Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Wat kan men doen tegen inkomens- en vermogensongelijkheid? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2021 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
40% overhead Cliff, welk bedrijf overleeft dat?

Royy schreef:
Aan de andere kant concludeer ik (en niet alleen ik, zie bron) dat het onderwijs nu al 20% kwijt is aan overhead kosten.

Royy schreef:
En als ik zeg dat ik schrik van 40% werkelijke overhead kosten...

Je Excel is stuk Royy.

Maar waarom zou ik deze discussie aangaan met iemand die echt geen enkel benul heeft van wat er in het onderwijs speelt? Ik loop toch ook geen hockeyclub binnen om daar tegen de trainer te gaan vertellen hoe hij/zij moeten gaan spelen?

Bescheidenheid is je echt vreemd Royy. Zalig zijn zij die hun eigen domheid niet kunnen bevatten. Nu ben jij zeker niet dom, maar je overschat toch echt wel met grote regelmaat je eigen inzicht door zomaar van de zijlijn te gaan roepen hoe onderwijs/zorg georganiseerd moet worden.

Ik kán het niet serieus nemen, sorry.

Quote:
Maar definieer genoeg eens? Is dat voldoende om, als je dat zou willen, te kunnen stoppen met werken en dan zonder geldzorgen luxe te leven, ook als inflatie je geld waardeloos maakt? En kun je dan geld geven aan of investeren in zaken die je lief zijn?

Genoeg is: ik kan morgen op vakantie naar een ver land. Als mijn auto stuk gaat heb ik geen probleem om hem te laten maken of zelfs per direct een nieuwe te kopen. Als ik de supermarkt in loop kan ik werkelijk alles kopen wat ik zie. Ik heb een huis op een behoorlijke hoeveelheid grond, vlak aan het strand, met een bioscoop in de tuin, welness, etc. Als ik naar de WC moet heb ik keuze uit 5 toiletten. Verder heb ik 2 douchecabines, een stoomcabine, een bubbelbad, een massagestoel, etc.

Ik rij in een elektrische auto op gratis energie van de zon. Ik heb een waterput waarmee ik mijn gehele tuin (had ik al gezegd dat hij groot is) elke nacht automatisch kan laten besproeien. De sproeiers Royy, komen uit mijn gazon omhoog, sproeien zo lang ik wil en gaan dan weer netjes in mijn gazon wat gemaaid wordt door een robotje. Dat robotje weet ook nog eens de prachtige Engelse fontein te omzeilen, die met afstandsbediening zowel verlicht is in de kleur die ik wil als in sterkte aan en uit te zetten is.

Verder kan ik kiezen uit meerdere auto's, meerdere fietsen, etc. om mij mee te verplaatsen. Royy, de welvaart is áf. Punt. Ik heb AliExpress, Amazon.nl en Bol.com al 10 keer uitgespeeld en nog geld over.

Ik richt me nu alleen nog op echt belangrijke zaken in het leven: tijd, gezondheid en mensen helpen. Voornamelijk jongeren door ze zelfvertrouwen, kennis en eventueel een diploma mee te geven waar ze de rest van hun leven iets aan hebben. En een diploma is ook maar bijzaak, want het mooiste in mijn leven is jongeren te laten worden wat ze eigenlijk al zijn zonder dat ze het weten. Daar is helemaal geen diploma voor nodig.

De echte waarde in het leven Royy, daar heeft die vermaledijde belastingdienst waar jij zoveel moeite mee hebt, helemaal geen enkele grip op. Dus betaal en lever gewoon je bijdrage om in deze prachtige maatschappij te mogen leven. En... enjoy the fucking ride.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2021 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Bescheidenheid is je echt vreemd Royy. Zalig zijn zij die hun eigen domheid niet kunnen bevatten. Nu ben jij zeker niet dom, maar je overschat toch echt wel met grote regelmaat je eigen inzicht door zomaar van de zijlijn te gaan roepen hoe onderwijs/zorg georganiseerd moet worden.

Ik kán het niet serieus nemen, sorry.

Je wilt t niet serieus nemen, omdat je niet in wilt zien dat het onderwijs inefficiency kent.

Quote:

Ik richt me nu alleen nog op echt belangrijke zaken in het leven: tijd, gezondheid en mensen helpen. Voornamelijk jongeren door ze zelfvertrouwen, kennis en eventueel een diploma mee te geven waar ze de rest van hun leven iets aan hebben. En een diploma is ook maar bijzaak, want het mooiste in mijn leven is jongeren te laten worden wat ze eigenlijk al zijn zonder dat ze het weten. Daar is helemaal geen diploma voor nodig.

De echte waarde in het leven Royy, daar heeft die vermaledijde belastingdienst waar jij zoveel moeite mee hebt, helemaal geen enkele grip op. Dus betaal en lever gewoon je bijdrage om in deze prachtige maatschappij te mogen leven. En... enjoy the fucking ride.

Ok dus niet voldoende om met pensioen te gaan. De rest van de zaken die je noemt zijn met name materieel vind ik niet zo heel relevant, kwestie van keuzes.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2021 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je wilt t niet serieus nemen, omdat je niet in wilt zien dat het onderwijs inefficiency kent.

Werkelijk élke activiteit kent inefficiency Royy. Dus ook onderwijs.

Geef jij nou eens aan wat de perfecte balans is tussen alle onderwijslogistieke en administratieve taken enerzijds en het primaire proces onderwijs anderzijds. En onderbouw dat dan eens heel goed. Jij en ik weten beiden dat je dat totaal niet kunt, omdat je geen zicht hebt op die processen.

Daarom is het een enorm stuurman-aan-wal gehalte. Je loopt vanaf de kade te roepen hoe de tanker bestuurd moet worden, maar je hebt geen idee waar de zandbanken, boeien, andere schepen, etc. zijn én hoe wendbaar die tanker eigenlijk is.

Je snapt dat zo'n kapitein op zo'n schip best weet dat er efficiëntere routes zijn, maar dat hij niet van een Royy op de kade aan gaat nemen hoe die gevaren moeten worden. En ook jij ziet op je werk, als je tenminste een beetje zelfkritiek hebt, tal van zaken die efficiënter kunnen. Zelfs binnen je eigen takenpakket.

Quote:
Ok dus niet voldoende om met pensioen te gaan. De rest van de zaken die je noemt zijn met name materieel vind ik niet zo heel relevant, kwestie van keuzes.

Haha de materiële keuzes vind jij niet interessant? Lees even hierboven terug Laughing

Hoe kom je erbij dat ik niet voldoende heb om met pensioen te gaan dan? Vind ik een heel rare conclusie op bovenstaande, maar misschien komt dat omdat ik helemaal niet stoppen wil? Als ik met mijn werk zou willen stoppen, was ik al lang iets anders gaan doen denk ik. Want één ding weet ik wel van mezelf: ik wil iets doen. Niets doen is vreselijk kut, vreet echt aan mij, ik wil mij nuttig voelen. Mijn 'currency' is 'bedankt Cliff voor je hulp'. Dat is wat mij draaiende houdt.

Heel leuk: pas kwam er een hovenier mijn fontein installeren. Jongen van een jaar of 30. Zegt hij dus, nadat hij helemaal klaar is, weet je nog dat ik les van u gehad heb meneer? Nee, dat wist ik dus niet. Meer dan 10 jaar geleden. Een éénmalige instructie van 2 uur, en die jongen herinnert dat nog. Dat houdt dus in dat het enorm klote was of best leuk, en ik kies ervoor om dat laatste te denken Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2021 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Geef jij nou eens aan wat de perfecte balans is tussen alle onderwijslogistieke en administratieve taken enerzijds en het primaire proces onderwijs anderzijds. En onderbouw dat dan eens heel goed. Jij en ik weten beiden dat je dat totaal niet kunt, omdat je geen zicht hebt op die processen.

Zakelijke dienstverleners zitten zo rond de 20%. Dat lijkt me een mooi startpunt voor het onderwijs. Zo ingewikkeld is de organisatie van onderwijs namelijk niet: weinig tot geen logistiek, beetje roosterplanning maar da's ook 1x per kwartaal, weinig administratie, geen strategie.

Quote:
En ook jij ziet op je werk, als je tenminste een beetje zelfkritiek hebt, tal van zaken die efficiënter kunnen. Zelfs binnen je eigen takenpakket.

Zeker, en ik probeer het bedrijf waar ik werk elke dag een stukje beter en efficienter te maken Cliff. Kan het onderwijs een voorbeeld aan nemen.

Quote:

Haha de materiële keuzes vind jij niet interessant? Lees even hierboven terug Laughing

Zeker wel, maar die zeggen niet zo veel. Er zijn een heleboel mensen die niet zo rijk zijn (maar wel goed verdienen) die dezelfde keuzes als jij opnoemt maken of kunnen maken.

Quote:
Hoe kom je erbij dat ik niet voldoende heb om met pensioen te gaan dan? Vind ik een heel rare conclusie op bovenstaande, maar misschien komt dat omdat ik helemaal niet stoppen wil?

Nee hoor, komt vooral omdat je een hele lijst met kostenposten opsomt... da's inderdaad raar voor iemand die met pensioen zou kunnen gaan.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2021 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zakelijke dienstverleners zitten zo rond de 20%.

Ja, en rally-auto's kun je ook vergelijken met hoe je een olietanker vaart.

Quote:
weinig tot geen logistiek

Laughing

Kijk, dit bedoel ik dus. Je weet echt van toeten noch blazen.

Quote:
beetje roosterplanning maar da's ook 1x per kwartaal, weinig administratie, geen strategie.

Manmanman.

Quote:
Zeker, en ik probeer het bedrijf waar ik werk elke dag een stukje beter en efficienter te maken Cliff.

Ah, wat Cliox voor arbo en veiligheid doet, doe jij voor efficiëntie. Ik kan me de populariteit van jullie op de werkvloer voorstellen Laughing

Quote:
Er zijn een heleboel mensen die niet zo rijk zijn (maar wel goed verdienen) die dezelfde keuzes als jij opnoemt maken of kunnen maken.

Gelukkige mensen dus begrijp ik.

Quote:
Nee hoor, komt vooral omdat je een hele lijst met kostenposten opsomt... da's inderdaad raar voor iemand die met pensioen zou kunnen gaan.

Kostenposten? Laughing

Echt, jij kijkt niet verder dan euro's.... zo zonde, zo oppervlakkig.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Laughing

Kijk, dit bedoel ik dus. Je weet echt van toeten noch blazen.

Je kunt wel arrogant lopen doen Cliff. Maar onderwijs is gewoon een FTE-business. Niet veel anders dan zakelijke dienstverlening.

Quote:
Zeker, en ik probeer het bedrijf waar ik werk elke dag een stukje beter en efficienter te maken Cliff.

Ah, wat Cliox voor arbo en veiligheid doet, doe jij voor efficiëntie. Ik kan me de populariteit van jullie op de werkvloer voorstellen Laughing

Quote:

Gelukkige mensen dus begrijp ik.

Zit m denk ik vooral in hoe je t financiert. Ken je t boekje Rich dad, poor dad?

Quote:

Echt, jij kijkt niet verder dan euro's.... zo zonde, zo oppervlakkig.

Kostenposten ja, die je alleen kunt betalen als je een steady inkomstenbron hebt. Die kun je uit een baan halen (maar dan kun je dus niet met pensioen), die kun je ook uit je investeringen halen (pas dan kun je met pensioen).

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je kunt wel arrogant lopen doen Cliff. Maar onderwijs is gewoon een FTE-business. Niet veel anders dan zakelijke dienstverlening.

Sorry, maar mensen die zo over onderwijs denken trap ik mijn school uit.

Quote:
Ken je t boekje Rich dad, poor dad?

Uiteraard. Maar naar mijn mening praten we compleet langs elkaar heen.

Quote:
Kostenposten ja, die je alleen kunt betalen als je een steady inkomstenbron hebt. Die kun je uit een baan halen (maar dan kun je dus niet met pensioen), die kun je ook uit je investeringen halen (pas dan kun je met pensioen).

Mijn pensioen i.c.m. AOW is prima Royy. Ik maak me er echt geen zorgen om. Investeringen doe ik vooral met tijd en dan in mensen, jij denkt voornamelijk in geld en bedrijven. Daarom zeg ik ook: we praten compleet langs elkaar heen, dit gaat ook niet goedkomen zo.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Sorry, maar mensen die zo over onderwijs denken trap ik mijn school uit.

Haha, ik wist wel dat t onderwijs niet echt openstaat voor nieuwe invalshoeken.

Quote:

Mijn pensioen i.c.m. AOW is prima Royy. Ik maak me er echt geen zorgen om. Investeringen doe ik vooral met tijd en dan in mensen, jij denkt voornamelijk in geld en bedrijven. Daarom zeg ik ook: we praten compleet langs elkaar heen, dit gaat ook niet goedkomen zo.

Ah je hebt dus je pensioenfonds en AOW nodig om je kostenposten te kunnen blijven financieren? En je kunt nu luxe leven zolang je inkomen uit een baan hebt? Helder, zeg dat dan meteen joh in plaats van je lijst met kostenposten op te noemen. Is niks mis mee he, geldt voor veel mensen die allemaal graag in de ratrace blijven hangen.

Weet je wanneer je genoeg geld, of beter: vermogen, hebt? Als je morgen kunt zeggen (als je dat zou willen): fuck you, zoek t allemaal maar uit en hetzelfde leven voort kunt zetten en je in dat rest van het leven geen enkele zorgen hoeft te maken over inkomsten of afhankelijk bent van pensioenfondsen of de grillen van de Overheid (AOW).

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 23:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha, ik wist wel dat t onderwijs niet echt openstaat voor nieuwe invalshoeken.

Dat zijn oude invalshoeken.

Quote:
Ah je hebt dus je pensioenfonds en AOW nodig om je kostenposten te kunnen blijven financieren?

Schrijf ik dat? Volgens mij niet.

Quote:
En je kunt nu luxe leven zolang je inkomen uit een baan hebt?

Dat schrijf ik al helemaal niet. Raar.

Quote:
Helder, zeg dat dan meteen joh in plaats van je lijst met kostenposten op te noemen. Is niks mis mee he, geldt voor veel mensen die allemaal graag in de ratrace blijven hangen.

Nah, dit is dus één van de redenen waarom het echt geen zin heeft dit soort discussies met jou te voeren. Je trekt conclusies die haaks staan op wat ik zeg, meestal voorafgegaan door het woord 'helder'.

Quote:
Als je morgen kunt zeggen (als je dat zou willen)

Dat laatste is vrij essentieel he. Als ik morgen de missverkiezing zou willen winnen lukt dat ook niet. Zie niet zo goed in waarom dat dan als argument zou moeten gelden hier.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat zijn oude invalshoeken.

Jammer dat je zo star bent als het om zorg en onderwijs gaat Cliff. Exemplarisch voor de problemen in die twee sectoren zou ik zeggen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zorg en onderwijs is mensenwerk Royy, en jouw primaire motivatie is geld ('t moet goedkoper).

Ik ben daar inderdaad klaar mee, het zijn twee verschillende typen mensen en twee werelden die te weinig van elkaar (willen) begrijpen. En dat is verder prima, maar als de ene partij de andere partij wil gaan vertellen hoe ze het moeten doen dan loopt het spaak.

Let op he, dit werkt ook de andere kant op. Er zijn een hoop docenten die hun hele leven in het onderwijs werken en geen idee hebben hoe het zit met bekostiging. Die zouden opleidingen opstarten voor 5 studenten omdat ze denken dat de school een 'maatschappelijke verplichting' heeft en dat het geld er gewoon altijd moet zijn. Ook met die docenten ben ik klaar en zeg ik 'ga lekker les geven en bemoei je niet met hoe we zaken organiseren'.

Maar voor jou geldt exact hetzelfde: bemoei je maar niet met zorg en onderwijs. Het zit niet in je, je gaat de essentie ervan nooit bevatten.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Zorg en onderwijs is mensenwerk Royy, en jouw primaire motivatie is geld ('t moet goedkoper).

Ach wat een cliche Cliff, hoor ik zo vaak in een andere vorm. Onder aan de streep moeten de salarissen betaald worden Cliff. En voor die salarissen in het onderwijs worden de inkomens en vermogens van hardwerkende burgers afgeroomd onder dreiging van vrijheidsberoving. Me dunkt dat onderwijs efficient moet zijn.

Quote:
Maar voor jou geldt exact hetzelfde: bemoei je maar niet met zorg en onderwijs. Het zit niet in je, je gaat de essentie ervan nooit bevatten.

Onzin Cliff. Mijn handjes jeuken soms om in zorg en onderwijs aan de slag te gaan (als financial), ware het niet dat ik mezelf geen burn-out gun.

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2021 0:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
die salarissen in het onderwijs worden de inkomens en vermogens van hardwerkende burgers afgeroomd onder dreiging van vrijheidsberoving.

Nah, ik kan niet beter uitleggen waarom we mensen als jij niet in het onderwijs laten. Bedankt daarvoor Smile

Quote:
Onzin Cliff. Mijn handjes jeuken soms om in zorg en onderwijs aan de slag te gaan (als financial), ware het niet dat ik mezelf geen burn-out gun.

't zou wel een goede les voor je zijn, mits je bereid bent je echt te verdiepen in de bedoeling achter de organisatie.

Misschien een tip voor je: https://www.managementboek.nl/boek/9789462762220/anders-vasthouden-wouter-hart

Toevallig werk ik met een bestuurder die uit het bedrijfsleven komt en econoom is. Hij dacht er precies zo over als jij, totdat hij daadwerkelijk aan de slag ging in het onderwijs. Toen snapte hij pas hoe het echt werkte, zegt hij ook zelf. En dat zijn economische visie van buitenaf totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid.

Bedenk dat ik ook jaren mijn eigen bedrijf heb gehad en dat ik min of meer 'het onderwijs ingerold ben'. Daarna is het passie geworden en interesseert me dat salaris maar weinig meer. Als ik dat echt belangrijk gevonden had, was ik wel zelfstandig gebleven. Salaris 3-4 keer zo hoog maar geen onderdeel geweest van de kern, de essentie.

Daarom neem ik mensen ook niet echt serieus die nooit door onderwijs gegrepen zijn, er nooit in gewerkt hebben, maar wel een heel sterke mening hebben over hoe het georganiseerd moet worden. 't zijn de kapiteins aan wal, de voetbaltrainers zonder ooit een wedstrijd gespeeld te hebben, de virologen die eigenlijk dansleraar zijn.

Big pile of NOPE.

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2021 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Toevallig werk ik met een bestuurder die uit het bedrijfsleven komt en econoom is. Hij dacht er precies zo over als jij, totdat hij daadwerkelijk aan de slag ging in het onderwijs. Toen snapte hij pas hoe het echt werkte, zegt hij ook zelf. En dat zijn economische visie van buitenaf totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid.

Snel gebrainwashed dan... linkerzijde politiek spectrum zeker?

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2021 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk niet in Links-Rechts.

Maar even to the point: mensen als jij komen het onderwijs niet in, en daar ben ik dus reuze blij mee Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2021 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik denk niet in Links-Rechts.

Maar even to the point: mensen als jij komen het onderwijs niet in, en daar ben ik dus reuze blij mee Very Happy

Ik denk een serieus gemis voor het onderwijs.

Misschien ga ik overigens juist wel het onderwijs in, als leraar. Ik verwacht binnen een paar jaar mn pensioen rond te hebben en kan dan ook rondkomen van een lerarensalarisje.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 7:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat zou wel mooi zijn. Probeer iets over de organisatie te leren, en over het onderwijsproces Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Probeer t vooral te veranderen!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Alleen een keiharde revolutie is in staat de Westerse, noem het maar gewoon ''oorlogsvoering''
van de gefortuneerden tegen de armere delen van de bevolking tot een eind te brengen....

Al het andere zal falen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mooi voorbeeldje trouwens van inkomensongelijkheid:

Ik kwam er net achter dat de wet normering topinkomens ervoor zorgt dat een bestuurder die daaronder valt per maand de afgelopen 2 jaar (en misschien wel langer) elke maand meer dan 1000 euro bruto erbij kreeg aan salaris.

In de tijd van Corona dus he, terwijl het gehele onderwijs piepte en kraakte, de zorg overbelast werd, veel ondernemers het moeilijk hadden om te overleven... terwijl dat allemaal gaande was konden bestuurders van overheidsorganen maandelijks meer dan 1000 euro loonsverhoging tegemoet zien voor ten minste 2 jaar.

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hoeveel zijn de salarissen van leraren gestegen de afgelopen jaren, Cliff?

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat ligt rond de 2% per jaar Royy. Niet, zoals in de wet normering topinkomens, 8% per jaar.

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Geloof ik niet. Ik ga t niet allemaal nazoeken, maar onderwijspersoneel (en ook zorgpersoneel overigens) heeft de laatste jaren forse verhogingen gehad.

https://www.trouw.nl/nieuws/de-cao-voor-het-basisonderwijs-is-eindelijk-rond-4-5-procent-loonsverhoging-voor-leerkrachten~bae445e1/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2021 0:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vers van de pers Royy: https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/fnv-overheid/2021/09/nieuwe-cao-hbo-twee-procent-plus-eenmalig-bedrag

Maar hoe je het ook wendt of keert, zelfs de pre-covid verhoging in het basisonderwijs is niets, maar dan ook niets met het percentage wat de WNT jaarlijks stijgt. Leg dat eens uit?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2021 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het onderwijs functioneert al 20 jaar voor D66 als clientisme....
onder het mom van ''verheven prietraat'' doet deze totaal corrupte neo-liberale partij weinig
anders dan een willekeurige Afrikaanse corrupte leider.

Steevast tijdens verkiezingen populistisch gillen dat hun partij-clientisme of stam (het onderwijs-kiesvolk)
meer miljarden moeten krijgen. zonder dat dit ergens toe leidt te besteden aan ''hogere lonen''.

Dat de lonen voor de rest van de belasting betalende arbeiders voor D66 niet meetellen maakt
deze corrupte partij niks uit.... als deze leraren en universiteiten lakeien maar in ruil ervoor
de D66 leugens blijven verkondigen...

En dat zijn er minstens evenveel als die van de VVD.

D66 gedrocht Wouter Koolmees speelde een hoofdrol tijdens het rechteloze (ook onze Raad van State en de rechters zijn
corrupte en verziekte politieke organen) vervolgen van de tienduizenden toeslagen moeders...

Hij zit nu doodleuk als formateur een nieuwe corrupt achterbaks cabinet in elkaar aan het zetten..

De gespeelde onschuld is vele malen erger dan de schuld, bewijst D66 keer op keer met haar schertsmoraal.

Zoals Marc Twain al refereerde:

-if-voting-made-any-difference-they-wouldnt-let-us-do-it-at-all...

https://marktwainstudies.com/the-apocryphal-twain-if-voting-made-any-difference-they-wouldnt-let-us-do-it/

Weerwoord forum index » Economie