Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Meer geld voor het onderwijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat een ellende dit...

“De doelstelling om twintig procent cultureel divers personeel te hebben, die halen wij niet. We zitten op 12,8 procent. We zien echter wel een positieve ontwikkeling bij met name de nieuwe mensen die we aannemen.”

Waarom wel latijn maar geen Surinaams op het gymnasium?

De spreekwoorden zijn allemaal met Nederlandse namen

https://www.scienceguide.nl/2021/11/dekolonisatie-betekent-ook-geen-kennisimperialisme-bij-internationalisering/

Dat mensen hiermee bezig zijn en ook gewoon serieus genomen worden... dit is zó Randstad.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Wat een ellende dit...

“De doelstelling om twintig procent cultureel divers personeel te hebben, die halen wij niet. We zitten op 12,8 procent. We zien echter wel een positieve ontwikkeling bij met name de nieuwe mensen die we aannemen.”

Waarom wel latijn maar geen Surinaams op het gymnasium?

De spreekwoorden zijn allemaal met Nederlandse namen

https://www.scienceguide.nl/2021/11/dekolonisatie-betekent-ook-geen-kennisimperialisme-bij-internationalisering/

Dat mensen hiermee bezig zijn en ook gewoon serieus genomen worden... dit is zó Randstad.

Beste meneer Cliff. Er bestaat geen Surinaams.
Bedoelt u misschien Hindoestaans, of een indiaanse taal, Creools wellicht, of Javaans. Een kameraad kon zich prima redden in het Maleis in een Indisch restaurant.
Of nemen we de groep die de grootste bek heeft.
Nederlandse Surinamers.
Hindoe,s 45%
Creools 40%
Javaans 7%
Chinees 3%
Marons 3%

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Precies mijn punt.

Het hoger onderwijs wordt overspoeld met politiek correctivisme, voornamelijk rechtstreeks afkomstig uit de Randstad. In de provincie kijken we hier echt met grote vragende ogen naar: zijn jullie nou echt helemaal gek geworden?

Het lijkt wel een wedstrijdje te worden daar 'wie deugt het meest'.

Kijk eens naar dit 'akkoord', zo'n beetje alleen ondertekend door HBO en Universiteiten uit Amsterdam e.o.:
https://www.scienceguide.nl/2020/09/amsterdam-is-diverser-dan-ooit-nu-nog-het-hoger-onderwijs/

Dat je zoiets überhaupt in een akkoord gaat vastleggen joh, dat is toch alleen voor de 'bühne'. Kijk ons eens deugen.

Misschien kunnen ze zo'n akkoord maken voor negers, homo's, vrouwen, gehandicapten, etc. Voor iedere minderheidsgroep een gezamenlijk akkoord ondertekenen en veel media-aandacht genereren 'kijk ons eens deugen'.

Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld dat je geen groeperingen uitsluit. Ik zou me kapot schamen om daar met collega-scholen een akkoord voor te moeten ondertekenen. Maar nogmaals: ik weiger onderscheid te maken op een aangeboren eigenschap. Dat is het enige akkoord wat ik nodig heb en sluit ik wel met mezelf.

Iemand die denkt gediscrimineerd te worden mag zich altijd melden. Ik heb er al een aantal gehad hoor. Die vonden dat er te weinig mensen met een kleurtje in het PR materiaal zaten. Daar heb ik dan een hele discussie mee dat wij geen geregisseerd PR materiaal maken, wij maken foto's tijdens echte lessen, workshops, praktijkopdrachten etc. en gebruiken die als PR uiting. Als daar weinig mensen met een kleurtje op staan komt dat dus omdat er weinig mensen met een kleurtje aanwezig zijn. Zijn ze er wel, dan komen ze net zo goed op de foto: een realistische weergave van de werkelijkheid dus.

Wat wil zo'n klager nou, dat we speciaal op huidskleur geselecteerde fotomodellen gaan inzetten die met twee linkerhanden een hamer vasthouden tijdens een praktijkles en dat in een folder zetten? Hou toch op met je woke onzin.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Boehoee........ straks moeten ouders weer even zelf voor hun kinderen zorgen.
https://www.pzc.nl/walcheren/ouders-zien-de-bui-al-hangen-niemand-wil-meer-schooltje-spelen~a006c48a/

Misschien is het omdat ik zelf geen kinderen heb hoor, maar waarom is het zo vreselijk je eigen kinderen te moeten opvoeden? Omdat je dan geconfronteerd wordt met hoe verwende nesten het eigenlijk zijn?

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2021 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Boehoee........ straks moeten ouders weer even zelf voor hun kinderen zorgen.
https://www.pzc.nl/walcheren/ouders-zien-de-bui-al-hangen-niemand-wil-meer-schooltje-spelen~a006c48a/

Misschien is het omdat ik zelf geen kinderen heb hoor, maar waarom is het zo vreselijk je eigen kinderen te moeten opvoeden? Omdat je dan geconfronteerd wordt met hoe verwende nesten het eigenlijk zijn?

Je kunt je eigen kinderen niet opvoeden omdat je daar de opleiding niet voor hebt.
Als je loodgieter wilt worden moet je minstens zelf een opleiding van een bekwame loodgieter hebben gehad. Een boer hetzelfde. Bekijk voor de aardigheid de prachtige dakgoten eens in Roemenie.
Ook een schoolmeester moet eenzelfde soort opleiding hebben gevolgd, en die kennis bezitten.
Daarnaast heb ik met verbazing de reken lesboeken van mijn kleinkinderen bekeken. Ik snapte er niks van. Geen wonder dat men tegenwoordig nog nauwelijks kan hoofdrekenen en schrijven.

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2021 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Diversiteit zal nooit werken, Het ene ras(sorry, discriminatie?) is in sommige richtingen beter dan een andere.
In de VS heeft men dat volgens mijn "blauwe" boekje anders opgelost.
Toelatings punten voor een universiteit worden verdeeld volgens de volgende raciale (Foei!)regelingen.(
Bij Oost-Aziaten worden er altijd 50 punten afgetrokken.
Blanken blijven op hun behaalde score,s staan.
Afro-Afrikanen krijgen er 230 punten bij.
Hispani moeten het met een bescheiden 185 punten extra doen.

Als dit niet het geval was zouden alle universiteiten in de VS uitsluitend worden bevolkt door 90% Aziaten, en 10 verdwaalde blanken. De rest moet dan naar het bijzonder onderwijs.

Ook het soort cultuur zegt veel over de Joden in O-Europa, die hadden een samenleving waarin men het oneens mocht zijn met hun God. Men ging zelf nadenken en schreef uitgebreide commentaren op Gods wetten, enz.
Door deze commentaar methode werden veel volstrekt nieuwe overtuigingen gelanceerd.
Vanuit dat uitgangspunt werden Figuren als Einstein, enz, geboren.
De Reformatie had in het begin net zulke resultaten, zij baarde in die tijd Darwin, ir Lely, maar ook later de atoombomindustrie, raketten, computers en straalmotoren, we gingen zelfs naar de maan.
Nu is een westerse geleerde(die ook uit Japan kan komen) een uitzoeker en gebruiker van kennis geworden, die buiten de vastgestelde paden graast (of hoort te grazen)
Dit is het verschil met islamitische geleerden. Die leren heilige boeken uit hun hoofd, maar komen nooit met nieuwe eigen ideeën. Daarom loopt men daar nog steeds met hoofddoekjes, net als 1400 jaar geleden, vernieuwing is via de islam voor eeuwig uitgesloten
Ik herinner me nog een Bijbelspreuk van mijn vader. "Onderzoek alle dingen en behoud het goede"
Dat hoort onze mentaliteit te zijn. Dit moet niet worden verstikt door aangepraat rascisme of feminisme.
Dus de meest geschikte persoon behoord op de voor het mensdom beste plek te zitten.

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2021 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Royy schreef:
Liz schreef:
De overheid privatiseert en privatiseert omdat het een heilig vertrouwen heeft in de marktwerking. Maar in het onderwijs schreeuwt diezelfde marktwerking (grote vraag aan leraren, weinig aanbod) om hogere betaling, wat stelselmatig genegeerd blijft worden.

Zolang leraren een fors deel van hun tijd blijven besteden aan werk ver onder hun niveau, zal die beloning niet omhoog kunnen. Simpelweg omdat hun productie niet hoger is.

Leraren horen maar 1 niveau te hebben. Ze moeten hun lesstof volledig beheersen en uit kunnen leggen aan de leerlingen.