Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 166, 167, 168  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Nee joh Cliox, Risicogroepen.

Ongevaccineerden zijn risicogroepen.

Het zijn overigens niet alleen mensen met onderliggende ziektes die ziek worden. Dat is inmiddels achterhaald. Artsen slaan niet voor niks alarm. Ik hoor het steeds vaker, ook om mij heen.

Bron: Tienduizenden mensen kampen met klachten.
Bron: Jongeren lopen reëel risico op long covid, ook na milde infectie'

Quote:
Verschilt overigens weinig van de rest van de samenstelling van de IC. Die wordt m.n. bevolkt door allerlei risicogroepen, zoals te dikke mensen of rokers met hart/vaatziekten.

En ook dat accepteert de maatschappij niet langer. Al zijn de geleerden er nog niet over uit of rokers meer kosten, omdat ze vaak korter leven.

"52 procent van de Nederlanders vindt dat de premie voor rokers omhoog moet gaan. Rokers zouden namelijk meer zorgkosten maken dan niet-rokers. Het is logisch dat zij daarom meer moeten bijdragen."

Bron: https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2020/hogere-zorgpremie-voor-rokers-en-drinkers

Quote:
Ik heb nog eens nagedacht over die QR-code. Erg handig. Ik stel voor dat we er ook een BMI-check aan toevoegen. BMI>25? Dan mag je de horeca niet in. Werkt dubbelop: mensen hebben een stimulans om af te vallen en in de horeca worden doorgaans slechte dingen genuttigd dus dat voorkom je daar mee. Mensen die vanwege een medische aandoening een hoog BMI hebben kunnen een verklaring bij hun huisarts halen (vergelijk: testen).

We kunnen er nog meer dingen aan toevoegen. Ben je recent veroordeeld of betrokken geweest bij geweld of vechtpartijtjes enzo: de QR-code weigert je. Per drankje je QR-code laten zien. Heb je meer dan 3 alcoholische dranken gehad? Dan krijg je niet meer. Enzovoorts.

Wat een geweldige samenleving moet dit gaan worden!

Alsmaar wijzen naar anderen. Rokers. De overheid. Dikkertjes. Als je verkeerd geparkeerd staat krijg je een boete, of anderen nu te hard rijden of niet. Kijk gewoon eens naar jezelf en stop met wijzen naar anderen.

Feit is dat het overgewicht van de één, geen direct risico vormt voor de ander. En overgewicht is geen/niet altijd een keuze. Een prikje is dat wel. Wat overblijft is dat wij meebetalen, maar dat doen we nu ook voor de ongevaccineerden die zich kunnen laten testen en in het ziekenhuis belanden.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens schreef ik recent over een collega die zich maanden lang hevig heeft verzet tegen coronamaatregelen, het bestaan van corona ontkende, coronaregels aan de laars lapte en helaas corona opliep. Gevolg is dat hij twee maanden uit de running lag en bij terugkomst bleek hij aan long covid te lijden. Hij geeft aan dat hij zijn werkzaamheden niet kan uitvoeren/hervatten en zit nu in totaal 5 maanden thuis. Zijn direct leidinggevende wil hem niet doorbetalen omdat hij coronamaatregelen met voeten heeft getreden om een statement te maken en door eigen toedoen ziek is geworden. Daarnaast kun je je niet ziekmelden met een ziekte die niet bestaat. Hij is het oneens en zegt zelfs het te hebben opgelopen op het werk (wat niet kan).

Wie heeft gelijk? Moreel.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:
Ongevaccineerden zijn risicogroepen.

Nee hoor, een ongevaccineerde, verder gezond, gezond BMI en zeg <60 jaar is zeker geen risicogroep. Die groep ligt dan ook nauwelijks op de IC.

Quote:
Het zijn overigens niet alleen mensen met onderliggende ziektes die ziek worden. Dat is inmiddels achterhaald. Artsen slaan niet voor niks alarm. Ik hoor het steeds vaker, ook om mij heen.

Bron: Tienduizenden mensen kampen met klachten.
Bron: Jongeren lopen reëel risico op long covid, ook na milde infectie'

Mja, tegelijk is er medisch vaak niet veel te vinden van "long covid".

Overigens is dit ook weer vooral een kwestie bij risicogroepen:

"We weten nog niet precies waarom sommige mensen lang klachten houden na een infectie met SARSsevere acute respiratory syndrome-CoVcoronavirus-2. Er lijkt een verband te zijn met een hogere leeftijd en de hoeveelheid klachten die iemand heeft in de eerste fase van de besmetting. Ook mensen die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen, of een verhoogd BMIBody Mass Index of astma hebben, lijken vaker langdurig klachten te houden na een besmetting. Maar ook mensen die niet in het ziekenhuis zijn opgenomen kunnen deze klachten houden. Het lijkt dat Long COVID vaker voorkomt bij vrouwen. Na een ernstige infectie kunnen patiënten soms maanden na ontslag uit het ziekenhuis nog een verminderde longfunctie hebben en zijn er afwijkingen van de longen op röntgenfoto’s of longscans te zien."

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid

T schijnt overigens vaker voor te komen mensen die "opeens" landurig ziek worden na een zware infectie of griep oid. Vaak is er dan veel meer aan de hand (denk aan: burn out enzo).

Quote:

Alsmaar wijzen naar anderen. Rokers. De overheid. Dikkertjes. Als je verkeerd geparkeerd staat krijg je een boete, of anderen nu te hard rijden of niet. Kijk gewoon eens naar jezelf en stop met wijzen naar anderen.

Hoezo? Ik denk actief mee over hoe we deze samenleving gezonder kunnen krijgen en de druk op de zorg kunnen verlagen. De IC ligt vol met patienten met hart/vaatziekten, die vaak 1-op-1 te relateren zijn aan levensstijl. Zo blijf je aan de gang met die IC-bedden.

Quote:
Feit is dat het overgewicht van de één, geen direct risico vormt voor de ander. En overgewicht is geen/niet altijd een keuze. Een prikje is dat wel. Wat overblijft is dat wij meebetalen, maar dat doen we nu ook voor de ongevaccineerden die zich kunnen laten testen en in het ziekenhuis belanden.

Maar die QR-code is er niet om mensen te beschermen he, die QR-code is er enkel om vaccinatie aan te moedigen. Medisch is niet bewezen dat zo'n QR-code verspreiding van het virus beperkt.
Voor gevaccineerden is een besmet iemand geen bedreiging. Het omgekeerde eigenlijk: een gevaccineerde die besmet is zonder dat ie t zelf weet kan een ongevaccineerde besmetten. Je zou dan dus ook ongevaccineerden met een negatieve test moeten weigeren voor hun eigen belang.

Die QR-code is er dus om gedrag te beinvloeden. Nou nu we toch bezig zijn kunnen we dat ook meteen voor mensen die te dik zijn doen. Als ze de horeca niet meer in mogen is dat een extra duwtje om af te vallen. Ik zeg win-win!

Sterker nog: die QR-code kunnen we ook koppelen aan databases met gezochte idioten, mensen die nog boetes open hebben staan enzovoorts. What a Brave New World zal dat worden!

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
En die houden echt geen virus tegen.

Feitelijk onjuist.

Eerstens omdat je alle mondmaskers over één kam scheert, tweedes omdat het type mondmasker dat wordt voorgeschreven uitvoerig is getest door verschillende wetenschappers in diverse landen en deze wetenschappers onafhankelijk van elkaar hebben vastgesteld dat het mondmasker werkt.

Zullen we alles eerst in perspectief gaan bekijken!

Dus hoe klein is een virus, een bacterie, een bloedcel, een huidcel, een zoutkorrel, een mier, een ei.
Dan zie je toch duidelijk dat een mondkapje nooit en ten nimmer, een virus kan tegenhouden.

Hier is het voorbeeld.

Bron van welke wetenschappers?
Het zijn fabrieken die deze maskers maken, niet wetenschappers.
En een virus is onzichtbaar, ook onder een elektronische microscoop.
Je kunt net zo goed met een zakdoek voor je gezicht gaan lopen en vele maskers zijn gemaakt van katoen met een motief.
Die worden niet verboden, maar ook niet getest door die zogenaamde "wetenschappers".
Ik heb nog nooit zo vaak het woord "wetenschap" zien misbruiken als hier.

1. Je probeert wederom met je eigen realiteit de wetenschap te weerleggen. Dat werkt niet zo.
2. De bronnen heb ik bijgeleverd en zijn aantoonbaar. Je ogen dichtknijpen en stug ontkennen betekent niet dat het wetenschappelijk bewijs er niet is.

Quote:
Dus heb ik gelijk, maar jij gelooft in sprookjes.

Alleen in je eigen (be)leefwereld, in de realiteit heb je niets weerlegd. En negeer je inhoudelijke berichten structureel.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:
Overigens schreef ik recent over een collega die zich maanden lang hevig heeft verzet tegen coronamaatregelen, het bestaan van corona ontkende, coronaregels aan de laars lapte en helaas corona opliep. Gevolg is dat hij twee maanden uit de running lag en bij terugkomst bleek hij aan long covid te lijden. Hij geeft aan dat hij zijn werkzaamheden niet kan uitvoeren/hervatten en zit nu in totaal 5 maanden thuis. Zijn direct leidinggevende wil hem niet doorbetalen omdat hij coronamaatregelen met voeten heeft getreden om een statement te maken en door eigen toedoen ziek is geworden. Daarnaast kun je je niet ziekmelden met een ziekte die niet bestaat. Hij is het oneens en zegt zelfs het te hebben opgelopen op het werk (wat niet kan).

Wie heeft gelijk? Moreel.

Ik ben benieuwd wat zijn direct leidinggevende zou zeggen tegen een roker die longkanker krijgt (ik betaal je niet door, want door eigen toedoen ziek geworden), of iemand die gedotterd moet worden en een BMI >25 had en rookte (ik betaal je niet door, want door eigen toedoen ziek geworden), of iemand die moet revalideren na een ski-ongeluk (ik betaal je niet door, ik had je nog zo gewaarschuwd voor die zwarte piste). Enzovoorts.

Gezellig bedrijf werk je Cliox...

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

https://nos.nl/artikel/2398228-griep-heeft-deze-herfst-wat-in-te-halen-en-slaat-misschien-heviger-toe-dan-normaal

Nah zeg, wat zei ik hier nou een tijdje geleden al? #Royymoetviroloogworden

T gaat een zeer interessant Q4 worden. QR-codes, niet-gevaccineerde allochtonen, x-de golf van corona onder niet gevaccineerde (allochtonen dus) en een flinke griepgolf. Eens kijken hoe snel de Overheid weer in paniek raakt en met hagel begint te schieten. En eens kijken in hoeverre gevaccineerden nu nog maatregelen gaan accepteren.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Nee hoor, een ongevaccineerde, verder gezond, gezond BMI en zeg <60 jaar is zeker geen risicogroep. Die groep ligt dan ook nauwelijks op de IC.

Onjuist. Even los van het feit dat het beeld dynamisch is. Er is maar één factor stabiel en dat is dat het hoofdzakelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen.

"Onder de mensen die met corona worden opgenomen in het ziekenhuis, zijn vooral dertigers en vijftigers, blijkt uit cijfers van stichting NICE. In totaal liggen nu 415 mensen met corona in het ziekenhuis. Dat er relatief veel jongere patiënten in het ziekenhuis belanden, verbaast Marion Koopmans niet. "Daar komen de meeste infecties voor.

Op dit moment is twee derde van de nieuwe patiënten in het ziekenhuis jonger dan zestig, terwijl dit tijdens de piek in december om een derde ging. De meest logische reden daarvoor is, zegt Koopmans, dat de zestigplussers meer en completer gevaccineerd zijn.

Van de patiënten jonger dan zestig, zijn het vooral dertigplussers en vijftigplussers die met corona in het ziekenhuis terechtkomen, blijkt uit onderstaande grafiek."

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5242999/belanden-jonge-coronapatienten-ziekenhuis-door-deltavariant

Quote:
T schijnt overigens vaker voor te komen mensen die "opeens" landurig ziek worden na een zware infectie of griep oid. Vaak is er dan veel meer aan de hand (denk aan: burn out enzo).

Heb je artikel niet gelezen wat ik bijsloot? Stond namelijk uitgelegd. Slecht 14% is te relateren aan een verminderde weerstand door onderliggende ziekte.

Quote:
Hoezo? Ik denk actief mee over hoe we deze samenleving gezonder kunnen krijgen en de druk op de zorg kunnen verlagen. De IC ligt vol met patienten met hart/vaatziekten, die vaak 1-op-1 te relateren zijn aan levensstijl. Zo blijf je aan de gang met die IC-bedden.

Wat een onzin. Meer dan 50% van de Nederlanders heeft overgewicht. Er is geen oplossing op het korte termijn als alternatief voor de invoering van de coronapas.

Quote:
Maar die QR-code is er niet om mensen te beschermen he, die QR-code is er enkel om vaccinatie aan te moedigen.

Dat is jouw opvatting. Zo lang je gratis kunt testen voor toegang als alternatief, is er geen drang of dwang.

Quote:
Medisch is niet bewezen dat zo'n QR-code verspreiding van het virus beperkt.

Dat geldt wel voor het vaccin. Het zijn hoofdzakelijk gevaccineerden die in het ziekenhuis liggen. Nu meer mensen gevaccineerd zijn kunnen de maatregelen worden opgeheven. Meer bewijs is niet nodig.

Quote:
Voor gevaccineerden is een besmet iemand geen bedreiging.

Feitelijk onjuist. Het vaccin geeft geen nulgarantie.

Quote:
Het omgekeerde eigenlijk: een gevaccineerde die besmet is zonder dat ie t zelf weet kan een ongevaccineerde besmetten.

Er is geen nulgarantie. Er is nooit een nulgarantie. Doel is de verspreiding te reduceren naar beheersbare proporties en niet om te voorkomen dat iemand niet ziek kan worden. Roepen dat gevaccineerden anderen kunnen besmetten is een even sterk argument tegen de coronapas als 'nuchtere bestuurders kunnen ook ongelukken veroorzaken' een argument is tegen blaastests.

Quote:
Die QR-code is er dus om gedrag te beinvloeden. Nou nu we toch bezig zijn kunnen we dat ook meteen voor mensen die te dik zijn doen. Als ze de horeca niet meer in mogen is dat een extra duwtje om af te vallen. Ik zeg win-win!

1. Als voor overgewicht een vaccin bestond wel.
2. Als het risico van overgewicht het individu ontstijgt ook.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Onjuist. Even los van het feit dat het beeld dynamisch is. Er is maar één factor stabiel en dat is dat het hoofdzakelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen.

Ja eh, dertigers en veertigers kunnen ook tot de risicogroep behoren he, als ze onderliggend al ziek zijn of te vet eten enzo. Jij doet alsof er random mensen uit de niet-gevaccineerde groep in het ziekenhuis belanden. Nee, het zijn de dikkerdjes uit die groep, bijvoorbeeld.

Quote:

Heb je artikel niet gelezen wat ik bijsloot? Stond namelijk uitgelegd. Slecht 14% is te relateren aan een verminderde weerstand door onderliggende ziekte.

Heb jij de site van het RIVM niet gelezen? Waar ze t toch echt duidelijk koppelen aan risicogroepen.

Quote:

Wat een onzin. Meer dan 50% van de Nederlanders heeft overgewicht. Er is geen oplossing op het korte termijn als alternatief voor de invoering van de coronapas.

Moet je nagaan zeg, 50%. Hoogste tijd dus om daar keiharde maatregelen op te nemen, die overbelasting van de zorg moet maar eens afgelopen zijn. Maatregelen waarbij we dikke mensen zoveel mogelijk dwingen om af te vallen, pas dan kunnen ze weer volop meedoen aan het leven.

Quote:

Dat is jouw opvatting. Zo lang je gratis kunt testen voor toegang als alternatief, is er geen drang of dwang.

Leuke theorie, maar elke keer testen als je uit eten wilt, een biertje wilt doen of een kopje koffie met appelgebak...

Quote:

Feitelijk onjuist. Het vaccin geeft geen nulgarantie.

Haha er is geen nulgarantie in het leven. Als jij nu de deur uitstapt heb je ook het risico dat je niet meer levend terugkeert naar huis. Alles draait om proportionaliteit.

Quote:

1. Als voor overgewicht een vaccin bestond wel.
2. Als het risico van overgewicht het individu ontstijgt ook.

Maar het gaat toch juist om de zorgcapaciteit? Me dunkt dat overgewicht en fors beslag legt op onze zorgcapaciteit.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Ik ben benieuwd wat zijn direct leidinggevende zou zeggen tegen een roker die longkanker krijgt (ik betaal je niet door, want door eigen toedoen ziek geworden), of iemand die gedotterd moet worden en een BMI >25 had en rookte (ik betaal je niet door, want door eigen toedoen ziek geworden), of iemand die moet revalideren na een ski-ongeluk (ik betaal je niet door, ik had je nog zo gewaarschuwd voor die zwarte piste). Enzovoorts.

Gezellig bedrijf werk je Cliox...

In veel arbeidscontracten staan voorwaarden opgenomen voor ander werk en sport maar dat even terzijde. Ik vind dat de leidinggevende gelijk heeft. De medewerker heeft strijdig gehandeld met de veiligheidsregels en arbeidsomstandighedenbesluit om een statement te maken. Iedere medewerker dient de arbeidsomstandighedenwet en veiligheidsregels nauwlettend op te volgen. Indien hij dit niet doet en nalatigheid bewezen kan worden, oordeelt een rechter ook dat een medewerker geen geld heeft op een vergoeding bij een ongeval.

Ik herinner mij nog het verhaal van een timmerman die zich op z'n duim had geslagen omdat hij geen zin had om te werken. De gevolgen waren echter verregaander dan gedacht en de man lag maanden lang uit de roulatie. Toen zijn werkgever lucht kreeg dat het geen incident betrof is een onderzoek ingesteld naar de toedracht en is de werkgever naar de rechter toegegaan om loonbetaling stop te zetten. De werkgever won.

Je kunt geen disproportioneel risico een ander in de maag splitsen. Je auto kun je verzekeren tegen diefstal maar dat ontslaat jou niet van je plichten. Als jij vind dat je moet kunnen doen en laten wat je wil (want vrijheid!!) en je weigert je auto af te sluiten en je sleutel te verwijderen uit het contactslot is er geen verzekeraar die uitkeert bij diefstal. Zo werkt dat met risico's.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Ja eh, dertigers en veertigers kunnen ook tot de risicogroep behoren he, als ze onderliggend al ziek zijn of te vet eten enzo. Jij doet alsof er random mensen uit de niet-gevaccineerde groep in het ziekenhuis belanden. Nee, het zijn de dikkerdjes uit die groep, bijvoorbeeld.

Het gaat om het totaalbeeld. Wat je schreef klopt niet. Bovendien worden gezonde jongeren ook hard getroffen door Covid.

Quote:
Heb jij de site van het RIVM niet gelezen? Waar ze t toch echt duidelijk koppelen aan risicogroepen.

En vaccinatie. En dat laatste is een keuze.

Quote:
Moet je nagaan zeg, 50%. Hoogste tijd dus om daar keiharde maatregelen op te nemen, die overbelasting van de zorg moet maar eens afgelopen zijn. Maatregelen waarbij we dikke mensen zoveel mogelijk dwingen om af te vallen, pas dan kunnen ze weer volop meedoen aan het leven.

Op termijn kun je daar harder op inzetten. Verder vind ik het prima om met krachttermen te strooien als 'dwang' tenminste als je dit consequent doet. Die dwang geldt dus ook voor ongevaccineerden.

Quote:
Leuke theorie, maar elke keer testen als je uit eten wilt, een biertje wilt doen of een kopje koffie met appelgebak...

Ja en? Is toch je eigen keuze?

Quote:
Haha er is geen nulgarantie in het leven. Als jij nu de deur uitstapt heb je ook het risico dat je niet meer levend terugkeert naar huis. Alles draait om proportionaliteit.

Dus slaat je uitspraak nergens op dat gevaccineerden anderen kunnen besmetten.

Quote:
Maar het gaat toch juist om de zorgcapaciteit? Me dunkt dat overgewicht en fors beslag legt op onze zorgcapaciteit.

Overgewicht zorgt er niet voor dat een land in een lockdown moet. En het is niet besmettelijk.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Waarom moet ik mij laten testen?
Kost geld en ik heb geen enkel symptoom.
Dus geen koorts of hoesten of verlies van smaak.

"Preventief testen van mensen zonder klachten en zonder bekende blootstelling kan vroegtijdig besmettingen helpen opsporen en uitbraaksituaties voorkomen."

Bron: https://www.rijksoverheid.nl

Quote:
Verder is bewezen dat de PCR test niet betrouwbaar is.
Je kunt vandaag negatief zijn en morgen positief.
Of omgekeerd.
Het bewijst ook niet of iemand ziek is. (98% niet)
Ik test positief voor TBC omdat ik de BCG-vaccinatie heb gehad.
Met een Mantoux krasje, komt het bij mij dus op, maar dan laat ik mijn BCG-littekentje zien.

Wat is het alternatief?

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Het gaat om het totaalbeeld. Wat je schreef klopt niet. Bovendien worden gezonde jongeren ook hard getroffen door Covid.

Hou op met je angstverhalen Cliox. Gezonde jongeren worden nauwelijks getroffen door covid. Nulgarantie is er niet, maar het risico is zeer beperkt.

Quote:

En vaccinatie. En dat laatste is een keuze.

Zeker, maar de constante is risicogroepen Cliox. Ook onder de gevaccineerden lopende risicogroepen het meeste risico (ondanks 80% minder kans dan niet-gevaccineerd). De causaliteit ligt bij risicogroep.

Quote:

Ja en? Is toch je eigen keuze?

Proportionaliteit Cliox.

Quote:

Dus slaat je uitspraak nergens op dat gevaccineerden anderen kunnen besmetten.

Die slaat juist wel ergens op. Gevaccineerden kunnen gewoon besmet raken, waarschijnlijk met zeer weinig klachten, en kunnen het virus doorgeven aan niet-gevaccineerden. Niet-gevaccineerden gaan de komende tijd een groot risico lopen om besmet te raken.

Quote:

Overgewicht zorgt er niet voor dat een land in een lockdown moet. En het is niet besmettelijk.

Ligt er aan hoe je t bekijkt. Hoeveel % van de IC capaciteit wordt opgeslokt door overgewicht? Ik denk een aanzienlijk deel. Zonder overgewicht zou er significant minder druk op de zorg zijn (zowel rond hart/vaatziekten, maar dus ook rond corona).

Heb jij zelf een BMI >25 Cliox? Je blijft je maar verzetten tegen vergelijkbaar harde maatregelen tegen overgewicht als tegen corona.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Hou op met je angstverhalen Cliox. Gezonde jongeren worden nauwelijks getroffen door covid.

Het zijn geen angstverhalen, ik deel zorgen van artsen op basis van feiten. Dat wil je alleen niet horen.

Quote:
Nulgarantie is er niet, maar het risico is zeer beperkt.

Het is niet relevant. Gevolg van een ongecontroleerde verspreiding is dat de tandwielkast van de zorg vastloopt. De maatregelen reguleren de verspreiding.

Quote:
zeker, maar de constante is risicogroepen Cliox.

Klopt. Ongevaccineerden.

Quote:
Ook onder de gevaccineerden lopende risicogroepen het meeste risico (ondanks 80% minder kans dan niet-gevaccineerd). De causaliteit ligt bij risicogroep.

De causaliteit ligt bij ongevaccineerden. Het zijn hoofdzakelijk ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen. Of zij wel of niet gezond zijn doet er niet toe, een prikje had kunnen voorkomen dat je in het ziekenhuis belandt.

Quote:
Proportionaliteit Cliox.

Het zijn proportionele maatregelen. Een prikje of een testje om te kunnen zuipen en feesten zonder regels. Bovendien is de coronapas tijdelijk. Ik ben nog steeds overtuigd dat tegenstribbelen niets bijdraagt aan de oplossing. Stribbel liever mee.

Quote:
Die slaat juist wel ergens op. Gevaccineerden kunnen gewoon besmet raken, waarschijnlijk met zeer weinig klachten, en kunnen het virus doorgeven aan niet-gevaccineerden. Niet-gevaccineerden gaan de komende tijd een groot risico lopen om besmet te raken.

Laat ik het anders stellen, het is geen argument. Nuchtere bestuurders kunnen ook een ongeluk veroorzaken, dat maakt een blaastest disproportioneel of overbodig.

Quote:
Ligt er aan hoe je t bekijkt. Hoeveel % van de IC capaciteit wordt opgeslokt door overgewicht? Ik denk een aanzienlijk deel. Zonder overgewicht zou er significant minder druk op de zorg zijn (zowel rond hart/vaatziekten, maar dus ook rond corona).

Overgewicht is geen keuze, het vaccin wel of niet nemen wel.

Quote:
Heb jij zelf een BMI >25 Cliox? Je blijft je maar verzetten tegen vergelijkbaar harde maatregelen tegen overgewicht als tegen corona.

Ik verzet mij er niet tegen, het is simpelweg niet vergelijkbaar. Als er een vaccin bestond tegen overgewicht en overgewicht besmettelijk was had je een punt.

En verder zal je inmiddels toch wel weten dat ik mij bewust ben van mijn plicht en pal achter een samenleving sta waar je de gevolgen niet zonder meer kunt afwentelen op de maatschappij? Ik heb eerder gepleit om zorgkosten fors te verhogen en op basis van gezondheidspunten korting te verschaffen. Ik denk dat weinig medestanders aan mijn zijde staan want de gevolgen van mijn keuzes afwentelen op de maatschappij is tenslotte veel makkelijker.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

[quote="Cliox"]
Elisabeth schreef:
Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
En die houden echt geen virus tegen.

Feitelijk onjuist.

Eerstens omdat je alle mondmaskers over één kam scheert, tweedes omdat het type mondmasker dat wordt voorgeschreven uitvoerig is getest door verschillende wetenschappers in diverse landen en deze wetenschappers onafhankelijk van elkaar hebben vastgesteld dat het mondmasker werkt.

Zullen we alles eerst in perspectief gaan bekijken!

Dus hoe klein is een virus, een bacterie, een bloedcel, een huidcel, een zoutkorrel, een mier, een ei.
Dan zie je toch duidelijk dat een mondkapje nooit en ten nimmer, een virus kan tegenhouden.

Hier is het voorbeeld.

Bron van welke wetenschappers?
Het zijn fabrieken die deze maskers maken, niet wetenschappers.
Je kunt net zo goed met een zakdoek voor je gezicht gaan lopen en vele maskers zijn gemaakt van katoen met een motief.
Die worden niet verboden, maar ook niet getest door die zogenaamde "wetenschappers".
Ik heb nog nooit zo vaak het woord "wetenschap" zien misbruiken als hier.

Quote:
1. Je probeert wederom met je eigen realiteit de wetenschap te weerleggen. Dat werkt niet zo.
2. De bronnen heb ik bijgeleverd en zijn aantoonbaar. Je ogen dichtknijpen en stug ontkennen betekent niet dat het wetenschappelijk bewijs er niet is.

NEE ik laat je de waarheid zien. Mijn realiteit in de wetenschap te weerleggen????
Ik laat je alleen maar zien hoe klein een virus is, vergeleken met een bacterie, die niemand kan zien.

Quote:
Dus heb ik gelijk, maar jij gelooft in sprookjes.

Quote:
Alleen in je eigen (be)leefwereld, in de realiteit heb je niets weerlegd. En negeer je inhoudelijke berichten structureel.

Hou toch op met je hoogdravende, nietszeggende antwoorden. Mijn antwoord was helemaal neutraal. Stuctureel---inhoudelijk---- Hou op met je zogenaamde "wetenschappelijke of inhoudelijke berichten"....
Ik laat JOU en de REST zien, hoe klein een virus is......dus die gaat echt wel door die zogenaamde "wetenschappelijke" smoeltjes heen.
Als jij een scheet laat, door je onderbroek en spijkerbroek heen, dan ruikt iemand dat op 3 meter afstand.
Dus een onderbroek en spijkerbroek houdt niet de reuk tegen maar een dun blauw papiertje houdt wel een minuscuul onzichtbaar virus tegen?.
Wat betekent dat? "Inhoudelijke berichten structureel"? Denk jij echt dat je iets inhoudelijks plaatst?
Je wauwelt alleen maar de dictators na.
Er zijn er vele geweest in de geschiedenis: Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot o.a.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
Waarom moet ik mij laten testen?
Kost geld en ik heb geen enkel symptoom.
Dus geen koorts of hoesten of verlies van smaak.

"Preventief testen van mensen zonder klachten en zonder bekende blootstelling kan vroegtijdig besmettingen helpen opsporen en uitbraaksituaties voorkomen."

Bron: https://www.rijksoverheid.nl

Quote:
Verder is bewezen dat de PCR test niet betrouwbaar is.
Je kunt vandaag negatief zijn en morgen positief.
Of omgekeerd.
Het bewijst ook niet of iemand ziek is. (98% niet)
Ik test positief voor TBC omdat ik de BCG-vaccinatie heb gehad.
Met een Mantoux krasje, komt het bij mij dus op, maar dan laat ik mijn BCG-littekentje zien.

Wat is het alternatief?

Niets, gewoon blijven ademhalen.
Er worden toch ook geen mensen uit Afrika getest op TBC voordat ze in een vliegtuig stappen!

Ik heb met TBC-patiënten gewerkt en met Hep B en ik moest o.a. bloedprikken.
Nooit ziek geworden. Nu worden baby's tegen Hep B gevaccineerd. Onverantwoordelijk.
Alleen als je een junkie bent (dus vuile naalden) of iemand die veel seksuele contacten heeft, heb je kans op Hep B.
Dus via bloed of seks contact maar pas geboren baby's worden gevaccineerd. Misdadig.
Ga je eerst eens richten op wat vandaag de dag, baby's mee worden ingespoten. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik ben nog steeds zeer in mijn nopjes met mijn keuze voor JA21 bij de afgelopen verkiezingen. Ik kan het niet beter samenvatten dan onderstaand:

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 3:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
We gaan er maar van uit dat Cliox gewoonweg loog toen ie hier meldde dat ie 'n valse melding heeft gedaan bij Lareb.
(Dus kan er "'n streep onder deze discussie").

Cliox schreef:
Het is gewoonweg een absurde discussie.

Klopt, als gewoon even 'n kopietje van de bevestigings-mail getoond wordt valt er helemaal niets te discussieren.
Cliox schreef:
Als je een melding doet wordt de invoer op de site bevestigd en krijg je een bevestiging per mail net zoals iedere andere site waar je gegevens invoert.

Wisten we al, maar dat bewijst niet dat Cliox 'n valse melding heeft gedaan bij Lareb (wat hij hier zelf beweerde en dezerzijds betwijfeld wordt).
Cliox schreef:
Dus hou op met zo raar doen.

Laughing Laughing Laughing
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 3:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

Desondanks is denkbaar dat zo mondkapje effect heeft.
Weliswaar zal 'n virus dat midden door 'n opening in het weefsel gaat er niet door tegenhouden worden, maar wanneer het virus rakelings langs de rand van zo'n opening gaat zal 't er al gauw in blijven haken met z'n uitsteeksels.
Hetzelfde gebeurt ongeveer als het virus tegen de stoffen rand van 'n opening opbotst.
Dus zal het gebruik van 'n stoffen kapje (en zelfs 'n zakdoek) het risico van virusverspreiding in elk geval kunnen verkleinen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

NEE ik laat je de waarheid zien. Mijn realiteit in de wetenschap te weerleggen????

De waarheid (als in feiten) is medische wetenschap, niet wat jij ervan vindt. Jouw kijk op mondmaskers is niets meer en niets minder dan je eigen mening. Die mag je hebben maar daar weerleg je geen wetenschap.

Quote:
Ik laat je alleen maar zien hoe klein een virus is, vergeleken met een bacterie, die niemand kan zien.

Toxiciteit wordt geduid door het aantal delen per miljoen delen, die miljoen delen zijn als geheel met het blote oog niet waarneembaar. Jouw conclusie is dat adembescherming niet werkt, want weet je hoe klein deze delen zijn?

Quote:
Hou toch op met je hoogdravende, nietszeggende antwoorden. Mijn antwoord was helemaal neutraal. Stuctureel---inhoudelijk--

Roepen dat ik geloof in sprookjes is niet neutraal en inhoudelijk.

Quote:
-- Hou op met je zogenaamde "wetenschappelijke of inhoudelijke berichten"....

Nee daar hou ik niet mee op. Ik blijf feiten, statistieken en wetenschap aanvoeren om desinformatie te weerleggen.

Quote:
Ik laat JOU en de REST zien, hoe klein een virus is......dus die gaat echt wel door die zogenaamde "wetenschappelijke" smoeltjes heen.

Feitelijk onjuist. Hangt af van het type filter.

Quote:
Als jij een scheet laat, door je onderbroek en spijkerbroek heen, dan ruikt iemand dat op 3 meter afstand.
Dus een onderbroek en spijkerbroek houdt niet de reuk tegen maar een dun blauw papiertje houdt wel een minuscuul onzichtbaar virus tegen?.

Wat een onsamenhangende en feitenvrije lariekoek. Laten we terug naar de feiten gaan: Feit is dat op basis van wetenschappelijk onderzoek is bewezen dat mondmaskers werken. Dat je een scheet kunt ruiken opvoeren als argument om medische wetenschap te weerleggen is ronduit bespottelijk.

Quote:
Wat betekent dat? "Inhoudelijke berichten structureel"? Denk jij echt dat je iets inhoudelijks plaatst?
Je wauwelt alleen maar de dictators na.
Er zijn er vele geweest in de geschiedenis: Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot o.a.

Stuitend maar bovenal bedroevend dat een volwassen mensen deze taal bezigen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Klopt, als gewoon even 'n kopietje van de bevestigings-mail getoond wordt valt er helemaal niets te discussieren.

Ik bewaar geen mails. En verder is een bevestigingsmail bij het invoeren van gegevens niet iets unieks.

Quote:
Wisten we al, maar dat bewijst niet dat Cliox 'n valse melding heeft gedaan bij Lareb (wat hij hier zelf beweerde en dezerzijds betwijfeld wordt).

Dat bewijst het wel. Er wordt ook herhaaldelijk opgeroepen om dit te doen. De informatie die ik invoer wordt overigens ook gedeeld met de EMA.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Ik ben nog steeds zeer in mijn nopjes met mijn keuze voor JA21 bij de afgelopen verkiezingen. Ik kan het niet beter samenvatten dan onderstaand:

De coronapas zorgt er juist voor dat gevaccineerden en ongevaccineerden op een verantwoorde manier kunnen samenkomen om te feesten en beesten. Dus geen medische apartheid, zoals wordt geclaimd, maar ook geen vaccinatiedrang en al helemaal geen vaccinatiedwang. Ongevaccineerden die niet besmet zijn geweest kunnen zich gratis laten testen voor toegang. Voor ieder wat wils dus.

Daarbij is de coronapas tijdelijk van aard en een prima middel om te voorkomen dat we opnieuw in een lockdown moeten. Ik vind het zorgwekkend dat de oppositie aan partijpolitiek blijft doen en weigert constructief samen te werken met het kabinet. Het vertraagt het exit-proces en zorgt voor veel onrust in de samenleving. De tegenargumenten en het alternatief vind ik niet sterk. Het checken van de QR-code kost 5 seconden bij het opnemen van de bestelling en met mensen die de overheid zien als vijand en stellig geloven in complotten ga je echt niet overtuigen.

Dat gezegd hebbende had ik wel een juichmomentje tijdens het coronadebat. Baudet wist niet hoe snel hij moest afdruipen toen hij met feiten om de oren werd geslagen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Niets, gewoon blijven ademhalen.

Kansloos.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ondertussen in Australië..

Er vinden in de hele wereld massale protesten plaats tegen de corona pas. Niet alleen in de landen om ons heen, maar ook verder naar het oosten: Slovenië, Litouwen en dat soort landen, waar ze dit onzalige systeem ook willen invoeren.

Australië is wel zo'n beetje de ground zero van de corona proeftuin geloof ik, nergens gaan ze zo ver om een heel land op te sluiten omwille van een handjevol 'besmettingen'.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://ejbron.wordpress.com/2021/09/18/long-read-must-read-het-covid-19-project-verplichte-vaccinaties-en-totale-controle/

De “vaccins” zijn geen vaccins

Een vaccin moet verhinderen dat iemand ziek wordt en de verspreiding van infectie stoppen. Het “vaccin” doet geen van beide. Daarom kan het beter prik of injectie worden genoemd. Een vaccin is een preparaat met verzwakte of gedode ziektekiemen of met een bacterieproduct als bescherming tegen allerlei infectieziekten. Het immuunsysteem wordt erdoor versterkt. Na toevoeging van noodzakelijke ingrediënten wordt het vaccin intensief onderzocht op effectiviteit en veiligheid, eerst in het laboratorium, dan op proefdieren en vervolgens op gezonde proefpersonen. Er gaan meestal tien of meer jaren overheen voordat het definitief goedgekeurd kan worden. Dr. Sherri Tenpenny maakte duidelijk dat de gebruikte Covid-vaccins juist iemands immuunsysteem verwoesten.

https://www.frontnieuws.com/na-de-genocide-zullen-er-genoeg-vaccin-overlevenden-zijn-om-de-beschaving-weer-op-te-bouwen/

De vaccinholocaust begint nu wereldwijd massale slachtoffers te maken, met post-vaccin sterfgevallen die de pan uit rijzen in Amerika en vele andere naties. Recente VAERS-gegevens onthullen 70 sterfgevallen per dag onder gevaccineerde Amerikanen, en betrouwbare projecties van de VAERS-rapportage vereisen dat we dit met ongeveer 40 vermenigvuldigen om tot reële getallen te komen. Dit brengt het aantal dagelijkse sterfgevallen als gevolg van vaccins op 2.800 in de Verenigde Staten alleen al, bericht Mike Adams.

Funeral Directer John O'Looney Blows the Whistle on Covid
Watch

https://www.bitchute.com/video/qQggCeoNOr75/

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2021 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Het zijn geen angstverhalen, ik deel zorgen van artsen op basis van feiten. Dat wil je alleen niet horen.

De feiten zijn dat jongeren nauwelijks worden getroffen door corona. Man, man, man.

Quote:

Het is niet relevant. Gevolg van een ongecontroleerde verspreiding is dat de tandwielkast van de zorg vastloopt. De maatregelen reguleren de verspreiding.

Onzin. De zorg loopt vast door ongecontroleerde verspreiding onder risicogroepen.

Quote:

De causaliteit ligt bij ongevaccineerden. Het zijn hoofdzakelijk ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen. Of zij wel of niet gezond zijn doet er niet toe, een prikje had kunnen voorkomen dat je in het ziekenhuis belandt.

Nee Cliox, ook bij 100% vaccinatie zullen er mensen in het ziekenhuis belanden. Dat zullen vooral mensen zijn in de risicogroepen.

Quote:
Het checken van de QR-code kost 5 seconden bij het opnemen van de bestelling en met mensen die de overheid zien als vijand en stellig geloven in complotten ga je echt niet overtuigen.

Het gaat niet om de praktische kant, al zal de handhaving kansloos zijn. Wat gaat de Overheid doen, een horecazaak binnenvallen en ter controle een steekproef van de aanwezigen om QR-codes vragen... wordt lachen denk ik Laughing

T gaat er om dat de Overheid geen enkel recht heeft om dit te doen en dat de effectiviteit ervan niet is aangetoond.