Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » shell verlaat het zinkende EU schip.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
shell verlaat het zinkende EU schip.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2021 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Shell verlaat het via groenlinks en de vvd, het de EU regels toegedane Nederland, in navolging van Unilever. Nu onze boeren nog wegtreiteren en we zijn volledig op volkstuintjes rond Amsterdam toegewezen. Nu POETIN nog verder in het harnas jagen, via toespraken van Rutte, en we kunnen de hele winter onder de dekens duiken. Zodat we niet doodvriezen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2021 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

CO2-gek Timmerfrans kan het Shell heel moeilijk maken en dan is het wel handig dat de Britten uit de EU gestapt zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2021 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
CO2-gek Timmerfrans kan het Shell heel moeilijk maken en dan is het wel handig dat de Britten uit de EU gestapt zijn.

Maar waarom laten we dit alles gebeuren.
Ik vind de beweerde komende klimaat verandering ook niet leuk, zeker nu het klimaat compleet door idioten en leugenaars werd gekaapt Er waren aantoonbaar nog nooit zoveel IJsberen, Biocentrales zijn aantoonbaar de grootste vervuilers, en de zeespiegen voor onze kusten stijgt gemiddeld volgens de KNMI maar 1,4 mm, sinds 1900.
Wat is dat toch bij de Westerse mens, Lossen onze hersens massaal op, Is het voortijdige Dementie? Wie het weet mag het zeggen.
We kunnen hier ook links niet uitsluitend de schuld van geven, want de SP is niet zo gek.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Maar we schieten wel mooi op met het slachten van de kippen met de goeden eieren.
De Shell is nu ook weg. De Hoogovens schiet al mooi op, Nu Phillips nog, samen met onze Landbouw industrie, die wil verhuizen naar Oost-Europa, waar onze scheepsbouw al zit. Gelukkig stijgt onze zeespiegel met 1,4 mm zodat over dik duizend jaar het complete debacle dat ons land is geworden, onder die zeespiegel verdwijnt. Of denkt iemand dat de Noord-Afrikanen de dijken gaan ophogen.
In mijn jeugd kwamen vertegenwoordigers van bedrijven aan mijn deur die probeerden mij warm te maken voor Werkspoor, de machinefabrieken van Verolme en werken bij de NS. Zelfs probeerde men mij warm te laten lopen voor het lassen van sluisdeuren bij de waterkeringen.(in de kost in barakken) Ook Philips gooide hoge ogen evenals Fokker. Zelfs Australië en Nieuw-Zeeland toonden interesse.
Gelukkig hebben we nu wel figuren gekweekt die uitstekende artikelen over die vergane glorie kunnen schrijven Ik heb dat ook eens geprobeerd, toen zat ik op een zeesleper op weg naar Karachi van het toen nog bloeiende bedrijf van de firma Smit uit Maassluis.
Heeft men in de giftig groene Randstad echt niet in de gaten dat sociale luchtkastelen moeten worden betaald.

PS ik heb niks tegen de oorspronkelijke Amsterdammers, Hagenaars of Utrechters, en ook niet tegen figuren uit Rotterdam.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik vind de beweerde komende klimaat verandering ook niet leuk, zeker nu het klimaat compleet door idioten en leugenaars werd gekaapt Er waren aantoonbaar nog nooit zoveel IJsberen, Biocentrales zijn aantoonbaar de grootste vervuilers, en de zeespiegen voor onze kusten stijgt gemiddeld volgens de KNMI maar 1,4 mm, sinds 1900.
Wat is dat toch bij de Westerse mens, Lossen onze hersens massaal op, Is het voortijdige Dementie? Wie het weet mag het zeggen.
We kunnen hier ook links niet uitsluitend de schuld van geven, want de SP is niet zo gek.

De SP is wel van het beboeten van vervuilers. Ze ontkennen de klimaatverandering niet maar willen de rekening neerleggen bij bedrijven als Shell en overige industrie. Drie maal raden wie uiteindelijk betaalt? Ons bedrijf heeft er ook last van. Fors stijgende gasprijzen en CO2-emissie zorgen voor een miljoenen kostenpost. Denk je dat aandeelhouders een stuk vlees minder op de BBQ leggen? De hele houding van de SP snap ik in deze niet.

Datzelfde geldt voor hun standpunt van het verhogen van het minimumsalaris omdat het modaal inkomen is gedaald tot de armoedegrens. Het minimumsalaris verhogen beïnvloedt het hele loongebouw waardoor er nog meer scheefgroei ontstaat in de harde getallen. Omdat werkgevers de meerkosten zullen verhalen op de consument zijn de laagverdieners uiteindelijk de dupe. Het zijn standpunten voor politiek gewin. Doelgroep zijn de laagverdieners die nu vaak huisvesting vinden bij PVV en FVD.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliox schreef:
Poendert schreef:
Tedje van Es schreef:

De SP is wel van het beboeten van vervuilers. Ze ontkennen de klimaatverandering niet maar willen de rekening neerleggen bij bedrijven als Shell en overige industrie. Drie maal raden wie uiteindelijk betaalt? Ons bedrijf heeft er ook last van. Fors stijgende gasprijzen en CO2-emissie zorgen voor een miljoenen kostenpost. Denk je dat aandeelhouders een stuk vlees minder op de BBQ leggen? De hele houding van de SP snap ik in deze niet.

Datzelfde geldt voor hun standpunt van het verhogen van het minimumsalaris omdat het modaal inkomen is gedaald tot de armoedegrens. Het minimumsalaris verhogen beïnvloedt het hele loongebouw waardoor er nog meer scheefgroei ontstaat in de harde getallen. Omdat werkgevers de meerkosten zullen verhalen op de consument zijn de laagverdieners uiteindelijk de dupe. Het zijn standpunten voor politiek gewin. Doelgroep zijn de laagverdieners die nu vaak huisvesting vinden bij PVV en FVD.

Wat ziet u als de oplossing. Ikzelf kan me trouwens prima redden. We steunen financieel onze kinderen weleens hoewel die zich ook goed redden. Schulden zitten ook vaak vast op onnadenkendheid van de schuldenaar en de verkoper. Dus op stommiteit.
Nogmaals noem een oplossing.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:

Omdat we een dom slap volkje zijn.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Cliox schreef:
Poendert schreef:
Tedje van Es schreef:

Wat ziet u als de oplossing. Ikzelf kan me trouwens prima redden. We steunen financieel onze kinderen weleens hoewel die zich ook goed redden. Schulden zitten ook vaak vast op onnadenkendheid van de schuldenaar en de verkoper. Dus op stommiteit.
Nogmaals noem een oplossing.

De hand in eigen boezem steken, een paar losse flodders: Belastingverhogingen terugdraaien op het laag-BTW-tarief. De verhoging van de geveinsde calculatiefout op de energierekening terugdraaien. Minder geld naar het buitenland en je immigratiebeleid anders organiseren. De primaire levensbehoeftes betaalbaar maken. Gezond eten goedkoper maken.

Zorgen dat het stroomnetwerk wordt uitgebreid zodat meer gesaldeerd kan worden. Zorgen voor een interessante salderingsregeling. Bijtelling op elektrische auto's verlagen, elektrisch rijden beter faciliteren. Het winstoogmerk uit de zorg halen.

Als je dan toch wat bij de mensen wil wegplukken, verlaag uitkeringen, WW, geen kinderbijslag bij >1 kind, zorgtoeslag niet zonder meer toekennen, verhoog accijnzen op brandstof, alcohol en sigaretten. Voer een suikertax in.

Ik kan nog uren doortypen over wat je allemaal kunt doen maar de rekening neerleggen bij de grootvervuilers vind ik te makkelijk. Zeker omdat iedereen weet wie de rekening belaalt. Dat stukje zelfreflectie mis ik bij de SP.

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2021 0:53 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Dat is vreemd nieuws en spoort niet met de feiten vanuit Rutte zijn kliekje koningshuis-professoren...

De door staatsdiefstal immens rijk geworden Oranjes waarvan nu Willem de zakken vult zouden
vanwege hun enorme internationale uitstraling onmisbaar zijn voor een bedrijf als Shell...

Immers het predicaat ''Royal'' en de ongelooflijk indrukwekkende aanwezigheid van de immer belasting ontduikende
Bea en Willem alleen al zou Shell ''geen windeieren'' leggen....

Of koningshuisfetisjist Rutte heeft ons al die jaren systematische voorgelogen of Shell is irrationeel bezig.

Drie maal raden wat het dicht bij de werkelijkheid ligt.

Overigens hebben de libereale dieven van VVD, D66, CDA en de PvdAlaaah huize
al hun staatsinvloed verpatst aan het internationale neo-liberale waardenvrije bedrijfsleven waar ze
zelf vaak via via weer persoonlijk aan verdienden...

Verwacht van types als non-valeur Rutte noch van Shell geen enkel loyaliteit dan ook aan ons land of ons volk.

Nederland is door Shell leeggeplunderd en inmiddels ook verkracht (Groningen voelt de naschokken)
dus het wordt tijd om te gaan... zo simpel is de redenering.

In dezen handelt Shell hetzelfde als al eerdere in Nigeria deden.... wij zijn gelijk aan een Afrikaanse landje geworden.
en de neo liberale zelfhaatdienders hebben daar voor jarenlang gestreden...

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2021 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Joost Bakker schreef:
Dat is vreemd nieuws en spoort niet met de feiten vanuit Rutte zijn kliekje koningshuis-professoren...

De door staatsdiefstal immens rijk geworden Oranjes waarvan nu Willem de zakken vult zouden
vanwege hun enorme internationale uitstraling onmisbaar zijn voor een bedrijf als Shell...

Immers het predicaat ''Royal'' en de ongelooflijk indrukwekkende aanwezigheid van de immer belasting ontduikende
Bea en Willem alleen al zou Shell ''geen windeieren'' leggen....

Of koningshuisfetisjist Rutte heeft ons al die jaren systematische voorgelogen of Shell is irrationeel bezig.

Drie maal raden wat het dicht bij de werkelijkheid ligt.

Overigens hebben de libereale dieven van VVD, D66, CDA en de PvdAlaaah huize
al hun staatsinvloed verpatst aan het internationale neo-liberale waardenvrije bedrijfsleven waar ze
zelf vaak via via weer persoonlijk aan verdienden...

Verwacht van types als non-valeur Rutte noch van Shell geen enkel loyaliteit dan ook aan ons land of ons volk.

Nederland is door Shell leeggeplunderd en inmiddels ook verkracht (Groningen voelt de naschokken)
dus het wordt tijd om te gaan... zo simpel is de redenering.

In dezen handelt Shell hetzelfde als al eerdere in Nigeria deden.... wij zijn gelijk aan een Afrikaanse landje geworden.
en de neo liberale zelfhaatdienders hebben daar voor jarenlang gestreden...

Vanuit uw haat richting grootverdienende Oranjes slaat u een verkeerde afslag af volgens mij.
Denkt u werkelijk dat via het plunderen van de bankrekeningen van mensen die rijker zijn dan u, Nederland met dat in verhouding schijntje aan centen, er weer bovenop zal helpen? Nou ik niet. Die paar centen die bij de Oranjes of de Heinikken familie,s blijven hangen, maken op het enorme bedrag van de Rijksbegroting niks uit.
Daarnaast maakt het Oranje gebeuren met hun prachtige parken en toch verplicht te onderhouden gebouwen wel degelijk indruk bij de geldhandel B0-Bo figuren.
Kortom door het doorstrepen van de Oranje of Heineken centen krijgt u of een gescheiden dame in de bijstand geen cent minder of meer.

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2021 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je haat tegen Oranje-Critici die de waanzin en onrechtmatigheid van deze belasting ontduikende corrupte Duits Russische
nazaten blootleggen...

Dat mag niet verbloemen dat ik gewoon gelijk heb.

Shell geeft niks om de (hooguit negatieve) uitstraling van Willempie wiens doen en laten de paplepel nooit ontgroeid is.

De valse illusies van Rutte daarover kunnen naar het rijk der fabelen worden verwezen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2021 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
Shell verlaat het via groenlinks en de vvd, het de EU regels toegedane Nederland, in navolging van Unilever. Nu onze boeren nog wegtreiteren en we zijn volledig op volkstuintjes rond Amsterdam toegewezen. Nu POETIN nog verder in het harnas jagen, via toespraken van Rutte, en we kunnen de hele winter onder de dekens duiken. Zodat we niet doodvriezen.

Gelukkig maar voor Rutte dat de subsidiesponzen van Milieudefensie, Greenpeace, Oxfam Novib hier wel blijven.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wat het slachten uit jaleursegheid van kippen met gouden eieren betreft. Dan las ik net het volgende.

Shell realiseerde in 2019 een winst voor belastingen van ongeveer 600 miljoen dollar in Nederland. Omgerekend werd ruim 300 miljoen euro aan winstbelasting en royalty’s afgedragen, waarvan zo’n 290 miljoen euro via Shells aandeel in de joint venture NAM. Los van NAM betaalde Shell in 2019 – na verrekening van verliezen uit het verleden – ongeveer 14 miljoen euro winstbelasting in Nederland.

Als we zo nog even doorgaan, vraag ik me af waarvan we straks onze uitkeringen betalen.
(Hogere belastingen voor de nog wel productieve Nederlander?)
Hoeveel belasting betaalde Unilever eigenlijk?
En Philips, DSM, De boeren en tuinders, De gezamenlijke bierbrouwers? enz, enz.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je bedoelt:

Ik maak me zorgen waar waar we straks de elite mee betalen?

Vergis je niet de corrupte D66 betaalt haar clientisme (stemvee) in het voortgezet onderwijs inmiddels
salarissen van 45000 tot 66..000 euro per jaar...

Dit is de enige reden waarom zo'n ongelooflijke kwaadaardige pro-massa-immigratie en pro-Islam partij
aan haar zeteltjes komt.

D66, een walgelijke sluwe partij die tientallen jaren lobbyde in Brussel om oorlogsmisdadiger en Islamist
(grote ISIS steun en nog steeds Islamistenvriend) Erdogan tot de EU toe te laten.
Zo zou het grootste land binnen de EU Turkije worden met onbeperkte aanvallen en volksstromen
om de boel in de rest van de EU over te nemen.

De D66 clienten (over wie men altijd zo zielig doet) verdienen dus inmiddels zo'n slordige
3750 tot wel 5000 euro per maand voor een lesje uit een methode herhalen plus
wat brainwashing met D66 standpunten over foute witte mensen en de zogenaamde
omkeerbare van hun eeuwige onbeperkte massa-immigratie ideologie.

In de metaalsector verdient men voor een eveneens 40 urige werkweek (plus alle extra taken)
voor 21 jaar en ouder een loon van € 1.701 per maand a 2700 per maand...

LET OP:
Hiermee verdienen ervaren technici nog minder dan een beginnend vuilmisman volgens
gemeentelijk CAO a 14 euro per maand is 2400 euro per maand minimum loon.

Dat geldt ook voor de vele technici in dit land die werkelijk concrete zaken tot stand brengen in plaats
van slecht opgevoede en mentaal misvormde leerlingen de maatschappij inschoppen.

Ik adviseer mijn neven en nichten dan ook: Doe GEEN TECHNIEK want je bent speelbal van
sjarlatans, dik verdienende en op uitbuiting gebaseerde bulshiit jobs genaamd managers,
accountants etc. etc,.

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2021 0:28 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Metaalsector is kanker dat vroegtijdig roest laat rusten - alleen geschikt voor getikte .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Dec 02, 2021 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

Omdat we een dom slap volkje zijn.

Tegenwoordig mogelijk wel, maar in het verleden via onze ouders zeker niet.
Zelfs na de oorlog, toen ik op zee zat, kwamen we in zelfs de kleinste exotische havens Nederlandse schepen tegen.
Nu lijkt dat een uitzondering te zijn.
Ver stroomopwaarts langs de Orinoco in Venezuela, midden in het oerwoud, spotte ik destijds een Nederlandse Baggermolen.
Waar zijn al die mannen gebleven. Lopen die nu met een knotje boven op hun hoofd, aan de leiband van hun bazin?
Het valt mij op dat Nederlanders nog steeds een aantal goede zaken kunnen opstarten, maar die uitstekend lopende zaken na een fusie met buitenlanden, altijd weer snel kwijtraken. Zie Shell, Unilever, Daf, onze zeer bekwame boeren, vissers en tuinders.
Dus de kennis is hier wel, maar het doorzettingsvermogen ontbreekt. Mede door de regelzucht van onze kabinetten en politieke partijen gaat de zaak bijna altijd voor Nederland over de kop.
Het kan allemaal snel gaan. Ik was eens in VIDIN, eens een bloeiende Bulgaarse havenstad aan de Donau. Een overgebleven inwoner vertelde dat daar minstens 120.000 mensen hadden gewoond. De meesten waren vertrokken. (volgens de Burgermeester nog 40.000 over. Duidelijk een leugen)
Moderne havenkranen stonden te verroesten rond de havens voor leeggestolen loodsen. De machinerie die via verhoogde stalen schotten de dijken ophoogde in het verleden, stonden omdat de deksels als oud ijzer waren gestolen, te vergaan in een halve meter roestwater, terwijl in de moderne, maar uitgebluste straatlantarens, werden bewoond door krijsende legers kraaien en eksers.
Dit alles was veroorzaakt nadat de EU sancties had opgelegd aan Servie. Sancties waarvan de Serven geen enkel nadeel van ondervonden, maar die de Bulgaren de nek omdraaiden.
Dus zo snel kunnen stomme beslissingen van bureaucraten, een complete economie om zeep helpen.