Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Hervorming van de islam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

De hervorming in de Islam
is iets wat daadkrachtig gesteund moet worden vanuit het westen.
26%
 26%  [ 8 ]
is iets wat alleen van binnen uit (de islamitische wereld) kan komen
46%
 46%  [ 14 ]
hebben wij niets mee te maken
16%
 16%  [ 5 ]
is niet wenselijk, want synomiem voor verwestersing
10%
 10%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 30

BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2020 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Of had je verwacht dat ik " Jazeker!!" zou zeggen.. Confused

Gezien jouw eerste reactie op dit voorval vind ik jouw bovenstaande reactie vreemd.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2020 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hier is nog zo'n hervormer.

https://nos.nl/artikel/2319971 gebiedsverbod omstreden haagse imam opnieuw verlengd.html

Ieder half jaar wordt het opnieuw bekeken? Het moet toch niet gekker worden in dit land! Zet die man het land uit.

BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Drie jaar geleden had hij al per direct en permanent een gebiedsverbod voor heel Nederland moeten krijgen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

[url=https://dekanttekening.nl/zingeving/als je de islam de ruimte geeft gaat onze cultuur eraan/]‘Als je islam de ruimte geeft gaat onze cultuur eraan’[/url]

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
België heeft voor het eerst de verblijfsvergunning van een radicale imam afgenomen. Dat schrijven Belgische media dinsdag. Het gaat om een Marokkaans-Nederlandse man uit Dison in de provincie Luik.

https://www.bd.nl/binnenland/belgie-zet-nederlandse-radicale-imam-uit~a25d51ca/

Is die imam eerst Nederland uitgezet? Wanneer was dat?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De islam kan niet moderniseren. Dat geloof stoelt op het altijd gelijk van de koran en Hadith. De verzen uit die boeken mogen geen letter verandert worden of anders uitgelegd. Daarop staat de doodstraf. Als je dat wel doet ben je een afvallige, en afvalligen moeten ook worden gedood volgens Mohammed en de koran, en die heeft altijd gelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Daar heeft u een punt Poendert. In principe het probleem bij elk geloof dat gevangen zit in fundamentalisme.

Doodstraf en lijfstraffen "opgelegd door God" is voor een geseculariseerde samenleving onaanvaardbaar.
Doodstraf en lijfstraffen opgelegd door de mens is gek genoeg hier en daar weer wel bespreekbaar. Mits aanklager, rechter en beul maar niet dezelfde persoon zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Daar heeft u een punt Poendert. In principe het probleem bij elk geloof dat gevangen zit in fundamentalisme.

Doodstraf en lijfstraffen "opgelegd door God" is voor een geseculariseerde samenleving onaanvaardbaar.
Doodstraf en lijfstraffen opgelegd door de mens is gek genoeg hier en daar weer wel bespreekbaar. Mits aanklager, rechter en beul maar niet dezelfde persoon zijn.

Ik ben niet echt religieus, Maar na het bestuderen van diverse religie,s geef ik de voorkeur aan het protestantisme, met hun Wat gij niet wilt dat u geschied, Doe dat ook een ander niet.
Maar ik vrees dat na het afschudden van het Katholieke juk, steeds meer dezelfde soort figuren als voorheen de Roomse clerus, het nu ook in het protestantisme aan het overnemen waren en hebben. Ook bij de protestanten hebben dominees steeds meer invloed. In de plek van het zelf nadenken.
Dan las ik ergens een reportage over het Yezidie geloof. Daar gelooft men blijkbaar dat het universum keurig in evenwicht behoort te zijn. Als op een weegschaal van het leven aan de ene kant een kilo goed ligt, moet aan de andere kant ook precies een kilo kwaad liggen.
Nu schijnt in een ver verleden las ik ergens een "Geleerde"te hebben beweerd dat Mohammed de weegschaal door zijn moordadige daden, naar de kwade kant deed doorslaan. Daarom zijn de Moslims blijkbaar zo kwaad op de Yezidie,s en vermoorden alle mannen als ze hen krijgen. De vrouwen(speciaal jonge meisjes) houden ze aan als seks slavin naast de geiten.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

M 7:12

https://bijbel.eo.nl/bijbel/matteus/7

Heeft weinig met protestantisme te maken, is gewoon NT.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Zit mijn vrouw gisteren naar een reportage over N-Soedan te kijken waar een jong meisje was verkracht en daardoor in verwachting raakte. Ze ging naar een islamitische rechter die haar, in plaats van de verkrachter, veroordeelde tot 200 zweepslagen, omdat ze volgens de vrome man door haar postuur de verkrachter tot zijn daad had aangezet.
Omdat de dame het verkrachtingskind niet als vondeling op straat wilde dumpen, werd ze het huis van haar ouders uitgeschopt en sliep nu bij andere verdorven vrouwen met een vergelijkbaar probleem in een hut aan de rand van de stad, en at uit vuilnisbakken.
Mannen zijn allemaal hetzelfde verklaarde mijn vrouw kwaad en ging de vloer van de douche schrobben.
Ik ben geen Arabier en stem om dit soort ongemak te voorkomen al jaren op Wilders, verklaarde ik verontwaardigd. Mijn vouw schrobde zwijgend verder.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

U had uw vrouw wel eens kunnen helpen met het schrobben van de vloer. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Zoals een pastoor tijdens geloofscursus zei : " In een relatie is het nu eenmaal zo dat er iemand is die bevelen geeft en iemand die deze uitvoert. "
Daarom mochten wij mannen ook niet tijdens de pauze, de vrouwen helpen met de afwas kopjes en schoteltjes.
Mooi geregeld toch, want anders krijg je chaos, volgens de pastoor. Wink

Gehoorzaamheid zonder vrijheid is slavernij, vrijheid zonder gehoorzaamheid is chaos.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
De islam kan niet moderniseren

Ik denk dat dit wel uit deze 5 jaar oude draad blijkt. En daar is ook geen noodzaak toe, Gutmenschen, vertegenwoordigers van de intelligentsia en de lafaards staan vooraan om iedere kritiek op deze buitengewoon bedenkelijke religie af te doen als fascisme, racisme of discriminatie.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Icesurfer schreef:
Zoals een pastoor tijdens geloofscursus zei : " In een relatie is het nu eenmaal zo dat er iemand is die bevelen geeft en iemand die deze uitvoert. "
Daarom mochten wij mannen ook niet tijdens de pauze, de vrouwen helpen met de afwas kopjes en schoteltjes.

Gehoorzaamheid zonder vrijheid is slavernij, vrijheid zonder gehoorzaamheid is chaos.

Laughing
Tang.... varken .......
Misschien begrijp je ooit nog eens wat van Bonhoeffer.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:
De islam kan niet moderniseren

Ik denk dat dit wel uit deze 5 jaar oude draad blijkt. En daar is ook geen noodzaak toe, Gutmenschen, vertegenwoordigers van de intelligentsia en de lafaards staan vooraan om iedere kritiek op deze buitengewoon bedenkelijke religie af te doen als fascisme, racisme of discriminatie.

Een inderdaad 5 jaar oude gaaaaaaaaaaap draad.
De enige opwinding is zo af en toe een onfris incident en ja..... dan verschijnen de algoritmische commentaartjes weer. Zooooo voorspelbaar.
Rolling Eyes

Nu nog even de sharia..... Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

estudiant schreef:
Icesurfer schreef:

Laughing
Tang.... varken .......
Misschien begrijp je ooit nog eens wat van Bonhoeffer.

Misschien begrijp je ooit nog dat de Islam geen religie van de vrede
en dat de EU niet Europa is. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wat valt daaraan niet te begrijpen? Rolling Eyes
Ik heb nog nooit beweerd dat de Islam een religie van vrede is, dus die aanname van jou is ten onrechte.

En de EU is geen Europa. Wat valt daar niet aan te begrijpen? Overigens is de EU weer wel Europees Wink

Heb je je al wat verdiept in Bonhoeffer?
Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
De enige opwinding is zo af en toe een onfris incident en ja..... dan verschijnen de algoritmische commentaartjes weer.

estudiant schreef:
Ik heb nog nooit beweerd dat de Islam een religie van vrede is, dus die aanname van jou is ten onrechte.

Tja...

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2022 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
De islam kan niet moderniseren. Dat geloof stoelt op het altijd gelijk van de koran en Hadith. De verzen uit die boeken mogen geen letter verandert worden of anders uitgelegd. Daarop staat de doodstraf. Als je dat wel doet ben je een afvallige, en afvalligen moeten ook worden gedood volgens Mohammed en de koran, en die heeft altijd gelijk.

En dat klopt.

De Islam kent geen wederkerigheid, maar eist onderwerping op.
De Islam kent geen scheiding van godsdienst en staat.

Moppersmurf heeft hierover eens een puike analyse gegeven die geheel klopt en duidelijk aangeeft waarom de Islam onveranderlijk totalitair is.

Reminder:

Moppersmurf schreef:
Je hoeft de koran niet gelezen te hebben om te weten dat de Islam een totalitair systeem is. Christendom en jodendom hebben alleen hun bijbel. Je gelooft erin of je gelooft het niet.

De Islam heeft naast de koran nog twee van die dikke boeken: de Hadith (leefregels zoals de hadj, ramadan etc.) en last but not least de sharia.

Als religie het uitgangspunt is van wetgeving krijg je een totalitair systeem. De Islam maakt er ook geen geheim van dat ze uit zijn op wereldheerschappij, waarbij ongelovigen alleen getolereerd worden als ze de superioriteit van de Islam erkennen.

Het is mijns inziens dan ook volkomen gerechtvaardigd om een hekel te hebben aan de Islam zonder de koran gelezen te hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2022 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Uit de mohammedaanse bronnen (koran, sira en hadith) blijkt duidelijk dat alle vormen van lichaamsbedekking voor mohammedaanse vrouwen een aparheidssymbool zijn en een manifestatie van mohammedaanse misogynie. Het is bovendien een indicatie van sharia-onderwerping.

https://twitter.com/DonPelayo1988/status/1483380258955005955