoord in de rokersdiscussie: iedereen die denkt dat meeroken een risico is, is vrij om de horeca te vermijden.

Ik ga daar niet in mee Royy.

Bovendien trek je je conclusies echt veel te snel. Nogmaals: wat nou als blijkt dat je minder ziek wordt, maar wel veel vaker permanente longschade oploopt?

Met deze besmettingsaantallen zal een nieuwe mutatie ook niet lang op zich laten wachten. We hebben nu twee succesvolle mutaties gehad, Delta en Omikron, maar de besmettingsaantallen globaal zijn nu 7 keer hoger. Dan zou kunnen betekenen 7 keer sneller een nieuwe mutatie.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik zou zeggen: iedereen die zich niet wil laten vaccineren moet verplicht thuis blijven. Alles moet open, maar wel met 2G.

Dat lijkt me een stuk redelijker inderdaad.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
In de praktijk ben ik er sowieso zo mee klaar en al helemaal op mijn werk. Je aan afspraken houden is mijn belangrijkste kernwaardes, als je die verbreekt, heb je een probleem met mij. Daar staat tegenover dat ik mij ook aan de afspraken houd. Dat betekent overigens niet dat ik het overal mee eens ben.

Zit er inmiddels ook zo in. Ik ben helemaal klaar met dat gezeik.

Overigens heb ik inmiddels ook dit soort lijstjes gemaakt voor team-dagen:

Checklist voor vrijdag
* formulieren vooraf invullen
* Goed humeur meebrengen
* Een mop voorbereiden
* Het niet over Corona hebben

Zo doen we dat. Regels naleven en klagers aanspreken op hun klaaggedrag.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Waarom? Het is toch van de zotte dat de meerderheid zich op de kop moet laten zitten door een handjevol onnozele halzen?

Het is van de zotte dat er een algemene mondkapjesplicht en 2G-controlemaatschappij wordt opgetuigd voor een virus wat niet erger is dan een zware griep. T is voorbij Tedje, stop met je paniekaanvallen.

B) Complicaties van omikron besmetting zijn beperkt, ook in een land met slechts 67% vaccinatiegraad
Data from Greece, however, hold out hope that severe COVID-19 outcomes from the omicron wave will be limited; from Dec 21, 2021 to Jan 17, 2022 COVID-19 cases increased nearly 10 times but hospital intubations among COVID-19 hospitalpatients have remained the same as in December]/i]

[i]Surprisingly, IHME models1 suggest that the transmission intensity of omicron is so high that policyactions—eg, increasing mask use, expanding vaccination coverage in people who have not been vaccinated, or delivering third doses of COVID-19 vaccines—taken in the next weeks will have limited impact on the course of the omicron wave.

F) Covid heeft defacto de zwaarte en ernst van een zware griep gekregen
COVID-19 will become another recurrent disease that health systems and societies will have to manage. For example, the death toll from omicron seems to be similar in most countries to the level of a bad influenza season in northern hemisphere countries.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Iedereen die denkt dat er een risico is als ik in beschonken een auto bestuur is vrij om niet deel te nemen aan het verkeer. Of kunnen deelnemen aan het verkeer als ik er niet ben. Of kunnen met de trein reizen.

Nee hoor, ik kan mij niet redelijkerwijs beschermen als jij dronken in je auto rijdt. Jij kunt prima boodschappen opdoen met een ffp2-masker en daarmee ben je uitstekend beschermd.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Bovendien trek je je conclusies echt veel te snel. Nogmaals: wat nou als blijkt dat je minder ziek wordt, maar wel veel vaker permanente longschade oploopt?

Met deze besmettingsaantallen zal een nieuwe mutatie ook niet lang op zich laten wachten. We hebben nu twee succesvolle mutaties gehad, Delta en Omikron, maar de besmettingsaantallen globaal zijn nu 7 keer hoger. Dan zou kunnen betekenen 7 keer sneller een nieuwe mutatie.

Zullen we snel weten. Vrijwel alle landen laten immers het virus nu los, ze doen vrijwel niets meer tegen de enorme en oplopende besmettingsaantallen. Ben jij nu banger dan wetenschappelijk nodig is Cliff?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T is voorbij

Jaja, weer een one-liner van je die we keer op keer moeten lezen. Net als China must pay. Hoe staat het daarmee Royy?

't Is alles behalve voorbij. Omikron is een wat mildere variant, prima, de gevolgen van besmetting zijn wat minder erg. Hartstikke goed. Maar met 40k besmettingen per dag is het alles behalve voorbij. Uitermate waakzaam blijven is een veel beter advies.

Ook voor jou geldt Royy: https://www.nu.nl/290674/video/waarom-een-mildere-maar-besmettelijke-coronavariant-gevaarlijker-is.html

Een simpel rekensommetje leert dat we nog steeds keihard op weg kunnen zijn naar een overbelaste zorg. Als blijkt dat met Omikron de kans 10 keer lager is om in het ziekenhuis te komen, dan krijg je met 11 keer meer besmettingen dan bij Delta toch een enorm probleem hoor.

Simpele rekenkunde.

We zullen toch eerst moeten wachten tot de besmettingsaantallen gaan dalen voordat de vlag uit kan.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Vrijwel alle landen laten immers het virus nu los, ze doen vrijwel niets meer tegen de enorme en oplopende besmettingsaantallen. Ben jij nu banger dan wetenschappelijk nodig is Cliff?

In welke wereld leef jij joh?

Duitsland
In Duitsland heerst absoluut nog geen sfeer alsof het einde van de pandemie in zicht is, vertelt correspondent Jeroen Akkermans. Woensdag werd daar nog een record gebroken met 100.000 nieuwe besmettingen. Hoewel het aandeel van de patiënten met Covid op de ic meevalt, loopt de druk op de ziekenhuizen op. "De komende tijd wordt nog een forse toename verwacht. De Duitsers zijn voorzichtig", ziet Akkermans.

Frankrijk zet in op inenten
Omdat alles in principe open is en er sinds april geen lockdown was, zit Frankrijk volgens Bijlsma nu niet zo in een 'hoe-nu-verder-modus'. Wel gelden er maxima voor het aantal personen in winkels of cafés en moet iedereen binnen een mondkapje op, ook op het werk. Binnenkort wordt ook 2G ingevoerd. "Frankrijk was ook een van de eerste landen in Europa die de coronapas invoerden. Daarop volgden steeds meer restricties voor niet-gevaccineerden. Dat is het beleid van Macron: inzetten op inenten."

Italië wordt nog strenger
In Italië zijn de coronamaatregelen de afgelopen weken alleen maar opgeschroefd, ziet correspondent Anouk Boone: verplichte FFP2-mondkapjes in het openbaar vervoer en in theaters, bioscopen en musea; 2G-maatregelen op sommige plekken. "Italië blijft dat doen vanwege het hoge aantal besmettingen, met de afgelopen dagen gemiddeld zelfs meer dan 200.000 nieuwe besmettingen per dag en zo’n 400 doden", vertelt Boone.

Artikel van gisteren: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5282273/omikron-duitsland-frankrijk-italie-spanje

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
2G werkt niet

Waar baseer je dit eigenlijk op? Het onderzoek van de TU Delft?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:

Tja, daar zegt iemand wat.
Waarom zou de autochtone meerderheid in dit land zich moeten laten vaccineren, teneinde daarmee de kans te verkleinen dat veel leden van de exotische minderheid die zoals bekend 'n risicogroep vormt, besmet en vervolgens ziek raken of overlijden?
Wanneer deze laatsten zich laten vaccineren is het risico toch gereduceerd tot beheersbare proporties en zullen de leden van die risicogroep niet langer net als tot nu toe als ongevaccineerde besmetten voor het overgrote deel de bezetters van covid-ziekenhuisbedden zijn.
Tedje van Es schreef:

De keuze tussen vaccineren of terug naar het land of in elk geval de klimaatzone van herkomst zou zeker aan de risicogroep der exoten gesteld kunnen worden.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2022 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

TU Delft, resultaat na september. zeer groot deel asymptomatisch of beperkte klachten bij omikron.

BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2022 3:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
TU Delft, resultaat na september. zeer groot deel asymptomatisch of beperkte klachten bij omikron.

Maar dat bedoel ik dus, jij leest dit soort onderzoeken helemaal niet. Je conclusie dat '2G niet werkt' staat niet eens in dat TU Delft onderzoek. Er staat ook niets over 'zeer groot deel asymptomatisch of beperkte klachten bij omikron.' Echt helemaal niets Royy.

Het effect van 2G en 3G op de verspreiding van het virus in de samenleving hangt sterk af van de mate van immuniteit van de bevolking. 2G en 3G zijn vooral effectief bij een groot verschil in bescherming tegen besmetting tussen aan de ene kant de groep ongevaccineerden die geen CTB heeft, en aan de andere kant de groep die een CTB heeft gekregen via een vaccin of een herstelbewijs. Uit het onderzoek blijkt dat de effectiviteit van 2G en 3G toeneemt als het beleid wordt toegepast op meer locaties. De effectiviteit van 2G en 3G is hoger als de groep ongevaccineerden die COVID-19 nog niet heeft doorgemaakt groter is.

...

In een optimale situatie kan het invoeren van 2G op alle andere locaties dan school en thuis (denk aan werk, horeca en supermarkten) in januari 2022 leiden tot een 16,0% reductie van het reproductiegetal, bij 3G is dit 15,3%. In de optimale situatie kan het invoeren van 2G op alle andere locaties dan school, thuis en werk in januari 2022 leiden tot een 9,8% reductie van het reproductiegetal en bij 3G is dit 5,4%. De bovenstaande cijfers gaan over de optimale situatie, waarbij we ervan uitgaan dat het coronatoegangsbewijs veel invloed heeft op het gedrag van ongevaccineerden die geen lange termijn CTB hebben. Het gedragsonderzoek laat echter zien dat een grote groep ongevaccineerden voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden zal kiezen als zij geen toegang meer hebben tot bepaalde locaties. Daardoor vervangen zij contacten met een hoog besmettingsrisico voor andere contacten met een hoog besmettingsrisico waardoor de effectiviteit van 2G en 3G CTB lager zal zijn dan in de optimale situatie.

Met andere woorden: doordat wappies niet willen vaccineren werkt 2G een stuk minder. Want de ongevaccineerden gaan op zoek naar andere contacten en verspreiden op die manier het virus meer.

We schatten in dat ongeveer 650.000 ongevaccineerde volwassen Nederlanders in november 2021 locaties bezochten waarvoor een coronatoegangsbewijs vereist was. Tussen de 300.000 en de 325.000 mensen deden dit nadat zij een negatieve test hadden gedaan. Als deze groep geen toegang meer krijgt tot deze locaties door invoering van 2G, dan kiest ongeveer 40% voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden. Zij komen dan bijvoorbeeld thuis bij elkaar in plaats van dat zij afspreken in een café. De overige 60% kiest niet voor alternatieve activiteiten of alleen voor alternatieve activiteiten met gezinsleden.

https://www.tudelft.nl/2022/tu-delft/effectiviteit-van-2g-en-3g-is-afgenomen

Kortom: als je een vaccinatieplicht invoert is 2G ineens een stuk effectiever. Het zijn met name de wappies die ervoor zorgen dat 2G een stuk minder goed werkt dan dat het zou kunnen werken.

Maar nergens Royy, helemaal nergens staat dat 2G niet werkt in dit onderzoek. Er wordt beweerd dat 2G iets minder goed werkt bij Omikron van bij Delta.

Jouw conclusie '2G werkt niet - kijk maar naar het onderzoek van TU Delft' is volslagen nonsens.

Zie ook conclusies onderzoek hier.

PS: Wil je dat ik het onderzoek van 'the Lancet' ook zo fileer of blijf je afgaan op de artikelen van Maurice de Hond?

BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2022 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliff schreef:
Royy schreef:
Vrijwel alle landen laten immers het virus nu los, ze doen vrijwel niets meer tegen de enorme en oplopende besmettingsaantallen. Ben jij nu banger dan wetenschappelijk nodig is Cliff?

In welke wereld leef jij joh?

Duitsland
[i]In Duitsland heerst absoluut nog geen sfeer alsof het einde van de pandemie in zicht is, vertelt correspondent Jeroen Akkermans. Woensdag werd daar nog een record gebroken met 100.000 nieuwe besmettingen. Hoewel het aandeel van de patiënten met Covid op de ic meevalt, loopt de druk op de ziekenhuizen op. "De komende tijd wordt nog een forse toename verwacht. De Duitsers zijn voorzichtig", ziet Akkermans.[/i]

Frankrijk zet in op inenten
Omdat alles in principe open is en er sinds april geen lockdown was, zit Frankrijk volgens Bijlsma nu niet zo in een 'hoe-nu-verder-modus'. Wel gelden er maxima voor het aantal personen in winkels of cafés en moet iedereen binnen een mondkapje op, ook op het werk. Binnenkort wordt ook 2G ingevoerd. "Frankrijk was ook een van de eerste landen in Europa die de coronapas invoerden. Daarop volgden steeds meer restricties voor niet-gevaccineerden. Dat is het beleid van Macron: inzetten op inenten."

Italië wordt nog strenger
In Italië zijn de coronamaatregelen de afgelopen weken alleen maar opgeschroefd, ziet correspondent Anouk Boone: verplichte FFP2-mondkapjes in het openbaar vervoer en in theaters, bioscopen en musea; 2G-maatregelen op sommige plekken. "Italië blijft dat doen vanwege het hoge aantal besmettingen, met de afgelopen dagen gemiddeld zelfs meer dan 200.000 nieuwe besmettingen per dag en zo’n 400 doden", vertelt Boone.

Artikel van gisteren: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5282273/omikron-duitsland-frankrijk-italie-spanje

Daar gaan we weer, vooruit met de geit, vooruit met de msm leugens.

MSM lul correspondent Jeroen Akkermans schrijft dat in opdracht ?

Duitsland
In Duitsland heerst absoluut nog geen sfeer alsof het einde van de pandemie in zicht is, vertelt correspondent Jeroen Akkermans. Woensdag werd daar nog een record gebroken met 100.000 nieuwe besmettingen. Hoewel het aandeel van de patiënten met Covid op de ic meevalt, loopt de druk op de ziekenhuizen op. "De komende tijd wordt nog een forse toename verwacht. De Duitsers zijn voorzichtig", ziet Akkermans.

Duitsland correspondent Icesurfer bericht :

FDP minister Marco Buschmann zegt, laatstens 20 maart 2022, lente begin einde van alle corona maatregelen.

Duitstalig Twitter toont de absolute sfeer dat einde pandemie in zicht is.

BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2022 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
2G werkt niet

Natuurlijk wel. Om te beginnen worden de wappies er uitgefilterd. Dat lijkt me al een goede zaak.

BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2022 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Cliff schreef:

Royy schreef:

Maar dat bedoel ik dus, jij leest dit soort onderzoeken helemaal niet. Je conclusie dat '2G niet werkt' staat niet eens in dat TU Delft onderzoek. Er staat ook niets over 'zeer groot deel asymptomatisch of beperkte klachten bij omikron.' Echt helemaal niets Royy.

Het effect van 2G en 3G op de verspreiding van het virus in de samenleving hangt sterk af van de mate van immuniteit van de bevolking. 2G en 3G zijn vooral effectief bij een groot verschil in bescherming tegen besmetting tussen aan de ene kant de groep ongevaccineerden die geen CTB heeft, en aan de andere kant de groep die een CTB heeft gekregen via een vaccin of een herstelbewijs. Uit het onderzoek blijkt dat de effectiviteit van 2G en 3G toeneemt als het beleid wordt toegepast op meer locaties. De effectiviteit van 2G en 3G is hoger als de groep ongevaccineerden die COVID-19 nog niet heeft doorgemaakt groter is.

...

In een optimale situatie kan het invoeren van 2G op alle andere locaties dan school en thuis (denk aan werk, horeca en supermarkten) in januari 2022 leiden tot een 16,0% reductie van het reproductiegetal, bij 3G is dit 15,3%. In de optimale situatie kan het invoeren van 2G op alle andere locaties dan school, thuis en werk in januari 2022 leiden tot een 9,8% reductie van het reproductiegetal en bij 3G is dit 5,4%. De bovenstaande cijfers gaan over de optimale situatie, waarbij we ervan uitgaan dat het coronatoegangsbewijs veel invloed heeft op het gedrag van ongevaccineerden die geen lange termijn CTB hebben. Het gedragsonderzoek laat echter zien dat een grote groep ongevaccineerden voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden zal kiezen als zij geen toegang meer hebben tot bepaalde locaties. Daardoor vervangen zij contacten met een hoog besmettingsrisico voor andere contacten met een hoog besmettingsrisico waardoor de effectiviteit van 2G en 3G CTB lager zal zijn dan in de optimale situatie.

Met andere woorden: doordat wappies niet willen vaccineren werkt 2G een stuk minder. Want de ongevaccineerden gaan op zoek naar andere contacten en verspreiden op die manier het virus meer.

We schatten in dat ongeveer 650.000 ongevaccineerde volwassen Nederlanders in november 2021 locaties bezochten waarvoor een coronatoegangsbewijs vereist was. Tussen de 300.000 en de 325.000 mensen deden dit nadat zij een negatieve test hadden gedaan. Als deze groep geen toegang meer krijgt tot deze locaties door invoering van 2G, dan kiest ongeveer 40% voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden. Zij komen dan bijvoorbeeld thuis bij elkaar in plaats van dat zij afspreken in een café. De overige 60% kiest niet voor alternatieve activiteiten of alleen voor alternatieve activiteiten met gezinsleden.

Kortom: als je een vaccinatieplicht invoert is 2G ineens een stuk effectiever. Het zijn met name de wappies die ervoor zorgen dat 2G een stuk minder goed werkt dan dat het zou kunnen werken.

Maar nergens Royy, helemaal nergens staat dat 2G niet werkt in dit onderzoek. Er wordt beweerd dat 2G iets minder goed werkt bij Omikron van bij Delta.

Jouw conclusie '2G werkt niet - kijk maar naar het onderzoek van TU Delft' is volslagen nonsens.

PS: Wil je dat ik het onderzoek van 'the Lancet' ook zo fileer of blijf je afgaan op de artikelen van Maurice de Hond?

Je leest selectief Cliff.

In januari 2022 kan het CTB met 2G of 3G er niet voor zorgen dat het reproductiegetal onder de 1,0 wordt gebracht door de hogere besmettelijkheid van de Omikronvariant.

Ga je gang met het artikel uit de Lancet overigens.

En blijkbaar denken Ierland en het VK er compleet anders over Cliff, hoe kan dat nou?

https://www.tivysideadvertiser.co.uk/news/19867321.majority-covid-restrictions-lift-ireland/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1393191907/engeland-stopt-komende-week-met-mondmaskers-en-coronapas

BerichtGeplaatst: Zo Jan 23, 2022 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:

Nee hoor, ik kan mij niet redelijkerwijs beschermen als jij dronken in je auto rijdt. Jij kunt prima boodschappen opdoen met een ffp2-masker en daarmee ben je uitstekend beschermd.

De risicodrager moet zich aanpassen en worden beperkingen opgelegd, niet andersom. Zo hebben wij onze maatschappij nu eenmaal ingericht. En terecht. Prima om 2G in te voeren en een draagplicht van mondmaskers. Maatregelen gestaag afpellen om te voorkomen dat we opnieuw in een lockdown moeten. Een lockdown is niet meer langer houdbaar dus zal je een harder beleid aan de voorkant moeten optuigen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 23, 2022 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliff schreef:
Cliff schreef:

Royy schreef:

...

Je leest selectief Cliff.

In januari 2022 kan het CTB met 2G of 3G er niet voor zorgen dat het reproductiegetal onder de 1,0 wordt gebracht door de hogere besmettelijkheid van de Omikronvariant.

Ga je gang met het artikel uit de Lancet overigens.

En blijkbaar denken Ierland en het VK er compleet anders over Cliff, hoe kan dat nou?

https://www.tivysideadvertiser.co.uk/news/19867321.majority-covid-restrictions-lift-ireland/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1393191907/engeland-stopt-komende-week-met-mondmaskers-en-coronapas

Landhoppen. Elk land dat minder strenge maatregelen heeft dan Nederland is een argument. Als het vervolgens misgaat dan wordt niet het ongelijk erkend, maar dan hoppen we naar het volgende land dat op dat moment minder strenge maatregelen heeft of het beter doet. En dan wel op de sociale media blèren over een logische moving target...