Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het Broeikaseffect Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 175, 176, 177
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 7:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik wandelde eens door een stadje aan de Elbe. Hitsacker geheten. Daar waren verscheidene metalen platen aan de muren geschroefd al uit een ver verleen.
Deze oorkonden wezen op het verzoek van het stadsbestuur, dat daar destijds zetelde net na de dertigjarige oorlog, om huizen vrij beschikbaar te stellen voor Joden, teneinde de handel en bedrijvigheid terug te brengen naar de stad, na dertig jaar moordpartijen. Dus het kan maar zo zijn dat ook de stad Utrecht een vergelijkbare wens had, als de slimme stadsbestuurders van Hitsacker.

Tja, men vraagt zich dan toch af vanwaar al die moordpartijen, wanneer de uit Azie naar Europa gemigreerde Joden in laatstgenoemd werelddeel op 'n ordentelijke en in alle opzichten verantwoorde manier voor handel en bedrijvigheid zorgden.
Heb nog 'ns wat rondgekeken en zag dat ze hier in veel gevallen doende waren in de kredietverlening en 't daarbij presteerden om tot wel 40% rente in rekening te brengen.

Maar goed, waar 't hier nu met name om gaat is dat zij ooit uit hun eigen land zijn moeten vertrekken en daarna totaal verspreid raakten.
De vraag is waarom hen dat overkwam.
En dan gaan de gedachten toch al snel in de richting van rituele slachtpartijen ten opzichte van dieren.
Weliswaar houden ook de Moslims er nog altijd de gewoonte op na om dieren ritueel onverdoofd de dood in te jagen, maar wanneer men de geschiedenis bekijkt dient zich de conclusie aan dat ook dezen heel vaak in uitzonderlijke mate met grof geweld geconfronteerd zijn en worden. Vaak ook doordat ze dit elkaar onderling aandoen.
Ook zij zijn inmiddels trouwens in ernstige mate verspreid aan het raken over de hele aardbol, terwijl hun eigen gebieden in alsmaar grotere mate ten prooi aan het vallen is aan inhoudsloos materialisme en kapitalisme met alle daaraan verbonden nare bijwerkingen van dien.

Dit terwijl hun eigen profeet nochthans duidelijk erop gewezen heeft dat "wie goed is voor de dieren, goed is voor zichzelf".
Maar ja, wanneer dit zodanig uitgelegd wordt dat men ervoor moet zorgen dat het mes dat men de dieren onverdoofd in hun nek steekt alvorens ze dood te laten bloeden, heel goed scherp moet zijn, zodat het gebruik ervan zo weinig pijnlijk als mogelijk is, tja, die hoeft niet verbaasd te zijn over genoemde consequenties als straf.

Hoe dan ook, het ziet er 'n beetje naar uit dat hier en daar toch nog licht in de duisternis begint te komen:

https://curlytales.com/israels-tel-aviv-becomes-vegan-capital-of-the-world/
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:
Ik wandelde eens door een stadje aan de Elbe. Hitsacker geheten. Daar waren verscheidene metalen platen aan de muren geschroefd al uit een ver verleen.
Deze oorkonden wezen op het verzoek van het stadsbestuur, dat daar destijds zetelde net na de dertigjarige oorlog, om huizen vrij beschikbaar te stellen voor Joden, teneinde de handel en bedrijvigheid terug te brengen naar de stad, na dertig jaar moordpartijen. Dus het kan maar zo zijn dat ook de stad Utrecht een vergelijkbare wens had, als de slimme stadsbestuurders van Hitsacker.

Tja, men vraagt zich dan toch af vanwaar al die moordpartijen, wanneer de uit Azie naar Europa gemigreerde Joden in laatstgenoemd werelddeel op 'n ordentelijke en in alle opzichten verantwoorde manier voor handel en bedrijvigheid zorgden.
Heb nog 'ns wat rondgekeken en zag dat ze hier in veel gevallen doende waren in de kredietverlening en 't daarbij presteerden om tot wel 40% rente in rekening te brengen.

Maar goed, waar 't hier nu met name om gaat is dat zij ooit uit hun eigen land zijn moeten vertrekken en daarna totaal verspreid raakten.
De vraag is waarom hen dat overkwam.
En dan gaan de gedachten toch al snel in de richting van rituele slachtpartijen ten opzichte van dieren.
Weliswaar houden ook de Moslims er nog altijd de gewoonte op na om dieren ritueel onverdoofd de dood in te jagen, maar wanneer men de geschiedenis bekijkt dient zich de conclusie aan dat ook dezen heel vaak in uitzonderlijke mate met grof geweld geconfronteerd zijn en worden. Vaak ook doordat ze dit elkaar onderling aandoen.
Ook zij zijn inmiddels trouwens in ernstige mate verspreid aan het raken over de hele aardbol, terwijl hun eigen gebieden in alsmaar grotere mate ten prooi aan het vallen is aan inhoudsloos materialisme en kapitalisme met alle daaraan verbonden nare bijwerkingen van dien.

Dit terwijl hun eigen profeet nochthans duidelijk erop gewezen heeft dat "wie goed is voor de dieren, goed is voor zichzelf".
Maar ja, wanneer dit zodanig uitgelegd wordt dat men ervoor moet zorgen dat het mes dat men de dieren onverdoofd in hun nek steekt alvorens ze dood te laten bloeden, heel goed scherp moet zijn, zodat het gebruik ervan zo weinig pijnlijk als mogelijk is, tja, die hoeft niet verbaasd te zijn over genoemde consequenties als straf.

Hoe dan ook, het ziet er 'n beetje naar uit dat hier en daar toch nog licht in de duisternis begint te komen:

https://curlytales.com/israels-tel-aviv-becomes-vegan-capital-of-the-world/
-

Als dankzij die Joden in Hitzacker de handel en productie weer op gang kwam, Was dat een uitstekende oplossing van het stadsbestuur. Het betalen van rente is je eigen beslissing.
Hoewel ik tegenwoordig tegen het onverdoofd slachten en beulen via religieuse wanen ben, was in de tijd dat het slachten onverdoofd overal plaatsvond, de Joodse manier het diervriendelijkste
Toen was deze religieuze manier van slachten de meest humaan. Dit is al jaren achterhaald.
Nu is de slacht via verdoofd in een humane omgeving de beste oplossing. Nog beter zou het slachten op het boerenerf, in de vertrouwde omgeving van de stallen zijn.(een verijdbare slachterij.)
Ik kon vroeger altijd zien aan de toestand van de huisdieren, of ik in een islamitisch land was. Broodmagere ezeltjes onder de zweren en schurftige gele honden, wezen op de islam.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dat complete slacht gebeuren is doorgeslagen.
Ik moest vroeger elke zaterdag pluimvee slachten.
Ik legde het dier met hun nek op een hakblok. En 1 klap met de bijl en de kop was eraf. Het dier was dood.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Als dankzij die Joden in Hitzacker de handel en productie weer op gang kwam, Was dat een uitstekende oplossing van het stadsbestuur.

Is nog maar de vraag.
Kan goed zijn dat zo'n bestuur niet meer beter wist dan dat er handel en bedrijvigheid moest zijn doordat 't voordien ook al zo was.
Maar we weten waar al die handel en productie van onnatuurlijke zaken met name ook doordat deze in ruime mate gefinancierd werd met niet door goud gedekt, door veelal Joden zelf gecreeerd geld steeds meer toe is gaan leiden.
Milieuverderf, materialisering, loonslavernij, veel te ver gaande bevolkingstoename, enz., enz.

't Ware beslist beter geweest wanneer zo'n stadsbestuur besloten zou hebben dat alle toen nog in ruime mate aanwezige groengebieden in en rond de stad bezaaid en beplant zouden worden met eetbare vruchten dragende bomen en andere planten, waardoor de inwoners gratis voorzien zouden zijn van alle voedsel dat ze maar nodig hadden en dan wel in 'n paradijselijke omgeving (zonder luchtveruiling uitbrakende fabrieksschoorstenen en zonder besmettelijke ziektes die door vee of door zogenaamd ongedierte, dat aangetrokken werd door resten van door de burgers gebruikt dierlijk voedsel, op de mens werden overgebracht).
-
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Het betalen van rente is je eigen beslissing.

Geen mens betaalt woekerrente wanneer hij niet door hetzij eigen fouten hetzij toedoen van kwaadaardige anderen in 'n positie is geraakt dat hij niet meer anders kan dan deze accepteren.
Waar 't om gaat is dat bepaalde financiers dat wisten en daar dan op 'n welhaast onmenselijke manier misbruik van maakten.
-
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik legde het dier met hun nek op een hakblok. En 1 klap met de bijl en de kop was eraf. Het dier was dood.

Dat is dan iets dat toen op 'n waarschijnlijk nog jeugdige leeftijd moest.
Maar dan dient zich de vraag aan hoe 't degenen woor wie dat moest vergaan is.
Hoe oud zijn ze geworden en aan welke ziektes en andere ellende hebben ze (bij wijze van straf voor 'n dergelijke behandeling van mede-schepselen) geleden?

Meen trouwens uit diverse posts op dit forum te hebben kunnen opmaken dat Poendert zelf ook nogal wat zware ziekte-ellende heeft moeten doormaken.

De vraag is of hij nog zo'n voorstander zou zijn van het gebruik van dierlijk voedsel, wanneer hij zou weten dat hij al die ziektes en wie weet andere miserie niet zou hebben hoeven door te maken wanneer hij nooit dierlijk spul gegeten zou hebben.
-
BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:

Dat is dan iets dat toen op 'n waarschijnlijk nog jeugdige leeftijd moest.
Maar dan dient zich de vraag aan hoe 't degenen woor wie dat moest vergaan is.
Hoe oud zijn ze geworden en aan welke ziektes en andere ellende hebben ze (bij wijze van straf voor 'n dergelijke behandeling van mede-schepselen) geleden?

Meen trouwens uit diverse posts op dit forum te hebben kunnen opmaken dat Poendert zelf ook nogal wat zware ziekte-ellende heeft moeten doormaken.

De vraag is of hij nog zo'n voorstander zou zijn van het gebruik van dierlijk voedsel, wanneer hij zou weten dat hij al die ziektes en wie weet andere miserie niet zou hebben hoeven door te maken wanneer hij nooit dierlijk spul gegeten zou hebben.
-

TjA. Mijn opa werd achter in de 90. Twee tantes werden 101 en 102. Toen ze werden begraven zag ik dat er neven en een nicht lagen die ook ver over de 90 werden. Mijn moeder werd 95 evenals mijn schoonvader.
En allemaal aten ze van de kippen eenden en konijnen die ik moest slachten.
U hebt in het verleden een verkeerde afslag genomen, en daarom heeft u nu een vit-mineralen tekort. Dat kweekt sombere gedachten.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nog wat over de berichten over extreme zeespiegelstijging, en de onzin die er over wordt geschreven..
De zeespiegel zal ook volgens het KNMI geen meters stijgen.
Hieronder wat CLINTEL hierover schrijven.

Door het latere werk van Barletta, Edwards en Bassis is het resultaat wel duidelijker geworden; in ieder geval volgt het KNMI daarmee nu het SROCC-rapport, de tussenrapportage over oceanen en ijskappen van het IPCC die in september 2019 verscheen.

Niettemin zingt die extreme twee tot zelfs drie meter zeespiegelstijging in 2100 uit het Deltares rapport nog bijna ongehinderd rond in het publieke debat. Dat is een telkens terugkerend verschijnsel in de klimaatjournalistiek: de meest extreme voorspelling wordt binnen de kortste keren verheven tot het nieuwe normaal, dat niet meer door later onderzoek weerlegd kan worden. En dan kun je wachten op een nieuwe, nog extremere voorspelling die door de media prompt tot het nieuwste normaal verheven wordt.
De hijgende media doet ook weinig goed. Zeespiegelstijging is in de media een religie geworden die niet mag worden weersproken.

Persoonlijk denk ik wel dat de zeespiegel eens weer zal stijgen of dalen. Dat is een eeuwenoud Natuurlijk fenomeen. Maar dat moet bekeken worden over miljoenen jaren.

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2021 3:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
TjA. Mijn opa werd achter in de 90. Twee tantes werden 101 en 102. Toen ze werden begraven zag ik dat er neven en een nicht lagen die ook ver over de 90 werden. Mijn moeder werd 95 evenals mijn schoonvader.
En allemaal aten ze van de kippen eenden en konijnen die ik moest slachten.

Is de vraag van wie dat dan moest.
Vaak is dat de vader. Maar daar wordt hier niets over vermeld.
Zal misschien eerder al wel 'ns aan de orde zijn geweest, maar niet voor zover dezerzijds bekend.
Stel dat die relatief jong overleden is of na scheiding elders heen getrokken, dan is dat toch al 'n factor die ook voor de anderen inclusief de slachter van de kippen als straf aangemerkt kan worden.
Zou met andere woorden wellicht niet gebeurd zijn waardoor ook genoemde slachter in 'n happy en volledig gezin opgegroeid zou zijn, wanneer er in dat gezin niet zo grof omgesprongen zou zijn met genoemde dieren.
Nu is dat gezin als het ware al vroeg gedecapiteerd.

Poendert schreef:
U hebt in het verleden een verkeerde afslag genomen, en daarom heeft u nu een vit-mineralen tekort. Dat kweekt sombere gedachten.

Nou, de afslag was de juiste, maar wel ontbrak er toen nog het een en ander aan de vereiste kennis om die weg fit en helemaal zonder kleerscheuren te begaan.
'n Aantal bekende veganisten-kwaaltjes zijn ook ondergetekende daardoor op 'n gegeven moment niet onbespaard gebleven, maar mede dankzij het feit dat juist toen het internet z'n intrede deed in het maatschappelijke gebeuren heeft die terugslag ertoe geleid dat dermate veel kennis over voedseleisen werd opgedaan dat deze in combinatie met door hemzelf uitgedachte nieuwigheden op dat gebied tot 'n vrij opgewekt vervolg heeft geleid van de eerder terecht ingeslagen weg (inhoudende eerst geen vlees meer, daana ook geen planten meer, vervolgens ook geen dierlijke melk en eieren meer, en daar weer na al die vruchten zoveel mogelijk onverhit oftewel rauw verhapstukken).
-
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu