Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2021 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Nieuwe gascebtrales bijbouwen is een tijdelijke oplossing voor misschien nog honderd jaar.

Ik zou me niet te druk maken voor wat er over 100 jaar pas moet gebeuren hoor. Kijk even 100 jaar terug, we hadden geen idee hoe we ons destijds hadden moeten voorbereiden op de vraag van nu.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2021 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Ok, je blijft dus ontwijken. Dan ga ik er vanuit dat je een gascentrale als de meest logische oplossing ziet. Waarom? Nou, dat zei ik al: relatief makkelijk en snel te bouwen. Zijn we het eens Smile

Dat is niet de discussie. Ik bekritiseer louter de praktische haalbaarheid.

Quote:
't Is toch grappig... kom ik met cijfers, dan kom jij met uitzonderingen. Kom ik met bovenstaande, ga je roepen dat dat uitzonderingen zijn. Manmanman.

Omdat een doelgroep betreft die de gemiddelde levensduur van een dieselauto ruimschoots overschrijdt. Dit onderschrijft niet je uitspraak dat de MRB fors is toegenomen voor dieselrijders. Mensen met oude oliestokers representeren niet de groep dieselrijders. De inhoud van de artikelen bewijzen dat de uitspraak nuancering behoeft.

Quote:
In de praktijk werkt 't ook prima.

Onjuist.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2021 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Dat is niet de discussie.

Dat was wel mijn discussie. Ik kon er ook niets aan doen dat jij steevast over het woordje 'relatief' heen las en daarom een andere discussie aanging.

Quote:
Ik bekritiseer louter de praktische haalbaarheid.

En ik denk verder: ik zoek naar oplossingen. Praktisch en/of theoretisch. Ik heb een broertje dood aan mensen die in een houding zitten van 'lukt toch niet, werkt toch niet, kan toch niet'. Daar bereik je niets mee.

Quote:
Omdat een doelgroep betreft die de gemiddelde levensduur van een dieselauto ruimschoots overschrijdt.

Ja, en als ik stel dat de Nederlander gemiddeld 12k per jaar rijdt met zijn auto, dan begin jij over een doelgroep die dat aantal ruimschoots overschrijdt. Zie je de overeenkomst?

Quote:
Mensen met oude oliestokers representeren niet de groep dieselrijders.

Mensen met meer dan 200 km woon werk verkeer per dag representeren op geen enkele manier de groep forensen.

Quote:
Onjuist.

Juist. En relevant Razz

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2021 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

En ik denk verder: ik zoek naar oplossingen. Praktisch en/of theoretisch. Ik heb een broertje dood aan mensen die in een houding zitten van 'lukt toch niet, werkt toch niet, kan toch niet'. Daar bereik je niets mee.

Hou toch op met je flauwekul. We zitten niet in de regering aan de knoppen te draaien, wij zijn twee leken met een mening. Ik houd de ambitie om het autopark te elektrificeren tegen de praktische haalbaarheid en benoem de knelpunten op basis van feiten en korte termijn doelen. In theorie benoemen hoe deze knelpunten opgelost kunnen worden kan iedereen. In de praktijk zie ik dat echter niet gebeuren.

Quote:
Ja, en als ik stel dat de Nederlander gemiddeld 12k per jaar rijdt met zijn auto, dan begin jij over een doelgroep die dat aantal ruimschoots overschrijdt. Zie je de overeenkomst?

Dat was om de praktijkvertaling te duiden. Ik betwiste nergens dat de Nederlander gemiddeld 12k per jaar rijdt, ik bestreed enkel en alleen dat mijn praktijksituatie een hoge uitzondering is.

Verder deed je een uitspraak (ik doe het in eigen woorden) dat diesel rijden fors duurder is geworden en dat is het niet. Voor een klein deel is het wat duurder geworden maar 50 euro op een kwartaal vind ik niet schokkend.

Quote:
Mensen met meer dan 200 km woon werk verkeer per dag representeren op geen enkele manier de groep forensen.

Het gaat niet om het precieze aantal kilometers die je per dag rijdt maar om geheel. Gemiddeld rijden mensen met een bedrijfsauto 110 kilometer per dag (over 200 werkdagen). Een auto met een actieradius van 300 kilometer laad je dan gewoon op zodat deze de dag daarna vol is. Dat is de praktijk. En al laad je de auto niet elke dag op, maar om de dag, blijft het onpraktisch als je met 4 huishoudens één laadpaal moet delen. Het blijft puzzelen. Theoretisch mogelijk, maar onpraktisch.

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2021 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Hou toch op met je flauwekul. We zitten niet in de regering aan de knoppen te draaien, wij zijn twee leken met een mening.

Spreek voor jezelf dan hè. Ik zie dat anders. Ben met Provinciale Staten bezig voor een Zeeuws Energieplan.

Quote:
Ik houd de ambitie om het autopark te elektrificeren tegen de praktische haalbaarheid en benoem de knelpunten op basis van feiten en korte termijn doelen. In theorie benoemen hoe deze knelpunten opgelost kunnen worden kan iedereen. In de praktijk zie ik dat echter niet gebeuren.

Exact wat ik bedoel met de houding 'gaat toch niet, kan toch niet'.

Quote:
Het gaat niet om het precieze aantal kilometers die je per dag rijdt

Jawel. We praten hier over de belasting van het stroomnet door elektrisch opladen. Hoe vaak je elektrisch oplaadt is rechtstreeks gerelateerd aan hoeveel km je rijdt.

Quote:
Gemiddeld rijden mensen met een bedrijfsauto 110 kilometer per dag

Irrelevant. Bedrijfskilometers is een geheel ander verhaal. Daarin zitten ook de koeriersdiensten bv die misschien wel duizend kilometer per dag rijden.

Bovendien is er op elke bedrijfsauto zo'n 8 particuliere auto's. Dus weer een groep uitzonderingen benoemen, terwijl het voor het veel grotere gedeelte prima kan.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2021 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Spreek voor jezelf dan hè. Ik zie dat anders. Ben met Provinciale Staten bezig voor een Zeeuws Energieplan.

Dus zitten we niet samen in de politiek.

Ik vraag me overigens af hoe serieus je wordt genomen als ik dit lees. Zeeland wil wat anders dan jij beweert dat de beste oplossing is terwijl je participeert aan het Zeeuws Energieplan. Vertel Cliff, als het klip en klaar is dat een gascentrale de beste oplossing is, waarom wordt een kerncentrale dan überhaupt overwogen? En verhoudt zich dat tot het stroomaanbod voor de eerstkomende 5 jaar?

Quote:
Exact wat ik bedoel met de houding 'gaat toch niet, kan toch niet'.

Dat is niet mijn definitie van een knelpunt: Ik vind de ambitie enthousiast als ik dat tegen de actualiteit aanhoud. C'est tout.

Quote:
Jawel. We praten hier over de belasting van het stroomnet door elektrisch opladen. Hoe vaak je elektrisch oplaadt is rechtstreeks gerelateerd aan hoeveel km je rijdt.

Onjuist. Het gaat om de actieradius. Niet wat ik op één dag rijd.
Als ik 150 kilometer per dag rijd en de auto heeft een actieradius van 300 kilometer zal ik dagelijks moeten laden.

Quote:
Irrelevant. Bedrijfskilometers is een geheel ander verhaal. Daarin zitten ook de koeriersdiensten bv die misschien wel duizend kilometer per dag rijden.

Leaseauto's. Als je die groep mensen meerekent kom je op 4-miljoen voertuigen.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2021 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Zeeland wil wat anders dan jij beweert dat de beste oplossing is terwijl je participeert aan het Zeeuws Energieplan. Vertel Cliff, als het klip en klaar is dat een gascentrale de beste oplossing is, waarom wordt een kerncentrale dan überhaupt overwogen? En verhoudt zich dat tot het stroomaanbod voor de eerstkomende 5 jaar?

Ja zeg, ik bepaal het beleid hier niet hè. Ik adviseer. En in dit soort commissies vragen ze juist mensen met verschillende meningen, gelukkig wel. Maar ik heb heel wat op te boksen tegen mensen (politici) die echt geen verstand van zaken hebben. Heel veel politici zijn bv. voor kernenergie maar hebben echt gewoon geen enkel benul. Ze denken alleen dat het CO2 vrije energie is, wat ook al totaal niet zo is.

Kortom, genoeg te doen dus. Maar politici luisteren echt niet altijd naar wetenschappers. Ze hebben immers ook een electoraat en als de wetenschap geen fijne oplossing heeft, dan is het electoraat voor de politicus nagenoeg altijd belangrijker.

Cliff schreef:

Cliox schreef:
Onjuist. Het gaat om de actieradius. Niet wat ik op één dag rijd. Als ik 150 kilometer per dag rijd en de auto heeft een actieradius van 300 kilometer zal ik dagelijks moeten laden.

Joh, je kunt wel hard roepen dat het onjuist is... maar je zegt exact hetzelfde als ik. Laten we er dan van maken dat het gaat om het aantal kilometers én de actieradius. Maar dat laatste leek me wel zo overduidelijk dat ik het niet noemde.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 13, 2021 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De thuisbatterij zou al een goede oplossing kunnen zijn voor het opvangen van pieken in het stroomnet.

Zie hier de oproep van Eigen Huis:

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i25047/oproep-eigen-huis-aan-nieuw-kabinet-behoud-salderingsregeling-voor-zonnepanelen-en-stimuleer-thuisbatterij

BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2021 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben niet tegen elektriciteit om machines mee te laten draaien. Dat is een uitstekende oplossing rond het huis of in een stad.
Maar om bv Siberië te doorkruisen is het waardeloos, ook in Afrika of Z-Amerika zal het niet werken. Je kunt wel voor 10000 km olie meenemen maar met accu,s zal dat niet gaan.

BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2021 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Laughing

BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2021 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je kunt natuurlijk ook zo naar je werk:

Maar of je er Siberië, Afrika of Z-Amerika ermee kunt doorkruisen? Ik denk het niet. Wat jij Poendert?

BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2021 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik ben niet tegen elektriciteit om machines mee te laten draaien. Dat is een uitstekende oplossing rond het huis of in een stad.
Maar om bv Siberië te doorkruisen is het waardeloos, ook in Afrika of Z-Amerika zal het niet werken. Je kunt wel voor 10000 km olie meenemen maar met accu,s zal dat niet gaan.

Wanneer in Siberie genoeg laadpalen (al dan dan niet werkend op zonnepanelen) komen te staan kan 't zeker ook met 'n zonneauto wel.

In Afrika en Z-Amerika zal 't wellicht ook kunnen zonder af en toe bij de laden.

https://www.tue.nl/universiteit/faculteiten/biomedische-technologie/de-faculteit/nieuws/nieuwsoverzicht/20-10-2019-zonneauto-tu-eindhoven-behaalt-goud-op-world-solar-challenge-voor-vierde-keer-op-rij/
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2021 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, maar wie heeft/koopt er nu een auto om door Siberië te gaan reizen?

Juist dit soort argumenten laten zien dat de bezwaren tegen elektrisch rijden volkomen onzin zijn.

BerichtGeplaatst: Za Aug 21, 2021 4:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

Onder andere rally-rijders;

https://www.youtube.com/watch?v=q4TA_d6F3ww
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 21, 2021 23:11 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Correctie - Cliff heeft geen Opel.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Zo Aug 22, 2021 0:00, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Aug 21, 2021 23:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat wordt Cliff niet gevraagd want Cliff heeft geen Opel.

Overigens zijn terugroepacties bij alle auto's dagelijkse kost... kijk maar eens naar jouw merk: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx

't Is maar waar je je focus legt. Zelfde zie je met dat 'brandgevaar'. Dagelijks verbranden er auto's langs de wegen, bijna allemaal brandstofauto's. Maar als er ergens één elektrische auto in de fik vliegt is't nieuws.

't Is trouwens wel een mooie oplossing voor de klant. Een compleet nieuw accu-pakket... dat is prijzig. En je hebt bij elektrische auto's eigenlijk weer een nieuwe auto te pakken.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:

Juist dit soort argumenten laten zien dat de bezwaren tegen elektrisch rijden volkomen onzin zijn.

Als men nog jong is en nergens tegenop ziet wil men wel degelijk eens door Siberie enz rijden.
In mijn jeugd was ik zelfs van plan om eens de verbinding tussen de Orinoco en de Amazone via de Rio Negro te zoeken, Ik sta niet in de geschiedenisboeken, dus het is niet gelukt. De grootste tegenstanders waren de muskieten. Jammer, iemand was me voor.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu