Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Verkiezingen TK'21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 41, 42, 43  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat ga je stemmen voor TK'21?
VVD
11%
 11%  [ 2 ]
PVV
22%
 22%  [ 4 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
D66
0%
 0%  [ 0 ]
GL
5%
 5%  [ 1 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
PvdD
0%
 0%  [ 0 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Denk
0%
 0%  [ 0 ]
FvD
27%
 27%  [ 5 ]
Anders
11%
 11%  [ 2 ]
Ik stem niet
11%
 11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2021 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:
Timmermans is natuurlijk bovengemiddeld intelligent.

Dat is herhaling, ik vroeg om onderbouwing.

Quote:
Dat jij een gruwelijke hekel aan hem hebt maakt niet dat hij het daarom niet is.

Uiteraard niet, mijn hekel zegt niets over iemand intelligentie. Daarom vroeg ik ook naar onderbouwing.

Die heb ik al gegeven:
Hij moet bovengemiddeld intelligent zijn omdat het simpelweg anders niet mogelijk is om zich te kunnen handhaven als Eurocommissaris en bovendien ook nog op zo'n cruciale post. Een positie waarin o.a.meertaligheid van belang is, maar ook analytisch denkvermogen, het conceptueel kunnen denken en het politiek kunnen invoelen

Zijn iq-test ken ik niet, maar bovenstaande lijkt mij wel voldoende onderbouwing.

Quote:
Pardon? Dacht je ook zo over Hans van Baalen?

Wat heeft wijlen Hans van Baalen hier mee te maken? Ik was zeker geen fan van hem, maar hij was wel intelligent en bovengemiddeld ijdel.

Quote:
De man is aantoonbaar intens slecht. Zijn slechtheid is beter aantoonbaar dan zijn vermeende hoge intelligentie. Ik heb nog eens even op zijn CV gekeken, maar verder dan een literatuurstudie Frans is hij niet gekomen.

https://carrierepaden.nl/politici/frans-timmermans/
Frans Timmermans is geboren op 6 mei 1961 in Maastricht. Zijn basisschool periode bracht hij door op de Sint Stevens-Woluwe in België. Vervolgens ging hij in 1972 naar het lyceum ‘Saint George’s English School’ te Rome, gevolgd door 5 jaar atheneum op het R.K. Bernardinus College te Heerlen. Van 1980 tot 1985 studeerde Frans Timmermans Franse letterkunde aan de Katholieke Universiteit Nijmegen. In het laatste jaar van zijn studie ging hij naar Frankrijk om daar Franse letterkunde en Europees recht te studeren. Verder spreekt hij zeven talen, waaronder Russisch. Voor al zijn bewezen diensten kreeg hij op 17 maart 2010 de ridderorde. Frans Timmermans is getrouwd en heeft vier kinderen, waarvan twee zonen en twee dochters

Quote:
Ik vermoed ook dat dit typisch zoiemand is waar later nog een hoop schandalen over naar buiten gaan komen, met name van vrouwen die hij heeft lastig gevallen (zoals Bernard en Lubbers)

Dat is niet meer en niet minder een tendentieuze aanname. Tot nu toe is er niets van dit alles gebleken.

Quote:
https://www.ad.nl/buitenland/eu-rekenmeester-stal-tonnen-snoepreisjes-afgestraft-met-pensioenkorting~a5368504/

EU is een corrupte zooi en past prima in het rijtje met de regeringen van Oekraïne en Rusland

Incident dat niets met Timmermans te maken heeft.

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2021 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
    In juni werd bekend dat D66 en het ministerie van Buitenlandse Zaken geprobeerd hebben de eindmontage te beïnvloeden. Dat was gebleken uit documenten die door het weblog GeenStijl waren opgevraagd.

Zo maakte het ministerie een opmerking over fragmenten waarin Kaag geen autogordel om had. "Dat moet worden aangepast," zei het ministerie. De maker heeft dat niet gedaan. Uit de documenten blijkt wel dat de VPRO heeft onderzocht of er eventueel een gordel in kon worden gemonteerd.

https://nos.nl/artikel/2399825-scherpere-afspraken-bij-vpro-na-omstreden-kaag-documentaire

Prachtig kijkje achter de schermen. De relatie tussen politiek en media in Nederland is toxisch. Ze hebben elkaar te hard nodig en daardoor is onafhankelijkheid volkomen zoek. Als de VPRO al probeert te kijken of wetsovertredingen uit een documentaire gepoetst kunnen worden (vervalst zelfs) kun je nagaan wat de NOS allemaal doet.

Toch maar mooi dat de democratie werkt zoals zij moet werken. GeenStijl kreeg gewoon de informatie waar om gevraagd werd. Vervolgens maakte GeenStijl van deze mug een olifant.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2021 7:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:
estudiant schreef:
Royy schreef:
Dassen op buza? Haha, schattig. Maar veel te naief. Dassen verkoopt het Nederlands belang aan Brussel.

Je weet maar nooit. Extra parlementair komt steeds dichterbij.
Laurens moet idd eerst een beetje ervaring opdoen in de Kamer, maar hij leert snel.
Ondertussen kan Arend Jan Boekestijn wel op buza. Heeft sympathie voor een sterkere EU.
Maar beter nog dan Arend Jan Boekestijn is Samson uiteraard. Hij heeft warme banden met Timmermans.

Haha.

KAAG BUIGT VOOR RUTTE.

Rutte heeft dus gewoon gezegd: fuck you Sigrid, of jij werkt mee of we gaan nieuwe verkiezingen doen en btw kijk eens ff naar de peilingen. Groetjes!

Een centrum-rechts kabinet van VVD/D66/CDA/CU it is. En nu maar hopen dat ze een beetje plannen maken, want de afgelopen 4 jaar hebben ze alleen maar op de winkel gepast....

Overigens is nu de vraag wie de bewindslieden worden. Rutte blijft natuurlijk omdat hij dat moet van de VVD, waar zou de VVD tenslotte zijn zonder Rutte Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2021 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:

Overigens is nu de vraag wie de bewindslieden worden. Rutte blijft natuurlijk omdat hij dat moet van de VVD, waar zou de VVD tenslotte zijn zonder Rutte Rolling Eyes

Haha, de grote vraag is wat Kaag gaat doen. Ze heeft het hoog gespeeld en heeft verloren. Wordt ze weer minister of blijft ze in de Kamer? Als Kaag enigszins geloofwaardig wil zijn en de volgende verkiezingen ook met "nieuw leiderschap" in wil, kan ze niet anders dan in de Kamer blijven. Maar ja, daar is ze eigenlijk veel te hautain en arrogant voor, Kaag houdt niet werkelijk van debatteren.

En, oh wacht.... er is helemaal geen "nieuw leiderschap":
https://www.geenstijl.nl/5161360/d66-fractie-olv-sigrid-kaag-wilde-wob-publicatie-over-docu-kaag-door-minister-kaag-tegenhouden/

Kaag is net zo gehaaid als Rutte.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2021 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dat nieuwe leiderschap komt er ook niet, dat is een illusie. Kaag zou idd maar beter in de Kamer moeten gaan zitten.
Net als Hoekstra.
Maar Rutte heeft er ook geen zin meer in......maar hij moet wel blijven om de ineenstorting van de VVD zo lang mogelijk uit te stellen

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2021 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Kaag is geen type voor de Kamer. Hoekstra ook niet.

Rutte heeft gewonnen! Wat een baas Very Happy

Die ineenstorting van de VVD kon nog weleens meevallen als de alternatieven Kaag of Hoekstra zijn...

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2021 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Kom op Royy, Rutte is gewoon uitgepremierd. Hij doet geforceerd luchtig en zijn jongensachtige flair is verdwenen. Hij redt het echt geen 4 jaren meer terwijl VVD-kroonprinsen in geen velden of wegen zijn te vinden.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2021 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

In de Nederlandse politiek worden totaal corrumperende clowns om de zoveel jaar vervangen
door jongere clowns met een valse lach om een nieuw begin te suggereren..

Zo kregen we de valse nicht Rob Jetten, Kaag, Jesse Klaver, tranentrekker Pechthold, Wouter Bos, Diederik Samson en
dan nu weer brugklasser Rutte en die vreselijk Hoekstra...

Rutte, waar 10 jaar vuil en smerigheid aan kleeft zal worden opgevolgd door een nog on democratischer en vuiler
klootzak die zich zal presenteren met bamboe-ogen, een reptielen postuur en de lach van een joviale
autoverkoper...

D66 zal verder evenals de eveneens niet-liberale VVD uitmunten in het tegengaan van openbaarheid en
het verder uitkleden en onmondig maken van de democratie en burger.

Onlangs hadden de valse nichten van deze valse partij de Wet Openbaarheid weer als vanouds
gesaboteerd door documenten zwart te kleuren inzake de VPRO-promotie (onder het mom van documentaire)
van Kaag.

De geheimzinnige giftenontvanger Pechthold deugde al niet en D66 deugt al jaren helemaal niet,
en nog minder nu ze groot geld van miljonairs als verkiezingskas toelaten... een zeer kwalijke ontwikkeling.

Alles om met massa-immigratie en met verplichte woningtoewijzingen het witte Nederlandse volk
(ik schaam mij niet om de term ''wit'' te gebruiken) en haar op duizenden jaren gestoelde cultuur uit te roeien.

D66 stemmers zijn al jaren de meest corrupte geldbeluste klootzakken die er op de wereld rondlopen...
hun ''moraal'' dient alleen om andere te bekladden en elkaar makkelijke overbetaalde baantjes toe te wijzen...
verder voegen ze totaal niks toe aan deze wereld.

Hun stemvolk is niet meer dan grotendeels ''clientisme'' dat om de 4 jaar miljarden in de mond krijgt gegoten....
In wezen is D66 niet hoogstaander dan de Afrikaanse president die zijn stam extra kralen beloofd (en anderen
daarvoor laat bloeden).

BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2021 7:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:
Kom op Royy, Rutte is gewoon uitgepremierd. Hij doet geforceerd luchtig en zijn jongensachtige flair is verdwenen. Hij redt het echt geen 4 jaren meer terwijl VVD-kroonprinsen in geen velden of wegen zijn te vinden.

De VVD heeft zeker een uitdaging ja. Kan zomaar een CDA/PvdA scenario worden...

BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2021 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Welnee, Hoekstra en Ploumen?? Zij kotsen elkaar uit.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2021 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nee bedoel een scenario qua zetelaantal voor de VVD.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik begrijp dat Remkes informateur wordt en Koolmees hulpinformateur.
Daarnaast moet er gewerkt gaan worden aan de sfeer tussen de bewindslieden, hetgeen mogelijk zou kunnen betekenen dat we veel oude gezichten terugzien.
Blok vertrekt... Blok?? Who the fuck is Blok? Dat was de meest onzichtbare minister van "diverse zaken" ooit.
Ook het voormalig defensiedwergje zie ik niet terugkomen. Hoekstra?? Hmmm twijfelachtig omdat zijn vriendschappelijke 26000 investering aan hem kleeft. Net zoals Kaag last heeft van persoonlijke inmenging van die documentaire die over haar gaat.
Wordt nog een puzzeltje die personele bezetting.....

Dan verwacht ik dat het kabinet na hooguit twee jaren valt over het eigen sjagrijn. Dan zijn in ieder geval de eenmalige mega miljarden voor milieu, woningnood, zorg en dergelijke uitgegeven en dan gaat er weer bezuinigd worden.

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Kabinet valt denk ik sowieso over 1 van de parlementaire enquetes die er aan zitten te komen. Of beter: treedt af naar aanleiding van.

T kabinet van binnenuit opblazen kan wel, maar dan moet er iets te halen zijn voor D66. Voorlopig staat D66 slecht in de peilingen en kabinetsdeelname doet het virtuele zetelaantal van D66 meestal geen goed. T CDA is nog lang niet hersteld van de Omtzigt-aardbeving. CU is te weinig opportunistisch om het kabinet bewust te laten vallen, enkel rond medisch-ethische kwesties.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 2:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Kabinet valt denk ik sowieso

Maakt geen reet meer uit he, of het kabinet valt of niet. Het volk rekent niet meer af met de schuldige politici. Dat snapt men in Den Haag inmiddels ook wel.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:

Voorlopig staat D66 slecht in de peilingen en kabinetsdeelname doet het virtuele zetelaantal van D66 meestal geen goed.

Dat zou op een "bijsluiter" moeten staan....regeringsdeelname samen met de VVD kan tot groot zetelverlies leiden; de kans daarop is 90%. Wink

BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2021 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nee joh, staat los van de VVD.

D66 is een typische vluchtheuvel-partij, als mensen t niet meer weten stemmen ze D66. Totdat ze zien wat D66 in de praktijk doet en bereikt, dan haken ze weer massaal af.

BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2021 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Maar ik had het niet over D66 alleen. Kijk maar naar de PvdA , volledig uitgehold toen ze samen met de VVD in een kabinet de economisch financiële crisis aanpakten.
En het ziet er ook niet erg fraai uit voor het CDA nu na 4 jaren in een kabinet met de VVD.

BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2021 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:
Maar ik had het niet over D66 alleen. Kijk maar naar de PvdA , volledig uitgehold toen ze samen met de VVD in een kabinet de economisch financiële crisis aanpakten.

De PvdA heeft haar achterban verraden en in de steek gelaten, wat verwacht je dan?

Quote:
En het ziet er ook niet erg fraai uit voor het CDA nu na 4 jaren in een kabinet met de VVD.

Hebben ze zichzelf aangedaan he. Kun je de VVD niet verwijten Very Happy

Overigens vrees ik met grote vrezen dat de VVD zelf ook eenzelfde scenario staat te wachten. Ook de VVD is hard bezig om de eigen achterban te verraden.

Ik herken na 11 jaar VVD als grootste partij verdomd weinig VVD-punten terug in de praktijk, integendeel zelfs. Tijd voor een flinke ruk naar rechts!

BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2021 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja, vroeg of laat slaat ook daar de Idus van maart toe.
Maar dan? Wie volgt ceasar Rutte op? Dilan Yeşilgöz-Zegerius? Sophie Hermans?

BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2021 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hermans wordt voorgesorteerd zo te zien.

Maar Hermans gaat de achterban van de VVD niet aanspreken, zeker niet de traditionele achterban. Hermans is niet spraakmakend en heeft geen enkele levenservaring anders dan de ambtenarij en/of politiek. Dat geldt eigenlijk voor de hele top van de lijst na Rutte. Van Ark, Hermans, Becker, Yeşilgöz, van t Wout, Harbers. Kleurloos, ambtelijk, inspiratieloos. Er zit verdorie geen ondernemer tussen. Helaas.

Ik ben inhoudelijk eigenlijk stiekem al overgestapt naar JA21. Moet nog even kijken hoe hun immateriële standpunten zich ontwikkelen, Plouw-Verweij is rabiaat katholiek, maar vooralsnog geen spijt van mijn stem op hen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2021 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En hoe heeft geschiedenisleraar Mark Rutte zich ontwikkeld als ondernemer? Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2021 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Rutte heeft gewoon 10 jaar in het bedrijfsleven gewerkt hoor Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2021 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als historicus?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2021 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:
Hermans wordt voorgesorteerd zo te zien.

Maar Hermans gaat de achterban van de VVD niet aanspreken, zeker niet de traditionele achterban. Hermans is niet spraakmakend en heeft geen enkele levenservaring anders dan de ambtenarij en/of politiek. Dat geldt eigenlijk voor de hele top van de lijst na Rutte. Van Ark, Hermans, Becker, Yeşilgöz, van t Wout, Harbers. Kleurloos, ambtelijk, inspiratieloos. Er zit verdorie geen ondernemer tussen. Helaas.

Ik ben inhoudelijk eigenlijk stiekem al overgestapt naar JA21. Moet nog even kijken hoe hun immateriële standpunten zich ontwikkelen, Plouw-Verweij is rabiaat katholiek, maar vooralsnog geen spijt van mijn stem op hen.

BVNL niet? De naam zeg het al, Nederland als een "onderneming".

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2021 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Als historicus?

Zeker.