Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Verschil in karakters oorzaak kunst hoofdzakelijk mannelijk
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Verschil in karakters oorzaak kunst hoofdzakelijk mannelijk
BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2021 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is blijkt een groot verschil te zitten tussen de karakters van mannen en vrouwen..
Het lijkt dat seriemoordenaars en andere sadisten bijna steeds van het mannelijke geslacht zijn, Zie Idi Amin, Bundi, Mengele, Hitler, of Djengis Khan.
Maar ook naar de andere kant staan dan figuren als Albert Einstein, Socrates, Spinoza, of Albert Schweitzer, en met een Rembrand en Leonardo da Vinci, slaat de weegschaal weer door richting mannelijk.
Het lijkt dat aan de mannelijke tak van het mensdom veel meer geniale uitschieters(naast moordende sadisten) voorkomen dan aan de vrouwelijke helft,
Dit ligt niet aan een intelligentie verschil tussen de seksen, waar de islam vaak op doelt. De grote islam geleerde Sadr ad Deen Shiraze schrijft zelfs: (vrouwen hebben vanwege hun gebrek aan intelligentie de natuur van Dieren, maar vanwege hun vermomming als mensen hebben wij omgang met hen) ). Recent onderzoek brengt echter naar voren dat wat IQ betreft een vrouw zeker niet onderdoet voor een man.
Maar ik bemerk wel steeds dat de meeste vernieuwende kunst, uitvindingen, onderzoek, enz, door mannen wordt gedaan. Waar komt dat vandaan? IQ=Hersens maken niet het verschil.
Ook bij dieren ziet men dat. Mannetjes Olifanten worden bv de kudde uit geschopt.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
Maar ik bemerk wel steeds dat de meeste vernieuwende kunst, uitvindingen, onderzoek, enz, door mannen wordt gedaan. Waar komt dat vandaan? IQ=Hersens maken niet het verschil.
Ook bij dieren ziet men dat. Mannetjes Olifanten worden bv de kudde uit geschopt.

Dankzij dat olifanten voorbeeld begrijp ik precies wat je bedoelt. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Poendert schreef:

Dankzij dat olifanten voorbeeld begrijp ik precies wat je bedoelt. Rolling Eyes

Dat is niet alleen bij olifanten het geval, ook mannetjesleeuwen en bv Gorilla,s moeten vetrekken op een bepaalde leeftijd, terwijl de vrouwen bij de veilige kudde mogen blijven. Wolven, fazanten, enz, hetzelfde laken een pak.
Als een tak van een soort moet vertrekken naar nieuwe streken met een andere vegetatie of omgeving, moet er een nieuwe aanpak worden bedacht om te overleven. Dus de mannetjes moeten creatief zijn en hun levenswijze steeds anders indelen, terwijl de vrouwtjes in veel gevallen op dezelfde voet kunnen doordraaien in dezelfde regio, in het daar al goed werkende systeem.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik hoor wel vaak van de vrouwen zelf dat ze erg creatief zijn, maar zie zelden aanvaardbare resultaten van hun kunnen. Kijk ik de verkeerde kant op.
Hoewel de dames volgens mij op literair gebied niet echt achterlopen.

Weerwoord forum index » Actualiteiten