Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 122, 123, 124, 125  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik schoffeer niet, ik benoem wat ik zie..

Dat doe je dus niet. Je doel is om een ander te kwetsen. Er zit een groot verschil tussen het gemotiveerd betwijfelen van het waarheidsgehalte van een uitspraak en iemand ongegrond uitmaken als pathologische leugenaar. Op het moment dat je boter bij de vis kunt doen laat je het afweten. Telkens weer.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 8:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Moppersmurf schreef:
dom filmpje

Joh, het maakt totaal niet meer uit wat ik hier post, in jullie ogen is toch niets ooit goed. Het gaat allang niet meer om feiten of inhoud, puur om het feit dat een bepaalde persoon iets post dan moet er blijkbaar koste wat kost tegenin gegaan worden.

Dit gaat echt helemaal nergens meer over.

Het gaat niet om wat je post maar de conclusie die je daaraan verbindt. Daar wordt op doorgegaan of doorgevraagd en dat vind je vervelend omdat deze conclusies vaak feitenvrij zijn en dus geen standhouden in de discussie. En laten we ook niet vergeten dat je vaak de bocht bent uitgevlogen met filmpjes.

Quote:
Maar kom maar op met die beelden van overvolle terrasjes waar louter gevaccineerden zitten, ben eigenlijk wel benieuwd.

Deze uitspraak raakt kant noch wal, je hoeft immers niet gevaccineerd te zijn om op het terras te mogen. Zelfs niet na 25 september. Een grote misvatting dat er terrassen zijn met louter gevaccineerden.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 8:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Dat doe je dus niet. Je doel is om een ander te kwetsen

Ach ach, huilie huilie doen nu? Calimero.

Wie begon er ook alweer met de ander voor leugenaar uitmaken en te beledigen? O ja, jij dus. Zoals altijd.

Ik stel je nu nog één keer voor om mij met rust te laten, en vice versa. Reageer niet meer op mij, dan reageer ik niet meer op jou. Blijf uit mijn buurt en laat me met rust. Het feit dat je dat tot nu toe categorisch hebt geweigerd, door iedere keer opnieuw de confrontatie op te zoeken, mij uit te kafferen, weg te zetten als leugenaar door zelf een bak leugens te verspreiden over een ander, zegt alles over wie dit nu eigenlijk wil. En wie van ons er op uit is de ander te beschadigen.

Of dit gekibbel zo doorgaat, of nog erger wordt, ligt echt helemaal aan jou. En aan jou alleen. Jij ageert, ik reageer. Maar dat gedrag van jou pik ik niet, dus ik zit er bovenop en je krijgt gewoon de volle laag als je daarom vraagt. Wen er maar aan.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Deze uitspraak raakt kant noch wal

O ja en nog iets, als je niet weet waar een discussie over gaat, hou je er dan gewoon buiten. En bemoei je niet met discussies die ik met een ander voer, je hoeft niet overal je neus tussen te steken.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ach ach, huilie huilie doen nu? Calimero.

En weer op de persoon.

Quote:
Ik stel je nu nog één keer voor om mij met rust te laten, en vice versa. Reageer niet meer op mij, dan reageer ik niet meer op jou. Blijf uit mijn buurt en laat me met rust. Het feit dat je dat tot nu toe categorisch hebt geweigerd, door iedere keer opnieuw de confrontatie op te zoeken, mij uit te kafferen, weg te zetten als leugenaar door zelf een bak leugens te verspreiden over een ander, zegt alles over wie dit nu eigenlijk wil.

Dat is van begin af aan je doel geweest. De discussie frustreren in de hoop dat je mij zo kunt afschudden. Ik ben te goed geïnformeerd, kan door desinformatie prikken, zit erbovenop en kan je voorzien van (onwelgevallig) weerwoord en dat vind je lastig. Kinderen doen dat ook, als ze niet van een ander kunnen winnen met voetballen, dan gaan ze ruzie maken in de hoop dat de ander niet meer wil voetballen en zij dus niet meer verliezen. Ik trap daar niet in en doe zeker niet mee aan dit soort infantiele oproepen. Ik blijf je voorzien van weerwoord op dit thema. Wat ik wel wil afspreken is dat we ons beperken tot de inhoud. ​

Verder maak jij jezelf belangrijk dan je bent. Ik geef weerwoord op ongegrond klagen en desinformatie, wie dat plaatst zal mij verder een worst wezen.

Quote:
En wie van ons er op uit is de ander te beschadigen.

Jij. Ik heb je het verschil net getoond: Er zit een groot verschil tussen het gemotiveerd betwijfelen van het waarheidsgehalte van een uitspraak en iemand ongegrond uitmaken als pathologische leugenaar. Dat eerste doe ik, dat tweede doe jij. Ik geef aan dat het statistisch nagenoeg onmogelijk is dat je niemand kent die voor een coronapas is. Gelet op de verdeeldheid in de samenleving zal je altijd wel iemand moeten kennen die voorstander is net zoals ik ook tegenstanders ken. Dat is wat anders dan iemand ongegrond uitmaken voor pathologische leugenaar of roepen dat iemand liegt die een paar dagen in het buitenland verblijft.

Quote:
Of dit gekibbel zo doorgaat, of nog erger wordt, ligt echt helemaal aan jou. En aan jou alleen. Jij ageert, ik reageer. Maar dat gedrag van jou pik ik niet, dus ik zit er bovenop en je krijgt gewoon de volle laag als je daarom vraagt. Wen er maar aan.

It takes two to tango: Waar twee vechten heeft niet maar één schuld.
En verder kan ik er prima aan wennen, ook als het nasty en smering wordt.

Nu we beiden ons plasje erover hebben gedaan kunnen we naar de inhoud! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Deze uitspraak raakt kant noch wal

O ja en nog iets, als je niet weet waar een discussie over gaat, hou je er dan gewoon buiten. En bemoei je niet met discussies die ik met een ander voer, je hoeft niet overal je neus tussen te steken.

Als jij stopt met videodumpen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
carlos schreef:
Nou het staat je vrij om ze hier te posten, zolang je dat niet doet ga ik er maar van uit dat de QR terrasjes beschamend leeg zijn en dat het nieuws er daarom maar liever geen publiciteit aan besteed.

Over mijn algoritme kun jij niet oordelen, daar weet je niets van.

Gezellig hoor, koffie drinken met een politieagent die in je nek staat te hijgen.

Ach ieder zo zijn meug, nietwaar? Laughing
Ga eens in Nederland kijken in Maastricht zitten terassen weer gewoon normaal gezellig vol, vrijthof , onze lieve vrouwe plein bij de Sterre der zee baseliek. Geen corona gezeik meer. Very Happy

Nou dan. Mooi toch! Dat blijft voorlopig ook zo. Lang leve de maatregelen. Wie riep ook alweer dat we tot in lengte van dagen vast zouden zitten aan de anderhalve meter samenleving, avondklok en mondmaskers? Blijkt toch allemaal reuze mee te vallen. Na 25 september weer terug naar hoe het was, op wat details na.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Allemaal leuk en wel maar intussen liggen hoofdzakelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Ga daar eens wat van vinden.

Is al eerder aan de orde geweest.
Nogmaals, die mensen gaan met klachten naar de huisarts en als de huisarts dan zegt dat ze naar het hospitaal moeten dan moeten ze naar het hospitaal.
In de meeste gevallen weten ze geen eens dat ze ook kunnen zeggen dat ze niet naar het hospitaal willen, maar die ziekte gewoon zelf de baas willen worden.
Ziekenhuizen zijn commerciele bedrijven en de eigenaren ervan zien graag dat die continu tot de nok toe vol patienten liggen.
-

Wat een kulverhaal hang je hier op. Iemand die niet ziek is gaat niet vrijwillig naar het ziekenhuis omdat de huisarts dat roept en geen huisarts gaat iemand doorsturen indien dat niet strikt noodzakelijk is. Sterker nog, ik hoor van huisartsen juist het tegenovergestelde: Zorgverzekeraars trekken de teugels zo strak aan met protocollen dat het voor huisartsen onwerkbaar wordt.

Verder zitten ziekenhuizen thans echt niet te wachten op een forse toestroom van patiënten. Heb je de oproep van David Jongen gemist die ik recent plaatste? De situatie in ziekenhuizen is zeer zorgwekkend en zal eerst hersteld moeten worden.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Als jij stopt met videodumpen.

Ik doe niet aan video dumpen. Weer een leugen dus.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

En ik steek nergens mijn neus in waar dat niet gepast is. Ook weer een leugen. De cirkel is weer rond.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Dat is van begin af aan je doel geweest. De discussie frustreren in de hoop dat je mij zo kunt afschudden.

Leugen.

Het is precies andersom. Pathologische leugenaars hebben vaak de neiging hun eigen gedrag te projecteren op anderen, en dat blijkt.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Ik heb het over videodumpen.

Cliff schreef:
Gewoon negeren en de video niet kijken. Doe ik inmiddels ook.
Als er ergens een inhoudelijk argument komt wil ik daar best op reageren, maar dat video-spamming voegt niets toe.

Heb ooit 'ns iets erover gezegd dat Carlos veel video's en persberichten plaatste in de rubriek over (toen nog Monsterstorm Irma, inmiddels) orkanen e.d..
Vond dat eigenlijk niet echt passen bij 'n discussie-forum, maar meer in 'n eigen blog.
Nou, de reactie was in koor van "Nee, hoor, wij vinden 't allemaal uitermate intressant en waarderen de inbreng van Carlos in dat topic heel erg".
Nou, ben er toen ook maar wat minder strikt over gaan denken en vind 't nou ook altijd wel interessant.
Zo dus ook de video's die in dit topic geplaatst worden en die 'n breder beeld geven over wat er allemaal gaande is over dit thema als wat door de reguliere media geboden pleegt te worden.
Per slot van rekening kan iedereen er altijd 'n eigen commentaar achteraan plaatsen.
-

In dat geval leg ik mij erbij neer en pas ik mij aan. Samen bepalen we de norm. Let wel, dan verwacht ik ook geen commentaar als ik hetzelfde doe. Wink

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Heb ooit 'ns iets erover gezegd dat Carlos veel video's en persberichten plaatste in de rubriek over (toen nog Monsterstorm Irma, inmiddels) orkanen e.d..
Vond dat eigenlijk niet echt passen bij 'n discussie-forum, maar meer in 'n eigen blog.
Nou, de reactie was in koor van "Nee, hoor, wij vinden 't allemaal uitermate intressant en waarderen de inbreng van Carlos in dat topic heel erg".
Nou, ben er toen ook maar wat minder strikt over gaan denken en vind 't nou ook altijd wel interessant.
Zo dus ook de video's die in dit topic geplaatst worden en die 'n breder beeld geven over wat er allemaal gaande is over dit thema als wat door de reguliere media geboden pleegt te worden.
Per slot van rekening kan iedereen er altijd 'n eigen commentaar achteraan plaatsen.

Interessant punt inderdaad, moest ik ook wel eens aan denken.

Het posten van videos is wel zo'n beetje mijn handelsmerk ja, heb eigenlijk nooit anders gedaan maar ineens mag het niet meer omdat er corona is (of zo).

En het aantal videos dat ik in de corona draad post valt eigenlijk nog wel mee vergeleken bij andere topics uit het verleden. Nooit klachten over gehad (behalve dan die keer van jou) en nu ineens wordt ik er iedere dag op aangevallen.

Komt dus echt alleen maar omdat ik degene ben die ze post volgens mij.

Mijn mening is altijd geweest: je hoeft de videos niet te bekijken, als je het niet interessant vind dan negeer je ze gewoon.

En ik wil ook best volstaan met enkel linkjes, als dat het probleem is, maar mijn bijdrages aanpassen aan de wensen en grillen van hen die mij het licht in de ogen niet gunnen, dat gaat niet gebeuren. Ik bepaal zelf wel wat ik al dan niet interessant genoeg vind om te posten hier.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Dat is van begin af aan je doel geweest. De discussie frustreren in de hoop dat je mij zo kunt afschudden.

Leugen.

Het is precies andersom. Pathologische leugenaars hebben vaak de neiging hun eigen gedrag te projecteren op anderen, en dat blijkt.

Schelden is een teken van onmacht. Het geeft prima weer hoe gefrustreerd je raakt van (mijn) weerwoord.

Verder kan iedereen lezen dat jij mij herhaaldelijk verzoekt om niet meer te reageren op jou en niet andersom. Of je dat nu toegeeft of niet - boeit me verder weinig. Last but not least, ik hoef jou niet af te schudden, je bent van harte welkom om op mij te reageren net zoals ik dat op jou doe. Graag zelfs! Zo houden wij de discussie levend.

Neem gerust het laatste woord, ik laat het hierbij m.b.t. de persoonlijke vete en keer terug naar de inhoud waar we ons nog vast en zeker zullen treffen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het zal je niet verbazen dat ik ook hier anders tegenaan kijk.

Cliox schreef:
Verder kan iedereen lezen dat jij mij herhaaldelijk verzoekt om niet meer te reageren op jou en niet andersom. Of je dat nu toegeeft of niet - boeit me verder weinig.

Geen idee waarom ik dat niet zou toegeven, want ik heb het je wel vier of vijf keer gevraagd inmiddels. Iedereen kan dus ook lezen dat jij dit pertinent weigert omdat je koste wat kost de confrontatie aan wilt blijven gaan en ruzies wilt blijven uitlokken. Je zegt het zelf, je kan er prima mee leven als het smerig en nasty wordt, jij gedijt daarin. Daarom zeg ik ook dat jij, en jij alleen, bepaalt hoe dit verder gaat.

Cliox schreef:
It takes two to tango

Als het totaal niet spoort met iemand dan moet je wellicht een andere danspartner zoeken, in plaats van tegen beter weten in blijven hopen op een betere uitvoering van de dans.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik ben benieuwd hoe nu verder. Volgens het OMT kiest het kabinet voor het risicovolste scenario. Het advies van het OMT is min of meer in de wind geslagen door het kabinet. Ik denk dat het OMT een goed punt heeft met minder sectoren tegelijk te openen om zo nauwgezet te monitoren hoe de situatie zich ontwikkeld. Net als een paar maanden geleden gooit hij wederom het roer 180° om.

De zorg is nog herstellende van de afgelopen anderhalf jaar en heeft nog een behoorlijke inhaalslag te maken. Daarnaast hebben ziekenhuizen te maken met een hoog ziekteverzuim en is de uitstroom van artsen en verpleegkundigen groot. De belastbaarheid is dus ook niet zo groot als afgelopen jaar en het jaar daarvoor dus je bereikt veel eerder het kantelpunt dat je moet aanscherpen. Een broeinest voor onbegrip. Je kunt beter meer en meer geven dan de boel loslaten en mensen (voor hun gevoel) weer vrijheden afnemen.

Het schort aan lerend vermogen bij onze vrienden van het kabinet. Tegelijkertijd zou het gaaf zijn als het wel lukt en we snel af zijn van de maatregelen. We gaan het zien!

Bron: https://dvhn.nl/extra/Diederik-Gommers-kabinet-kiest-met-versoepelingen-van-coronamaatregelen-voor-meest-risicovolle-scenario-27042260.html

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens is mijn werkgever een grootschalig onderzoek gestart naar de vaccinatiegraad binnen de organisatie én ben ik benoemd tot preventiemedewerker. Dus ga ik het coronabeleid medevormgeven met als doel iedere medewerker een veilige werkplek te gunnen. Wat ik weet is dat op de fabrieken die ik ondersteun de vaccinatiebereidheid vrij hoog was. Ik verwacht boven de 90%!

To be continued.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Jouw personeelsfeestje is niet de norm van hoe het overal gaat Cliff, ik denk zelfs dat jullie een uitzondering zijn.

Ik denk wel dat het de norm is en ook zal blijven voorlopig. Bij mijn werkgever zijn personeelsfeesten tot op heden niet toegestaan, de volgende fase is dat het is toegestaan met dien verstanden dat voldoende afstand kan worden gehouden, de ventilatie op orde is en mensen gevaccineerd zijn of een PCR-test kunnen overleggen. Dat laatste is bij ons al maanden de standaard regel bij het forenzen.

De vakgenoten die ik spreek om mee te benchmarken melden exact dezelfde maatregelen. Je ontkomt er niet aan als werkgever, covid is immers in het arbeidsomstandighedenbesluit opgenomen als arbeidsrisico. Je zal dus overeenkomstig aan het hiërarchisch stelsel de set beheersmaatregelen moeten voorschrijven en medewerkers proactief instrueren. Daarnaast zal je toezicht moeten organiseren en zit er een sanctiebeleid onlosmakelijk aan verbonden.

Indien jouw werkgever dit niet heeft kan het zomaar wel eens zijn dat hij de uitzondering is en dat hij strijdig handelt met wet- en regelgeving. Desgewenst kijk ik graag mee. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb besloten om iedere dag tot aan volgende week zaterdag een kopje koffie te gaan drinken ergens, en na de invoering van de QR toegang zie ik wel of ik nog welkom ben. Ik begreep van een horeca belangenorganisatie dat best veel ondernemers niet voornemens zijn om deze discriminerende regel te gaan handhaven. Gelukkig woon ik vlak aan de grens, en in België gelden deze regels (nog) niet, dus persoonlijk zal ik er niet heel veel last van hebben. Maar dit voelt toch wel bizar, en absoluut niet ok. Verder wordt het een kwestie van 'uitzitten' vrees ik. Denk aan een half jaartje ofzo, misschien wel veel langer. Immers, niets is zo permanent als een tijdelijke overheidsmaatregel. Weet nog niet hoe ik hier precies mee zal omgaan eerlijk gezegd.

Ben onlangs bijvoorbeeld lid geworden van een vereniging, die elke week samenkomt in een horeca gelegenheid. Volgens de nieuwe regels zou ik daar dus ook niet meer welkom zijn. Nou maar goed dat ik dan nog even heb gewacht met contributie overmaken. Ik zal het onderwerp es voorzichtig aansnijden komende week.

Leuk is anders, maar het is inderdaad het risico waar ik bewust voor gekozen heb dus je hoort mij verder ook niet klagen. Dat neemt niet weg dat ik er wel een stevige mening over heb, en deze ook zal uitten.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik vond de onderstaande wel treffend.

Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik heb besloten om iedere dag tot aan volgende week zaterdag een kopje koffie te gaan drinken ergens, en na de invoering van de QR toegang zie ik wel of ik nog welkom ben. Ik begreep van een horeca belangenorganisatie dat best veel ondernemers niet voornemens zijn om deze discriminerende regel te gaan handhaven. Gelukkig woon ik vlak aan de grens, en in België gelden deze regels (nog) niet, dus persoonlijk zal ik er niet heel veel last van hebben. Maar dit voelt toch wel bizar, en absoluut niet ok. Verder wordt het een kwestie van 'uitzitten' vrees ik. Denk aan een half jaartje ofzo, misschien wel veel langer. Immers, niets is zo permanent als een tijdelijke overheidsmaatregel. Weet nog niet hoe ik hier precies mee zal omgaan eerlijk gezegd.

Ben onlangs bijvoorbeeld lid geworden van een vereniging, die elke week samenkomt in een horeca gelegenheid. Volgens de nieuwe regels zou ik daar dus ook niet meer welkom zijn. Nou maar goed dat ik dan nog even heb gewacht met contributie overmaken. Ik zal het onderwerp es voorzichtig aansnijden komende week.

Leuk is anders, maar het is inderdaad het risico waar ik bewust voor gekozen heb dus je hoort mij verder ook niet klagen. Dat neemt niet weg dat ik er wel een stevige mening over heb, en deze ook zal uitten.

Het is onverstandig om te hard van de toren te blazen als sector. Zij gaan voorbij aan het feit dat ongevaccineerden in de minderheid zijn en het opheffen van de coronapas het risico meebrengt dat het opnieuw uit de hand loopt en het land in een lockdown moet. Indien de horeca daar een prominent aandeel in heeft dan betwijfel ik of de politiek staat te popelen om hen overheidssteun toe te stoppen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kennen jullie Dr. Wen al? Regelmatig te zien op CNN als het gaat om uit te leggen waarom en hoe niet-gevaccineerden het leven onmogelijk gemaakt dient te worden.

Chinese normen over 'rechten', het Chinese QR kredietsysteem, stap voor stap geïmplementeerd in het westen.

Volgens mij is ze gewoon van de CCP, zou me niets verbazen.

Reizen is geen grondwettelijk recht, aldus Wen, maar een privilige, waarvoor je eerst door een hoepel moet springen die de staat voor je op houdt. Laat dat even tot je doordringen. In China is het zo dat mensen die een te lage kredietscore hebben geen vliegtuig of zelfs trein meer in komen. De app geeft dat automatisch aan, en je komt er dus niet in.

Dat is de wereld waar we hard naar op weg zijn, en waartegen ik mij verzet.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Activist en rijdende caféeigenaar Baudet schreeuwde van daken dat hij YouTube, juridisch zou kielhaken. Onophoudelijk claimde hij zijn gelijk nadat de desinformatie werd verwijderd. Vandaag ving hij bot bij de rechter en zweeg hij als het graf!

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2021:5117

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Yessss!!! Yessss!!!! Very Happy Very Happy Very Happy

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5254457/aantal-afspraken-voor-coronaprik-bijna-verdubbeld?fbclid=IwAR2GP03atyHSn-48fWo9aTmUEzLRWgLaFyU890rRKcr-h4iTVSXAboH0rvA

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

carlos schreef:
De overeenkomsten zijn anders evident te noemen. Voor het eerst sinds de oorlog wordt van overheidswege een poging gedaan een deel van de bevolking maatschappelijk uit te sluiten. En net als toen is er een deel dat daarbij staat te applaudisseren.

Hoe je er ook tegenaan kijkt, het deugt voor geen meter.

Welke overeenkomsten? Bovendien waren volgens mij de rokers die door de overheid apart werden gezet. Niet omdat de overheid dat wilde, maar omdat de rokers het gewoon vertikten om rekening te houden met hun niet-rokende medemens.
Toch zeker wel een applausje waard, vind je niet?

Joden, negers, kleurlingen, vrouwen, homoseksuelen en gehandicapten zijn wat ze zijn. Als zij worden buitengesloten van het normale maatschappelijke verkeer vanwege hun afkomst, huidskleur, geslacht of sexuele voorkeur is dat gewoon fout.
Gasten die het vertikken om een vaccin te nemen omdat ze de regering wantrouwen of vanwege de religieuze overtuiging, zijn helemaal van het padje af.

Als je dan toch in de geschiedenis wilt duiken, haal dan Kristalnacht er ook even bij.
Destijds werden er ramen ingegooid bij Joodse ondernemers. Door gestapotuig, door nazi's, door SS'ers, door de alledaagse relschoppers.
Nu zullen de nieuwe Kristalnachters de antivaccers zelf zijn. Want zij zijn er nog steeds van overtuigd dat zij het denkend deel van Nederland (of de rest van de wereld) zijn.

Kortom, ze doen precies hetzelfde van al die gelukszoekers die hier zich willen vestigen maar niks willen weten van onze normen en waarden en wetten.
Ze zijn ALTIJD het slachtoffer van de omstandigheden. Ze wassen hun handen in onschuld, ze spelen de vermoorde onschuld, ze worden gediscrimineerd enz.

Weet jij hoe het voelt om gedwongen onder te duiken omdat je jood bent, weet jij hoe het is om je heil te halen in een blijf van mijn lijf huis omdat je een vrouw bent, weet jij hoe het is om je leven lang te liegen omdat je homo bent?

Om een lang verhaal kort te maken; als jij je niet wilt laten vaccineren is dat jouw eigen keuze.
Je weet welke consequenties hieraan zitten. Ga dan aub niet lopen janken.
Jij hebt je keuze gemaakt. Het zij zo.
Leer ermee leven.

Jouw lijflied?

https://www.youtube.com/watch?v=rroq-UvT-6M&t=2s

Nick Lowe - I Love The Sound Of Breaking Glass

https://www.youtube.com/watch?v=kK5O1rL0NwE

BAP - Kristallnaach (1982)

Denk nog eens even goed na waar je nu mee bezig bent...
Genocide vergelijken met het weer op de rails krijgen van een gezonde samenleving.
Je voelt zelf toch hopelijk wel dat jouw gedachtengang niet deugt?

Confused

Weerwoord forum index » Buitenland