| Meisje doodgestoken bij sussen van ruzie | |
Geplaatst: Za Feb 23, 2002 9:41 |
|
|
|
Meisje doodgestoken bij
sussen van ruzie
moeder en stiefvader
door Ben Rousseau en Nathan Vos AMSTERDAM -Een echtelijke ruzie binnen een streng gelovig moslimgezin heeft gisternacht in Amsterdam-Noord het leven gekost aan de 17-jarige dochter van het gezin. Terwijl haar dolgedraaide moeder haar stiefvader met een mes aanvloog, sprong Assia Taibbi ertussen, met fatale gevolgen.
Assia, oudste van twee dochters, overleed ter plaatse aan haar de messteken die haar moeder haar per ongeluk toediende. De ook door de moeder geraakte stiefvader sprong gewond in zijn taxi en reed naar het nabijgelegen politiebureau Waddenweg. De jongste dochter, die getuige was van het drama, vluchtte naar de buren.
Volgens buurtbewoners woonde de 43-jarige moeder al veertien jaar in de buurt. Nadat de man er in 1991 bij kwam, veranderde haar leven echter van de een op de andere dag. " Ze kwam bijna niet meer buiten en ging, als ze al de straat op ging, volledig gehuld in een burka, met alleen een opening voor d'r ogen. Daarvoor liep ze er net zo bij als wij", vertelt een geschokte overbuurvrouw.
De zestigjarige taxichauffeur, tevens imam in Amsterdam-Oost, viel nogal uit de toon in de blanke volkswijk Buiksloterdijk. "Het was een raar gezicht, met zijn witte jurk en zijn rode muts in die taxi", aldus de achterbuurman. Van enige huiselijke problemen was de buurt niets bekend. Dat de moeder des huizes haar dochter heeft neergestoken, gaat er dan ook amper in. "Het was een heel lief vrouwtje, ze sprak goed Nederlands. Vroeger had ze een goede baan bij de Belastingdienst", vertelt de overbuurvrouw.
Dat het tot deze dramatische ontknoping is gekomen, verbaast collega's van de Taxi Centrale Amsterdam echter niet. "Die man had wel vier vrouwen en minstens twintig kinderen", vertelt een taxichauffeur. "Hij mocht alles, zijn vrouwen mochten niks. Die vrouw is natuurlijk helemaal gek geworden." Hij bevestigt dat zijn streng gelovige collega ook imam was, "maar tegen ons zei hij bijna nooit wat. Hij schepte alleen wel eens op over z'n vele relaties."
De hevig verwarde moeder zit vast op verdenking van doodslag.
nieuws.nu
|
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2002 9:43 |
|
|
|
Citaat:
AMSTERDAM - Een echtelijke ruzie binnen een streng gelovig moslimgezin heeft gisternacht in Amsterdam-Noord het leven gekost aan de 17-jarige dochter van het gezin.
Citaat:
Volgens buurtbewoners woonde de 43-jarige moeder al veertien jaar in de buurt. Nadat de man er in 1991 bij kwam, veranderde haar leven echter van de een op de andere dag. " Ze kwam bijna niet meer buiten en ging, als ze al de straat op ging, volledig gehuld in een burka, met alleen een opening voor d'r ogen.
Citaat:
De zestigjarige taxichauffeur, tevens imam in Amsterdam-Oost, viel nogal uit de toon in de blanke volkswijk Buiksloterdijk.
Citaat:
"Die man had wel vier vrouwen en minstens twintig kinderen", vertelt een taxichauffeur. "Hij mocht alles, zijn vrouwen mochten niks. Die vrouw is natuurlijk helemaal gek geworden." Hij bevestigt dat zijn streng gelovige collega ook imam was, "maar tegen ons zei hij bijna nooit wat. Hij schepte alleen wel eens op over z'n vele relaties."
Jammer dat die vrouw hem niet heeft kunnen doden. Zou niet echt een groot verlies zijn voor onze maatschapij.
|
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2002 16:58 |
|
|
|
Maar het geeft je toch wel iets om te denken als je het verhaal leest van Patrick.
Een vrouw die een normaal leven had, en die plotseling een vriend kreeg met fundamentalistische ideeën, en dat deze compleet op tilt sloeg op een gegeven moment omdat ze al haar vrijheid van die tulband moest opgeven.
Ik vind het niet meer als logies als je je als vrouw zijnde verzet tegen dit soort idioten en hun ideeën.
Ik vind het niet alleen achterlijk (weer zo'n populair woord) maar ronduit belachelijk dat dit soort praktijken, bij welke bevolkingsgroep dan ook, nog voorkomt!
Het is misschien een kliché ,maar dit soort dingen komt voornamelijk bij niet geïntegreedre buitenlanders voor.
Sorry dat ik het zeg, maar feiten zijn feiten.
Dit doet mij een beetje denken aan een arabier(ofzo),woonde tijdens mijn jonge jaren in dezelfde straat als ik, zijn vrouw dagelijks terroriseerde.
Af en toe kon je het gegil van de vrouw 2 straten verderop waarnemen!
Op een goede dag heb ik (omdat ik de enige was die er geen grote mond over had en naar die man toe dorst te gaan) die man eens vriendelijk maar vasthoudend aangesproken op zijn gedrag en dat zijn 'hobbie' niet gewardeerd werd door mij en mijn omgeving, waarop deze zijn acties na ons gesprekje staakte.
Op zich valt er best wel met dit soort mensen te praten, als je maar het uiterlijk hebt van iemand die 5 jaar bodybuilding doet en duidelijk laat merken dat deze niet bang is voor welke buitenlander ook.
groeten uit......Holland? |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2002 4:45 |
|
|
|
Door al dat gedoe over Moslims - nee ik zal niet de naam noemen van degeen die de emoties heeft losgemaakt - schoot mij het volgende ineens weer te binnen, is al weer jaaaren geleden.
Ik raakte in gesprek met een jonge, aantrekkelijk uitziende Marokkaan. We stonden achter het CS in Amsterdam vaak samen in de regen en kou te wachten op dezelfde bus, die maar niet kwam.
Z'n verhaal was niet echt vrolijk, zwaar en smerig werk, onregelmatige diensten en belabberde huisvesting waar zo ongeveer de helft van z'n salaris aan op ging. Van de rest probeerde hij zoveel mogelijk naar z'n familie te sturen. Op een ochtend vroeg ik hem of hij ook iets leuks kon bedenken over Nederland. Ik was wel eens toe aan iets anders dan zijn ellende. Met een stralende glimlach over z'n hele gezicht, zei hij:
"Jawel.., leuke meissies, lekker neuken, niet betalen..." Ik kwam niet meer bij. Vanaf die dag vertelde hij altijd met zeer veel plezier over z'n jongste veroveringen en was het dikke pret.
Ik ben benieuwd naar jullie conclusie.
a) Islamieten houden van gratis neuken
b) Nederlandse meiden houden van sex met een lekkere vent
c) Er moet een Blijf-van-m'n-Lul opvangcentrum komen voor Islamieten
d) Nederlandse meiden zijn sletten want ze neuken met Islamieten
e) eh...geen mening
Volgens mij:
.............................................................
(max. 80 woorden. Spellingsfouten maken mag)
“ De veronderstelling , dat het menselijke leven in louter redelijke banen te leiden is, beneemt het leven alle adem.” Leo Tolstoi |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Actualiteiten