Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wateroverlast Limburg. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 21, 2021 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Royy schreef:
estudiant schreef:

Maar los daarvan, als je nu iets redelijkerwijs kunt voorspellen zoals zeespiegelstijging waardoor er ingrijpende veranderingen voor toekomstige generaties reëel zijn, is het dan niet nu de plicht van de huidige generatie om hier iets aan te gaan doen? Of is laissez faire hier de beste strategie?

Ligt er denk ik aan:

- hoe zeker is de ontwikkeling?
- hoe beinvloedbaar is de ontwikkeling?

Ik vermoed sterk dat de zeespiegelstijging doorzet. Ik vermoed ook dat die ontwikkeling niet door de mens kan worden gestopt. Met deze kennis zou je toch nu echt iets moeten gaan doen voor de komende generaties. Stoppen met bouwen in de risico gebieden om te beginnen bijvoorbeeld.

De zeespiegel is volgens het KNMI in de laatste 120 jaar met 14 (het kunnen er ook 11 zijn)centimeter gestegen. Dus zit daar maar niet over in. Daarnaast stijgt de bodem van de Waddenzee.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 21, 2021 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
estudiant schreef:
Royy schreef:
estudiant schreef:

Maar los daarvan, als je nu iets redelijkerwijs kunt voorspellen zoals zeespiegelstijging waardoor er ingrijpende veranderingen voor toekomstige generaties reëel zijn, is het dan niet nu de plicht van de huidige generatie om hier iets aan te gaan doen? Of is laissez faire hier de beste strategie?

Ligt er denk ik aan:

- hoe zeker is de ontwikkeling?
- hoe beinvloedbaar is de ontwikkeling?

Ik vermoed sterk dat de zeespiegelstijging doorzet. Ik vermoed ook dat die ontwikkeling niet door de mens kan worden gestopt. Met deze kennis zou je toch nu echt iets moeten gaan doen voor de komende generaties. Stoppen met bouwen in de risico gebieden om te beginnen bijvoorbeeld.

De zeespiegel is volgens het KNMI in de laatste 120 jaar met 14 (het kunnen er ook 11 zijn)centimeter gestegen. Dus zit daar maar niet over in. Daarnaast stijgt de bodem van de Waddenzee.

Klopt, maar bodem van de twee Noordelijke provincies daalt en ook nogal fors.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 21, 2021 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
Nou, helemaal mee eens dus. Kan er weinig anders op zeggen.

Overigens kan ik je dit draadje ten zeerste aanraden: https://threadreaderapp.com/thread/1093594025628745728.html

Hoewel ik uiteraard zijn conclusie over kernenergie totaal niet deel, zeker niet op basis van uranium. Thorium vind ik een ander verhaal.

Een relativerend artikel waar ik me eigenlijk helemaal in herken, dus inclusief de kernenergie (als onderdeel in een pallet van energieopwekking).
Beïnvloed wat je ook echt kunt en stop met het bestrijden van het onmogelijke. Tevens zou er een verbod moeten komen op het woord "ooit" in relatie met z.g. weerrecords, het maakt mensen alleen maar onzeker en bang en voegt niets wezenlijks toe.

BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2021 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:
Al wat de mens heeft opgebouwd inclusief de verzamelde kennis is gewoon vergankelijk en verdwijnt gewoon, net overigens als de aarde er ook mee stopt als de zon door haar branduren heen is en die 0,14% aan materie die rond haar cirkelt laat verbranden.

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2021 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Door de Heilige Geest bevangen? Wink

BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2021 23:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Sssst.... Royy denkt dat dit meer waarde heeft Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jul 23, 2021 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha nee hoor, vond de overeenkomst opvallend.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2021 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja idd opmerkelijk. Hoewel de vele bos- en steppebranden ook nogal sacraal kunnen worden opgevat, Paulus schrijft immers in 1 Korintiërs 3:13 dat 'Hij met vuur verschijnt'.
Dus we zijn gewaarschuwd..

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:
Hopelijk komt nu het grondwaterpeil weer op zijn oude stand.

Daar was dit jaar niets mis mee hoor.

Als Zeeuw vind ik het wel opmerkelijk dat de hoogst gelegen provincie altijd de meeste wateroverlast lijkt te hebben. Hoe zit dat precies? Is daar niets aan te doen dan? Kun je daar geen hogere dijken oid maken?

Tot enkele tientallen jaren terug werd bij zware regenval de Hierdensebeek honderden meters breed. Ik reed dan(leuk) met mijn eend over de overstroomde wegen
Mijn grootvader vertelde dat honderd jaar geleden scheepjes met turf over die beek naar kasteel Staveren voeren. Dit kan al een eeuw niet meer.
Ik denk dat de dijken juist de oorzaak van dit ongemak zijn.

Weerwoord forum index » Actualiteiten