Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 125, 126, 127  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

carlos schreef:
Nou het staat je vrij om ze hier te posten, zolang je dat niet doet ga ik er maar van uit dat de QR terrasjes beschamend leeg zijn en dat het nieuws er daarom maar liever geen publiciteit aan besteed.

Over mijn algoritme kun jij niet oordelen, daar weet je niets van.

Gezellig hoor, koffie drinken met een politieagent die in je nek staat te hijgen.

Ach ieder zo zijn meug, nietwaar? Laughing
Ga eens in Nederland kijken in Maastricht zitten terassen weer gewoon normaal gezellig vol, vrijthof , onze lieve vrouwe plein bij de Sterre der zee baseliek. Geen corona gezeik meer. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Nederland heeft ongeveer dezelfde vaccinatiegraad als Denemarken, dus dat is niet echt een argument.

Mensen doen wat je vraagt? Er waren dacht ik in Denemarken ook een hoop protesten dit voorjaar..

Precies hetzelfde als overal dus.

Het is vooral een politieke keuze..

Protesten representeren geenzins de situatie in een land. In Frankrijk zijn ook protesten maar zie je daar niets van in de horeca. Ik heb geen wanklank gehoord. Datzelfde geldt ook in Griekenland. Geen wanklank. Demonstranten zijn hoofdzakelijk minderheden die morgen een andere reden verzinnen om hun frustratie en boosheid op de overheid te uiten.

Weet je hoeveel 20.000 schreeuwende demonstranten zijn op de samenleving, dus op 17.5-miljoen inwoners?? Juist ja, nul-komma-niks. Nog niet 1%. De overige 99.99% walgt van het recalcitrant gedrag van deze minderheden.

Terug naar de Denen; dit is ander volk dan Nederlanders. Het zijn geen mensen die overal wat van willen vinden, alles beter weten en problemen hebben met autoriteit. Nederlanders zijn dat wel. De zin 'die schrijf je niet de wetten voor' van Fluitsma & Van Tijn snijdt wat dat aangaat meer hout dan je denkt. En ook verschillende cabaretiers is het niet ontgaan, zo sloeg Alex Agnew al eerder de spijker op de kop met zijn sketch over Nederlanders.

En ook ik kan er boeken over schrijven. In de werksfeer zijn Nederlanders niet het meest geliefd. Ik heb gewerkt voor internationale bedrijven op grote projecten waar veel nationaliteiten samenkwamen en had het minst graag te maken met Nederlanders. Weten alles beter, schreeuwen overal bovenuit, klagen steen en been, ander volk dan Zweden, Denen, Polen, Italianen, etc. Bottom-line is dat je de wereldbevolking niet over één kam kunt scheren. Wat werkt voor de één, hoeft niet te werken voor de ander.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Nou het staat je vrij om ze hier te posten, zolang je dat niet doet ga ik er maar van uit dat de QR terrasjes beschamend leeg zijn en dat het nieuws er daarom maar liever geen publiciteit aan besteed.

Over mijn algoritme kun jij niet oordelen, daar weet je niets van.

Gezellig hoor, koffie drinken met een politieagent die in je nek staat te hijgen.

Ach ieder zo zijn meug, nietwaar? Laughing

Tsja, zo vonden tegenstanders het beschamend dat BOA's controleerde op de anderhalve meter afstand. In de praktijk heb ik het nooit meegemaakt. Nooit. Nul keer. Net als dat ik zelden meemaak dat ik mijn rijbewijs of identiteit moet tonen. En als het een keer zo is, is het zo. Kost je twee minuten. Ik bespeur hier een vorm van een ongegronde gekwetstheid van beroepsgekwetsen. De antivaxxers zijn een beetje de Sylvana Simons en Jerry Afriyie van de coronamaatregelen, mensen die alsmaar boos zijn, zich gediscrimineerd voelen en aansluitend staan te gillen als speenvarkens die naar de slacht worden gebracht.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Moppersmurf schreef:
Ook in Frankrijk is het paspoort een groot succes

Niet mee eens. In Frankrijk is het een grote flop, en zal het net als in Denemarken niet zo lang standhouden vermoed ik. Mensen zijn er massaal op tegen.

De covid terrassen waar alleen gevaccineerden welkom zijn: leeg en ongezellig.
De straat: vol met mensen die het onderling gezellig maken en waar wel iedereen welkom is.

Mooie vorm van civil disobedience overigens. Het beeld is treffend voor de tweedeling die nu ontstaat dankzij dit beleid. Cool

Dat is wat jij wilt geloven. Ik was 3 dagen in Frankrijk en heb geen wanklank gehoord. Dus dat 'massaal op tegen' is feitelijk onjuist.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Ik was 3 dagen in Frankrijk en heb geen wanklank gehoord.

Dit bewijst echt helemaal niets, als je er überhaupt al geweest bent heet dat.

Cliox schreef:
Dat is wat jij wilt geloven.

Iedereen die ik spreek is er tegen, zelfs degenen die zich hebben laten vaccineren. Niet één persoon is voor.

Uiteraard wil jij het tegenovergestelde geloven...dat staat jou uiteraard vrij maar dat maakt het nog geen feit.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Beelden van afgelopen weekend uit Frankrijk;

"Massale demonstraties in heel Frankrijk tegen de corona pass".

Ja ja, een geweldig succes is het. Ik zie het. Laughing Rolling Eyes Rolling Eyes

Druim lekker wiejer jong!

Krachttermen als 'massaal' en 'massive' vallen in het niet als je het procentueel bekijkt. Ook hier nog geen 1%. Daarbij is demonsteren ook niet nieuw in Frankrijk. In 2017 hadden zij nog de massale protesten tegen de vaccinatieplicht, in 2018 waren het de de 'Gilets Jaunes' die meer dan een jaar aaneengesloten protesteerden tegen de Franse president Emmanuel Macron en nu protesteert dezelfde groep(en) al maanden tegen coronamaatregelen. Als morgen alles wordt afgeschaft Carlos, staan deze mensen overmorgen te protesteren tegen klimaatakkoorden. Als je dat nog niet doorhebt...

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dat woord was niet afkomstig van mij maar van de media die verslag doen van de protesten in Frankrijk. Het was een quote, zoals je had kunnen zien. Ik stel voor dat je je grieven over deze 'krachtterm' aan hen richt, en mij niet lastig valt met dit geneuzel.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Dit bewijst echt helemaal niets, als je er überhaupt al geweest bent heet dat.

Het bewijst dat de filmpjes een verkeerd beeld projecteren over de realiteit. Heb je nu nog niet geleerd van de leugens over lege IC's, lege prikstraten en massale weigering van het dragen van mondmaskers in het OV? Je wordt besodemieterd waar je bijstaat.

Quote:

Iedereen die ik spreek is er tegen, zelfs degenen die zich hebben laten vaccineren. Niet één persoon is voor.

Uiteraard wil jij het tegenovergestelde geloven...dat staat jou uiteraard vrij maar dat maakt het nog geen feit.

Statistisch is dat onmogelijk. Of je liegt dat je barst of je bent zo ver losgezongen van de realiteit dat je onwelgevallige feiten weigert te accepteren. De meeste mensen die ik spreek begrijpen het nut en de noodzaak maar de verdeeldheid is zo groot dat ik ook mensen ken die fel tegen zijn. Onmogelijk dat jij niemand spreekt die anders denkt dan jij. Dat zegt heel veel over jou.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Carlos schreef:
Dat woord was niet afkomstig van mij maar van de media die verslag doen van de protesten in Frankrijk. Het was een quote, zoals je had kunnen zien. Ik stel voor dat je je grieven over deze 'krachtterm' aan hen richt, en mij niet lastig valt met dit geneuzel.

Ik heb het over de krachttermen, wie deze gebruikt benoem ik verder niet. Voel je dus niet gekwetst, Sylvana.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Beste Cliox, degene van ons twee die compleet is losgezongen van de realiteit, dan ben jij. Degene van ons die in elke bijdrage op weerwoord leugens en onwaarheden verkondigt, dat ben jij. Degene van ons die aan de lopende band bedrogen wordt zonder het zelf door te hebben, dat ben jij.

Jij weet helemaal niks van mijn privéleven, met wie ik omga, of die mensen al dan niet mijn denkbeelden delen, en dat wou ik graag zo houden.

Je kunt doorgaan met schelden en beledigen tot je een ons weegt, maar daar ben ik niet van onder de indruk. Zegt meer over jou dan over mij denk ik.

Prettige avond verder.

Laatst aangepast door carlos op Di Sep 14, 2021 23:16, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
carlos schreef:

Heb je nu echt niet in de gaten dat jouw algoritme je naar zulke ophitsende berichten stuurt??????

Frankrijk heeft Nederland ingehaald als het om vaccineren gaat, met dank aan de coronapas. ‘Een beetje dwang helpt.’

Het is lunchtijd in brasserie Le Batignolle in Poissy, een voorstad van Parijs. Het terras is goed bezet, de serveerster checkt via een app op haar telefoon de QR-code van klanten. De controles duren steeds maar een paar seconden.

Jean-Jacques Crevin, eigenaar van brasserie Le Batignolle: 'Ik had liever gezien dat de regering de vaccinatie verplicht had gesteld.’

Ja, het heeft wel wat klanten gekost, maar dat is tijdelijk: alles heeft een gewenningsperiode, het aantal gevaccineerden stijgt, en het corona paspoort is maar voor een paar maanden, totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is.

Lege terrassen?????

Het volledige artikel:

https://www.trouw.nl/buitenland/hoe-de-pass-sanitaire-de-franse-vaccinatiecampagne-redde~bc3e809a/

Kijk, zo leer je nog eens wat zonder je algoritmes.

Geen wanklank in Frankrijk. Terrassen tjokvol. Vol gezellig. Carlos laat zich voortdurend bedotten door sites die opruien. Dankzij het zooitje ongevaccineerden wordt de maatschappij opgezadeld met een coronapas en de kosten voor het testen. Door hen is de #horeca nu in deze situatie belandt. Het zou antivaxxers sieren als zij ophouden met miepen en hun aandeel erkennen. Laat je vaccineren en zorg dat we snel weer terug kunnen naar hoe het was of ga gratis testen voor toegang als je bang bent voor een prikje.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jij bent helemaal niet in Frankrijk geweest. Je hebt gezien dat de discussie daar over ging, en je probeert nu interessant te doen.

Zelfs daar lieg jij over.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Beste Cliox, degene van ons twee die compleet is losgezongen van de realiteit, dan ben jij. Degene van ons die in elke bijdrage op weerwoord leugens en onwaarheden verkondigt, dat ben jij.

Toon maar aan.

Quote:
Degene van ons die aan de lopende band bedrogen wordt zonder het zelf door te hebben, dat ben jij.

Volgens mij was jij degene die schreeuwde dat IC's leegwaren maar pertinent weigerde om een kijkje te nemen...om maar een voorbeeld uit duizenden te benoemen.

Quote:
Jij weet helemaal niks van mijn privéleven, met wie ik omga, of die mensen al dan niet mijn denkbeelden delen, en dat wou ik graag zo houden.

Wat ik wel weet is dat als je overtuigd bent dat heel Nederland voor Roda JC is, je leefwereld zeer klein is of jij niet realistisch.

Quote:
Je kunt doorgaan met schelden en beledigen tot je een ons weegt, maar daar ben ik niet van onder de indruk. Zegt meer over jou dan over mij denk ik.

Ik scheld niet, ik benoem wat ik zie en stel vast dat in een verdeelde maatschappij het schier onmogelijk is om niemand te treffen die een andere mening heeft dan jij. Het is een beetje alsof een fan van Roda JC zegt dat hij nooit iemand heeft getroffen die fan is van een andere voetbalclub. Dat zegt dan meer over de fan van Roda JC dan over de realiteit.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Jij bent helemaal niet in Frankrijk geweest. Je hebt gezien dat de discussie daar over ging, en je probeert nu interessant te doen.

Zelfs daar lieg jij over.

Hoeveel geld durf je daar op te zetten en hoe borgen wij dat ik het geld ook echt ontvang?

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik ga geen weddenschappen aan met pathologische leugenaars.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wederom geef je niet thuis als het erop aankomt en verzand je in schofferen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik schoffeer niet, ik benoem wat ik zie..

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 23:45 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Interessant net live in Duitse Talkshow ZDF Lanz,
einde van dit jaar zouden toelatingen medicamenten Big Pharma rol gaan spelen om direct bij infectie in te grojpen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 2:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Allemaal leuk en wel maar intussen liggen hoofdzakelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Ga daar eens wat van vinden.

Is al eerder aan de orde geweest.
Nogmaals, die mensen gaan met klachten naar de huisarts en als de huisarts dan zegt dat ze naar het hospitaal moeten dan moeten ze naar het hospitaal.
In de meeste gevallen weten ze geen eens dat ze ook kunnen zeggen dat ze niet naar het hospitaal willen, maar die ziekte gewoon zelf de baas willen worden.
Ziekenhuizen zijn commerciele bedrijven en de eigenaren ervan zien graag dat die continu tot de nok toe vol patienten liggen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 2:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Ik heb het over videodumpen.

Cliff schreef:
Gewoon negeren en de video niet kijken. Doe ik inmiddels ook.
Als er ergens een inhoudelijk argument komt wil ik daar best op reageren, maar dat video-spamming voegt niets toe.

Heb ooit 'ns iets erover gezegd dat Carlos veel video's en persberichten plaatste in de rubriek over (toen nog Monsterstorm Irma, inmiddels) orkanen e.d..
Vond dat eigenlijk niet echt passen bij 'n discussie-forum, maar meer in 'n eigen blog.
Nou, de reactie was in koor van "Nee, hoor, wij vinden 't allemaal uitermate intressant en waarderen de inbreng van Carlos in dat topic heel erg".
Nou, ben er toen ook maar wat minder strikt over gaan denken en vind 't nou ook altijd wel interessant.
Zo dus ook de video's die in dit topic geplaatst worden en die 'n breder beeld geven over wat er allemaal gaande is over dit thema als wat door de reguliere media geboden pleegt te worden.
Per slot van rekening kan iedereen er altijd 'n eigen commentaar achteraan plaatsen.
-
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 3:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Waarom zouden die jongeren er met allerlei gezondheidsrisico's voor zichzelf aan mee moeten werken dat ouderen of exoten wier leven volgens de wetten van de natuur als beeindigd beschouwd dient te worden omdat hun afweersysteem niet (meer) in staat is de test van 'n virus te doorstaan, die test niet hoeven te ondergaan?

Cliff schreef:
Er zijn geen gezondheidsrisico's aan vaccinatie, zeker niet voor jongeren. Er zijn zo'n 6 miljard prikken gezet, jongeren hebben nergens last van.

En dat kan Cliff weten; die is namelijk helderziend; of misschien ziet ie 't wel in z'n kristallen bol.
Maar de meldingen van bijwerkingen op de sites van Lareb, van Kritisch prikken en van de Stichting Vaccinvrij, die ziet ie er niet in.

Cliff schreef:
En het tweede deel van je zin: de wetten van de natuur beschouwen het leven van ouderen helemaal niet als beëindigd.

't Kan wat duidelijker gesteld; wanneer iemand niet gevaccineerd is en overlijdt aan 'n natuurlijke besmettelijke ziekte als covid dan is dat (of kan dat gezien worden als) 'n blijk dat de natuur wil dat dat leven beeindigd wordt.
Zo ook kan allleen ziek worden van covid gezien worden als de wil van de natuur dat zo iemand ziek wordt. Dat hoeft nog geen eens in diens nadeel te zijn; het kan hem ook behoeden voor bijvoorbeeld 'n dodelijk verkeersongeval dat hem anders overkomen zou zijn of ander ernstiger onheil. Ook kan 't zo iemand ertoe brengen om eindelijk 'ns wat dieper door te gaan denken.

Cliff schreef:
Natuurlijk verloop houdt ook in dat jij niet 's nachts op je onnatuurlijke computer onnatuurlijk zit te internetten bij onnatuurlijk kunstlicht.

's-Nachts is de stroom goedkoper en is de kans dat het net overbelast wordt veel kleiner dan overdag.
Verder kan Cliff niet in z'n glazen bol zien of Natubico z'n bijdragen in de kleine uurtjes wellicht ergens in 'n ander continent gewoon bij daglicht zit te produceren.

Cliff schreef:
Zet dat ding uit en haal die vastgeslagen plaat uit de groef joh.

Haha, als 'n bokser die z'n tegenstander vraagt om nou 'ns op te houden met meppen.

Cliff schreef:
Precies, er moeten meer mensen dood. Vooral buitenlanders. Aldus Natubico.

Niet aldus Natubico; het zoveelste geval van verdraaiing van andermans woorden door Cliff.
-
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 3:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Quote:
Trouwens Cliox; over onbeantwoorde vragen gesproken; er is nog steeds geen reactie gekomen op de vragen hoe 't verder is gegaan met die beweerdelijke fake-melding bij Lareb en waaruit zou moeten blijken dat die gewoon in de registratie is meegenomen.
Dacht dat die vragen inmiddels toch alweer meer dan 'n week geleden gesteld zijn.

Cliox schreef:
Op de site wordt je melding bevestigd, per mail krijg je bericht dat je gegevens verwerkt zijn.

Dan mogen we toch zeker wel 'n kopietje zien van die mail, alsook van de desbetreffende bevestiging op de site van Lareb.
-
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 4:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Verplichte coronapas is iets heel anders dan vaccinatieplicht.

Cliox schreef:
Hoe dan ook, ik ben voorstander. Ik snap ook niet dat het in Nederland zo lang moet duren.

Aha, snapt 't niet.
Tja, dat zegt wel iets.
Iemand van de Beta-richting zeker.
Wat men niet kan berekenen is er niet. Klaar.
-
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 7:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Quote:
Trouwens Cliox; over onbeantwoorde vragen gesproken; er is nog steeds geen reactie gekomen op de vragen hoe 't verder is gegaan met die beweerdelijke fake-melding bij Lareb en waaruit zou moeten blijken dat die gewoon in de registratie is meegenomen.
Dacht dat die vragen inmiddels toch alweer meer dan 'n week geleden gesteld zijn.

Cliox schreef:
Op de site wordt je melding bevestigd, per mail krijg je bericht dat je gegevens verwerkt zijn.

Dan mogen we toch zeker wel 'n kopietje zien van die mail, alsook van de desbetreffende bevestiging op de site van Lareb.
-

En dan? Bovendien kun je zelf ook de proef op de som nemen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 7:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Natubico schreef:
Verplichte coronapas is iets heel anders dan vaccinatieplicht.

Cliox schreef:
Hoe dan ook, ik ben voorstander. Ik snap ook niet dat het in Nederland zo lang moet duren.

Aha, snapt 't niet.
Tja, dat zegt wel iets.
Iemand van de Beta-richting zeker.
Wat men niet kan berekenen is er niet. Klaar.
-

Ik snap de commotie niet, indien je reist naar een land met een vaccinatieplicht moet je ook je vaccinatiepaspoort tonen, treedt je toe tot een vervuilde werkomgeving moet je ook medische geschiktheid tonen, wil je werken in de petrochemische sector moet je ook medische geschiktheid tonen, wil je werken op een plek met loodhoudende stoffen, moet je ook medische geschiktheid tonen, indien je brandweerman wil worden, moet je medische geschiktheid tonen, indien je te maken krijgt met werkzaamheden waarbij een Iratata-certificering van kracht is, moet je medische geschiktheid tonen, een lijst die oneindig is. Zelfs voor het afsluiten van een hypotheek kan dit gevraagd worden. Daar heb ik nooit iemand over horen miepen en nu is het ineens een groot probleem!?

Weerwoord forum index » Buitenland