Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 250, 251, 252 ... 299, 300, 301  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
Dan is interessant de vraag: Is de zorg overbelast of is de zorg (structureel) onderbezet?

Cliox schreef:
Onzin.

78 000 arbeidsplaatsen in de zorg weg onder Rutte II. Vijf ziekenhuizen omgevallen in 2019. En dat leidt niet tot een aanslag op de zorgcapaciteit? En is men al bezig met het opleiden van nieuw personeel wat geschikt en gereed is om over een paar jaar de uitstroom te kunnen ondervangen? Ik hoor daar niets over. Anders dan over bijvoorbeeld dat men 5000 extra BOA's wil aanstellen voor het coronabeleid.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Loetje schreef:

Fake: wappies zijn geen mooie vrouwen.

Check dit voor de werkelijkheid: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100020255_b1dc6c80

Heerlijk, twee meisjes die laten zien wat ze van de wappies vinden. En dan die reactie van die wappies... ze lopen daar voor 'vrijheid en vrijheid van meningsuiting'. Dan komen ze twee echte vreedzame demonstranten tegen, twee meisjes die niets anders doen dan een bordje omhoog houden. En wat gebeurt er? Ze worden bekogeld. Sterker nog, ik begreep inmiddels dat ze bedreigd werden.

Zo rolt wappie-Nederland. Zogenaamd staan voor de vrijheid, maar als iemand een andere mening heeft dan zij, dan kun je op bedreigingen rekenen. Hoeveel bedreigingen zou Hugo de Jonge al gehad hebben denk je?

Waar blijft de emmer water?

https://www.078.nu/nieuws/video-boze-buurtbewoner-gooit-emmer-water-hangjongeren/

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Science, fuck yeah!

https://www.cnbc.com/2022/01/10/covid-vaccine-pfizer-ceo-says-omicron-vaccine-will-be-ready-in-march.html

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Zoals inmiddels al diverse keren gesteld moet men 'n volkomen natuurlijke ziekte

Zoals inmiddels al diverse keren gesteld is 's nachts met kunstlicht en verwarming achter je computer op Internet zoiets tikken, alles behalve natuurlijk.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Dan las ik dit weer. Vaccineren lijkt ons imuunsysteem aan te tasten.
Een recent onderzoek van het Britse bureau voor statistiek concludeerde dat er in het Verenigd Koninkrijk op het ogenblik zo’n 1.3 miljoen mensen met langdurige covid-klachten zijn. Dat is bijna 2% van de hele bevolking in het VK. Aangezien het besmettingsniveau in Nederland per hoofd van de bevolking vergelijkbaar is met dat in het VK (ongeveer een vijfde van de populatie in beide landen is tot op heden besmet geraakt), is te verwachten dat dit percentage in Nederland niet anders zal zijn. Als het bovenstaande artikel in Nature een representatief onderzoek is, dan moeten we er dus op rekenen dat bijna zo’n 2% van de bevolking in ons land op het moment een ernstig verstoord immuunsysteem heeft, door besmetting met het nieuwe coronavirus.
Wat hebben we liever. Een soort aids, of Corona doormaken.
Ik heb laatst een laatste Booster gehad, Maar ik denk dat ik voor een volgende prik bedank.

Man, je lult weer een slag in de rondte. Selectief knipwerk zonder bron. Hou daar toch eens mee op.

Artikel is: Covid en het langdurige effect op ons immuunsysteem

En verwijst naar het artikel: Immunological dysfunction persists for 8 months following initial mild-to-moderate SARS-CoV-2 infection

Het gaat beiden over de ontregeling van je immuunsysteem na een besmetting. Zelfs jou knip-en-plakwerk verraadt dat (zie rode tekst).

LEZEN, LEZEN!

't Is werkelijk ongehoord hoe die wappies werken.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
t enige wat echt werk is iedereen helemaal de tering testen (daarom werkt 3G beter dan 2G)... maar dat lijkt me evident.

Hoe wil je dat doen, 'de tering' testen? Dagelijks de miljoenen testen die de deur uit gaan?

Quote:
Stoppen met 2G dus. 1G in de zin van vaccinatie heeft dus ook geen zin. 1G in de zin van iedereen testen werkt in theorie, maar leidt in de praktijk tot enorme problemen.

Zoals Cliox al zei: tref alvast voorbereidingen voor 2G, want het vaccin dat aangepast is voor omikron is onderweg.
Als het aangepaste vaccin de risico op besmetting met omikron aanzienlijk reduceert dan heeft 2G wel degelijk zin.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Haha, iemand die uit principe niet het nieuws volgt, maar toch wil meepraten.

Klopt, ik volg niet de waan van de dag, maar de feiten, cijfers en wetenschap. Maar goed, je hebt dus geen bron. Duidelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Dus geen asielzoekers meer toelaten en 'n muur om het land teneinde te voorkomen dat nog meer illegalen binnenkomen?
En wat wat gaan we doen tegen inreizers met 'n vervalst corona-paspoort?

Ook hier weer: als je een risico niet volledig kunt uitsluiten is dat geen reden er niets aan te doen.

Quote:
vaxxies die alleen maar willen dat hen zelf

Vaccineren doe je niet voor jezelf.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik wacht wel tot er een omikron-variant beschikbaar is, dan zien we wel weer.

Maart dus.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
t enige wat echt werk is iedereen helemaal de tering testen (daarom werkt 3G beter dan 2G)... maar dat lijkt me evident.

Moppersmurf schreef:
Hoe wil je dat doen, 'de tering' testen? Dagelijks de miljoenen testen die de deur uit gaan?

Hahaha ja en dat van iemand die het aantal FTE's wil verkleinen bij de overheid Laughing

Trouwens, van de tering zijn we net af. Krijgen we het weer terug. Nee dank je.

Quote:
het vaccin dat aangepast is voor omikron is onderweg. Als het aangepaste vaccin de risico op besmetting met omikron aanzienlijk reduceert dan heeft 2G wel degelijk zin.

Exact.

En 2G werkt wel degelijk. Moet je eens goed naar het onderzoek van de TU Delft kijken en niet alleen die kopjes van nieuwsberichtjes. Maar dat is het gewoon nu, niemand verdiept zich meer ergens in. Hierboven zie je Poendert volslagen onzin beweren en Icesurfer slurpt het direct weer op. En zo gaat het rond, keer op keer. Zelfs Royy zie ik nu voortdurend dit soort dingen doen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Moppersmurf schreef:
Als het aangepaste vaccin de risico

HET risico. Ik erger me mateloos aan dit soort taalverloedering en nu doe ik het zelf. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

Kan niet in de praktijk he.

Quote:

Zoals Cliox al zei: tref alvast voorbereidingen voor 2G, want het vaccin dat aangepast is voor omikron is onderweg.
Als het aangepaste vaccin de risico op besmetting met omikron aanzienlijk reduceert dan heeft 2G wel degelijk zin.

2G werkt niet en is veel te veel inperking. Zo'n omikron vaccin is na x weken ook weer uitgewerkt. Het VK laat in maart alle maatregelen los.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Royy schreef:
Ik wacht wel tot er een omikron-variant beschikbaar is, dan zien we wel weer.

Maart dus.

In maart laat het VK alle maatregelen los, breekt hier de lente aan, maar wie weet.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lees je mee Royy? "Boosterprik veegt ziekenzalen Nederland leeg, 98% effectief tegen IC-opname."

Bron: https://www.volkskrant.nl

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:

Ik vraag me overigens wel af waarop andere landen de 2/3G-regel baseren.

Ja vraag ik me ook af...

Je brengt allerlei nuances aan Cliox, feit is en blijft dat er geen wetenschappelijke grond is voor 2G. En eigenlijk zeggen ze: t enige wat echt werk is iedereen helemaal de tering testen (daarom werkt 3G beter dan 2G)... maar dat lijkt me evident.

Stoppen met 2G dus. 1G in de zin van vaccinatie heeft dus ook geen zin. 1G in de zin van iedereen testen werkt in theorie, maar leidt in de praktijk tot enorme problemen.

Ik plaats dingen in het juiste perspectief en nuanceer je harde conclusie. Je loopt veel te hard van stapel. Daarnaast claim je een vermeend gelijk over wetenschap van risicobeheersing terwijl dat hier absoluut niet aan de orde is. Indien blijkt dat het vaccin de basisrisicofactor onvoldoende beïnvloedt, verandert dat niets aan de wetenschap omtrent risicobeheersing. Die wetenschap staat als een huis en mocht je het daar mee oneens zijn en nog steeds van mening zijn dat het bestrijden van de basisrisicofactor geen effect heeft op het risicogetal mag je dat rekenkundig aantonen. Maar weet je Royy, ik kan er nog 80x om vragen, dat bewijs is er niet en ga je nooit leveren. Toegeven dat er geen bewijs is zal je ook nooit dus zal ik je zo nu en dan helpen.

Wat mij ook opvalt is hoe makkelijk jij je kritische houding laat varen. Dat je dingen die je overtuiging bevestigen liever leest dan dingen die je tegenspreken is menseigen, maar dit slaat werkelijk alles: Waar je doorgaans maanden doorzeurt over details, alle ins en outs wil weten over statistieken en feiten en wetenschap onder de loep neemt, neem je plotsklaps genoegen met een 'wij denken dat'. Hoe bizar! Het bewijst dat ook jij in een alternatieve prettige realiteit leeft waar jij je kunt afsluiten van onwelgevallige feiten en statistieken. Ik had je hoger ingeschat. De Royy die ik ken zou dit van de eerste tot aan de laatste letter compleet afschieten en bewijs eisen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Loetje schreef:
Dan is interessant de vraag: Is de zorg overbelast of is de zorg (structureel) onderbezet?

Cliox schreef:
Onzin.

78 000 arbeidsplaatsen in de zorg weg onder Rutte II. Vijf ziekenhuizen omgevallen in 2019. En dat leidt niet tot een aanslag op de zorgcapaciteit? En is men al bezig met het opleiden van nieuw personeel wat geschikt en gereed is om over een paar jaar de uitstroom te kunnen ondervangen? Ik hoor daar niets over. Anders dan over bijvoorbeeld dat men 5000 extra BOA's wil aanstellen voor het coronabeleid.

Ik ontken niet het personeelstekort, ik ontken de causaliteit tussen het personeelstekort en het exit-proces. De IC-capaciteit is niet de oplossing. Zie Duitsland. Duitsland heeft een IC-capaciteit die 7x zo groot is dan die van Nederland en ook zij ontkomen niet aan lockdowns en verregaande beheersmaatregelen. Ook zij rollen een 2G-samenleving uit en voeren een vaccinatieplicht in.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

estudiant schreef:
Zijn Carlos en Elisabeth voor zichzelf begonnen???
Very Happy

Dat weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat ze er de brui aan gegeven hebben. Ik heb op fora nog nooit zo'n verzameling stompzinnigheid gezien.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliox schreef:
Lees je mee Royy? "Boosterprik veegt ziekenzalen Nederland leeg, 98% effectief tegen IC-opname."

Correctie, omikron veegt de ziekenzalen leeg.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 23:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Simpel rekensommetje: https://www.nu.nl/290674/video/waarom-een-mildere-maar-besmettelijke-coronavariant-gevaarlijker-is.html

Jaja ik weet het antwoord al; MSM, Frank Zappa, blabla.

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Blablabla ik neem geen booster, ik blijf niet vaccineren, straks moeten we prik 4, 5, etc!

Allemaal gelul. Vaccins hebben altijd zo gewerkt:

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 1:32 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliff schreef:
Simpel rekensommetje: https://www.nu.nl/290674/video/waarom-een-mildere-maar-besmettelijke-coronavariant-gevaarlijker-is.html

Jaja ik weet het antwoord al; MSM, Frank Zappa, blabla.

Paar zinnen gelezen en dan begint het gelieg al.

maar onbevestigde berichten uit Zuid-Afrika melden ook dat deze variant mogelijk minder blablabla
Mainstreamstront

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 2:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is hypothetisch, zoek anders even op wat dat betekent. Men maakt gewoon een rekensommetje.

Zie ook hier: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/positief-geteste-mensen

We zitten nu op 35k besmettingen per dag, 3 keer zo hoog als de vorige piek eind december 2020.

Tuurlijk, laat Omikron eens een factor 10 minder ziekenhuisopnames geven. Helemaal mooi. Houdt wel in dat we bij 100k besmettingen per dag gewoon weer problemen krijgen.

Vooralsnog gaat het goed, maar de besmettingen moeten ooit naar beneden anders loop je vanzelf weer tegen een plafond.

Wereldwijd zien we het ook, we gingen van 800k besmettingen per dag naar 3 miljoen besmettingen per dag: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Aantal dagelijkse doden begint wereldwijd ook weer op te lopen, net als in de VS.

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Blablabla ik neem geen booster, ik blijf niet vaccineren, straks moeten we prik 4, 5, etc!

Allemaal gelul. Vaccins hebben altijd zo gewerkt:

Verspreid over 10 jaar...

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Het is hypothetisch, zoek anders even op wat dat betekent. Men maakt gewoon een rekensommetje.

Zie ook hier: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/positief-geteste-mensen

Stop er mee Cliff. Het VK heft alle maatregelen, inclusief coronapas, per half maart op. De rest van de wereld zal volgen. Het is klaar, het is over. In september zien we wel weer.

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Cliox schreef:

Correctie, omikron veegt de ziekenzalen leeg.

Mis. Boosterprik. Dat de omicron-variant daar positief aan bijdraagt is vers 2.