Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Klachtenregen over giropas
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Klachtenregen over giropas
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Deze week is de Postbank overspoeld door klachten van rekeninghouders omdat de bank hun ten onrechte 7 euro per giropas in rekening heeft gebracht. De meeste klanten hadden gekozen voor een gratis basispas, maar toch zagen zij de afboeking op hun afschrift staan. Een woordvoerster van de Postbank bevestigt dat ongeveer drieduizend klanten geklaagd hebben over foute afboekingen. Ze zegt: "Dat lijkt veel, maar op het aantal van twee miljoen rekeninghouders waarbij het incasso inmiddels is uitgevoerd, valt het eigenlijk wel mee."

Klanten waarbij ten onrechte het geld is afgeschreven dienen in beroep te gaan tegen de fout. Zij moeten daarbij een kopie van het oorspronkelijke opdrachtformulier opsturen, waarop ze de gratis variant hebben aangekruist.

De consumentenbond vindt dat de klanten op hun woord moeten worden geloofd. Ook moeten zij hun geld terugkrijgen en alsnog een gratis basispas krijgen.

nieuws.nu
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik vind dit geen onderwerp voor een discussie hier.

http://clementius.cjb.net
Tanta malorum impendet Ilias! Stem daarom LPF op 15 mei!
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nou, dan moet weerwoord beheer het maar verwijderen.

Jij hebt zeker liever nog 10 topics over PF
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik vind het wel een goed onderwerp. Sterker nog, bij mij ging die 7 Euro er ook af. Ik weet alleen niet meer wat mijn keuze is geweest, dus misschien is het terecht. Trouwens, moest je dat formulier niet terugsturen en als dat zo is: hoe kom ik dan aan een kopie??

Weet iemand nog waartussen de keuze ging van giropassen? Dan kan ik vast wel herleiden of het terecht was of niet, die 7 euro.

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Je had de keuze tussen een basispas en een pas met extra's (o.a. om bij andere banken te kunnen pinnen). Als je de laatste pas wilde dan hoefde je niets te doen, wilde je de basispas dan moest je een formulier invullen en terugsturen. De meeste mensen zullen dus geen kopie hebben.

Het is overigens wel zo dat de giro de 7 euro afschrijft, ook als je geen geld meer op de rekening hebt staan en niet in het rood mag staan. Andere rekeningen sturen ze terug en betalen ze dus niet, maar voor zichzelf zorgen ze nog steeds goed, want over het tekort moet je ook nog eens rente betalen. Dubbele winst dus voor de giro.

Blijft overigens nog het probleem dat de giro te lang doet over overschrijvingen tussen bank en giro. Het geld verdwijnt gewoon dagen.
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 1:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ah dank... nu weet ik dus weer waarom ik die 7 euro betaald heb

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 5:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Nou, dan moet weerwoord beheer het maar verwijderen.

Jij hebt zeker liever nog 10 topics over PF

Patrick, kan je me hier ff mee helpen? Wij hebben ook een girorekening in Nederland. We hebben hier helemaal nergens bericht over gekregen! Volgens mij worden we hier zwaar gediscriminalidingest.

Ik heb daar Pim Fortuyn ook al over gebeld, maar die is steeds in gesprek.

De veronderstelling , dat het menselijke leven in louter redelijke banen te leiden is, beneemt het leven alle adem. Leo Tolstoi
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat moet je niet tegen mij zeggen! Kijk eens goed wie zei dat dit geen gepast onderwerp is voor discussie.
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Mensen, als je nou gewoon een bankrekening neemt heb je dit gezijk niet! Postbank is altijd al klote geweest!

http://clementius.cjb.net
Tanta malorum impendet Ilias! Stem daarom LPF op 15 mei!
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik heb absoluut geen klachten over de postbank, behalve over het telebankieren want dat schijnt via ISDN en internet nog steeds niet vlekkeloos te verlopen.

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Och het is met alle banken wel iets. Of ze brengen gewoon kosten in rekening of geven geen rente meer (maar nemen die wel als je rood staat). Helaas kan je niet zonder, omdat mijn baas me niet gewoon uit betaald. Gewoon weer terug naar het aloude salariszakje.
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Goed plan , die salariszakjes, zij het niet dat er waarschijnlijk steenvast maandelijks op iedere hoek van de straat een antilliaan, marokkaan, enz. staat om jouw salaris in ontvangst te nemen.
(ik noem maar even voor het gemak een populaire voor-de-hand-liggende bevolkingsgroep)
Maar aan de andere kant zijn banken ook (legale) boeven.

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat een muggen zifterij van die girodienst.Ze hebben een fout gemaakt en moeten die coulant weer oplossen door hun excuses aan te bieden aan de mensen waar dat is gebeurd en onmiddellijk hun geld terug storten.Belachelijk dat ze nog proberen om de mensen op kosten te jagen ook door te verlangen dat er een kopie moet worden terug gestuurd van dat formulier.Het origineel is aan de girodienst opgestuurd dus niemand heeft het meer, tenzij er een kopie is gemaakt voor dat het is verstuurd.
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2002 23:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

off topic. Het is ongeveer hetzelfde als wat minister borst met orgaandonatie wil doen. Iedereen krijgt een formulier. Wie deze niet terugstuurd wordt automatisch donor.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2002 0:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik heb nooit problemen gehad met de Postbank/ING. Trouwens, de pasjes van de gewonen banken, zijn die nog gratis dan? Bij de Rabobank moest je jaren betalen om je eigen geld bij hun op te nemen met een pasje. Je moest zelfs nog meer betalen als je dat na 23.00 uur 's avonds deed.

En over DE BANK ben ik ook niet te spreken.

Weerwoord forum index » Actualiteiten