Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Meisje doodgestoken bij sussen van ruzie
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Meisje doodgestoken bij sussen van ruzie
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Meisje doodgestoken bij
sussen van ruzie
moeder en stiefvader

door Ben Rousseau en Nathan Vos AMSTERDAM -Een echtelijke ruzie binnen een streng gelovig moslimgezin heeft gisternacht in Amsterdam-Noord het leven gekost aan de 17-jarige dochter van het gezin. Terwijl haar dolgedraaide moeder haar stiefvader met een mes aanvloog, sprong Assia Taibbi ertussen, met fatale gevolgen.

Assia, oudste van twee dochters, overleed ter plaatse aan haar de messteken die haar moeder haar per ongeluk toediende. De ook door de moeder geraakte stiefvader sprong gewond in zijn taxi en reed naar het nabijgelegen politiebureau Waddenweg. De jongste dochter, die getuige was van het drama, vluchtte naar de buren.

Volgens buurtbewoners woonde de 43-jarige moeder al veertien jaar in de buurt. Nadat de man er in 1991 bij kwam, veranderde haar leven echter van de een op de andere dag. " Ze kwam bijna niet meer buiten en ging, als ze al de straat op ging, volledig gehuld in een burka, met alleen een opening voor d'r ogen. Daarvoor liep ze er net zo bij als wij", vertelt een geschokte overbuurvrouw.

De zestigjarige taxichauffeur, tevens imam in Amsterdam-Oost, viel nogal uit de toon in de blanke volkswijk Buiksloterdijk. "Het was een raar gezicht, met zijn witte jurk en zijn rode muts in die taxi", aldus de achterbuurman. Van enige huiselijke problemen was de buurt niets bekend. Dat de moeder des huizes haar dochter heeft neergestoken, gaat er dan ook amper in. "Het was een heel lief vrouwtje, ze sprak goed Nederlands. Vroeger had ze een goede baan bij de Belastingdienst", vertelt de overbuurvrouw.

Dat het tot deze dramatische ontknoping is gekomen, verbaast collega's van de Taxi Centrale Amsterdam echter niet. "Die man had wel vier vrouwen en minstens twintig kinderen", vertelt een taxichauffeur. "Hij mocht alles, zijn vrouwen mochten niks. Die vrouw is natuurlijk helemaal gek geworden." Hij bevestigt dat zijn streng gelovige collega ook imam was, "maar tegen ons zei hij bijna nooit wat. Hij schepte alleen wel eens op over z'n vele relaties."

De hevig verwarde moeder zit vast op verdenking van doodslag.

nieuws.nu

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:

AMSTERDAM - Een echtelijke ruzie binnen een streng gelovig moslimgezin heeft gisternacht in Amsterdam-Noord het leven gekost aan de 17-jarige dochter van het gezin.

Citaat:

Volgens buurtbewoners woonde de 43-jarige moeder al veertien jaar in de buurt. Nadat de man er in 1991 bij kwam, veranderde haar leven echter van de een op de andere dag. " Ze kwam bijna niet meer buiten en ging, als ze al de straat op ging, volledig gehuld in een burka, met alleen een opening voor d'r ogen.

Citaat:

De zestigjarige taxichauffeur, tevens imam in Amsterdam-Oost, viel nogal uit de toon in de blanke volkswijk Buiksloterdijk.

Citaat:

"Die man had wel vier vrouwen en minstens twintig kinderen", vertelt een taxichauffeur. "Hij mocht alles, zijn vrouwen mochten niks. Die vrouw is natuurlijk helemaal gek geworden." Hij bevestigt dat zijn streng gelovige collega ook imam was, "maar tegen ons zei hij bijna nooit wat. Hij schepte alleen wel eens op over z'n vele relaties."

Jammer dat die vrouw hem niet heeft kunnen doden. Zou niet echt een groot verlies zijn voor onze maatschapij.

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Zo'n iemand hoort in een inrichting.

jorden

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door jorden op 23 Februari 2002 om 14:21 uur]
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[verwijderd]

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Layla op 23 Februari 2002 om 18:44 uur]
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[verwijderd]

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Layla op 23 Februari 2002 om 18:45 uur]
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Amen........................................................................................................................................
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla heeft een punt. Ik zag korte tijd geleden op netwerk of nova nog een documantaire over mormonen, die in Amerika d.m.v. veelwijverij en de konijnenfokmethode de wereld willen gaan bezetten. Ik had verwacht dat iemand het zou plaatsen eerlijkgezegd.
Ik had er nog naar gezocht maar kon het niet vinden.

jorden

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door jorden op 23 Februari 2002 om 14:50 uur]
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Heb je een mes nodig, Layla?

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Rustig maar Layla...

Je kunt Patrick ook zien als een uitwas(je) van de Nederlandse bevolking. Die fundamentalistische types heb je toch in alle samenlevingen. Hij is beslist niet DE STEM van de Nederlandse meerderheid.

't Is nog nie gedaan hé...:D
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Maar het geeft je toch wel iets om te denken als je het verhaal leest van Patrick.
Een vrouw die een normaal leven had, en die plotseling een vriend kreeg met fundamentalistische ideeën, en dat deze compleet op tilt sloeg op een gegeven moment omdat ze al haar vrijheid van die tulband moest opgeven.
Ik vind het niet meer als logies als je je als vrouw zijnde verzet tegen dit soort idioten en hun ideeën.
Ik vind het niet alleen achterlijk (weer zo'n populair woord) maar ronduit belachelijk dat dit soort praktijken, bij welke bevolkingsgroep dan ook, nog voorkomt!
Het is misschien een kliché ,maar dit soort dingen komt voornamelijk bij niet geïntegreedre buitenlanders voor.
Sorry dat ik het zeg, maar feiten zijn feiten.

Dit doet mij een beetje denken aan een arabier(ofzo),woonde tijdens mijn jonge jaren in dezelfde straat als ik, zijn vrouw dagelijks terroriseerde.
Af en toe kon je het gegil van de vrouw 2 straten verderop waarnemen!
Op een goede dag heb ik (omdat ik de enige was die er geen grote mond over had en naar die man toe dorst te gaan) die man eens vriendelijk maar vasthoudend aangesproken op zijn gedrag en dat zijn 'hobbie' niet gewardeerd werd door mij en mijn omgeving, waarop deze zijn acties na ons gesprekje staakte.

Op zich valt er best wel met dit soort mensen te praten, als je maar het uiterlijk hebt van iemand die 5 jaar bodybuilding doet en duidelijk laat merken dat deze niet bang is voor welke buitenlander ook.

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dit soort toestanden kom je vaak bij streng-religieuzen tegen. In Amerika ben ik getuige geweest van zo'n uitwas. Daar stapte bij een eetgelegenheid een vader met gezin uit zijn jeep (in een natuurpark), en schold tegen zijn vrouw en kleine kinderen "everybody eats the same as I eat..", waarna hij nog een lading scheldwoorden en zeer ernstige beledigingen op hen afvuurde (wat een permanent karakter had, daar het in de eetgelegenheid rustig verder ging). Gezien de antourage in het vehikel ging het hier om een religieus gezin.

Het is duidelijk dat orthodoxe religie verstikkend werkt en daardoor agressie opwekt. Zo was er op mijn werk enige tijd geleden een Marokkaans meisje-met-hoofddoek werkzaam, die mij vertelde flink mishandeld te worden door haar jonge man. Dit leidde tot somberheid bij haar. Om een lang verhaal kort te maken, zij besloot te vluchten van haar man en heeft ontslag genomen. Hoe het verder afgelopen is, is in het ongewisse gebleven. Heel zielig, het was een aardige meid. Ze gaf zelf toe aanzienlijk vrijdenkender te zijn dan de fundamentalistische omgeving waarin zij vertoefde. Dat was ook de oorzaak van het conflict, ze werd niet vrijgelaten door haar man.

http://clementius.cjb.net
Tanta malorum impendet Ilias! Stem daarom LPF op 15 mei!
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Het valt mij wel op dat de ene krant er wel bij zet dat het hier om een moslimgezin gaat en de ander niet!
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik weet het Rob.
Nee, ik heb geen mes nodig Maarten (ik ben best aardig weet je, Patrick valt in het niets vergeleken bij sommige anderen)

Hij bedoelt het vast wel goed, net als Henk daar ben ik van overtuigd, alleen laat hij met zijn gedrag/uitspraken iets anders zien. Ik moet er echter door heen prikken! Misschien komt hij wel tot bezinning....

en fijne avond heren....en dames.

Layla.

Een man een man, een woord een woord!
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Patrick, die ene krant is er voor je gemak. Zo kun je iets gemakkelijker selecteren...

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Streng gelovige mensen, of ze nu de Bijbel of de Koran tot leidraad van hun leven hebben genomen, leggen de 'lat' te hoog en hebben vaak moeite om de -veeleisende- door de Heilige Schrift voorgeschreven levensweg te volgen en tot het eind toe te doorlopen...

Resultaat is een van tegenslagen en uitwassen vervuld leven want elke niet nagekomen belofte aan God wordt ervaren als 'een falen' en 'tekortschieten'...

Op die manier creëeren ze een leven dat bij voorbaat gedoemd is te mislukken, waarin straf een grote plaats gaat innemen terwijl beloning -vanuit een vermeende Hemel- vooralsnog uitblijft...

" Het recht van de sterkste is het sterkste onrecht. " - Marie von Ebner-Eschenbach -
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 21:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Het valt mij wel op dat de ene krant er wel bij zet dat het hier om een moslimgezin gaat en de ander niet!

Ze zetten het er soms even bij, Patrick. Dat is speciaal voor mensen die jouw speurtocht naar bewijzen in de media dat Moslims niet deugen, (nog) niet volgen. Voor al die anderen is dat niet meer nodig.
Die weten inmiddels immers al dat, als er ergens met stenen gegooid wordt, gejat, mishandeld of gemoord wordt in het verder zo keurige Nederlandje, daar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid allochtonen bij betrokken zijn. Vermoedelijk Moslims.

De veronderstelling , dat het menselijke leven in louter redelijke banen te leiden is, beneemt het leven alle adem. Leo Tolstoi
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 23:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Dat verhaal dat Maarten vertelt heb ik ook inderdaad meegemaakt. Ik at dagelijks een broodje in een koffieshop (een échte koffieshop, waar je alleen koffie met een broodje kon krijgen). Daarboven woonde een pooier met zijn vriendin. Hij ramde haar steeds in elkaar en ik kon in mijn pauze naar dat gegil luisteren.

Op een gegeven moment ging ik gewoon naar boven en zei dat het afgelopen moest zijn, omdat ik er zenuwachtig van werd.

In de koffieshop natuurlijk het gebruikelijke gezemel dat zoiets levensgevaarlijk was. Onzin. Die gozer hield er voorgoed mee op, althans in dat huis. Ik heb haar nooit meer horen gillen.

Het zou geen slecht idee zijn als buren zich hier eens wat vaker mee bemoeiden.

Vroeger woonde in onze wijk ook een gezin waarvan de man elke dag zijn vrouw en kind mishandelde. Niemand zei er ooit iets van, vraag me niet waarom. Op een dag vermoordde hij zijn vrouw. Dat heeft me aan het denken gezet. Ik denk dat een maatschappij die voor deze dingen de ogen sluit medeschuldig is aan dit geweld.

Ik bemoei me dus nu wel met ruzies, als ik er in mijn omgeving last van heb. Ik ga er vanuit dat je altijd je buren als backup hebt, want die zitten allemaal met het probleem.

Deze mensen maakten klaarblijkelijk geen lawaai. Maar het duidt toch ook wel op een tekort aan observeren wat zich in je nabije omgeving afspeelt.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door nina op 23 Februari 2002 om 23:50 uur]
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Het heeft mij een keer een scheurtje in m'n kaak gekost maar ik zal nog steeds ingrijpen. Nouja, proberen in te grijpen bedoel ik...

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 1:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dit hele bericht heeft niets maar dan ook niets met religie te maken. In elke cultuur komen relationele ruzies voor waarbij mensen omgebracht worden.

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 4:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Dit hele bericht heeft niets maar dan ook niets met religie te maken. In elke cultuur komen relationele ruzies voor waarbij mensen omgebracht worden.

Percies!! Ik sluit me bij de vorige spreker aan. Het komt in de beste families voor..eh..heb ik wel eens ergens gelezen, of gehoord, dacht ik. Of is dat veranderd?
En ik denk dat het een goed idee is om Patrick een eigen rubriek te geven waar hij dergelijke berichten kan plaatsen, al dan niet met vermelding van religie. "Zie je nou wel", zou wel een aardige titel daarvoor zijn. Of: "Wat Ik Nou Weer Heb Gelezen!" Maar suggesties zijn uiteraard welkom.

De veronderstelling , dat het menselijke leven in louter redelijke banen te leiden is, beneemt het leven alle adem. Leo Tolstoi
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 4:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Door al dat gedoe over Moslims - nee ik zal niet de naam noemen van degeen die de emoties heeft losgemaakt - schoot mij het volgende ineens weer te binnen, is al weer jaaaren geleden.

Ik raakte in gesprek met een jonge, aantrekkelijk uitziende Marokkaan. We stonden achter het CS in Amsterdam vaak samen in de regen en kou te wachten op dezelfde bus, die maar niet kwam.

Z'n verhaal was niet echt vrolijk, zwaar en smerig werk, onregelmatige diensten en belabberde huisvesting waar zo ongeveer de helft van z'n salaris aan op ging. Van de rest probeerde hij zoveel mogelijk naar z'n familie te sturen. Op een ochtend vroeg ik hem of hij ook iets leuks kon bedenken over Nederland. Ik was wel eens toe aan iets anders dan zijn ellende. Met een stralende glimlach over z'n hele gezicht, zei hij:

"Jawel.., leuke meissies, lekker neuken, niet betalen..." Ik kwam niet meer bij. Vanaf die dag vertelde hij altijd met zeer veel plezier over z'n jongste veroveringen en was het dikke pret.

Ik ben benieuwd naar jullie conclusie.

a) Islamieten houden van gratis neuken
b) Nederlandse meiden houden van sex met een lekkere vent
c) Er moet een Blijf-van-m'n-Lul opvangcentrum komen voor Islamieten
d) Nederlandse meiden zijn sletten want ze neuken met Islamieten
e) eh...geen mening

Volgens mij:

.............................................................

(max. 80 woorden. Spellingsfouten maken mag)

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

a) Niet alleen islamieten houden van gratis, eh, sex om het maar even netjes uit te drukken.
Dat heeft niet zozeer te maken met het feit dat het gratis is maar meer om een emotioneel samen zijn ,terwijl geld het emotionele gevoel wegdrukt en het zakelijke aspect doet overheersen.
Of je nou islamiet bent of niet, ik denk dat elke bevolkingsgroep wel van sex houdt.

b) Op misschien een enkele uitzondering na wil iedere vrouw wel graag sex met een lekkere vent net als mannen die dat graag met een lekkere vrouw zouden wensen.

c) ???? Volgens mij hebben we in Nederland de vrijheid om nee te zeggen tegen ongewenste aanrakingen van het mannelijk geslachtsdeel.

d) Ik ken zat marokkaanse en andere buitenlandse meiden die net zo "sletterig" zijn als nederlandse meiden.
Voorbeelden te over die ik jullie zal besparen
Raar idee dat buitenlandse meiden als vroom worden geijkt.

e) precies, het bovenstaande is mijn mening.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat sexualiteit betreft wordt het Turkse en Marokkaanse jongens en mannen vanuit hun eigen gemeenschap dikwijls behoorlijk moeilijk gemaakt.

Homosexualiteit wordt gezien als een Westers probleem aangezien die sexuele variant 'niet bestaat in hun cultuur'...

Enige jaren geleden had ik een relatie met een Marokkaanse jongeman die zijn geaardheid verborgen moest houden voor zijn familie en het groter verband van kennissen en vrienden.

Het gaf mij persoonlijk het gevoel weer terug te zijn in het Nederland van de jaren vijftig dat ik mij nog vagelijk kan herinneren.

Zoals bij elk geloof wordt ook hier een schijnbare werkelijkheid gecreëert waarin men zegt en gelooft te leven én de -vaak weerbarstige- realiteit die daarmee uiteraard botst.

Nooit zal ik vergeten hoe ik een vijftiental jaren geleden op een zondagochtend vroeg de hond uitliet en voor de flat waar ik toen woonde een jongen (17) dood aantrof in een plas bloed die -na men later vaststelde- een halfuurtje eerder bleek te zijn gesprongen.

Ook hier betrof het een jongeman die kwam uit een gezin waar de waarden en normen van de Berber maatschappij rechtstreeks over waren geplant naar de Nederlandse zonder dat er van enige aanpassing sprake was geweest.

Ik zal door de volgende reply'er wel worden uitgemaakt voor té begripvol maar ik denk persoonlijk dat de hedendaagse agressie van deze groep jongeren voortkomt uit het verschil in wereldbeeld dat hen thuis en in de moskee wordt voorgehouden én de maatschappij waarin ze thans leven.

Het zal enkele generaties vergen om deze verschillen uit te vlakken, met dwang en het proberen te forceren van integratie bereik je mijns insziens het tegendeel.

We zijn in dit tijdsbestek van actie, vaart en snelheid blijkbaar vergeten dat sommige levens- en leer-processen hun tijd nodig hebben, hoe jammer dat soms ook is...

" Het recht van de sterkste is het sterkste onrecht. " - Marie von Ebner-Eschenbach -

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door koekoeksjong op 24 Februari 2002 om 11:39 uur]
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat vindt Lalya dan van het onderstaand bericht???????
  Weerwoord forum index » Actualiteiten