Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wat nu?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 0:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Stel dat de peilingen van het nipo van 20-2 kloppen en LPF krijgt 16 zetels wat dan?
Rechts heeft een overduidelijke meerderheid van 94 zetels.
De volgende combinaties zijn dan mogenlijk;

1.VVD, LPF, CDA, VSP
2.VVD, LPF, CDA, LN
3.CDA, LPF, CDA, CU
en nog wat andere rechtse mogenlijkheden.

Er kunnen dus alleen rechtse coalities gevormd worden behalve VVD, CDA & PVDA. (tenzij LPF met de PVDA, of GL met de VVD gaat regeren. dit lijkt mij onwaarschijnlijk)

De vraag is alleen of Fortuyn genoeg invloed zal hebben om echt een verschil te maken.
Ik hoop het persoonlijk wel maar ik ben bang dat de oude partijen niet bereid zullen zijn om de immigratie en veiligheids problemen echt aan te pakken.
Daar komt nog bij dat ook al worden de grenzen gesloten, wat ik hoop want Nederland is VOL!, de problemen nog niet zijn opgelost. Let bv. op het hoge voortplantings saldo van Moslims (factor 4 tegen 0.8 van autochtonen).
Heeft iemand hier verder nog ideen over hoe dit moet worden aangepakt?

Matthijs jansen

Free speech online!
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 0:22 Plaats reactie Reageer met quote
yes
Gast

[verwijderd]

Luctor et Emergo
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 0:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Abvelde, wat wil je hier mee zeggen?
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 0:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Jij vecht nergens voor en gaat tenonder!
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Heel eenvoudig, hij durft niet de 10e zijn kloten op het blok te leggen, terwijl wij hem als Zeeuwen als enigsten ondersteund hebben tot het naadje. Kloten heeft hij dus niet

Luctor et Emergo
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 0:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[verwijderd]

Luctor et Emergo
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Niet zo op je teentjes getrapt Abvelde!
We kunnen dit toch ook op een nette manier bespreken?
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 3:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik ben vˇˇr een uitermate rechtse coalitie en wel zo snel mogelijk na de 15e mei aanstaande geformeerd en liefs nog in juni be├źdigd en ge├»nstalleerd dan kunnen we in september -nog net vˇˇr Prinsjesdag- een ├ęcht goeie regering kiezen...

" Het recht van de sterkste is het sterkste onrecht. " - Marie von Ebner-Eschenbach -
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 4:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Ik ben vˇˇr een uitermate rechtse coalitie en wel zo snel mogelijk na de 15e mei aanstaande geformeerd en liefs nog in juni be├źdigd en ge├»nstalleerd dan kunnen we in september -nog net vˇˇr Prinsjesdag- een ├ęcht goeie regering kiezen...

Lol!! Maar ik vind wel dat Pim een plaatsje moet krijgen, hoe dan ook. Ik zie reikhalzend uit naar het debat over die hondjes. Mogen die poepmachientjes nu wel of niet de Kamer in? De Nederlandse politiek heeft absoluut een achterstand op het gebied van amusement in te halen.

ô De veronderstelling , dat het menselijke leven in louter redelijke banen te leiden is, beneemt het leven alle adem.ö Leo Tolstoi
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

gelukkig hebben we nog altijd een verstandige koningin
die de informateur en de formateur benoemd dus dat komt wel goed

Als we ons niet aan onze principes houden dan stoppen we menselijk te zijn.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Als PF langer dan 4 jaar in de politiek wil blijven, kan hij beter in de opppositie gaan. Zeker als er een moeizame coalitie tot stand moet komen, is het prijsschieten. Met een beetje geluk stort zo'n kabinet na een jaar of twee in, en hebben we nieuwe verkiezingen.
Daarmee koopt hij voldoende tijd om een goede fractie opbouwen, en verder aan te sterken (40 zetels?) voor een volgend kabinet.
Overigens verwacht ik niet zo zeer een superrechtse (wat is dat dan?) politiek, maar wel een duidelijke politiek.

Feiten hebben niets met geloof te maken, je moet ze wel willen geloven... 'Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten'.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Volgens een groep economische analisten die info verstrekken aan onder meer buitenlandse bedrijven en banken is de kans groot dat er een CDA/PvdA/GL kabinet komt.

Zo'n kabinet zal de definitieve ondergang van dit land inluiden. Dit dienen de mensen zich goed te beseffen. Daarom moet voorkomen worden dat zo'n formatie een meerderheid kan halen in de Kamer.

http://clementius.cjb.net
Tanta malorum impendet Ilias! Stem daarom LPF op 15 mei!
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik zal de door jou (Clementius) genoemde coalitie in ieder geval niet aan een meerderheid helpen. Op dit moment (Nipo-peiling) komt deze coalitie uit op 68 zetels, da's niet eens genoeg.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ah! Mooi!

Wat nu?
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2002 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

geweldig ik wist niet dat ik het eens kon zijn met Clementius.
ik vind het ook Mooi dat het niet genoeg is

Als we ons niet aan onze principes houden dan stoppen we menselijk te zijn.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

2.VVD, LPF, CDA, LN

Dit zou een potentieel goede coalitie kunnen zijn. Ik ben alleen bezorgd over de VVD, een redelijk grote stroming binnen die partij begint erg veel naar de PvdA te hangen. Dijkstal maakt onderdeel uit van die stroming.

Misschien is het handig om bij zo'n coalitie, Balkenende of Fortuyn premier te laten worden. De VVD is de grootste, maar hoeft eigenlijk niet per definitie de premier te leveren. Kijk maar naar Oostenrijk. In die coalitie is de FPÍ de grootste partij, maar levert de ÍVP de premier (Sch├╝ssel).

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Clementius op 21 Februari 2002 om 12:10 uur]
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 0:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Allemaal wensdromen.

Jullie delen het CDA in bij 'rechts'. Dat is een misvatting. De ideologische verschillen tussen VVD en CDA zijn even groot als tussen elk van deze en de PvdA.
Elke coalitie van 2 van deze partijen (aangevuld met kleinere om een meerderheid te halen) is in principe even denkbaar.

Paars heeft zijn kans gehad, en zal geen derde termijn krijgen. Dat betekent dat het CDA kan kiezen.
LN en LPF hebben nog te weinig laten zien om nu al regeringsverantwoordelijkheid te kunnen/mogen dragen, en dat betekent dat alleen een CDA/PvdA/GL/nog iets-coalitie momenteel een goede kans op een meerderheid heeft. Ik denk dat het CDA, gezien de uitlatingen van Balkenende, ook in die richting denkt, en ik weet z├ęker dat dit de voorkeur heeft van Melkert.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 0:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Volgende week woensdag krijg ik misschien de kans eens met Rozenm├Âller te spreken. Hij komt dan naar Middelburg maar ik weet niet of ik de tijd krijg om hem te spreken. Als ik die kans krijg zal ik hem eens vragen of hij interesse heeft in een coalitie CDA/PvdA/GL, zeker na de recente uitspraken van Balkeneind.

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Zou LN wel in een coalitie met Fortuyn willen zitten, of andersom?
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 1:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Cliff, misschien ook nog even vragen wat zijn gedachten over de recente uitspraken van Melkert en Adelmund zijn...

Feiten hebben niets met geloof te maken, je moet ze wel willen geloven... 'Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten'.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 2:05 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Welke specifiek? Voroal Ad praat er ineens op los...

Mijn toetsenboard is stuk (met name mijn spatiebalk) dus alles is onder voorbehoud van typfouten.
Wat nu?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2002 2:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Zo'n kabinet zal de definitieve ondergang van dit land inluiden. Dit dienen de mensen zich goed te beseffen. Daarom moet voorkomen worden dat zo'n formatie een meerderheid kan halen in de Kamer.

Ach, als ik dan toch moet kiezen tussen 2 kwaden, dan laat ik dit land liever tenonder gaan door CDA/PvdA/GL dan door lieden als Pim Fortuyn. Ik zal trouwens op geen van de genoemde partijen/lieden stemmen (maar heb helaas ook nog geen enkel idee op welke partij dan wel).

Een politicus is er altijd als hij je nodig heeft.
  Weerwoord forum index » Actualiteiten