Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 54, 55, 56  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 10, 2021 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Loetje schreef:
Wat is dit? Dit is een electrische BMW die het klimaat aan het redden is.



Lijkt wel de diesel die vanmorgen voor me reed.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2021 1:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliff schreef:
Daarom: range-extender.

Cliox schreef:
Nee. brandstofmotor.


Tja, komen we toch weer op mijn ervaringen van de afgelopen 2 jaar tijd en die zijn:

1. 99% van de tijd rijd ik elektrisch
2. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lege accu waardoor ik niet verder kon
3. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lange laadtijd terwijl ik verder wilde rijden

Gemiddeld brandstofverbruik van de afgelopen jaren 0.8 liter op 100 km, omgerekend dus 1 op 125.

Ik zou echt nooit meer anders willen.... voor mijn situatie is dit perfect autorijden. Ik zou niet weten wat ik nog kan verbeteren.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2021 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Cliff schreef:
Cliff schreef:
Daarom: range-extender.

Cliox schreef:
Nee. brandstofmotor.


Tja, komen we toch weer op mijn ervaringen van de afgelopen 2 jaar tijd en die zijn:

1. 99% van de tijd rijd ik elektrisch
2. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lege accu waardoor ik niet verder kon
3. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lange laadtijd terwijl ik verder wilde rijden

Gemiddeld brandstofverbruik van de afgelopen jaren 0.8 liter op 100 km, omgerekend dus 1 op 125.

Ik zou echt nooit meer anders willen.... voor mijn situatie is dit perfect autorijden. Ik zou niet weten wat ik nog kan verbeteren.


Voor uw situatie hebt u blijkbaar de beste optie gekozen. Ik begin er niet aan. Het is me op mijn leeftijd teveel gedoe.
Maar u zult het met mij eens zijn dat dit vaar de meeste Nederlanders geen oplossing biedt want daar hebben we de ruimte niet voor.(buiten dat daarna alle grondleidingen doorbranden)
Nog steeds moet de elektriciteit gemaakt worden en dan komen we weer bij Aardgas of olie terecht. Of kernenergie.
Dus opschieten met fusie.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2021 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Poendert schreef:
Maar u zult het met mij eens zijn dat dit vaar de meeste Nederlanders geen oplossing biedt want daar hebben we de ruimte niet voor.(buiten dat daarna alle grondleidingen doorbranden) Nog steeds moet de elektriciteit gemaakt worden en dan komen we weer bij Aardgas of olie terecht. Of kernenergie. Dus opschieten met fusie.


Ook weer drie dingen:

1. Mijn oplader draait op 4 of 8 of 16 ampere en de stand is zelf te kiezen. Omdat ik nooit haast heb met opladen (gebeurt immers 's nachts) kies ik voor de 8 ampere stand. Maar zelfs voor campings die vaak maar een 4 ampere aansluiting hebben is de mobiele lader geschikt. Je snapt dat als ik op 4 ampere laadt, ik slechts 880 watt belasting heb op het elektriciteitsnet. Dat is echt niets en levert geen enkele probleem op. Zelfs 8 ampere levert maar 1760 watt belasting op. Een wasmachine of waterkoker gaat daar vér overheen.
2. Resultaat is wel dat met 8 ampere mijn auto dus 10 uur oplaadt. Iets wat prima te doen is. Kom 's avonds thuis, stekker erin, ga 's ochtends weg met een volle accu.
3. Ik rijd nog steeds op zonne-energie en hoef me dus geen zorgen te maken over waar de elektriciteit vandaan komt: die komt van de zon.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2021 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker
   
 


Zo zo, meneer laadt s nachts zijn electrisch vervuilende accu-bak op met kolencentrales..

De dure zonnepanelen blijken s nachts immers (en nu al vanaf 17:00 uur) niks op te leveren.. en windenerfie
is er veel en veel te weinig... en helemaal niet als het weer eens windstil is nietwaar.

Feliciteer jezelf !

Je bent met stip de grootste veroorzaker van CO2 uitstoot!!!

_________________
Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2021 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Jij snapt er echt h-e-l-e-m-a-a-l niets van... waarvan akte.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2021 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Ik heb niks tegen CO2.Zonder CO2 kan leven niet bestaan. In veel verledens was het CO2 gehalte soms minstens100x zo hoog dan nu. Toen floreerde de dieren en plantenwereld als nooit te voren. Zie bv de Dinotijd. De kalkrotsen aan het Engelse kanaal en Normandie bestaan bijna volledig uit CO2
Ook heb ik niks tegen stikstof. De meeste planten gaan er beter van groeien, daar is de natuur blij mee, maar stedelingen zijn blijkbaar bang voor brandnetels en de grote klis.
Laten we eindelijk ophouden met luisteren naar kamergeleerde stedelingen. Gaan we eindelijk eens naar boeren en vissers en buitenmensen voor inlichtingen.
Als het KNMI zijn zeespiegelstijgingscijfers verdonkeremaand om geen subsidie mis te lopen, hebben die een fout bestuur. Ook als figuren gaan liegen over de IJsberen populatie zit er wat fout bij die mensen. Als je gelijk hebt hoef je niet te liegen over de uitkomst.
Het eiland Suvalie bevind zich niet in verdronken toestand, maar is met 73 voetbalvelden gegroeid.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


10 miljoenste schreef:

Kan inmiddels ook anders:

https://www.ostrichoo.nl/service/waarom-ostrichoo/

"Omdat een supercondensator de energie heel anders opslaat dan gebruikelijke lithium-ion batterijen, wordt deze ook nooit warm bij gebruik en bevat deze geen zware metalen zoals Kobalt en Nikkel. Hierdoor zijn onze e-bikes veiliger én milieuvriendelijker! "

https://nl.wikipedia.org/wiki/Supercondensator
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Yep, dat zei ik al meerdere malen in deze discussie: de manier waarop wij met draagbare opgeladen energie omgaan zal enorm veranderen de komende tijd. Hij/zij die nu een 'superbatterij' uitvindt, vindt gewoon opnieuw het wiel uit en start een nieuwe technische revolutie.

De behoefte aan energie wordt steeds groter. Met draadjes kunnen we dat prima leveren (hoewel...), maar draagbaar/mobiel is en blijft een probleem: het zijn dure apparaten, zwaar, bijzondere metalen, brandbaar, etc.

De ontwikkeling van de batterij gaat vrij hard hoor.


_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Maar nog steeds moet elektriciteit gemaakt worden. En dat gebeurd wereldwijd meest met fossiel.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Nog wel.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Ook vraag ik me af wat het meeste verlies oplevert vanaf het oppompen van olie tot dat het is gebruikt.
Of via zonnepanelen en windmolens. Subsidie houden we buiten de deur.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Dat is hier al langs gekomen Poendert.

Windenergie op land is veruit de goedkoopste manier van energie winnen. Ook zonder subsidie. Eén windmolen levert gemiddeld ongeveer genoeg op voor 500 huishoudens. Er staat met nadruk 'gemiddeld' omdat de opbrengst natuurlijk afhankelijk is van de wind.

Dit plaatje blijft het beste (van Wikipedia)



Kosten voor GB in pond per Megawatt/uur. Zal voor ons niet zo heel veel verschillen. Let op de kolom 'CENTRAL'.

Gesorteerd naar kosten. Voor mij staat dan ook buiten kijf dat investeren in gascentrales en een aantal daarvan met CCS (afvang van CO2) de beste oplossing is voor ons energieprobleem. In de tussentijd verder gaan met wind, zon, thorium, kernfusie... maar altijd met het idee in het achterhoofd dat we het daar voorlopig nog lang niet mee redden.

Kernenergie op basis van uranium is passé. Dat weet iedere energieleverancier in Europa en men wil daar ook geen geld in steken. Het is een droom van de lucht fietsende politiek die klimaatakkoorden nastreeft.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2021 1:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


Quote:
Natubico
Kan inmiddels ook anders:
ostrichoo.nl/service/waarom-ostrichoo/
"Omdat een supercondensator de energie heel anders opslaat dan gebruikelijke lithium-ion batterijen, wordt deze ook nooit warm bij gebruik en bevat deze geen zware metalen zoals Kobalt en Nikkel. Hierdoor zijn onze e-bikes veiliger én milieuvriendelijker!
nl.wikipedia.org/wiki/Supercondensator
Een supercondensator is een condensator met een uitzonderlijk hoge elektrische capaciteit van 1 tot vele farad, maar met relatief hoge lekstroom......
In vergelijking met accumulatoren van hetzelfde gewicht, zijn supercondensatoren slechts goed voor ongeveer 10% van hun energiedichtheid, terwijl hun vermogensdichtheid ongeveer 10 tot 100 keer zo groot is.
de snelste laadtijd van alle e-bikes die er momenteel op de markt zijn. Je kan er letterlijk op wachten. Met een actieradius van 80 km en gemiddeld 40km…..


Mona : fietsenmakers weten raad
Beste Natubico
Condensators pakketten werken als raketten met een minimum snelheid van 40km/h
Bij fiets snelheden van 15 km/h verkleind de actieradius tot 15 km vanwege extreme hoge inwendige lekstromen .
Gelijke omstandigheden / prestaties vergelijk maken supercondensatoren accu fietsen 8x zwaarder.
Dat komt omdat condensatoren kortdurende snelle flits energie leveranciers zijn die eerst snel energie moeten opladen, die na beperkte gebruikers tijd zonder waarschuwing plots leegvalt .
In tegenstelling tot oplaadbare accu’s die op lange termijn energie blijven vasthouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 31, 2021 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Dacht al van waarom die fietsen er alleen zijn in 'n soort ATB-modellen.

Dat zal dan wel zijn omdat men al crossende in enkele uren de hele accu leeg rijdt.

Maar wanneer men zo'n fiets wil gebruiken om ergens naar toe te gaan waar men 'n aantal uren blijft, dan kan 't al gauw zijn dat de accu tijdens die uren helemaal leeg is geraakt.

Zou wat aan te doen zijn wanneer men hem kan opladen tijdens dat verblijf, maar handig is 't natuurlijk niet.

Vind dat de fabrikant of verkoper dit wel uitdrukkelijk erbij moet vermelden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2022 22:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Elektrische 45 km auto

Is dit dan de (stads-) auto van de toekomst?

https://www.aixam.nl/nl/e-aixam-range

- Veilig, want maximaal 45 km,

- AM-4 rijbewijs is voldoende,

- Opladen gewoon aan de stekker,

- Geen wegenbelasting verschuldigd,

- Geen APK-keuring nodig,

- Geruisloos (in tegenstelling tot de aloude tweetakters op benzine die veelal 'n hels kabaal maken),

- Actieradius ca 100 km

- Zeer comfortabel met alles erop en eraan, en

- in tegenstelling tot de gewone elektrische auto's zeer betaalbaar voor bijna iedereen.

https://www.youtube.com/watch?v=9z7xT4BHhQU

Google links
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2022 23:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Voor in de stad inderdaad een prima alternatief. Ik denk alleen dat veel van de voordelen verdwijnen zodra ze op grote schaal worden gebruikt. Waarom zou er bv. geen gewoon rijbewijs, apk en wegenbelasting nodig zijn? De auto's lijken steed meer op 'normale' auto's.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2022 23:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Cliff schreef:
Voor in de stad inderdaad een prima alternatief. Ik denk alleen dat veel van de voordelen verdwijnen zodra ze op grote schaal worden gebruikt. Waarom zou er bv. geen gewoon rijbewijs, apk en wegenbelasting nodig zijn?.

Omdat dit bij 'n maximale snelheid van 45 km/u veel minder nodig is als bij eentje van pakweg 150 of 200.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 02, 2022 0:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Ga jij even lekker op de weg staan en laat je aanrijden door zo'n autootje met 45 km/uur. Dat ding weegt 500 kg. Kijken wij wat de schade is.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Jan 02, 2022 0:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Denk dat de huidige eis van 'n AM-4 rijbewijs wel voldoende is voor de veiligheid van voetgangers en fietsers.

'n APK-keuring zou, zeker wanneer het voertuig 'n aantal jaren oud is, geen overbodige luxe genoemd mogen worden.

Wegenbelasting lijkt hoe dan ook achterwege te kunnen blijven vanwege de grote voordelen op milieugebied en dus ook de enorme besparing die deze de overheid opeveren te dier zake.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 02, 2022 7:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Natubico schreef:
Wegenbelasting lijkt hoe dan ook achterwege te kunnen blijven vanwege de grote voordelen op milieugebied en dus ook de enorme besparing die deze de overheid opeveren te dier zake.


Besparingen voor de overheid? Deze autootjes hebben gewoon wegen nodig die aangelegd moeten worden, straatverlichting, etc. Daarbij loopt de overheid enorme belastingen mis op brandstof.

Wanneer zo'n klein elektrisch autootje succesvol wordt, reken maar dat er wegenbelasting op komt.

Wat wegenbelasting an sich betreft: de overheid is daar natuurlijk al jaren helemaal de weg kwijt. Ooit werd er wegenbelasting geheven naar gewicht. In andere landen naar het vermogen van de auto, of de motorinhoud.

Daar is men vervolgens allemaal kortingen en toeslagen op gaan toepassen waardoor het systeem belachelijk complex werd en totaal niet rechtvaardig. Waarom is een auto op diesel en LPG duurder in de belasting dan op benzine bv? Waarom moet men voor een camper, die dan wél weer een keukentje moet hebben van een bepaalde afmeting, slechts een vierde te betalen? Waarom was/is er een grijs kenteken met een verlaagd tarief? Waarom een korting voor auto's met een lage uitstoot of loodzware elektrische auto's?

't Is allemaal niet meer uit te leggen.

Gewoon één tarief hanteren. Of niet en het verrekenen in de brandstof, want iemand die 100.000 km per jaar rijdt verslijt veel meer wegen dan iemand die 5.000 km per jaar rijdt. Toch betalen ze hetzelfde tarief nu.

Bizar.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Jan 08, 2022 6:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Tja de vrijstelling voor E-auto's loopt nog tot 2025.
Daarna 'n jaar 75% en dan gewoon de volle mep.

Maar wat zal dat helemaal zijn voor zo'n brommobiel?
Ongetwijfeld het minimum van ca € 20,- p.m.
Vind dat alleen al het voordeel dat opladen gewoon aan de stekker kan daar ruimschoots tegenop weegt.

Trouwens de vraag of dit de stadsauto van de toekomst is kan beter luiden "Is dit de streekauto van de toekomst?", want met 'n bereik van ca. 100 km kan men toch wel wat.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 06, 2022 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Cliff schreef:
Daarom: range-extender.

Cliox schreef:
Nee. brandstofmotor.


Tja, komen we toch weer op mijn ervaringen van de afgelopen 2 jaar tijd en die zijn:

1. 99% van de tijd rijd ik elektrisch
2. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lege accu waardoor ik niet verder kon
3. Nog nooit, maar dan echt nog nooit last gehad van een lange laadtijd terwijl ik verder wilde rijden

Gemiddeld brandstofverbruik van de afgelopen jaren 0.8 liter op 100 km, omgerekend dus 1 op 125.

Ik zou echt nooit meer anders willen.... voor mijn situatie is dit perfect autorijden. Ik zou niet weten wat ik nog kan verbeteren.


Ik ga ook weer oriënteren. De tijd van dieselen is voorbij. Ik start in april bij een werkgever waar ik binnen 10 minuten fietsen op het werk kan zijn. Intussen ben ik in gesprek met de lokale afdeling van GroenLinks. Zij vonden mijn kritiek op de gemeente terecht. Elektrisch rijden moet gefaciliteerd worden. Tegelijkertijd proef ik ook wat zorgen over de energievoorziening voor de toekomst. Ook zij zijn er niet gerust onder dat het haalbaar is met de huidige snelheid waarmee men voornemens is het wagenpark te elektrificeren. En ook gemeentes zijn er niet op toegerust om elektrisch rijden te faciliteren. Kortom, collectief elektrisch rijden is voor nu nog een brug te ver en alleen weggelegd voor mensen die zichzelf kunnen voorzien in de middelen.

Dat betekent dat ik ga kijken voor een (snelle) benzineauto of hybride. Hangt af van het prijsverschil. De auto zal incidenteel gebruikt gaan worden.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 06, 2022 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Je kunt nog steeds niet thuisladen Cliox? Of op het werk?

Snap je situatie dan niet zo goed. Rijtjeshuis zonder parkeerplaatsen? Appartement met parkeergarage zonder stopcontacten? En op werk... ook niets?

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Feb 08, 2022 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Cliox schreef:
Ik ga ook weer oriënteren. De tijd van dieselen is voorbij. Ik start in april bij een werkgever waar ik binnen 10 minuten fietsen op het werk kan zijn. Intussen ben ik in gesprek met de lokale afdeling van GroenLinks. Zij vonden mijn kritiek op de gemeente terecht. Elektrisch rijden moet gefaciliteerd worden. Tegelijkertijd proef ik ook wat zorgen over de energievoorziening voor de toekomst. Ook zij zijn er niet gerust onder dat het haalbaar is met de huidige snelheid waarmee men voornemens is het wagenpark te elektrificeren. En ook gemeentes zijn er niet op toegerust om elektrisch rijden te faciliteren. Kortom, collectief elektrisch rijden is voor nu nog een brug te ver en alleen weggelegd voor mensen die zichzelf kunnen voorzien in de middelen.
Dat betekent dat ik ga kijken voor een (snelle) benzineauto of hybride. Hangt af van het prijsverschil. De auto zal incidenteel gebruikt gaan worden.

Nou, zo'n brommobiel als hierboven vermeld, kan gewoon aan het stopcontact opgeladen worden.
En toch zo'n 100 km range. Plus 'n veilige maximumsnelheid van 45 km/u. En verder alle comfort.
Voor de incidentele langere ritten kan 'n abonnement op 'n deelauto dan uitkomst bieden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 49 van 56  
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 54, 55, 56  Volgende
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.