Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 10, 2021 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Wat is dit? Dit is een electrische BMW die het klimaat aan het redden is.

Lijkt wel de diesel die vanmorgen voor me reed.

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2021 1:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Daarom: range-extender.

Cliox schreef:
Nee. brandstofmotor.

Tja, komen we toch weer op mijn ervaringen van de afgelopen 2 jaar tijd en die zijn:

1. 99% van de tijd rijd ik elektrisch
2. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lege accu waardoor ik niet verder kon
3. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lange laadtijd terwijl ik verder wilde rijden

Gemiddeld brandstofverbruik van de afgelopen jaren 0.8 liter op 100 km, omgerekend dus 1 op 125.

Ik zou echt nooit meer anders willen.... voor mijn situatie is dit perfect autorijden. Ik zou niet weten wat ik nog kan verbeteren.

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2021 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Cliff schreef:
Daarom: range-extender.

Cliox schreef:
Nee. brandstofmotor.

Tja, komen we toch weer op mijn ervaringen van de afgelopen 2 jaar tijd en die zijn:

1. 99% van de tijd rijd ik elektrisch
2. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lege accu waardoor ik niet verder kon
3. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lange laadtijd terwijl ik verder wilde rijden

Gemiddeld brandstofverbruik van de afgelopen jaren 0.8 liter op 100 km, omgerekend dus 1 op 125.

Ik zou echt nooit meer anders willen.... voor mijn situatie is dit perfect autorijden. Ik zou niet weten wat ik nog kan verbeteren.

Voor uw situatie hebt u blijkbaar de beste optie gekozen. Ik begin er niet aan. Het is me op mijn leeftijd teveel gedoe.
Maar u zult het met mij eens zijn dat dit vaar de meeste Nederlanders geen oplossing biedt want daar hebben we de ruimte niet voor.(buiten dat daarna alle grondleidingen doorbranden)
Nog steeds moet de elektriciteit gemaakt worden en dan komen we weer bij Aardgas of olie terecht. Of kernenergie.
Dus opschieten met fusie.

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2021 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Maar u zult het met mij eens zijn dat dit vaar de meeste Nederlanders geen oplossing biedt want daar hebben we de ruimte niet voor.(buiten dat daarna alle grondleidingen doorbranden) Nog steeds moet de elektriciteit gemaakt worden en dan komen we weer bij Aardgas of olie terecht. Of kernenergie. Dus opschieten met fusie.

Ook weer drie dingen:

1. Mijn oplader draait op 4 of 8 of 16 ampere en de stand is zelf te kiezen. Omdat ik nooit haast heb met opladen (gebeurt immers 's nachts) kies ik voor de 8 ampere stand. Maar zelfs voor campings die vaak maar een 4 ampere aansluiting hebben is de mobiele lader geschikt. Je snapt dat als ik op 4 ampere laadt, ik slechts 880 watt belasting heb op het elektriciteitsnet. Dat is echt niets en levert geen enkele probleem op. Zelfs 8 ampere levert maar 1760 watt belasting op. Een wasmachine of waterkoker gaat daar vér overheen.
2. Resultaat is wel dat met 8 ampere mijn auto dus 10 uur oplaadt. Iets wat prima te doen is. Kom 's avonds thuis, stekker erin, ga 's ochtends weg met een volle accu.
3. Ik rijd nog steeds op zonne-energie en hoef me dus geen zorgen te maken over waar de elektriciteit vandaan komt: die komt van de zon.

BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2021 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zo zo, meneer laadt s nachts zijn electrisch vervuilende accu-bak op met kolencentrales..

De dure zonnepanelen blijken s nachts immers (en nu al vanaf 17:00 uur) niks op te leveren.. en windenerfie
is er veel en veel te weinig... en helemaal niet als het weer eens windstil is nietwaar.

Feliciteer jezelf !

Je bent met stip de grootste veroorzaker van CO2 uitstoot!!!

BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2021 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij snapt er echt h-e-l-e-m-a-a-l niets van... waarvan akte.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2021 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb niks tegen CO2.Zonder CO2 kan leven niet bestaan. In veel verledens was het CO2 gehalte soms minstens100x zo hoog dan nu. Toen floreerde de dieren en plantenwereld als nooit te voren. Zie bv de Dinotijd. De kalkrotsen aan het Engelse kanaal en Normandie bestaan bijna volledig uit CO2
Ook heb ik niks tegen stikstof. De meeste planten gaan er beter van groeien, daar is de natuur blij mee, maar stedelingen zijn blijkbaar bang voor brandnetels en de grote klis.
Laten we eindelijk ophouden met luisteren naar kamergeleerde stedelingen. Gaan we eindelijk eens naar boeren en vissers en buitenmensen voor inlichtingen.
Als het KNMI zijn zeespiegelstijgingscijfers verdonkeremaand om geen subsidie mis te lopen, hebben die een fout bestuur. Ook als figuren gaan liegen over de IJsberen populatie zit er wat fout bij die mensen. Als je gelijk hebt hoef je niet te liegen over de uitkomst.
Het eiland Suvalie bevind zich niet in verdronken toestand, maar is met 73 voetbalvelden gegroeid.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

10 miljoenste schreef:

Kan inmiddels ook anders:

https://www.ostrichoo.nl/service/waarom-ostrichoo/

"Omdat een supercondensator de energie heel anders opslaat dan gebruikelijke lithium-ion batterijen, wordt deze ook nooit warm bij gebruik en bevat deze geen zware metalen zoals Kobalt en Nikkel. Hierdoor zijn onze e-bikes veiliger én milieuvriendelijker! "

https://nl.wikipedia.org/wiki/Supercondensator
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Yep, dat zei ik al meerdere malen in deze discussie: de manier waarop wij met draagbare opgeladen energie omgaan zal enorm veranderen de komende tijd. Hij/zij die nu een 'superbatterij' uitvindt, vindt gewoon opnieuw het wiel uit en start een nieuwe technische revolutie.

De behoefte aan energie wordt steeds groter. Met draadjes kunnen we dat prima leveren (hoewel...), maar draagbaar/mobiel is en blijft een probleem: het zijn dure apparaten, zwaar, bijzondere metalen, brandbaar, etc.

De ontwikkeling van de batterij gaat vrij hard hoor.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Maar nog steeds moet elektriciteit gemaakt worden. En dat gebeurd wereldwijd meest met fossiel.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nog wel.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ook vraag ik me af wat het meeste verlies oplevert vanaf het oppompen van olie tot dat het is gebruikt.
Of via zonnepanelen en windmolens. Subsidie houden we buiten de deur.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is hier al langs gekomen Poendert.

Windenergie op land is veruit de goedkoopste manier van energie winnen. Ook zonder subsidie. Eén windmolen levert gemiddeld ongeveer genoeg op voor 500 huishoudens. Er staat met nadruk 'gemiddeld' omdat de opbrengst natuurlijk afhankelijk is van de wind.

Dit plaatje blijft het beste (van Wikipedia)

Kosten voor GB in pond per Megawatt/uur. Zal voor ons niet zo heel veel verschillen. Let op de kolom 'CENTRAL'.

Gesorteerd naar kosten. Voor mij staat dan ook buiten kijf dat investeren in gascentrales en een aantal daarvan met CCS (afvang van CO2) de beste oplossing is voor ons energieprobleem. In de tussentijd verder gaan met wind, zon, thorium, kernfusie... maar altijd met het idee in het achterhoofd dat we het daar voorlopig nog lang niet mee redden.

Kernenergie op basis van uranium is passé. Dat weet iedere energieleverancier in Europa en men wil daar ook geen geld in steken. Het is een droom van de lucht fietsende politiek die klimaatakkoorden nastreeft.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 1:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Natubico
Kan inmiddels ook anders:
ostrichoo.nl/service/waarom-ostrichoo/
"Omdat een supercondensator de energie heel anders opslaat dan gebruikelijke lithium-ion batterijen, wordt deze ook nooit warm bij gebruik en bevat deze geen zware metalen zoals Kobalt en Nikkel. Hierdoor zijn onze e-bikes veiliger én milieuvriendelijker!
nl.wikipedia.org/wiki/Supercondensator
Een supercondensator is een condensator met een uitzonderlijk hoge elektrische capaciteit van 1 tot vele farad, maar met relatief hoge lekstroom......
In vergelijking met accumulatoren van hetzelfde gewicht, zijn supercondensatoren slechts goed voor ongeveer 10% van hun energiedichtheid, terwijl hun vermogensdichtheid ongeveer 10 tot 100 keer zo groot is.
de snelste laadtijd van alle e-bikes die er momenteel op de markt zijn. Je kan er letterlijk op wachten. Met een actieradius van 80 km en gemiddeld 40km…..

Mona : fietsenmakers weten raad
Beste Natubico
Condensators pakketten werken als raketten met een minimum snelheid van 40km/h
Bij fiets snelheden van 15 km/h verkleind de actieradius tot 15 km vanwege extreme hoge inwendige lekstromen .
Gelijke omstandigheden / prestaties vergelijk maken supercondensatoren accu fietsen 8x zwaarder.
Dat komt omdat condensatoren kortdurende snelle flits energie leveranciers zijn die eerst snel energie moeten opladen, die na beperkte gebruikers tijd zonder waarschuwing plots leegvalt .
In tegenstelling tot oplaadbare accu’s die op lange termijn energie blijven vasthouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu