Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 160, 161, 162  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 4:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Over kulverhaal gesproken: iemand die niet ziek is gaat ook niet naar de huisarts.
Maar als iemand dus klachten heeft en de arts zegt dat 't corona is en dat de patient naar het hospitaal moet dan gaat die patient in veruit de meeste gevallen ook naar het hospitaal.

Cliox schreef:
Wat een flauwekul weer, als een arts 'zegt' dat het corona is. Er is geen arts die zegt dat je corona hebt! Bij coronaklachten mag je niet eens naar de huisarts en word je doorverwezen naar de GGD voor een PCR-test. In het ziekenhuis word je getest indien het niet bekend is of je corona hebt. Dus geen idee wat je hier zit te bazelen maar het klopt voor geen meter.

Hoor net in 'n hierboven geplaatst filmpje dat de huisartsenpraktijken 'n tijd lang zo'n beetje gesloten zijn geweest.
Tja, stel je voor dat die huisartsen de zogenaamde coronaklachten gewoon als griep zouden hebben blijven diagnostiseren, dan had de hele opzet inclusief gigantische verkoop van vaccins niet doorgegaan.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 4:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel

Wat heet? Dan heb je dat prikje helemaal niet nodig.

Weliswaar zetten degenen die hier permanent in een niet voor hen geschikt klimaat vertoeven alles op alles om ook degenen die kerngezond wél in het voor hen geschikte klimaat vertoeven ertoe te bewegen zich te laten vaccineren, omdat daardoor de kans dat eerstgenoemden, die weten dat hun natuurlijke weerstand in dit gematigde klimaat niet optimaal is, besmet raken en ziek of overlijden verkleind wordt, maar er zijn heel wat redenen te noemen waarom de autochtone gematigden daar de noodzaak desondanks niet zo van inzien.

Wat hen betreft blijft de beste remedie dat die sub-tropiers of tropiers gewoon naar hun eigen soort klimaat terugkeren.

Zeker zullen ze dat veelal ooit verlaten hebben omdat ze er gestraft dreigden te worden voor hun natuuronvriendelijke gedrag, maar dat hen nou hier de dreiging van ziekte of overlijden door 'n virus boven het hoofd hangt toont nog maar weer 'ns aan dat men z'n verdiende natuur-straf niet kan ontlopen door naar elders te verkassen, en zeker niet wanneer men daar op dezelfde natuuronvriendelijke wijze als voorheen verder blijft gaan.
-
BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 4:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Dan weten we hier of Cliox ons wel of niet wat probeerde wijs te maken.

Cliox schreef:
Dus je geeft toe dat je het niet weet?

Heb dus wel 'n bepaald vermoeden en dat wordt alsmaar sterker naarmate het langer duurt eert Cliox bewijzen overlegt, maar heb zojuist 'ns bekeken hoe zo'n (eventueel valse)
melding gedaan kan worden en zag daarbij dat men dit niet anoniem kan doen, terwijl ook het batchnummer van de vaccinatie opgegeven moet worden.
Verder kan naderhand contact opgenomen worden naar aanleiding van de melding.
Allemaal zaken die ervoor zorgen dat men niet gauw even voor de grap zo'n valse melding zal doen.

Quote:
Neeeeee, daarvoor moet je gaan liegen en dat doen sommigen in principe nooit.

Cliox schreef:
Dan schrijf je in de tekst dat je geen klachten had. Kan ook. Succes met de proef op de som nemen.

Da's 'n goeie zeg; je gaat melding doen van 'n bijwerking en vult dat in dat je geen bijwerking gehad hebt. Razz
-
BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Elisabeth schreef:
Leuk Carlos, lachen.

Hebben ze bij jullie ook zo'n QR toegangsapp voor de horeca, Elisabeth?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel

Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je corona ook wel. En zelfs als je niet kerngezond en oersterk bent is de kans bijzonder groot dat je het overleeft.

Nou mooi, na al die honderden (duizend?) pagina's bekvechten en ruzies, zijn we er dan eindelijk. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Het is gewoon een sketch, en een goeie ook. Dat jij je daardoor aangevallen voelt en dus bozig reageert...dat zegt heel, heel veel Cliox. Laughing

Prima Carlos. En weer naar de inhoud. Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Wat heet? Dan heb je dat prikje helemaal niet nodig.

Dan heb je slecht opgelet.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Natubico schreef:
Dan weten we hier of Cliox ons wel of niet wat probeerde wijs te maken.

Cliox schreef:
Dus je geeft toe dat je het niet weet?

Heb dus wel 'n bepaald vermoeden en dat wordt alsmaar sterker naarmate het langer duurt eert Cliox bewijzen overlegt, maar heb zojuist 'ns bekeken hoe zo'n (eventueel valse)
melding gedaan kan worden en zag daarbij dat men dit niet anoniem kan doen, terwijl ook het batchnummer van de vaccinatie opgegeven moet worden.
Verder kan naderhand contact opgenomen worden naar aanleiding van de melding.
Allemaal zaken die ervoor zorgen dat men niet gauw even voor de grap zo'n valse melding zal doen.

1. Je kunt ook een vinkje zetten in het hokje 'weet ik niet';
2. Op Telegram worden batchnummers gedeeld om geloofwaardig over te komen, zodat verbanden kunnen worden gelegd. Mensen snappen ook dat je met losse flodders minder bereikt dan met gericht schieten.
3. Je naam wordt niet geverifieerd.
4. Je hebt dus nu gezien dat ik gelijk heb dus kan een streep onder deze discussie.

Quote:
Da's 'n goeie zeg; je gaat melding doen van 'n bijwerking en vult dat in dat je geen bijwerking gehad hebt. Razz -

Dan lieg je tenminste niet en daar ging het om. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

carlos schreef:
Elisabeth schreef:
Leuk Carlos, lachen.

Hebben ze bij jullie ook zo'n QR toegangsapp voor de horeca, Elisabeth?

Nee, nog niet.
Hier kun je binnen of buiten eten en omdat het 27º C is, eet iedereen buiten.
Dus binnen, aan tafel, smoeltje af, maar sta je op om naar het toilet te gaan, moet die weer op.
Het personeel draagt wel een smoeltje.
Ik heb medelijden met de caissières, die de hele werkdag met een smoeltje moeten werken.
En die houden echt geen virus tegen.

Bij iedere winkel, gel en vele gebruiken die.
Tafels worden ontsmet als je opstaat.
En vele hebben al eczeem van die vreselijk ongezonde gel.

In Lissabon zijn demonstraties geweest, maar hier niet.
De Portugezen zijn vrij volgzaam, maar aan de andere kant doen ze ook waar ze zin in hebben.
Tijdens de lockdown, waren in het weekend, alle winkels gesloten om 13.00 uur?
Want na ene wordt het virus gevaarlijk....Rolling Eyes
Door de week om 5 of 6 uur en we waren ook in gemeentelijke lockdowns.
Dus je mocht niet naar een andere gemeente rijden......
Tavira is een grote gemeente, die doorloopt naar de grens van de Alentejo.
Dus alle dorpjes waren vrij, maar je mocht niet naar Olhao, die 25 km verderop ligt.
Wel naar Cabanas, maar niet naar Altura (gemeente Castro Marim)
Cachopo ligt 40 km hier vandaan, maar het is wel de gemeente Tavira.

Ik kreeg een oproep voor vaccinatie, maar die heb ik genegeerd.
Een keer werd ik gebeld, een keer een Gsm-berichtje op mijn telefoon.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb ook twee uitnodigingen gehad, en een brief waarin stond dat ik (gratis!) een corona zelftestpakket mocht afhalen ergens. Allemaal bij het oud papier gegooid.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Zelftests kun je hier kopen bij de apotheek maar nu ook in ALDI of Lidl.
De PCR test kost € 5,- bij de Gezondheidscentrum, maar toeristen moesten dit laten doen bij een laboratorium.
De kosten € 100,-.
Ik hoorde net van mijn Portugese vriendin, dat je wel een vaccinatie kaartje moet laten zien op je werk.
Maar haar vriend, die een eigen restaurant heeft, wil geen vaccinatie en als baas, is dat mogelijk.

Ik begrijp niet waarom mensen zich laten testen!

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ziet er naar uit dat al die onzin inderdaad binnenkort, als de medicamenten van big pharma op de markt gegooid worden in de vuilnisemmer kan.
Wat een zonde van mensenlevenstijdverspilling, vreugdebederving en kolosale financiele schade.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik heb ook twee uitnodigingen gehad, en een brief waarin stond dat ik (gratis!) een corona zelftestpakket mocht afhalen ergens. Allemaal bij het oud papier gegooid.

Je prevaleert een lockdown boven het vaccin?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Feitelijk onjuist.

Eerstens omdat je alle mondmaskers over één kam scheert, tweedes omdat het type mondmasker dat wordt voorgeschreven uitvoerig is getest door verschillende wetenschappers in diverse landen en deze wetenschappers onafhankelijk van elkaar hebben vastgesteld dat het mondmasker werkt.

De uitleg bij bovenstaande afeeldingen:

Fig. 1 Schematic illustration of different regimes of abundance of respiratory particles and viruses. (A to D) The solid curves represent the infection probability (Pinf) as a function of inhaled virus number (Nv) scaled by median infectious dose IDv,50 at which Pinf = 50%. In the virus-rich regime [(A) and (B)], the concentration of airborne viruses is so high that both the numbers of viruses inhaled with and without masks (Nv,mask, Nv) are much higher than IDv,50, and Pinf remains close to ~1 even if masks are used. In the virus-limited regime [(C) and (D)], Nv and Nv,mask are close to or lower than IDv,50, and Pinf decreases substantially when masks are used, even if the masks cannot prevent the inhalation of all respiratory particles. In (B) and (D), the red dots represent respiratory particles containing viruses, and the open green circles represent respiratory particles without viruses. Man icon used in (B) and (D) was made by Tinu CA from www.freeicons.io, distributed under CC-BY 3.0.

Bron: https://www.science.org/doi/full/10.1126/science.abg6296

Quote:
En vele hebben al eczeem van die vreselijk ongezonde gel.

Beter eczeem dan geen ziekenhuisbed bij een urgente operatie.

Quote:
Ik kreeg een oproep voor vaccinatie, maar die heb ik genegeerd.

Dat is zeer onverstandig. Het vaccin reduceert de verspreiding van het virus naar beheersbare proporties. Dit zorgt er voor dat we afscheid kunnen nemen van gemeentelijke lockdowns, handgels die eczeem veroorzaken, draagplicht van mondmaskers en dat winkels en de horeca niet meer hoeven te sluiten om 13:00u. Hoe groter de groep mensen die het vaccin weigert, des te langer zitten we vast aan coronamaatregelen zoals hierboven genoemd en de coronapas.

Quote:
Ik hoorde net van mijn Portugese vriendin, dat je wel een vaccinatie kaartje moet laten zien op je werk.
Maar haar vriend, die een eigen restaurant heeft, wil geen vaccinatie en als baas, is dat mogelijk.

Wat bedoel je met ‘dat is mogelijk’? Een werkgever staat niet boven de wet. Als de directie van een bouwbedrijf naar een bouwplaats toegaat en voorgeschreven maatregelen niet opvolgt, kan hij net als ieder ander persoon beboet worden.

Het verschil tussen een werkgever en werknemer is dat een werkgever hoofdelijk verantwoordelijk kan worden gehouden voor de gevolgen van het strijdig handelen met de wet. Indien nalatigheid bewezen kan worden, kan hij zelfs strafrechtelijk vervolgd worden.

Quote:
Ik begrijp niet waarom mensen zich laten testen!

1. Ik weet niet hoe het in Portugal is, in Griekenland wordt de horecagelegenheid gesloten als personeel positief wordt getest, om dat te voorkomen kan testen van meerwaarde zijn;
2. Indien toeristen horen dat een horecagelegenheid gesloten is als gevolg van een coronabesmetting, gaat dat als een lopend vuurtje en mijden mensen mogelijk je zaak;
3. Omdat ik mij kan voorstellen dat je een onderdeel wil zijn van de oplossing en geen deel van het probleem en al helemaal niet degene die een hoop anderen heeft besmet waardoor zij nu (ernstig) ziek zijn en de horecagelegenheid (tijdelijk) gesloten is;
4. Omdat het geen tijd, geld en moeite kost;
5. Omdat je weer terug wil naar hoe het was.
6. Omdat je zo onder een vaccinatie kunt uitkomen, zonder privileges in te leveren.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap op mijn beurt niet waarom iemand zich niet wil laten testen. Wellicht dat we daar over in gesprek kunnen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Onderstaande afbeelding vind ik treffend. Griekenland mag daar ook bij. Niemand deed lastig, bij binnenkomst wordt medegedeeld dat je QR-code wordt gescand bij het opnemen van de bestelling, twee bliepjes verder wordt de bestelling opgenomen en heb je een fijne avond. Niemand zeurt, niemand klaagt, ook niet de Nederlanders die daar plaatsnemen op het terras.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Je prevaleert een lockdown boven het vaccin?

Ik prevaleer vrijheid boven tirannie, discriminatie en fascisme/apartheid.

Maar...we hebben dit al honderd keer besproken, en ik heb al evenzovele keren aangegeven waar ik wel en niet voor sta. Als het kwartje nu nog niet gevallen is, dan gaat het ook wel niet meer vallen denk ik dan. Bovendien geef jij toch overal een geheel eigen draai aan.

Ik geef het op..

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 1:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
4. Je hebt dus nu gezien dat ik gelijk heb dus kan een streep onder deze discussie.

Niks gezien hoor; beweerd werd dat 'n bevestigings-e-mail is ontvangen en daar wilden we graag even 'n copietje van zien. (Kan best zonder identiteitsgegevens te tonen indien dat niet gewenst is).

Quote:
Da's 'n goeie zeg; je gaat melding doen van 'n bijwerking en vult dat in dat je geen bijwerking gehad hebt. Razz -

Cliox schreef:
Dan lieg je tenminste niet en daar ging het om. Wink

Sorry hoor maar dit begint absurd te worden.

We gaan er maar van uit dat Cliox gewoonweg loog toen ie hier meldde dat ie 'n valse melding heeft gedaan bij Lareb.
(Dus kan er "'n streep onder deze discussie").
-
BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 2:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Belgische premier haalt uit naar niet-gevaccineerden: 'Onaanvaardbaar'

https://www.nu.nl/coronavirus/6157686/belgische-premier-haalt-uit-naar-niet-gevaccineerden-onaanvaardbaar.html?commentId=#coral_talk_wrapper

"Niemand heeft het recht vrijwillig andere mensen in gevaar te brengen."

Wat heet hier vrijwillig?
't Is algemeen bekend dat er risico's verbonden zijn aan vaccinatie.
Iedereen heeft het recht om die risico's te vermijden.

Bovendien kan niet van mensen verwacht worden dat ze eraan meewerken dat de kennelijke wil van de natuur om sommige mensen ziek te maken of te doen overlijden door middel van 'n virus gedwarsboomd wordt door middel van tegennatuurlijke vaccinaties.

Doen ze dat wel dan maken ze zich medeschuldig aan onder andere een aanmerkelijke verergering van de mondiale overbevolking en bijgevolg het gevaar dat de hele mensheid daar binnen afzienbare tijd aan ten gronde gaat (zoals door vele ingewijde wetenschappers wordt voorspeld).

"De ongevaccineerden zijn er ook verantwoordelijk voor dat een aantal coronaregels niet kan worden versoepeld."

Daarmee bewijzen ze het milieu dan 'n grote dienst, omdat de meeste maatregelen tegen de verspreiding van het virus leiden tot 'n significante reductie van de broeikasgassen-uitstoot en zodoende eraan kunnen bijdragen dat nog ergere klimaatrampen als nu al (ook in Belgie) hebben plaatsgehad, zullen gaan voorvallen.
-
BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
We gaan er maar van uit dat Cliox gewoonweg loog toen ie hier meldde dat ie 'n valse melding heeft gedaan bij Lareb.
(Dus kan er "'n streep onder deze discussie").
-

Het is gewoonweg een absurde discussie. Als je een melding doet wordt de invoer op de site bevestigd en krijg je een bevestiging per mail net zoals iedere andere site waar je gegevens invoert. Dus hou op met zo raar doen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik prevaleer vrijheid boven tirannie, discriminatie en fascisme/apartheid.

1. Je bent vrij. Dat zeg je zelf (gelukkig) ook.
2. Tegenstanders van maatregelen maanden gepleit om kwetsbaren te isoleren, toen hoorde ik je niet over medische apartheid. Kan me niet herinneren of jij voorstander was, maar weet zeker dat je niet op de barricade bent geklommen toen Royy en Real hiervoor pleitte. Het is wederom selectief. Datzelfde geldt voor het pleiten voor vrijheid, er is geen vrijheid als jouw vrijheid de vrijheid van een ander inperkt. En tot de risicogroep behoren is geen keuze, het vaccin nemen is dat wel.

Quote:
Maar...we hebben dit al honderd keer besproken, en ik heb al evenzovele keren aangegeven waar ik wel en niet voor sta. Als het kwartje nu nog niet gevallen is, dan gaat het ook wel niet meer vallen denk ik dan. Bovendien geef jij toch overal een geheel eigen draai aan.

Ik geef het op..

Ik kan niets met deze jij-bak. Goed dat je het eindelijk opgeeft.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De waarheid:

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:
De waarheid:

Nee joh Cliox, Risicogroepen.

Verschilt overigens weinig van de rest van de samenstelling van de IC. Die wordt m.n. bevolkt door allerlei risicogroepen, zoals te dikke mensen of rokers met hart/vaatziekten.

Ik heb nog eens nagedacht over die QR-code. Erg handig. Ik stel voor dat we er ook een BMI-check aan toevoegen. BMI>25? Dan mag je de horeca niet in. Werkt dubbelop: mensen hebben een stimulans om af te vallen en in de horeca worden doorgaans slechte dingen genuttigd dus dat voorkom je daar mee. Mensen die vanwege een medische aandoening een hoog BMI hebben kunnen een verklaring bij hun huisarts halen (vergelijk: testen).

We kunnen er nog meer dingen aan toevoegen. Ben je recent veroordeeld of betrokken geweest bij geweld of vechtpartijtjes enzo: de QR-code weigert je. Per drankje je QR-code laten zien. Heb je meer dan 3 alcoholische dranken gehad? Dan krijg je niet meer. Enzovoorts.

Wat een geweldige samenleving moet dit gaan worden!

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

Feitelijk onjuist.

Eerstens omdat je alle mondmaskers over één kam scheert, tweedes omdat het type mondmasker dat wordt voorgeschreven uitvoerig is getest door verschillende wetenschappers in diverse landen en deze wetenschappers onafhankelijk van elkaar hebben vastgesteld dat het mondmasker werkt.

Zullen we alles eerst in perspectief gaan bekijken!

Dus hoe klein is een virus, een bacterie, een bloedcel, een huidcel, een zoutkorrel, een mier, een ei.
Dan zie je toch duidelijk dat een mondkapje nooit en ten nimmer, een virus kan tegenhouden.

Hier is het voorbeeld.

Bron van welke wetenschappers?
Het zijn fabrieken die deze maskers maken, niet wetenschappers.
En een virus is onzichtbaar, ook onder een elektronische microscoop.
Je kunt net zo goed met een zakdoek voor je gezicht gaan lopen en vele maskers zijn gemaakt van katoen met een motief.
Die worden niet verboden, maar ook niet getest door die zogenaamde "wetenschappers".
Ik heb nog nooit zo vaak het woord "wetenschap" zien misbruiken als hier.

Dus heb ik gelijk, maar jij gelooft in sprookjes.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap op mijn beurt niet waarom iemand zich niet wil laten testen. Wellicht dat we daar over in gesprek kunnen.

Waarom moet ik mij laten testen?
Kost geld en ik heb geen enkel symptoom.
Dus geen koorts of hoesten of verlies van smaak.

Verder is bewezen dat de PCR test niet betrouwbaar is.
Je kunt vandaag negatief zijn en morgen positief.
Of omgekeerd.
Het bewijst ook niet of iemand ziek is. (98% niet)
Ik test positief voor TBC omdat ik de BCG-vaccinatie heb gehad.
Met een Mantoux krasje, komt het bij mij dus op, maar dan laat ik mijn BCG-littekentje zien.

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2021 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Steeds meer komt naar buiten wat voor een misdaad er wordt gepleegd tegen de mensheid.

Hier het verhaal van een begrafenis ondernemer in Engeland.

Funeral Directer John O'Looney Blows the Whistle on Covid

Milton Keynes Family Funeral Services
https://www.mkffs.co.uk/
John O’Looney’s direct email:
john@mkffs.co.uk

https://www.bitchute.com/video/qQggCeoNOr75/

Het zit op bitchute want Youtube verwijdert het.

En op rumble.

https://rumble.com/vmlz42-funeral-director-john-olooney-blows-the-whistle-on-covid.html?mref=qnz9d&mc=6f8oi