Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » In welk land zou u het liefst wonen indien niet het uwe? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

In welk land zou u het liefst wonen indien niet het uwe?
de VS
22%
 22%  [ 2 ]
een Scandinavisch land
22%
 22%  [ 2 ]
een Latijnsamerikaans land
0%
 0%  [ 0 ]
Rusland
11%
 11%  [ 1 ]
Canadá
0%
 0%  [ 0 ]
Australië
0%
 0%  [ 0 ]
Anders, namelijk.... en wel omdat....
44%
 44%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 9

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Neh, ik vind je erg bekrompen. Je serveert 144 miljoen mensen en het grootste land ter wereld af op één georganiseerde reis. Natuurlijk mag je dan mij beschuldigen van 'blinde adoratie', maar ik vind die manier van werken voor ieder land belachelijk.

't Is een beetje zoals iemand die roept dat Turkije een prachtig land is en dat baseert op het 5-sterren resort.

Ik neem het niet echt serieus. Net als die Russen-vrije vakanties, die zijn nergens te boeken. Die discussie hebben we wel eens gehad. Zodra ik je om links vraag haak je af.

Wat ik zei: jouw blinde adoratie voor dat volk heeft groteske proporties aangenomen. Je bent nog niet eens in staat om zaken te relativeren en zit nou al minstens een week op de kast. Dus wie is hier eigenlijk bekrompen?

En ik haak helemaal niet af. Ik heb je in het verleden al vaker links gegeven, maar daar reageer je vervolgens niet op (net als dat je hier niet reageert bepaalde dingen die ik zeg).
En het is natuurlijk logisch dat er openlijk geen reclame gemaakt wordt voor zo’n hotels. Desgevraagd zal men je echter wel hotels aanwijzen.

https://www.tripadvisor.de/ShowUserReviews-g297968-d1776548-r70692105-TUI_BLUE_Side-Side_Manavgat_Turkish_Mediterranean_Coast.html

https://reisaddict.nl/rusvrije-hotels/

https://www.urlaubstipps4u.de/hotel-tipps/russenfreie-hotels/

Het Russische volk is een graag geziene toerist…

Overigens, vrienden van mij gaan 2x per jaar naar een resort in Turkije, Dat is Russenvrij.

O ja, hier is de paspoortcontrole in St. Petersburg. Als die balie niet belachelijk hoog is dan weet ik het niet meer hoor!
En zie je de spiegels achter en boven de reizigers? Allemaal erg vriendelijk...
Het lijkt gvd op de Gestapo! Maar dat is het natuurlijk ook, het is gewoon een kutdictatuur.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Willem schreef:
Tedje, doe niet flauw. Welk land zou je kiezen indien niet Nederland en waarom?

Ik doe niet flauw, ik laat me niet uitmaken voor leugenaar en vervolgens voor bekrompen omdat ik de harde waarheid vertel. Dat heb ik niet nodig.

Maar goed, Ik zou wel in Schotland willen wonen. Prachtig land, landschap en veel rust, een volk met een heerlijke mentaliteit en humor, waar geen weg met onszelf cultuur heerst en waar men niet laf meebuigt met politiek correcte meningen.
En slecht weer? Ach dat valt wel mee. Zoals de beroemde Schot Billy Connolly altijd zegt:

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Wat ik zei: jouw blinde adoratie voor dat volk heeft groteske proporties aangenomen.

't Is geen argument Tedje. Ik kan ook zeggen dat jouw blinde haat tegen Rusland groteske proporties aangenomen.

Quote:
Je bent nog niet eens in staat om zaken te relativeren en zit nou al minstens een week op de kast.

Oh jee, krijgen we dat weer. Ik zit op de kast, jij in de gordijnen.

Quote:
Dus wie is hier eigenlijk bekrompen?

Geen idee. Ik vind jou bekrompen, en ik heb dat vrij goed uitgelegd. Op een all-inclusive cruise gaan met een reisleider, klagen dat Russen geen Engels spreken, roepen dat de balie bij de douane te hoog is terwijl deze even hoog is als op Schiphol, een land wat qua oppervlakte de halve wereld beslaat beoordelen op het bezoeken van een paar km2, contact met een paar Russen als leidraad nemen voor 144 miljoen mensen, dat soort dingen vind ik uitermate bekrompen.

Quote:
https://www.tripadvisor.de/ShowUserReviews-g297968-d1776548-r70692105-TUI_BLUE_Side-Side_Manavgat_Turkish_Mediterranean_Coast.html

Is een user-review.

Quote:
https://reisaddict.nl/rusvrije-hotels/

Eerste hotel wat daar genoemd wordt klopt al niet: https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g297962-d1485640-r492201374-Melas_Lara_Hotel-Antalya_Turkish_Mediterranean_Coast.html

etc.

't Is een volkomen illusie.

Quote:
Overigens, vrienden van mij gaan 2x per jaar naar een resort in Turkije, Dat is Russenvrij.

Noem de naam eens zodat ik dat kan controleren! Kom op!

Quote:
En zie je de spiegels achter en boven de reizigers? Allemaal erg vriendelijk...

De spiegels zijn er om te kijken of jij niets achter de balie verbergt. Misschien nog nooit opgevallen, maar zelfs de supermarkten in Nederland controleren jouw benen. Niet via een spiegel, maar via een camera. Schiphol doet exact hetzelfde bij de douane. Toegegeven, het zijn geen spiegels (misschien is dat je bezwaar) maar het zijn altijd camera's die je van alle kanten bekijken. En wat daar nog vervelender aan is: alles wordt gefilmd en opgeslagen. Dat doen spiegels niet.

Quote:
Het lijkt gvd op de Gestapo! Maar dat is het natuurlijk ook, het is gewoon een kutdictatuur.

Zie je wel, je blinde haat tegen Rusland heeft groteske proporties aangenomen Laughing

[edit]Jawel hoor, ook schiphol heeft gewoon spiegels hangen bij de passpoort controle Laughing [/edit]

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
't Is geen argument Tedje. Ik kan ook zeggen dat jouw blinde haat tegen Rusland groteske proporties aangenomen.

Hahaha! het wordt steeds grotesker. Nou is het al haat. Je lijkt wel een islamiet.

Quote:
Oh jee, krijgen we dat weer. Ik zit op de kast, jij in de gordijnen.

Natuurlijk! Je ziet het alleen zelf niet. Je schreeuwt, beschuldigt en gaat op de persoon. En dat doe je niet omdat je rustig op jouw stoel zit, maar omdat je boven op de kast zit!

Quote:
Geen idee. Ik vind jou bekrompen, en ik heb dat vrij goed uitgelegd.

Je hebt niks uitgelegd. Je probeert mij als persoon te diskwalificeren omdat ik met Russen slechte ervaringen heb gehad en daarom niet meer naar Rusland wil.
Ik vind Russen bekrompen. Ze hangen een zeer bekrompen en orthodoxe religie aan en maken al 100 jaar de verkeerde keuzes: Eerst lopen ze blind achter communisten aan en vervolgens kiezen ze voor een dictatuur die geleid wordt door corrupte kapitalisten. Hoe dom kun je zijn?

Quote:
Op een all-inclusive cruise gaan met een reisleider,

Goed lezen, Cliff! Ik ben helemaal niet op een all-inclusive cruise geweest, Dat heb ik al uitgelegd. maar door jouw gespartel en wild om je heen slaan heb je dat kennelijk niet gezien.

Quote:
klagen dat Russen geen Engels spreken,

Ik klaag niet dat ze geen Engels spreken, ik prees een Rus die dat wel deed. De nuance daarin ontgaat jouw kennelijk.

Quote:
roepen dat de balie bij de douane te hoog is terwijl deze even hoog is als op Schiphol

Dat is helemaal niet waar. In St. Petersburg zijn ze veel hoger en onvriendelijker. Heb je de foto niet gezien?

Quote:
een land wat qua oppervlakte de halve wereld beslaat beoordelen op het bezoeken van een paar km2,

Goh, ik ken de geschiedenis waaruit blijkt dat het een kutland is en tijdens mijn vakantie werd dat helemaal bevestigd.

Quote:
't Is een volkomen illusie.

Dat is geen illusie, er worden geen zaken gedaan met Russische operators en dan krijg je ook geen Russen als gast.

Quote:
Noem de naam eens zodat ik dat kan controleren! Kom op!

Om vervolgens in alle toonaarden te zwijgen. Maar ik weet het niet, dat zou ik hen moeten vragen.

Quote:
De spiegels zijn er om te kijken of jij niets achter de balie verbergt. Misschien nog nooit opgevallen, maar zelfs de supermarkten in Nederland controleren jouw benen. Niet via een spiegel, maar via een camera.....

Waar die spiegels voor zijn weet ik, maar dat maakt een bezoek aan die Russische balie niet minder intimiderend en bijzonder klant-onvriendelijk. En dan hebben we het nog niet over die halve nazi's die achter dat loket vanuit hun hoge positie op je neerkijken. Het is allemaal bedoeld om te intimideren en dat zijn camera's in supermarkten en op Schiphol niet.

Quote:
[edit]Jawel hoor, ook schiphol heeft gewoon spiegels hangen bij de passpoort controle Laughing [/edit]

Zie je ook hoe open het op Schiphol is? En mag je tegen een Nederlandse douanier niets zeggen? Volgens mij wel.

Man,. man, man, je zit hier met schuim om je mond te typen, dat is wel te merken.
Ga er 6x per jaar heen, van mij mag je. Ik ga niet mee, ik heb de neus vol van Russen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Hahaha! het wordt steeds grotesker. Nou is het al haat. Je lijkt wel een islamiet.

Jammer dat je de spiegel niet ziet. Jij begint met 'blinde adoratie' als ik alleen maar zeg dat het land zo slecht niet is als jij denkt. Ik spiegel even: mijn blinde adoratie is hetzelfde als jouw blinde haat.

Maar zelfreflectie is bij jou echt totaal afwezig.

Quote:
Je schreeuwt, beschuldigt en gaat op de persoon. En dat doe je niet omdat je rustig op jouw stoel zit, maar omdat je boven op de kast zit!

Tekst is tekst. De rest is jouw interpretatie.

Quote:
Je probeert mij als persoon te diskwalificeren

Neuh, ik vind je wel een toffe gast. Maar ik vind je op dit punt bekrompen. Deal with it. Ik zeg dus niet dat je bekrompen bent, maar dat ik je bekrompen vind. Ik hoop dat je dat verschil ziet.

Quote:
vervolgens kiezen ze voor een dictatuur die geleid wordt door corrupte kapitalisten.

Geheel naar westers voorbeeld Laughing Misschien heeft Royy dan toch wel gelijk, wij zijn de superieure cultuur.

Quote:
In St. Petersburg zijn ze veel hoger en onvriendelijker. Heb je de foto niet gezien?

Yep, 't maakt geen bal uit. En ik ben bij beiden veel vaker dan jij, zowel in Schiphol als in St. Petersburg.

Ik geef je wel deze: de spiegels zijn groter in Rusland. Blij mee?

Quote:
er worden geen zaken gedaan met Russische operators en dan krijg je ook geen Russen als gast.

Want websites als booking.com en trip-advisor werken niet in Rusland begrijp ik? Joh, zelfs de door jouw genoemde hotels daar zie je Russische reviews van op Tripadvisor en Booking.com. Er zijn geen Rusvrije hotels. Kan ook gewoon niet en die conclusie kun jij ook trekken. Zouden er hotels zijn waar jij als Nederlander niet in komt? Nee, zijn er ook niet.

Quote:
Maar ik weet het niet, dat zou ik hen moeten vragen.

Doe eens, kunnen we lachen. Krijg ik een euro voor elke Russische review van dat hotel? Spreken we dat af Very Happy

Quote:
Waar die spiegels voor zijn weet ik, maar dat maakt een bezoek aan die Russische balie niet minder intimiderend en bijzonder klant-onvriendelijk.

Je reist niet veel. Douanes zijn er niet om klantvriendelijk te zijn. Ze kijken of het veilig is om je binnen te laten. In de VS moet je vingerafdrukken afgeven en stellen ze vragen over je creditcard-aankopen van afgelopen maand. En vorige bezoeken aan andere landen. En wat je daar komt doen. En hoe lang je blijft. En tot voor kort moest je zelfs een verklaring ondertekenen dat je niet met de Nazi's had samengewerkt in WOII.

Voor een tegenstander van de EU ben je wel iets teveel gewend geraakt aan vrij rondreizen tussen landen denk ik. Het wordt pas echt vervelend als je je moet uitkleden Tedje, dan heb je een vervelende ervaring. Of als je gescheiden wordt van je partner en ondervraagt, wat in de VS regelmatig gebeurt.

Maar maak jij je vooral druk over een hoge balie en een spiegel. Het sterkt mijn mening dat je nogal een bekrompen reiziger bent die zijn eigen taal en cultuur als leidraad neemt voor 'hoe het zou moeten zijn'.

Quote:
Zie je ook hoe open het op Schiphol is? En mag je tegen een Nederlandse douanier niets zeggen? Volgens mij wel.

Ik heb gewoon gesprekken met die prachtige Russische dames hoor. En ik lach er ook gewoon naar. Mocht je er ooit nog eens komen, probeer het dan en laat je geen angst aanpraten door de reisleider.

Die mensen zien duizenden reizigers per dag en maken vanalles mee. Iemand die naar ze glimlacht, daar slaan ze je echt niet voor in de boeien.

Quote:
Man,. man, man, je zit hier met schuim om je mond te typen, dat is wel te merken.

? Ben je nou ook al helderziend?

Ik vermaak me juist wel met zo'n discussie, vooral ook omdat ik mooi kan spiegelen vanuit welke beperkingen jij naar de rest van de wereld kijkt.

Quote:
Ga er 6x per jaar heen, van mij mag je.

Ik maak me niet echt druk over wat van jou mag of niet. Ik hoop dat jij dat ook doet met mijn mening hè... maar ik vermoed dat al dat geraaskal over op de kast zitten en schuimbekken vooral aan de Limburgse kant van het toetsenboard zit.

Maak je niet te druk Tedje, het is maar een mening he.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Moah... ik zou toch mijn eigen mening over Guatemala niet zo serieus nemen. Ik ben er nooit geweest.

Is ook een corrupte bende. Royy weet dat soort dingen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tja, toch gun ik het je wel dat je eens (voor levenservaring dan hè) in Zuid-Italië een zaakje opent, er op een dag een paar mannen langskomen die jou een financiële bijdrage vragen voor de veiligheid van de gemeenschap. Ze geven daarbij aan je winkel te zullen beschermen tegen precies die types die ze zelf zijn.

Je hebt twee keuzes:

1) Je betaalt
2) Je betaalt niet, en je winkel staat binnenkort in de fik

Dit gebeurt in onze economische unie Royy, binnen onze grenzen. En als Nederlanders vinden we daar natuurlijk vanalles van... maar feit blijft dat er nagenoeg niets tegen gebeurt.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Tja, toch gun ik het je wel dat je eens (voor levenservaring dan hè) in Zuid-Italië een zaakje opent, er op een dag een paar mannen langskomen die jou een financiële bijdrage vragen voor de veiligheid van de gemeenschap. Ze geven daarbij aan je winkel te zullen beschermen tegen precies die types die ze zelf zijn.

Je hebt twee keuzes:

1) Je betaalt
2) Je betaalt niet, en je winkel staat binnenkort in de fik

Huh? Dit klinkt als de FIOD. Alleen steken die je winkel niet in de fik, die gaan net zolang door tot je zaak failliet is en jij achter de tralies zit.

Quote:
Dit gebeurt in onze economische unie Royy, binnen onze grenzen. En als Nederlanders vinden we daar natuurlijk vanalles van... maar feit blijft dat er nagenoeg niets tegen gebeurt.

Maar daarom begeef ik me ook niet al te veel in corrupte landen of gebieden Cliff, ik wil het simpelweg niet steunen.

Maar je start nu een pleidooi om Italie uit de EU te mikken?

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Was't maar alleen Italië! In veel Zuidelijke en Oostelijke landen werkt het zo Royy.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 0:53 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Nou, nee. De Maffia is niet overal, Cliff. Niet op die manier, in elk geval. La Cosa Nostra was niet in Chili, niet in Brazilië, niet in Uruguay, niet in Venezuela niet in Colombia, niet in Perú. niet in Ecuador, niet in Bolivia, niet in Costa Rica, niet in Nicaragua. In Mexico, Honduras, El Salvador, Haití, Panamá en Paraguay had je wel zoiets als Maffia-praktijken, zoals de Mara Salvatrucha bijvoorbeeld. Wel is waar dat er nieuwe vormen van Maffia-praktijken de kop opsteken in sommige steden in noord-Chili, in Venezuela, in Argentinië.

Ook Syrië onder de Ba'ath partij (Assad cs) was een perfect georganiseerd land waar georganiseerde misdaad geen kans kreeg.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik geloof je op je woord Willem, geen ervaringen mee. Wat ik wel ken zijn de verhalen uit Italië, Spanje (Marbella), Roemenië, voormalig Joegoslavië, Oekraïne, Rusland, etc.

Daar is beschermingsgeld vaak standaard.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 13:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Jammer dat je de spiegel niet ziet. Jij begint met 'blinde adoratie' als ik alleen maar zeg dat het land zo slecht niet is als jij denkt. Ik spiegel even: mijn blinde adoratie is hetzelfde als jouw blinde haat.

Ik hou ermee op, Cliff. Jij begint hier te briesen met het schuim rond je mond omdat ik wat over Russen zeg, Daarbij speel je tot twee keer op de man. en dat heb ik niet nodig.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Groetjes uit Rusland!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nou Royy, ik heb fantastisch mooie steden gezien. En alleen de Hermitage zou al 5 dagen vakantie waard zijn.
De enige dissonantie was het bijzonder onvriendelijke en ontoeschietelijke volk.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik weet genoeg...

Twelve reasons why Russia SUCKS

(en waarom Amerikanen fantastisch zijn):

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

Nou weet ik niet in hoeverre dat allemaal in scene werd gezet, maar ik weet wel het volgende:
Ik ging op vakantie in de VS met in mijn achterhoofd dat het oppervlakkige mensen waren. Maar bij terugkeer heb ik mijn hele visie op de Amerikaan bijgesteld. Hij was vriendelijk, spraakzaam, geïnteresseerd, positief en verre van oppervlakkig. Hij voldeed helemaal niet aan het beeld dat ik (wij) er via de media van hadden gekregen.
Er klopt een hoop niet aan de VS, maar de mensen zijn over het algemeen heel goed in de omgang.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
briesen met het schuim rond je mond.

Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Er klopt een hoop niet aan de VS, maar de mensen zijn over het algemeen heel goed in de omgang.

Klopt, Amerikanen zijn supervriendelijk.

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2021 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Klopt, Amerikanen zijn supervriendelijk.

Ik dacht altijd dat die vriendelijkheid fake was, maar dat is niet zo.

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2021 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik werd dan weer hardhandig uit een cafee gezet omdat ik met een Armeen een pilsje wilde drinken in Boston.

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2021 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Ik werd dan weer hardhandig uit een cafee gezet omdat ik met een Armeen een pilsje wilde drinken in Boston.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit de reden is geweest. Er hoort vast nog wat bij dat verhaal.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit de reden is geweest. Er hoort vast nog wat bij dat verhaal.

De reden was dat men in die kroeg geen zuidelijk uitziende personen wilden bedienen.(de Armeen?)
Ik stapte ook met afgrijzen door de stegen over de slapende beschonken zwervers van New-York. Wat een kutstad. Philadelphia, Boston en Chicago, hetzelfde. Je zult er maar wonen.
Het is me nog steeds een raadsel hoe een rijk land zoveel armoedzaaiers kan kweken.
In het zuiden ging ik meestal naar het Mexicaaanse deel van de steden. Dat kon toen nog.
Eigenlijk kon alleen New Orleans tijdens Mardi-Gras er mee door.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
De reden was dat men in die kroeg geen zuidelijk uitziende personen wilden bedienen.(de Armeen?)
Aha, de reden was dus discriminatie.

Quote:
Ik stapte ook met afgrijzen door de stegen over de slapende beschonken zwervers van New-York. Wat een kutstad. Philadelphia, Boston en Chicago, hetzelfde. Je zult er maar wonen.

Dat vind je in alle grote wereldsteden, maar het zijn nou eenmaal diezelfde grote wereldsteden die ook allemaal dat moois hebben dat wij willen bezoeken.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2021 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb niks met wereldsteden. Het stinkt er altijd naar uitlaatgassen en poep, zwervers dwalen met dode ogen door hun straten.
Maar ik kan wel in vervoering raken van een mooi bos met stokoude bomen, of een gekartelde bochelberg. Kromme, met de wind meebuigende dennen, een verstilde plas bij zonsondergang, dolfijnen die in de boeggolf spelen. Ook een ruïne van een oude beschaving raakt mij. Een zeesleper die door de branding ploegt. Een rivier in een oerwoud met krokodillen op zandbanken. Vuursteenschilfers van Neanderthalers, uitstekend boven onze eigen stuifzanden na een regenstorm.
Gelukkig verschilt elk mens van alle anderen. Ik ben eigenlijk wel tevreden met mijzelf, mijn leven, de mijnen en mijn herinneringen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2021 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zou er ook niet willen wonen, maar ik wil wel de bijzondere dingen zien die daar zijn.