Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 160, 161, 162  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Begin een kerk met z'n tweeën zou ik zeggen.

Hoe zat het ook al weer met persoonlijke opmerkingen?

Cliff schreef:
Ik heb je antwoord gegeven: het ligt bij de ondernemers

carlos schreef:
Dat is geen antwoord. Dat is een ontwijkingsmanouvre. En nee, het ligt niet bij de ondernemers, het ligt bij de overheid, die bepaalt of dit systeem er wel of niet komt.

Nee, dat laatste zie ik dus anders. Ik heb ook heel duidelijk uitgelegd hoe ik het zie. Hoor graag wat daar niet aan klopt ipv dat ik een kerk moet beginnen met een andere forumdeelnemer.

Wil het nog wel een keer toelichten, maar je dwingt me tot herhaling. Ons personeelsfeest hebben we opgezet met testen voor toegang. De overheid had daar niets, maar dan ook niets mee te maken. We bepaalden dat zelf, met elkaar.

Waarom zou dat niet kunnen carlos, waarom moet de overheid dat systeem bepalen?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jouw personeelsfeestje is niet de norm van hoe het overal gaat Cliff, ik denk zelfs dat jullie een uitzondering zijn.

Ik vind het best hoor, laat iedere onderneming zelf bepalen of zo'n toegangstest systeem er komt of niet, maar je weet volgens mij heel goed dat er in dat geval weinig tot niets van terecht zal komen.

Dus de overheid moet sectoren dwingen om dat systeem in te voeren, ze zouden dat vast niet doen als winkels, restaurants, kroegen etc. dit uit zichzelf al deden.

Het gaat ook totaal niet werken, en geheid tot een hoop incidenten leiden her en der.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Okee, dus je geeft nu eindelijk toe dat maatregelen werken. Short-term. Dat heb ik wel anders gehoord.

Nee joh, heb ik nooit ontkend. T is mij steeds gegaan over proportionaliteit. Short term helpt iedereen opsluiten ook tegen het verminderen van het aantal verkeersdoden. Toch vinden we dat niet zo'n goed idee.

Quote:

Wat is niet duidelijk? Dat mensen die gevaccineerd zijn na besmetting ook meer anti-lichamen hebben? Dat is een logische gevolgtrekking lijkt me.

Nope is gewoon niet duidelijk. Misschien heb je juist wel een ontstekingsreactie van het lichaam nodig om het afweersysteem maximaal te triggeren.

Quote:

1) Zelf opknappen wat het zelf kan opknappen. Laten we eens aannemen dat je hier een punt hebt, waar trek je de grens? Bij welke zorgvraag geldt dit? Longontsteking? Bacteriële infectie? Mazelen? TBC? NIet meer hechten van een wond, herstelt immers ook vanzelf? Gebroken been, alleen spalken? Waarom kies je bij deze virusinfectie voor 'los het zelf maar op' en waarom kies je bij andere virus of bacteriële infecties voor behandeling?

Ik denk dat de afweging ligt bij risico op complicaties en de mate van ziekte/pijn/overlast. Volgensmij is dat ook steeds de afweging die Nederlandse artsen maken. De Nederlandse zorg en medische wetenschap kent een lange traditie van zo min mogelijk onnodige behandelingen.

Quote:
2) Antibiotica wordt niet gematigd toegediend omdat men vindt dat het immuunsysteem het zelf moet opknappen. Men is gematigd met anti-biotica omdat er resistentie kan optreden bij bacteriën. Hoe meer je antibiotica voorschrijft, hoe groter de kans is dat er een bacterie komt die resistent is. Verder doodt antibiotica ook allerlei nuttige bacteriën in je lichaam en levert daardoor direct ook schade op. Een vaccin doet dat absoluut niet.

Je zit er compleet naast Cliff. Als Nederlandse artsen minder snel antibiotica zouden voorschrijven enkel en alleen om resistentie te voorkomen, zouden ze hun patienten mis-behandelen.

De Nederlandse zorg barst van het uitgangspunt: geen onnodige medicatie of behandeling, kijk eerst maar eens of het zelf op te lossen is. Het duidelijkst zie je dat bij voorschrijven van antibiotica. "Vaak kan het lichaam op eigen kracht genezen van een bacteriële infectie. Alleen als dat niet het geval is, wordt gekozen voor een antibioticum, bijvoorbeeld omdat de patiënt niet genoeg weerstand heeft."

https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-over-antibioticaresistentie

Ik vind dat dus een zeer verstandig uitgangspunt. Je kunt kiezen elke bacteriele infectie met antibiotica te bestrijden. Je kunt dat ook alleen bij risicogroepen of als er complicaties ontstaan doen. Ik kies echt voor de laatste optie, jij blijkbaar voor de eerste? Schiet maar raak met die antibiotica, wie weet slaag je er in om de bacterie uit te roeien niet waar?

Quote:
3) We laten niet-risico groepen geen griepprik halen omdat griep geen groot probleem is. Dat kun je van Covid echt niet meer zeggen Royy, het is een enorm probleem geweest. Dus logisch dat je dat anders behandelt dan griep.

Griep is best wel een probleem voor risicogroepen, Cliff. Zie al die krantenberichtjes over overlopende ziekenhuizen in geval van een zware griepgolf. Bedenk dat dat dus inclusief griepvaccinatie in die groep is (lees: zonder die griepprik zou je weleens op corona-achtige situaties uit kunnen komen...). Niemand denkt erover om na zo'n zware griepgolf ook de niet-risicogroepen een griepprik op te dringen.

Quote:
4) Wanneer je ervoor kiest om het virus rond te laten gaan, zul je geheid meer mutaties krijgen. Immers: hoe meer het virus zich deelt, hoe groter de kans op mutaties. Hoe meer mensen besmet, hoe groter de kans op mutaties. Hoe langer mensen ziek zijn en geïnfecteerd, hoe groter de kans op mutaties en op verspreiding.

Dit soort virussen (corona) muteren vaak de goede kant op: ze worden milder. Je wilt juist dat zo'n milde variant onstaat, zeer besmettelijk is (zoals verkoudheid en griep) en de rest van de familie compleet wegduwt.

Zeker weten doen we t allemaal niet, maar dat geldt ook voor de "zelf-selectie" die het virus kan gaan doen bij vaccinatie.

Quote:
De kans dat het muteert in een versie waartegen het vaccin niet meer werkt wordt steeds groter en als dat zo is, kun je alle risicogroepen opnieuw gaan vaccineren.

Dit is een assumptie, geen feit. Er wordt generiek vanuit gegaan dat dit virus gewoon overleeft en binnen afzienbare termijn onderdeel is van het setje virussen dat ons elke winter lastigvalt.

Bedenk overigens dat Europa misschien redelijk gevaccineerd is, maar wat wou je doen met de rest van de wereld? Permanente reisbeperkingen en quarantaine-beperkingen totdat India en Afrika ook op een vaccinatiegraad >90% zitten...? Wees eens reëel Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Veel mensen mogen dit ongepast vinden (laatst nog commotie over in de TK), ik vind van niet.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Veel mensen mogen dit ongepast vinden (laatst nog commotie over in de TK), ik vind van niet.

Ik vind dat je jezelf en je eigen standpunt ridiculiseert met verwijzingen naar WOII (handtekening) en holocaust (video's).

@Royy, voor jou morgen een reactie Smile

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De overeenkomsten zijn anders evident te noemen. Voor het eerst sinds de oorlog wordt van overheidswege een poging gedaan een deel van de bevolking maatschappelijk uit te sluiten. En net als toen is er een deel dat daarbij staat te applaudisseren.

Hoe je er ook tegenaan kijkt, het deugt voor geen meter.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vrije keuze, niet vrijblijvende keuze.

Joden hadden beiden niet. Groot verschil carlos.

Echt de vergelijking ridiculiseert je eigen standpunt.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 0:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nee joh, heb ik nooit ontkend. T is mij steeds gegaan over proportionaliteit. Short term helpt iedereen opsluiten ook tegen het verminderen van het aantal verkeersdoden. Toch vinden we dat niet zo'n goed idee.

Herinner me toch dat jij volhield dat het effect van maatregelen niet te meten was, maar zal het dan fout herinneren.

Verder blijft het me verbazen dat vrij algemene zaken (griep, verkeersongelukken) keer op keer vergeleken worden met een zeer unieke situatie (pandemie).

In alle opzichten zijn er zeer duidelijke verschillen te zien die ook een verschil van handelen rechtvaardigen.

Quote:
Nope is gewoon niet duidelijk. Misschien heb je juist wel een ontstekingsreactie van het lichaam nodig om het afweersysteem maximaal te triggeren.

En iemand bij wie het vaccin niet aan slaat, alsnog ziek wordt met Covid, heeft die reactie niet? Kom op, zit geen logica in.

Quote:
Ik denk dat de afweging ligt bij risico op complicaties en de mate van ziekte/pijn/overlast. Volgensmij is dat ook steeds de afweging die Nederlandse artsen maken. De Nederlandse zorg en medische wetenschap kent een lange traditie van zo min mogelijk onnodige behandelingen.

Nou, dan zijn we er wel denk ik.... 20k doden en een vastgelopen zorg. Lijkt me reden genoeg om in te grijpen. Daarmee komt het in de buurt van hart- en vaatziekten, iets wat we ook steevast behandelen en niet aan het lichaam zelf overlaten.

En ja, ik weet dat je nu weer gaat wijzen naar risicogroepen, maar nogmaals: risicogroepen en niet-risicogroepen lopen dwars door elkaar heen in de samenleving. Bij hart- en vaatziekten is dat geen probleem, mensen steken elkaar immers niet aan. Bij een virusinfectie is het echter een groot probleem.

Cliff schreef:
]Men is gematigd met anti-biotica omdat er resistentie kan optreden

Royy schreef:

Kijk eens naar de titel van de link. Kijk eens naar de inhoudt van de tekst:

Heeft het gebruik van antibiotica ook nadelen?
    Ja, er zijn verschillende nadelen. Het gebruik van antibiotica kan bijwerkingen geven, bijvoorbeeld diarree. Deze klachten verdwijnen meestal zodra de behandeling voorbij is. Daarnaast vernietigen antibiotica niet alleen de ziekmakende bacteriën, ze kunnen ook nuttige bacteriesoorten in je lichaam doden. Hierdoor krijgen andere ziekteverwekkers juist een kans. Het belangrijkste nadeel is dat door antibioticagebruik resistente bacteriën kunnen ontstaan; bacteriën die ongevoelig zijn voor de werking van het antibioticum. Er ontstaat dan antibioticaresistentie.

Werkelijk letterlijk wat ik je zeg. Je link bevestigt precies mijn argumenten. Geen idee waar je dan vandaan haalt 'je zit er compleet naast' - tenzij het RIVM er dan ook compleet naast zit. Maar dan snap ik weer niet waarom je met die link op de proppen komt.

Had je zelf de tekst wel gelezen Royy?

Quote:
Ik vind dat dus een zeer verstandig uitgangspunt. Je kunt kiezen elke bacteriele infectie met antibiotica te bestrijden. Je kunt dat ook alleen bij risicogroepen of als er complicaties ontstaan doen. Ik kies echt voor de laatste optie, jij blijkbaar voor de eerste? Schiet maar raak met die antibiotica, wie weet slaag je er in om de bacterie uit te roeien niet waar?

Ehmm... ik geef juist aan dat je dat niet moet doen, vanwege het feit dat antibiotica ook goede bacteriën in je lichaam doodt en dat er resistentie kan optreden. Dus wat mij betreft liever geen antibiotica Royy.

Maar dat staat compleet los van een vaccin. Een vaccin heeft die bijwerkingen niet, een vaccin doodt geen 'goede virussen' en leidt niet tot resistentie. In tegendeel: niet vaccineren leidt tot mutaties en resistentie. Een significant verschil wat je compleet lijkt te missen hier.

Quote:
Griep is best wel een probleem voor risicogroepen, Cliff.

En daarom krijgen ze een griepprik hè Royy. Maar nog steeds is de griep beheersbaar. Het leidt niet tot 20k doden per jaar zoals Covid én niet tot een compleet overbelaste zorg. Zou dat wel zo zijn, dan zouden we het griepvaccin zeker meer gaan promoten.

Quote:
Zie al die krantenberichtjes over overlopende ziekenhuizen in geval van een zware griepgolf. Bedenk dat dat dus inclusief griepvaccinatie in die groep is (lees: zonder die griepprik zou je weleens op corona-achtige situaties uit kunnen komen...). Niemand denkt erover om na zo'n zware griepgolf ook de niet-risicogroepen een griepprik op te dringen.

Dat laatste is gewoonweg onjuist. Zie bv. de Mexicaanse griep, waarbij men al massaal vaccins aan het inkopen was. Die waren echt niet bedoeld voor alleen de risicogroepen.

Quote:
Dit soort virussen (corona) muteren vaak de goede kant op: ze worden milder.

Tot nu toe is dat niet zo Royy. We begon met de alfa-variant, die leidde al tot grote problemen. Daarna kwam de Britse variant en nu de Delta variant welke veel besmettelijker zijn.

Je kunt erop gaan gokken dat het de goede kant op muteert... maar waarom zou je?

Quote:
Je wilt juist dat zo'n milde variant onstaat, zeer besmettelijk is (zoals verkoudheid en griep) en de rest van de familie compleet wegduwt.

Zou mooi zijn, maar vooralsnog muteert het de andere kant op.

Quote:
Zeker weten doen we t allemaal niet, maar dat geldt ook voor de "zelf-selectie" die het virus kan gaan doen bij vaccinatie.

Wat bedoel je met zelf-selectie?

Quote:
Dit is een assumptie, geen feit. Er wordt generiek vanuit gegaan dat dit virus gewoon overleeft en binnen afzienbare termijn onderdeel is van het setje virussen dat ons elke winter lastigvalt.

Dat is zeker geen assumptie. Hoe vaker het virus zich deelt, hoe meer mutaties je krijgt Royy. Dat is niet alleen een feit, dat is ook basale logica. Jij pleit voor meer virusdeling en dus voor een grotere kans op mutaties.

Quote:
Bedenk overigens dat Europa misschien redelijk gevaccineerd is, maar wat wou je doen met de rest van de wereld? Permanente reisbeperkingen en quarantaine-beperkingen totdat India en Afrika ook op een vaccinatiegraad >90% zitten...? Wees eens reëel Cliff.

Ik ben zeer reëels Royy. 't Zit weer iets anders in elkaar dan je stelt. Covid slaat vooral toe bij ouderen, dat weten we al. Landen die een levensverwachting hebben van onder de 60 (en dat zijn er een hoop in Afrika) zullen niet vreselijk veel last hebben van Covid. Daarbij reizen die mensen veel minder dan wij, dus ook grote snelle uitbraken zijn daar minder waarschijnlijk.

Permanente reisbeperkingen gaan er zeker komen Royy. Reken er maar op dat er iets komt als een vaccinatiepaspoort. Ik merk het nu al, ik begin weer te reizen met het vliegtuig. Tal van maatregelen voor mensen die niet gevaccineerd zijn zie ik. Die ontloop ik allemaal met mijn QR code. Scannen én door. Ik hoef geen testen, geen quarantaine, geen 'passenger locator form' in te vullen... niets van dat. Ik zie nu al de gevolgen voor de mensen die niet vaccineren: het regelen van een zelf betaalde PCR test vlak voor vertrek, een hertest bij vertraging, het risico op een false positive en niet kunnen vertrekken, een formulier voor gezondheidsverklaring, een formulier om aan te geven waar je je bevindt en hoe je bereikbaar bent, 4 dagen in quarantaine bij aankomst, etc. etc. etc.

Gevaccineerden ontlopen al deze shit. Ongevaccineerden mogen de molen in en lopen blijkbaar te brullen alsof ze Joden zijn op weg naar de gaskamers (carlos). Keuzes zijn vrij, maar niet vrijblijvend. Dat gaat voorlopig niet veranderen Royy. Vaccineren is iets wat wel altijd al deden en waar nu één vaccinatie bij komt.

Ik herinner me de tijd nog waarbij mensen zelf naar de GGD gingen om vaccinaties als ze op reis gingen naar Afrika of Azië. En nu klaag jij erover dat we de mensen uit Afrika en Azië die hierheen komen niet mogen checken op dat soort zaken? Wees jij eens reëel!

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 0:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Overigens zijn we helemaal afgedwaald van je artikel van HP de Tijd. Ik denk dat het toch slim is dat nog even samen te vatten:

- Na een eerste besmetting krijg je 8 keer minder kans om in het ziekenhuis te belanden bij herbesmetting
- Echter, dat risico kun je niet nemen met risicogroepen (want de kans op ziekenhuisopname is bij de eerste besmetting al hoog)
- Je zou er dan voor kunnen kiezen om de niet-risicogroepen te laten besmetten, maar zoals je zelf als zei: 8 keer 0 is nog steeds 0. De kans op ziekenhuisopname voor die groep was al minimaal, dus bewust een keer besmetten om dan bij herbesmetting 8 keer minder kans op ziekenhuisopname te realiseren is niet logisch
- Tot slot, niet onbelangrijk: een vaccinatie levert direct een bescherming van 19 keer minder kans op ziekenhuisopname, nog vóór de eerste besmetting.

Bovenstaande 4 punten kunnen niet anders dan leiden tot de conclusie dat bewust besmetten van niet-risicogroepen om de kans op ziekenhuisopname bij herbesmetting met een factor 8 te verkleinen volkomen zinloos en onlogisch is.

Leuk artikel dus van HP de Tijd, maar verre van realistisch en koren op de molen van anti-vaxxers die hard willen roepen maar niet willen nadenken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 0:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Dat gelul over wat erger is: een besmetting of een vaccinatie, is echt volledige onzin.

Hier zie je wat erger is:

Sinds we begonnen zijn met vaccineren zien we zo goed als geen oversterfte meer. Kijk even naar de twee enorme pieken die Covid veroorzaakt heeft. 20.000 doden meer dan normaal.

Dat gelul over 'seizoensgriepje' is ook helemaal stil gevallen. Ik herinner me nog dat Carlos een video plaatste waarbij men eerst influenza-golven zag (oktober-december) en daarna corona-golven (de zogenaamde 'najaarsgriep')

In week 17 in 2020 zagen we enorme oversterfte. In week 17 2021 zagen we geen oversterfte. Zo'n beetje vanaf week 39 2020 tot de start van de vaccinatiecampagne zagen we 14 weken lang, zo'n 3 maanden, niets anders dan oversterfte. En dat terwijl we veel strengere maatregelen hadden (avondklok, mondkapjesplicht, horeca gesloten, etc.)

Laten we eens kijken wat week 39 2021 tot 2022 gaat doen. Vorig jaar zagen we van 1 september tot 31 oktober een enorme stijging van het aantal besmettingen. Ik denk nog steeds dat onderwijs daar een enorme rol in heeft gespeeld. De scholen zijn weer begonnen maar voorlopig blijft het aantal besmettingen vrij stabiel hangen op 2.5k per dag.

Enige zorgpunt is dat jongeren nog onvoldoende gevaccineerd zijn en dus het virus gemakkelijker overdragen. Daarom zou een vaccinatieplicht op scholen enorm gaan helpen in dit hele verhaal. Wie niet wil vaccineren, volgt (of geeft) onderwijs vanaf thuis. Wie wel vaccineert kan op locatie les krijgen/geven.

Het is of dat, of we gaan terug naar online onderwijs en het sluiten van scholen. De overheid heeft aangegeven dat ze dat absoluut niet willen.... dus kom dan ook met het alternatief: vaccinatieplicht. Op zijn minst testen voor toegang.

Dit lijkt niet op een statistiek maar op een slechte ECG. (elektrocardiogram)
Waarvan een sensor los zit.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 1:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja hoor, spuit 11 is er weer Laughing

Vraag me sowieso of jij er al achter bent wat oversterfte überhaupt is.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Oversterfte is zo een wazig begrip. filosofisch, wetenschappelijk niet hard te maken lijkt mij.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kijk aan, Groot-Brittannië trekt de keutel al weer half in..

UK Government Says Vaccine Passports Integral To COVID Winter Plan Day After They Were Supposedly Scrapped

https://www.zerohedge.com/political/uk-government-says-vaccine-passports-integral-covid-winter-plan-day-after-they-were

Dit bedoel ik dus met 'good cop bad cop' - communicatie; optimistische en sombere boodschappen wisselen elkaar af. Zien we in Nederland ook. Zo wordt iedereen in een voortdurende staat van onzekerheid gehouden over welke richting het uit gaat met het beleid. Meer of minder covid regels, ons oude normaal terug of dieper in 'het nieuwe normaal'.

Quote:
During his media rounds yesterday morning, Javid said that vaccine passports represented a “huge intrusion into people’s lives,” adding, “I am pleased to say that we will not be going ahead.”

However, within 24 hours, the government has indicated that the system will in fact form a “first-line defence” against a winter wave of coronavirus.

Javid = good cop
the government = bad cop

Misschien heeft die Javid voor zijn beurt gesproken, of iets te optimistisch geweest met zijn "we will not be going ahead" en vond iemand anders het nodig dat beeld bij te stellen, wie zal het zeggen. Ik denk dat het min of meer bewust gebeurt, al die tegenstrijdige boodschappen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 8:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En hier een voorbeeld van hoe het ook kan: Denemarken.

Alles open, geen restricties meer. En dat met vergelijkbare vaccinatiecijfers als elders. Het blijft een politieke keuze..

Dat hele vaccinatiepaspoort heeft niks met gezondheid of epidemiebestrijding te maken, het dient alleen maar om die vaccinatiecijfers op te krikken en het werkt blijkbaar behoorlijk goed.

Maar goed, Denemarken dus na zes maanden van dat paspoort af. Kijken hoe lang dat elders duurt.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
De overeenkomsten zijn anders evident te noemen. Voor het eerst sinds de oorlog wordt van overheidswege een poging gedaan een deel van de bevolking maatschappelijk uit te sluiten. En net als toen is er een deel dat daarbij staat te applaudisseren.

Hoe je er ook tegenaan kijkt, het deugt voor geen meter.

Wat voor geen meter deugt:

Niemand wordt buitengesloten, er zijn mensen die zichzelf buiten de samenleving plaatsen.
Als ik besluit om geen rijbewijs te halen, mag ik niet autorijden en moet ik mij wenden tot de alternatieven zoals fiets, bus of trein.
Als ik geen rijbewijs wil halen én mij niet wil verplaatsen per fiets, bus of trein, wordt ik niet buitengesloten maar is buitensluiting het een gevolg van mijn keuze.

De coronamaatregelen zijn bedoeld om verspreiding van het virus te reduceren om te voorkomen dat de zorg opnieuw vastloopt.
We kunnen kiezen uit 4 smaken:

1. Je laten besmetten;
2. Vaccineren als jij je niet wil laten besmetten;
3. Testen als jij je niet wil laten vaccineren;
4. Contactbeperking als je niet wil testen.

Het is dus niet zo dat er maar één optie is. Het grootste probleem is de groep mensen die helemaal niks wilt en dan belanden wij ik bij de onvermijdelijke vijfde oplossing: Lockdown! En laat nu net de groep die niks wil het grootste bezwaar aantekenen. Dát deugt voor geen meter.

Ik vind de overheid nog tamelijk mild als je bedenkt dat hoofdzakelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden...

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
En hier een voorbeeld van hoe het ook kan: Denemarken.

Alles open, geen restricties meer. En dat met vergelijkbare vaccinatiecijfers als elders. Het blijft een politieke keuze..

Dat hele vaccinatiepaspoort heeft niks met gezondheid of epidemiebestrijding te maken, het dient alleen maar om die vaccinatiecijfers op te krikken en het werkt blijkbaar behoorlijk goed.

Maar goed, Denemarken dus na zes maanden van dat paspoort af. Kijken hoe lang dat elders duurt.

Denemarken heeft een hoge vaccinatiegraad en mensen doen wat je vraagt. Die miepen niet.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nederland heeft ongeveer dezelfde vaccinatiegraad als Denemarken, dus dat is niet echt een argument.

Mensen doen wat je vraagt? Er waren dacht ik in Denemarken ook een hoop protesten dit voorjaar..

Precies hetzelfde als overal dus.

Het is vooral een politieke keuze..

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Precies, Nederland en Denemarken hebben ongeveer dezelfde. Net op Duitse nieuws Denemarken en Nederland open en kunnen corona gedoe stoppen, want de vaccinatiegraad is voldoende. Was gisteren in Maastricht en inderdaad alles weer normaal. Waarom blijft team Cliff dan nu nog steeds doorzieken , doorzeiken ???

Laatst aangepast door Icesurfer op Di Sep 14, 2021 11:29, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Was het maar waar dat Nederland volledig open ging en alle maatregelen verdwenen. Vanavond de persconferentie zal wel weer een slecht nieuws show worden. Het virus is toch hardnekkiger dan gedacht, en daardoor blijven maatregelen noodzakelijk. Zoiets.

Wat ze natuurlijk niet gaan zeggen is dat het vaccin een stuk minder goed blijkt te werken dan vooraf was aangekondigd, maar die conclusie had ik zelf al getrokken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
Oversterfte is zo een wazig begrip. filosofisch, wetenschappelijk niet hard te maken lijkt mij.

't Zijn keiharde cijfers.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Kijk aan, Groot-Brittannië trekt de keutel al weer half in..

Laughing

Dus erg hard je gelijk komen claimen en de dag daarna alweer een correctie. Tip: gewoon niet je gelijk komen claimen. Geldt ook voor Royy.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Nederland heeft ongeveer dezelfde vaccinatiegraad als Denemarken, dus dat is niet echt een argument.

Weer fout:

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Ik heb een nieuwe theorie: hoe meer wappies in een land, hoe meer maatregelen.

Laatst aangepast door Cliff op Di Sep 14, 2021 12:02, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Wat ze natuurlijk niet gaan zeggen is dat het vaccin een stuk minder goed blijkt te werken dan vooraf was aangekondigd, maar die conclusie had ik zelf al getrokken.

Het vaccin is in alle opzichten een groot succes gebleken. 't Is maar wat je ervan verwachtte denk ik.

96% minder kans op ziekenhuisopname
71% minder kans op besmetting
0% bijwerkingen

En dat voor een vaccin wat een jaar geleden zo goed als nog niet eens bestond.

Er is topwerk geleverd. En ja, het kan alleen maar verbeteren.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Weer fout:

Eeeh, riep jij onlangs niet dat Nederland al ver boven de 70% zat? En viel jij mij niet aan toen ik zei dat het ongeveer 70%? Wat is het nu Cliff?

Denemarken zit rond de 75% geloof ik, 80% 12-jaar en ouder. Nederland zal daar niet ver achterliggen.

Mijn claim blijft dus gewoon staan. Zeiken over een paar procent meer of minder, en doen alsof dat bepaalt of een samenleving wel of niet open kan, neemt niemand serieus.

Cliff schreef:
Het vaccin is in alle opzichten een groot succes gebleken.

Is jouw mening, ik denk daar anders over.

Cliff schreef:
Ik heb een nieuwe theorie: hoe meer wappies in een land, hoe meer maatregelen.

Want in Denemarken waren er geen protesten tegen de corona maatregelen dit voorjaar? Ik meen me toch te herinneren van wel.

Oeps...daar gaat je theorie.

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:

Inderdaad, het werkt behoorlijk goed. Zó goed zelfs, dat vanaf nu in Denemarken alle corona maatregelen afgeschaft zijn.
Gelukkig krijgen we in Nederland nu ook zo'n paspoort. Moet je eens kijken hoeveel dwarsliggers hun spuitje gaan halen, in plaats van op eigen kosten steeds weer testen !

Ook in Frankrijk is het paspoort een groot succes:

https://www.parool.nl/wereld/macron-heeft-gegokt-en-gewonnen-de-coronapas-is-een-groot-succes~b9ef87bc/?fbclid=IwAR2lmV2IZnRIujgYiI_DYfOn-lEQ5xJOkNhIevRbzjT83LhZJtxXolwjfsw&referrer=https%3A%2F%2Fl.facebook.com%2F

(openen in een incognito venster, als je drie gratis plus-artikelen op zijn.) Wink